تزریق فیلر

اپیلاسیون یا لیزر موهای زائد، کدام روش بهتر است؟

فرم رزرو نوبت و مشاوره تخصصی
آنچه می خوانید:
اشتراک گذاری صفحه
همچنین بخوانید
مرکز تخصصی دکتر مصطفی مهدوی نیا | اپیلاسیون یا لیزر موهای زائد، کدام روش بهتر است؟

اپیلاسیون و لیزر موهای زائد دو روش محبوب برای رفع و از بین بردن موهای زائد است، اما  ممکن است برای شما نیز این سوال مطرح شود که اپیلاسیون یا لیزر موهای زائد، کدام روش برای از بین بردن موهای زائد بهتر است؟

ما در این مقاله قصد داریم شما را در این زمینه راهنمایی کنیم و به مزایا و ویژگی های لیزر در مقابل اپیلاسیون بپردازیم.

موهای زائد همیشه مانع زیبایی ما هستند:

موهای زائد یکی از نگرانی های  اصلی ما هستند ، با این وجود راه حل های زیادی برای رهایی از شر موهای زائد وجود دارد که از جمله مواردی که می توان به آن اشاره کرد: لیزر، کرم های موبر، اپیلاسیون، استفاده از ژیلت، پودرهای موبر و …است.

حال اگر بخواهیم به یکی از محبوب ترین روش های رفع موهای زائد اشاره کنیم، می توان از اپیلاسیون و لیزر نام برد.

اپیلاسیون یا لیزر موهای زائد ، اپیلاسیون چیست و چه تفاوتی با لیزر دارد:

اپیلاسیون شامل از بین بردن موها با استفاده از اپیلاتور است. این دستگاه دارای دیسک های چرخان یا موچین مکانیکی و همچنین مواد خاصی مانند وکس و موم است که موها را گرفته و آنها را از ریشه از بین می برد و اقدام به کنده شدن موها  می کند.

اما اپیلاسیون نیز مانند بسیاری از روشهای رفع موهای زائد، دارای معایب و ویژگی هایی است که ممکن است برای بسیاری از افراد، ائده آل نباشد و آنها را از مراجعه ی مجدد برای دفع موهای زائد منصرف کند.

حال اگر بخواهیم به یکی از اصلی ترین معایب این روش اشاره کنیم می توان از این موضوع  نامبرد که برای رفع موهای زائد باید این موها، به حد و اندازه ی معینی برسند که بتوانند با اپیلاسیون از بین بروند از این رو منتظر ماندن برای آماده شدن پوست برای اپیلاسیون ممکن است برای بسیاری از افراد ناخوشایند باشد.

از این رو بسیاری از افراد که برای رفع موهای زائد اقدام می کنند، لیزر را ترجیح می دهند زیرا اپیلاسیون در مقابل لیزر موهای زائد،  با هرنوع پوست و حجم مو امکان پذیر است. از طرفی اپیلاسیون موهای زائد صورت باعث افتادگی پوست در دراز مدت می شود از این رو توصیه نمی شود و لیزر موهای زائد صورت پیشنهاد بهتری برای رفع موهای زائد پوست است.

[irp posts=”10969″ name=”لیزر موهای زائد صورت”]

درد اپیلاسیون یا لیزر موهای زائد : این یک جمله را در ذهن داشته باشید:

درد و سوزش فراوان هنگام انجام اپیلاسیون یکی از رنج آور ترین لحظات را برای شما رقم می زند.

وقتی موهای زائد را در نواحی حساس مانند خط بیکینی ، زیر بغل ، بازوها و غیره از بین می برید ، درد بسیار زیادی را تجربه خواهید کرد.

[irp posts=”11192″ name=”آیا فواید لیزر موهای زائد بیکینی را می دانید؟”]

این روش ممکن است با وکس، موم و یا دیگر موادی که برای اپیلاسیون در نظر گرفته شده باشد انجام شود، اما این موضوع چیزی از درد حین اپیلاسیون کم نمی کند. از این رو لیزر موهای زائد بیکینی در مقابل اپیلاسیون این ناحیه درد چندانی ندارد.

اپیلاسیون یا لیزر موهای زائدسازگاری لیزر با تمامی پوست ها:

یکی از بزرگترین مسائلی که افراد هنگام از بین بردن موهای زائد با آن روبرو می شوند عدم سازگاری مواد از بین بردن مو با پوست آنهاست.

زیرا بسیاری از افراد بدلیل دارا بودن پوست های نازک و حساس ممکن است با اپیلاسیون یا دیگر روش ها، دچار قرمزی، جوش و حتی زخم ها های سطحی شوند.

از این رو لیزر موهای زائد یکی از بهترین و بی خطرترین روش ها برای زیبا سازی و از بین بردن موهای زائد شما بدون هیچگونه آسیب دهی به پوست شماست.

[irp posts=”10447″ name=”لیزر موهای زائد”]

 

 اپیلاسیون یا لیزر موهای زائد کدام روش کم خطر تر است؟

اگر بخواهیم در مورد خطرات اپیلاسیون در مقابل لیزر موهای زائد اشاره کنیم ابتدا باید گفت لیزر روشی کاملا علمی و پزشکی و همچنین ایمن است. و بهتر است در مراکز تخصصی مانند مرکز تخصصی پوست و مو دکتر مصطفی مهدوی نیا لیزر موهای زائد انجام شود.

از این روجدا از درد، اپیلاسیون به عنوان نوعی از بین بردن موی نسبتا پر ریسک شناخته شده است. زیرا شما اگر این روش را بدرستی انجام ندهید و اگر از اپیلاتور در جهت مخالف رشد مو استفاده کنید ممکن است در معرض خطر رشد زیاد موهای زائد روبرو شوید که  در نهایت ممکن است منجر به به عفونت شود.  با این روش نه موهای سطح پوست و نه ریشه بریده می شود و احتمال باقی ماندن موهای زائد و چند برابر شدن حجم آن وجود دارد.

[irp posts=”10980″ name=”11 نکته مراقبت بعد از لیزر مو‌های زاید”]

در نهایت اپیلاسیون یا لیزر موهای زائد کدام بهتر است؟

در مطالب بالا ما سعی کردیم که به ویژگی ها و معایب اپیلاسیون در مقابل لیزرموهای زائد بپردازیم  اما اکنون می خواهیم به سوال اصلی شما پاسخ دهیم که آیا اپیلاسیون و بند انداختن بهتر از لیزر موهای زائد است؟ پاسخ ما به شما خیر است.

[irp posts=”11459″ name=”مقایسه بند انداختن و لیزر موهای زائد صورت”]

زیرا در لیزر موهای زائد از لیزر فوق العاده غلیظ متمرکز برای هدف قرار دادن فولیکول های جداگانه مو استفاده می شود.

گرمای تولید شده توسط لیزر ، فولیکول را از بین می برد.

این روش از رشد مجدد موهای زائد جلوگیری کرده و منجر به کاهش دائمی موهای زائد می شود.

[irp posts=”11620″ name=”چرا از لیزر موهای زائد جواب نمی گیریم”]

بنابراین برخلاف اپیلاسیون که ممکن است لازم باشد هر چهار هفته یکبار برای از بین بردن موهای زائد اقدام کنید، پس از اتمام درمان لیزر مو ، می توانید تا 90٪ کاهش رشد مو را به طور دائمی تجربه کنید. البته که دستگاه لیزر موهای زايد در از بین بردن موهای زائد بسیار تاثیر دارد. دستگاه الکس کندلا از جمله بهترین دستگاه لیزر می باشد.

[irp posts=”10929″ name=”دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا”]

سوال دیگر این است که آیا لیزر برای همه ی افراد قابل استفاده است؟  از آنجا که لیزر با آسیب رساندن به رنگدانه موجود در مو عمل می کند ، برای تمامی افراد بخصوص کسانی که موهای کاملا مشکی و ضخیم دارند بسیار مناسب است.

اپیلاسیون یا لیزر موهای زائد ، با لیزر رفع موهای زائد بدون هیچگونه درد و آسیبی انجام می شود

آیا لیزر روشی بدون درد است؟ پاسخ به این سوال کاملا تخصصی است و به پزشکان و افرادی که اپراتور دستگاه لیزر هستند بستگی دارد. همچنین باتوجه به این نکته که بسیاری از افراد ممکن است پوست های متفاوت و حساسی دارا باشند، استفاده از کرم های بی حسی می تواند لیزر را برای آنها بسیار آسان کند.

اما با تمامی این تفاسیر مرکز تخصصی پوست و مو دکتر مهدوی نیا با بهره گیری از تیمی متخصص، حرفه ای و کاملا  باتجربه و همچنین با استفاده از جدیدترین دستگاه های روز دنیا اقدام به لیزر بدون هیچگونه درد و سوزش و اثرات مخرب پوست کرده و زیبایی را به پوست شما هدیه می دهند.

درنهایت می توان به این نکته پی برد که اپیلاسیون در مقابل لیزر موهای زائد برای افرادی که قصد دارند همیشه بدن و پوستی صاف و تمیز بدون هیچگونه لک و یا مو داشته باشند بهترین و موثرترین روش است و به مرور به کمتر شدن حجم موهای زائد شما کمک شایانی می کند.

 

 

 

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سایر پست ها
تزریق فیلر لب برای خانمی که روی تخت کلینیک دراز کشیده است.
تزریق بوتاکس به صورت یک زیباجو
برند فیلر
هزینه فیلر بینی