تزریق فیلر
دستگاه لیزر الکس کندلا

مزایای دستگاه لیزر الکس کندلا چیست؟

فرم رزرو نوبت و مشاوره تخصصی
آنچه می خوانید:
اشتراک گذاری صفحه
همچنین بخوانید
مرکز تخصصی دکتر مصطفی مهدوی نیا | مزایای دستگاه لیزر الکس کندلا چیست؟

اگر دنبال انواع روش های از بین بردن مو هستید، باید تمام گزینه های خود را در نظر بگیرید.  تفاوت دستگاه لیزر الکس کندلا و دیگر دستگاه های لیزرهای موجود در بازار چیست؟

لیزر الکساندرایت در کجا استفاده می شود؟

دستگاه های لیزرهای الکساندرایت خیلی قدرتمند هستند و به همین دلیل باید توسط فردی که متخصص و آموزش دیده است استفاده شوند، این دستگاه ها برای کلینیک ها و سالن ها مناسب می باشند.

در حال حاضر دستگاه خانگی لیزر الکساندرایت مورد تایید FDA وجود ندارد.

دستگاه لیزر الکس کندلا چیست؟

این دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا نوعی لیزری است که به وسیله یک کریستال الکساندریت نور پرانرژی را منتشر می کند. زمانی که نور از کریستال الكساندریت عبور می کند، پرتو نوری به طول 755 نانومتر تولید می کند.

توجه: طول این پرتو نور تعیین کننده میزان نفوز لیزر به پوست است.

نور این لیزر قرمز رنگ است.

می توان لیزرهای الکساندرایت را روی حالت سوئیچینگ Q تنظیم کرد، که باعث ایجاد لیزر در پالس های کوتاه اما با پرتوی نور با انرژی می شود و چیزی که برای از بین مو موثر است همین مورد است.

انواع کاربرد لیزر موهای زائد علاوه بر از بین بردن مو برای موارد زیر نیز استفاده می شود:

  • درمان لکه هایی که بر اثر پیری ایجاد می شوند
  • درمان واریس و رگ های عنکبوتی
  • پاک کردن تتوها

[irp posts=”10929″ name=”دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا”]

تفاوت دستگاه لیزر الکس کندلا با سایر لیزرها چیست؟

درکنار رنگ، تنها چیزی که تغییر می کند طول موج نور است. برای مثال، پرتویی که لیزر الکساندرایت منتشر می کند نور قرمز 755 نانومتر است. لیزر دیود، پرتوی لیزر 810 نانومتری و لیزر YAG پرتو 1064 نانومتر ساطع می کند.

مقایسه طول موج لیزرهای مختلف

نوع لیزر طول موج مناسب بودن
Argon 488 نانومتر 514.5یا نانومتر برای از بین بردن مو استفاده نمی شود
Ruby Laser 694.3 نانومتر موثر و ایمن در بیماران با پوست روشن و رنگ پریده
Alexandrite 755 نانومتر ایمن و موثر در انواع پوست (از 1-7 در مقیاس فیتزپاتریک)
Pulsed Diode Array 810 نانومتر موثر بر روی پوست کمرنگ تا متوسط در مقیاس فیتزپاتریک
Nd:YAG Laser 1064 نانومتر به طور خاص برای انواع پوست تیره ساخته شده است ، اگرچه در همه انواع پوست موثر است
Intense Pulsed Light 500 نانومتر 1200 نانومتر برای پوستهای کم رنگ تا متوسط ​​(این لیزر نیست اما هنوز هم برای از بین بردن مو استفاده می شود)

دستگاه لیزر الکس کندلامزایای لیزر الکساندرایت

این دستگاه لیزر برای انواع پوست بهترین و کارآمدترین نوع لیزر به حساب می آید. این لیزرها  بهترین نوع لیزر برای پوست های سفید و بسیار روشن است با موهای ظریف و نازکی است که دیگر لیزرها نمی توانند آن را از بین ببرند و می توان گفت بیشترین اثرگذاری را دارد.

لیزر الکساندرایت طول موج نوری را منتشر می کند که خیلی راحت بوسیله ملانین (سلول های رنگدانه ای) موجود در مو جذب می شود، این کار  باعث گرم شدن سلول ها و در نتیجه از بین رفتن آن ها می شود.

توجه: برای هر نوع پوست تیره، لیزر Nd: YAG بهترین نوع لیزر است، به این دلیل که پرتو با طول بیشتر به فولیکول مو نفوذ می کند اما تاثیری روی رنگدانه پوست نمی گذارد.

اثربخشی لیزر الکس کندلا

نتایجی که برای لیزر الکس مشاهده شد 70 درصد از بین رفتن کامل مو، برای 6 تا 8 مورد نازکتر و کم پشت تر شدن مو،  8 تا 12 مورد ضخیم تر یا بیشتر شدن مو بود. این لیزر جز سریعترین لیزرها  می باشد و در جلسات کمتری موهای بیشتری را از بین می برد. افرادی که دوست دارند ناحی بزرگتری از بدن مانند  قفسه سینه،پشت کمر ، شانه ها یا پاها) را لیزر کنند، لیزر Alexandrite اغلب توصیه می شود و گزینه مناسب تری می باشد.

دستگاه لیزر الکس کندلا در مقابل لیزر دیود

یکی از محبوب ترین لیزرها برای لیزر موهای زائد، لیزر دیود پالسی است که اشعه آن فقط کمی بیشتر از لیزر Alexandrite است. سال 2001 مطالعه ای برای مقایسه اثر و ماندگاری نتیجه این دو لیزر انجام شد انواع لیزرهای الکساندرایت 85 درصد رشد مو را کم کردند در مقابل لیزرهای دیود فقط 84 درصد باعث کاهش رشد مو شده بود. چهار جلسه درمان توسط هر دو لیزر برای 1 سال باعث کاهش 90 درصدی مو شد.

مطالعه ای که در سال 2006، در مورد اثربخشی دو لیزر انجام شد نتیجه کارآیی برابر هر دو لیزر را نشان می داد. تفاوتی که وجو داشت ، لیزرهای دیود 28.9 درصد باعث بروز مشکلات شدند در حای که لیزرهای الکساندرایت  فقط 9.5 درصد باعث ایجاد مشکل شدند و عوارض جانبی بیشتری داشتند.

اثرات جانبی لیزرهای الکساندرایت

آیا لیزر Alexandrite عوارض جانبی ایجاد می کند؟ متأسفانه باید بگوییم بله، مانند تمام لیزرهای دیگر،احتمال به وجود آمدن عوارض جانبی نیز وجود دارد. برای افرادی که دارای پوست تیره رنگ هستند،خطر hypopigmentation  یعنی روشن شدن پوست در قسمت هایی که لیزر می شود وجود دارد. در بالا ذکر شد لیزر Alexandrite برای بیماران پوست تیره خیلی مناسب نیست.

و در بین افرادی که پوست روشن نیز دارند  خطر از بین رفتن رنگدانه های پوست وجود دارد. از طرف دیگر، حتی ممکن است پوست در اثر نور، ملانین بیش از حد تولید کند، که باعث ایجاد لکه های تیره روی پوست شما خواهد شد.

درد در طول لیزر خیلی معمول و رایج است که می توان با ژل های خنک کننده آن را کمتر کرد.

پس از لیزر ممکن است کمی تورم و خارش و قرمزی بوجود بیاید، که پس از چند روز باید از بین برودامکان سوختگی پوست در صورت عدم استفاده صحیح از لیزر یا ناشی بودن اپراتور وجود دارد.

آیا لیزر دستگاه لیزر الکس کندلا توسط FDA تأیید شده است؟

امروزه سه برند ه لیزر الكساندریت  مورد تأیید FDA در بازار وجود دارد:

  • EpiTouch Plus
  • GentleLASE
  • Apogee

اگر متخصص پوست شما برند دیگری از لیزر الکساندرایت را معرفی یا پیشنهاد می کند، تحقیقات لازم را انجام دهید تا از معتبر بودن آن مطمئن شوید.

منبع:www.mayoclinic.org

 

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سایر پست ها
تزریق فیلر لب برای خانمی که روی تخت کلینیک دراز کشیده است.
تزریق بوتاکس به صورت یک زیباجو
برند فیلر
هزینه فیلر بینی