[rank_math_breadcrumb]

لیزر موهای زائد بیکینی

مرکز تخصصی پوست و مو دکتر مصطفی مهدوی نیا 

لیزر موهای زائد بیکینی یکی از جدیدترین متدهای حذف موی زائد در ناحیه بیکینی است. در کلینیک دکتر مهدوی‌نیا همه نیازهای مراجعه کنندگان در نظر گرفته شده است تا افراد راحت‌ترین تجربه لیزر بیکینی را در این کلینیک داشته باشند.

دکتر مصطفی مهدوی نیا کیست؟

021-22654580-85

برای دریافت نوبت تماس بگیرید

تهران – ولیعصر- بالاتر از چهارراه پارک وی- بعد از خیابان فرشته- خیابان خیام قبل از تقاطع نصیبی- سمت راست- پلاک ۳۰/۱

برای دریافت نوبت یا مشاوره فرم زیر را پر کنید

جهت دریافت نوبت یا مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

لیزر موهای زائد بیکینی چیست؟

امروزه لیزر بیکینی در بین در بین لیزر موهای زائد میان بانوان طرفداران زیادی دارد. این روش که همان لیزر بیکینی بود، امروزه توسط هزاران نفر انجام می­ شود و درصد بسیار پایینی از افراد دچار عوارض آن می ­شوند و عوارض آن نیز موقتی است. اکثریت افراد نیز پس از این روش استفاده می­ کنند آن را مفید می­ دانند. اگر موهای ناحیه تناسلی و شرمگاهی شما را آزار می­ دهد و از استفاده از روش ­های دیگر خسته شده ­اید، لیزر موهای زائد بیکینی یک راه حل مناسب برای شما است.

برای این که بتوانید این عمل را به خوبی انجام دهید سعی کنید به کلینیک ­ها و مراکز درمانی معتبر مراجعه کنید. سالن­های زیبایی هستند که این کار را انجام می­ دهند اما آن­ها نه تجربه این کار را دارند و نه از امکانات مناسبی بهره می­ برند. استفاده از آن­ها ممکن است که برای شما خطرناک باشد.

لیزر موهای زائد بیکینی یکی از روش­ های جدیدی است که می ­توان موهای زائد را در مناطق خاصی از بدن از بین برد. بانوان ذاتا زیبایی را دوست دارند و زیبایی نقش مهمی در زندگی آن­ها دارد. وجود موهای اضافی باعث می ­شود که بسیاری از بانوان احساس زیبایی نکنند.

لیزر موهای زائد بیکینی یکی از مهم ترین راهکارهایی است که ما را از عوارض استفاده از تیغ در این ناحیه رها می کند. هیچ احساسی بهتر از تجربه ی پوستی لطیف و بدون مو بعد از اصلاح  نیست. تصور کنید چقدر عالی ست اگر هر روز چنین احساسی را بدون تلاش آزار دهنده برای از بین بردن موهای زائد بیکینی خود داشته باشید.با ما در ادامه همراه باشید تا شما را بیشتر با لیزر موهای زائد بیکینی آشنا کنیم. شیو کردن یا اپیلاسیون ناحیه ی بیکینی دشوار است و معمولا موفق به از بین بردن همه ی موها نمی شویم. همیشه دیدن چند تار موی باقی مانده پس از اصلاح آزارمان می دهد. از سوی دیگر این روش ها وقت‌گیر هستند و نتایج طولانی مدت ندارند.

لیزر موهای زائد بیکینی یک خانم که روی تخت دراز کشیده است

ویژگی لیزر موهای زائد بیکینی (به سایر روش ها)

تحقیقات پزشکی در آمریکا ثابت کرده است که نزدیک نیمی از زنان و دختران جوان و میانسال برای رفع موهای زائد ناحیه تناسلی خود از تیغ استفاده می کنند. استفاده از این روش می تواند باعث بروز قرمزی، زخم، بریدگی، افزایش عفونت های پوستی، بروز تبخال و  زگیل تناسلی شود. تیغ علاوه بر این عوارض باعث ایجاد جوش و موی زیر پوستی نیز می شود. بانوان برای حل این مشکل باید مدام اقدام به خرید تیغ یا موم بکنند و خود را به دردسر بیاندازند. راه حل بهتری نیز وجود دارد و به وسیله آن می ­توان مشکل موهای زائد را به طور کلی حل کرد. این راه حل، استفاده از لیزر است. لیزر را می­ توان برای بخش­ های مختلف بدن به کار برد.

استفاده از روش لیزر موهای زائد بیکینی مزایای بسیاری زیادی به همراه دارد. به جای این که بارها بخواهید اقدام به خرید وسایلی برای حذف موهای زائد کنید، بهتر است که با استفاده از لیزر این کار را یکبار برای همیشه انجام بدهید. ما امروز قصد داریم که در مورد لیزر بیکینی توسط دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا صحبت کنیم. اگر شما نیز تصمیم دارید از شر موهای زائد بدن خود خلاص شوید، بهتر است که تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

برتری لیزر موهای زائد بیکینی نسبت به استفاده از تیغ برای رفع موهای زائد

تیغ زدن موها، روش رایج برای از بین بردن موهای زائد است، اما این معایبی نیز به همراه دارد:

  • این کار زمان بر است.
  • شما باید به صورت دائم از تیغ استفاده کنید.
  • استفاده از تیغ با توجه به نواحی مختلف بدن باید با احتیاط باشد چون به طور ایمن نواحی حساس و برخی نواحی که دسترسی به آن مشکل‌تر است را اصلاح کرد.
  • ممکن است در هنگام تیغ زدن پوست خود را ببرید.
  • محلی که تیغ می کشید و جایی که با ماشین اصلاح می کنید در معرض سوختگی یا حساسیت پوستی قرار دارد.
  • تیغ باعث زیرپوستی شدن موها می شود.
  • تهیه تیغ هزینه بر است.

استفاه از تیغ بسیار موقتی است و پس از گذشت یک یا دو روز رشد مو آغاز می شود

ژیلت بهتر است یا لیزر

برخی با تحمل درد فراوان ناشی از روش‌هایی مانند اپیلاسیون، موم یا اصلاح با نخ به رفع موهای زائد بدن خود میپردازند. بهتر است عوارض جانبی این روش ها را به یاد داشته باشید:

  • برای موم انداختن موهای بدن باید یک تا دو سانت رشد کرده باشند
  • موم درد شدیدی به همراه دارد
  • موم باعث ایجاد حساسیت پوستی می شود
  • موم باعث زیرپوستی شدن موی می شود
  • مدت زمان اصلاح با موم تقریبا 2 هفته است
  • این روش هزینه بر است

مزایای لیزر بیکینی

برخی از مزایای لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی شامل موارد زیر می باشند:

  • موجب کاهش یا حذف موهای زائد ناحیه بیکینی می شود.
  • به بهبود ظاهر ناحیه بیکینی کمک می کند.
  • روشی موثر و امن برای رفع موهای زائد بیکینی است.
  • روش دائمی برای از بین بردن موهای زائد بیکینی می باشد.

مزایای لیزر بیکینی

آیا لیزر موهای زائد بیکینی ضرر دارد؟

با این که لیزر موهای بیکینی روشی ایمن است؛ اما در مواردی ممکن است عوارضی ظاهر شود. برخی از این عوارض موقتی بوده و در مواردی هم ممکن است عارضه های ایجاد شده شدیدتر باشند.

برخی از عوارض و خطرات ناشی از لیزر ناحیه بیکینی به شرح زیر می باشد:

  • قرمزی و التهابات پوستی

بعد از انجام لیزر، ممکن است در ناحیه بیکینی التهاب و قرمزی دیده شود که معمولا این عارضه پس از چند روز بهبود می یابد. البته، استفاده از کرم های مرطوب کننده و ضد التهاب پوست می تواند به کاهش این عوارض کمک کند.

  • تغییر رنگ پوست

در برخی موارد، پس از انجام لیزر ناحیه بیکینی ممکن است عارضه تغییر رنگ پوست ناحیه تناسلی بروز کند. این عارضه موقتی بوده و پس از گذشت چند روز از بین می رود. اما اگر تغییر رنگ پوست از بین نرفت و یا نگران کننده بود، می توانید در این مورد از پزشک تان راهنمایی بخواهید.

  • سوزش و خارش در پوست

در مواردی ممکن است پس از انجام لیزر بیکینی، در ناحیه تناسلی احساس خارش، سوزش یا تحریک رخ دهد که در این موارد می توانید با پزشک خود مشورت نمایید.

  • سوختگی

در صورتی که لیزر موهای زائد بیکینی توسط افرادی غیر متخصص و بی تجربه انجام شود، امکان سوختگی پوست وجود دارد. 

علاوه بر موارد ذکر شده، عفونت، سوختگی شدید، پیگمانتاسیون پوست، تشدید علائم پوستی قبلی و آسیب به چشم ها از عوارض شدید لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی می باشند.

لذا، لازم است که پیش از انجام لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی با پزشکی متخصص و یا تکنسین با تجربه مشورت نمایید. همچنین، می بایست در مورد وضعیت پوستی و سوابق پزشکی خود، پزشکتان را مطلع سازید.

شایع ترین عوارض لیزر موهای زائد بیکینی

بیشک تجربهی لمس پوستی نرم و بدون موهای زائد برای هر کسی لذتبخش است. این حس به ویژه برای بانوان اهمیت و ارزش بیشتری دارد. از گذشته تاکنون، مردم روشهای متفاوتی را برای از بین بردن موهای زائد بدن امتحان کردهاند. امروزه، بسیاری از بانوان و آقایان از روشهایی همچون شیو کردن با تیغ، وکس و اپیلاسیون استفاده میکنند.
هر کدام از این موارد معایب و ناکارآمدیهای خاص خودشان را دارند. به همین دلیل لیزر موهای زائد در طی سالهای اخیر محبوبیت بسیاری یافته است. بیشک این روش نیز عوارض خاص خودش را دارد. هرچه‌بخش لیزر شده بدن حساستر باشد، شدت این عوارض مهمتر میشوند. برای نمونه، قبل از انتخاب لیزر به عنوان روش اصلی رفع موهای زائد ناحیه شرمگاهی، باید از عوارض لیزر موهای زائد واژن مطلع شد.
با اینحال در مقایسه با دیگر روش‌ها لیزر همچنان کارامدتر است. شما نیز قطعا پس از استفاده از تیغ برای از بین بردن موهای زائد عوارض آن را تجربه کردهاید. عوارضی همچون سوزش، خارش، آکنه و یا زخمهای ریز که شدت بروزشان در هر فرد متفاوت خواهد بود. اپیلاسیون بدن نیز با وجود کارآمدی بهتر، عوارض خودش را دارد. اپلاسیون پس از چند بار تکرار، موها را بسیار نازک کرده و از تعداد تارها میکاهد. علاوه بر آن پوست را برمیانگیزد و حتی در مواردی ممکن است باعث تحریک غدد و سرطان شود.
لیزر موهای زائد، فرایندی ماندگار است. این روش در صورتی که در شرایط مناسب و توسط پزشک یا تکنسین ماهر و دقیق و با استفاده از دستگاههای استاندارد انجام شود، بسیار موثر است. از طرفی معایب آن کم و کوتاهمدت است. شایعات و اطلاعات غلط در مورد لیزر موهای زائد، همواره بین مردم وجود داشته است. در این مطلب به بررسی صحت این شایعات خواهیم پرداخت.

آیا لیزر بیکینی با درد و سوختگی همراه است؟

همانطور که پیش از این گفتیم، لیزر موهای زائد یک روش کم ریسک و کم خطر برای از بین بردن موهای زائد بیکینی است. با این حال در صورتی که به یک کلینیک معتبر مراجعه نکنید و اپراتور لیزر یک فرد تازه کار و بی تجربه باشد، احتمال سوختگی در اثر لیزر وجود خواهد داشت. البته لازم به ذکر است که لیزر بیکینی با درد همراه است اما این درد اصلا با درد وکس یا موم قابل قیاس نیست. در واقع درد ناشی از لیزر موهای زائد بیکینی یک درد لحظه ای و سریع است که به سرعت از بین می رود و از آن جایی که فاصله بین این دردها کم است، اکثر اوقات شما را به آستانه درد نمی رساند.

همچنین به این نکته توجه داشته باشید که ناحیه بیکینی یکی از نواحی بسیار حساس بدن است و بایستی پیش از شروع جلسات لیزر، حتما به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کرده و تحت معاینه قرار بگیرید تا شدت و تعداد جلسات مناسب برای شما تعیین شود. در صورتی که پس از لیزر دچار سوزش، درد و سوختگی در ناحیه تناسلی خود شدید؛ بهتر است از پمادهای مخصوص سوختگی مانند زینک استفاده کنید، در معرض نور آفتاب قرار نگیرید و پوست خود را با آب و مواد شوینده نشویید. اگر این درد و التهاب تا چند روز همچنان ادامه داشت؛ بایستی به پزشک متخصص مراجعه کنید.

بعد از لیزر بیکینی چه کنیم؟

برای رسیدن به نتیجه ای مطلوب و به حداقل رساندن عوارض لیزر موهای زائد بیکینی، می بایست نکاتی را رعایت نمود:

  • استفاده از ژل ها یا کرم های خنک کننده: قرار دادن ژل یا کرم های خنک کننده بر روی ناحیه درمان شده می تواند بر کاهش التهاب و ناراحتی تاثیر بگذارد.
  • قرار نگرفتن در برابر نور آفتاب: افرادی که تحت درمان لیزر قرار گرفته اند، باید حداقل 2 هفته بعد از درمان از قرارگیری در معرض نور آفتاب و تخت های برنزه جلوگیری کنند. لذا، این افراد می بایست از کرم های ضد آفتاب و لباس های محافظ استفاده نمایند.
  • عدم استفاده از برخی محصولات: برای حداقل 24 ساعت بعد از لیزر نباید در ناحیه درمان شده از محصولاتی نظیر عطر و لوسیون ها که می توانند موجب تحریک پوستی شوند، استفاده کرد.
  • عدم انجام برخی از فعالیت ها: برای حداقل 24 ساعت بعد از لیزر موهای زائد بیکینی، نباید از سونا و جکوزی استفاده کرد و ورزش هایی شدید انجام داد. چرا که این گونه فعالیت ها موجب افزایش جریان خون در ناحیه درمان شده، و در نتیجه تحریک آن ناحیه می شوند.
  • عدم استفاده از دیگر روش های رفع موهای زائد: : برای حداقل 4 هفته بعد از لیزر نباید از روش های دیگر از بین بردن موهای زائد نظیر اپیلاسیون، برداشتن و یا الکترولیز استفاده کرد؛ چرا که این روش ها ممکن است تاثیرگذاری لیزر را کاهش دهند.
  • جلسات لیزر اضافی: معمولا برای رسیدن به نتیجه ای مطلوب نیاز به چندین جلسه لیزر است. جلسات لیزر با فاصله انجام می شوند تا بدین صورت موها فرصت رشد مجدد داشته باشند.

     

    جلوگیری از جوش زدن بیکینی بعد از لیزر

    یکی از عوارض بعد از لیزر موهای زائد بیکینی، ایجاد جوش هایی در آن ناحیه است. اما برای این که بتوان از جوش زدن پس لیزر بیکینی جلوگیری کرد می بایست، از دلایل ایجاد آن مطلع بود:

    • تنظیم نادرست دستگاه لیزر

    تنظیم نادرست دستگاه لیزر با توجه به نوع پوست و مو می تواند موجب جوش پس از لیزر شود.

    • داشتن پوستی حساس

    پوست های حساس معمولا با کوچکترین تحریکی ممکن است جوش زده، ملتهب شوند که این حالت در کسانی که دارای پوستی روشن هستند، بیشتر رخ می دهد. البته، در صورت استفاده نادرست از دستگاه لیزر، افرادی با پوست تیره نیز ممکن است جوش بزنند. لذا، در صورت داشتن پوستی حساس و برای پیشگیری از آسیب های ناشی از لیزر مثل جوش زدن، بهتر است با پزشکی متخصص مشورت نمایید تا مناسب ترین دستگاه با توجه به نوع پوست تان به شما معرفی گردد.

    • برخی از بیماری ها

    عوارض لیزر موهای زائد بیکینی در افرادی که بیماری های خاصی از جمله دیابت، عفونت پوستی و نیز اختلال در سیستم ایمنی دارند، بیشتر ظاهر می شود که جوش زدن پس از لیزر یکی از عارضه های جانبی شایع در این افراد است.

    • عدم رعایت بهداشت در کلینیک

    محیط لیزر و به ویژه هندپیس لیزر باید تمیز و بهداشتی باشد؛ چرا که وجود آلودگی در این قسمت ها ممکن است از علل اصلی ایجاد جوش پس از لیزر باشد. لذا، از بهداشتی و تمیز بودن محیطی که برای لیزر کردن می خواهید انتخاب کنید، مطمئن شوید و حتما پیش از انجام لیزر بررسی کنید که هندپیس دستگاه عوض می شود.

    • عدم رعایت نکات بهداشتی پس از لیزر

    رعایت نکات بهداشتی و توصیه های پس از لیزر موهای زائد بیکینی بسیار مهم است؛ چرا که می تواند از بروز عوارض جانبی نظیر جوش زدن پوست جلوگیری کند.

    • استفاده از دستگاه لیزر نامناسب

    لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی باید با دستگاهی مناسب که با توجه به رنگ پوست و مو انتخاب شده، انجام شود که عدم توجه به این امر، احتمال بروز جوش را افزایش می دهد.

جوش بیکینی در آکنه

آیا لیزر بیکینی باعث عقب افتادن پریود میشود؟

آیا لیزر بیکینی بر دوره پریودی خانم ها تاثیر می گذارد و آن را به تاخیر می اندازد؟ شاید این سوال در ذهن شما هم باشد.

در این مورد می توان گفت که، لیزر بر چرخه قاعدگی تاثیر نمی گذارد؛ چرا که امواج لیزر طول موج کوتاهی دارند و فقط به سطح پوست نفوذ می کنند. لذا، این امواج بر اندام های داخلی بدن تاثیری نامطلوب نداشته و عملکردشان را تغییر نمی دهند. در نتیجه، لیزر نمی تواند بر هورمون های زنانه تاثیر بگذارد و یا به تخمدان ها آسیب برساند.

همچنین، هیچ گونه گزارشی در مورد این که لیزر باعث عقب افتادن یا نامنظمی دوره پریودی می شود، در دست نیست. لذا، دختران جوان و خانم ها بدن نگرانی می توانند لیزر موهای زائد بیکینی را انجام دهند.

اما آیا لیزر ناحیه بیکینی در وقت پریودی عوارضی ایجاد می کند؟ 

همان گونه که مطلعید، به خاطر تغییرات هورمونی در دوران قاعدگی، پوست این ناحیه حساس تر می شود و ممکن است به دلیل پریود بودن، در زمان لیزر درد بیشتری احساس شود.

لذا، بهتر است برای لیزر بیکینی تا پایان پریودی صبر کنید. اما اگر می خواهید جلسات لیزر را به طور منظم و در زمان مشخص شده آن انجام دهید، مجبور به عقب انداختن جلسه لیزر تان نخواهید بود. 

به هر حال، برای کنترل خونریزی در زمان لیزر می بایست از تامپون یا کاپ قاعدگی استفاده کنید؛ اما از آن جا که دختران باکره نمی توانند از این موارد استفاده کنند، زمان لیزر شان را باید چند روزی عقب بیندازند.

آیا لیزر موهای زائد بیکینی باعث تیرگی پوست می شود؟

یک تصور اشتباه در مورد لیزر موهای زائد بیکینی این است که پوست این ناحیه در اثر لیزر تیره شده یا می سوزد. باید به شما بگوییم که این تصور کاملا اشتباه است. در صورتی که برای لیزر موهای زائد بیکینی به یک کلینیک معتبر مانند مرکز تخصصی پوست مو دکتر مصطفی مهدوی نیا مراجعه کنید، هیچوقت شاهد این تیرگی و سوختگی پس از لیزر نخواهید بود.

در واقع با استفاده از لیزر یک سری امواج با طول موج مشخص به فولیکول های مو تابیده می شوند که موجب تضعیف یا متوقف کردن رشد آنها خواهند شد. به این ترتیب با تابش این پرتوها تنها فولیکول های مو می سوزند و به پوستی که در اطراف این فولیکول های مو واقع شده آسیبی وارد نمی شود. پس به این شایعات توجه نکنید و نگران تیرگی و سوختگی پوست ناحیه تناسلی خود در اثر لیزر نباشید.

چطور از سوختگی بیکینی با لیزر جلوگیری کنیم؟

استفاده نادرست از دستگاه و یا توجه نکردن به دستورالعمل های ایمنی مرتبط با لیزر ناحیه بیکینی می تواند احتمال سوختگی پوست را بالا ببرد.

به عبارتی، در صورتی که لیزر موهای زائد بیکینی توسط افرادی غیر متخصص انجام شود، امکان سوختگی پوست وجود دارد. بنابراین، لازم است که از یک متخصص برای انجام این کار کمک بگیرید و توصیه های بعد از لیزر را به طور کامل رعایت نمایید.

فاصله بین جلسات لیزر بیکینی چقدر است؟

فاصله بین جلسات لیزر بیکینی معمولا 4 تا 6 هفته است. اما چرا؟ رشد فولیکول های مو در منطقه بیکینی به طور چرخه ای بوده و گذاشتن فاصله زمانی بین جلسات به لیزر امکان می دهد تا فولیکول ها را در مرحله رشدشان مورد هدف قرار دهد. 

لذا، اگر فاصله بین جلسات لیزر کمتر از 4 هفته باشد، ممکن است فولیکول های مو در مرحله‌ی رشد نباشند که این خود، اثرگذاری لیزر موهای زائد بیکینی را کاهش خواهد داد.

البته، گذاشتن فاصله هایی بیش از 6 هفته بین جلسات نیز، می تواند به فولیکول های مو فرصتی برای رشد دهد که در این شرایط دوره درمان طولانی تر خواهد شد.

آیا لیزر بیکینی درد دارد؟

درد عارضه ایست که بسیاری از آن می ترسند، لذا درمان را به تعویق می اندازند. اما آیا لیزر ناحیه بیکینی درد دارد؟ 

به طور کلی، دستگاه لیزر از نور و اشعه برای حذف موهای زائد بیکینی استفاده می کند و در حین درمان سوزش اندک احساس خواهید کرد که این درد هم با کمک بی حسی های موضعی حذف می شود.

اما، عوامل متعددی می تواند بر کاهش یا افزایش درد در زمان لیزر موهای زائد بیکینی تاثیر بگذارد که برخی از آن ها عبارتند از:

  • نازک بودن و حساسیت پوست
  • جنسیت (خانم ها پوست ظریف تری دارند)
  • نوع و کیفیت دستگاه لیزر

خط بیکینی در لیزر کجاست؟

خط بیکینی به ناحیه‌ی بیرون از خط شورت گفته می شود و معمولا در لیزر خط بیکینی تا 3 اینچ بیشتر از این خط، تحت درمان قرار می گیرد.

همچنین، گاهی و با توجه به درخواست متقاضی، لیزر خط بیکینی نواحی که زیر لباس زیر قرار می گیرند، مثل بالای ناحیه‌ی شرمگاهی و لبه های بیرونی واژن را نیز تحت درمان قرار می دهد.

البته، روش لیزر برزیلی در مقایسه با لیزر خط بیکینی، قسمت های بیشتری نظیر خط باسن و لبه های بیرونی واژن را تحت پوشش قرار می دهد. در این روش که شخص می بایست کاملا برهنه باشد، بخشی از موهای ناحیه‌ی شرمگاهی به صورت نواری باریک باقی می ماند.

اما، هر دوی این روش ها به خواست متقاضی لیزر می تواند سفارشی شود.

لیزر موهای زائد بیکینی برای چه کسانی ضرر دارد؟

به این نکته توجه کنید که میزان آسیب و عوارض لیزر عوارض لیزر موهای زائد واژن در وهله اول به متخصص بستگی دارد. مرکزی که به آن مراجعه کردهاید و فردی که لیزر را انجام میدهد بسیار مهماند. همچنین، دستگاههایی با تکنولوژیهای قدیمی و غیراستاندارد ممکن است با تحریک پوست و سلولها آسیب بیشتری به شما وارد کنند.
لیزردرمانی برای همه مناسب نیست و پیش از انجام آن، میبایست حتما با پزشک مشورت کرد. با این حال، برخی عوارض لیزر طبیعی بوده و در هر صورت اتفاق میافتند. شدت این عوارض به، براساس نوع پوست و حساسیتهای شما برمیگردد.
با وجود عدم اثبات عوارض خاصی در دورهی بارداری، عوارض لیزر موهای زائد بیکینی حتی مهمتر میشود. متخصصان توصیه میکنند که در صورت بارداری، از لیزر ناحیهی تناسلی و واژن خودداری کنید. با اینکار عوارض لیزر موهای زائد واژن را تجربه نخواهید کرد. بدینترتیب نکات لازم برای حفظ سلامت خود و فرزندتان را رعایت میکنید.
به طور کلی، لیزر برای افرادی با رنگ پوست روشن مفیدتر از افرادی با پوست تیره عمل میکند. برای همین است که عوارض لیزر موهای زائد بیکینی در افرادی با پوست روشنتر کمتر دیده میشود. پرتوهای لیزر به رنگدانههای موجود در سلولهای پوست شما حمله میکنند. به همین دلیل پوستهای روشن آسیب کمتری میبینند. علت آنهم این است که دارای رنگدانههای کمتری هستند.
افراد دارای پوست تیره بیشتر در معرض سوختگی قرار دارند. با این حال، آسیبهای ایجاد شده دائمی نیستند و استفاده از دستگاههای جدید لیزر میتوان این مشکل را تا حدی حل کرد. این دستگاهها دارای تکنولوژی با طول موجهایی هستند که برای انواع پوست مناسبتر است. با استفاده از دستگاه جدید و مناسب، میتوان عوارض لیزر موهای زائد بیکینی در افرادی با پوستتیرهتر را نیز کاهش داد.
افراد دارای پوست حساس در ناحیهی بیکینی نیز ممکن است در حین لیزر و پس از آن عوارضی را تجربه کنند. از عوارض لیزر موهای زائد بیکینی میتوان به سوزش، سوختگی و کمی درد اشاره کرد. برای حل این مشکل میتوان از کرمهای بیحسی موضعی استفاده کرد.

لیزر موهای زائد واژن برای چه کسانی ضرر دارد؟

شایعات رایج دربارهی عوارض لیزر موهای زائد بیکینی

لیزر در سالهای اخیر به روش محبوب مردم حتی لیزر موهای زائد برای مردان برای از بین بردن موهای زائد بدن تبدیل شده است. این روش برخلاف موارد دیگر بسیارموثر، کم دردسر است و ماندگاری بالایی دارد. با این حال، شایعات بسیاری دربارهی عوارض لیزر نیز در این مدت دست به دست شدهاند. در اینجا به بررسی درست و غلط بودن آنها میپردازیم.

شایعات رایج دربارهی عوارض لیزر موهای زائد بیکینی

لیزر موهای زائد و ابتلا به سرطان پوست

بسیاری معتقدند که لیزر موهای زائد و به ویژه لیزر موهای زائد واژن باعث سرطان میشود. این پدیده پایه و اساس علمی ندارد. در حقیقت، این روش در برخی موارد برای درمان برخی مشکلات پوستی پیش-سرطانی نیز استفاده میشود. پس خیالتان راحت باشد: سرطان پوست از عوارض لیزر موهای زائد واژن نیست!
بسیاری از کلینیکهای زیبایی، چین و چروک، آفتاب سوختگی و ماه گرفتگی را با استفاده از پرتوهای لیزر درمان میکنند. پرتوهای مورد استفاده برای از بین بردن موهای زائد انرژی بسیار کمتری دارند. این پرتوها به سرعت توسط رنگدانههای سطحی موجود در سلولهای پوست جذب میشوند.
به این ترتیب بدون آسیب رساندن به پوست، فولیکولها را از بین میبرند. از بین رفتن فولیکولها باعث توقف رشد موهای زائد میشود. برای همین باید از دستگاههای بهروز و استاندارد لیزر با اپراتوری متخصصین ماهر استفاده کرد. در این صورت ممکن نیست لیزر موهای زائد واژن باعث ایجاد سلولهای سرطانی در بدن شما شود.

لیزر موهای زائد بیکینی و ناباروری

باور دیگر مخالفان لیزر بدن و به ویژه ناحیهی تناسلی و بیکینی این است که لیزر باعث ناباروری میشود. این باور غلط به قدری رایج شده است که عموم مردم ناباروی را از عوارض لیزر موهای زائد واژن میدانند. بسیاری از خانمها و دختران مجرد باور دارند که لیزر توانایی فرزندآوری آنها را از بین میبرد.
دکتر میچل شوارتز جراح پوست بهنام و معتبری است. وی در مصاحبهای در این باره تاکید کرد که در لیزر موهای زائد به هیچ عنوان پرتوها به عمق پوست و دستگاه تناسلی نفوذ پیدا نمیکنند. در نتیجه هیچ جای نگرانی از بابت بروز ناباروی به عنوان یکی عوارض لیزر موهای زائد واژن وجود ندارد. امروزه با استفاده از دستگاههای عمق نفوذ کم لیزر، مانند تکنولوژی الکساندرایت، امکان آسیب رسیدن به اندامهای داخلی کاملا صفر است.

لیزر موهای زائد واژن و تنبلی تخمدان

شایعهی دیگری رایج دربارهی لیزر این است که میتواند باعث تنبلی تخمدان شود. همانطور که پیشتر گفته شد، عمق نفوذ پرتوهای لیزر کم و در حد چند میلیمتر است. در نتیجه چنین چیزی امکانپذیر نیست و لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی نمیتواند به تخمدانها آسیب برساند. بنابراین خیالتان راحت باشد، عوارض لیزر موهای زائد واژن شامل تنبلی تخمدان نمیشود. شما میتوانید با خیالی آسوده به لیزر موهای زائد خود بپردازید.

آیا لیزر موهای زائد بیکینی در دوران بارداری خطر دارد؟

هر چند که لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی روشی ایمن و بی خطر است، اما بسیاری از پزشکان و متخصصان توصیه کرده اند که در دوران بارداری از این کار اجتناب کنید. چرا که در حال حاضر هیچ مطالعاتی برای اثبات این که استفاده از لیزر برای رفع موهای بیکینی در دوران بارداری برای مادر و نوزاد بی خطر است، در دسترس نیست. 

دلایل دیگری نیز وجود دارند که شما را برای لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی در زمان بارداری توصیه به صبر می کنند: 

  • هایپرپیگمانتاسیون یا تیره شدن پوست:

یکی از رایج ترین تغییراتی که زنان باردار متوجه آن خواهند شد، بروز هایپرپیگمانتاسیون یا تیره شدن پوست است. به طور کلی، لیزر موهای زائد زمانی بهترین نتیجه را می دهد که بین رنگ موها و رنگ پوست تضاد رنگی زیادی وجود داشته باشد.

لذا، تیره شدن رنگ پوست در زمان بارداری می تواند تاثیر گذاری لیزر موهای زائد بیکینی را کاهش دهد.

  • بارداری و اختلال در چرخه طبیعی رشد مو 

بارداری باعث اختلال در چرخه طبیعی رشد مو می شود. لذا، با توجه به این که فولیکول های مو فقط در مرحله نخست رشد خود می توانند انرژی لیزر را دریافت کنند، برای به دست آوردن نتایجی مطلوب، می بایست جلساتی منظم را طی کرد؛ چرا که سرعت رشد موها در بخش های مختلف یا حتی در یک نقطه از بدن، متفاوت است که این خود چالشی در تاثیرگذاری لیزر می باشد.

اما این مسئله در دوران بارداری که تغییرات هورمونی بر کل بدن تاثیر می گذارد، بیشتر می شود. لذا، در این دوران لیزر فولیکول های مو در مرحله‌ی نخست رشدشان سخت خواهد شد. 

لیزر در دوران بارداری

  • حساسیت پوستی

عاملی دیگری که باعث می شود تا متخصصان توصیه کنند که لیزر موهای زائد بیکینی را تا زمان زایمان عقب بیندازید، حساسیت پوستی است.

بارداری با افزایش خون رسانی به تمام نقاط بدن و نیز کشیدگی پوست نواحی مختلف از جمله شکم و سینه همراه خواهد بود. لذا، استفاده از لیزر در چنین شرایطی که پوست حساس است، می تواند ناراحت کننده یا دردناک باشد و حتی ممکن است به پوست آسیب برساند.

البته، در مواردی که ممکن است لیزر موهای زائد با درد همراه شود، از کرم های بی حسی استفاده خواهد شد. اما توصیه می شود که از این کرم ها در دوران بارداری استفاده نکنید؛ چرا که بدن می تواند هر ماده ای را از طریق پوست جذب کند.

علاوه بر این، لیزر موهای زائد ممکن است موجب گرفتگی عضلات، به خصوص در ناحیه ران و پایین شکم شود و لیزر موهای زائد بیکینی در مراحل آخر بارداری بالطبع دردناک تر خواهد بود.

مراقبت های لازم برای کاهش عوارض لیزر موهای زائد بیکینی

برخی از رایجترین عوارض لیزر موهای زائد واژن قرمزی و التهاب پوست، خارش، التهاب و تورم فولیکول موها و سوختگی ملایم هستند. این عوارض ممکن است پس از جلسات لیزر اتفاق بیفتند. برای جلوگیری از تبدیل شدن این موارد به آسیبهای جدی، میبایست برخی موارد را رعایت کرد:

  • لباسهای نرم بپوشید. حداقل تا چهل و هشت ساعت پساز جلسه، از پوشیدن لباس زیر تنگ خودداری کنید.
  • از رفتن به سالن ورزشی، سونا، جکوزی بخار و غیره خودداری کنید.
  • تا حداکثر چهل و هشت ساعت پس از جلسه، ناحیهی لیزر شده را خشک و تمیز نگه دارید.
  • در چهل و هشت ساعت اول، هر عاملی میتواند باعث تحریک ناحیهی لیزر شده بشود. در صورتی که مطمئن هستید که به ژل آلوئهورا حساسیت ندارید، میتوانید از آن استفاده کنید. مقداری از نسخهی صد درصد خالص این ژل را روی واژن بمالید تا التهاب این ناحیه کاهش یابد.
  • از دست زدن و لمس کردن پوست ناحیهی برانگیخته و لیزر شده خودداری کنید.
  • در برابر خارش پوست مقاومت کنید. خارش به دلیل این است که پوست شما شروع به بهبودی کرده است. لازم نیست نگران چیزی باشید.
  • از استفاده از صابونهای سخت و لوسیونهای معطر بپرهیزید.

آیا لیزر موهای زائد بیکینی باعث ناباروری می شود؟

خیر. عمق نفوذ پرتوهای لیزر بسیار کم است و هیچ گونه تاثیر در باروری خانم ها ندارند.

آیا لیزر موهای زائد واژن باعث ابتلا به سرطان پوست می شود؟

خیر. سرطان پوست از عوارض لیزر موهای زائد بیکینی نیست.

دریافت مشاوره و رزو نوبت رایگان

برای لیزر موهای زائد خود می توانید از طریق دکمه رو به رو جهت مشاوره با مشاورین مرکز و یا تعیین وقت ویزیت با ما در ارتباط باشید.

عکس انجام لیزر موهای زائد بر روی ران پای مراجعه کننده

نحوه عملکرد لیزر موهای زائد بیکینی

ناحیه شرمگاهی همیشه با دسته­ ای از مو پوشانده شده است. این موها علاوه بر این که زائد هستند و مشکلاتی را مانند تعریق ایجاد می­کنند. علاوه بر این، این مسئله معمولا در روابط جنسی نیز ممکن است که اثر منفی داشته باشد. بانوان زیادی هستند که سعی می­ کنند با استفاده از وسایلی مانند تیغ این مناطق را اصطلاح کنند. این مسئله نیز مشکلات مربوط به خود را دارد. استفاده از تیغ در ناحیه شرمگاهی باعث می­ شود که در بلندمدت پوست دچار مشکلاتی شود. یکی از شایع­ترین این مشکلات قرمزی پوست و جوش در این ناحیه حساس است.

لیزر بیکینی یکی از روش­ های پیشنهادی است که سال­ها است در سراسر جهان انجام می­ شود و بین بانوان طرفداران زیادی دارد. علت محبوبیت این روش این است که اثر آن بلند مدت است و همچنین درد ندارد. پزشک بعد از آگاهی دادن به افراد در مورد این روش، موارد دیگری که شخص انجام دهنده آن باید بداند را به او اطلاع می­ دهد.

پرتوهای لیزر به بخشی از پوست که قرار است درمان شود می تابند و به رنگ دانه های ملانینی مو گرما می دهند و به این ترتیب فولیکول های آن قسمت را از بین می برند. لیزر بدون این که هیچ آسیبی به بافت اطراف وارد کند فولیکول مو را از بین می برد. این لیزر معمولا در چند جلسه انجام می ­شود. پزشک از دستگاه­های لیزر (به عنوان مثال دستگاه لیزر الکساندرایت) استفاده می ­کند. این دستگاه میزان مشخصی از لیزر را به ناحیه تناسلی که به ناحیه بیکینی معروف است، می­ تاباند. موها پس از چند جلسه لیزر، یا از بین می­ روند و یا بسیار نازک می­ شوند. در این روش موها تا 85 درصد از بین می­رود. مدت زمان این جلسات نیز زیاد طولانی نیست و فقط بین 8 تا 10 دقیقه طول می­ کشد.

در هر کدام از فولیکول هایی که آسیب دیده باشند در آن ناحیه موی دیگری رشد نمی کند و موهایی که در داخل آن وجود داشتند نیز از بین می روند. به این ترتیب ناحیه ی بیکینی بدون مو و لطیفی خواهید داشت! پس از انجام این لیزر می­ توانید محل را ترک کنید و نیاز به مراقبت­ های شدید درمانی نیست. البته برخی نکات وجود دارند که باید آن­ها را رعایت کنید و در بخش­های بعدی به آن اشاره می­شود. تعداد جلسات لیزر موهای زائد بیکینی به عوامل مختلفی بستگی دارد.

لیزر موهای زائد بیکینی

دریافت مشاوره و رزو نوبت رایگان

برای لیزر موهای زائد خود می توانید از طریق دکمه رو به رو جهت مشاوره با مشاورین مرکز و یا تعیین وقت ویزیت با ما در ارتباط باشید.

عوارض و خطرات لیزر موهای زائد بیکینی

استفاده از هر روش درمانی عوارضی به همراه دارد و در مورد همه روش­ ها نیز صادق است، اما نکته­ ای که باید به آن توجه داشت این است که هر روشی اگر به شکل درست و اصولی انجام شود خطراتی به همراه نخواهد داشت. لیزر بیکینی نیز یکی از روش­ هایی است که در صورت استفاده ناصحیح از آن باید منتظر مشاهده خطرات بود.

همانطور که گفتیم استفاده از تیغ می‌تواند باعث بروز قرمزی، زخم، بریدگی، افزایش عفونت‌های پوستی، بروز تبخال و  زگیل تناسلی شود. تیغ علاوه بر این عوارض باعث ایجاد جوش و موی زیر پوستی نیز می‌شود. اما لیزر چنین مشکلاتی را به همراه ندارد. این مسئله نشان می­دهد که استفاده از لیزر چندان هم روش پرخطری محسوب نمی­ شود.

از آن جایی که لیزر اقدام به تاثیر روی فولیکول­ های پوست می­ کند و آن­ها را دچار تغییر می­کند، استفاده از لیزر بیکینی در برخی افراد باعث ایجاد عوارضی مانند قرمزی پوست خواهد شد. در برخی موارد نادر نیز ممکن است که منجر به سوختگی شود و این مسئله بیشتر به ظریف بودن پوست یا ماهر نبود پزشک موردنظر برمی­گردد.

در موارد دیگری نیز ممکن است که پوست دچار خارش شود. بدیهی است که خاراندن ناحیه موردنظر اثرات خوبی به همراه نخواهد داشت و باعث خواهد شد که پوست موردنظر دچار قرمزی شود. همچنین احساس درد نیز ممکن است در برخی افراد ایجاد شود. این عوارض موقت هستند و از بین خواهند رفت. این که لیزر موهای زائد باعث ایجاد سرطان می شود ، پایه و اساس علمی ندارد. در واقع، با توجه به بنیاد مراقبت از پوست، این روش گاهی اوقات برای درمان انواع خاصی از ضایعات پیش سرطانی نیز استفاده می شود.

از لیزرهای مختلف برای درمان آفتاب سوختگی و رفع چین و چروک استفاده می شود. لیزرهایی که برای از بین بردن مو های زائد و یا سایر مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می گیرند، مقدار کمتری اشعه دارند . علاوه بر این، مقدار حداقل آن تنها بر روی سطح پوست پخش می شود ؛ بنابراین، خطر سرطان زایی ندارند.

عوارض لیزر  موهای زائدبیکینی برای دختران مجرد

این نگرانی همیشه وجود دارد که استفاده از لیزر موهای زائد به خاطر نفوذ به اندام های داخلی و ساختار سلولی بدن می تواند منجر به ایجاد ناباروری شود. اگرچه متخصصان پوست اظهار دارند که پرتوهایی که از این روش انتشار می یابند، نمی توانند به هیچ یک از اعضای داخلی بدن نفوذ کرده و در نتیجه به آن آسیب برسانند.

آیا لیزر موهای زائد بیکینی باعث نازایی می شود؟

پاسخ به این سوال که آیا لیزر موهای زائد بیکینی باعث نازایی میشود خیر است! با تکیه بر این اصل که تمام نوآوری ها و پیشرفت های تکنولوژیکی با بدن ما اثر متقابل دارند ، هوشمندانه است که خود را ایمن نگه داریم. به همین دلیل است که مطالعات بسیاری بر روی عوارض جانبی احتمالی همچون مسائل باروری و سرطان انجام شده اند.

الیزابت هیل، متخصص پوست و دانشیار دانشکده پزشکی نیویورک معتقد است: “روش حذف موهای زائد با لیزر به وسیله ی هدف قرار دادن یک رنگدانه در یک فولیکول مو انجام می شود ؛ سپس بر روی آن رنگدانه کار شده، بنابراین هیچ تاثیری بر باروری نخواهد داشت. میزان نفوذ لیزرها به پوست کمتر از یک میلی متر است و این امر بدان معنی است که تخمدان ها را نمی توانند تحت تاثیر قرار دهند.

دکتر میچل شوارتز، جراح پوست، تایید می کند که لیزر موهای زائد به این معنی است که در این روش نفوذ عمقی تر به سیستم تولید مثلی و داخلی امکان پذیر نیست. وی توضیح می دهد که چگونه باروری تحت تاثیر قرار نمی گیرد : “انرژی نور [لیزر] توسط رنگدانه ای که در فولیکول های مو قرار دارد جذب می شود ؛ انجام این کار تنها برای کسری از ثانیه کافی است که فولیکول های متعدد را هم زمان از بین ببرد بدون اینکه پوست دور آن تحت تاثیر قرار دهد.

در یک بررسی علمی مبنی بر اثرات نامطلوب حذف مو پژوهشگران حذف موهای زائد توسط لیزر را مورد بررسی قرار دادند ؛ مشخص شد که عوارض جانبی این روش معمولاً پیشرونده بوده و تنها به ندرت عوارض حاد ایجاد می کنند. بدترین این اثرات تغییرات پوستی رنگدانه دار می باشند. این مقاله اظهار دارد که اکثر عوارض جانبی گذرا و جزئی بوده و غالباً شامل قرمزی، زخم و انواعی از تغییر رنگ پوست بعد لیزر می باشد.

قطعا با توضیحات فوق متوجه شدیم که با عمق نفوذ کم دستگاه لیزر (به ویژه تکنولوژی الکساندرایت) امکان آسیب رسیدن به اندام های داخلی به هیچ عنوان وجود ندارد. با این که لیزر موهای زائد ناحیه ی بیکینی بی خطر است اما اگر باردار هستید ریسک نکنید و درمان را به بعد از دوره ی بارداری موکول کنید.

عوامل زیر تاثیر به سزایی در کاهش عوارض احتمالی ناشی از لیزر ناحیه ی بیکینی دارند :

  • انتخاب یک مرکز لیزر معتبر با تکنسین مجرب
  • مراقبت های قبل از هر جلسه
  • مراقبت های بعد از هر جلسه
  • مراقبت های بین جلسات

آیا لیزر موهای زائد بیکینی باعث تغییر رنگ یا ایجاد لک می شود؟ 

لیزر موهای زائد اندام تناسلی در صورتی که به صورت استاندارد انجام شود به هیچ عنوان باعث ایجاد لک یا تغییر رنگ تیره روی پوست ناحیه اندام تناسلی نخواهد شد حتی تا حدودی باعث روشن تر شدن پوست این ناحیه نیز می شود.بنابراین لیزر موهای زائد اندام تناسلی در رفع تیرگی آلت تناسلی نیز تا حدود زیادی موثر است.

اپیلاسیون بیکینی یا لیزر بیکینی

برای شناختن گزینه بهتر بین اپیلاسیون و لیزر بیکینی ، دو روش را مقایسه می کنیم. در مقایسه لیزر موهای زائد بیکینی و اپیلاسیون ، اپیلاسیون یک روش موقت برای برداشتن مو است که باعث کاهش مو می شود اما از رشد موهای بیکینی جلوگیری نمی کند در حالی که لیزر موهای بیکینی تقریبا یک روش دائمی است.

علاوه بر این ، اگر لیزر بیکینی و اپیلاسیون را بر اساس تحریک پوست پس از درمان مقایسه می کنیم. اپیلاسیون می تواند واکنش های آلرژیک و سوختگی به همراه داشته باشد ، در حالی که لیزر بیکینی خطر سوزش پوستبه همراه ندارد.

با این حال ، در صورت عدم انجام عمل توسط متخصص ، لیزر بیکینی ، خطر بالقوه تغییر رنگ و سوختگی را دارد. همچنین ، عمل اپیلاسیون بر خلاف لیزر موهای زائد بیکینی ، خطر ابتلا به عفونتهای مقاربتی (STI) را بهمراه دارد.

یکی دیگر از عواملی که باید در هنگام مقایسه لیزر موهای زائد بیکینی و اپیلاسیون مورد توجه قرار گیرد ، دردی است که در طی هر روش تحمل خواهد شد. عمل لیزر بیکینی بین 6 تا 8 جلسه انجام می شود در حالی که اپیلاسیون بیکینی در یک جلسه انجام می شود. معمولاً در هنگام لیزر بیکینی، یا درد وجود ندارد یا جزئی است ، در حالی که درد و ناراحتی در طی روش اپیلاسیون قابل تجربه است.

از نظر اثربخشی لیزر موهای زائد بیکینی زنان  و اپیلاسیون ، بدون شک ، هر دو روش برای از بین بردن موهای ناخواسته در ناحیه بیکینی قابل استفاده است ، اما بسیار ضروری است که با متخصص پوست خود صحبت کنید تا نیازهای شما به عنوان یک فرد مشخص شود تا بدانید برای شما اپیلاسیون بیکنی بهتر است یا لیزر بیکینی؟ معمولا در بیشتر مواقع پاسخ لیزر می باشد.

مقایسه لیزر بیکینی و اپیلاسیون بیکنی

برای این که به این نتیجه برسیم که کدام روش بهتر است ما در روش را باهم مقایسه خواهیم کرد:

  1. در ابتدا باید گفت طبق دانسته ها اپیلاسیون یک روش موقت برای حذف موهای زائد می باشد و از ویژگی های اپیلاسیون می توان به کاهش دادن سرعت رشد موهای زائد اشاره کرد ولی همانطور که می دانید از رویش مجدد جلوگیری نمی کند. در مقابل آن لیزر با تخریب فولیکول موهای بیکینی یک روش دائمی محصوب می شود.
  2. در لیزر اگر این عمل به دست یک پزشک متخصص انجام گیرد مشکلی ایجاد نمی شود اما اپیلاسیون ممکن است که با خطر همراه باشد.
  3. یکی از مزیت های لیزر به اپیلاسیون آن است که در اپلاسیون امکان منتقل شدن بیماری های عفونتی مقاربتی وجود دارد اما در لیزر بیکینی خیر.
  4. لیزر بیکینی همراه با دردی کمتر می باشد ولی اپیلاسیون درد زیادی به همراه دارد و مسئله دیگر اینجاست که لیزر 6 تا 8 جلسه طول می کشد اما اپیلاسیون 1 جلسه اما بسیاری از افراد درد لیزر موهای زائد را به روش‌های دیگر ترجیح می‌دهند.

زمان مشاهده نتایج لیزر موهای زائد بیکینی 

طی ۲ هفته پس از اولین جلسه لیزر موی زائد اندام تناسلی نتایج قابل مشاهده است و ریزش گسترده موها بسیار رضایت بخش است. نتیجه لیزر موهای زائد اندام تناسلی به شکل کنده شدن آسان موها، کز کردن موها یا ریزش مو می باشد.

معمولا در جلسه اول و دوم تا حدود زیادی موها از بین خواهند رفت اما باید حداقل ۴ جلسه لیزر تکرار گردد. معمولا طی ۲ تا ۳ جلسه اول بخش قابل توجهی از موی زائد اندام تناسلی دچار ریزش می شود اما در صورت جواب نگرفتن از لیزر موهای زائد باید با کلینیک لیزر مو تماس گرفته و آنها را از نتیجه باخبر کنید.

نتیجه لیزر موهای زائد بیکینی

لیزر موهای زائد کاهش رشد دائمی مو  است و نه حذف دائمی موهای زائد. لیزر فولیکولهای موی فعلی شما را هدف قرار داده و از بین می برد ، اما به دلیل تغییرات هورمونی یا تغییر وزن ، می تواند فولیکولهای جدید ایجاد شود.

بیشتر بیماران لازم است سالانه یک بار برای حفظ یکدستی و به اصطلاح شارژ به متخصص لیزر مراجعه نمایند. این به این معنا نیست که پس از یکسال رشد کامل مو اتفاق می افتد. بلکه برای دائمی بودن درمان بهتر است سالانه یکبار این درمان را تکرار کنید. شارژ هر ساله برای گرفتن بهترین نتیجه درمان است. با تکرار این عمل هر یکسال یا یکسال و نیم ، شما برای همیشه پوست یکدست ، صاف و بدون مو خواهید داشت.

هزینه لیزر موهای زائد بیکینی

قیمت لیزر موهای زائد بیکینی متفاوت بوده و به عوامل متعددی بستگی دارد. لذا، می بایست پیش از درمان اطلاعاتی در رابطه با هزینه لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی به دست آورید. در این مورد می توانید با پزشک یا مرکز درمانی مورد نظرتان مشورت نمایید.

البته توجه داشته باشید، با این که ممکن است به نظر آید که هزینه حذف موهای زائد ناحیه بیکینی با لیزر بالا است، اما اگر هزینه های مورد نیاز سایر روش های رفع موهای زائد نظیر اپیلاسیون، شیو کردن، وکس کردن و… را تا آخر عمر بررسی کنید، خواهید دید که این روش ها به هزینه بالاتری نسبت به لیزر نیاز خواهند داشت.

به هر حال، از عواملی که بر قیمت لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی تاثیر می گذارند، عبارتند از:

  • تعداد جلسات مورد نیاز
  • تجربه و مهارت تکنسین  
  • منطقه‌ی درمان
  • روش درمان
  • نوع دستگاه لیزر

مراکز درمانی و کلینیک­ های زیبایی برای محاسبه هزینه این روش درمانی معمولا روش­ های متفاوتی برای تعیین هزینه آن دارند. از آن جایی که درمان با استفاده از لیزر در این روش، در یک جلسه انجام نمی­ شود، نمی­توان قیمت خاص و دقیقی برای آن به صورت کلی تعیین کرد.

البته از آن جایی که ایران یکی از کشورهایی است که هزینه درمان در آن بسیار پایین است، افرادی که علاقمند به استفاده از این روش هستند نباید چندان نگران باشند. افرادی که در اروپا یا آمریکا زندگی می­کنند برای این که از شر هزینه­ های درمانی بالای این روش خلاص شوند به کشورهای دیگری می­ روند که هزینه کمتری دارد.

این روش زیبایی در آمریکا چیزی در حدود 200 تا 1200 دلار هزینه دارد که رقم هنگفتی محسوب می­شود. پایین بودن هزینه درمان در ایران البته به معنای این نیست که کیفیت این خدمات در ایران پایین است. ایران یکی از قطب های پزشکی آسیا است و از بسیاری از کشورهای اطراف که پزشکان مجربی دارند، به ایران سفر می­کنند تا توریسم درمانی را انجام بدهند. به عنوان مثال کشورهای روسیه و ارمنستان دو نمونه از این کشورها هستند.

تاثیر تعداد جلسات مورد نیاز بر هزینه لیزر موهای زائد بیکینی

تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی و رسیدن به نتیجه مطلوب را پزشک یا کلینیک مربوط مشخص می کند؛ اما هر چه به تعداد جلسات درمانی بیش تری نیاز باشد، بالطبع هزینه ها نیز بالاتر خواهند رفت.

تاثیر تجربه و مهارت پزشک یا اپراتور بر هزینه لیزر بیکینی

با این که استفاده از دستگاهی مناسب برای رفع موهای زائد بیکینی مهم است؛ اما تجربه و مهارت یک پزشک یا اپراتور لیزر اهمیت بیشتری دارد؛ چرا که این پزشک یا اپراتور لیزر است که بدن شما را لیزر می کند نه دستگاه!

لذا، یک پزشک متخصص مناسب ترین دستگاه لیزر را به شما معرفی می کند و اپراتور لیزر مناسب ترین تکنیک لیزر کردن را انجام خواهد داد. در نتیجه، هرچه اپراتور لیزر با تجربه تر و ماهرتر باشد، تاثیرگذاری لیزر موهای زائد بیکینی بیش تر، و عوارض آن کمتر خواهد شد.

بر همین اساس، معمولا تیم های حرفه ای هزینه های بالاتری را دریافت می کنند. لذا، اگر می خواهید به کلینیکی با تیمی حرفه ای و متخصص برای رفع موهای زائد بیکینی مراجعه کنید، ممکن است با هزینه های بالاتری رو به رو شوید. 

تاثیر منطقه درمان بر هزینه لیزر بیکینی

قیمت لیزر موهای زائد بیکینی می تواند با توجه به منطقه جغرافیایی و کلینیکی که انتخاب می کنید، متفاوت باشد. در مناطقی که هزینه ارائه خدمات بالاتر هستند، قیمت لیزر ناحیه بیکینی نیز بیش تر خواهند بود.

دستگاه های لیزر موهای زائد بیکینی برای انواع پوست

از دستگاه های لیزر متفاوتی در ناحیه بیکینی می‌توان استفاده کرد‌. تنها تفاوت این دستگاه ها در طول موج آن­ها است که بر روی پوست می­تابانند و هرچی این طول موج بیشتر باشد، عمق نفوذ آن به پوست بیشتر شده و کمتر رنگدانه های پوست را درگیر می­کند و از آسیب به پوست و آزردگی آن جلوگیری می‌شود.

از دستگاه الکساندرایت بر روی پوست­های روشن استفاده می­شود. بر روی پوست­های کمی تیره از دستگاه دایود استفاده می­شود که بهترین گزینه برای لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی است. از دستگاه اندیاگ برای پوست­های کاملا تیره استفاده می‌شود.

دستگاه لیزر لیزر الکساندرایت کندلا - لیزر موهای زائد بیکینی

بهترین زمان برای لیزر موهای زائد بیکینی

به طور کلی فصلی برای انجام لیزر موهای زائد بیکینی تعیین نشده است و همه زمان ها برای این اقدام می تواند مناسب باشد، اما عده ای معتقدند که تابستان زمان مناسب برای لیزر بیکینی نمی باشد. در واقع در فصل تابستان به دلیل تعرق بیش از حد احتمال سوختن پوست در وضعیت عادی نیز وجود دارد و لیزر بیکینی ممکن است کمی این سوخت را بیشتر نماید.

لیزر بیکینی و افراد مبتلا به کیست

اگر شما سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) دارید و علاقه مند به لیزر بیکینی نیز هستید ، مهم است که قبل از شروع کار ، درک روشنی از نتایج احتمالی داشته باشید.

بسیاری از افرادی که کیست دارند از نتایج دائمی لیزر موهای زايد بیکینی راضی‌اند و اعتماد به نفس آنها به میزان قابل توجهی بهبود می یابد. اگرچه نتایج برای بسیاری از مشتری ها می تواند موفقیت آمیز باشد اما آنها برای حفظ کاهش رشد مو ، باید به طور مرتب به جلسات لیزر را ادامه دهند.

از آنجا که یک وضعیت پزشکی موجود مانند PCOS بر رشد موهای بدن تأثیر می گذارد ، تضمین نتیجه غیرممکن است ، زیرا افزایش مو ممکن است با وجود درمان های منظم با لیزر موهای زائد ، ادامه یابد.

دریافت مشاوره و رزو نوبت رایگان

برای لیزر موهای زائد خود می توانید از طریق دکمه رو به رو جهت مشاوره با مشاورین مرکز و یا تعیین وقت ویزیت با ما در ارتباط باشید.

مراقبت‌های قبل از لیزر موهای زائد بیکینی

اگر می‌خواهید از این روش از بین بردن موهای زائد استفاده کتید، باید اقدامات لازم را انجام دهید. شما باید هفته قبل از لیزر بیکینی قسمت مورد نظر را با استفاده از تیغ بتراشید. دقت کنید که استفاده از تیغ، روشی مناسب بوده ولی شما نمی توانید از سایز لوازم از جمله موم و یا وکس و … استفاده نمایید و استفاده از هرکدام از این روش­ها خطراتی را در حین درمان برای شما ایجاد خواهد کرد.

باید یک ماه پیش از درمان از انواع روش­ هایی که با پوست ربط دارند (مانند وَکس و اپیلاسیون) خودداری کنید چون ریشه موها باید کاملاً سالم و دست نخورده باقی بمانند تا لیزر بتواند به خوبی آن‌ها را از بین ببرد. 2 ساعت قبل از لحظه آغاز لیزر بیکینی باید ناحیه مورد را به طور دقیق با تیغ بتراشید. برای کسب بهترین نتایج باید هرگونه محصولات پوستی مانند لوسیون‌ها، پودرها، عطر، دئودورانت و… را از ناحیه بیکینی پاک کنید و هرگز از آن استفاده نکنید.

اصلاح موهای زائد قبل از لیزر بیکینی

آیا قبل از لیزر بیکینی باید اصلاح کرد؟ در جواب می توان چنین گفت بهتر است یک روز قبل از مراجعه برای لیزر بیکینی موهای زائد خود را اصلاح کنند هرچند که گاهی بعضی از متخصصان لیزر این کار رو انجام می دهند اما بهتر است خودمان برای رعایت بیشتر بهداشت قبل از مراجعه به پزشک این کار را انجام دهیم. در واقع با انجام این کار فولیکول های مو بهتر در دسترس قرار می گیرند که اگر موها خیلی بلند باشند جلوی برخورد لیزر با فولیکول ها را می گیرند.

مراقبت های بین جلسات لیزر بیکینی

  • چهار تا پنج روز پس از درمان ، پوست را با ملایمت لایه برداری کنید. قسمت های مرده یا خشک را از سطح پوست بردارید تا پوست امکان ترمیم و ایجاد بافت تازه داشته باشد.
  • در طول دوره درمانی خود از قرار گرفتن در معرض آفتاب یا آفتاب گرفتن به قصد برنزه شدن خودداری کنید.
  • اگر در طول دوره خود مصرف هرگونه دارویی را شروع کرده اید ، در مورد آن به ما اطلاع دهید.
  • برای نوبت بعدی خود حتما در بازه زمانی توصیه شده توسط مرکز لیزر مراجعه کنید.

اقداماتی که باید بعد از جلسات لیزر موهای زائد بیکینی انجام شود به اندازه ی آماده سازی پیش از درمان اهمیت دارد. پیروی از همه مواردی که توصیه شد برای کاهش احتمال بروز هرگونه عارضه جانبی پس از درمان بسیار ضروری است.

دریافت مشاوره و رزو نوبت رایگان

برای لیزر موهای زائد خود می توانید از طریق دکمه رو به رو جهت مشاوره با مشاورین مرکز و یا تعیین وقت ویزیت با ما در ارتباط باشید.

مراقبت ­های بعد از لیزر موهای زائد بیکینی

یکی از مواردی که باید از انجام لیزر موهای زائد بیکینی جدا  باید خودداری کنید، دست زدن به ناحیه مورد نظر است. ناحیه تناسلی ممکن است که ملتهب باشد و با هر دست زدن شما دچار مواردی مانند سوزش یا خارش شود. در صورت مشاهده چنین حالتی بهتر است که سریعا پزشک را در مورد آن آگاه کنید.

یکی از فعالیت­ هایی که بسیار در این مورد مفید است، استفاده از کمپرس یخ است. از آن جایی که لیزر از طریق گرما فولیکول­ های پوست را از بین می­ برد، دمای مناطق موردنظر ممکن است که بسیاری بالا باشد. به همین دلیل بهتر است که پس از لیزر بیکینی از کمپرس یخ استفاده کنید تا دمای بدن و پوست پایین­تر بیاید.

سعی کنید پس از انجام این روش لیرز، از تیغ زدن و شیو کردن استفاده نکنید. تیغ کشیدن بر روی پوست فولیکول‌های مو را دست نخورده باقی می‌گذارد و روش درمان را بی ­اثر می­ کند. ممکن است که در بین جلسات درمان نیاز به تیغ کشیدن داشته باشید. انجام این کار اشکالی ندارد. اما در طول زمان نیاز به آن کمتر می‌شود. همچنین تا زمانی که تمام جلسات درمانی به اتمام نرسیده‌اند از اپیلاسیون، کندن مو، ‌بلیچ یا کرم‌های رفع موهای زائد یا الکترولیز بر روی ناحیه درمان پرهیز کنید. هر کدام از این روش­ ها باعث خواهد شد که برای شما مشکلی به وجود بیاید. البته استفاده از تیغ بعد از سه روز پس از درمان مانعی ندارد.

از دیگر نکات مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد بیکینی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لباس های نرم بپوشید و از پوشیدن لباس زیر تنگ به مدت چهل و هشت ساعت اجتناب کنید.
  • حتماً تا چهل و هشت ساعت بعد محل را تمیز و خشک نگه دارید.
  • در برابر خارش پوست مقاومت کنید و آن قسمت را نخارانید. به قسمت های ملتهب دست نزنید. نگران نباشید ، این حالت به این دلیل که پوست شما شروع به بهبودی کرده است طبیعی است.
  • هنگام دوش گرفتن آب را در درجه ی ملایم نگه دارید و با ملایمت پوست خود را بشویید.
  • از رفتن به سالن ورزشی، اتاق بخار، سونا، جکوزی، استخر و هرگونه فعالیت ورزشی خودداری کنید.
  • اگر مطمئن هستید که به ژل آلوئه ورا حساسیت ندارید می توانید نوع صد در صد خالص آن را به پوست خود بمالید. این ژل التهاب و خارش پوست را کاهش می دهد.
  • در چهل و هشت ساعت اول از قرار گرفتن در معرض هر عاملی که می تواند باعث تحریک پوست شود، مانند لوسیون ها یا صابون های معطر بدن خود داری کنید.
  • اگر نوبت بعدی لیزر ناحیه ی بیکینی شما با دوره قاعدگی تان مصادف شد ، بهتر است که از تامپون استفاده کنید.

آیا رابطه بعد از لیزر بیکینی ضرر دارد؟

این یکی از پرتکرار ترین سوالات شما کاربران عزیز در زمینه لیزر موهای زائد بیکینی است که در این بخش از مقاله قصد داریم به طور مفصل به آن پاسخ دهیم. از آن جایی که لیزر موهای زائد بیکینی به طور موقت می تواند باعث ایجاد التهاب و حساسیت در ناحیه واژن و اطراف آن شود؛ بهتر است بلافاصله پس از لیزر موهای زائد بیکینی رابطه جنسی برقرار نکنید. در واقع اصطکاک و تحرک ناشی از رابطه جنسی در این ناحیه حساس پس از لیزر می تواند پوست ناحیه تناسلی را مستعد بروز عفونت، ناراحتی، درد یا سوزش کند. به همین دلیل اکثر پزشکان متخصص پوست و مو توصیه می کنند تا 24 الی 48 ساعت پس از لیزر موهای زائد بیکینی رابطه جنسی برقرار نکنید و اجازه دهید پوست این ناحیه بدون استرس و التهاب، بهبود پیدا کند.

در صورتی که قصد انجام رابطه جنسی خشن یا تهاجمی را دارید یا از وسایل جنسی حین رابطه استفاده می کنید؛ تا یک هفته پس از لیزر موهای زائد بیکینی از انجام این فعالیت ها حین سکس خودداری کنید. یکی دیگر از نکاتی که باید در مورد رابطه جنسی پس از لیزر بیکینی بدانید این است که برای کاهش درد و کاهش اصطکاک حین رابطه، از روان کننده های رایج مانند ژل لوبریکانت استفاده کنید. در صورتی که حین رابطه جنسی احساس درد یا سوزش داشتید؛ حتما پارتنر خود را در جریان بگذارید و در صورت تداوم درد و ناراحتی، رابطه جنسی را ادامه ندهید.

همیشه پس از لیزر بیکینی این ناحیه را تمیز و خشک نگه دارید تا در اثر رابطه جنسی دچار عفونت و سایر بیماری های قارچی نشوید. به هیچ عنوان پس از لیزر بیکینی از لایه بردار یا اسکراب برای ناحیه تناسلی خود استفاده نکنید، چون موجب ملتهب تر شدن این ناحیه می شود. همچنین بهتر است از صابون های بدون بو و آنتی باکتریال برای شستشوی واژن و اطراف آن استفاده کنید. همچنین پس از لیزر بیکینی از کرم های خود برنزه کننده، لوسیون، کرم و انواع روغن برای ناحیه تناسلی استفاده نکنید.

تفاوت لیزر بیکینی و لیزر برزیلی

بسیاری از خانم‌ها تفاوت میان لیزر خط بیکینی و لیزر برزیلی را نمی‌دانند. این دو درمان بسیار شبیه هم هستند و معمولاً با هم اشتباه گرفته می‌شوند. از آنجایی که صحبت کردن درباره این موضوع برای برخی خانم‌ها سخت است ترجیح می‌دهند تا به جای پرسیدن از متخصص در اینترنت درباره آن بخوانند.

لیزر خط بیکینی

به ناحیه خارج از خط شُرت، خط بیکینی می‌گویند. لیزر خط بیکینی معمولاً تا 3 اینچ فراتر از این خط را پوشش می‌دهد و این ناحیه را کاملاً تمیز و بدون نقص می‌کند. در این روش برخی از نواحی مانند لبه‌های بیرونی واژن و بالای ناحیه شرمگاهی که زیر لباس‌زیر قرار دارند نیز تحت درمان قرار می‌گیرند که البته لیزر این نواحی به انتخاب خود داوطلب بستگی دارد.

لیزر برزیلی

در این روش نواحی بیشتری نسبت به خط بیکینی تحت درمان قرار می‌گیرند، مانند لبه‌های بیرونی واژن و خط باسن. در این روش قسمتی از موهای ناحیه شرمگاهی به شکل یک نوار باریک باقی می‌ماند. در لیزر برزیلی داوطلب باید کاملاً برهنه شود.

لیزر موهای زائد بیکینی و آقایان

لیزر بیکینی از موضوعات مطرح این روزهای لیزر کردن می باشد و سوالی پیش می آید آیا مردان نیز می توانند لیزر بیکینی انجام دهند؟ باید در پاسخ گفت لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی دارای محدودیت جنسی نمی باشند و همه می تواند از آن استفاده کنند زیرا که استفاده از تیغ و ژیلت پوست را تحریک می کند و آزار دهنده نیز می باشد.

تاثیرگذاری لیزر بر روی موهای زائد بیکینی

تمام اعضای بدن را می توان لیزر کرد. اما از جمله قسمت هایی که تاثیر در آنها بیشتر است می توان به ناحیه بیکینی و چانه و زیر بغل اشاره کرد. این عمل دارای روند ساده ایی می باشد. لیزر بیکینی باعث جلوگیری از رشد موهای زائد آن ناحیه می کند و دیگر نیازی نیست که از تیغ استفاده کرد. از روش لیزر موهای زائد خط بیکینی برای اصلاح ناحیه تناسلی استفاده می شود. و با توجه به آنکه لیزر صورت می گیرد افراد را برای همیشه از دست تیغ و اصلاح خلاص می کند.

لیزر موهای زائد بیکینی با زگیل تناسلی رابطه دارد ؟

لیزر موهای زائد بیکینی به طور مستقیم باعث ایجاد زگیل تناسلی نمی شود. با این حال، اگر ویروس روی پوست وجود داشته باشد، خطر کمی وجود دارد که این روش بتواند ویروسی را که باعث زگیل تناسلی می‌شود، گسترش دهد. این به این دلیل است که لیزر می تواند باعث شکستگی های کوچک در پوست شود که می تواند به ویروس اجازه ورود به بدن را بدهد.

از سوی دیگر، زگیل تناسلی توسط گونه های خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود. آنها یک عفونت مقاربتی هستند که بر ناحیه تناسلی تأثیر می گذارد. زگیل تناسلی از طریق تماس پوست به پوست در طول فعالیت جنسی پخش می شود.

خطر گسترش زگیل تناسلی از طریق لیزر موهای زائد بیکینی بسیار ناچیز است، اما هنوز مهم است که از آن آگاه باشید. اگر در مورد این خطر نگران هستید، می توانید با پزشک یا تکنسین لیزر موهای زائد در مورد چگونگی به حداقل رساندن خطر صحبت کنید.

در اینجا چند نکته برای به حداقل رساندن خطر گسترش زگیل تناسلی از طریق لیزر موهای زائد بیکینی آورده شده است:

مطمئن شوید که تکنسین لیزر موهای زائد از تجهیزات تمیز و ضدعفونی شده استفاده می کند.

اگر در مورد سلامتی خود نگرانی دارید، مانند سابقه زگیل تناسلی، به تکنسین لیزر موهای زائد بگویید.

اگر زخم یا بریدگی در ناحیه بیکینی خود دارید از لیزر موهای زائد خودداری کنید.

ناحیه بیکینی را بشویید قبل و بعد از عمل به طور کامل با آب و صابون.

 اگر بعد از لیزر موهای زائد، برآمدگی یا ضایعه جدیدی در ناحیه بیکینی ایجاد کردید، مهم است که فوراً به پزشک مراجعه کنید. اینها می تواند نشانه زگیل تناسلی یا بیماری دیگری باشد.

زگیل تناسلی

با چند جلسه لیزر، از شر موهای زائد بیکینی خلاص می شویم؟

تعداد جلسات لیزر موهای زائد بیکینی سوالی است که برای همه کسانی که برای خلاصی از شر موهای زائد، سراغ لیزر می روند پیش می آيد. در واقع حذف موهای زائد بیکینی یکی از دغدغه های مهم بانوان است. خانم ها برای این کار با گزینه های زیادی هم چون کرم های موبر، اپیلاسیون ، وکس و یا لیزر موهای زائد مواجه اند. بسیاری از این روش ها کم هزینه هستند اما نکته اینجاست که آنچنان که باید افراد از آن نتیجه مطلوب کسب نکرده و حذف موهای زائد بیکینی برایشان تبدیل به آرزویی دور از دسترس می شود.

ما در شرایط اقتصادی فعلی با پیکج های مختلف رفع موهای زائد بدن روبرو هستیم اما در واقع هیچ کدام از این پکیج ها برای ما سودمند نیستند مگر لیزر موهای زائد آن هم با دستگاه های پرقدرت و شناخته شده روز دنیا همچون دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا.

آیا لیزر موهای زائد بیکینی برای همه مناسب است؟

 عده ای  این موضوع را مطرح می کنند که لیزر موهای زائد برای همه افراد مناسب نیست اما نکته اینجاست که به گفته کارشناسان و متخصصان پوست و زیبایی لیزر موهای زائد برای همه افراد مناسب است مگر خانم هایی که مشکلات هورمونی و کیست های تخمدان با شرایط خاص دارند. این افراد با توجه به این مشکلات از لیزر موهای زائد پاسخ درستی نمی گیرند اما ما بقی افراد از لیزر موهای زائد قطعا پاسخ خوبی دریافت می کنند.

چرا نتیجه لیزر موهای زائد در قسمت های بدن متفاوت است؟

لیزر موهای زائد در نواحی مختلف بدن ما تاثیر های متفاوتی دارد به گونه ای که در نواحی زیربغل و ساق پا پس از گذشت سه جلسه موها به حداکثر ریزش خود می رسد و می بینیم که ۹۰ درصد موهای زائد این قسمت ها از بین رفته است . اما در قسمت هایی چون بیکینی و ساق دست ها ما به تعداد جلسات بیشتری نیاز داریم تا پاسخ مطلبوب بگیریم. این نواحی بنا به دلایل فیزیکی بدن دیرتر به لیزر پاسخ می دهند از این رو صبوری بیشتری نیاز است . تعداد جلسات توصیه شده برای این نواحی ۷ الی ۸ جلسه بسته به تشخیص پزشک می باشد. البته ناگفته نماند که بسیاری از افراد با دستگاه های بی کیفیت بالغ بر ده الی ۱۵ جلسه نیز لیزر موهای زائد می روند اما نتیجه مطلوبی نمی گیرند و تنها هزینه بیهوده می کنند توصیه ما به این افراد این است که قبل از رفتن به مراکز لیزر از نوع دستگاه آن مرکز اطمینان حاصل کنید تا متحمل صرف هزینه و وقت نشوید.دستگاه های بی کیفیت تاثیر چندانی در حذف موهای زائد ندارند و دلیل آن این است که به دلیل کم بودن قدرت و نیز تکنولوژی که دارند نمی توانند بر فولیکول های مو تاثیر زیادی بگذارند و از این رو بسیاری از افراد شکایت می کنند که با وجود رفتن چندین جلسه لیزر هیچ جوابی نگرفتند.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد بیکینی

بهترین راه برای خلاص شدن از شر موهای زائد بیکینی

لیزر موهای زائد با از بین بردن فولیکول مو، رشد مو را متوقف می کند. لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی بنا به دلایل هورمونی نیازمند یک دوره درمانی منظم است تا همه فولیکول های مو از کار بیفتند و پوستی بدون مو برای شما به ارمغان بیاید. این درحالی است که لیزر موهای زائد بیکینی راهی مطمئن و سالم تر برای حذف موهای زائد این ناحیه است چرا که روش هایی چون اپیلاسیون و وکس علاوه بر درد زیاد باعث کشیدگی پوست این نواحی می شوند و به مرور پوست بیکینی دچار افتارگی می شود. کرم های موبر مانند شیو کردن باعث ایجاد موهای زیرپوستی و جوشهای زیرپوستی و لک در پوست این نواحی می شوند از این رو بهترین راه برای حذف موهای زائد بیکینی ، لیزر موهای زايد بیکینی است. نکته دیگری که در مورد لیزر موهای زائد گفتنی است که لیزر باعث سفیدی پوست ناحیه بیکینی و از بین بردن لک های این ناحیه می شود اما باید این خواسته به اپراتور اطلاع داده شود. برخی اوقات اپراتور های کارنابلد باعث سوزاندن پوست این ناحیه می شوند از این رو باید مراقب باشیم و به مراکز معتبر مراجعه کنیم.

جلسات لیزر موهای زائد بیکینی

تعداد جلسات لیزر موهای زائد بیکینی

 بعد از اولین جلسه لیزر موهای زائد بیکینی با دستگاه های پرقدرتی چون الکساندرایت کندلا  شما متوجه کاهش میزان مو در ناحیه تناسلی خود خواهید شد اما این کاهش مو در قسمتی از این ناحیه اتفاق می افتد و در قسمت های دیگر شاهد رشد موها خواهید بود. دلیل این موضوع این است که لیزر موهای زائد فولیکول های موهای را در فازهای رشد هدف قرار می دهد و روی مابقی موها تاثیر چندانی ندارد برای همین است که تعداد جلسه استاندارد برای رفع موهای زائد بیکینی به گفته متخصصان شش جلسه می باشد تا همه فازهای رشد مو را تحت تاثیر قرار دهد. البته ناگفه نماند که تاثیر لیزر و تعداد جلیسات لیزر موهای زائد بیکینی و بدن به میزان رشد مو، ضخامت و رنگ مو هم بستگی دارد.

یک بازه استاندارد لیزر موهای زائد بیکینی همیشه شامل حداقل شش جلسه است. این یک استاندارد است برای دستیابی به نتایج رضایت بخش. با این حال، برخی از افراد ممکن است تا 12 جلسه نیاز داشته باشند. کاملاً رایج است که بیمارانی که تحت لیزر موهای زائد بیکینی قرار می گیرند، به هشت تا ده جلسه نیاز دارند. تعداد جلسات مورد نیاز شما به بسیاری از فاکتورها از جمله چرخه رشد مو ، سطح هورمون ، رنگ پوست و رنگ مو و همچنین ژنتیک بستگی دارد. از آنجا که بیکینی یک منطقه هورمونی است ، به هر حال جلسات بیشتری را نیاز دارد. با این حال ، برخی از افراد پس از چند سال و دیگران بعد از چند ماه به نتایج رضایت بخشی می رسند.

گفتنی است برای گرفتن نتیجه مطلوب از لیزر موهای زائد بیکینی و بدن به کلینیک های تخصصی پوست و مو همچون مرکز تخصصی پوست و مو دکتر مصطفی مهدوی نیا باید مراجعه کنیم.

حداقل تعداد جلسات لیزر بیکینی چقدر است؟

تعداد جلسات مورد نیاز برای تکمیل دوره لیزر موهای زائد بیکینی تا حد زیادی به وضعیت بیولوژیکی بدن شما مانند جنس مو، نوع و رنگ پوست، رنگ مو و مواردی از این قبیل بستگی دارد که پزشک پس از معاینه آن را مشخص می کند. با این حال حداقل تعداد جلسات لازم برای لیزر بیکینی 4 الی 10 جلسه است که معمولا به صورت یک بار در ماه انجام می شود. پس از این که دوره شما تکمیل شد، بایستی به توصیه پزشک هر دو ماه یا سه ماه یک بار برای لیزر به مرکز مراجعه کنید و پس از آن احتمالا به جلسات یک بار در سال نیاز خواهید داشت.

لیزر بدن

 

آیا تعداد جلسات لیزر موهای زائد بیکینی می دانید؟ برای پاسخ، در این مقاله همراه ما باشید. لیزر موهای زائد بیکینی یک روش درمانی بسیار محبوب در بین زنان است. صرف نظر از فصل، بسیاری از زنان ترجیح می دهند در ناحیه بیکنی همیشه مرتب باشند. ترجیحات شخصی، تعطیلات، زیبایی، دلایل زیادی وجود دارد که شما می خواهید از شر موهای بیکینی خود خلاص شوید. به همین ترتیب، شما ممکن است تصمیم بگیرید که موهای خود را فقط در مناطق خاصی از بیکینی حذف کنید به جای از بین بردن کامل موهای بیکینی. هرکدام به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

لیزر موهای زائد بیکینی یکی از روش های مشکل است. منطقه کاملاً هورمونی است و بنابراین می تواند جلسات بیشتری را نیاز داشته باشد. همچنین نسبت به سایر اعضای بدن حساسیت بیشتری دارد، خصوصاً وقتی وارد چرخه قاعدگی می شوید. اگر تردید دارید که آیا باید اپیلاسیون یا اصلاح موهای بیکینی را کنار بگذارید و به لیزر موهای زائد بیکینی بروید این پست وبلاگ را مطالعه کنید:

لیزر موهای زائد بیکینی چگونه کار می کند و تعداد جلسات لیزر موهای زائد بیکینی چه قدر است؟

لیزر موهای زائد از پرتو نور برای آسیب رساندن به فولیکول مو یا رنگدانه استفاده می کند. لیزر موهای زائد رشد مو را تا 95 درصد کاهش می دهد. و یک روش طولانی مدت برای کاهش رشد موها است. لیزر انرژی نوری تولید می کند که رنگدانه را در مو هدف قرار می دهد. هنگامی که ملانین انرژی را جذب کرد، به سمت فولیکول مو می رود. در آنجا به انرژی حرارتی تبدیل شده و باعث آسیب فولیکول مو می شود. گرما به فولیکول آسیب ناپذیر آسیب می رساند، بنابراین از رشد موی جدید جلوگیری می کند. موهای زائد با لیزر بر روی تمام رنگ پوست و رنگ مو موثر است.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد بیکینی

لیزر موهای زائد بیکینی چیست؟

لیزر موهای زائد بیکینی انواع مختلفی دارد. اندازه ناحیه تحت درمان بستگی به این دارد که بیمار می خواهد چه موهایی را از بین ببرد.. به عنوان مثال فقط جلو بیکینی یا فقط موهای شرمگاهی یا خط بیکینی. لیزر موهای زائد بیکینی را می توان در هر کسی غیر از زنان باردار یا افرادی که آنتی بیوتیک استفاده می کنند، انجام داد. در صورت مصرف دارو، ممکن است مجبور باشید تا دو هفته صبر کنید. در واقع، برخی از داروها حساسیت به نور را افزایش می دهند.

چرا باید بین جلسات شش هفته صبر کنم؟

اکثر بسته های لیزر موهای زائد شامل شش جلسه است. تکنسین های لیزر به شما می گویند که باید بین هر جلسه شش هفته صبر کنید. و یک دلیل برای آن وجود دارد: چرخه رشد مو. چرخه رشد مو سه فاز دارد که هر مو شروع به رشد می کند و سپس می میرد. لیزر موهای زائد بیکینی فقط در مواقعی که مو در مرحله رشد خود باشد، موثر است. در واقع، این بازه تنها زمان اتصال مو و فولیکول است. بنابراین، تنها در این زمان است که انرژی نور می تواند به فولیکول مو منتقل شود. مسئله این است که فقط 20 درصد از کل موهای بدن در هر مرحله از زمان در این مرحله خاص قرار دارند. این بدان معناست که یک جلسه فقط می تواند تا 20 درصد موها را درمان کند. به همین دلیل شما نه تنها برای چندین جلسه درمان مو به طور موثر به چندین جلسه متوالی احتیاج دارید، بلکه به همین دلیل باید بین هر یک  از جلسات تا شش هفته صبر کنید. با این انتظار زمان می گذارد تا فولیکول در فاز مناسب، رشد موهای جدید را آغاز کند و بنابراین می تواند توسط لیزر هدف قرار گیرد. از بین بردن موهای زائد با لیزر نیز پوست را آسیب پذیرتر می کند بنابراین انتظار 6 هفته ای  به شما فرصت می دهد تا پوست از نو ساخته شود و بهبود یابد.

نواحی لیزر موهای زائد بیکینی چیست؟

اگر قصد انجام این نوع لیزر را دارید؛ حتما برایتان سوال است که کدام نواحی بیکینی تحت لیزر قرار خواهد گرفت. در واقع با استفاده از لیزر می توان از شر موهای زائد از بالای ناحیه شرمگاهی تا لبه های بیرونی واژن و خط باسن راحت شد. با استفاده از لیزر بیکینی می توانید پوستی بدون مو، لطیف و درخشان داشته باشید که اعتماد به نفس را برایتان به ارمغان می آورد تا اندام های جنسی خود را دوست داشته باشید.

پس از تکمیل جلسات لیزر بیکینی، رویش مو در این ناحیه بسیار کاهش پیدا می کند و دیگر نیازی به استفاده از ژیلت، موم، ژل موبر و سایر محصولات از بین برنده موهای زائد نخواهید داشت. در واقع خط بیکینی شامل ناحیه ایست که در خارج از خط بیکینی قرار دارد و لیزر بیکینی می تواند تا 3 اینچ فراتر از این خط را پوشش داده و پوستی لطیف و یک دست به شما هدیه دهد. در روش لیزر برزیلی شما بایستی به طور کامل برهنه شده و تمامی نواحی شرمگاهی، لایه های بیرونی واژن، خط باسن و نواحی اطراف که دارای رویش موی زائد هستند تحت لیزر قرار می گیرند.

فواید لیزر موهای زائد بیکینی

از آنجایی امروزه از بین بردن موهای زائد بیکینی با استفاده از لیزر یک روش محبوب محسوب می شود؛ ما برخی از برجسته ترین مزایای این روش را در این بخش از مقاله برایتان روشن کرده ایم:

سرعت بالا

شما در هر جلسه از لیزر بیکینی زمان کمتر از 20 دقیقه را صرف خواهید کرد؛ به این ترتیب با استفاده از روش لیزر دیگر نیازی به صرف زمان طولانی برای از بین بردن موهای زائد بیکینی نخواهید داشت و به سرعت و راحتی از شر این موهای مزاحم راحت خواهید شد. البته لازم است بدانید که مدت زمان هر جلسه به جنس و ضخامت موهای زائد و نوع و رنگ پوست شما بستگی دارد. بنابراین بهتر است پیش از اقدام به شروع جلسات با پزشک متخصص مشورت کرده و صبور باشید.

نتیجه طولانی مدت

با لیزر موهای زائد بیکینی می توانید برای مدت طولانی حدود چند ماه، چند سال یا همیشه از شر این موها راحت شوید. موهایی که پس از لیزر در این ناحیه رشد می کنند دارای ضخامت کم و کم رنگ هستند و بیشتر به پرز می مانند.

درد و عوارض کم

حتما درد استفاده از وکس و موم را تجربه کرده اید؛ خوشبختانه با ظهور لیزر، دیگر نیازی به درد کشیدن زیاد و طاقت فرسا برای از بین بردن موهای بیکینی نیست. درد لیزر یک درد کوتاه، لحظه ای و سریع است؛ به طوری که اکثر اوقات اصلا متوجه آن نمی شوید.

دقیق و حرفه ای بودن

این روش یک روش دقیق و تخصصی برای از بین بردن موهای زائد بیکینی است؛ به طوری که در اثر لیزر کردن، پوست اطراف موهای زائد آسیب ندیده و التهاب کاهش پیدا می کند. بنابراین این روش یک روش کم ریسک و دقیق برای از بین بردن موهای زائد حساس ترین نقطه بدن شماست.

افزایش رضایت جنسی

هنگامی که پوستی صاف و صیقلی داشته باشید، هم خودتان و هم شریک جنسی تان از رابطه جنسی لذت بیشتری خواهید برد. بدون شک پوست بی مو و لطیف ناحیه تناسلی، اعتماد به نفس از دست رفته شما را حین رابطه جنسی به شما باز می گرداند تا بدون احساس شرم، لذت و هیجان را تجربه کنید. اگر می خواهید درباره عوارض و مزایای لیزر موهای زائد بیکینی مشاوره دریافت کنید؛ پیشنهاد می کنیم با کارشناسان ما در مرکز تخصصی پوست مو دکتر مصطفی مهدوی نیا در ارتباط باشید.

چه کسانی نباید لیزر موهای زائد بیکینی انجام دهند؟

به نظرتان لیزر موهای زائد بیکینی برای شما ثمربخش خواهد بود؟ در صورتی که یکی از ویژگی های زیر را دارید؛ پوست و موی شما برای لیزر مناسب نیست و بهتر است با مشورت پزشک از روش های دیگری جهت از بین بردن موهای زائد خود استفاده کنید.

  • در صورتی که به بیماری های پوستی مبتلا هستید؛ بهتر است از روش لیزر برای از بین بردن موهای زائد بیکینی استفاده نکنید.
  • اگر مبتلا به دیابت و قند خون هستید؛ لیزر موهای زائد برایتان مناسب نخواهد بود. البته بهتر است در این زمینه با پزشک مشورت کنید.
  • اگر دچار بیماری های پوستی مادرزادی هستید؛ به سراغ روش لیزر موهای زائد بیکینی نروید.
  • افرادی که مبتلا به بیماری های قلب و عروق مانند ناراحتی قلبی، فشار خون بالا و غیره هستند نباید از لیزر برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده کنند.
  • در صورتی که مبتلا به بیماری های عفونی هستید؛ بایستی پس از بهبودی جلسات لیزر خود را شروع کنید؛ در غیر این صورت مجاز به لیزر موهای زائد نخواهید بود.
  • از آن جایی که هنوز آثار لیزر بر جنین واضح نیست، بهتر است در دوران بارداری از روش لیزر برای از بین بردن موهای زائد بیکینی استفاده نکنید.
  • اگر پوست تیره یا آفتاب سوخته دارید؛ لیزر یک روش ثمربخش برای شما به شمار نمی رود.
  • بانوان زیر 17 سال مجاز به لیزر موهای زائد بیکینی نیستند و باید بعد از 18 سالگی جلسات لیزر خود را شروع کنید.
  • اگر به سرطان لوزه یا تیروئید مبتلا هستید؛ از روش لیزر برای از بین بردن موهای زائد بیکینی خود استفاده نکنید.
  • اگر اختلالات هورمونی دارید؛ حتما با مشورت پزشک جلسات لیزر خود را شروع کنید. اگر به توصیه پزشک از لیزر موهای زائد بیکینی منع شدید، بیهوده به نتیجه لیزر امیدوار نشوید.
  • در صورتی که سابقه تبخال مکرر، زگیل تناسلی یا سایر بیماری های عفونی و قارچی در ناحیه تناسلی را دارید؛ بهتر است ابتدا با پزشک مشورت کرده و پس از بهبودی کامل، جلسات لیزر خود را آغاز کنید.

البته با توجه به این که فیزیک بدنی هر فرد با فرد دیگر متفاوت است، برای این که بدانید لیزر موهای زائد بیکینی برای شما نتیجه بخش خواهد بود یا نه؛ پیشنهاد می کنیم با کارشناسان ما در مرکز تخصصی پوست مو دکتر مصطفی مهدوی نیا مشورت کنید.

لیزر بیکینی

بهترین سن دختران برای لیزر بیکینی چه سنی است؟

سن مناسب برای لیزر موهای زائد بیکینی دختران و سایر نقاط حساس بدن مانند صورت به عواملی از قبیل سن، نوع پوست، جنس مو، رنگ پوست، ناحیه تحت لیزر، میزان حساسیت پوست و سطح هورمون های شما بستگی دارد. بنابراین برای این که بدانید سن مناسب برای لیزر موهای زائد را دارید یا خیر؛ بهتر است به متخصص پوست و مو مراجعه کنید. از آن جایی که نوجوانان دارای سطح هورمونی پایداری نیستند، لیزر موهای زائد بیکینی نمی تواند بهترین نتیجه را برای آنان داشته باشد؛ به این ترتیب لیزر پیش از 18 سالگی تنها می تواند وقت و هزینه شما را تلف کند.

با این حال پس از 18 سالگی، سطح هورمون های بدن ثابت و متعادل می شود و شما نتیجه بهتر و ماندگارتری از لیزر دریافت خواهید کرد. به طور کلی اکثر کارشناسان و پزشکان پوست و مو توصیه می کنند از سن 18 سالگی به بعد برای لیزر موهای زائد بیکینی اقدام کنید و بهتر است فرد هنگام شروع جلسات لیزر حداقل 18 سال سن داشته باشد تا کمترین عوارض و بهترین نتیجه را دریافت کند.

قبل از لیزر بیکینی چه باید کرد؟

برای این که از لیزر موهای زائد بیکینی بهترین نتیجه را دریافت کنید؛ بایستی یک سری مراقبت های پیش از لیزر را رعایت کرده و به توصیه های پزشک عمل کنید. برخی از مهم ترین اقداماتی که باید قبل از لیزر بیکینی انجام دهید به شرح زیر هستند:

  1. حتما با تیغ اصلاح یا ژیلت حدود 12 الی 24 ساعت پیش از جلسه لیزر، موهای زائد بیکینی خود را شیو کنید. داشتن پوستی بدون مو و لطیف می تواند نتیجه بهتری برایتان به همراه داشته باشد.
  2. قبل از لیزر حتما به حمام بروید و از مواد شوینده با PH مناسب واژن برای شست وشوی اندام خصوصی خود استفاده کنید. از آن جایی که سایر مواد شوینده دارای ترکیبات شیمیایی معطر هستند، می توانند پوست را ملتهب کرده و تحریک پذیری آن را افزایش دهند. به این ترتیب احتمال سوزش و خارش اندام تناسلی پس از لیزر وجود خواهد داشت که بسیار آزار دهنده است.
  3. پیش از لیزر موهای زائد بیکینی به هیچ عنوان حمام آفتاب نگیرید و از دستگاه سولار برای برنزه شدن پوست خود استفاده نکنید. برنزه کردن پوست پیش از لیزر موجب کاهش تاثیر لیزر شده و به پوست شما آسیب می رساند.
  4. برای جلوگیری از تحریک شدن پوست، لباس های نرم، پارچه ای و گشاد بپوشید. پوشیدن لباس های تنگ و نامناسب می تواند پوست ناحیه تناسلی را تحریک کرده و لیزر بی اثر یا دردناکی را برایتان رقم بزند.
  5. در صورتی که برای اولین بار لیزر موهای زائد بیکینی انجام می دهید؛ سعی کنید آرامش خود را حفظ کرده و احساس خجالت و اضطراب نداشته باشید.

اگر می خواهید یک تجربه لذت بخش از لیزر موهای زائد بیکینی خود داشته باشید، پیشنهاد می کنیم به کارشناسان و اپراتورهای متخصص و باتجربه ما در مرکز تخصصی پوست مو دکتر مصطفی مهدوی نیا اعتماد کنید. ما بهترین و آرامش بخش ترین محیط را برای شما فراهم کرده ایم.

بهترین مرکز لیزر موهای زائد بیکینی در تهران 

همان گونه که در مطالب بالا خواندید برای شما در ارتباط با لیزر بیکینی صحبت کرده و سعی بر آن شد که شما را هر چه بهتر با این موضوع آشنا کنیم. از عوارض لیزر بیکینی گفتیم ولی باید خاطر نشان کرد که با مراجعه به پزشک متخصص و با تجربه می تواند تا حد ممکن از بروز حوادث جلوگیری کند و شما را هرچه بهتر به نتیجه دلخواهتان برساند.

منبع:skinrenewaloftulsa.com

لیزر موهای زائد اندام تناسلی در صورتی که به صورت استاندارد انجام شود به هیچ عنوان باعث ایجاد لک یا تغییر رنگ تیره روی پوست ناحیه اندام تناسلی نخواهد شد حتی تا حدودی باعث روشن تر شدن پوست این ناحیه نیز می‌شود.بنابراین لیزر موهای زائد اندام تناسلی در رفع تیرگی آلت تناسلی نیز تا حدود زیادی موثر است.

پاسخ این سوال خیر است! با تکیه بر این اصل که تمام نوآوری ها و پیشرفت‌های تکنولوژیکی با بدن ما اثر متقابل دارند ، هوشمندانه است که خود را ایمن نگه داریم. به همین دلیل است که مطالعات بسیاری بر روی عوارض جانبی احتمالی همچون مسائل باروری و سرطان انجام شده‌اند.

آدرس مرکز کلینیک دکتر مهدوی نیا 

تهران، فرشته، خیام، نبش تختی دوم، پلاک۳۰/۱
 

امتیاز شما به این پست

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *