تزریق فیلر
خانمی که پس از تزریق بوتاکس به صورت در شستن آن است

تا چند ساعت بعد از لیزرموهای زائد باید دوش بگیریم؟

فرم رزرو نوبت و مشاوره تخصصی
آنچه می خوانید:
اشتراک گذاری صفحه
همچنین بخوانید
مرکز تخصصی دکتر مصطفی مهدوی نیا | تا چند ساعت بعد از لیزرموهای زائد باید دوش بگیریم؟

دوش گرفتن بعد از لیزر موهای زائد ، پس از انجام لیزر موهای زائد، مراقبت مناسب از پوست برای تضمین بهترین نتایج از درمان حیاتی است. اما به همان اندازه که لیزر موهای زائد روشی موثر برای از بین بردن موهای زائد می باشد، رعایت مراقبت های بعد از لیزر نیز حیاتی می باشد.

به همین خاطر شما باید دستورالعمل های لازم را برای دوش گرفتن بعد از لیزر، نادیده نگیرید و در نهایت با رعایت تمامی نکات توصیه شده توسط پزشک متخصص می توانید بهترین نیتجه را از لیزر موهای زائد به دست آورید.

یکی از سوالات معمول در مورد این درمان این است که آیا می توان بعد از لیزر موهای زائد دوش گرفت؟ در ادامه با بررسی عوامل مختلف به پاسخ نهایی این سوال دست می یابیم.

چرا بعد از لیزر نباید آب زد؟

شاید شنیده باشید که بعد از لیزر مو نباید با آب تماس داشت اما چرا بعد از لیزر نباید آب زد؟ پس از لیزر موهای زائد، آب به طور طبیعی برای پوست مضر نیست. با این حال، رعایت برخی اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از تحریک پوست یا گسترش عفونت ضروری است.

چند دلیل وجود دارد که چرا باید بعد از لیزر موهای زائد از وارد شدن آب به پوست خود اجتناب کنید.

  • آب می تواند پوست را تحریک کند. لیزر درمانی می تواند باعث قرمزی، تورم و خارش پوست شود. آب می تواند پوست را بیشتر تحریک کند و این علائم را بدتر کند.
  • آب می تواند باکتری را پخش کند. لیزر درمانی می تواند منافذ کوچکی در پوست ایجاد کند. این منافذ می توانند به باکتری ها اجازه ورود به پوست و ایجاد عفونت را بدهند.
  • آب می تواند پمادهای موضعی را که پس از لیزر موهای زائد روی پوست اعمال می شود رقیق کند. این پمادها به تسکین پوست و جلوگیری از عفونت کمک می کنند. اگر آنها با آب رقیق شوند، ممکن است به اندازه کافی موثر نباشند.

به طور کلی توصیه می شود که حداقل 24 تا 48 ساعت از دوش گرفتن بعد از لیزر یا حمام کردن اجتناب کنید. اگر قبل از آن باید خیس شوید، حتما از آب خنک استفاده کنید و از شستشوی ناحیه تحت درمان خودداری کنید. همچنین باید بعد از دوش گرفتن یا حمام، لایه ای از مرطوب کننده را روی ناحیه تحت درمان قرار دهید.

دوش گرفتن بعد از لیزر موهای زائد

توصیه می شود حداقل 6-8 ساعت بعد از جلسه لیزر از دوش گرفتن صبر کنید اما در حالت ایده آل این مدت باید به 1 یا 2 روز برسد. بعد از لیزر موهای زائد می توانید دوش بگیرید، اما توصیه می شود در چند دوش اول از آب خنک استفاده کنید.

بهتر است حداقل تا 48 ساعت پس از درمان از آب داغ، جکوزی و سونا اجتناب کنید. به جای مالیدن حوله روی پوست، آن را خشک کنید تا ساییده نشود.

آیا می توان بعد از لیزر دوش گرفت - دوش گرفتن بعد از لیزر موهای زائد

نکات درمانی لیزر موهای زائد

اگر برای اولین بار است که لیزر موهای زائد را انجام می دهید، باید از قبل نکات درمانی لیزر موهای زائد را بدانید. در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد دوش گرفتن بعد از لیزر موهای زائد بدانید آورده شده است.

آیا می توان بلافاصله بعد از لیزر موهای زائد دوش گرفت؟ دوش گرفتن بعد از لیزر موهای زائد قابل قبول است اما به یاد داشته باشید که همه دوش ها یکسان نیستند. بهتر است بلافاصله بعد از درمان دوش آب سرد بگیرید تا دوش آب گرم. در واقع اگر برای مدتی از دوش آب گرم و بخار آب دور بمانید برای شما بهتر است.

لیست نکات بعد از لیزر موهای زائد - دوش گرفتن بعد از لیزر موهای زائد

برای دریافت نوبت یا مشاوره فرم زیر را پر کنید

جهت دریافت نوبت یا مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

آیا سوزش پوست بعد از لیزر موهای زائد طبیعی است؟

لیزر موهای زائد یک درمان غیر تهاجمی برای کاهش یا حذف موهای زائد در قسمت‌های خاصی از بدن است. این بدان معناست که در مورد عوارض جانبی یا زمان بهبودی نگرانی زیادی ندارید می توانید انتظار داشته باشید که ناحیه لیزر شده پس از درمان کمی قرمز یا حساس به نظر برسد، اما اغلب فقط یک یا دو روز طول می کشد.

با این حال، این حداقل سوزش پوست بعد از لیزر موهای زائد دلیل کافی برای مراقبت بیشتر از پوست است.

آیا دوش آب گرم بعد از انجام لیزر خطرناک است؟

در دو روز اول پس از لیزر موهای زائد، بهتر است از گرما و بخار پرهیز کنید زیرا دوش آب گرم بعد از انجام لیزر می توانند پوست حساس شما را پس از درمان بیشتر تحریک کنند. بنابراین، اگر می‌خواهید دوش بگیرید و سرحال شوید، بهتر است که دوش آب سرد را انتخاب نمایید.

  • همچنین دوش آب سرد ممکن است به کاهش احساس سوزن سوزن شدن در نواحی تحت درمان کمک کند.
  • دوش آب سرد همچنین می تواند به عنوان یک کمپرس سرد برای پوست حساس شما پس از لیزر موهای زائد عمل کند و هرگونه تورم و حساسیت را کاهش دهد.

بعد از لیزر باید دوش گرم گرفت یا سرد؟

توصیه ی پزشکان در رابطه با دوش گرفتن بعد از لیزر موهای زائد

برخی از پزشکان توصیه می کنند حداقل در 24 ساعت اول پس از لیزر موهای زائد به طور کامل از دوش گرفتن خودداری کنید. این امر مخصوصاً اگر پوست فوق العاده حساسی دارید صادق است.

اما به طور کلی نمی توان گفت که این نظریه درست می باشد. چرا که در عین حال برخی دیگر از متخصصان زیبایی معتقد هستند که انجام دوش آب سرد بالافاصله بعد از لیزر خصوصا بعد از لیزر موهای زائد مردان به کسب بهترین نتیجه از لیز بسیار کمک می کند و از عوارض و خطرات احتمالی بعد از لیزر جلوگیری می نماید.

انجام لیزر موهای زائد

بهترین زمان دوش گرفتن بعد از لیزر موهای زائد

در پاسخ به اینکه بهترین زمان دوش گرفتن بعد از لیزر موهای زائد چه زمانی است باید گفت، در 48 ساعت اول پس از لیزر موهای زائد خصوصا لیزر موهای زائد بیکینی از هر چیزی که می تواند پوست حساس شما را حساس کند، مانند دوش آب گرم، دوری کنید.

حتی بعد از 48 ساعت، ممکن است بخواهید دمای آب را به جای گرم، ولرم نگه دارید. این به این دلیل است که می توانید از برخورد مستقیم و تحریک گرمای اضافی به نواحی تحت درمان جلوگیری کنید.

اگر می توانید، دوش آب گرم خود را نیز کوتاه نگه دارید تا تحریک پوست را محدود کنید، می توانید از عوارض احتمالی لیزر موهای زائد جلوگیری نمایید. علاوه بر دوش آب گرم، باید در چند روز اول پس از لیزر موهای زائد، از حمام و سونا داغ نیز دوری کنید.

نکات لازم برای حمام بعد از لیزر

بهتر است تا دو روز از حمام بعد از لیزر خودداری کنید. شما می توانید بعد از لیزر موهای زائد دوش بگیرید اما بهتر است تا روز بعد از جلسه خود صبر کنید. همچنین بعد از دو روز برای حمام بعد لیزر، دمای آب را کاملاً ولرم نگه دارید تا پوست شما تحریک نشود.

دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در مرکز تخصصی دکتر مصطفی مهدوی نیا در ساعات کاری پاسخگوی کلیه سوالات شما هستند

آیا می توان بعد از لیزر موهای زائد لایه برداری کرد؟

اگرچه می ‌توانید بلافاصله بعد از لیزر موهای زائد دوش بگیرید تا زمانی که دوش آب سرد باشد، باید از برخی از بخش ‌های روتین دوش معمولی خود مانند لایه‌برداری بعد از لیزر موهای زائد اجتناب کنید.

لایه برداری ملایم همیشه راهی فوق العاده برای تقویت روتین مراقبت از پوست شما است. اما از آن جایی که نواحی تحت درمان بعد از لیزر موهای زائد بسیار حساس هستند، لایه برداری تنها منجر به تحریک پوست می شود.

به همین خاطر از آنجایی که پوست شما پس از درمان بهبود می یابد، بهتر است از مالش یا خاراندن پوست خودداری کنید. این شامل انواع لایه برداری ها شامل شست و شو با لیف پارچه ای، حتی نرم ترین آنها، اسکراب نمک، و اسکراب شکر است. بعد از لیزر موهای زائد، لایه برداری پوست قرمز و تحریک شده فقط باعث خارش و خشکی پوست شما می شود.

نکات لایه برداری بعد از لیزر موهای زائد

از مهمترین نکات لایه برداری بعد از لیزر موهای زائد می توان به این مورد اشاره کرد که پس از اولین هفته پس از لیزر موهای زائد، اگر متوجه شدید که جوش‌های سرسیاه در ناحیه ی لیزر شده ظاهر می‌شوند، وحشت نکنید. این طبیعی است، فقط موهای مرده شروع به ریختن کرده اند، و این روند قبل از اینکه متوجه شوید تمام می شود.

اما باید توجه نمایید که این بهترین زمان برای شروع لایه برداری است. فقط به یاد داشته باشید که فرآیند لایه برداری سبک و ملایم باشد. از لایه بردار های خیلی سفت و خشن خودداری کنید، زیرا پوست شما در طول دوره ی ریزش همچنان حساس خواهد بود. اگر از شست و شوی دوش لایه بردار استفاده می کنید، ممکن است بخواهید محصولی با رایحه ی کم یا بدون رایحه ی مصنوعی تهیه کنید، زیرا عطرها نیز پوست حساس را تحریک می کنند.

چه زمانی می توان بعد از لیزر موهای زائد لایه برداری را شروع کرد؟

نکته ی کلیدی برای لایه برداری بعد از لیزر موهای زائد این است که از انجام آن بلافاصله بعد از درمان خودداری کنید. در عوض، حداقل یک هفته کامل صبر کنید تا دوباره لایه برداری پوست خود را شروع کنید. همچنین بهتر است پس از شروع مجدد، از لایه ‌بردارهای ملایم استفاده کنید.

ممکن است فکر کنید که برای ایمن بودن بیشتر باید لایه برداری را به طور کامل کنار بگذارید، اما این نیز گزینه خوبی نیست. با رشد موهای جدید بین هفته ی اول تا حداقل ماه اول پس از لیزر موهای زائد، موها شروع به ریزش می کنند.

از نظر فنی، این موها موی جدید نیستند، بلکه موهای مرده ای هستند که سعی می کنند از فولیکول ها خارج شوند. برای تسریع در ریزش موهای مرده، لایه برداری در این دوران ضروری است.

آیا بعد از لیزر موهای زائد می توان از مرطوب کننده استفاده کرد؟

بله، بعد از لیزر موهای زائد می توان از مرطوب کننده استفاده کرد. بعد از لیزر موهای زائد، مرطوب کردن یک گزینه بی خطر است، اما فقط انواع خاصی از مرطوب کننده ها برای پوست حساس و تحریک شده شما ایمن هستند. در واقع، استفاده از مرطوب کننده بر روی نواحی لیزر شده پوست می تواند به خشکی و خارشی که ممکن است بعد از درمان احساس کنید کمک کند.

انواع سردتر مرطوب کننده ها نیز می توانند قرمزی و حساسیت نواحی تحت درمان را تسکین دهند. مرطوب کننده های زیادی وجود دارد که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

می‌توانید آن‌هایی را که برای استفاده پس از لیزر موهای زائد طراحی شده‌اند، تهیه کنید، اما بهتر است که از هر چیزی که حاوی عطر است که می‌تواند پوست شما را تحریک کند، استفاده نکنید. ژل آلوئه ورا همچنین یک مرطوب ‌کننده طبیعی فوق‌العاده است که می‌تواند پوست شما را پس از لیزر موهای زائد تسکین دهد و باعث تشدید آن نمی‌شود.

آیا می توان بعد از لیزر از مرطوب کننده استفاده کرد؟

آیا می توان بعد از لیزر موهای زائد از آرایش استفاده کرد؟

اگر لیزر موهای زائد صورت خود را انجام داده اید، هر گونه آرایش یا سایر محصولات مراقبت از پوست می تواند باعث تحریک پوست شود. آرایش با مواد شیمیایی خشن یا عطر یکی از مواردی است که باید در چند روز اولیه بعد از لیزر موهای زائد انجام نشود.

آیا می توان بعد از لیزر موهای زائد اپیلاسیون کرد؟

شروع اپیلاسیون بلافاصله پس از لیزر موهای زائد توصیه نمی شود. در واقع، پس از درمان، بهتر است از هر روشی برای حذف موهای زائد صرف نظر کنید. این شامل تراشیدن و کندن مو در مناطق تحت درمان است. ممکن است یک روز بعد از لیزر موهای زائد را مشاهده کنید.

این به این دلیل است که مو در چرخه رشد می کند و لیزر درمانی فقط موهای در حال رشد را هدف قرار می دهد. هر چقدر هم که شروع به اپیلاسیون یا کندن آنها وسوسه انگیز باشد، انجام این کار فقط باعث تحریک بیشتر پوست و فولیکول های مو و در نهایت آسیب می شود.

این بدان معنا نیست که نمی توانید اپیلاسیون کنید، اما حداقل 48 ساعت صبر کنید. چند روز پس از لیزر می توانید به اپیلاسیون، اصلاح یا استفاده از کرم موبر برگردید.

دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در مرکز تخصصی دکتر مصطفی مهدوی نیا در ساعات کاری پاسخگوی کلیه سوالات شما هستند

اشتراک در
اطلاع از
6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرزادی
1 سال قبل

سلام
میخاستم بدونم حمام بعد از لیزر ضرر داره؟

مدیر سایت
1 سال قبل
پاسخ به  فرزادی

سلام. اگر از آب سرد استفاده کنید و از شامپو مضر استفاده نکنید دوش گرفتن بعد از حمام هیچ ضرری نداره.

kamani
1 سال قبل

چند ساعت قبل از لیزر دوش بگیریم؟

مدیر سایت
1 سال قبل
پاسخ به  kamani

توصیه میشه که حمام بعد لیزر رو ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از لیزر انجام بدید.

قربانی
1 سال قبل

سلام. تا چند ساعت بعد از لیزر دوش بگیریم؟

مدیر سایت
1 سال قبل
پاسخ به  قربانی

سلام
بهتره دوش گرفتن بعد از لیزر رو حداقل به ۲۴ ساعت بعد از جلسه لیزر موکول کنید.

سایر پست ها
تزریق فیلر لب برای خانمی که روی تخت کلینیک دراز کشیده است.
تزریق بوتاکس به صورت یک زیباجو
برند فیلر
هزینه فیلر بینی