لیزر موهای زائد

مرکز تخصصی پوست و مو دکتر مصطفی مهدوی نیا

دکتر مهدوی نیا در حال لیزر موهای زائد

021-22654580-85

برای دریافت نوبت تماس بگیرید

تهران – ولیعصر- بالاتر از چهارراه پارک وی- بعد از خیابان فرشته- خیابان خیام قبل از تقاطع نصیبی- سمت راست- پلاک ۳۰/۱

مدیریت در وقت دهی به مراجعه کنندگان عزیز جهت ارائه خدمات لیزر موهای زائد درست در وقت تعیین شده

در اختیار گذاشتن پک های لیزر (شامل کلیه لوازم مورد نیاز لیزر از جمله دیستنس شخصی) به صورت رایگان به مراجعه کننده

مجهز بودن مرکز به اتاق های مستر لیزر مجزا، جهت راحتی مراجعه کننده برای پاک کردن و شستشوی بی حسی

در اختیار گذاشتن ماساژور چشم و پلک جهت آرامش و ریلکسی بیشتر مراجعه کننده در حین لیزر کردن

خدمات لیزر موهای زائد در مرکز تخصصی دکتر مهدوی نیا

لیزر موهای زائد یکی از پرطرفدارترین خدمات زیبایی است که توسط متخصصین مرکز تخصصی دکتر مهدوی نیا با به روزترین تجهیزات لیزر موهای زائد در این مرکز با رعایت  تمامی نکات بهداشتی صورت می گیرد! در این مرکز تخصصصی، لیزر موهای زائد با استفاده از دسنگاه لیزر الکساندرایت کندلا و با کادری مجرب انجام می‌شود. کلینیک دکتر مصطفی مهدوی نیا، با رعایت اصول بهداشتی رضایت مراجعه کنندگان را جلب کرده است. در این کلینیک می‌توانید لیزر نواحی مختلف را با خیالی آسوده انجام دهید و نگران برگشت موی زائد نباشید.

لیزر موهای زائد یکی از متداول‌ترین و موثرترین روش‌ها برای کاهش یا حذف موهای زائد از بدن است. این تکنولوژی پیشرفته در زمینه‌ی زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از انرژی لیزر برای حذف موهای زائد از ریشه استفاده می‌کند. اصول عملکرد لیزر بر پایه‌ انتخابی بودن نور لیزر می‌باشد؛ به این معنا که نور لیزر به رنگ موها جذب می‌شود و در نتیجه، موهای زائد بیشتر از سایر اجزای پوست تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

لیزر چگونه موهای زائد را از بین می برد؟

لیزر موهای زائد با استفاده از یک پرتو نور متمرکز، موهای زائد را از قسمت‌های مختلف بدن از بین می‌برد. لیزر طول موج خاصی از نور ساطع می کند که توسط ملانین (رنگدانه) موجود در فولیکول‌های مو جذب می‌شود و باعث آسیب به ریشه مو و جلوگیری از رشد بیشتر می‌شود.

این روش معمولاً برای از بین بردن موهای صورت، پاها، زیر بغل، ناحیه بیکینی و سایر نواحی بدن استفاده می‌شود. این برای اکثر انواع پوست و رنگ مو بی خطر است، اما ممکن است برای کسانی که موهای بلوند یا خاکستری دارند موثر نباشد. لیزر موهای زائد یک روش نسبتا سریع و بدون درد است که می تواند در کلینیک یا سالن انجام شود.

تعداد جلسات مورد نیاز به ناحیه تحت درمان و همچنین نوع مو و رنگ پوست فرد بستگی دارد. نتایج معمولاً طولانی مدت هستند، اما جلسات لمس دوره ای ممکن است برای حفظ نتایج مطلوب ضروری باشد.

لیزر موهای زائد صورت

لیزر موهای زائد چگونه انجام می‌شود؟

در طول درمان، انرژی لیزر به فولیکول‌های مو هدایت می‌شود و آنها را از بین می‌برد و از رشد مو جلوگیری می‌کند. این کار را می‌توان در نواحی مختلف بدن از جمله پاها، بازوها،لیزر زیر بغل، ناحیه بیکینی، صورت و پشت انجام داد.

توجه به این نکته ضروری است که برای نتایج بهینه معمولاً جلسات متعددی لازم است، زیرا لیزر فقط می‌تواند فولیکول‌های مو را در مرحله رشد فعال از بین ببرد. پس از عمل، مهم است که از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید و از ضد آفتاب استفاده کنید، زیرا پوست تحت درمان می‌تواند به اشعه ماوراء بنفش حساس‌تر باشد.

برخی از بیماران ممکن است قرمزی، تورم یا خارش در اطراف ناحیه تحت درمان را تجربه کنند که باید ظرف چند روز فروکش کند.

 به طور خلاصه، لیزر موهای زائد می‌تواند یک گزینه موثر برای افراد مبتلا به لوپوس باشد، اما مهم است که با یک پزشک مشورت کنید و این روش را توسط یک تکنسین آموزش دیده و با تجربه انجام دهید.

علاوه بر این، برای رفع موهای زائد معمولاً چندین جلسه لازم است و باید اقدامات احتیاطی پس از درمان برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض نور خورشید انجام شود.

نحوه عملکرد لیزر موهای زائد

تراشیدن موهای کمر پیچیده است و اپیلاسیون دردناک است. لیزر موهای زائد، این موها را در ریشه از بین می‌برد، بنابراین عواقب موهای زائد یا لکه‌های لکه‌دار را نخواهید داشت، فقط تا آخر عمر باید پوست را به طور مداوم نرم نگه دارید. با لیزر موهای زائد از ابزارهای آرایشگری و وسایل ارزان قیمت خداحافظی کنید و به آینده بدون موی زائد سلام کنید.

لیزر موهای زائد با روش جذب انتخابی نور از طریق پوست است که در آن اشعه لیزر بدون آسیب رساندن به سطح پوست وارد پوست شده و جذب فولیکول های مو می گردد، دستگاه لیزر الکس کندلا که برای تولید اشعه لیزر با طول موج 755 نانومتر، از جواهری به نام الکسا بهره می‌برد پس از تحریک شدن توسط منبع انرژی بسیار قوی، لیزر سبز رنگی را از خود ساطع می‌کند که باعث ایجاد طول موج 755 نانومتر به صورت دقیق می‌گردد که دستگاه‌های مشابه توانایی و دقت لیزر الکساندرایت کندلا را ندارند.

دقت تولید طول موج 755 نانومتر از اهمیت بسیاری برخوردار است. بسیاری از دستگاه ها طول موج های کمتر یا بیشتری نیز تولید می کنند، اما طول موج 755 نانومتر بهترین طول موج برای از بین بردن فولیکول مو است. اگر این طول موج کمتر باشد. فولیکول مو از بین نمیرود و اگر بیشتر باشد به پوست آسیب می رساند.

نحوه عملکرد لیزر موهای زائد

مراحل لیزر موهای زائد به چه ترتیب می باشد؟

لیزر موهای زائد روشی مطمئن و موثر برای از بین بردن دائمی موهای زائد است. اگر به دنبال لیزر موهای زائد هستید، حتما با پزشک یا تکنسین لیزر موهای زائد واجد شرایط صحبت کنید تا ببینید آیا برای شما مناسب است یا خیر. مراحل لیزر موهای زائد در اینجا آمده است:

  1. با یک پزشک یا تکنسین لیزر موهای زائد واجد شرایط مشورت کنید. این یک قدم مهم برای اطمینان از اینکه لیزر موهای زائد برای شما مناسب است و در مورد انتظارات شما صحبت می کند. پزشک یا تکنسین همچنین نوع پوست و رنگ موی شما را ارزیابی می کند تا بهترین لیزر را برای نیازهای شما تعیین کند.
  2. برای جلسات لیزر آماده شوید. این ممکن است شامل تراشیدن ناحیه درمان، اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و عدم استفاده از برخی داروها یا مکمل ها باشد.
  3. لیزر موهای زائد نسبتا سریع و بدون درد است. تکنسین یک ژل خنک کننده را روی ناحیه درمان اعمال می کند و سپس از لیزر برای هدف قرار دادن فولیکول های مو استفاده می کند. لیزر پالس های نوری ساطع می کند که به فولیکول های مو آسیب می رساند و از رشد موهای جدید جلوگیری می کند.
  4. مراقبت های بعدی. پس از درمان، ممکن است کمی قرمزی، تورم و/یا کبودی را تجربه کنید. این عوارض معمولاً خفیف هستند و در عرض چند روز خود به خود از بین می روند. مهم است برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض نور خورشید در ناحیه تحت درمان حداقل تا 6 هفته پس از عمل. همچنین باید حداقل به مدت 6 هفته از اپیلاسیون، کندن یا تراشیدن ناحیه تحت درمان خودداری کنید.
  5. جلسات بعدی لیزر موهای زائد. تعداد درمان های لیزر موهای زائد شما بسته به ناحیه تحت درمان و رشد موهای شما متفاوت است. اکثر افراد برای دستیابی به نتایج مطلوب به 6-8 جلسه درمانی با فاصله 4-6 هفته از هم نیاز دارند.

لیزر موهای زائد برای چه کسانی جواب نمی‌دهد؟

افراد خاصی هستند که ممکن است کاندیدای خوبی برای لیزر موهای زائد نباشند. برخی از این موارد عبارتند از:

  1. افرادی که پوست تیره دارند: لیزرها ملانین مو را هدف قرار می‌دهند و افرادی که پوست تیره دارند ملانین بیشتری در پوست خود دارند که می‌تواند هدف قرار دادن موها را بدون آسیب رساندن به پوست اطراف سخت‌تر کند.
  2. افرادی که موهای بلوند، قرمز یا خاکستری دارند: انرژی لیزر ملانین مو را هدف قرار می‌دهد، بنابراین افرادی که موهای رنگ روشن دارند ممکن است به خوبی به درمان پاسخ ندهند.
  3. افراد مبتلا به بیماری‌های خاص: برخی از شرایط پزشکی مانند اگزما، پسوریازیس یا شیوع هرپس سیمپلکس فعال ممکن است پوست را بیش از حد حساس کند که نمی‌تواند لیزر درمانی را تحمل کند.
  4. زنانی که باردار یا شیرده هستند: برخی از متخصصان توصیه می‌کنند از لیزر موهای زائد در دوران بارداری یا شیردهی خودداری کنند زیرا ایمنی این روش در این جمعیت‌ها به خوبی تثبیت نشده است.
  5. افرادی که اخیرا برنزه شده‌اند: قرار گرفتن در معرض آفتاب خطر عوارضی مانند‌هایپرپیگمانتاسیون (تیره شدن پوست) یا هیپوپیگمانتاسیون (روشن شدن پوست) را افزایش می‌دهد.
  6.  افرادی که از داروهای خاصی استفاده می‌کنند: برخی از داروها مانند داروهای رقیق کننده خون ممکن است پوست را نسبت به لیزر حساس‌تر کرده و خطر عوارض را افزایش دهند. مهم است که با یک متخصص واجد شرایط مشورت کنید تا مشخص شود که آیا لیزر موهای زائد برای شما گزینه مناسبی است یا خیر.

لیزر موهای زائد برای چه کسانی جواب نمی‌دهد

نواحی انجام لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد در اصل در هر ناحیه از بدن قابل انجام است، اما برخی از نواحی رایج‌تر برای انجام لیزر موهای زائد عبارتند از:

  • صورت: لیزر موهای زائد صورت شامل لب بالایی، لب پایین، دهان، گونه‌ها، پیشانی و دیگر نواحی صورت.
  • گردن: عبارت است از ناحیه گردن و جلوی گردن که ممکن است موهای زائد روی آنها رشد کنند.
  • بالای دست و پایین دست: شامل مچ دست، دستها و انگشتان.
  • بالا و پایین بدن: شامل بازوها و پاها، از جمله مچ پا، ران و ساق پا.
  • بیکینی: لیزر موهای زائد بیکینی شامل منطقه اطراف ناحیه بیکینی و ناحیه بکارت می‌شود.
  • پشت: شامل بالای پشت، پهلوها و پشت پا.
  • سینه و شکم: شامل منطقه سینه و شکم که ممکن است موهای زائد روی آن رشد کنند.
  • دیگر نواحی: شامل ناحیه زیربغل، پشت گردن، گونه داخلی، پشت گوش، دستگاه تناسلی و ناحیه پشت زانو می‌شود.

خدمات لیزر موهای زائد

برای مقایسه روش‌هایی مانند اپیلاسیون یا لیزر موهای زائد تنها اشاره به این نکته کافی است که لیزر موهای زائد باعث شده است که روش های قدیمی و موقتی مانند اپیلاسیون، کرم ها و پودرهای موبر، بند انداختن و همچنین استفاده از موچین و تیغ اصلاح، محلول های شیمیایی و موکن های خانگی که اغلب استفاده از آنها باعث رشد مجدد موهای زائد می شود و همچنین استفاده از هر کدام از این روش ها همراه با عوارض و حساسیت هایی خواهد بود، کنار گذاشته شوند.

که باعث خلاص شدن از از آنها و همچنین جوش ها و موهای زیر پوستی می شود، اما لیزر مو مانند هر تكنولوژى جديدی كه ممكن است به طور غلط استفاده شود و بسيارى از كساني كه بدون مطالعه قبلى و آگاهی لازم و صرفاً براساس تبليغات يا قيمت ارزانتر، اقدام به انجام لیزر  كردند را مأيوس كرده است.

لیزر مو به فرآیند برداشتن موی ناخواسته در نواحی مختلفی از بدن مانند صورت، پیشانی، پشت لب، گوش ها، گردن، شکم ، چانه و گونه ها رشد می کند به وسیله ی مواجهه با پالس های نور لیزر است که فولیکول مو را تخریب می کند و از بین می برد. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی در چند دهه اخیر دستگاه های لیزر متنوعی به جامعه پزشکی عرضه شد که یکی از پر کاربردترین این لیزرها در زمینه پوست و زیبایی می باشد .

دستگاه های لیزر موهای زائد

دستگاه‌های لیزر موهای زائد ابزارهایی هستند که از انرژی لیزر برای کاهش و حذف موهای زائد در بدن استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها انواع مختلفی دارند و هر کدام با استفاده از تکنولوژی و طراحی متفاوت، نتایج مختلفی را ارائه می‌دهند. در ادامه به برخی از دستگاه‌های لیزر موهای زائد می‌پردازیم:

  • دستگاه لیزر دیود: این نوع دستگاه از لیزر دیود استفاده می‌کند. لیزر دیود انرژی لیزر را با استفاده از دیودهای نیمه‌رسانا ایجاد می‌کند. این دستگاه‌ها عموماً کوچک و قابل حمل هستند و برای کاهش موهای زائد در مناطق کوچک مانند صورت، بیکینی لاین و زیربغل استفاده می‌شوند.
  • دستگاه لیزر الکساندرایت: این نوع دستگاه از لیزر الکساندرایت استفاده می‌کند. لیزر الکساندرایت انرژی لیزر را با استفاده از یک کریستال الکساندرایت ایجاد می‌کند. این دستگاه‌ها برای کاهش موهای زائد در مناطق بزرگتر مانند پشت، سینه و پاها استفاده می‌شوند.
  • دستگاه لیزر Nd:YAG: این نوع دستگاه از لیزر Nd:YAG استفاده می‌کند. لیزر Nd:YAG انرژی لیزر را با استفاده از یک کریستال Nd:YAG ایجاد می‌کند. این دستگاه‌ها برای کاهش موهای زائد در پوست‌های تیره و قهوه‌ای مناسب هستند و قابلیت نفوذ عمیق‌تری دارند.
  • دستگاه لیزر رنگی: این نوع دستگاه از تکنولوژی پیچیده‌تری استفاده می‌کند که شامل ترکیبی از لیزرهای مختلف است. این دستگاه‌ها قادرند به طور دقیق بر روی مصالح پیگمانتی موها تمرکز کنند و آنها را تخریب کنند. دستگاه لیزر رنگی برای انواع موها و رنگ‌های پوست مناسب است.
  • دستگاه لیزر ایپیلی به نام تجاری IPL: این دستگاه‌ها از نور پرتوان با طول موج متنوع استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها قابلیت تنظیم شدت نور و طول موج را دارند و برای موهای روشن و تیره قابل استفاده است.
  • دستگاه لیزر روبی: این دستگاه‌ها از لیزر با طول موج کوتاه و قدرت بالا استفاده می‌کنند. طول دستگاه کوچکتر است و برای حذف موهای روشن و نازک مناسب است.
  • دستگاه لیزر آلکس: این دستگاه‌ها از لیزر با طول موج بزرگتر و قدرت بالا استفاده می‌کنند. طول دستگاه بزرگتر است و برای حذف موهای تیره و ضخیم مناسب است.
  • دستگاه لیزر دیود تثبیت شده: این دستگاه‌ها از لیزر با قدرت بالا و طول موج ثابت استفاده می‌کنند. طول دستگاه کوچکتر است و برای حذف موهای زائد در مناطق کوچک و حساس مانند صورت و بیکینی مناسب است.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

برای لیزر موهای زائد همه به دنبال بهترین دستگاه های لیزر هستند. استفاده از یک دستگاه لیزر مو مطمئن نتایج بهتری دارد و به صرف هزینه می ارزد.

دستگاه الکساندرایت کندلا برای کاهش دائمی موهای زائد و از بین بردن موهای زائد با تمرکز انرژی نور لیزر بر روی پوست و هدف قرار دادن رنگدانه استفاده می شود. الکساندرایت لیزری با طول موج 755 نانومتر است و به دلیل برد و سازگاری آن، به طور گسترده ای موثرترین و ایمن ترین لیزر برای رفع موهای زائد محسوب می شود.

همچنین می توان از آن برای حذف یا کاهش ضایعات رنگدانه، لکه های قهوه ای و آثار پیری استفاده کرد.

لیزر الکساندرایت روی پوست روشن با موهای تیره موثرتر است. مزایای آن نسبت به سایر روش های حذف موهای زائد عبارتند از:

  • ایمن و موثر است و بهترین نتایج را در زیر بغل، کشاله ران و پاها دارد.
  • طول موج گسترده‌تر آن پوست بیشتری را می‌پوشاند، بنابراین سریع‌تر از سایر لیزرها کار می‌کند.
  • سیستم خنک کننده آن اجازه می دهد تا ناحیه تحت درمان بلافاصله پس از هر بار قرار گرفتن در معرض خنک شود، بنابراین ناراحتی و درد را کاهش می دهد.

مقایسه لیزر الکس کندلا با سایر دستگاه های لیزر

به طور کلی، هر سه لیزر برای رفع موهای زائد موثر هستند. لیزر الکساندرایت کاندلا برای افرادی با رنگ پوست روشن تا متوسط ​​گزینه مناسبی است، در حالی که لیزرهای Cynosure Elite Plus و SharpLight Omnimax S3 گزینه مناسبی برای افرادی با انواع رنگ پوست هستند. لیزر Cynosure Elite Plus در مقایسه با لیزرهای دیگر مدت زمان پالس کمی بیشتری دارد که ممکن است برای برخی افراد راحت تر باشد. لیزر SharpLight Omnimax S3 گران‌ترین لیزر در بین سه لیزر است، اما دارای بالاترین تراکم انرژی است که ممکن است برای افرادی که موهای ضخیم و ضخیم دارند مؤثرتر باشد.

توجه به این نکته ضروری است که نتایج لیزر موهای زائد در افراد مختلف متفاوت است. برخی از افراد ممکن است برای دستیابی به نتایج دلخواه به چندین درمان نیاز داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است تنها به یک یا دو درمان نیاز داشته باشند. همچنین لازم به ذکر است که لیزر موهای زائد دائمی نیست. موها در نهایت دوباره رشد می‌کنند، اما ممکن است نسبت به قبل از درمان ظریف‌تر و روشن‌تر شوند.

ویژگیAlexandrite CandelaCynosure Elite PlusSharpLight Omnimax S3
طول موج755 nm755 nm755 nm
مدت زمان  پالس3-50 ms2-50 ms2-50 ms
میزان انرژی4-12 J/cm²3-10 J/cm²3-10 J/cm²
نواحی مورد استفادهپا، دست، صورت، ناحیه بیکینیپا، دست، صورت، ناحیه بیکینیپا، دست، صورت، ناحیه بیکینی
میزان دردنسبتا کمنسبتا کمنسبتا کم
دوره نقاهتیک تا دو هفتهیک تا دو هفتهیک تا دو هفته
هزینهبسیار مقرون به صرفهنسبتا بیشتر از لیزر کندلابیشتر از گزینه های دیگر

چه کسانی می‌توانند از لیز موهای زائد استفاده کنند؟

اکثر افراد می‌توانند از لیزر موهای زائد استفاده کنند، اما در برخی موارد خاص، انجام این روش درمانی ممکن است توصیه نشود. همچنین برخی عوامل ممکن است اثربخشی و امنیت استفاده از لیزر را تحت تأثیر قرار دهند. در زیر فهرستی از عواملی که می‌توانند در انتخاب مناسب برای استفاده از لیزر موهای زائد تأثیرگذار باشند آمده است:

  • افراد با رنگ پوست روشن: دستگاه‌های لیزر موهای زائد بر اساس تفاوت رنگ پوست و موها عمل می‌کنند. بنابراین، برای افرادی که پوست روشنی دارند و موهای تیره‌ای دارند، لیزر موهای زائد عملکرد بهتری دارد. این نوع پوست‌ها در برابر لیزر ایمن تر هستند و بیشترین نتیجه را به دست می‌آورند.
  • افراد با موهای تیره: لیزر موهای زائد به موهایی که غالباً تیره‌اند و رنگ شدیدتری دارند، بیشتر تاثیر می‌گذارد. اگر موهای شما تیره و گسترده هستند، شانس موفقیت بیشتری در حذف موها با استفاده از لیزر خواهید داشت.
  • افراد با موهای ضخیم: موهای ضخیم و سخت‌تر راحت‌تر توسط لیزر شناسایی می‌شوند و می‌توانند به طور موثر‌تر حذف شوند. اگر موهای شما ضخیم و سخت هستند، لیزر موهای زائد می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.
  • افرادی که میل به کاهش دائمی موهای زائد دارند: اگر شما علاقه‌مند به کاهش دائمی موهای زائد در بدن خود هستید و می‌خواهید از روش‌های موقتی مانند اپیلاسیون موهای زائد بیشتر پیشی بگیرید، لیزر موهای زائد گزینه ایده‌آلی است.

اگر شما در یکی از دسته‌های فوق قرار دارید، لیزر موهای زائد می‌تواند روشی موثر و دائمی برای شما باشد. با این حال، قبل از تصمیم‌گیری نهایی، بهتر است با یک پزشک متخصص پوست و موها مشورت کنید تا شرایط و نیازهای شما را بررسی کند و بهترین درمان را برای شما معرفی کند.

دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا

چه افرادی برای انجام لیزر مناسب نیستند؟

انجام لیزر موهای زائد برای برخی افراد مناسب نیست و ممکن است مشکلات و عوارض جانبی را به همراه داشته باشد. در زیر، برخی از مواردی که افراد را نامناسب برای انجام لیزر می‌کنند، ذکر شده است:

  • پوست تیره: لیزرهای موثر برای موهای زائد بر روی پوست تیره ممکن است خطرات بیشتری داشته باشند، به دلیل اینکه پرتوهای لیزر می‌توانند به جزئیات بیشتری از پیگمانتاسیون پوستی و موها وارد شوند. در این موارد، لیزرهای خاصی با طول موج و تنظیمات مناسب برای پوست تیره استفاده می‌شوند.
  • موهای خشک و شکننده: اگر موهای شما خشک و شکننده باشند، انجام لیزر ممکن است آسیب بیشتری به آنها وارد کند. ممکن است در این موارد، روش‌های دیگری مانند الکترولیز یا روش‌های تخریب موهای زائد را ترجیح دهید.
  • بارداری: در دوران بارداری، سطوح هورمونی بدن تغییر می‌کند و این ممکن است به تغییر در رشد موها منجر شود. بهتر است در این دوران از انجام لیزر موهای زائد خودداری کنید تا هیچ اثر غیرمطلوبی بر روی بارداری و جنین نداشته باشد.
  • دارای عفونت پوستی: اگر در منطقه مورد نظر عفونت پوستی دارید، بهتر است انجام لیزر را به تعویق بیاندازید. لیزر ممکن است عوارض بیشتری به عفونت وارد کند و وضعیت را تشدید کند.
  • دارای ضایعات پوستی: اگر در منطقه مورد نظر ضایعات پوستی مانند زخم، خراش یا حروق دارید، بهتر است از انجام لیزر خودداری کنید تا زمانی که پوست بهبود یابد.
  • موهای خاکستری، سفید و بور: لیزرهای موجود معمولاً بر روی موهای تیره و با پیگمانت بالا تأثیرگذارتر هستند. موهای خاکستری، سفید و بور کمتر پیگمانت دارند و بنابراین نیاز به تنظیمات خاصی دارند تا به طور موثر حذف شوند.
  • بیماری‌های پوستی: برخی بیماری‌های پوستی مانند عفونت‌ها، لیکن پلان و سایر بیماری‌های پوستی می‌توانند از انجام لیزر جلوگیری کنند. قبل از استفاده از لیزر، بهتر است با پزشک متخصص پوست در مورد وضعیت پوست و امکان انجام لیزر مشورت کنید.
  • قرمزی و التهاب پوست: اگر پوست شما در حالت التهابی یا قرمزی قرار دارد، انجام لیزر ممکن است عوارض و تحریکات بیشتری را به همراه داشته باشد. در این موارد، بهتر است ابتدا علت التهاب را بررسی کرده و آن را تسکین دهید قبل از اقدام به لیزر.
  • دارای تاتو یا خالکوبی: لیزر می‌تواند تاتوها و خالکوبی‌ها را تحت تأثیر قرار دهد. در برخی موارد، لیزر ممکن است باعث تغییر رنگ تاتو یا خالکوبی شود. بنابراین، اگر در ناحیه‌ای که قصد حذف موهای زائد دارید تاتو یا خالکوبی دارید، می‌بایست قبل از استفاده از لیزر با تکنسین مشورت کنید.
  • سابقه آفتاب‌ سوختگی: پوستی که تازه آفتاب‌سوختگی دیده است، به لیزر حساس‌تر است. در صورتی که تازه آفتاب‌سوختگی داشته‌اید، بهتر است تا زمانی که پوست به طور کامل بهبود یابد، از لیزر خودداری کنید.

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟

لیزر موهای زائد یک روش زیبایی محبوب است که از پرتوهای نور شدید برای تخریب فولیکول‌های مو و جلوگیری از رشد مو استفاده می‌کند. با این حال، برخی از افراد ممکن است برای درمان مناسب نباشند و ممکن است دچار عوارض جانبی این روش شوند.

  • افرادی که رنگ پوست تیره‌تری دارند ممکن است در معرض خطر‌ هایپرپیگمانتاسیون یا تغییر رنگ باشند، زیرا لیزر ممکن است ملانین پوست را به جای فولیکول‌های مو هدف قرار دهد.
  • علاوه بر این، افراد مبتلا به بیماری‌های خاص مانند دیابت یا لوپوس ممکن است به دلیل افزایش خطر عوارض، قادر به انجام لیزر موهای زائد نباشند.
  • علاوه بر این، افرادی که اخیراً برنزه شده‌اند نیز ممکن است خطر سوختگی یا سایر واکنش‌های پوستی ناشی از لیزر را تجربه کنند.
  • همچنین، افرادی که از داروهای خاصی مانند Accutane یا Retin-A استفاده می‌کنند، باید از لیزر موهای زائد اجتناب کنند زیرا می‌تواند باعث تحریک شدید پوست شود.

رنگ پوست تیره برای لیزر

مهم است که قبل از انجام لیزر موهای زائد با یک متخصص پوست واجد شرایط مشورت کنید تا از مناسب بودن این روش برای شما مطمئن شوید و از خطرات و عوارض جانبی لیزر مطلع شوید.

لیزر برای چه کسانی ممنوع است؟

لیزر موهای زائد برای همه افراد مناسب نیست و افراد خاصی هستند که لیزر موهای زائد برای آنها ممنوع است.

افرادی که دارای رنگ پوست تیره یا پوست برنزه هستند ممکن است در معرض خطر بیشتری برای عوارض باشند، زیرا لیزر ممکن است قادر به تشخیص مو و پوست نباشد.

به طور مشابه، افرادی که موهای بلوند، قرمز یا خاکستری دارند، ممکن است نتایج مشابهی با موهای تیره‌تر مشاهده نکنند، زیرا لیزر ملانین مو را هدف قرار می‌دهد.

افرادی که سابقه اسکار کلوئید یا عفونت‌های فعال پوستی دارند نیز باید از لیزر موهای زائد اجتناب کنند.

زنان باردار یا شیرده باید از لیزر موهای زائد اجتناب کنند زیرا ایمنی این روش در دوران بارداری یا شیردهی ثابت نشده است.

کسانی که از داروهای حساسیت‌زا نسبت به نور استفاده می‌کنند یا اخیراً برنزه کرده‌اند، باید از لیزر موهای زائد نیز اجتناب کنند.

مهم است که قبل از انجام لیزر موهای زائد با یک متخصص دارای پروانه مشورت کنید تا مطمئن شوید که کاندیدای مناسبی هستید و همچنین خطرات و عوارض احتمالی را بهتر درک کنید.

چرا لیزر موهای زائد برای همه موثر نیست؟

اگرچه روش لیزر برای حذف موهای زائد در بسیاری از افراد موثر است، اما نمی‌توان به طور قطعی گفت که برای همه موثر خواهد بود. عوامل مختلفی می‌تواند در کارایی روش لیزر برای هر فرد تأثیرگذار باشد. در ادامه، به برخی از دلایلی که لیزر موهای زائد برای همه موثر نیست پرداخته خواهد شد:

  • رنگ پوست: روش لیزر بر روی پیگمانتاسیون موها تأثیر می‌گذارد. لیزرهای موجود برای حذف موهای زائد بر روی پیگمانتاسیون موهای تیره تأثیربیشتری دارند. بنابراین، افرادی با پوست روشنتر به طور کلی نتایج بهتری از لیزر خواهند داشت. برعکس، برای افرادی با پوست تیره‌تر یا موهای روشن، لیزر ممکن است کارایی کمتری داشته باشد.
  • نوع مو: لیزر در حذف موهای تیره و ضخیم تأثیر بیشتری دارد. بنابراین، اگر موهای شما روشن یا باریک هستند، ممکن است لیزر کارایی کمتری داشته باشد. در این موارد، روش‌های دیگری مانند الکترولیز ممکن است بهترین گزینه باشند.
  • فاصله زمانی بین جلسات: برای دستیابی به نتایج بهتر و ماندگارتر، لازم است جلسات لیزر را در فواصل زمانی مناسب انجام دهید. نمی‌توان انتظار داشت که با یک جلسه لیزر، موهای زائد به طور کامل حذف شوند. برای کسب نتایج بهتر، ممکن است نیاز به تکرار جلسات لیزر در فواصل زمانی مشخص داشته باشید.
  • وضعیت هورمونی: هورمون‌ها نقش مهمی در رشد موها دارند. تغییرات هورمونی ممکن است باعث تغییر در الگوی رشد موها شود. در برخی موارد، ممکن است لیزر بر روی موهای زائد تأثیر کمتری داشته باشد، به خصوص در صورت وجود مشکلات هورمونی مانند سندرم تناوب قاعدگی یا پلی‌سیستیک تخمدان. در این موارد، مشورت با پزشک متخصص نیز ضروری است.
  • مرحله رشد موها: لیزر‌های موجود در دستگاه‌های حذف موهای زائد فقط بر روی موهای در مرحله رشد فعال تأثیر می‌گذارند. این به این معنی است که نمی‌توانند موهای در مرحله استراحت را از بین ببرند. به همین دلیل، برای دستیابی به نتایج مطلوب، نیاز به چندین جلسه لیزر با فاصله زمانی مناسب بین آن‌ها است.
  • ویژگی‌های فیزیکی و بهداشتی: ویژگی‌های فیزیکی و بهداشتی هر فرد می‌تواند تأثیری بر موثریت لیزر داشته باشد. مثلاً اگر پوستی آفتاب‌سوخته، تحریک شده یا آسیب دیده دارید، ممکن است نتایج لیزر به دلیل حساسیت پوست کمتر باشد.

تاثیر متفورمین بر لیزر موهای زائد چیست؟

هیچ منع خاصی برای افرادی که از متفورمین استفاده می‌کنند و مایل به لیزر موهای زائد هستند وجود ندارد. با این حال، مهم است که ارائه دهنده خدمات لیزر موهای زائد خود را در مورد داروهایی که مصرف می‌کنید، از جمله متفورمین، مطلع کنید، زیرا می‌تواند حساسیت پوست را تحت تاثیر قرار دهد و ممکن است نیاز به تغییر تنظیمات لیزر باشد.

علاوه بر این، توجه به این نکته مهم است که متفورمین می‌تواند باعث بیماری به نام اسیدوز لاکتیک شود، یک بیماری نادر اما جدی که در آن اسید لاکتیک بیش از حد در خون وجود دارد. این می‌تواند زمانی اتفاق بیفتد که متفورمین به دلیل عملکرد ضعیف کلیه در بدن انباشته شود، و مهم است که چک‌آپ‌های منظم برای نظارت بر عملکرد کلیه قبل و در طول درمان با متفورمین انجام دهید.

به طور کلی، اگر هر گونه نگرانی مربوط به سلامتی خود دارید، همیشه توصیه می‌شود قبل از انجام هر گونه عمل زیبایی با پزشک خود مشورت کنید.

لیزر موهای زائد مردان

لیزر موهای زائد مردان روشی آسان برای از بین بردن موهای زائد برای همیشه است. حفظ موهای ناخواسته بدن مانند پشت یا قفسه سینه می تواند سخت، استرس زا و شرم آور باشد.

رفع موهای زائد به همان اندازه که برای خانم ها مطلوب است برای مردان نیز محبوبیت پیدا کرده است. به خصوص برای مردانی که ورزشکار هستند چرا که لیزر موهای بدن می تواند در وقت و هزینه صرفه جویی کند.

البته برای از بین بردن موهای خود لازم نیست بدنساز باشید. انتخاب آزادانه برای هر مردی وجود دارد تا برای رفع موهای زائد قسمت های خاصی از بدن اقدام کند.

نحوه عملکرد لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد بیکینی

داشتن پوست لطیف و بدون مو در ناحیه بیکینی احساس خوشایندی است که  بعد از انجام لیزر موهای زائد بیکینی این ناحیه نصیبتان خواهد شد و چه دلپذیر است داشتن هر روزه این حس خوب بدون  تلاش های آزار دهنده استفاده از تیغ و موم و …

لیزر موی بیکینی یکی از  بهترین راهکارهایی است که ما را از عوارض استفاده از تیغ و انجام اپیلاسیون در این ناحیه رها می کند. با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با این فرآیند آشنا کنیم.

لیزر موهای زائد بیکینی یکی از روش‌های جدید و پرطرفداری است که می‌تواند موهای زائد را در نواحی خاص از بین ببرد. اما متاسفانه برخی افراد به اشتباه فکر می کنند که درد لیزر موهای زائد بیکینی خیلی اذیت کننده است، و به همین خاطر از انجام لیزر بیکینی خودداری می کنند.

در حالی که این موضوع اشتباه است و افراد هنگام انجام لیزر بیکینی درد زیادی را تجربه نخواهند کرد. استفاده از لیزر مزایای بسیاری زیادی به همراه دارد.

به جای این که بارها و بارها بخواهید اقدام به خرید وسایلی برای حذف موهای زائد کنید و وقت و هزینه را در این مسیر به خرج دهید ، بهتر است که با استفاده از لیزر این کار را یکبار برای همیشه تمام کنید.

مزیت های لیزر موهای زائد بیکینی

لیزر موهای زائد بیکینی یکی از روش‌های پیشنهادی است که سالها است در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. این روش نسبت به روشهای دیگر مزیت های زیادی دارد که در ادامه می‌خوانید:

  • به صورت دائمی است و نیاز نیست هر چند روز یا چند هفته برای از بین بردن موهای زائد بیکینی اقدام کنیم.
  • هزینه آن نسبت به بقیه روشها با توجه به اینکه در طی یک دوره هزینه می شود و صرف هزینه دائم نیست. مقرون به صرفه است.
  • در چند جلسه  8 تا 10 دقیقه ای موهای زائد بیکینی کاملا از بین می روند و یا بسیار نازک می شوند.
  • مثل اپیلاسیون درد ندارد و مثل تیغ خطر بریدن ندارد.
  • لیزر روی فولیکولهای مو اثر می گذارد و انها را دچار تغییر می کند پس در بعصی افراد ایجاد قرمزی و التهاب می کند که زود گذر است.
  • نکته آخر اینکه اشعه های لیزر در حذف  موهای زائد مستقیما بر روی فولیکول مو و دقیقا رنگدانه را هدف قرار می دهند و اسیبی به پوست و بدن نمی رسانند. پس در نتیجه نه موجب ایجاد سرطان می شوند نه باعث ناباروری بانوان می شود.

لیزر موهای زائد دست

لیزر موهای زائد روی دست می‌تواند برای کسانی که موهای زائد در این ناحیه دارند و مایل به کاهش آن‌ها یا حتی حذف کامل آن‌ها هستند، مفید باشد.دستها می‌توانند یک ناحیه مزاحم باشند و حذف موهای زائد از دستها می‌تواند راحتی و زیبایی را افزایش دهد. برای حذف موهای زائد دست، فناوری لیزر استفاده می‌شود. در این روش، دستگاه لیزر با استفاده از نور قوی و کنترل شده، بر روی ناحیه دست قرار داده می‌شود. نور لیزر انرژی را به موها جذب می‌کند و سپس به صورت حرارتی موها را از ریشه جدا می‌کند. لیزر موهای زائد دست یک روش موثر است که می‌تواند موهای زائد را به طور دائمی حذف کند. این روش به طور کلی بی‌درد و غیر تهاجمی است، اما برخی افراد ممکن است احساس یک گرمای موقت را در ناحیه‌ای که لیزر اعمال می‌شود، تجربه کنند. اگر پوست دست شما حساس است، ممکن است نیاز به آرامش و مراقبت بیشتری پس از جلسات لیزر داشته باشید. مهمترین نکته این است که جلسات لیزر موهای زائد دست توسط تکنسین مجرب یا پزشک متخصص انجام شود. آنها می‌توانند به شما راهنمایی کنند و بهترین روش و فراوانی جلسات مورد نیاز برای شما را بر اساس وضعیت خاص دست شما توصیه کنند.

لیزر موهای زائد صورت

لیزر موهای زائد صورت یک روش موثر برای حذف موهای زائد در مناطق صورت است. برخی افراد ممکن است موهای زائد در نواحی صورت مانند لب بالا، لب پایین، چانه، پیشانی و ابروها داشته باشند و مایل باشند آن‌ها را کاهش دهند یا حتی حذف کنند. صورت یکی از نواحی حساس بدن است و حذف موهای زائد از این ناحیه می‌تواند به شما راحتی و اعتماد به نفس بیشتری بدهد. لیزر موهای زائد روی صورت با استفاده از تکنولوژی لیزر، نور پالسی یا لیزرهای دیودی انجام می‌شود.. لیزر با تولید نور قوی و منظم، به پیکربندی موها و جذب انرژی در آنها می‌پردازد. سپس، این انرژی به صورت حرارت منتقل می‌شود و باعث تخریب ریشه مو و توقف رشد آن می‌شود. لیزر موهای زائد صورت به عنوان یک روش دائمی برای حذف موهای زائد شناخته می‌شود. با انجام جلسات لیزر منظم، موهای زائد روی صورت کمتر و ناچیزتر می‌شود، و در برخی موارد می‌توان به حذف کامل موها رسید. نکته مهم این است که جلسات لیزر موهای زائد صورت توسط تکنسین مجرب یا پزشک متخصص انجام شود. آنها می‌توانند به شما راهنمایی کنند و بهترین روش و تعداد جلسات مورد نیاز برای شما را تعیین کنند.

لیزر فول بادی

لیزر فول بادی یا همان لیزر موهای زائد تمام بدن، به معنای انجام روش لیزر برای حذف موهای زائد در تمام نواحی بدن می‌باشد. این روش می‌تواند شامل انجام لیزر در نواحی مختلفی از جمله صورت، گردن، بدن، بیکینی، دست‌ها، پاها و هر قسمت دیگری از بدن باشد که موهای زائد در آن وجود دارد. این روش شامل استفاده از دستگاه لیزر برای تولید نور قوی و کنترل شده است که به مصنوعی در موها جذب می‌شود و باعث تخریب ریشه مو و توقف رشد آن می‌شود. با انجام جلسات لیزر منظم، می‌توان موهای زائد را به طور دائمی حذف کرد و به یک پوستی صاف و بدون موهای زائد دست یافت. لیزر فول بادی یک روش جهت کاهش رشد مجدد موهای زائد است و به عنوان روشی مؤثر برای برطرف کردن مشکل موهای زائد در تمام بدن شناخته می‌شود. با این حال، لازم به ذکر است که لیزر فول بادی ممکن است نیاز به چندین جلسه داشته باشد تا به نتایج مطلوب برسید و همچنین هزینه آن معمولاً بالاتر از انجام لیزر در یک یا چند ناحیه خاص است.

عوارض لیزر موهای زائد

بسیاری از افراد هیچ یک از این عوارض لیزر موهای زائد را تجربه نمی کنند پس در صورت اجرای صحیح فرآیند لیزر و رعایت توصیه های پزشک جایی برای نگرانی نیست. با این حال برخی از عوارض جانبی لیزر که در مواردی در بدن افراد بروز می کند در ادامه آورده شده است:

  • درد، ناراحتی یا حساسیت
  • قرمزی و التهاب پوست
  • پوسته پوسته شدن، تاول زدن، کبودی یا تورم پوست
  • روشن یا تیره شدن رنگ پوست
  • ایجاد زخم و باقی ماندن جای زخم ها بر روی سطح پوست.
  • سوختگی پوست بر اثر حرارت دستگاه لیزر.
  • عفونت های باکتریایی.

توجه به این نکته ضروری است که این عوارض جانبی نادر هستند و اغلب می‌توان با انتخاب یک پزشک متخصص و مراقبت مناسب از ناحیه تحت درمان پس از عمل از آنها جلوگیری کرد. همچنین داشتن انتظارات واقع بینانه در مورد نتایج درمان مهم است، زیرا لیزر موهای زائد ممکن است منجر به حذف دائمی ‌موهای زائد برای همه نشود.

عوارض لیزرموهای زائد بیکینی

خیلی حساس نباشید چرا که با لیز رمو در ناحیه واژن خطری شما را تهدید نمی کند. لیزر موهای زائد می تواند باعث تحریک موقت ناحیه تحت درمان شود. پس از لیزر درمانی، ممکن است متوجه قرمزی خفیف، برآمدگی های کوچک و تورم در ناحیه آسیب دیده شوید. این اثرات جزئی و موقتی هستند. مناطقی از بدن که در معرض نور خورشید قرار نمی گیرند عوارض کمتری به دنبال لیزر موهای زائد دارند، بنابراین نگرانی درباره عوارض لیزر موهای زائد در نواحی خصوصی وجود ندارد.

عوارض جانبیدرمان
قرمزی، تورم و درداینها شایع ترین عوارض جانبی لیزر موهای زائد بیکینی هستند و معمولاً ظرف چند ساعت یا چند روز برطرف می شوند. برای کمک به کاهش تورم و درد، می توانید از کمپرس سرد روی ناحیه آسیب دیده استفاده کنید.
تاول زدنتاول زدن یک عارضه جانبی جدی تر لیزر موهای زائد بیکینی است، اما نادر است. در صورت بروز تاول، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید.
جای زخمجای زخم یکی دیگر از عوارض نادر لیزر موهای زائد بیکینی است. در صورت بروز اسکار، باید برای درمان به پزشک مراجعه کنید.
تغییر در رنگ پوستتغییرات در رنگدانه های پوست، مانند هایپرپیگمانتاسیون (تیره شدن پوست) یا هیپوپیگمانتاسیون (روشن شدن پوست)، می تواند پس از حذف موهای زائد با لیزر بیکینی رخ دهد. این تغییرات معمولا موقتی هستند، اما در برخی موارد می توانند دائمی باشند. اگر تغییراتی در رنگدانه های پوست مشاهده کردید، باید برای درمان به پزشک مراجعه کنید.
عفونتعفونت یک عارضه جانبی نادر اما جدی حذف موهای زائد با لیزر بیکینی است. اگر علائم عفونت مانند قرمزی، تورم، درد یا چرک را تجربه کردید، باید فورا به پزشک مراجعه کنید.
رشد موقت مودر برخی موارد، ممکن است پس از لیزر موهای زائد بیکینی، رشد موقت مو را تجربه کنید. این معمولا به این دلیل است که برخی از فولیکول های مو توسط لیزر از بین نرفتند. موها در نهایت خود به خود می ریزند.

عوارض لیزر موهای زائد صورت

پوسته پوسته شدن، قرمزی، التهاب و ایجاد تاول از جمله عوارض لیزر موهای زائد صورت است که با مراجعه به مرکز معتبر و تخصصی این عوارض یه حداقل رسیده و در اکثر مواقع عوارضی وجود ندارد. البته که در صورت استفاده از دستگاه های لیزر غیر استاندارد امکان رویش مجدد موهای زائد بعد از لیزر وجود دارد.

لیزر زیر بغل در کلینیک دکتر مهدوی نیا

لیزر زیر بغل یک انتخاب محبوب برای افرادی است که می خواهند موهای زائد زیر بغل خود را از بین ببرند. این یک روش ایمن و موثر برای از بین بردن دائمی موها است و نیازی به وقفه ندارد. این روش نیز نسبتاً بدون درد است و بیشتر افراد تنها ناراحتی خفیفی را تجربه می کنند.

اگر به دنبال لیزر موهای زائد زیر بغل هستید، مهم است که با پزشک خود یا یک تکنسین لیزر موهای زائد واجد شرایط صحبت کنید تا ببینید آیا برای شما مناسب است یا خیر. آنها می توانند به شما کمک کنند تا مشخص کنید آیا کاندیدای خوبی برای این روش هستید یا خیر و به هر سوالی که ممکن است داشته باشید پاسخ دهید.

برخی از مزایای لیزر موهای زائد زیر بغل:

  • حذف دائمی موهای زائد بدون وقفه
  • نسبتاً بدون درد
  • ایمن و موثر
  • می تواند اعتماد به نفس را افزایش دهد

لیرز موهای زائد زیر بغل

اگر به دنبال یک روشی طولانی مدت و موثر برای از بین بردن موهای زائد زیر بغل، لیزر موهای زائد زیر بغل ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد.

در اینجا برخی از مراحل انجام لیزر موهای زائد زیر بغل آورده شده است:

  1. تکنسین ناحیه زیر بغل را تمیز می کند
  2. تکنسین یک ژل خنک کننده را روی ناحیه زیر بغل اعمال می کند
  3. تکنسین از لیزر برای هدف قرار دادن فولیکول های مو استفاده می کند
  4. تکنسین مراحل 2 و 3 را تا زمانی که کل ناحیه زیر بغل درمان شود تکرار می کند
  5. تکنسین یک کرم تسکین دهنده را روی ناحیه زیر بغل اعمال می کند

تعداد درمان های مورد نیاز برای لیزر موهای زائد زیر بغل بسته به فرد متفاوت است. با این حال، اکثر افراد برای دستیابی به نتایج مطلوب به 6-8 جلسه درمانی با فاصله 4-6 هفته از هم نیاز دارند. پس از عمل، ممکن است کمی قرمزی، تورم و/یا کبودی را تجربه کنید. این عوارض معمولاً خفیف هستند و در عرض چند روز خود به خود از بین می روند.

مهم است که حداقل تا 6 هفته بعد از قرار گرفتن در معرض نور خورشید در ناحیه تحت درمان قرار نگیرید روش. همچنین باید حداقل به مدت 6 هفته از اپیلاسیون، کندن یا تراشیدن ناحیه تحت درمان خودداری کنید. لیزر موهای زائد زیر بغل روشی مطمئن و موثر برای از بین بردن دائمی موهای زائد است. اگر به دنبال لیزر موهای زائد زیر بغل هستید، حتما با پزشک خود یا تکنسین لیزر موهای زائد واجد شرایط صحبت کنید تا ببینید آیا برای شما مناسب است یا خیر.

ماندگاری روش های حذف موهای زائد

ماندگاری روش‌های حذف موهای زائد به طور کلی بستگی به نوع روش استفاده شده و همچنین به ویژگی‌های فردی مانند نوع پوست و نوع موها دارد. در زیر، ماندگاری روش‌های معمول حذف موها را توضیح می‌دهم:

  • اپیلاسیون: اپیلاسیون یکی از روش‌های موقتی حذف موهای زائد است که با استفاده از واکس صورت می‌گیرد. در این روش تقریباً بعد از 2 تا 4 هفته، موهای زائد می‌توانند مجدداً رشد کنند.
  • الکترولیز: الکترولیز یک روش دائمی حذف موهای زائد است که با استفاده از سوزن‌های نازک و جریان الکتریکی انجام می‌شود. این روش نیز ماندگاری طولانی دارد و پس از تکمیل جلسات، موهای زائد به طور دائمی حذف می‌شوند.
  • اپیلاسیون با نخ: این روش حذف موهای زائد را تا چند هفته تا چند هفته و در برخی افراد تا چند هفته طولانی‌تر می‌کند. با استفاده از نخ، موهای زائد از ریشه خارج می‌شوند و رشد آنها کمی طولانی‌تر طول می‌کشد.
  • کرم‌های موهای زائد زدایی: استفاده از کرم‌های موهای زائد زدایی موجب حذف موهای زائد در سطح پوست می‌شود. ماندگاری این روش معمولاً بین چند روز تا چند هفته است و میزان رشد مجدد موها بستگی به نوع پوست و موها دارد.
  • اصلاح مو: اصلاح مو با استفاده از ریش‌تراش یا ماشین اصلاح مو انجام می‌شود. این روش نیز موقتی است و ماندگاری بستگی به سرعت رشد موها دارد. معمولاً موهای زائد پس از 1 تا 3 روز می‌توانند مجدداً رشد کنند.
  • لیزر: لیزر می‌تواند به طور دائمی موهای زائد را کاهش دهد. با تکرار جلسات لیزر، میزان رشد موها به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد و موهای جدیدی که رشد می‌کنند نیز نازک‌تر و کمتر شده و می‌توانند به طور مداوم کنترل شوند.
  • موم‌گیری: در موم‌گیری، موها با استفاده از موم گرم یا موم سرد از ریشه خارج می‌شوند. معمولاً ماندگاری موم‌گیری حدود 3 تا 6 هفته است. با تکرار مکرر موم‌گیری، موها ممکن است بیشتر ضعف کنند و رشد آنها کندتر شود.

همانطور که مشاهده می‌کنید، ماندگاری روش‌های حذف موهای زائد متفاوت است. برخی از روش‌ها موها را به طور موقت حذف می‌کنند و برخی دیگر می‌توانند به صورت دائمی کاهش رشد موها را ایجاد کنند. اما برای رسیدن به نتایج دائمی، روش‌هایی مانند لیزر و الکترولیز بهترین گزینه‌ها هستند. قبل از استفاده از هر روش، بهتر است با تکنسین مجرب یا پزشک متخصص مشورت کنید تا بهترین روش برای شما را تعیین کند.

تفاوت شات لیزر محدود و نامحدود چیست؟

شات لیرز یعنی چه؟ دستگاه لیزر مو با متمرکز کردن پرتوی نوری اشعه لیزر رو به سطح پوست می تاباند. این اشعه با جذب شدن توسط ساقه مو و سپس انتقال به فولیکول مو و ایجاد حرارت فولیکول مو را غیرفعال می کند. هر بار شلیک اشعه لیزر به سطح پوست را یک شات می گویند. حالا بیایید بررسی کنیم که شات محدود و شات نامحدود لیزر چیست؟ چون هر شات برای مرکز لیزر هزینه دارد متاسفانه بعضی از مراکز با تعداد شات محدود لیزر می کنند. یعنی اپراتور شات ها را کنار هم نمی زند و شات ها با فاصله زیاد زده می شود. مثلا برای لیزر فول بادی ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ شات بیشتر زده نمی شود و چون تمام بدن مراجعه کننده شات نخورده است نتیجه مطلوبی از لیزر نمی گیرد و تا مدت ها درگیر لیزر کردن می شود. اما در مرکز لیزر با تعداد شات نامحدود (از ۳۰۰۰ به بالا) بر حسب نیاز و بدن هر فرد شات زده می شود که نتیجه مطلوب تری حاصل می شود. بنابراین در نظر داشته باشید که تعداد شات هایی که برای شما زده می شود در نتیجه لیزر شما خیلی تاثیر گذار است. در واقع یکی از عوامل مهم در نتیجه لیزر شما تعداد شات هایی است که برای شما زده می شود.

آیا اشعه لیزر موهای زائد ضرر دارد؟

پرتو لیزری که برای حذف موهای زائد استفاده می‌شود، زمانی که توسط یک متخصص پوست معتبر انجام شود، بی‌خطر است. با این حال، ممکن است که دچار برخی از خطرات یا عوارض جانبی مرتبط با این روش شوید. شایع‌ترین عوارض جانبی لیزر موهای زائد قرمزی و تورم موقت ناحیه تحت درمان است. برخی از افراد نیز ممکن است در طول درمان ناراحتی خفیف یا احساس سوزش داشته باشند. در موارد نادر، ممکن است عوارض جانبی جدی‌تری مانند سوختگی، تاول، یا تغییر رنگ پوست وجود داشته باشد. این خطرات عموماً برای افرادی که رنگ پوست تیره‌تری دارند یا کسانی که اخیراً برنزه شده‌اند بیشتر است.

توجه به این نکته مهم است که مانند هر خدمت پزشکی، این روش نیز عوارضی به همراه دارد و همه افراد تجربه یا نتیجه یکسانی نخواهند داشت. بنابراین، مهم است که با یک متخصص پوست با سابقه مشاوره بگیرید تا تعیین شود که آیا لیزر موهای زائد برای شما مناسب است یا خیر و در مورد خطرات یا عوارض جانبی احتمالی صحبت کنید.

قبل از لیزر موهای زائد بیکینی چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

برای این که بدانیم قبل از لیزر موهای زائد بیکینی چه اقداماتی باید انجام دهیم، باید از یک منبع درست، آگاهی مناسب داشته باشیم؛ تا از هرگونه بروز خطا و مشکلات احتمالی جلوگیری کنیم. برای این که اطلاعات دقیقی در رابطه با این موضوع داشته باشیم بهتر است با متخصصان این حرفه در ارتباط باشیم.

رعایت نکات مراقبت بعد از لیزر موهای زائد کل بدن

پس از لیزر موهای زائد کل بدن، رعایت چندین نکته مراقبت بعد از لیزر موهای زائد بدن برای اطمینان از بهبود مناسب ناحیه تحت درمان و جلوگیری از هرگونه عارضه مهم است. در اینجا چند نکته برای دنبال کردن وجود دارد:

  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید: حداقل تا دو هفته پس از عمل از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید خودداری کنید. اگر مجبورید بیرون بروید، برای محافظت از ناحیه تحت درمان، از یک ضد آفتاب با طیف وسیع با حداقل SPF 30 استفاده کنید.
  • اجتناب از گرما: از حمام های داغ، سونا و اتاق های بخار برای حداقل دو روز پس از عمل خودداری کنید، زیرا گرما می تواند باعث تحریک و ناراحتی شود.
  • از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید: لباس های گشاد بپوشید تا از ساییده شدن به ناحیه تحت درمان و ایجاد سوزش جلوگیری کنید.
  • از خاراندن خودداری کنید: از برداشتن یا خاراندن ناحیه تحت درمان خودداری کنید، زیرا این امر می تواند باعث ایجاد زخم یا عفونت شود.
  • استفاده از کمپرس سرد: برای کاهش تورم و ناراحتی، در 24 تا 48 ساعت اول بعد از عمل، کمپرس سرد را روی ناحیه تحت درمان قرار دهید.
  • مرطوب کردن: یک مرطوب کننده ملایم به ناحیه تحت درمان بمالید تا پوست مرطوب بماند و هرگونه سوزش را تسکین دهد.
  • هر دستورالعمل اضافی ارائه‌دهنده خود را دنبال کنید: ممکن است ارائه‌دهنده دستورالعمل‌های اضافی مخصوص نیازهای فردی شما و ناحیه بدن تحت درمان را داشته باشد.

همچنین مهم است که در هر قرار ملاقات بعدی با ارائه دهنده خود شرکت کنید تا پیشرفت بهبودی خود را بررسی کنید و هرگونه نگرانی یا عارضه را برطرف کنید.

انواع لیزر موهای زائد صورت در کلینیک دکتر مهدوی نیا

لیزر موهای زائد صورت انواع مختلفی دارد :

  • لیزر کامل صورت: شامل قسمت بالایی لب ها، چانه، گونه ، بینی، خط ریش یا همان موی جلوی گوش ، پیشانی، فک، بالای ابروها و بین ابروها می شود.
  • لیزر نواحی ای از صورت: چند بخش کوچک از صورت بنا به درخواست متقاضی
  • لیزر صورت و گردن: شامل صورت و جلو و پشت گردن

آیا لیزر برای صورت مضر است؟

لیزر موهای زائد به طور کلی یک روش بی خطر برای صورت در نظر گرفته می شود. با این حال، برخی از خطرات و عوارض جانبی بالقوه وجود دارد، از جمله:

  • قرمزی، تورم و درد. اینها شایع ترین عوارض جانبی لیزر موهای زائد هستند و معمولاً ظرف چند ساعت یا چند روز برطرف می شوند.
  • ایجاد تاول، جای زخم و تغییر در رنگدانه های پوست. اینها عوارض جانبی جدی تری هستند، اما نادر هستند. احتمال بروز آنها در افرادی با رنگ پوست تیره تر است.
  • آسیب چشم. لیزر موهای زائد را نباید در نزدیکی چشم انجام داد، زیرا باعث آسیب به چشم می شود.

انتخاب یک تکنسین لیزر موهای زائد مجرب برای به حداقل رساندن خطر عوارض جانبی مهم است. همچنین باید حتماً قبل از انجام عمل، سابقه پزشکی و نوع پوست خود را با تکنسین در میان بگذارید.

در اینجا چند نکته برای کمک به کاهش خطر عوارض جانبی لیزر موهای زائد وجود دارد:

  1. یک تکنسین لیزر موهای زائد مجرب را انتخاب کنید.
  2. در مورد سابقه پزشکی خود صحبت کنید و نوع پوست با تکنسین قبل از انجام عمل.
  3. از قرار گرفتن در معرض نور خورشید در هفته های منتهی به لیزر موهای زائد و پس از آن خودداری کنید.
  4. هر روز حتی در روزهای ابری از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید.
  5. حداقل دو هفته قبل از لیزر موهای زائد از اپیلاسیون، بند انداختن یا تراشیدن ناحیه تحت درمان خودداری کنید.
  6. پس از لیزر موهای زائد، کمپرس سرد را روی ناحیه تحت درمان قرار دهید.
  7. از استفاده از صابون ها یا لوسیون های خشن در ناحیه تحت درمان خودداری کنید.
  8. مایعات فراوان بنوشید و استراحت کافی داشته باشید.
  9. هر گونه عوارض جانبی را فورا به تکنسین لیزر موهای زائد خود گزارش دهید.

لیزر موهای زائد صورت آقایان در چه نواحی انجام می‌شود:

  • خط گردن
  • پشت گردن
  • تمام ریش
  • و بصورت کلی آنکاردی ریش
لیزر موهای زائد در آقایان

لیزر موهای زائد صورت بانوان در چه نواحی انجام می شود؟

  • پشت لب بالایی
  • خط ریش
  • چانه
  • گردن

مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی

مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی برای اطمینان از بهبودی مناسب و جلوگیری از عوارض مهم است. 24 ساعت اول پس از عمل، مهم است که از حمام آب گرم، سونا و ورزش شدید خودداری کنید. ناحیه مورد نظر باید تمیز و خشک باشد و توصیه می‌شود حداقل به مدت یک هفته از اصلاح و اپیلاسیون آن ناحیه خودداری شود. استفاده از کیسه یخ یا ژل آلوئه ورا می‌تواند به کاهش تورم و ناراحتی کمک کند. تا چند هفته پس از عمل باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب شود، زیرا پوست ناحیه تحت درمان به اشعه ماوراء بنفش حساس‌تر خواهد بود.

همچنین مهم است که حداقل 4 هفته قبل و بعد از عمل از سایر روش‌های حذف موهای زائد غیر از اصلاح خودداری کنید، زیرا ممکن است بر نتایج لیزر موهای زائد تأثیر منفی بگذارد. همچنین ممکن است ارائه دهنده خدمات آرایشی استفاده از مرطوب کننده یا کرم ضد آفتاب را در ناحیه تحت درمان برای جلوگیری از خشکی و آسیب آفتاب توصیه کند. اگر متوجه علائم عفونت یا عوارضی مانند قرمزی، درد یا چرک شدید، مهم است که بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

معایب تیغ زدن و موم انداختن یا اپیلاسیون

این‌ها یکی از رایج ترین روش برای از بین بردن موهای زائد هستند، اما این روش‌ها معایبی نیز به همراه دارند:

  • زمانبر بودن : زمان بر است یعنی شما باید به صورت دائم از تیغ استفاده کنید.
  • بریدگی و خراش : علاوه بر اینکه باید خطر بریدگی و خراش را به جان بخرید.
  • سوختگی یا حساسیت : محلی که تیغ می کشید یا جایی که با ماشین اصلاح می کنید در معرض سوختگی یا حساسیت پوستی قرار دارد.
  • موهای زیر پوستی : استفاده از تیغ باعث می شود از زیر پوستی درآمدن بعضی از موها در امان نباشید.
  • استفاده تیغ : تهیه تیغ هزینه بر است و استفاه از تیغ بسیار موقتی است و پس از گذشت یک یا دو روز رشد مو آغاز می شود و نیاز به شیو مجدد دارد.
  • اپیلاسیون : برخی از افراد  هم با تحمل  درد  زیاد روشهایی مثل موم  و اپیلاسیون را انتخاب می کنند. که این روش هم معایب مختص خود را دارد.
  • موم انداختن : برای موم انداختن موها حداقل باید یک سانت رشد کنند. موم انداختن باعث رویش مو به صورت زیر پوستی می شود. درد زیادی دارد و هر کسی قادر به تحمل آن نمی باشد. روشی هزینه بر است و موم ممکن است باعث ایجاد حساسیت شود.

مزایای لیزر موهای زائد چیست ؟

لیزر موهای زائد یک روش موثر و پرکاربرد برای کاهش و حذف دائمی موهای زائد است. در زیر به برخی از مزایای این روش اشاره خواهیم کرد:

  • کاهش دائمی موهای زائد: یکی از بزرگترین مزایای لیزر موهای زائد، کاهش دائمی موها است. با استفاده از این روش، موهای زائد در مناطق مختلف بدن می‌توانند به طور موثری کاهش یابند و در نهایت از بین بروند. این به معنای کاهش نیاز به روش‌های موقتی مانند اپیلاسیون و اصلاح مو است.
  • سرعت و راحتی: لیزر موهای زائد یک روش سریع و راحت برای کاهش موهای زائد است. در مقایسه با روش‌های دیگر مانند الکترولیز، کاشت موها و واکس، لیزر موهای زائد به طور معمول نیاز به زمان کمتری دارد و امکان انجام آن بر روی مناطق بزرگتری از بدن وجود دارد.
  •  دقت: لیزر موهای زائد بر روی فولیکول‌های موها با دقت عمل می‌کند و پوست اطراف را آسیب نمی‌رساند. لیزر نوری متمرکزی را تابیده که توسط پیگمنت (مالانین) در فولیکول مو جذب می‌شود و آن را تخریب می‌کند، در حالی که پوست اطراف سالم باقی می‌ماند. این دقت کمک می‌کند تا خطر تحریک و آسیب به پوست کاهش یابد.
  • اثربخشی: لیزر موهای زائد در کاهش موهای زائد بسیار اثربخش است. برخلاف روش‌های موقتی که ممکن است نیاز به تکرار داشته باشند، لیزر موهای زائد به طور معمول توانایی کاهش دائمی موها را دارد و با استفاده منظم می‌توان نتایج مطلوب را به دست آورد.
  • راحتی بعد از انجام: استفاده از روش لیزر موهای زائد باعث راحتی بیشتر در زندگی روزمره میشود. شما نیازی به انجام روتین‌های روزانه مرتبط با اصلاح موهای زائد نخواهید داشت و میتوانید از زمان و انرژی بیشتری برای انجام سایر فعالیت‌ها استفاده کنید.
  • قابلیت انجام در مناطق مختلف: لیزر موهای زائد می‌تواند در مناطرق مختلفی از جمله صورت، گردن، دست، پا، برنامه زمانی و بدن کار می‌کند. این روش امکان انجام درمان در مناطق بزرگتری را فراهم می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا موهای زائد را در نقاط مورد نظر خود تسهیل کنید.
  • عدم درد یا تهاجم به پوست: روش لیزر موهای زائد به طور کلی برای اکثر افراد غیرآزاردهنده است. در صورت صحیح انجام شدن و توسط متخصصین ماهر، احساس درد یا تهاجم به پوست به حداقل خواهد رسید.

هر جلسه لیزر موهای زائد چقدر طول می کشد؟

یک جلسه لیزر موهای زائد بسته به اندازه ناحیه تحت درمان معمولاً 60 دقیقه یا کمتر طول می کشد. به طور معمول، بر روی بدن، 8 تا 10 درمان (تا 12 جلسه در پوست های تیره تر) برای نتایج مطلوب مورد نیاز است. موهای صورت معمولاً به 12 تا 16 درمان متوالی نیاز دارند. لیزر موهای زائد یک گزینه ساده و موثر برای زنان و مردان است. اما همانطور که ممکن است بدانید یا ندانید، یک جلسه برای از بین بردن دائمی موها کافی نیست. برای رسیدن به نتایج ایده آل باید چندین جلسه درمان را انجام دهید.

از کجا بفهمیم لیزر اثر کرده

لیزر موهای زائد یک روش زیبایی محبوب است که از انرژی لیزر برای هدف قرار دادن و تخریب فولیکول‌های مو استفاده می‌کند و از رشد مو در آینده جلوگیری می‌کند. این روش به طور معمول در مناطقی از بدن مانند صورت، پاها، زیر بغل و ناحیه بیکینی انجام می‌شود. با این حال، درک این نکته مهم است که لیزر موهای زائد یک روش یکبار مصرف نیست و معمولاً برای دستیابی به نتایج مطلوب به جلسات متعدد نیاز است.

برای تعیین اینکه آیا لیزر موهای زائد موثر بوده است، توجه به موارد زیر ضروری است:

  • رشد مو :  بعد از هر جلسه لیزر موهای زائد باید متوجه کاهش چشمگیر رشد مو شوید. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که موها ممکن است پس از یک جلسه به طور کامل از بین نرود. به طور معمول، چندین جلسه برای دستیابی به نتایج مطلوب نیاز است.
  • ضخامت مو :  با رشد مجدد مو، موها باید ظریف‌تر، روشن‌تر و کمتر به چشم بیایند.
  • رنگ مو :  با رشد مجدد موها باید رنگ آن روشن‌تر باشد. این به این دلیل است که لیزر ملانین را هدف قرار می‌دهد مو، و با از بین رفتن مو، ملانین نیز از بین می‌رود و در نتیجه موهای روشن‌تر می‌شود.
  • کاهش موهای زائد :  پس از چند جلسه لیزر موهای زائد، ممکن است متوجه کاهش موهای زائد نیز شوید. این به این دلیل است که لیزر موهای زائد فولیکول مو را هدف قرار می‌دهد که ریشه مشکلی است که باعث رشد موهای زائد می‌شود.
  • کاهش موهای زائد درازمدت :  پس از یک سری درمان‌های لیزر موهای زائد، حتی پس از پایان درمان، باید شاهد کاهش چشمگیر رشد مو باشید. این به این دلیل است که لیزر موهای زائد فولیکول‌های مو را هدف قرار داده و آنها را از بین می‌برد و از رشد مو در آینده جلوگیری می‌کند.

 مهم است که به خاطر داشته باشید که پوست و موی هر فردی منحصر به فرد است، بنابراین اثربخشی لیزر موهای زائد ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. همچنین داشتن انتظارات واقع بینانه و پیروی از توصیه‌های متخصص لیزر موهای زائد برای دستیابی به بهترین نتایج بسیار مهم است.

سن مناسب برای لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد در چه سنی مناسب است این موضوع بسته به شرایط فردی متفاوت است. به طور کلی، لیزر موهای زائد را می توان در افرادی که به سن بلوغ رسیده اند، انجام داد که معمولاً در سنین 12 تا 14 سالگی برای دختران و 14 تا 16 سالگی برای پسران است. با این حال، ذکر این نکته ضروری است که لیزر موهای زائد برای کودکان زیر 16 سال توصیه نمی شود، مگر اینکه دلیل پزشکی برای آن وجود داشته باشد.

قبل از انجام لیزر موهای زائد، مهم است که با یک متخصص پزشکی واجد شرایط و با تجربه مشورت کنید که می تواند وضعیت فردی شما را ارزیابی کند و تعیین کند که آیا شما کاندید مناسبی برای این روش هستید یا خیر. عواملی که ممکن است بر زمان لیزر موهای زائد تأثیر بگذارد عبارتند از: نوع پوست و مو، تغییرات هورمونی و هر گونه بیماری زمینه ای.

به طور کلی اکثر افرادی که به لیزر موهای زائد علاقه دارند در دهه 20، 30 یا 40 سالگی هستند. با این حال، لیزر موهای زائد را می توان در هر سنی انجام داد، به شرطی که فرد به بلوغ رسیده باشد و از سلامت کامل برخوردار باشد. در نهایت، The تصمیم برای انجام لیزر موهای زائد باید بر اساس نیازها و ترجیحات فردی و همچنین راهنمایی یک متخصص پزشکی واجد شرایط باشد.

سن مناسب برای لیزر موهای زائد بسته به شرایط فردی متفاوت است. به طور کلی، لیزر موهای زائد را می توان در افرادی که به سن بلوغ رسیده اند، انجام داد که معمولاً در سنین 12 تا 14 سالگی برای دختران و 14 تا 16 سالگی برای پسران است. با این حال، ذکر این نکته ضروری است که لیزر موهای زائد برای کودکان زیر 16 سال توصیه نمی شود، مگر اینکه دلیل پزشکی برای آن وجود داشته باشد.

قبل از انجام لیزر موهای زائد، مهم است که با یک متخصص پزشکی واجد شرایط و با تجربه مشورت کنید که می تواند وضعیت فردی شما را ارزیابی کند و تعیین کند که آیا شما کاندید مناسبی برای این روش هستید یا خیر. عواملی که ممکن است بر زمان لیزر موهای زائد تأثیر بگذارد عبارتند از: نوع پوست و مو، تغییرات هورمونی و هر گونه بیماری زمینه ای.

به طور کلی اکثر افرادی که به لیزر موهای زائد علاقه دارند در دهه 20، 30 یا 40 سالگی هستند. با این حال، لیزر موهای زائد را می توان در هر سنی انجام داد، به شرطی که فرد به بلوغ رسیده باشد و از سلامت کامل برخوردار باشد. در نهایت، The تصمیم برای انجام لیزر موهای زائد باید بر اساس نیازها و ترجیحات فردی و همچنین راهنمایی یک متخصص پزشکی واجد شرایط باشد.

لیزر موهای زائد برای زنان باردار

استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد در زنان باردار توصیه نمی‌شود. هنگام بارداری، تغییرات هورمونی و فیزیولوژیکی ممکن است باعث افزایش حساسیت پوست شود.در بسیاری از موارد، لیزر ممکن است باعث تحریک پوست و ایجاد تغییرات هورمونی شود که برای شما و جنینتان مشکلاتی ایجاد کند. بنابراین، بهتر است تا پس از زایمان و پس از مشورت با پزشک خود اقدام به لیزر موهای زائد کنید.

اگر شما باردار هستید و مایل به حذف موهای زائد هستید، توصیه می‌شود تا پس از تمام شدن دوره بارداری و شیردهی طبیعی، اقدام به حذف موها برای مدت زمانی که پزشک معالج شما توصیه کند، نمایید. همچنین، ممکن است روش‌های دیگری برای موهای زائد مانند اپیلاسیون (کندن موها با استفاده از واکس یا ریشه‌کن) یا استفاده از کرم‌های موهای زائد مؤثرتر و امن‌تر باشند.

لیزر موهای زائد برای مادران شیرده

استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد در مادران شیرده نیز توصیه نمی‌شود. همانند زنان باردار، مادران شیرده نیز ممکن است تغییرات هورمونی و افزایش حساسیت پوست داشته باشند. همچنین، تأثیر لیزر بر روی شیر مادر و نوزاد هنوز به طور کامل مشخص نشده است و ممکن است خطری برای سلامتی آنها وجود داشته باشد. هنگام شیردهی، مادران نیاز دارند تا مواظبت‌های ویژه‌ای را رعایت کنند. با توجه به اینکه برخی از لیزرها بر روی پوست تأثیر می‌گذارند، در صورتی که لیزر روی پوست منتشر شود، ممکن است باعث تحریک پوست و تغییرات هورمونی در بدن مادر شود که ممکن است به شیردهی و نوزاد منفی تأثیر بگذارد.

در صورتی که شما مادری هستید و در دوره شیردهی طبیعی قرار دارید، توصیه می‌شود تا پس از پایان دوره شیردهی، اقدام به حذف موهای زائد کنید. در این مدت، می‌توانید از روش‌های دیگر مانند اپیلاسیون (استفاده از واکس یا ریشه کن) یا استفاده از کرم‌های حذف مو استفاده کنید. همچنین، مشاوره با پزشک خود در مورد روش‌های مناسب حذف مو در این دوره می‌تواند مفید باشد.

لیزر برای افراد با موهای نازک و بور

استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد در افراد با موهای نازک و بور ممکن است نتایج مطلوبی نداشته باشد. لیزر برای حذف موهای زائد از روش‌هایی است که بر روی پیگمانت موها تأثیر می‌گذارد. موهایی که کمترین پیگمانت را دارند، مانند موهای بور و نازک، به لیزر کمتر حساس هستند و ممکن است به طور کامل حذف نشوند یا نتایج ضعیفی داشته باشند.

در این موارد، روش‌های دیگری مانند الکترولیز، استفاده از واکس یا استفاده از کرم‌های حذف مو ممکن است مؤثرتر باشند. البته، قبل از استفاده از هر یک از این روش‌ها، مهم است که با پزشک یا متخصص زیبایی مشورت کنید تا بهترین گزینه را برای شرایط خاص شما تعیین کنند.

لیزر موهای زائد برای انواع پوست

استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد می‌تواند برای انواع مختلف پوست مؤثر باشد. اما تأثیر واقعی لیزر بر روی موها و پوست به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • رنگ پوست روشن: برای پوست سفیدتر، لیزرهای با طول موج بالا مانند لیزر الکساندریت و یا لیزر ندیمیوم-یاگ مؤثرتر هستند.
  • رنگ پوست تیره‌تر:لیزرهای با طول موج بلندتر مانند لیزر دایودی و یا لیزر Nd:YAG مناسب‌تر هستند.
  • سطح حساسیت پوست: لیزر ممکن است به موهای زائد و پوست حساس تأثیر بگذارد و باعث تحریک و التهاب پوست شود. در برخی موارد، ممکن است برخی از افراد به لیزر حساسیت داشته باشند و عوارض جانبی مانند قرمزی، سوزش و تورم پوست را تجربه کنند.

عوامل موثر بر هزینه های لیزر موهای زائد

هزینه لیزر موهای زائد ممکن است متفاوت باشد و بستگی به عوامل مختلفی داشته باشد. در نظر داشته باشید که هر کلینیک یا مرکز لیزر ممکن است سیاست قیمت‌گذاری خود را داشته باشد و همچنین هزینه ممکن است بر اساس ناحیه بدنی که قصد حذف موهای زائد از آن را دارید، متغیر باشد. عواملی مانند:

  • ناحیه بدن: هزینه لیزر موهای زائد ممکن است بر اساس ناحیه بدن متغیر باشد. برخی نواحی بدن مثل صورت یا بیکینی، به دلیل حساسیت بیشتر نیاز به جلسات بیشتری دارند که ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند.
  • تعداد جلسات: تعداد جلسات لیزر مورد نیاز برای حذف موهای زائد همواره یک عامل مهم در تعیین هزینه است. بیشترین نتیجه ممکن است نیاز به چند جلسه داشته باشد که هزینه بیشتری می‌طلبد.
  • نوع دستگاه لیزر: نوع دستگاه لیزر مورد استفاده نیز می‌تواند تأثیری در هزینه داشته باشد. دستگاه‌های لیزر پیشرفته‌تر اغلب قیمت بالاتری دارند.
  • محل جغرافیایی: هزینه لیزر موهای زائد ممکن است بسته به محل جغرافیایی که در آن قرار دارید، متفاوت باشد. در مناطقی با هزینه‌های بالاتر، ممکن است هزینه لیزر نیز بیشتر باشد.

با توجه به موارد بالا هزینه لیزر موهای زائد در بزرگسالان، به طور متوسط در بازه قیمتی حدوداً 500,000 تومان تا 2,000,000 تومان برای هر جلسه است. به طور کلی، برای تعیین هزینه دقیق لیزر موهای زائد، بهتر است با مراکز لیزر مختلف تماس بگیرید و قیمت‌ها را مقایسه کنید. اما بهتر است تمرکز خود را بر کیفیت و تجربه تکنسین‌ها و پزشکان در این زمینه قرار دهید تا نتایج مطلوب را بدست آورید.

لیزر موهای زائد چگونه باعث حذف موهای زائد می شود؟

لیزر موهای زائد روشی محبوب برای کاهش موهای زائد در نواحی مختلف بدن است. این روش شامل استفاده از لیزر برای هدف قرار دادن فولیکول‌های مو و از بین بردن آن‌ها و کاهش سرعت رشد مو است. لیزر یک پرتو نور ساطع می‌کند که توسط رنگدانه مو جذب می‌شود و سپس انرژی نور را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کند. این انرژی گرمایی فولیکول مو را از بین می‌برد و رشد مو را کند می‌کند.

انواع مختلفی از لیزرها وجود دارد که می‌توان از آنها برای رفع موهای زائد استفاده کرد، از جمله لیزر دایود، لیزر الکساندرایت و لیزر Nd:YAG. هر نوع لیزر برای هدف قرار دادن رنگ موهای خاص و انواع پوست طراحی شده است. به عنوان مثال، لیزر دایود برای موهای تیره و پوست‌های روشن بهترین است، در حالی که لیزر الکساندرایت برای پوست‌های روشن تا متوسط بهترین است و لیزر Nd:YAG برای انواع پوست قابل استفاده است. لیزر موهای زائد یک روش ایمن و موثر برای کاهش موهای زائد است، اما یک روش حذف دائمی ‌موهای زائد نیست. این روش برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیاز به جلسات متعدد دارد، و ممکن است برای حفظ نتایج هر 6 تا 12 ماه به جلسات تکمیلی نیاز باشد.

قبل از عمل، ناحیه مورد درمان شیو می‌شود و از ژل خنک کننده برای محافظت از پوست استفاده می‌شود. سپس لیزر از روی پوست عبور داده می‌شود و فولیکول‌های مو را هدف قرار می‌دهد. این روش ممکن است کمی ‌ناراحتی ایجاد کند. پس از عمل، ناحیه تحت درمان ممکن است قرمز و متورم شود. اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و تمیز نگه داشتن منطقه بسیار مهم است. همچنین مهم است که حداقل یک هفته قبل و بعد از درمان از اصلاح یا اپیلاسیون ناحیه تحت درمان خودداری کنید.

به طور خلاصه، لیزر موهای زائد از لیزر برای هدف قرار دادن فولیکول‌های مو استفاده می‌کند و انرژی نور را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کند و آنها را از بین می‌برد. این روش ایمن و موثر است اما دائمی نیست و برای دستیابی به نتایج مطلوب به جلسات متعدد نیاز است.

میزان ماندگاری لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یک روش کاهش مو با ماندگاری طولانی است که فولیکول‌های مو را از بین می‌برد و رشد مو را کند می‌کند. با این حال، این یک روش حذف دائمی ‌موهای زائد نیست. نتایج لیزر موهای زائد بسته به عوامل مختلفی از جمله الگوی رشد موهای فرد، نوع پوست و نوع لیزر مورد استفاده می‌تواند متفاوت باشد. به طور متوسط، لیزر موهای زائد می‌تواند منجر به کاهش قابل توجهی در رشد مو شود، به طوری که برخی از بیماران کاهش تا 90٪ را مشاهده می‌کنند. مدت زمان ماندگاری نتایج می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، اما اکثر افراد برای حفظ نتایج خود هر 6 تا 12 ماه یکبار به لیزر مجدد نیاز دارند.

رنگ مو و رنگ پوست نیز در مدت زمان ماندگاری نتایج نقش دارد. لیزر به ملانین تیره در مو و ملانین تیره در پوست جذب می‌شود. اگر رنگ مو تیره‌تر باشد، انرژی لیزر بیشتری را جذب می‌کند و در نتیجه نتایج بهتر و طولانی‌تری به دست می‌آید. به طور مشابه، اگر پوست تیره‌تر باشد، انرژی لیزر بیشتری را جذب می‌کند و باعث می‌شود این روش تاثیر کمتری داشته باشد.

هورمون‌ها نیز در مدت زمان ماندگاری نتایج نقش دارند. تغییرات هورمونی می‌تواند باعث رشد مجدد مو در مناطقی شود که قبلاً درمان شده‌اند، به این معنی که افرادی که تعادل هورمونی ندارند ممکن است نیاز به درمان‌های اضافی داشته باشند. به طور خلاصه، لیزر موهای زائد می‌تواند منجر به کاهش قابل توجهی در رشد مو شود، اما این یک روش حذف دائمی‌ موهای زائد نیست. بسته به الگوی رشد مو، نوع پوست و عوامل دیگر، نتایج ممکن است از چند ماه تا چندین سال باقی بماند. داشتن انتظارات واقع بینانه و آمادگی برای جلسات اضافه برای حفظ نتایج بسیار مهم است.

بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران

رابطه زگیل و لیزر موهای زائد

رابطه بین زگیل و لیزر موهای زائد یک مسئله مهم است که بررسی شده است. زگیل یک مشکل پوستی است که به صورت التهاب پوست همراه با قرمزی، خارش و ترک‌های سطحی روی پوست مشخص می‌شود. لیزر موهای زائد همچنین یک روش معمول برای حذف موهای زائد است. در برخی موارد، استفاده از لیزر ممکن است باعث ایجاد تحریک و التهاب پوست شود و به علت این تحریک، ممکن است زگیل به وجود آید یا شدت زگیل افزایش یابد. این اتفاق ممکن است در صورت استفاده نادرست از لیزر یا استفاده از توان بالای لیزر رخ دهد. همچنین رابطه بین زگیل و لیزر موهای زائد در صورت عدم ضدعفونی نشدن دستگاه لیزر می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. ضدعفونی نکردن دستگاه لیزر ممکن است منجر به انتقال عوامل عفونی به پوست شود و در نتیجه باعث ایجاد التهاب و زگیل شود. لیزر موهای زائد باید به وسیله‌ی پزشکان مجرب و در محیطی تمیز و بهداشتی انجام شود. قبل از هر عملیات، دستگاه لیزر باید به طور کامل ضدعفونی شود تا هرگونه عامل عفونی روی آن باقی نماند. این اقدام از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا عدم ضدعفونی کردن دستگاه می‌تواند عوارض جدی را برای پوست ایجاد کند.

بیماری های پوستی با لیزر موهای زائد

استفاده از لیزر موهای زائد ممکن است در برخی افراد با بیماری‌های پوستی خاصی همراه باشد. در این بخش، به برخی از بیماری‌های پوستی که ممکن است تأثیری از لیزر موهای زائد بر آنها داشته باشند، می‌پردازیم:

  • پوست حساس: در برخی از افراد، پوست بسیار حساس است و ممکن است به لیزر حساسیت نشان دهد. در این موارد، استفاده از لیزر موهای زائد ممکن است باعث ایجاد التهاب، قرمزی و خارش در پوست شود.
  • جوش و آکنه: استفاده از لیزر موهای زائد روی پوست آکنه‌ای ممکن است باعث ایجاد تحریک و التهاب در آکنه‌ها شود. این می‌تواند به افزایش قرمزی، خارش و تورم پوست منجر شود.
  • عفونت پوستی: در صورتی که روی پوست عفونت وجود داشته باشد، استفاده از لیزر موهای زائد ممکن است باعث ایجاد تحریک بیشتر و شدت عفونت شود. بنابراین، قبل از استفاده از لیزر، توصیه می‌شود هرگونه عفونت را درمان کنید.
  • لکه‌های پوستی: در برخی از بیماری‌های پوستی مانند ملاسما (مکانیزم تولید لکه‌های مشکی رنگ روی پوست)، استفاده از لیزر ممکن است باعث ایجاد تغییرات رنگی در پوست شود و به جای حذف موهای زائد، لکه‌های دیگری بر روی پوست شما ایجاد شود.

لیزر موهای زائد باعث سرطان میشود

در بررسی‌های علمی انجام شده، استفاده از لیزر موهای زائد به طور کلی با خطر ابتلا به سرطان مرتبط نشده است. لیزر موهای زائد برای حذف موهای زائد از روش‌های متداول و ایمن استفاده می‌شود و عموماً در محدوده‌های آمن و موقتی بر روی پوست استفاده می‌شود.اما باید توجه داشت که در برخی موارد، استفاده از لیزر ممکن است باعث ایجاد عوارض جانبی یا تحریکات پوستی شود. این عوارض می‌توانند شامل التهاب پوست، ترشحات، قرمزی، تورم موقت، خارش و تغییر رنگ پوست باشند. این عوارض معمولاً موقت و خودبخود بهبود می‌یابند و برای اکثر افراد قابل تحمل هستند.

روش های از بین بردن موهای زائد

حذف موهای زائد یکی از موضوعات مهم در زمینه زیبایی و پوست است. وجود موهای زائد می‌تواند مزاحمتی برای برخی افراد باشد و برای از بین بردن آنها روش‌های مختلفی وجود دارد. در ادامه به برخی از روش‌های معمول برای حذف موهای زائد اشاره خواهیم کرد:

  • شمع گرفتن: شمع گرفتن یا نسوز کردن موها یک روش قدیمی است. در این روش، یک شمع مخصوص روی موهای زائد قرار داده می‌شود و سپس به طور دقیق به آن روشن می‌شود. حرارت ایجاد شده توسط شمع، موها را از ریشه جدا می‌کند. این روش ممکن است در برخی افراد باعث التهاب و تحریک پوست شود، بنابراین قبل از استفاده باید مطمئن شوید که پوست شما قابل تحمل است.
  • اپیلاسیون : اپیلاسیون یا ریشه‌کن کردن یک روش معمول برای حذف موهای زائد است. در این روش، با استفاده از پنسی خاص، موها به طور کامل از ریشه خارج می‌شوند. این روش موثر است و موهای زائد را به مدت طولانی حذف می‌کند، اما ممکن است دردناک و زمان‌بر باشد.
  • اپیلیتور: اپیلیتور یک دستگاه برقی است که موهای زائد را با استفاده از دسته‌های متحرک کوچکی که به سرعت حرکت می‌کنند، از ریشه جدا می‌کند. این روش نیز موثر است و موهای زائد را به مدت طولانی حذف می‌کند، اما ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد تحریک پوست شود.
  • لیزر: لیزر موهای زائد یک روش پیشرفته و موثر برای حذف موهای زائد است. در این روش، یک دستگاه لیزر با استفاده از نور قوی و کنترل شده، بر روی پوست قرار داده می‌شود. نور لیزر توسط مصنوعی جذب شده و به صورت حرارتی موهای زائد را از ریشه جدا می‌کند. لیزر موهای زائد عموماً به صورت دایمی و بدون درد حذف می‌شوند.
  • الکترولیز: در این روش، سوزنی کوچک ولتاژ بالا را در نزدیکی ریشه مو قرار می‌دهند و جریان الکتریکی را از طریق مو رد می‌کنند. این جریان الکتریکی باعث تخریب سلول‌های مویی می‌شود و باعث از بین رفتن مو می‌شود. الکترولیز معمولاً برای موهای نازک و کوچک استفاده می‌شود.

از لیزر موهای زائد چه انتظاراتی باید داشت؟

لیزر موهای زائد معمولاً به دو تا شش جلسه ی درمانی نیاز دارد. البته ممکن است تعداد جلسات مورد نیاز در برخی از افراد بیشتر از جلسه باشد. همه چیز به شرایط بدنی فرد، نوع دستگاه لیزر و … بستگی دارد.  فاصله بین درمان ها بسته به محل و ناحیه ی لیزر متفاوت خواهد بود. در مناطقی که مو به سرعت رشد می کند، مانند لب بالا، درمان ممکن است در چهار تا هشت هفته تکرار شود. در نواحی با رشد کمتر مو، مانند پشت، درمان ممکن است هر 12 تا 16 هفته انجام شود.
برای هر جلسه ی درمانی، از عینک مخصوص برای محافظت از چشمان خود در برابر پرتو لیزر استفاده خواهید کرد. در صورت لزوم ممکن است یک دستیار دوباره سایت را اصلاح کند. پزشک ممکن است برای کاهش هر گونه ناراحتی در طول درمان، از یک بی حس کننده ی موضعی روی پوست شما استفاده کند.

در یک جلسه ی درمانی لیزر موهای زائد چه اقداماتی انجام می شود؟

در یک جلسه ی درمانی لیزر موهای زائد، پزشک یک دستگاه لیزر در ناحیه ی تحت درمان، به سطح پوست شما فشار می دهد. بسته به نوع لیزر، ممکن است از یک دستگاه خنک کننده در نوک دستگاه یا یک ژل خنک کننده برای محافظت از پوست و کاهش خطر و عوارض جانبی لیزر استفاده شود. وجود دستگاه خنک کننده در دستگاه لیزر این مزیت را دارد که میزان درد در زمان لیزر به شدت کاهش می یابد.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد بخش مهمی‌ از فرآیند لیزر موهای زائد است. مراقبت‌های پس از درمان مناسب می‌تواند به کاهش عوارض جانبی و بهینه سازی اثربخشی درمان کمک کند. در اینجا چند نکته برای مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد وجود دارد:

  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید: مهم است که حداقل تا 48 ساعت پس از درمان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند باعث تحریک پوست و افزایش خطر عوارض جانبی مانند تغییرات رنگدانه شود. اگر باید زیر نور خورشید باشید، از یک ضد آفتاب با حداقل SPF 30 استفاده کنید.
  • ناحیه تحت درمان را تمیز نگه دارید: باید ناحیه تحت درمان را با یک شوینده ملایم تمیز کرده و خشک کنید. از استفاده از صابون‌ها، لوسیون‌ها یا کرم‌هایی که حاوی الکل یا معطر هستند خودداری کنید، زیرا می‌توانند پوست را تحریک کنند.
  • از تعریق اجتناب کنید: تعریق می‌تواند باعث تحریک ناحیه تحت درمان شده و خطر عفونت را افزایش دهد. حداقل تا 24 ساعت پس از درمان از هرگونه فعالیتی که باعث تعریق بیش از حد می‌شود خودداری کنید.
  • از اصلاح یا اپیلاسیون بپرهیزید: اصلاح یا اپیلاسیون می‌تواند پوست را تحریک کند و خطر عوارض جانبی را افزایش دهد. بهتر است حداقل یک هفته قبل و بعد از درمان از این روش‌های حذف مو خودداری کنید.
  • از جکوزی، سونا و استخر پرهیز کنید: این فعالیت‌ها می‌توانند باعث تحریک ناحیه تحت درمان شده و خطر عفونت را افزایش دهند.
  • از خاراندن ناحیه تحت درمان اجتناب کنید: دست زدن یا خاراندن ناحیه تحت درمان می‌تواند باعث تحریک و افزایش خطر عفونت شود. اگر هر گونه خارش یا ناراحتی را تجربه کردید، می‌توانید از یک لوسیون یا کرم تسکین دهنده به آن ناحیه استفاده کنید.
  • معاینه توسط پزشک: مهم است که با پزشک خود برای معاینه ملاقات کنید. پیروی از دستورالعمل‌های پزشک در مورد زمان بازگشت برای جلسه بعدی نیز مهم است.

 به خاطر داشته باشید که لیزر موهای زائد یک فرآیند است و ممکن است چندین جلسه طول بکشد تا به نتایج مطلوب برسید. تعداد دقیق جلسات مورد نیاز به الگوهای رشد مو، نوع پوست و عوامل دیگر بستگی دارد. با رعایت این نکات مراقبت پس از لیزر، می‌توانید به کاهش عوارض جانبی و بهینه سازی اثربخشی درمان کمک کنید.

تاریخچه ی پیدایش لیزر موهای زائد

استفاده از فناوری لیزر برای از بین بردن موهای زائد در دهه 1960 آغاز شد، زمانی که دانشمندان برای اولین بار کشف کردند که از انرژی لیزر می‌توان برای هدف قرار دادن و آسیب رساندن به فولیکول‌های مو استفاده کرد. سیستم‌های لیزر موهای زائد اولیه بزرگ، گران قیمت و چندان موثر نبودند، اما با گذشت زمان، این فناوری بهبود یافت و به طور گسترده در دسترس قرار گرفت.

اولین سیستم لیزر موهای زائد توسط FDA در سال 1997 تایید شد. این لیزر الکساندرایت بود که برای هدف قرار دادن موهای زبر تیره روی پوست‌های روشن استفاده می‌شد. به عنوان اولین سیستم لیزر موهای زائد موفق در نظر گرفته شد.

در سال‌های بعد، سیستم‌های لیزری جدیدی از جمله لیزرهای دایود و لیزرهای Nd:YAG توسعه یافتند که می‌توان از آن‌ها برای پوست‌های تیره‌تر استفاده کرد. این سیستم‌های جدیدتر نیز کوچک‌تر و مقرون به صرفه‌تر بودند و لیزر موهای زائد را در دسترس عموم مردم قرار می‌دادند.

با پیشرفت تکنولوژی، لیزر موهای زائد به یک روش زیبایی محبوب تبدیل شد و افراد بیشتری برای دستیابی به پوستی صاف و بدون مو به لیزر موهای زائد روی آوردند. امروز، لیزر موهای زائد یک روش ایمن و موثر برای از بین بردن موهای زائد در نظر گرفته می‌شود و به طور گسترده توسط افراد در هر سن و با هر رنگ پوست استفاده می‌شود.

لوپوس و لیزر موهای زائد

لوپوس یک بیماری خودایمنی مزمن است که می‌تواند قسمت‌های مختلف بدن از جمله پوست را درگیر کند. یکی از علائم شایع لوپوس، زائده‌های پوستی است که می‌تواند باعث ناراحتی و خجالت شود. لیزر مو‌های زائد یک روش زیبایی است که با استفاده از لیزر مو‌های زائد بدن را از بین می‌برد. با این حال، افراد مبتلا به لوپوس ممکن است در انجام این درمان به دلیل نگرانی در مورد تأثیر آن بر پوست حساس خود مردد باشند. توصیه می‌شود که افراد مبتلا به لوپوس قبل از انجام لیزر مو‌های زائد با پزشک خود مشورت کنند تا مطمئن شوند که این روش برای شرایط فردی آن‌ها ایمن و مناسب است.

دلیل عدم کارایی لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد به طور کلی به عنوان یک روش موثر برای از بین بردن موهای زائد در نظر گرفته می شود، اما دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است برای برخی افراد یا در برخی موارد موثر نباشد. در اینجا چند دلیل احتمالی وجود دارد که چرا لیزر موهای زائد ممکن است کارساز نباشد:
  • رنگ پوست و مو : لیزر موهای زائد با هدف قرار دادن رنگدانه (ملانین) در فولیکول مو عمل می کند که انرژی لیزر را جذب کرده و به فولیکول آسیب می رساند و از رشد مو در آینده جلوگیری می کند. با این حال، انرژی لیزر نیز می تواند توسط رنگدانه موجود در پوست جذب شود و منجر به آسیب پوست یا درمان کمتر موثر شود. بنابراین، لیزر موهای زائد به طور کلی برای افرادی که پوست تیره یا موهای روشن دارند، کمتر موثر است.
  • تغییرات هورمونی : تغییرات هورمونی، مانند تغییراتی که در دوران بارداری یا یائسگی رخ می دهد، می تواند بر الگوی رشد مو تأثیر بگذارد و لیزر موهای زائد را کم اثر کند. سطوح
  • انرژی ناکافی : اگر سطوح انرژی لیزر مورد استفاده در طول درمان به اندازه کافی بالا نباشد، ممکن است بالا نباشد می تواند به اندازه کافی عمیق در پوست نفوذ کند تا به طور موثر به فولیکول مو آسیب برساند.
  • تعداد جلسات ناکافی درمان : لیزر موهای زائد نیاز به جلسات متعدد برای کاهش یا حذف موهای زائد طولانی مدت دارد. اگر فردی درمان های کافی دریافت نکند یا بین درمان ها خیلی طولانی منتظر بماند، ممکن است نتایج مورد نظر را نبیند.
  • استفاده نادرست از تجهیزات : اگر دستگاه لیزر موهای زائد به درستی کالیبره نشده باشد یا توسط یک تکنسین بی تجربه استفاده نشود، ممکن است سطوح انرژی مناسب را ارائه نکند یا فولیکول های مو را به طور موثر هدف قرار ندهد. توجه به این نکته مهم است که در حالی که لیزر موهای زائد به طور کلی ایمن و موثر در نظر گرفته می شود، ممکن است برای همه کارایی نداشته باشد. علاوه بر این، نتایج می تواند بسته به نوع پوست و موی فرد و همچنین عوامل دیگر متفاوت باشد. اگر قصد دارید لیزر موهای زائد را حذف کنید، مهم است که با یک متخصص واجد شرایط صحبت کنید تا تعیین کنید که آیا این گزینه برای شما مناسب است یا خیر.

روش های مختلف لیزر موهای زائد

روش‌های مختلفی برای لیزر موهای زائد وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. برخی از محبوب‌ترین روش‌ها عبارتند از:

  • لیزر الکساندرایت

در این روش از پرتو لیزر پر انرژی استفاده می‌شود که توسط ملانین موجود در فولیکول مو جذب می‌شود. روی پوست‌های روشن‌تر و موهای تیره‌تر موثرتر است. همچنین به عنوان سریعترین سیستم لیزر موهای زائد موجود در نظر گرفته می‌شود.

  • لیزر دایود

در این روش از پرتو لیزری استفاده می‌شود که توسط ملانین موجود در فولیکول مو جذب می‌شود. برای پوست‌های تیره و موهای تیره بیشتر موثر است. همچنین به عنوان یکی از کارآمدترین سیستم‌های لیزر موهای زائد موجود در نظر گرفته می‌شود.

  • لیزرNd:YAG

در این روش از پرتو لیزری استفاده می‌شود که توسط ملانین موجود در فولیکول مو جذب می‌شود. برای پوست‌های تیره و موهای تیره‌تر موثرتر است. نسبت به دو روش قبلی کارایی کمتری دارد.

  • لیزر IPL

IPL یک روش غیر لیزری است که از طیف وسیعی از نور برای هدف قرار دادن فولیکول مو استفاده می‌کند و برای پوست‌های روشن‌تر و موهای تیره‌تر بسیار موثر است. نسبت به لیزر موهای زائد کارایی کمتری دارد اما هنوز هم می‌تواند موثر باشد.

  • لیزر فرکشنال

روش RF از انرژی فرکانس رادیویی برای هدف قرار دادن فولیکول مو استفاده می‌کند. نسبت به لیزر موهای زائد کارایی کمتری دارد، اما روی موهای روشن‌تر نیز موثر است و می‌تواند در نواحی حساس‌تر مانند صورت استفاده شود.

مهم است که به خاطر داشته باشید که همه روش‌های فوق برای افرادی که موهای تیره و پوست روشن دارند بهترین کارایی را دارند، زیرا انرژی لیزر توسط رنگدانه‌های مو جذب می‌شود. با این حال، پیشرفت در تکنولوژی، طیف وسیع‌تری از انواع روش‌های درمان پوست و مو را ممکن کرده است. توصیه می‌شود قبل از شروع درمان با یک متخصص مشورت کنید و یک جلسه آزمایشی انجام دهید تا از مناسب بودن آن برای نوع پوست و موی شما اطمینان حاصل کنید.

مدت زمان هر جلسه ی لیزر موهای زائد

جلسات لیزر موهای زائد بسته به اندازه ناحیه تحت درمان و الگوهای رشد موهای فرد می‌تواند مدت زمان متفاوتی داشته باشد. به طور متوسط، یک جلسه لیزر موهای زائد می‌تواند از 15 دقیقه تا یک ساعت طول بکشد. عواملی که می‌توانند بر مدت جلسات لیزر موهای زائد تأثیر بگذارند عبارتند از:

  • اندازه ناحیه:  هر چه ناحیه تحت درمان بزرگتر باشد، جلسات طولانی‌تر خواهد بود. به عنوان مثال، درمان پاها یا پشت نسبت به درمان لب بالایی یا چانه بیشتر طول می‌کشد.
  • تراکم مو: هر چه رشد مو متراکم‌تر باشد، جلسه طولانی‌تر خواهد بود. اگر ناحیه تحت درمان دارای تراکم بالایی از فولیکول‌های مو باشد، هدف قرار دادن هر یک به زمان بیشتری نیاز دارد.
  • رنگ مو: موهای تیره‌تر انرژی لیزر بیشتری را جذب می‌کنند و هدف قرار دادن فولیکول مو را آسان‌تر می‌کنند. از سوی دیگر، موهای روشن‌تر، مانند بلوند یا خاکستری، مشکل‌تر هستند و ممکن است برای دستیابی به نتایج مطلوب به زمان بیشتری نیاز داشته باشند.
  • رنگ پوست: پوست روشن‌تر انرژی لیزر کمتری را جذب می‌کند و کمتر توسط لیزر انرژی جذب می‌کند بنابراین، به طور کلی درمان پوست‌های روشن آسان‌تر از پوست‌های تیره‌تر است.
  • نوع لیزر: انواع لیزرها تنظیمات و طول موج‌های متفاوتی دارند که می‌تواند بر مدت زمان جلسه تاثیر بگذارد. به عنوان مثال، برخی از لیزرها سریعتر از بقیه هستند و می‌توانند مناطق بزرگ‌تری را در زمان کمتری پوشش دهند.
  • تعداد جلسات: تعداد جلسات نیز در طول مدت درمان موثر است. به طور کلی برای دستیابی به نتایج مطلوب به جلسات بیشتری نیاز است.

 مهم است که به خاطر داشته باشید که لیزر موهای زائد یک فرآیند است و ممکن است چندین جلسه برای دستیابی به نتایج مطلوب مورد نیاز باشد. تعداد دقیق جلسات به الگوهای رشد مو، نوع پوست و عوامل دیگر بستگی دارد. هر جلسه معمولاً با فاصله 4-6 هفته برنامه ریزی می‌شود.

آماده سازی برای آغاز لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یک روش محبوب برای دستیابی به کاهش طولانی مدت موهای زائد در قسمت‌های مختلف بدن است. برای دستیابی به نتایج مطلوب و به حداقل رساندن خطر عوارض جانبی، مهم است که برای جلسات لیزر موهای زائد خود به درستی آماده شوید.

  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید

مهم است که حداقل 4-6 هفته قبل از لیزر موهای زائد از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید. زیرا پوست برنزه می‌تواند انرژی لیزر بیشتری را جذب کند که می‌تواند خطر عوارض جانبی مانند سوختگی را افزایش دهد. اگر برنزه شده‌اید، بهتر است قبل از انجام لیزر موهای زائد صبر کنید تا رنگ پوست شما به حالت عادی بازگردد.

  • ناحیه مورد درمان را اصلاح کنید

قبل از جلسه لیزر، باید ناحیه‌ای را که تحت درمان قرار می‌گیرد، شیو کنید. این به این دلیل است که لیزر موهای زائد فولیکول مو را هدف قرار می‌دهد و اگر مو بیش از حد بلند باشد، انرژی لیزر ممکن است توسط ساقه مو جذب شود و نه توسط فولیکول‌ها.

  • از سایر روش‌های حذف موهای زائد خودداری کنید

 حداقل شش هفته قبل از لیزر موهای زائد، از اپیلاسیون، کندن یا بند انداختن موهای ناحیه تحت درمان خودداری کنید. روش‌های رفع موی زائد موها را از ریشه حذف می‌کنند و لیزر برای هدف قرار دادن موهای موجود باید به فولیکول‌ها تابانده شود.

  • پزشک خود را از هرگونه تداخل دارویی مطلع کنید

در صورت مصرف هر دارویی به پزشک خود اطلاع دهید، زیرا برخی ممکن است حساسیت شما را به لیزر افزایش دهند.

  • لباس‌های راحت بپوشید

 لباس‌های گشاد و راحت بپوشید که با ناحیه تحت درمان تماس نداشته باشد، زیرا می‌تواند باعث تحریک شود.

  • انتظارات خود را با پزشک در میان بگذارید

 حتماً انتظارات و هر گونه نگرانی که ممکن است داشته باشید را با پزشک خود در میان بگذارید تا او بتواند درمان را با نیازهای فردی شما تطبیق دهد و انتظارات غیرمنطقی شما را رفع کند.

با انجام این مراحل می‌توانید برای جلسات لیزر موهای زائد خود آماده شوید و به بهترین نتایج ممکن دست پیدا کنید. به یاد داشته باشید که لیزر موهای زائد یک فرآیند است و ممکن است چندین جلسه برای نتایج مطلوب مورد نیاز باشد.

مناطق مورد نظر برای لیزر موهای زائد

مناطق هدف در از بین بردن دائمی موهای زائد به وسیله ی لیزر شامل موارد زیر می باشد:

  • شانه ها
  • بازوها
  • قفسه سینه
  • ناحیه بیکینی
  • پاها
  • گردن
  • لب بالا
  • چانه

توجه به این نکته ضروری است که لیزر موهای زائد برای استفاده در نواحی با رنگدانه کم یا بدون رنگ، مانند موهای سفید یا خاکستری، یا مناطقی با پوست تیره یا برنزه توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است لیزر نتواند به طور موثر فولیکول‌های مو این مناطق را هدف قرار دهد.

همچنین ناحیه‌ای که باید درمان شود قبل از درمان‌تراشیده می‌شود تا موهای سطحی از بین برود و لیزر فولیکول‌های مو را در مرحله رشد هدف قرار می‌دهد تا بهترین نتیجه را به دست آورد. همیشه بهتر است از یک پزشک متخصص مشاوره بگیرید تا برنامه درمانی فردی خود را تعیین  کنید و انتظارات واقع بینانه‌ای برای ناحیه‌ای که می‌خواهید درمان کنید داشته باشید.

لیزر روشی دائمی برای حذف موهای زائد

لیزر روشی دائمی برای حذف موهای زائد شناخته می شود. ما دقت نمایید که این موضوع در رابطه با تمامی افراد صادق نمی باشد. با این حال، افرادی که تحت عمل حذف مو قرار می گیرند، می توانند انتظار داشته باشند که برخی از موهای ناحیه مورد نظر دوباره رشد کنند. با گذشت زمان، امکان درمان مجدد این ناحیه برای کاهش تعداد موهایی که دوباره رشد می کنند وجود دارد. در برخی موارد حتی ممکن است بتوان تمام موها را از بین برد

در برخی موارد، مو ممکن است خیلی روشن، خیلی کوتاه یا مقاوم به درمان باشد. در این موارد، فرد ممکن است از روش‌های دیگر حذف موهای زائد مانند اصلاح یا … نیز استفاده نمایند.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد

تعداد جلسات لیزر موهای زائد کل بدن بسته به عوامل مختلفی از جمله نوع مو، رنگ پوست و ناحیه تحت درمان می‌تواند متفاوت باشد. به طور متوسط ممکن است بین 6 تا 8 جلسه طول بکشد، اما برای برخی افراد ممکن است تا 12 جلسه طول بکشد. توجه به این نکته ضروری است که لیزر موهای زائد بر روی موهایی که در مرحله رشد فعال هستند بهترین کار را انجام می‌دهد. رشد مو به صورت چرخه‌ای اتفاق می‌افتد، بنابراین قبل از درمان باید منتظر ماند تا موها وارد فاز رشد فعال شوند. بنابراین، تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد کل بدن ممکن است به چرخه رشد موهای فرد، و تعداد هفته‌های بین جلسات بستگی داشته باشد.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که لیزر موهای زائد به حذف دائمی ‌موهای زائد برای همه منجر نمی‌شود و می‌تواند فرآیندی زمان بر باشد، با این اوصاف، بسیاری از افراد پس از یک سری درمان شاهد کاهش قابل توجه موهای زائد هستند. همیشه بهترین کار این است که با یک متخصص واجد شرایط برای تعیین آن مشورت کنید و برنامه درمانی مشخص و انتظارات واقع بینانه داشته باشید.

تا چند ساعت بعد از لیزر می توان دوش گرفت؟

شما باید حداقل 6-8 ساعت پس از لیزر موهای زائد برای دوش گرفتن صبر کنید. این به پوست زمان می دهد تا خنک شود و قرمزی یا تورم فروکش کند. همچنین مهم است که از استفاده از آب داغ، صابون های تند، یا شستن شدید ناحیه تحت درمان خودداری کنید.

چند نکته برای دوش گرفتن بعد از لیزر موهای زائد:

  1. از آب خنک یا ولرم استفاده کنید
  2. از صابون ملایم و بدون عطر استفاده کنید
  3. از شستشوی ناحیه تحت درمان خودداری کنید
  4. پوست را با یک حوله تمیز خشک کنید
  5. یک مرطوب کننده را روی ناحیه تحت درمان قرار دهید
  6. تا 24 ساعت پس از دوش گرفتن از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید

مزایای خدمات لیزر مو زائد در مرکز تخصصی دکتر مهدوی نیا

  • بالاترین و با کیفیت ترین خدمات
  • تعداد شات محدود و نامحدود
  • نتیجه ی مطلوب و رضایت بخش
  • مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین انواع دستگاه
  • تنظیم مناسب مدت پالس‌ها

انواع کاربردهای لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد تابش مستقیم پرتوهای بی‌خطر به عمق پوست، موهای زائد را ریشه‌کن می‌کنند. دقت لیزرها بسیار بالا بوده که این امر موجب می‌شود تا شعاع تابش آن‌ها افزایش نیابد و فقط به محل مورد نظر اصابت کنند. در ادامه شما را با چند کاربرد لیزر موهای زائد آشنا می‌کنیم.

مردی موهای زائد زیر بغل خود را لیزر می‌کند - کاربرد لیزر موهای زائد

معمولا، بسیاری از افراد بویژه بانوان به دنبال رهایی از موهای زائد بدن خود هستند و برای اینکار دست به اقدامات مختلفی می‌زنند. امروزه با ظهور لیزرهای موبر تقریبا خیال افراد از بابت رهایی از موهای زائد به شکل دائمی و نیمه‌دائمی راحت شده است؛ اما، بهتر است بدانید که کاربردهای لیزر  متفاوت بوده و هر دستگاهی عملکرد منحصربفرد خود را دارد.

دلایل استفاده از دستگاه های لیزر

دستگاه های لیزر در درمان بسیاری از عارضه‌های پوستی موثر بوده و به افراد این امکان را می‌دهد تا زیبایی ظاهری خود را حفظ کرده و اعتماد بنفس آن‌ها افزایش یابد. اما در کنار تاثیرات درمانی دارای کاربرد مهم، حذف موهای زائد نیز می‌باشد که در ادامه شما را با این کاریرد آشنا می‌کنیم. البته شاید برای شما این سوال پیش آید که موی کدام نواحی بدن را می توان لیزر کرد پاسخ این سوال را هم به شما خواهیم گفت.

استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد

حذف موهای زیربغل از طریق لیزر

یکی دیگر از کاربردهای لیزر مو حذف موهای زائد زیر بغل است. یکی از معضل‌های رایج بین افراد وجود موهای زائد زیربغل است که مرتب باید اصلاح شوند. استفاده مکرر از تیغ‌ و موم می‌تواند بافت پوست را از بین برده و سلامت آن را به خطر بیاندازد. از این رو، لیزرهای مو با اثربخشی فوق‌العاده به راحتی این موهای زائد را به طور دائمی از بین می‌برند.

لیزر کردن موهای زائد صورت

در بسیاری از بانوان به طور ژنتیکی هورمون‌های مردانه آن‌ها کمی فعال بوده و همین امر موجب رشد موهای زائد در اطراف دهان، چانه و در برخی مواقع بر روی گونه‌ها می‌شود.  از کاربرد دستگاه‌های لیزر به خوبی می‌توانند این موهای زائد را برای همیشه از بین ببرند بدون آنکه عوارضی از خود بر جای بگذارند. همچنین، برخی از آقایان دارای خط ریش بلند هستند؛ به گونه‌ای که ریش‌های آن‌ها تا نزدیکی گونه رشد می‌کنند. لیزر موهای زائد صورت برای این افراد نیز بسیار موثر است تا موهای زائد آن قسمت از صورت خود را برای همیشه از بین ببرند.

لیزر کردن موهای زائد دست‌ها و پاها و ناحیه بیکینی

از کاربرد لیزر موهای زائد می‌توان به حذف دائمی موهای زائد دست‌ها و پاها اشاره کرد. وجود موهای زائد در نواحی دست و پا و ناحیه بیکینی یکی از دغدغه‌های جدی بانوان بوده و آن‌ها اغلب سعی در حذف آن دارند. لیزر مو به عنوان یک ابزار موثر برای حذف این موهای زائد کاربرد دارد.با لیزر موهای زائد بیکینی ، دست و پا های خود را در سریع ترین زمان ممکن بدون هیچ استرسی موهای اضافی را حذف کنید.

لیزر موهای بدن فول بادی

یک روش ایمن و موثر برای از بین بردن موهای ناخواسته از تمام قسمت های بدن از جمله صورت، زیر بغل، پاها، بازوها، ناحیه بیکینی و پشت است.

نواحی شامل لیزر موهای زائد تمام بدن بسته به ترجیحات افراد متفاوت است. با این حال، برخی از رایج ترین مناطق عبارتند از:

  • صورت
  • زیر بغل
  • پاها
  • اسلحه
  • منطقه بیکینی
  • بازگشت
  • قفسه سینه
  • شانه ها
  • باسن

تعداد درمان های مورد نیاز برای لیزر موهای زائد کل بدن بسته به رشد مو و نوع پوست فرد متفاوت است. با این حال، اکثر افراد به 6-12 درمان با فاصله 6-8 هفته نیاز دارند.

در اینجا به برخی از مزایای لیزر موهای زائد کل بدن اشاره می کنیم:

  • کاهش دائمی مو
  • دیگر نیازی به اصلاح، اپیلاسیون یا کندن نیست
  • پوستی صاف و بدون مو
  • کاهش خطر رشد موهای زیر پوستی و برآمدگی های تیغ

در اینجا برخی از خطرات لیزر موهای زائد تمام بدن وجود دارد:

  • قرمزی موقت، تورم یا کبودی
  •  افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست (در صورت داشتن سابقه سرطان پوست)
  •  واکنش آلرژیک به لیزر

آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی میشود؟

در پاسخ به سوالی که مطرح شد باید بگوییم خیر لیزر موهای زائد نمی‌تواند سبب نازایی شود. لیزر یک روش امن و موثر برای کاهش موهای زائد است. این روش تأثیرات نازایی طولانی مدت یا اثرات عمیق در اندام‌ها را ندارد. لیزر موهای زائد تنها بر روی سطح پوست، رنگدانه موها و فولیکول‌های مو تأثیر می‌گذارد و به عمق بدن نفوذ نمی‌کند.

این روش توسط متخصصان پوست انجام می‌شود و با استفاده از لیزر، فولیکول‌های مو را هدف قرار داده و جلوی رشد موهای جدید را می‌گیرد. برای اکثر افراد، لیزر موهای زائد بدون عوارض جانبی طولانی مدت استفاده می‌شود.

اصول عملکرد لیزر موهای زائد بر پایه تنظیم مناسب انرژی لیزر و نور است، که به رنگدانه موها جذب می‌شود و باعث تخریب آنها می‌شود. این روش به طور معمول عوارض موقت و ملایمی مانند تحریک موقت پوست دارد، اما نازایی یا ناباروری از جمله عوارض جدی آن نیستند.

به همین دلیل، لیزر مو زائد یک روش ایمن و موثر برای خلاصی از موهای زائد است که توسط بسیاری از افراد استفاده می‌شود.

آیا لیزر موی زائد در بارداری خطرناک است؟

بسیاری از متخصصان پزشکی توصیه می‌کنند که در طول دوران بارداری، از انجام لیزر موهای زائد پرهیز کنید. اگرچه این روش به طور کلی ایمن به نظر میرسد، اما تاکنون محققان مطالعات طولانی مدت که تأثیر لیزر موهای زائد بر رشد جنین را تایید و یا رد کند انجام نداده‌اند.

بنابراین، بهتر است تا پس از زایمان منتظر بمانید و پس از تولد نوزاد، در صورت نیاز اقدام به انجام لیزر مو زائد کنید. در صورتی که نسبت به زمان مناسب انجام این روش شک دارید، پزشک زنان به شما کمک خواهد کرد. با بررسی تغییرات فیزیکی بدن شما، پزشک می‌تواند زمان به حالت عادی برگشتن هورمون‌ها را مشاهده کند. در این صورت، پوست شما آماده برای انجام لیزر درمانی خواهد بود. لازم به ذکر است که اگر زخم‌های اپیزیوتومی یا سزارین در بدن شما وجود داشته باشد، این بررسی‌ها اهمیت بیشتری خواهند داشت.

نکته مهم: پزشکان توصیه می‌کنند که به هیچ وجه قبل از ورود به بیمارستان برای انجام عمل زایمان، اقدام به اصلاح ناحیه تناسلی نکنید، به ویژه اگر قصد انجام سزارین را دارید. اصلاح ممکن است باعث ایجاد خراش و برش‌های کوچک در این ناحیه شود و خطر ایجاد عفونت در محل زخم یا اطراف آن را افزایش دهد.

آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

لیزر موهای زائد از انرژی نور متمرکز برای ارسال اشعه متمرکز نور به منظور از بین بردن فولیکول‌های موی زیر پوست استفاده می کند. با این وجود، همه موها در یک فرآیند رشد یکسان قرار نمی‌گیرند. این تفاوت بسیار حیاتی است، زیرا بعضی از موها ممکن است مورد تاثیر لیزر قرار نگیرند و به رشد عادی خود ادامه دهند. برای رسیدن به هدف قرار دادن تمام موها در طول فرآیند رشد، نیاز به تکرار دوره‌های درمانی با لیزر مو داریم.

در حالی که استفاده از کلمه “دائمی” برای از بین بردن موهای زائد واقعی به نظر نمیرسد، اما پس از شش تا هشت جلسه درمان، می توان انتظار کاهش چشمگیر مو را در هر ناحیه از بدن داشت. هر نوع رشد مجدد مو با استفاده از درمان‌های تکمیلی هر 6 الی 12 ماه می‌تواند کنترل شود. همچنین، نوع مو و رنگ پوست شما ممکن است بر تأثیر لیزر مو اثرگذار باشد.

نوع مو و رنگ پوستی که دارید نیز می تواند در نتیجه لیزر مو تاثیر بگذارد. لیزر مو هنگامی موثرتر است که بتواند روی موهایی که رنگدانه آنها تفاوت زیادی با رنگدانه پوست دارد؛ عمل کند. از آنجا که نور متمرکز لیزر توسط رنگدانه جذب می شود، لیزر مو زائد برای افرادی که موهای بلوند یا خاکستری دارند خیلی موثر نیست، در حالی که نتیجه آن برای افرادی با پوست روشن و موی تیره کاملاً مشهود است.

قبل از مراجعه به متخصص لیزر برای رفع موهای زائد خود، حتماً اقدامات احتیاطی در مورد پوست را انجام دهید. از هر چیزی که می تواند پوست شما را تیره تر کند، دور بمانید و از هر چه که به رنگدانه های پوست آسیب میزند مانند قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید یا دستگاههای برنزه کننده بپرهیزید. همچنین در استفاده از محصولاتی که پوست را حساس تر می کنند مانند کرم های رتینول یا سرم های ویتامین C، خودداری کنید. البته لازم به یادآوری است اگر از داروهای ضد حساسیت پوست به نور استفاده می کنید نیز پیش از لیزر موهای زائد حتما با متخصص پوست و مو مشورت کنید.

اگر تصمیم به انجام لیزر مو زائد دارید، باید برخی از مراقبت‌های پس از انجام لیزر را به روند مراقبت از پوستتان اضافه کنید. به عنوان مثال، در هفت روز اول پس از درمان، از شنا در استخرهای حاوی کلر یا آب نمکی خودداری کنید. پوست شما پس از انجام لیزر حساس‌تر است، بنابراین باید از قرار گرفتن مستقیم در آفتاب نیز برای مدتی پس از انجام لیزر پرهیز کنید. با رعایت این موارد، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که کاهش موهای زائد با لیزر برای شما به نتایج بلندمدتی خواهد انجامید.

لیزر موهای زائد پا

نوع اشعه لیزر موهای زائد چیست؟

  • لیزر دیود (Diode Laser):

طول موج: حدود 800-810 نانومتر

کاربرد: لیزر دیود یکی از معمول‌ترین انواع لیزرهای مورد استفاده برای حذف موهای زائد است. این لیزر به خاطر عملکرد خوب خود در موهای تیره و پوست روشن شناخته می‌شود. از آنجا که موهای تیره رنگدانه ملیانین بیشتری دارند، اثربخشی لیزر دیود بر روی آنها بیشتر است.

 

  • لیزر ندایکای قطره‌ای (Nd: YAG Laser):

طول موج: حدود 1064 نانومتر

کاربرد: لیزر Nd: YAG یکی از قدرتمند ترین لیزرها برای حذف موهای زائد است. این لیزر بیشترین توان را در میان لیزرهای موجود دارد و معمولاً برای موهای تیره و پوست تیره به کار می‌رود. همچنین، لیزر Nd: YAG مناسب برای موهای عمیق‌تر در پوست است.

 

  • لیزر الکساندرایت (Alexandrite Laser):

طول موج: حدود 755 نانومتر

کاربرد: لیزر الکساندرایت به خاطر طول موج کمتر خود معمولاً برای موهای نازک تا متوسط و پوست روشن مناسب‌تر است. این لیزر به دلیل سرعت عمل بالا و توانایی پوشش مساحت‌های بزرگ به کار می‌رود. 

توجه داشته باشید که انتخاب نوع لیزر مناسب باید توسط یک متخصص لیزر و پوست انجام شود. ویژگی‌های پوست و موی شما، نوع لیزر مناسب و تعداد جلسات مورد نیاز را تعیین می‌کنند. همچنین، لیزرهای دیگری نیز وجود دارند که برای موارد خاصی ممکن است مناسب باشند، مثل لیزر روزنبرگ و لیزر ریخت‌شناسی، اما این سه نوع اصلی به عنوان راه‌حل‌های متداول‌تری در درمان موهای زائد شناخته می‌شوند.

اقدامات قبل از لیزر موی زائد

  • از کندن موها و انجام دادن اپیلاسیون پرهیز کنید

برای آماده‌سازی برای لیزر موهای زائد، باید تعدادی اقدام مهم را در نظر بگیرید. اولین مورد این است که حداقل چهار تا شش هفته قبل از جلسه اول درمان، از کندن موها یا انجام اپیلاسیون در منطقه مورد نظر خود پرهیز کنید. این اقدام موجب می‌شود که موها و ریشه‌های آنها به صورت کامل در محل قرار بگیرند تا لیزر بتواند وظیفه‌اش را به خوبی انجام دهد.

  • از شیو کردن غافل نشوید

شیو کردن (تیغ زدن) نیز ۲۴ ساعت قبل از جلسه لیزر ضروری است. این کار از طریق از بین بردن موهای بریده و پوستی که لیزر باید به آن واکنش نشان دهد، تاثیر گذار است. در واقع، شیو کردن به لیزر کمک می‌کند تا به راحتی موهای زائد را تشخیص دهد و از آسیب دیدن پوست جلوگیری کند.

  • بهتر است از تماس پوست با نور خورشید خودداری کنید

حداقل دو هفته قبل از جلسه لیزر، نباید پوست تحت درمان را به تابش آفتاب مستقیم بگذارید. این شامل برنزه کردن نیز می‌شود. زیرا آفتاب سوزی و برنزه کردن پوست می‌تواند رنگ پوست را تغییر دهد و ممکن است باعث درد و تاول در مناطق تحت لیزر شود. در صورت عدم توانایی در پوشاندن ناحیه مورد نظر از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. این تدابیر پیش از درمان با لیزر موهای زائد به شما کمک می‌کنند تا نتایج بهتر و مطمئن تری کسب کنید.

  • به استفاده از محصولات سفید کننده موها فکر نکنید

همانگونه که قبلا گفتیم، لیزر موهای زائد با هدف قرار دادن ریشه مو عمل می کند. رنگدانه موی شما در ریشه، نور تولید شده توسط لیزر را جذب می کند و در نهایت به طور دائمی یا طولانی مدت از بین می رود. هنگامی که از محصولات سفید کننده موها استفاده می‌کنید باعث میشود رنگدانه مو تغییر کند و این تغییر رنگ، میزان دقت و تاثیرگذاری لیزر بر روی موها را سخت تر می کند. بنابراین باید از سفید کردن موها حداقل شش هفته قبل از درمان با لیزر خودداری نمایید تا زمان کافی برای رشد ریشه مو در رنگ طبیعی‌اش وجود داشته باشد.

  • در رابطه با داروهایتان با پزشک مشورت کنید

یکی از نکات بسیار حائز اهمیت قبل از انجام لیزر موهای زائد، مطلع کردن پزشک از داروهای مصرفی، علت مصرف، میزان و نحوه مصرف داروها می‌باشد.

مصرف برخی از داروها می توانند در درمان لیزر شما مداخله کند و مانع از اثربخشی لیزر شود. برخی داروها می توانند پوست را حساس کرده و پس از لیزر موجب بروز سوختگی یا تاول شوند. به خصوص اگر داروهای آنتی بیوتیکی، ضد بارداری، آکنه و داروهای حساس به نور (برای درمان سرطان) مصرف می کنید حتما به تکنسین کلینیک لیزر موهای زائد خود اطلاع دهید. 

  • توصیه میکنیم آرایشتان را پاک کنید

بعضی مواد موجود در محصولات زیبایی می توانند تأثیر منفی بر روی نتایج لیزر موهای زائد داشته باشند. به همین دلیل، پیش از هر جلسه درمانی باید از روی پوست مواد موجود در محصولات زیبایی را به طور کامل پاک کنید. این محصولات شامل دئودورانت، آرایشی، لوسیون، پماد و هر چیز دیگری می تواند باشد که به صورت موضعی بر روی ناحیه تحت درمان اعمال می شود. کافی است با آب و صابون نسبت به شستشوی پوست اقدام کنید. اگر هم از دستگاه پاک کننده آرایشی استفاده می کنید، حتماً محل مورد نظر را با آب شستشو دهید.

آمادگی برای جلسه اول لیزر موهای زائد

برای جلسه اول لیزر موهای زائد، سعی کنید نیم ساعت تا 45 دقیقه قبل از وقت مقرر در کلینیک حاضر شوید. این اقدام به پزشک متخصص پوست و مو امکان می‌دهد که برای کاهش احساس ناراحتی شما، کرم‌های بیحسی موضعی را تجویز کند. در ابتدا، لباس خود را با پوشش مخصوصی که در اختیارتان قرار داده می‌شود تعویض کنید.

سپس یک لایه از کرم بیحسی را بر روی نواحی مورد درمان با لیزر بمالید. پس از آن، به منظور جلوگیری از پاک شدن کرم بیحسی، سطح مورد نظر را با پارچه یا نایلونی پوشش دهید.

مطمئن شوید که موهای ناحیه مورد درمان به اندازه کافی رشد کرده‌اند. معمولاً حدود 6 میلیمتر رشد مو لازم است تا لیزر به خوبی ریشه مو را مورد هدف قرار دهد.

حداقل 4 تا 6 هفته قبل از جلسه لیزر، از اپیلاسیون و موم یا هر روشی که موهای زائد را کنده یا از بین ببرد، خودداری کنید. این باعث می‌شود موها به حالت طبیعی رشد کنند.

حداقل دو هفته قبل از جلسه لیزر، از تابش آفتاب و برنزه کردن پوست خود در ناحیه مورد درمان خودداری کنید. پوست باید بی‌رنگ باشد تا لیزر به خوبی بتواند رنگدانه مو را تشخیص دهد.

درباره زمان ریزش موها پس از اولین جلسه لیزر موهای زائد، باید بدانید که میزان و زمان ریزش موها برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد. اگر موها در فاز درستی باشند، ممکن است پس از اولین جلسه ضعیف شده و در نهایت برای همیشه از بین بروند.

بعد از چند وقت به شارژ لیزر موهای زائد نیاز است؟

با توجه به نوع دستگاه لیزر موهای زائد و همچنین میزان رشد موها در هر نفر، زمان بین جلسات لیزر می‌تواند متغیر باشد. عموما زمان بین جلسات و تعداد جلسات لازم به میزان رشد موها، نوع پوست و مو، و تجربه فرد بستگی دارد. برخی افراد ممکن است نیاز به چند جلسه بیشتر داشته باشند تا به نتایج دائمی برسند، در حالی که دیگران ممکن است با تعداد کمتری جلسه به نتایج مطلوب برسند.

به عنوان مثال، برای برخی افراد، جلسات لیزر ممکن است به فواصل 6 تا 8 هفته‌ای برنامه‌ریزی شود، اما این فواصل زمانی ممکن است برای افراد دیگر متفاوت باشد. برای دقیق‌ترین توصیه در مورد زمان بین جلسات و تعداد جلسات مورد نیاز، به متخصص لیزر موهای زائد مراجعه کنید. او می‌تواند بر اساس شرایط شما توصیه‌های خاصی ارائه دهد.

دلیل جوش بعد از لیزر موی زائد چیست؟

جوش‌هایی که پس از جلسات لیزر موهای زائد رخ می‌دهند، به عنوان “جوش‌های پس از لیزر” شناخته می‌شوند و ممکن است به افرادی که از این مداخله استفاده می‌کنند، اتفاق بیافتند. دلایل مختلفی می‌تواند به جوش‌های پس از لیزر منجر شود، از جمله:

التهاب موهای زائد: لیزر موهای زائد به ارسال نور به ریشه‌های مو و از بین بردن آنها از طریق تولید حرارت اثر می‌کند. این فرآیند ممکن است منجر به التهاب موهای زائد شود که به شکل جوش‌های کوچکی در ناحیه‌های تحت درمان ظاهر می‌شوند.

حساسیت پوستی: پوست هر فرد به طور متفاوتی به لیزر واکنش نشان می‌دهد. برخی افراد ممکن است پوست حساس‌تری داشته باشند و پس از جلسات لیزر، پوست آنها به شکل جوش یا تحریک پاسخ دهد.

محصولات مراقبتی پوست: استفاده از مواد مراقبتی پوستی که پس از لیزر توصیه نشده باشند، می‌تواند به تحریک پوست و ایجاد جوش‌ها منجر شود.

تعداد جلسات: در جلسات اولیه لیزر موهای زائد، ممکن است بیشترین تاثیر روی موها را نداشته باشند و پس از جلسات بیشتر، موهای زائد به مرور کمتر و ظریفتر شوند. این تغییرات ممکن است به عوارضی مانند جوش‌ها منجر شود.

آیا لیزر موهای زائد بعد از عمل بینی ضرر دارد؟

لیزر موهای زائد و عمل بینی دو موضوع جداگانه هستند و به طور مستقیم یکدیگر تأثیر نمی‌گذارند. اگر شما عمل بینی انجام داده‌اید یا قصد دارید این عمل را انجام دهید، نگران نباشید چراکه لیزر موهای زائد بر روی نتیجه عمل بینی هیچ تأثیر ندارد.

با این حال، باید به یاد داشته باشید که از شیو کردن موهای ناحیه بینی پس از عمل بینی خودداری کنید تا از عفونت یا عوارض ممکن جلوگیری کنید. پزشک شما درباره هر گونه موارد و محدودیت‌های مراقبت پس از عمل بینی خود شما را راهنمایی خواهد کرد.

آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست میشود؟

لیزر موهای زائد در شرایط عادی تغییر رنگ پوست، تیره شدن یا روشن شدن پوست را ایجاد نمی‌کند. اما در برخی موارد، ممکن است این تغییرات در پوست ظاهر شود و به عنوان عارضه جانبی مشاهده شود. دو دلیل اصلی برای تغییر رنگ پوست پس از لیزر موهای زائد وجود دارد:

حذف فولیکول‌های مو: لیزر موهای زائد با نور خود کار می‌کند و فولیکول‌های مو را به عنوان هدف قرار میدهد. گرمای تولید شده توسط لیزر می‌تواند فولیکول‌های مو را تخریب کند و رشد موهای جدید را متوقف کند. حذف فولیکول‌های مو ممکن است باعث کاهش تضاد مو و پوست شود و این ممکن است باعث به نظر روشن‌تر شدن پوست شود.

تولید ملانین: لیزر موهای زائد می‌تواند به سلول‌های پوست که ملانین (رنگدانه پوست) تولید می‌کنند، آسیب برساند. زمانی که این سلول‌ها آسیب می‌بینند، ممکن است ملانین کمتری تولید شود که می‌تواند باعث به نظر روشن‌تر شدن پوست شود.

بهترین مرکز لیزر مو زائد در تهران کجاست؟

اگر در شهر بزرگ تهران زندگی می‌کنید و به دنبال یک مرکز معتبر برای انجام لیزر موهای زائد هستید، می‌توانید به بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در تهران مراجعه کنید. در این کلینیک‌ها، از دستگاه‌های معتبر و ایمن برای انجام این روش استفاده می‌شود و می‌توانند انواع خدمات مرتبط با لیزر را با کیفیت بالا ارائه دهند. برای دسترسی آسانتر به افراد شهر تهران، بهتر است که کلینیک در مکانی مرکزی و دسترسی آسان اقامت داشته باشد.

علاوه بر این، بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در تهران باید تیمی از پزشکان و پرسنل متخصص و مجرب داشته باشد که توانایی ارائه انواع خدمات زیبایی و درمانی با رویکرد حرفه‌ای را داشته باشند. انتخاب یک کلینیک با تیم متخصص و تجربی می‌تواند به شما اطمینان بیشتری در انجام روش لیزر موهای زائد بدهد.

جمع‌بندی

کاربرد لیزر موهای زائد در کنار کاربردهای پزشکی و درمانی خود، جزو موثرترین روش‌ها در حذف موهای زائد بدن هستند. این روزها بسیاری از کلینیک‌های معتبر با در اختیار داشتن تجهیزات مدرن در حال ارائه خدمات رفع موهای زائد هستند. اگر به دنبال راهی مناسب برای رهایی از شر موهای زائد خود هستید، می‌توانید لیزر مو را امتحان کنید و توصیه می‌شود این کار را حتما در کلینیک‌های معتبر انجام دهید.

مرکز تخصصی پوست و مو دکتر مصطفی مهدوی نیا با کادری مجرب می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد.

لیزر باعث می‌شود فولیکول مو غیرفعال شود، برای این کار انرژی زیاد از طریق نور لیزر به فولیکول می‌رسد و درد لحظه ای در ناحیه سطحی پوست احساس می‌شود که با سیستم های پیشرفته خنک کننده دستگاه هایی همچون کندلا این درد به حداقل می‌رسد اما درد لیزر مو قابل تحمل است و با استفاده از کرم های بی حسی تقریبا دیگر حس نمی‌شود.

در حال حاضر بهترین روش از بین بردن موی زائد استفاده از لیزر است چرا که در روش‌های دیگر پوست آسیب می‌بیند و به مرور دچار مشکلاتی همچون شل شدن و افتادگی پوست خواهید شد اما در لیزر موی زائد شما هیچ گونه عارضه‌ای را تجربه نخواهید کرد.

در بسیاری از بیماران پوست به مدت 1-2 روز کمی صورتی است. در برخی دیگر (معمولاً بیماران منصف‌تر) پس از لیزر موهای زائد رنگ صورتی وجود ندارد. موها پس از 5 تا 14 روز شروع به ریزش می‌کنند و ممکن است تا هفته‌ها این روند ادامه یابد.

4 نکته برای به دست آوردن بهترین نتیجه از لیزر موهای زائد یک درمان را از دست ندهید.
۱. قرار ملاقات لیزر موهای زائد بر اساس چرخه رشد موهای شما برنامه ریزی می‌شود.
۲. از استفاده از موچین یا اپیلاسیون خودداری کنید.
۳. یک روز قبل از درمان اصلاح کنید.
۴. قرار گرفتن در معرض آفتاب خود را محدود کنید.

لیزر موهای زائد حذف دائمی موهای زائد را تضمین نمی‌کند. زمانی که موها دوباره رشد می‌کنند، معمولا رنگ آنها ظریف‌تر و روشن‌تر است.

 لیزر درمانی فقط تعداد موهای ناخواسته را در یک منطقه خاص کاهش می‌دهد. به طور کامل از شر موهای زائد خلاص نمی‌شود.

آدرس مرکز کلینیک دکتر مهدوی نیا 

تهران، فرشته، خیام، نبش تختی دوم، پلاک۳۰/۱
 

امتیاز شما به این پست

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

26 Comments

  1. nahal گفت:

    لیزر کل بدن چند دقیقه طول میکشد؟

  2. shadi گفت:

    عوارض ليزر كردن موهاي زائد بدن چیست ؟

  3. لیزر مونالیزا گفت:

    سلام ممنون بابت مقاله ی کاملا مفیدتون
    در صورت وجود بیماری های پوستی لیزر مضرر هست؟

    • مدیر سایت گفت:

      سلام . خواهش می کنم
      بستگی به نوع بیماری پوستی دارد. شاید در برخی مواقع بتوان از لیزر استفاده کرد.
      می توانید با کلینیک تماس بگیرید تا بهتر بتوانیم راهنماییتان کنیم.

  4. شاهی گفت:

    سلام من مجبورم ادامه ی جلسات لیزر رو با ی دستگاه دیگه انجام بدم. ایرادی داره؟

    • مرکز تخصصی دکتر مهدوی نیا گفت:

      سلام بهتر است این کار را انجام ندهید. چرا که ممکن است که نتایج لیزری که تا به الان دریافت کرده اید از بین برود.

  5. الهام گفت:

    آیا در زمان بارداری می توان لیزر انجام داد؟

  6. خلیلی گفت:

    سلام بهترین دستگاه لیزر کدام است؟

    • مرکز تخصصی دکتر مهدوی نیا گفت:

      سلام پیشنها ما به شما دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا می باشد که برای هر رنگ پوست و جنس مویی مناسب است.

  7. نازنین گفت:

    سلام آیا لیزر باعث تغییر رنگ پوست می شود؟

  8. شقایق گفت:

    سلام می خواستم بدونم لیزر بیکینی برای افراد دارای بیماری تنبلی تخمدان خطرناکه؟

    • مرکز تخصصی دکتر مهدوی نیا گفت:

      سلام خیر لیزر موهای زائد ارتباطی با این بیماری ندارد.

  9. صادقی گفت:

    سلام من در انتخاب بهترین مرکز با توجه به تفاوت قیمت زیاد بین جاهای مختلف دچار تردید شدم. علت این اختلاف قیمت زیاد چیه؟

    • مرکز تخصصی دکتر مهدوی نیا گفت:

      سلام با توجه به دستگاه لیزر مورد استفاده در هر مرکز و همچنین میزان تخصص و تجربه ی تکنسین های لیزر، هزینه ی لیزر موهای زائد در مراکز مختلف متفاوت می باشد.

  10. ماهور گفت:

    سلام من داروهای آسنترا و کلردیازپوکساید رو مصرف می کنم. با این وجود می تونم لیزر کنم؟

    • مرکز تخصصی دکتر مهدوی نیا گفت:

      با عرض سلام و وقت به خیر. بله امکان لیزر برای شما وجود دارد.

  11. زهره امیری گفت:

    سلام من در آرایشگاه لیزر انجام دادم و حدود 4 ماه از جلسات لیزرم میگذره، اما در این 4 ماه اثرات سوختگی پوستم که ناشی از لیزر بود از بین نرفته. چی کار باید بکنم؟

    • مرکز تخصصی دکتر مهدوی نیا گفت:

      سلام با توجه به حساس موضوع لطفا هر چه سریع تر به پزشک متخصص پوست مراجعه نمایید.

  12. مریم گفت:

    سلام وقت به خیر. کلینیک شما در زمان شیر دهی لیزر موهای زائد انجام می ده؟

    • مرکز تخصصی دکتر مهدوی نیا گفت:

      سلام خیر بهتر است تا پس از دوران شیردهی به کودک از انجام لیزر موهای زائد اجتناب نمایید

  13. ستاره گفت:

    سلام وقت به خیر من 10 جلسه هست که در یک کلینیک دیگه لیزر انجام میدم اما هنوز موهای زائد دستام به طور کامل از بین نرفته؟به نظرتون همچنان جلسات لیزر رو ادامه بدم؟

    • مرکز تخصصی دکتر مهدوی نیا گفت:

      سلام به این نکته توجه کنید که تعداد جلسات لیزر مورد نیاز برای هر فرد بسته به شرایط بدنی مانند رنگ پوست و مو متفاوت می باشد و برخی افراد بر این اساس نیاز به جلسات لیزر بیشتری دارند.

  14. علی زند گفت:

    عالیی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *