تزریق فیلر بینی

تزریق فیلر بینی یکی از پرطرفدارترین خدمات زیبایی و درمان مشکلاتی از قبیل انحراف بینی مورد استفاده قرار می گیرد؛ مرکز تخصصی پوست و مو دکتر مصطفی مهدوی نیا، تزریق فیلر بینی را به صورت کاملا تخصصی و طبیعی برای زیباجویان انجام می دهد.

تزریق فیلر بینی توسط دکتر مهدوی نیا

لطفا جهت دریافت وقت ویزیت فرم زیر را پر کنید:

آنچه می خوانید:

فیلر بینی چیست؟

فیلر بینی مواد تزریقی است که می توان از آنها برای بهبود ظاهر بینی استفاده کرد. آنها یک جایگزین غیرجراحی برای رینوپلاستی یا جراحی بینی هستند. از فیلر بینی می توان برای موارد زیر استفاده کرد:

  1. اندازه قوز بینی را کاهش دهید
  2. نوک بینی را بلند کنید
  3. عرض بینی را باریک کنید
  4. قسمت فرورفته بینی را پر کنید
  5. شکل سوراخ های بینی را بهبود بخشید

فیلرهای بینی از مواد مختلفی از جمله اسید هیالورونیک، کلسیم هیدروکسی لاپاتیت و اسید پلی لاکتیک ساخته می شوند. هیالورونیک اسید رایج ترین نوع پرکننده بینی است. این یک ماده طبیعی است که به هیدراته نگه داشتن پوست کمک می کند. کلسیم هیدروکسی لاپاتیت یک ماده معدنی شبیه به استخوان است. پلی لاکتیک اسید یک ماده مصنوعی است که در طول زمان تجزیه می شود.

فرآیند تزریق فیلر بینی

  • مشاوره و ارزیابی: شما با یک متخصص پزشکی ملاقات خواهید کرد که وضعیت بینی شما را ارزیابی می کند، اهداف شما را مورد بحث قرار می دهد و روش را با جزئیات توضیح می دهد.
  • آماده‌سازی: قبل از عمل، ناحیه بینی شما تمیز می‌شود و یک بی‌حسی موضعی برای اطمینان از تجربه‌ای بدون درد تجویز می‌شود.
  • فرآیند تزریق: پزشک متخصص به طرز ماهرانه ای ژل را به نواحی خاصی از بینی تزریق می کند و در صورت نیاز ساختار بینی را تراشیده و تغییر شکل می دهد؛ فیلر بینی با سوزن یا کانول به داخل بینی تزریق می شود. این روش معمولا در یک محیط اداری انجام می شود و حدود 30 دقیقه طول می کشد. بعد از تزریق مقداری تورم و کبودی وجود دارد، اما معمولاً ظرف چند روز از بین می‌رود.
  • مانیتورینگ و مراقبت های بعدی: پس از انجام عمل، برای مدت کوتاهی تحت نظر خواهید بود تا از سلامتی خود اطمینان حاصل شود. دستورالعمل های دقیق مراقبت های پس از آن، از جمله داروهای لازم و قرار ملاقات های بعدی را دریافت خواهید کرد.

فیلر بینی

انواع فیلر بینی کدام اند؟

حال حاضر تزریق فیلر بینی در مقایسه با سایر روش های زیبایی همچون عمل جراحی مزایای بسیاری دارد. به عنوان مثال عوارض آن بسیار کمتر است و نیازی به دوره نقاهت یا استراحت طولانی ندارد. اما با این حال برای این که بتوانید به نتیجه دلخواه خود برسید، علاوه بر انتخاب دکتر متخصص، باید بهترین نوع فیلر بینی را انتخاب کنید. به طور کلی انواع پر کننده جهت تزریق فیلر بینی به شرح زیر هستند.

۱.فیلر اسید هیالورونیک یا HA

در حال حاضر یکی از پرکاربرد ترین فیلرهایی که برای تزریق به بینی مورد استفاده قرار می گیرد، اسید هیالورونیک می باشد که نوعی قند طبیعی است. اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد؛ به همین خاطر هم احتمال بروز واکنش های آلرژیک و حساسیت به آن بسیار پایین است. عملکرد این نوع پر کننده در تزریق فیلر بینی، جمع کردن بخش های مختلف پوست در زمان نیاز است. همان طور که گفتیم این ماده جزو محبوب ترین فیلر بینی در بازار به شمار می رود؛ چون که بسیار کم ریسک و البته کم خطر است. ولی از آنجایی که اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن وجود دارد، ممکن است توسط بدن به آسانی جذب شود.

به همین دلیل هم فیلرهای بینی از نوع هیالورونیک ۶ الی ۱۲ ماه دوام و ماندگاری دارند و بعد از آن باید برای تزریق مجدد فیلر و شارژ دوباره آن اقدام کرد. البته اشاره به این نکته هم مهم است که اسید هیالورونیک تاثیرات بلند مدتی هم دارد که یکی از آن ها افزایش دادن میزان کلاژن سازی در نواحی تزریق فیلر بینی است. این موضوع پس از تزریق های مکرر و پس از طولانی مدت مشاهده می شود. تزریق کردن این نوع فیلر به خاطر طبیعی بودنش و وجود قند، جزو کم عوارض ترین روش های فرم دهی بدون جراحی به بینی است. البته بهتر است اشاره کنیم که کمپانی تولید کننده این فیلر ها در نتیجه نهایی آن ها و همچنین کاهش عوارض بسیار تاثیرگذار هستند.

۲. فیلر کلسیم هیدروکسیل آپاتیت یا CaHA

یکی دیگر از ترکیبات مناسب برای تزریق فیلر بینی، کلسیم هیدروکسیل آپاتیت است که مقدار همبستگی آن از مورد قبلی یعنی اسید هیالورونیک بیشتر می باشد. این فیلر از از اجزای ظریف و میکروسکوپی به وجود آمده است و به همین دلیل دوام بیشتری نسبت به اسید هیالورونیک دارد و اثراتش بیش از یک سال باقی می ماند. همچنین باید به این مطلب هم اشاره کنیم که این ماده را نمی توان در برای نقاط صورت استفاده کرد.

ماندگاری فیلر بینی به چند دسته تقسیم می شود؟

ژل های بینی می توانند تا 12 ماه دوام داشته باشد. نتایج این روش بسته به فرد و ناحیه بینی تحت درمان متفاوت خواهد بود. علاوه بر این ما می توانیم فیلر بینی را از نظر ماندگاری هم دسته بندی تقسیم کنیم. فیلر های بینی را از لحاظ ماندگاری به سه دسته کلی تقسیم می کنند:

  1. فیلر های دائمی
    همین طور که از اسم این نوع از فیلرها مشخص است، بدن انسان توانایی تجزیه کردن آن ها را ندارد و به همین دلیل به طور دائمی در بدن باقی خواهند ماند.
  2. فیلر های نیمه دائمی
    فیلرهای نیمه دائمی تنوع بیشتری در مقایسه با دسته بندی قبلی خواهند داشت و شامل پر کننده هایی همچون کلسیم هیدروکسیل آپاتیت هستند که ماندگاریشان بین ۲ الی ۴ سال خواهد بود. تزریق این فیلرها به تجربه و البته مهارت خاصی احتیاج دارد؛ چون که لازم است نکات و ملاحظات مربوط به تزریق این پرکننده ها در نظر گرفته شود.
  3. فیلر های موقتی
    به طور کلی انواع مختلفی از این فیلرها وجود دارد که یکی از مشهورترین و پرکاربردترین آنها هیالورونیک می باشد. همان طور که گفته شد، این نوع از فیلر در مقایسه با بقیه پر کننده ها عوارض کمتری خواهد داشت. ماندگاری فیلرهای موقت چندین ماه می باشد و متناسب با برند تولید کننده آن ها در بدن هر شخصی از ۶ تا ۱۸ دارند.

پزشک در حال تزریق ژل به بینی فرد

آشنایی با ۵ تا از بهترین برندهای فیلر بینی

اکثر برند های فیلر بینی معروف محصولات خودشان را بر پایه ترکیباتی همچون هیالورونیک اسید می سازند. اگر بین دو راهی مانده اید و نمی دانید که کدام یک از برندهای فیلر بینی را انتخاب کنید، متناسب با نوع آن و ماندگاری مد نظرتان، تصمیم بگیرید اما بهترین راه کمک گرفتن از پزشک متخصص می باشد. برترین برندهای تولید کننده فیلر بینی به شرح زیر هستند.

فیلر آلیاکسین

یکی از بهترین برندهای تولید کننده فیلر بینی، آلیاکسین سوئیس می باشد که برای ساخت این محصول از فناوری نوین و فرمولاسیونی کاربردی استفاده کرده است. انعطاف پذیری بسیار بالا، گسترش پذیری خوب و فرم دهی فوق العاده این فیلر بینی موجب انتشار یکنواخت آن در بافت هدف می شود. همچنین به خاطر وجود 10 درصد ترکیب هیالورونیک اسید طبیعی در آن باعث به فعال شدن عملکرد بازسازی پوست خواهد شد. از دلایلی که موجب می شود این برند مورد توجه زیباجویان قرار گیرد، ساختار طبیعی آن است.

فیلر سیفا

فیلر سیفا هم جزو بهترین مارک های فیلر بینی در کشور می باشد. این فیلر ساخت کشور اتریش است و تا سال 2020 میلادی، محصولات هیالورونیک اسیدی خودش را با اسم پرنسس به بازار عرضه کرد اما در 2021 نام محصول به سیفا تغییر کرد. یکی از جدیدترین و مدرن ترین فیلر صورت در دنیا متعلق به همین کمپانی سیفا است.

فیلر ژوویدرم

یکی دیگر از انواع برندهای فیلر که در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد، ژوویدرم محصول شرکت آلرگان آمریکا می باشد و در کشور فرانسه تولید می گردد. این برند توانسته برای این محصول خود از FDA تاییدیه بگیرد و محصول خودش را در لیست ژل های تایید شده وزارت بهداشت قرار دهد. به طور کلی پاسه این فیلر بر اساس هیالورونیک اسید می باشد که برای اصلاح کردن فرم بینی، از بین بردن چین و چروک های اطراف چشم و بینی و کانتورینگ استفاده می شود.

فیلر رووفیل

رووفیل هم یکی از بهترین مارک ها برای تزریق فیلر بینی است که توسط شرکتی کره ای تولید می شود. این کمپانی ۳ دسته فیلر مختلف تحت عناوین اولترا، پلاس و فاین را به بازار عرضه کرده است.

فیلر پرفکتا

فیلر پرفکتا، یکی از بهترین مارک های پر کننده و کانتورینگ بینی در دنیا است که توسط فرانسه تولید می شود. پایه این فیلر، هیالورونیک اسید می باشد.

بهترین دکتر برای فیلر بینی در تهران

برای این که تزریق فیلر بینی به صورت اصولی انجام بگیرد، باید دکتر و متخصص خوبی را انتخاب کرد. اما ویژگی های بهترین دکتر برای فیلر بینی در تهران چیست؟ پزشکان متخصص تهران در زمان کانتور بینی با فیلر از به وجود آمدن اثر پهن کننده توسط این محصولات جلوگیری می کنند. پزشکان متخصص پیش از آن که تزریق فیلر بینی را انجام بدهند، به نوع پوست بیمار نگاه می کنند. علت این موضوع هم آن است که افرادی که پوست نرم تر و شل تری بر روی پل بینی خود دارند، بعد از استفاده از پر کننده بینی، بیشتر در معرض گشاد شدن می باشند. علاوه بر این، پزشک متخصص باید بداند که تزریق بیش از حد فیلر می تواند بینی را پهن تر کند؛ چون که فیلر پوستی ممکن است به طرفین بریزد. علاوه بر این، بهترین دکتر برای فیلر بینی در تهران می داند که تزریق نوع نامناسب فیلر می تواند باعث گشادتر شدن بینی شود؛ به همین دلیل هم از برترین مارک این محصولات استفاده می کنند.

کانتورینگ بینی با فیلر

آیا به دنبال داشتن بینی باریک تر، زیبا و برجسته تر هستید اما هر چقدر از روش های آرایشی استفاده می کنید، نتیجه نمی گیرید؟ یک بینی کانتور می تواند ظاهر شما را جذاب تر کند. متاسفانه همه ما چه از طریق ژنتیکی یا آسیب، بینی خوش فرم و جذابی نداریم. امروزه با استفاده از تکنیک های انقلابی و وجود محصولات با کیفیت می توان به بینی فرم دلخواه و زیبایی داد . اما در حال حاضر پر کننده های پوستی به سرعت به گزینه ای ایده آل برای اشخاصی تبدیل شده اند که قصد دارند کانتور بینی خودشان را بهبود ببخشند. به طور کلی، پرکننده های پوستی بینی را برای بهبود شکل ظاهری بینی تزریق می کنند. این پرکننده ها می توانند به طور موثری بی نظمی های بینی را صاف کنند و ظاهرش را صاف تر و کانتور تر نشان بدهند. هنگامی که فیلر های پوستی در بینی شما قرار می گیرند، از پوست پوشاننده این ناحیه حمایت می کنند. همچنین این اجازه را به آن می دهد تا هر ناحیه توخالی یا برآمده شده ای را صاف کنند.

فیلر های پوستی فوراً شکل و کانتور بینی را بهبود میبخشند و به همین دلیل انتخابی محبوبی در بین مراجعه کنندگان هستند؛ چون که کاملاً برگشت پذیر و بسیار دقیق می باشند. اگر قصد دارید که از تزریق فیلر بینی برای کانتورینگ بهتر آن استفاده کنید، بهتر است بدانید که انواع مختلفی از این پرکننده ها در بازار وجود دارند اما همه آن ها برای استفاده در بینی مناسب نیستند. یک فیلر بینی مناسب باید غلیظ و سفت باشد تا بتواند بافتی شبیه به استخوان و غضروف زیرین بینی داشته باشد. یک پرکننده نرم به اندازه کافی قوی نیست که بتواند از پوست بینی حمایت کند و در اکثر مواقع از محل های تزریق دور می شود.

کانتورینگ فیلر بینی چگونه باعث لاغر تر و جذاب تر دیده شدن بینی می شود؟

به طور کلی این موضوع نیاز به یک رویکرد محافظه کارانه دارد. دو کوه را در کنار هم تصور کنید که در قاعده آن ها محیط یکسان وجود دارد، اما یکی نوک تیز و دیگری صاف می باشد. وقتی از دید پرنده ای به آن نگاه کنید، کوه نوک تیز کمی لاغرتر به نظر می رسد. پر کننده های پوستی یا تزریق فیلر بینی می توانند با افزودن برجستگی به پوست و دادن راس تیز، بینی را باریک تر نشان دهند. برعکس این اتفاق می تواند در عمل جراحی زیبایی بینی هم رخ دهد. اگر استخوان بینی زیاد تراشیده شده باشد، نوک تیز آن را به شبیه به کوهی با قله صاف، صاف خواهد کرد. این موضوع می تواند بینی را پهن تر نشان دهد. اگر می خواهید از تزریق فیلر بینی برای فرم دهی به این ناحیه از صورت خود استفاده کنید، باید ببینید که آیا کاندیدای مناسبی برای این کار هستید یا خیر. افرادی زیر می توانند از کانتورینگ بینی با فیلر استفاده کنند.

  • بیمارانی که دارای برآمدگی و قوز بر روی پل بینی خود هستند
  • بیمارانی که بینی پهن یا صاف دارند.
  • افرادی که دچار نامتقارنی بینی شده اند.
  • بیمارانی با نوک بینی آویزان

کانتور بینی با فیلر

نحوه تزریق فیلر بینی به چه صورت است؟

برای تزریق فیلر بینی، یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی ابتدا ناحیه را با یک بی حس کننده موضعی بی حس می کند. سپس از یک سوزن یا کانول برای تزریق فیلر به نواحی مورد نظر بینی استفاده می کنند. مقدار فیلر و محل تزریق بسته به نتایج مورد نظر متفاوت خواهد بود. تزریق فیلر بینی یک روش نسبتا سریع و بدون درد است. اکثر افراد حداقل زمان نقاهت را تجربه می کنند و نتایج می تواند تا شش ماه باقی بماند.

در اینجا برخی از مناطقی که می توان با تزریق فیلر بینی درمان کرد آورده شده است:

  1. پل بینی: می توان از آن برای بالا بردن پل بینی استفاده کرد و آن را مشخص تر نشان داد.
  2. عرض سوراخ بینی: می توان از آن برای باریک کردن سوراخ های بینی استفاده کرد.
  3. نوک بینی: می توان از آن برای بلند کردن نوک بینی استفاده کرد و ظاهر آن را صاف تر نشان داد.
  4. پایه بینی: برای کاهش اندازه سوراخ های بینی قابل استفاده است.

تزریق فیلر بینی روشی مطمئن و موثر برای بهبود ظاهر بینی است. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که این یک راه حل دائمی نیست. فیلر در نهایت توسط بدن جذب می شود و نتایج محو می شوند.

تزریق فیلر بینی گوشتی

در بعضی از موارد می توان تزریق فیلر را برای بینی های گوشتی هم انجام داد. با تزریق کردن فیلر فقط فرم بینی اصلاح می شود تا بیش از حد پهن و بزرگ به نظر نرسد. از آنجایی که خاصیت فیلرها حجم دهندگی یا پر کنندگی است، تاثیری بر روی کوچک شدن بینی نخواهد داشت و مهارت دکتر است که با شگردهایش باید تزریق فیلر بینی را طوری انجام بدهد که با موجب خطای دید و کوچک دیده شدن دماغ شود. البته پزشکان زیبایی با کمک روش غیر تهاجمی مثل تزریق آنزیم و لیزر هم می توانند بینی گوشتی را کوچک کنند. در نتیجه اگر بینی شما گوشتی است ولی از انجام دادن جراحی واهمه دارید، می توانید از تزریق فیلر بینی گوشتی، استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که نتایج فیلر بینی به صورت مادام العمر نیست ماندگاری آن میان 6 ماه الی 18 ماه می باشد. البته در صورت تزریقات مجدد ماندگاری فیلر بینی بیشتر می شود. از مزایای تزریق فیلر بینی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.
▪︎ بدون احتیاج به بیهوشی
▪︎ دوره نقاهت ندارد و بیمار بعد از تزریق می تواند فعالیت های روزانه خودش را از سر بگیرد.
▪︎ هزینه فیلر بینی کمتر از جراحی است.
از مراقبت های تزریق فیلر بینی گوشتی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.
▪︎ یک روز پیش از تزریق باید از مصرف کردن داروی رقیق کننده خون مثل آسپرین، ویتامین E یا داروهای ضدالتهابی همچون ایبوپروفن پرهیز کرد.
▪︎ پیش از تزریق فیلر بینی، آب زیادی بنوشید.

تزریق فیلر بینی استخوانی

تزریق فیلر بینی استخوانی برای اشخاصی مناسب است که قصد دارند برجستگی، فرو رفتگی و نا متقارن بودن دماغ خودشان را اصلاح کنند. تزریق فیلر بینی استخوانی هیچ گونه خطری برای افراد ندارد و همه می توانند این روش را انجام بدهند البته باید بدانید که ماندگاری و دوام این تزریق دائمی نیست. به همین دلیل لازم است که افراد طبق زمان مشخصی جهت ترمیم به متخصص مربوطه کرد. ماندگاری و دوام تزریق فیلر بینی های استخوانی در افراد مختلف است. فیلر بینی از دو ماده موثر تشکیل شده که این دو برای اصلاح شکل ظاهری بینی استفاده خواهند شد. ترکیبات موثر در فیلر بینی موجب می شوند تا مواردی همچون کلاژن و الاستین زیادتر شوند و شکل ظاهری این قسمت از صورت تغییر کند. فیلر بینی استخوانی پس از گذشت چند ماه ممکن است در زیر پوست باقی بمانند ولی ماندگاریشان به نوع پوست بیمار بستگی دارد. از مزایا و فواید تزریق فیلر بینی استخوانی می توانید به موارد زیر اشاره کنیم.
▪︎ حجم دادن به نواحی فرورفته جهت اصلاح و زیبایی
▪︎ مدت زمان مطلوب و عدم احتیاج به استراحت پس از تزریق فیلر بینی استخوانی
▪︎ تسریع یافتن زمان بهبودی پس از انجام تزریق فیلر بینی
▪︎ عدم احتیاج به رعایت مراقبت مخصوص و ویژه بعد از انجام تزریق
▪︎ برخورداری از حداقل عارضه
▪︎ داشتن نتیجه مطلوب
▪︎ دوران نقاهت کوتاه
البته همه موارد ذکر شده در بالا به زمان و همچنین نوع تزریق فیلر بینی بستگی دارد.

نحوه تزریق فیلر بینی

کاندیدای مناسب تزریق ژل بینی

همه افرادی که بینی طبیعی دارند و یا عمل جراحی بینی انجام داده‌اند می‌توانند از روش تزریق کردن ژل به بینی برای اصلاح عیوب ظاهری استفاده کنند. بنابراین کاندیداها و افراد واجد شرایط برای انجام تزریق ژل  از قرار زیر هستند:

  • احتقان مزمن بینی یا مشکلات تنفسی را تجربه کنید.
  • به دنبال بهبود شکل و زیبایی بینی خود باشید.
  • ناهنجاری های بینی ناشی از آسیب یا علل دیگر.
  • روش غیر جراحی را برای درمان بینی ترجیح دهید.
  • افرادی که دارای برجستگی‌های کوچک بر روی بینی هستند و قصد رفع آن‌ها را دارند.
  • افرادی که دارای گودی، ناهمواری یا فرورفتگی بر روی بینی هستند.
  • افرادی که بینی آن‌ها ظاهر نامتقارنی دارد.
  • افرادی که دارای بینی تختی هستند و می‌خواهند یک پل یا برجستگی را بر روی بینی خود ایجاد کنند.
  • افرادی که در ناحیه نوک بینی دارای افتادگی هستند و می‌خواهند این قسمت را لیفت کنند یا بالا ببرند.

فیلر بینی برای چه سنی مناسب است؟

سن مناسب جهت تزریق فیلر بینی و سایر پر کننده پوستی بالاتر از 20 سالگی می باشد. معمولا بیمارانی که سنی آن ها بین 40 تا 45 سال یا حتی بیشترین است، متقاضیان پر و پا قرص تزریق فیلر هستند. البته برای تزریق کردن فیلر به بینی شرایط کمی فرق دارد. اگر می خواهید فرم بینی خود را اصلاح کنید، تنها رسیدن به سن قانونی کافی است. البته توصیه می کنیم که در سنین پایین از انجام دادن تزریق فیلر بینی اجتناب کنید. بهترین سن برای این کار بالاتر از 20 سال می باشد.
تزریق فیلر به بینی در سنین پایین عوارضی دارد. به همین دلیل هم پزشکان توصیه می کنند که تا رسیدن به زمان و سن مناسب یعنی حداقل 20 سال، صبر کنید. به طور کلی افراد در سن پایین به خاطر حساسیتی که روی صورت خودشان دارند، در صورت به وجود آمدن عوارض فیلر، امکان دارد تا روحیه شان را از دست بدهند.

عوارض تزریق فیلر بینی چیست؟

از عوارض تزریق فیلر بینی در سنین پایین و کمتر از ۲۰ سال می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • ایجاد حساسیت و آلرژی در پوست (عارضه موقتی)
  • قرمزی یا در کبودی محل تزریق (عارضه موقتی)
  • ورم بینی (به صورت موقتی)
  • ایجاد خون مردگی (موقتی)
  • درد خفیف (به صورت موقتی)
  • حرکت و مهاجرت فیلر به زیر چشم (اگر پزشک تجربه نداشته باشد)
  • نامتقارن شدن بینی (در صورت بی تجربه بودن پزشک)
  • اختلال در بینایی(در صورت بی تجربه بودن پزشک)
  • مرگ پوست
  • عفونت بینی (در صورت ناوارد بودن پزشک)

راه های پیشگیری از عوارض فیلر بینی

پس می توانیم نتیجه بگیریم که:
۱• اشخاصی که تزریق فیلر بینی را انجام می دهند، لازم است سن آنها بالای 18 سال باشد.
۲• برای جلوگیری کردن از قرارگیری در معرض عوارض پر کننده ها و فیلر، توصیه می کنیم که تا حد امکان در سنین پایین این کار را انجام ندهید.
3• در صورت تزریق فیلر در سن زیر 18 باید از والدین رضایت گرفت.
۴• درست است که تا رسیدن به 18 سالگی می توان تزریق فیلر را انجام داد، ولی باز هم توصیه می کنیم تا سن 20 سالگی صبر کرد.
پس اگر قصد دارید از تزریق فیلر برای فرم دهی و کانتورینگ بینی خود استفاده کنید، حتما از یک پزشک متخصص مشاوره بگیرید و پس از صلاحدید وی، به انجام این روش بپردازید.

آیا بعد از تزریق فیلر بینی باید چسب زد؟

در بعضی از مواقع پزشک متخصص چسب زدن پس از تزریق فیلر بینی را به بیماران خود توصیه می کند. اگر چنین باشد، بعد از گذشتن 3 روز از انجام فیلر می توان چسب بینی را به آرامی و همچنین بدون فشار وارد کردن به بینی جدا کرد. اما بعد از گذشت ۳ ساعت از جدا نمودن چسب، مجددا لازم است بینی را چسب زد و این کار را برای 2 تا 3 هفته با صلاحدید پزشک مجددا تکرار کرد.

البته با توجه به این موضوع که پس از انجام تزریق فیلر بینی و همچنین با تغییر دادن فرم غضروفی آن، احتمال تغییر کردن شکل اصلی این قسمت دور از انتظار نمی باشد. به همین دلیل با زدن چسب پس از تزریق فیلر بینی می توان از فرم آن محافظت کرد. از طرفی چسب زدن بعد از تزریق فیلر به بینی، برای کمک کردن به کنترل و همچنین کاهش دادن تورم است. نحوه استفاده کردن از چسب پس از فیلر بینی از اهمیت بالایی برخوردار است. ولی انتخاب چسب مناسب هم در نوع خود اهمیت دارد.

در این مورد هم متخصصین می توانند با ارائه دادن راهنمایی و همچنین مشاوره دقیق به مراجعه کنندگان خود در انتخاب کردن چسب کمک زیادی به آنها کنند. معمولاً پزشکان از بیماران خود می خواهند یک چسب حدودا ۲.۱ اینچ از داروخانه خریداری کنند. این چسب ها در مقایسه با نمونه های پهن تر یا حتی باریک تر، بهتر می باشند و کاملاً مناسب به نظر خواهند رسید. در مطب پزشک، اکثرا از نوار چسب کاغذی با نشان تجاری 3m، جهت بستن سطح بینی پس از تزریق فیلر استفاده خواهد شد. این چسب ها بسیار نرم هستند و از ویژگی ضد حساسیت برخوردارند.

از طرفی بیماران می توانند برای چند بار از آن استفاده کنند. اگر برای خریداری این محصول به داروخانه مراجعه کنید، میفهمید که این چسب ها با برندهای متفاوتی به بازار عرضه می شوند. برخی از چسب های بینی، صرفاً برای انجام پانسمان کاربرد دارند اما انواع دیگر آن در موارد متنوعی هم مورد استفاده قرار خواهند گرفت. برند چسب بینی موید کیفیتش خواهد بود و شاخص مهمی می باشد که در زمان خرید لازم است به آن توجه نمود. جنس چسب بینی مورد تایید بسیاری از پزشکان، 3M micropore است که کیفیت بی نظیری دارد.

عکس قبل و بعد از نتایج تزریق فیلر بینی - تزریق ژل بینی

هزینه تزریق فیلر بینی به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه تزریق فیلر بینی بسته به عوامل مختلفی می تواند متفاوت باشد، از جمله:

  • نوع فیلر مورد استفاده: تعدادی پرکننده مختلف موجود است و هزینه آن بسته به نوع آن می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، فیلرهای اسید هیالورونیک معمولاً از Radiesse که نوعی پرکننده هیدروکسی‌لاپاتیت کلسیم است، ارزان‌تر هستند.
  • مقدار فیلر مورد نیاز: مقدار فیلر مورد نیاز بسته به نیاز فرد متفاوت خواهد بود. برای مثال، فردی که می‌خواهد پل بینی خود را مشخص‌تر نشان دهد، نسبت به کسی که می‌خواهد برجستگی روی بینی خود را صاف کند، به پرکننده‌های بیشتری نیاز دارد.
  • تجربه پزشک: تجربه پزشک نیز می تواند روی قیمت تاثیر بگذارد. پزشکان با تجربه تر ممکن است شارژ بیشتری داشته باشند، زیرا احتمال بیشتری دارد که بتوانند با پرکننده کمتر به نتایج دلخواه برسند.
  • محل انجام عمل: هزینه تزریق فیلر بینی نیز بسته به محل عمل می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، رویه ها در شهرهای بزرگ ممکن است گرانتر از مناطق روستایی باشد.

توجه به این نکته ضروری است که هزینه تزریق فیلر بینی همیشه نشان دهنده کیفیت عمل نیست. همیشه بهتر است با یک پزشک واجد شرایط مشورت کنید تا در مورد نیازهای فردی خود صحبت کنید و برآورد دقیقی از هزینه دریافت کنید.

در اینجا چند نکته برای پیدا کردن بهترین قیمت تزریق فیلر بینی وجود دارد:

  1. تحقیق از کلینیک های متعدد: همیشه ایده خوبی است که قبل از تصمیم گیری، قیمت کلینیک های مختلف را بررسی کنید.
  2. در مورد تخفیف ها بپرسید: برخی از کلینیک ها ممکن است برای پرسنل نظامی، دانشجویان یا اعضای سازمان های خاص تخفیف ارائه دهند.
  3. گزینه های تامین مالی را در نظر بگیرید: برخی از کلینیک‌ها گزینه‌های تامین مالی را ارائه می‌کنند که می‌تواند پرداخت هزینه این عمل را آسان‌تر کند.

مزایا و معایب تزریق فیلر بینی نسبت به سایر روش ها چیست؟

در اینجا برخی از مزایای تزریق فیلر بینی در مقایسه با روش های دیگر برای اصلاح فرم بینی آورده شده است:

  • غیر جراحی: تزریق فیلر بینی یک روش غیر جراحی است، به این معنی که هیچ برش یا برشی در آن وجود ندارد. این باعث می شود که این روش نسبت به جراحی بینی سنتی بسیار کمتر تهاجمی باشد.
  • سریع و آسان: تزریق فیلر بینی را می توان در عرض چند دقیقه انجام داد و نیازی به زمان استراحت نیست. معمولاً می توانید بلافاصله پس از عمل به فعالیت های عادی خود بازگردید.
  • برگشت پذیر: نتایج تزریق پرکننده بینی موقتی است، به این معنی که اگر از نتایج راضی نباشید می توانید نظر خود را تغییر دهید. پرکننده را می توان با آنزیم خاصی به نام هیالورونیداز حل کرد.
  • مقرون به صرفه بودن: تزریق پرکننده بینی معمولاً مقرون به صرفه تر از جراحی بینی سنتی است.

برخی از معایب تزریق فیلر بینی به شرح زیر است:

  1. نتایج محدود: تزریق فیلر بینی تنها برای ایجاد تغییرات جزئی در شکل بینی قابل استفاده است. آنها نمی توان از آن برای ایجاد تغییرات عمده مانند کاهش اندازه بینی یا تغییر شکل پل استفاده کرد.-
  2. نتایج موقت: نتایج تزریق فیلر بینی معمولاً بین 6 تا 12 ماه باقی می ماند. پس از آن فیلر جذب بدن می شود و نتایج از بین می رود.
  3. عوارض جانبی: تزریق فیلر بینی می تواند عوارض جانبی مانند کبودی، تورم و قرمزی ایجاد کند. این عوارض معمولاً خفیف هستند و در عرض چند روز خود به خود از بین می روند.

به طور کلی، تزریق فیلر بینی روشی مطمئن و موثر برای ایجاد تغییرات جزئی در شکل بینی است. اگر قصد انجام عمل بینی را دارید، اما مطمئن نیستید که آیا برای جراحی آماده هستید، تزریق فیلر بینی ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد.

آیا تزریق فیلر بینی درد دارد؟

درد تزریق ژل بینی بسته به فرد و ناحیه بینی که تزریق می شود می تواند متفاوت باشد. برخی از افراد ممکن است به هیچ وجه دردی را احساس نکنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است احساس خفیف یا فشاری داشته باشند. در موارد نادر، تزریق ممکن است باعث درد شدیدتری مانند درد شدید یا احساس سوزش شود.

برای کاهش درد ناشی از تزریق ژل بینی، پزشک ممکن است قبل از تزریق، یک بی حس کننده موضعی را در ناحیه مورد نظر اعمال کند. این کار باعث بی حس شدن پوست و کاهش درد تزریق می شود. در برخی موارد، پزشک ممکن است از یک بی حس کننده موضعی نیز برای بی حس کردن ناحیه اطراف بینی استفاده کند. این کار باعث می شود که تزریق ژل بینی کاملاً بدون درد باشد.

پس از تزریق، ممکن است کمی درد، تورم و کبودی خفیف را تجربه کنید. این طبیعی است و باید ظرف چند روز از بین برود. اگر هر گونه درد شدید، تورم یا کبودی را تجربه کردید، یا اگر نگرانی دیگری دارید، حتما با پزشک خود تماس بگیرید.

انجام تزریق فیلر بینی

با تزریق ژل بینی آشنا شوید

تزریق ژل بینی یک روش کم تهاجمی است که شامل تزریق یک ماده تخصصی ژل مانند در ناحیه بینی است. این ژل که معمولاً از اسید هیالورونیک یا سایر مواد زیست سازگار تشکیل شده است، با هدف بازیابی عملکرد بینی، بهبود شکل و کاهش مشکلات مختلف بینی انجام می شود. ژل پشتیبانی ساختاری را فراهم می کند و به طور موثر ناحیه بینی را برای دستیابی به نتایج دلخواه تغییر شکل می دهد.

هدف از اصلاح فرم بینی با تزریق ژل

روش غیر جراحی اصلاح فرم و زیبایی بینی با تزریق ژل برای بسیاری از بیماران گزینه مناسبی است. دلیل این امر آن است که نتیجه ژل بینی به سرعت مشخص می شود، ارزان ‌تر و کم تهاجمی تر از جراحی زیبایی بینی است و برخلاف آن هیچ گونه درد و خونریزی و بخیه ای را به همراه ندارد.. میزان استفاده از ژلها جهت اصلاح فرم بینی برای بیماران از شخصی به شخص دیگر متفاوت می ‌باشد زیرا هر فردی دارای بینی متفاوت و خواستار نتایج متفاوتی هستند.

هدف از تزریق ژل آن است که هر بیمار به بهترین و طبیعی ‌ترین نتایج ممکن در این فرآیند دست یابد. این بدان معناست که برای برخی از بیماران بهترین روش برای رسیدن به نتیجه مطلوب مورد نظر آن ها انجام عمل جراحی بینی است. بهتر است قبل از انجام این پروسه درمانی حتما با یک متخصص پوست خوب مشورت نمایید تا تعیین شود که کدام گزینه برای شما مناسب‌ تر است.

درمان انحراف بینی با تزریق فیلر

تزریق فیلر بینی یک درمان کمتر تهاجمی برای انحراف تیغه بینی است. در طی این روش، پزشک یک ماده پرکننده را به سپتوم تزریق می‌کند تا آن را حجیم و صاف کند. این می تواند جریان هوا را بهبود بخشد و علائم انحراف سپتوم را کاهش دهد.

بهترین درمان برای انحراف سپتوم به شدت بیماری و نیازهای فردی بیمار بستگی دارد. جراحی معمولا برای افرادی که علائم شدید دارند و از نتایج تزریق فیلر بینی راضی نیستند توصیه می شود. تزریق فیلر بینی ممکن است گزینه خوبی برای افرادی باشد که علائم خفیف دارند و می خواهند از جراحی اجتناب کنند.

اولین سوالی که در این زمینه باید جواب دهیم، این است که اصلا انحراف بینی چیست و تزریق ژل چطور به رفع آن کمک می‌کند؟ انحراف تیغی بینی که در عموم جامعه به آن انحراف بینی گفته می شود، اختلالی است که دلیل اصلی به وجود آمدن آن جابجایی دیواره ی نازک بین دو سوراخ بینی است. دیواره غضروفی یا تیغه بینی که در علم پزشکی به آن سپتوم گفته می شود، بینی را به دو بخش راست و چپ تقسیم می کند. وقتی که اندازه گرایش بینی به یک سمت نامتعارف باشد، ما با این مشکل که به آن انحراف بینی می گوییم، مواجه می شویم که راه حل آن می تواند عمل انحراف بینی باشد.

در این شیوه یکی از سوراخ های بینی بزرگ تر از دیگری می شود، انحراف بینی می تواند خفیف و یا خیلی واضح باشد و این موضوع کاملا به فرد بستگی دارد. انحرافات شدید باعث ایجاد مشکلاتی مانند کاهش جریان هوا، مشکلات تنفسی و مواردی از این دست می شوند.

البته مشکلات دیگری مانند عدم تخلیه بینی و یا عفونت هم می تواند در زمینه انحراف بینی شدید وجود داشته باشد. پس برای عمل انحراف بینی باید در نظر گرفته شود که ابتدا مشکل بیمار در چه حدی است! زمانی که برای جراحی بینی اقدام می کنید این کار در جلسه معاینه و مشاوره قبل از عمل بینی به صورت کامل انجام می شود.

در هنگام تزریق ژل بینی بیمار باید در وضعیت نیمه نشسته بر روی تخت قرار گیرد و ناحیه ی سر وی کمی به عقب خم شده باشد. فشار خون بهتر است بین (۱۱۰ تا ۱۲۰ درجه) باشد تا وضعیت بدنی راحتی برای فرد ایجاد گردد. بی حسی موضعی بسیار بندرت لازم است، اگرچه در صورت تزریق نزدیک نوک بینی بی حسی موضعی مفید می‌ باشد.

نشانه های انحراف بینی کدام اند؟

تیغه بینی مانند دیگر اجزای صورت تا زمان سن بلوغ رشد می کند. چون در بینی چندین مرکز غضروف سازی و استخوان سازی وجود دارد ممکن است به هر دلیلی یکی از این مراکز کمتر و یا بیشتر از حد عادی رشد کنند و باعث شوند که ساختمان بینی در قسمت تیغه وسط دچار اختلالاتی شود و به سمت اطراف منحرف شود. این کجی بینی در قسمت داخلی بینی بوده و ممکن است در ظاهر فرد تاثیری نگذارد. همچنین اگر به بینی ضربه ایی در سن بلوغ وارد شود ممکن است به عملکرد این مراکز لطمه وارد شود.

در پاسخ به اینکه چطور بفهمیم انحراف بینی داریم باید گفت انحراف تیغه بینی وضعیتی است که در آن غضروف و استخوانی که حفره بینی را به دو مجرای بینی (سپتوم) تقسیم می کند کج یا جابجا شده است. این می تواند یک یا هر دو سوراخ بینی را مسدود کند و تنفس از طریق بینی را دشوار کند. سایر علائم انحراف بینی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • خونریزی مکرر بینی
  • عفونت های سینوسی
  • خر و پف
  • مشکلات خواب
  • سردرد
  • درد صورت
  • آبریزش بینی

روش های تشخیص انحراف بینی

انحراف تیغه بینی را می توان با یک معاینه فیزیکی تشخیص داد که در آن پزشک داخل بینی را بررسی می کند و سپتوم را بررسی می کند. سایر آزمایش‌هایی که ممکن است برای تشخیص انحراف تیغه بینی استفاده شوند عبارتند از:

  1. آندوسکوپی بینی: یک لوله نازک و منعطف با یک دوربین در انتهای بینی برای مشاهده دقیق سپتوم وارد بینی می شود.
  2. سی تی اسکن: این آزمایش از اشعه ایکس برای ایجاد تصاویر دقیق از استخوان ها و بافت های بینی و سینوس ها استفاده می کند.

هیچ درمانی برای انحراف تیغه بینی وجود ندارد، اما با جراحی یا تزریق ژل بینی قابل درمان است. جراحی رایج ترین درمان برای انحراف سپتوم است. در طول جراحی، پزشک انجام خواهد داد سپتوم را تغییر شکل دهید تا مجاری بینی باز شود و جریان هوا بهبود یابد.

اصلاح فرم بینی با فیلر

فواید تزریق فیلر بینی

  • راه حل غیر جراحی: تزریق فیلر بینی یک جایگزین غیر جراحی برای جراحی های سنتی بینی مانند رینوپلاستی است. این آن را به گزینه ای جذاب برای افرادی تبدیل می کند که می خواهند از روش های تهاجمی و خطرات مرتبط با آن اجتناب کنند.
  • بهبود عملکرد بینی: با ترمیم ساختار بینی، تزریق فیلر بینی می تواند تنفس را بهبود بخشد، احتقان بینی را کاهش دهد و عملکرد کلی بینی را بهبود بخشد.
  • زیبایی بینی تقویت شده: تزریق فیلر بینی می تواند برای اهداف زیبایی نیز مورد استفاده قرار گیرد و به افراد کمک می کند تا به ظاهر بینی دلخواه خود برسند و اعتماد به نفس خود را افزایش دهند.
  • روش سریع و حداقل زمان استراحت: برخلاف مداخلات جراحی گسترده، تزریق ژل بینی نسبتا سریع است و اغلب به صورت سرپایی انجام می شود. زمان بهبودی عموماً حداقل است و به افراد این امکان را می‌دهد تا فعالیت‌های روزانه خود را به سرعت از سر بگیرند.

تزریق فیلر بینی چگونه عمل می کند؟

فرآیند تزریق ژل بینی با مشاوره کامل با یک متخصص پزشکی واجد شرایط و متخصص در درمان بینی آغاز می شود. در طول مشاوره، پزشک وضعیت بینی شما را ارزیابی می کند، انتظارات شما را مورد بحث قرار می دهد و مناسب بودن تزریق ژل بینی را برای نیازهای خاص شما تعیین می کند. هنگامی که تصمیم به ادامه درمان گرفتید، یک بی حس کننده موضعی برای اطمینان از راحتی شما در طول عمل اعمال می شود. سپس پزشک متخصص با استفاده از تکنیک های دقیق برای دستیابی به نتایج مطلوب، ژل را با دقت به نواحی مورد نظر بینی تزریق می کند. قوام ژل امکان فرم دهی و شکل دهی آسان ساختار بینی را فراهم می کند.

برای تزریق ژل به بینی باید ابتدا یک جلسه مشاوره با پزشک داشته باشید تا نواقص بینی شما را بررسی کند و مطمئن شود که تزریق ژل روشی مناسب برای برطرف کردن آن ها است. تزریق ژل بدون بیهوشی و به صورت سرپایی انجام می‌ شود و پزشک برای کاهش درد از بی حسی موضعی استفاده می‌ کند. نحوه انجام این عمل به این صورت است که متخصص در نواحی دارای نقص، تزریق را شروع می کند و تا جایی ادامه می دهد که نواقص به طور کامل برطرف شوند.

ریکاوری و مراقبت های پس از تزریق فیلر بینی

مراقبت های پس از تزریق فیلر بینی؛ انتخاب یک متخصص خوب برای تزریق فیلر بینی بر روی نتیجه این اقدام زیبایی بیشتر از هر مورد دیگری موثر است؛ البته شما می توانید با انجام اقدامات لازم بعد از تزریق ژل بینی به رفع سریع تر عوارض و همچنین افزایش ماندگاری اثر آن کمک کنید.

پس از تزریق فیلر بینی، می توانید انتظار روند بهبودی نسبتاً روان را داشته باشید. با این حال، برای اطمینان از بهبودی بهینه و به حداقل رساندن عوارض احتمالی، رعایت دستورالعمل‌های مراقبت‌های پس از آن ضروری است. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  1. از دست زدن یا فشار دادن به ناحیه تحت درمان خودداری کنید تا ژل به درستی ته نشین شود.
  2. برای جلوگیری از وارد آمدن فشار غیر ضروری به بینی تا چند روز از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید.
  3. برای مدیریت تورم و کاهش ناراحتی از کمپرس سرد طبق دستور استفاده کنید.
  4. در قرارهای بعدی شرکت کنید تا پیشرفت خود را کنترل کرده و هرگونه نگرانی را برطرف کنید.

کاربرد تزریق ژل بینی

همانطور که گفتیم تزریق کردن ژل در بینی در بیشتر موارد می‌تواند جایگزینی برای عمل بینی باشد؛ اما این موضوع در همه موارد صادق نیر ست. به همین دلیل زمانی که برا تزریق ژل در ناحیه بینی به یک کلینیک مراجعه می‌کنید؛ باید دقیقا شرایط خود را توضیح داده و به متخصص بگویید که انتظار چه تغییری را دارید. در این صورت خواهید فهمید که آیا این کار می‌تواند راه حل خوبی برای رفع مشکل شما باشد یا خیر؟

تعدادی از مشکلاتی را که می‌توان با استفاده از تزریق ژل به بینی برطرف کرد:

  1. برطرف کردن مشکل انحراف بینی
  2. تجدید ساختار در بینی‌های کوچک
  3. اصلاح ظاهری و صاف کردن بینی‌های قلاب شکل
  4. برطرف کردن قوزهای متوسط بینی
  5. برطرف کردن افتادگی خفیف یا متوسط در سر بینی
  6. اصلاح بینی پس از انجام عمل جراحی رینوپلاستی
  7. اصلاح نوک بینی پس از جراحی
  8. برطرف کردن مشکل بینی‌هایی که سر آن‌ها بالا است
  9. اصلاح فرورفتگی یا برآمدگی در ناحیه پره‌ بینی
  10. اصلاح ظاهری بینی‌های پهنی

مدت ماندگاری فیلر بینی چقدر است؟

معمولا ماندگاری تزریق فیلر بینی تقریباً بین ۶ تا ۱۸ ماه طول می ‌کشد. از آنجایی که بدن با گذشت زمان به طور طبیعی هیالورونیک اسید را متابولیزه می‌ کند، بیشتر بیماران در هر ۶ تا ۱۲ ماه برای تکرار آن مراجعه می ‌کنند تا زیبایی بینی خود را در بهترین شکل ممکن نگه دارند. رینوپلاستی بر پایه ژل نتایج فوری را ارائه می ‌دهد و روشی بسیار آسان است. معمولا تزریق فیلر به بینی برای افراد بسته به شرایط و انتظارات و صلاح دید پزشک متخصص تکرار می‌شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود. ژل به آرامی به بینی تزریق می ‌شود و هنگامی که بیمار به ظاهر مورد نظر خود رسید،

چه افرادی باید از انجام تزریق ژل بینی اجتناب کنند؟

  1. دارای عفونت فعال در ناحیه سینوس هستند
  2. افرادی که حساسیت بالایی به لیدوکائین دارند
  3. بیماران حساس به محصولات هیالورونیک اسید
  4. سابقه بیماری در بافت همبند یا اختلالات خونی
  5. افرادی که در دوران بارداری و شیردهی هستند
  6. سابقه سینوزیت (حتما با متخصص خود مشورت کنید)
  7. افرادی که آسپیرین و یا درمان آنتی بیوتیکی مصرف می‌ کنند
  8. افراد با حساسیت شناخته شده به پروتئین باکتری‌ های گرم مثبت
  9. افرادی که عفونت در ناحیه ی لثه و یا دندان دارند بهتر است قبل از تزریق حتما نسبت به درمان دندانپزشکی اقدام نمایند

عوارض تزریق ژل بینی برای اصلاح فرم

عوارض تزریق ژل بینی  بسیار کم است و به همین خاطر برای افرادی که از عمل و جراحی بینی ترس دارند، روش بسیار مناسبی می باشد.  پس از تزریق ممکن است یک تورم بسیار خفیف در بینی ایجاد بشود و یا مقدار بسیار کمی کبودی و قرمزی در آن دیده شود. که این عوارض کاملا موقتی هستند و ظرف یک یا دو روز پس از تزریق از بین خواهد رفت.

در رابطه با دردی که در اثر تزریق ژل در ناحیه بینی ایجاد می‌شود؛ باید گفت که میزان آن بسیار اندک است و احساس ناراحتی زیادی را در شما به وجود نخواهد آورد. این درد با استفاده از داروها یا کرم‌های بی‌حس ‌کننده موضعی به طور کامل برطرف می‌شود. البته دقت نمایید که میزان و شدت این عوارض به تخصص و تجربه ی پزشک و همچنین رعایت مراقبت های قبل و بعد از تزریق ژل بستگی دارد.

مقایسه با سایر درمان های بینی

تزریق ژل بینی به عنوان یک گزینه درمانی منحصر به فرد در بین درمان های مختلف بینی که امروزه در دسترس است، برجسته است. در اینجا مقایسه ای وجود دارد که مزایای آن را برجسته می کند:

  • تزریق ژل بینی در مقابل رینوپلاستی: برخلاف جراحی بینی که شامل جراحی تهاجمی و زمان بهبودی طولانی تر می شود، تزریق ژل بینی یک جایگزین غیر جراحی و کم تهاجمی با بهبودی سریع تر و خطرات مرتبط کمتر ارائه می دهد.
  • تزریق ژل بینی در مقابل اسپری های بینی: در حالی که اسپری های بینی تسکین موقتی برای احتقان بینی می کنند، تزریق ژل بینی راه حل طولانی مدت تری را با رفع مشکلات زیربنایی بینی و بهبود ساختار بینی ارائه می دهد.

علائم انحراف بینی

  1. اختلال در تنفس
  2. ایجاد اشکال در سینوس ها
  3. خر و پف نمودن در زمان خواب
  4. خونریزی های پی در پی از بینی
  5. وجود ترشحات زیاد در پشت گلو و حلق

درمان انحراف بینی بدون جراحی

در برخی موارد پزشک با صلاح‌ دید خود می ‌تواند روش ‌های غیر جراحی را برای درمان انحراف بینی پیشنهاد دهد. درمان انحراف بینی بدون عمل، گزینه ‌ای ایده ‌آل برای کسانی است که دچار کجی بینی بوده و از طرفی امکان انجام عمل ‌های جراحی تهاجمی را ندارند. در نتیجه بدون اعمال بیهوشی و عوارض جانبی ناخوش ‌آیندی که بعد از عمل بینی به وجود می ‌آیند، می ‌توان به فرم بینی دلخواه خود رسید. البته اینکه آیا اصلاح انحراف بینی بدون عمل جراحی روشی مناسب برای شما است یا نه، باید بعد از انجام بررسی ‌های لازم توسط پزشک متخصص در این زمینه مشخص شود. از جمله روش ‌های رفع انحراف بینی بدون جراحی عبارت اند از:

۱.اصلاح انحراف بینی با تزریق ژل

فیلرها می‌توانند نقش به ‌سزایی در به وجود آمدن نتایج مثبت برای درمان انحراف بینی داشته باشند. در این روش پزشک متخصص بعد از انجام بررسی ‌های لازم، از فیلرهای مناسب برای اصلاح فرم بینی استفاده می ‌کند. به این صورت که حجم مشخصی از پرکننده ‌ها در مناطق مورد نیاز به بینی تزریق شده و بلافاصله بعد از جلسه درمانی مراجعه‌ کننده شاهد اصلاح کجی بینی خود خواهد بود. این روش کاملا سرپایی بوده و نتایج ایده‌آلی را به همراه خواهد داشت. از بزرگ‌ ترین مزیت اصلاح انحراف بینی با فیلر می ‌توان به غیرتهاجمی بودن و هزینه بسیار کم آن در مقایسه با عمل‌های تهاجمی اشاره کرد.

۲.اصلاح انحراف بینی با ماساژ

این روزها افراد بسیاری به منظور اصلاح فرم بینی خود اقدام به انجام ماساژ‌ صورت و بینی می‌ کنند. این روش می ‌تواند کمک بزرگی در رسیدن به نتایج مطلوب داشته باشد. ناگفته نماند که این روش نیازمند صبر و حوصله فراوان بوده و امکان نتیجه ‌بخشی آن حتمی نیست.

۳.اصلاح انحراف بینی با لیزر

از دیگر روش ‌هایی که در از بین بردن انحراف بینی بدون جراحی مورد استفاده قرار می ‌گیرد استفاده از لیزر است. در این روش پزشک متخصص بدون ایجاد برش و تنها به کمک انرژی لیزر می ‌تواند اقدام به رفع کجی بینی کند.

۴.اصلاح انحراف بینی با تزریق چربی

در میان روش‌ هایی که برای درمان انحراف و کجی بینی بدون جراحی معرفی شده ‌اند، بهتر است با روش تزریق چربی نیز آشنا شوید. در این روش، متخصص چربی ‌ها را از اندام ‌هایی همانند شکم، پهلو‌ها، ران و بازو استخراج کرده و بعد از تصفیه ‌سازی، به بینی ‌شخص تزریق می‌ کند.

با توجه به اینکه برای درمان کجی بینی با تزریق چربی نیاز به ماده خارجی همانند فیلر نبوده و چربی بدن خود شما برای این منظور استفاده می ‌شود، بنابراین از یک سو ایمنی کار بالاتر رفته و از سوی دیگر ماندگاری آن بیشتر خواهد بود. با توجه به اینکه در این روش به چربی زیادی نیاز نخواهد بود، بنابراین تقریباً همه افراد در صورت برخورداری از سلامت کامل، می ‌توانند این متد را اجرا نمایند.

برخی از افراد از ظاهر بینی خود ناراضی هستند، اما به دلایل مختلف نمی‌ توانند عمل جراحی انجام دهند. امروزه روش های غیر جراحی متفاوتی برای رفع نواقص بینی و تغییر فرم آن به وجود آمده است. لیفت با نخ و تزریق ژل جزو پرطرفدارترین روش های لیفت کننده و تغییر دهنده بینی به شمار می روند. معمولا افرادی که قصد انجام این روش ها را دارند به این فکر می کنند که ژل بینی بهتر است یا نخ؟

برای اینکه متوجه شوید تزریق ژل بینی برای شما مناسب تر است یا لیفت با نخ باید آن ها را از جهت های مختلف بررسی نمایید. در ادامه این دو روش را با هم مقایسه می کنیم:

ماندگاری روش‌ لیفت با نخ به عوامل مختلفی مانند نخ های مورد استفاده بستگی خواهد داشت. معمولا ماندگاری این نخ ها بین ۱ تا ۳ سال است که با ترمیم مجدد می توانند ماندگاری بالاتری داشته باشند. در تزریق ژل بینی نیز ماندگاری به نوع ژل بستگی دارد. به طور میانگین نتیجه حاصل از این روش بین ۶ تا ۱۸ ماه ماندگار خواهد بود.

ژل های متنوعی در بازار وجود دارد که هر کدام از آنها قیمت متفاوتی دارند. معمولا برای بینی به کمتر از یک سی سی ژل نیاز است و زمان تزریق آن کمتر از ۳۰ دقیقه خواهد بود. به عبارت دیگر از نظر زمان و هزینه روش مناسبی محسوب می شود. برای لیفت بینی با نخ نیز بر اساس نوع پوست، نواقص ناحیه تحت درمان و نوع و تعداد نخ ها هزینه متفاوتی در نظر گرفته می شود. هزینه انجام این روش از تزریق ژل بالاتر است.

در نهایت پیشنهاد می شود که انتخاب بین این دو روش را بر عهده پزشک بگذارید. زیرا پزشکان سابقه زیادی در این زمینه دارند و بهتر می توانند به شما کمک کنند.

نتیجه گیری درمان انحراف بینی

همان طور که مطالعه نمودید انحراف بینی هم جنبه ی درمانی و هم جنبه ی زیبایی دارد. در راستای درمان زیبایی انحراف بینی می توان اقداماتی انجام داد که یکی از این روش ها تزریق ژل و فیلر به بینی می باشد. به کمک تزریق ژل به بینی می توان انحرافات بینی را از بین برد و ظاهر ایده آل و استانداردی را برای افراد به وجود آورد. البته که این کار باید در کلینیک های زیبایی توسط پزشکان متخصص این حوزه انجام شود تا جای نگرانی نباشد و خطری فرد را تهدید ننماید.

لینک کوتاه:

https://shorturl.at/binNW

https://urlzs.com/TrdGA

 سوالات متداول | FAQ

به طور کلی فیلرها تا چهار هفته طول می کشد تا “ته نشین شوند”. انواع مختلف پرکننده‌ ها می‌ توانند سریع‌ تر ته نشین شوند و سبک زندگی شما و عوامل مشابه نیز می‌توانند بر میزان زمان لازم برای ته نشین شدن تأثیر بگذارند.

مطمئن شوید که به مدت 3 شب با استفاده از 2 بالش به پشت بخوابید و سر خود را بالا بیاورید – این کار باعث می شود فیلر تازه تزریق شده در جای خود بماند. گزینه دیگر استفاده از بالش دور گردن برای تثبیت سر است.

در بیشتر موارد، اثرات تزریق ژل بینی دائمی نیست، اما در صورت نیاز می توان آن را معکوس یا تنظیم کرد.

در حالی که محدودیت سنی دقیقی وجود ندارد، تزریق ژل بینی معمولاً برای افرادی توصیه می شود که در اواخر نوجوانی یا اوایل بزرگسالی در زمانی که رشد بینی تثبیت شده است، توصیه می شود.

پوشش تزریق ژل بینی ممکن است بسته به طرح بیمه شما و شرایط خاص متفاوت باشد موقعیت. برای درک گزینه های پوشش خود، توصیه می شود با ارائه دهنده بیمه خود مشورت کنید.

به طور کلی، تزریق فیلر در بینی طی 6 ماه قبل یا بعد از عمل جراحی بینی توصیه نمی شود. ترجیحاً، بیماران 12 ماه منتظر بمانند تا نتایج نهایی جراحی زیبایی بینی را قبل از در نظر گرفتن هرگونه درمان اضافی از جمله جراحی ببینند.

طبق نتایج تحقیقات تزریق ژل بینی دائمی نیست. فیلرها زیر پوست تزریق می شوند و در نهایت جذب می شوند و نیاز به تزریق دوباره دارند. آنها می توانند بین چند ماه تا 2 سال دوام داشته باشند. با این حال، یک ژل دائمی به نام سیلیکون 1000 وجود دارد که در جراحی هایی به غیر از جراحی بینی استفاده می شود.

فیلر بینی برای افرادی که برجستگی‌های کوچکی روی بینی دارند و می‌خواهند آن‌ها را از بین ببرند، افرادی که گودی، برآمدگی یا فرورفتگی روی بینی دارند، افرادی که بینی‌شان نامتقارن به نظر می‌رسد، افرادی که بینی صافی دارند و می‌خواهند پل بلندتری داشته باشند، مناسب است.

فیلر ها به بینی حجم می دهند، بنابراین فیلر بینی را کوچک نمی کند. اما با تغییر نامحسوس پایه بینی یا بلند کردن نوک آن، بینی کوچک تر به نظر خواهد آمد. فیلر ها همچنین نمی‌توانند مشکلات عملکردی را اصلاح کنند یا بینی شما را به طور قابل توجهی صاف‌تر کنند و برای این کار به جراحی بینی نیاز است.

امتیاز شما به این پست

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

2 Comments

  1. فریده گفت:

    سلام. آیا بعد از عمل بینی باید از ژل بینی استفاده کنم؟

    • کلینیک دکتر مهدوی نیا گفت:

      سلام
      تزریق ژل بینی صرفا به فرم دهی بیشتر بینی شما کمک می‌کند اما به تصمیم و هدف شما بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *