تزریق ژل لب

آیا به دنبال بهبود ظاهر لب های خود هستید؟ تزریق ژل لب به عنوان یک روش زیبایی غیرجراحی که می‌تواند لب‌های پرتر و حجیم‌تری داشته باشد، محبوبیت قابل توجهی به دست آورده است. در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم که تزریق ژل لب چیست، مزایایی که ارائه می دهد، انواع مختلف موجود، نحوه انتخاب مناسب، خود روش، عوارض جانبی احتمالی و ملاحظات مهم. بیایید شیرجه بزنیم!

تزریق ژل لب توسط دکتر مصطفی مهدوی نیا

لطفا جهت دریافت وقت ویزیت فرم زیر را پر کنید:

آنچه که در این پست می خوانید:

تزریق ژل لب چست؟

تزریق ژل لب به یک روش زیبایی اشاره دارد که شامل استفاده از پرکننده های پوستی تزریقی برای بهبود ظاهر لب ها می شود. پرکننده‌های پوستی موادی هستند که به لب‌ها تزریق می‌شوند تا حجم، شکل و وضوح بیشتری داشته باشند. پرکننده‌ترین پرکننده‌های پوستی که برای بزرگ‌کردن لب استفاده می‌شوند، پرکننده‌های مبتنی بر اسید هیالورونیک هستند.

در طی یک روش تزریق ژل لب، یک متخصص پزشکی آموزش دیده، ماده ژل مانند را در نواحی خاصی از لب ها تزریق می کند تا به نتایج دلخواه برسد. از این روش می توان برای افزودن پری و حجیم به لب های نازک یا پیر، تقویت شکل و تقارن لب ها و کاهش ظاهر خطوط ریز و چین و چروک های اطراف دهان استفاده کرد.

فیلرهای مبتنی بر اسید هیالورونیک انتخاب های محبوبی برای تزریق لب هستند زیرا اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی در بدن است که به حفظ رطوبت و افزایش حجم پوست کمک می کند. این پرکننده ها نتایج فوری را ارائه می دهند و اثرات آنها معمولاً چندین ماه قبل از تدریجی باقی می ماند جذب شدن توسط بدن.

ژل لب

فواید تزریق ژل لب را بدانید

تزریق ژل لب که به عنوان پرکننده لب نیز شناخته می‌شود، مزایای متعددی را برای افرادی که به دنبال بهبود ظاهر لب‌های خود هستند، ارائه می‌کند. برخی از مزایای رایج تزریق ژل لب عبارتند از:

  • افزایش حجم لب: تزریق ژل به لب ها می تواند حجم و پری لب ها را افزایش دهد و آنها را حجیم تر و برجسته تر نشان دهد. این به ویژه برای افرادی که به طور طبیعی لب های نازک دارند یا کسانی که کاهش حجم ناشی از افزایش سن را تجربه می کنند مفید است.
  • تقویت فرم لب: پرکننده های لب می توانند به بهبود شکل و تقارن لب ها کمک کنند. آنها می توانند عدم تقارن یا ناهمواری خطوط لب را برطرف کنند و ظاهری متعادل تر و از نظر زیبایی شناختی دلپذیر ایجاد کنند.
  • کاهش خطوط ریز و چین و چروک: تزریق ژل لب می تواند به صاف کردن خطوط و چین و چروک های اطراف دهان کمک کند که معمولاً به عنوان “خطوط سیگاری” یا “خطوط رژ لب” شناخته می شوند. پرکننده‌ها پوست را حجیم می‌کنند و این خطوط را کمتر به چشم می‌آورند و ظاهری جوان‌تر می‌کنند.
  • نتایج قابل تنظیم: یکی از مزایای تزریق ژل لب توانایی دستیابی به نتایج مناسب است. مقدار پرکننده تزریق شده و نواحی خاص مورد نظر را می توان برای مطابقت با ترجیحات فردی و نتایج دلخواه تنظیم کرد.
  •  روش سریع با حداقل زمان توقف: تزریق ژل لب معمولاً روش‌های سریعی است که می‌تواند در مطب یک متخصص پزشکی انجام شود. آنها اغلب به حداقل زمان استراحت نیاز دارند و به افراد این امکان را می دهد که فعالیت های عادی خود را در مدت کوتاهی پس از درمان از سر بگیرند.
  •  اثرات موقت: اثرات تزریق ژل لب موقتی است، که می تواند به عنوان یک مزیت برای افرادی که انعطاف پذیری را ترجیح می دهند در نظر گرفته شود. اگر کسی از نتایج راضی نباشد یا بخواهد در آینده روش متفاوتی را امتحان کند، اثرات پرکننده ها به مرور زمان از بین می رود.

داشتن انتظارات واقع بینانه و مشورت با یک متخصص پزشکی واجد شرایط ضروری است که می تواند شما را در این روش راهنمایی کند، در مورد خطرات و عوارض جانبی احتمالی صحبت کند و اطمینان حاصل کند که درمان برای نیازها و اهداف خاص شما مناسب است.

تزریق ژل لب

انواع مختلف تزریق ژل لب

انواع مختلفی از تزریق ژل لب موجود است که انتخاب آنها به عواملی مانند نتیجه دلخواه، ترجیحات شخصی و توصیه های پزشک متخصص بستگی دارد. رایج ترین نوع تزریق ژل لب پرکننده های مبتنی بر اسید هیالورونیک هستند، اما گزینه های دیگری نیز وجود دارد. در اینجا انواع مختلف تزریق ژل لب آورده شده است:

  • پرکننده‌های اسید هیالورونیک: پرکننده‌های اسید هیالورونیک (HA) پرکاربردترین و محبوب‌ترین نوع تزریق ژل لب هستند. HA یک ماده طبیعی در بدن است که به حفظ رطوبت و افزایش حجم کمک می کند. این پرکننده ها نتایج فوری را ارائه می دهند و برگشت پذیر هستند، زیرا در صورت لزوم می توان از آنزیمی به نام هیالورونیداز برای حل کردن فیلر استفاده کرد. برخی از پرکننده های HA که معمولا برای بزرگ کردن لب استفاده می شوند عبارتند از Restylane، Juvéderm و Belotero.
  • پرکننده های مبتنی بر کلاژن: زمانی کلاژن یک گزینه پرکننده محبوب برای بزرگ کردن لب بود، اما استفاده از آن در طول سال ها کاهش یافته است. پرکننده های کلاژن از گاو (گاو) مشتق می شوند. یا منابع انسانی در حالی که پرکننده‌های کلاژن می‌توانند اثرات پرکننده موقتی داشته باشند، معمولاً در مقایسه با پرکننده‌های HA مدت زمان کوتاه‌تری دارند و قبل از استفاده نیاز به آزمایش آلرژی دارند.
  • تزریق چربی: تزریق چربی، که به عنوان انتقال چربی اتولوگ نیز شناخته می شود، شامل استفاده از سلول های چربی خود فرد است که از قسمت دیگری از بدن او جمع آوری می شود، معمولاً از طریق لیپوساکشن. سپس چربی تصفیه شده و به لب ها تزریق می شود. این روش یک گزینه پرکننده طبیعی را ارائه می دهد زیرا از بافت های خود بیمار استفاده می کند. با این حال، تزریق چربی نیاز به روش تهاجمی تری دارد و ممکن است نتایج متغیر و کمتر قابل پیش بینی در مقایسه با سایر فیلرها داشته باشد.
  • پرکننده های مصنوعی: پرکننده های مصنوعی از مواد غیر بیولوژیکی تشکیل شده اند و در مقایسه با پرکننده های HA ماندگاری بیشتری دارند. پلی متیل متاکریلات (PMMA) یکی از نمونه های فیلر مصنوعی است که برای بزرگ کردن لب استفاده می شود. فیلرهای مصنوعی دائمی یا نیمه دائمی در نظر گرفته می شوند و ممکن است نیاز به روش گسترده تری برای تزریق داشته باشند.

این است مهم است که با یک متخصص پزشکی واجد شرایط مشورت کنید تا در مورد گزینه های موجود، مزایا و معایب آنها و اینکه کدام نوع تزریق ژل لب برای نتیجه دلخواه و شرایط فردی شما مناسب تر است، صحبت کنید. انتخاب پرکننده به عواملی مانند مدت زمان نتایج مورد نظر، سطح تهاجمی قابل قبول و هرگونه ملاحظات یا حساسیت خاصی که ممکن است داشته باشید بستگی دارد.

انواع تزریق ژل لب

انتخاب مناسب تزریق ژل لب شامل چست ؟

انتخاب تزریق ژل لب مناسب شامل در نظر گرفتن چندین فاکتور از جمله نتیجه دلخواه، ترجیحات و راهنمایی یک متخصص پزشکی واجد شرایط است. در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد که باید هنگام انتخاب تزریق ژل لب مناسب در نظر بگیرید:

  • مشاوره با یک متخصص پزشکی: بسیار مهم است که با یک متخصص معتبر و با تجربه پزشکی که در روش های زیبایی، به ویژه بزرگ کردن لب تخصص دارد، مشورت کنید. آنها می توانند لب های شما را ارزیابی کنند، اهداف شما را مورد بحث قرار دهند و توصیه های شخصی بر اساس آناتومی منحصر به فرد و نتایج دلخواه شما ارائه دهند.
  • نتیجه مطلوب: انتظارات و نتیجه دلخواه خود را به طور واضح به متخصص پزشکی در میان بگذارید. چه بخواهید تقویت ظریف، افزایش حجم قابل توجه یا بهبود شکل لب را داشته باشید، بحث در مورد اهدافتان به متخصصان کمک می کند تا مناسب ترین تزریق ژل لب را برای شما توصیه کنند.
  • نوع فیلر: انواع مختلف تزریق ژل لب از جمله اسید هیالورونیک را بدانید پرکننده‌های (HA)، پرکننده‌های مبتنی بر کلاژن، تزریق چربی و پرکننده‌های مصنوعی. هر نوع دارای ویژگی های خاص خود را از نظر طول عمر، برگشت پذیری و عوارض جانبی احتمالی دارد. متخصص پزشکی می تواند مزایا و معایب هر گزینه را توضیح دهد و به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک کند.
  •  ایمنی و تایید: اطمینان حاصل کنید که تزریق ژل لب انتخاب شده توسط نهادهای نظارتی مربوطه، مانند سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تایید شده است. فیلرهای تایید شده برای ایمنی و کارایی آزمایشات دقیقی را پشت سر گذاشته اند.
  •  تخصص ارائه دهنده: صلاحیت و تجربه پزشکی حرفه ای که تزریق ژل لب را انجام می دهد را تأیید کنید. به دنبال گواهینامه ها، آموزش ها و تاریخچه روش های موفق بزرگ کردن لب باشید. یک پزشک ماهر می تواند تزریق را با خیال راحت انجام دهد و به نتایج دلخواه برسد.
  •  واکنش های آلرژیک را در نظر بگیرید: در مورد هر گونه آلرژی شناخته شده یا واکنش نامطلوب قبلی به پرکننده های پوستی با پزشک متخصص صحبت کنید. مقداری پرکننده ها ممکن است حاوی موادی باشند که می توانند باعث واکنش های آلرژیک شوند. آن‌ها می‌توانند گزینه‌های پرکننده‌ای را توصیه کنند که بر اساس سابقه پزشکی شما احتمال واکنش کمتری دارند.
  •  مدت زمان نتایج: طول عمر پرکننده را در نظر بگیرید. پرکننده های HA معمولاً نتایج موقتی را ارائه می دهند که بسته به محصول خاص مورد استفاده می تواند از چند ماه تا بیش از یک سال دوام داشته باشد. اگر نتایج طولانی‌تری را ترجیح می‌دهید، فیلرهای مصنوعی یا تزریق چربی ممکن است گزینه‌هایی باشند که باید در نظر بگیرید.
  •  ملاحظات بودجه: هزینه تزریق ژل لب بسته به نوع فیلر، هزینه های ارائه دهنده و منطقه متفاوت است. جنبه مالی را با متخصص پزشکی در میان بگذارید تا مطمئن شوید که با بودجه شما همخوانی دارد.

به یاد داشته باشید که انتخاب مناسب تزریق ژل لب مستلزم بررسی دقیق و بحث با یک متخصص واجد شرایط است. آنها شما را در این فرآیند راهنمایی می کنند، نگرانی های شما را برطرف می کنند و به شما کمک می کنند تا مناسب ترین گزینه را برای دستیابی به برجسته سازی لب مورد نظر خود انتخاب کنید.

روش تزریق ژل لب چگونه است ؟

روش تزریق ژل لب که به عنوان تزریق پرکننده لب نیز شناخته می شود، معمولاً شامل مراحل زیر است:

  • مشاوره: قبل از انجام عمل، با یک متخصص پزشکی واجد شرایط مشورت خواهید کرد. در طول این مشاوره، شما در مورد اهداف، انتظارات و هر گونه نگرانی که ممکن است داشته باشید صحبت خواهید کرد. متخصص پزشکی لب ها، آناتومی صورت و سلامت کلی شما را ارزیابی می کند تا مشخص کند که آیا شما کاندید مناسبی برای این روش هستید یا خیر. آنها همچنین گزینه های مختلف پرکننده موجود را توضیح می دهند و مناسب ترین را برای نتیجه دلخواه شما توصیه می کنند.
  • آماده‌سازی برای عمل: در روز عمل، پزشک متخصص لب‌های شما را تمیز می‌کند و یک کرم بی‌حس کننده موضعی استفاده می‌کند یا یک بی‌حس کننده موضعی برای به حداقل رساندن ناراحتی تجویز می‌کند. آنها همچنین ممکن است مناطقی را که فیلر تزریق می شود علامت گذاری کنند تا از دقت اطمینان حاصل شود.
  • تزریق فیلر: هنگامی که بی حسی اثر کرد، متخصص پزشکی فرآیند تزریق را آغاز می کند. با استفاده از a با سوزن یا کانول بسیار ظریف، پرکننده ژل لب را با دقت به نواحی خاصی از لب شما تزریق می کنند و نواحی مورد نظر را برای تقویت یا اصلاح هدف قرار می دهند. تزریق‌ها معمولاً در چند تزریق کوچک انجام می‌شوند تا توزیع یکنواخت فیلر حاصل شود.
  •  ارزیابی و تنظیم: در طول فرآیند تزریق، متخصص پزشکی به طور دوره ای نتایج را ارزیابی می کند تا از قرارگیری و تقارن مناسب اطمینان حاصل کند. آنها همچنین ممکن است به شما اجازه دهند در آینه نگاه کنید تا بازخورد ارائه دهید و در صورت نیاز تنظیمات را انجام دهید.
  •  مراقبت بعد از عمل: پس از اتمام تزریق، پزشک متخصص ممکن است به آرامی نواحی تحت درمان را ماساژ دهد تا اطمینان حاصل شود که پرکننده به طور یکنواخت توزیع شده است. آنها دستورالعمل های مراقبت های بعدی را به شما ارائه می دهند که ممکن است شامل پرهیز از لمس یا فشار بیش از حد روی لب ها، اجتناب از ورزش شدید برای مدت کوتاهی، و استفاده از یخ یا کمپرس سرد برای کاهش تورم و ناراحتی باشد.
  •  قرارهای بعدی: بسته به پرکننده خاص مورد استفاده و عوامل فردی، قرار ملاقات های بعدی ممکن است برای نظارت بر نتایج و انجام هر گونه تنظیمات لازم برنامه ریزی شود. اثرات تزریق ژل لب دائمی نیست، بنابراین ممکن است درمان های اضافی برای حفظ نتایج مطلوب توصیه شود.

توجه به این نکته مهم است که روش و تکنیک های دقیق ممکن است بسته به پزشک متخصص و پرکننده خاص مورد استفاده متفاوت باشد. پیروی از دستورالعمل های مراقبت پس از عمل و شرکت در هر گونه قرار ملاقات توصیه شده برای پیگیری نتایج بهینه و ایمنی بسیار مهم است.

روش تزریق ژل لب

در طول کل فرآیند، متخصص پزشکی باید راحتی شما را در اولویت قرار دهد و از رفاه شما اطمینان حاصل کند. اگر نگرانی یا سؤالی دارید، در گفتگو با پزشک متخصص قبل، در حین یا بعد از عمل دریغ نکنید.

عوارض و خطرات احتمالی ژل لب

در حالی که تزریق ژل لب به طور کلی بی خطر است، عوارض جانبی و خطرات احتمالی مرتبط با این روش وجود دارد. مهم است که از این احتمالات آگاه باشید و قبل از انجام درمان، آنها را با یک متخصص پزشکی واجد شرایط در میان بگذارید. در اینجا برخی از عوارض جانبی و خطرات احتمالی وجود دارد:

  • تورم و کبودی: تورم و کبودی از عوارض شایع پس از تزریق ژل لب است. درجه تورم و کبودی می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد و ممکن است از چند روز تا یک هفته ادامه داشته باشد. استفاده از بسته های یخ یا سرد در ناحیه تحت درمان و پیروی از دستورالعمل های مراقبت های بعدی ارائه شده توسط متخصص پزشکی می تواند به به حداقل رساندن این اثرات کمک کند.
  • قرمزی و ناراحتی: برخی از افراد ممکن است قرمزی، حساسیت یا ناراحتی موقتی را در محل‌های تزریق تجربه کنند. این علائم معمولا در عرض چند روز فروکش می کنند.
  • توده ها یا بی نظمی ها: در موارد نادر، پرکننده ممکن است منجر به ایجاد توده، برآمدگی یا بی نظمی در لب ها شود. اینها معمولاً می توانند باشند با ماساژ، زمان، یا در برخی موارد درمان اضافی برطرف می شود.
  •  واکنش های آلرژیک: اگرچه غیر معمول است، اما واکنش های آلرژیک به تزریق ژل لب ممکن است رخ دهد. اگر آلرژی شناخته شده ای به هر یک از اجزای فیلر دارید یا در گذشته واکنش های آلرژیک به پرکننده های پوستی را تجربه کرده اید، مهم است که قبل از آن با پزشک متخصص در مورد آن صحبت کنید.
  •  عفونت: خطر عفونت در هر روش تزریقی وجود دارد. بسیار مهم است که درمان توسط یک متخصص واجد شرایط در یک محیط استریل انجام شود تا این خطر به حداقل برسد. اگر متوجه علائم عفونت مانند افزایش درد، قرمزی، تورم یا تب شدید، مهم است که فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.
  •  عدم تقارن یا پر شدن بیش از حد: در برخی موارد، ممکن است خطر عدم تقارن یا پر شدن بیش از حد وجود داشته باشد و در نتیجه ظاهری غیرطبیعی ایجاد شود. کار با یک متخصص پزشکی باتجربه می تواند به به حداقل رساندن این خطرات و دستیابی به یک نتیجه متعادل و از نظر زیبایی شناختی دلپذیر کمک کند.
  •  عروقی عوارض: در موارد نادر، در صورت تزریق ناخواسته فیلر به رگ خونی، ممکن است عوارض عروقی ایجاد شود. این می تواند منجر به آسیب بافتی یا در موارد شدید، انسداد جریان خون شود. یک متخصص پزشکی ماهر و آگاه می تواند خطر چنین عوارضی را از طریق تکنیک های تزریق مناسب و دانش آناتومی عروق به حداقل برساند.

مهم است که تاریخچه پزشکی خود، از جمله هرگونه بیماری زمینه‌ای یا داروهایی که مصرف می‌کنید، به پزشک متخصص قبل از عمل فاش کنید. این به آنها کمک می کند تا خطرات بالقوه را ارزیابی کنند و تشخیص دهند که آیا تزریق ژل لب برای شما مناسب است یا خیر.

به یاد داشته باشید، اکثر عوارض جانبی مرتبط با تزریق ژل لب موقتی هستند و خود به خود برطرف می شوند. اگر علائم مداوم یا نگران کننده ای را تجربه می کنید، ضروری است که برای راهنمایی و مراقبت های بعدی با پزشک متخصص خود تماس بگیرید.

کبودی لب

مراقبت بعد از تزریق ژل لب

پس از تزریق ژل لب برای کسب بهترین نتیجه از این اقدام زیبایی و برطرف نمودن عوارض لازم می باشد که مراقبت های درمانی زیر که در ادامه به آن ها اشاره می نماییم رعایت گردد:

  1. لب های شما بعد از عمل به احتمال زیاد متورم می شوند. همچنین ممکن است در محل های تزریق مقداری قرمزی یا کبودی مشاهده کنید که طبیعی است. اکثر عوارض جانبی جزئی خواهد بود و شما می توانید بیشتر فعالیت ها را پس از انجام عمل از سر بگیرید.
  2. بعد از آن با استفاده از کیسه یخ یا یک مکعب یخ پوشیده شده از پارچه یخ را روی لب های خود قرار دهید. این به شما کمک می کند تا تورم، کبودی و هر درد دیگری کاهش یابد.
  3. به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از تزریق ژل لب و یا سایر مواد پرکننده پوستی، از ورزش شدید خودداری کنید. افزایش فشار خون و ضربان قلب در اثر ورزش ممکن است تورم یا کبودی را بدتر کند.
  4. هیدراته بمانید. نوشیدن آب فراوان به بهبودی بدن کمک می کند.
  5. میوه ها و سبزیجات مرطوب کننده زیادی بخورید و سعی کنید از سدیم اضافی که باعث بدتر شدن تورم می شود خودداری کنید.
  6. به مدت ۴۸ ساعت پس از درمان از دمای بالا مانند حمام بخار، سونا، یا کلاسهای ورزشی گرم استفاده نکنید. گرمای زیاد می تواند تورم را بیشترر کند.
  7. از پزشک خود بپرسید که کدام مسکن در روزهای بعد از درمان مناسب است. به طور معمول تیلنول خوب خواهد بود، اما داروهای رقیق کننده خون مانند ایبوپروفن نه.
  8. سعی کنید سرتان را روی بالش بلند قرار دهید تا تورم شما کاهش یابد. روی صورت نخوابید.
  9. تا ۲۴ ساعت بعد از آرایش لب های خود خودداری کنید.
  10. سیگار نکشید: سیگار کشیدن می تواند خطر ابتلا به عفونت را افزایش دهد، بنابراین مهم است که بلافاصله پس از تزریق ژل لب سیگار نکشید. همچنین بهتر است از بودن در کنار دیگران که سیگار می کشند جلوگیری کنید.
  11. از مصرف الکل خودداری کنید: الکل عامل رقیق کننده خون است و حداقل به مدت ۲۴ ساعت پس از تزریق ژل لب از مصرف آن اجتناب کنید. الکل می تواند باعث التهاب شود، احتمال کبودی را افزایش داده و تورم را بدتر کند. همچنین بهتر است چند روز قبل از تزریق ژل از مصرف الکل خودداری کنید.

عوارض تزریق ژل لب چیست؟

به دلیل خونرسانی زیاد در لب احتمال خون مردگی بعد از تزریق وجود دارد که استفاده از کمپرس یخ و مصرف نکردن داروهای ضد انعقاد خون ، امگا۳ ، ویتامین ایی و مسکن های مثل آسپرین ، ژلوفن، ناپروکسن، دی پیریدامول، چند روز قبل از تزریق از این عارضه جلوگیری می کند. بدلیل شبکه عصبی قوی در لب از بلوک عصب سه قلو برای کنترل درد استفاده می شود بی حسی در این ناحیه ممکن است تا ۴۵ دقیقه باقی بماند و خوردن غذا در طی این مدت ممکن است موجب گاز گرفتگی لب و آسیب به آن شود . بنابراین تا زمان برگشت کامل حس لب خوردن و آشامیدن ممنوع می باشد. در ۲۴ ساعت اول بعد از تزریق گرمای شدید ، ورزش های سنگین و مصرف نوشیدنی های الکلی ممنوع می باشد تا از بروز تورم ، خون مردگی و التهاب بیشتر جلوگیری شود.

اگر در هنگام تزریق ژل دچار سرماخوردگی هستید و یا دچاراختلالات عصبی وفشارهای شدید هستید انتظاردست یابی به یک نتیجه دلخواه رانداشته باشید.درمورد اینکه چگونه به اهداف خود درمورد زیبایی خواهید رسید با پزشک مشورت کنیدتابهترین راه حل ها را دراختیارتان قراردهد.

برای رفع کبودی لب بعد از تزریق ژل چه کنیم

تزریق ژل لب، در حالی که جز درمان‌های زیبایی بی‌خطر است، اما اکثر افراد پس از تزریق لب دچار کبودی خفیف می‌شوند

چه چیزی باعث کبودی بعد از پرکننده لب می شود؟

کبودی و تورم، از شایع‌ترین عوارض جانبی تزریق ژل لب است. لب‌ها حاوی بیش از یک میلیون پایانه عصبی و مویرگ‌های خونی زیادی هستند که هنگامی که سوزن تزریق لب‌ها را سوراخ می‌کند و به رگ خونی آسیب می‌رساند، واکنش طبیعی بدن ارسال گلبول‌های سفید خون به محل آسیب برای ترمیم آسیب است، که به صورت کبودی ظاهر می‌شود.

هرچه در طول تزریق، سوراخ‌های بیشتری در لب ایجاد شود ، احتمال کبودی بیشتر می‌شود. بنابراین مهارت پزشک و تکنیک تزریق مناسب در کاهش این عارضه موثر است. کبودی‌های تزریق لب معمولا در عرض دو هفته پس از تزریق برطرف می‌شود. برخی از بیماران اصلاً کبودی ندارند، اما اکثر آنها درجاتی از کبودی را تجربه می‌کنند. اگر بعد از تزریق ژل لب دچار کبودی شدید، نکات مراقبتی زیر می‌تواند به شما در کاهش این عارضه کمک کند.

  1. از کمپرس سرد استفاده کنید

یخ را در پارچه‌ای بپیچید و به آرامی روی لب‌ها قرار دهید. 15 الی 20 دقیقه نگه دارید و چندین بار در طول روز تکرار کنید. سرما رگ‌های خونی را منقبض می‌کند و جریان خون و نشت خون به پوست را کاهش می‌دهد.

  1. از آلوئه ورا استفاده کنید

آلوئه ورا به خاطر خواص تسکین دهنده‌اش به کاهش درد و تورم کمک می‌کند. برای رفع کبودی نیز بسیار موثر است. از ژل حاوی آلوئه ورا خالص برای حداکثر اثر استفاده کنید.

  1. کرم آرنیکا را بزنید

آرنیکا یک داروی ضد التهابی موثر است که به مشکلات مختلفی مانند کبودی، درد عضلات، نیش حشرات، جوش‌های آکنه و غیره کمک می‌کند. طبق توصیه پزشک خود استفاده کنید زیرا غلظت‌های بالاتر ممکن است باعث تحریک شود.

  1. ویتامین K مصرف کنید

ویتامین K لخته شدن خون را افزایش می‌دهد و به کاهش خونریزی و کبودی کمک می‌کند. از مکمل‌های ویتامین K استفاده کنید، یا از غذاهای حاوی ویتامین K بیشتری مانند سبزیجات برگ‌دار، کیوی و آووکادو استفاده کنید.

  1. از بروملین استفاده کنید

بروملین مخلوطی از آنزیم‌هایی با خواص ضد التهابی است که به تسکین تورم و کبودی کمک می‌کند. آناناس حاوی بروملین زیادی است. می‌توانید خود میوه آناناس را بخورید، آب آناناس خالص بنوشید یا از مکمل‌های بروملین استفاده کنید.

  1. ویتامین C مصرف کنید

ویتامین C یک داروی شناخته شده برای کبودی است. رگ‌های خونی را تقویت می‌کند و تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و به بهبود پوست کمک می‌کند. غذاهای غنی از ویتامین C مانند مرکبات، انواع توت‌ها، سبزیجات برگ‌دار، فلفل و گوجه‌فرنگی مصرف کنید یا از مکمل‌های ویتامین C استفاده کنید.

  1. تایلنول مصرف کنید

تایلنول بی‌خطرترین مسکن بعد از تزریق لب است. این به تسکین علائم درمانی از جمله کبودی، تورم و درد کمک می‌کند. از NSAID ها (مانند ایبوپروفن) اجتناب کنید زیرا خاصیت رقیق‌کنندگی خون دارند و ممکن است کبودی را تشدید کنند.

  1. آب فراوان بنوشید

آب به رقیق شدن خون و تسهیل حرکت مواد مغذی و اکسیژن در بدن کمک می‌کند و به روند بهبودی کمک می‌کند. برای کاهش کبودی روزانه حداقل هشت فنجان آب به مدت چند روز بنوشید.

  1. اجتناب از الکل

کبودی زمانی اتفاق می‌افتد که انژکتور رگ‌های خونی را خراش می‌دهد و باعث نشت خون به بافت اطراف می‌شود. الکل یک گشادکننده عروق است، به این معنی که رگ‌های خونی را شل می‌کند و گردش خون را افزایش می‌دهد. بنابراین، نوشیدن الکل پس از تزریق لب، ممکن است باعث شود کبودی‌های موجود بیشتر شود.

علاوه بر این، نوشیدن الکل قبل از تزریق، باعث انبساط عروق خونی نیز می‌شود، برای به حداقل رساندن کبودی، قبل و بعد از درمان از مصرف الکل خودداری کنید.

کبودی

تبخال بعد از تزریق ژل لب

تزریق ژل به لب، همانند هر عمل زیبایی دیگر دارای عوارضی است. یکی از عوارض تزریق لب که بسیار نادر است، تبخال بعد از تزریق لب است. این عارضه فقط برای افرادی ایجاد می‌شود که ویروس تبخال از قبل در بدن آن‌ها فعال بوده است. زیرا هنگام تزریق لب ، از یک سوزن برای تزریق ژل (معمولا اسید هیالورونیک) به لب‌های شما استفاده می‌شود، تا شکل و حجم آن‌ها افزایش یابد. این فرایند، می‌تواند درجاتی از تروما را به پوست و بافت‌های زیرین آن وارد کند که ممکن است باعث فعال شدن مجدد HSV-1 (ویروس تبخال) در برخی از افرادی شود که از قبل حامل ویروس هستند. بنابراین تزریق فیلر لب، به تنهایی نمی‌تواند باعث ایجاد این عارضه در فرد شود.

گلوله شدن ژل لب

یکی از عوارض شایع تزریق ژل لب، گلوله شدن ژل در لب است. این عارضه، خوشبختانه خطرناک نیست و نهایتا تا دو هفته بعد از تزریق از بین می‌رود. ایجاد این عارضه دلایل مختلفی دارد از قبیل:

عدم رعایت کامل نکات مراقبتی بعد از تزریق

عدم رعایت بهداشت بعد از تزریق

فشار دادن ناحیه تزریق

عدم استفاده از ژل‌های با کیفیت و استاندارد

مراجعه به پزشک غیر متخصص و بی تجربه

کبودی و تورم بیش از حد معمول

تزریق در ناحیه و عمق نادرست پوست

برای رفع سریع گلوله ژل ایجاد شده در لب، می‌توان اقدامات زیر را انجام داد.

استفاده از کمپرس سرد که هم به کاهش کبودی و تورم کمک می‌کند، هم برای جلوگیری و رفع گلوله شدن ژل در لب بسیار موثر است.

به هیچ عنوان بعد از تزريق ، لب‌ها را فشار ندهید.

اگر دچار عارضه گلوله شدن لب شدید، اصلا آن را لمس نکنید و از فشار دادن و دستکاری آن پرهیز کنید.

اگرچه ماساژ موجب رفع گلوله ژل ایجاد شده می‌شود. اما حتما باید توسط پزشک متخصص انجام شود. ماساژ خودسرانه آن باعث بدتر شدن شرایط می‌شود.

گلوله شدن لب

آیا تزریق ژل لب در دوران شیردهی ضرر دارد

بسیاری از خانم‌ها، مراقبت‌های زیبایی و بهداشتی خود را به دوران بعد از زایمان موکول می‌‍‌کنندو یکی از این اقدامات زیبایی که در بین خانم‌ها بسیار محبوب است، تزریق ژل به لب‌ها و فرم دهی آن‌هاست. اما دغدغه اصلی این افراد این است که آیا تزریق ژل لب، در دوران شیردهی مجاز است یا نه؟

در این مورد متاسفانه تاکنون مطالعات علمی دقیق و کافی انجام نشده است. توصیه اکثر پزشکان و متخصصان این است که در دوران شیردهی از تزریق ژل به لب‌ها خودداری کنید. زیرا در دوران شیردهی نوزادان تمام مواد تغذیه‌ای خود را از بدن مادر دریافت می‌کنند. ژل‌های تزریقی دارای ترکیبات خاصی هستند که مستقیما وارد پوست و سلول‌های پوستی می‌شوند. امکان دارد این ترکیبات از طریق شیر مادر به بدن کودک وارد شود و باعث ایجاد حساسیت و آلرژی در بدن کودک شود. بنابراین توصیه می‌شود خانم‌ها در دوران شیردهی، از تزریق ژل به لب‌ها خودداری کنند.

نمونه کار تزریق ژل لب

بروز ناراحتی های خفیف

این ناراحتی ها بسیار طبیعی میباشد وبه خاطر تزریق سوزنی است که درلب انجام شده است.

کبودی

کبودی که روند طبیعی بدن می باشد، بعضی از افراد بیشتر ازافراد دیگر دچار این کبودی میشوند،میزان کبودی درافراد ژنتیکی میباشد همچنین سیگارکشیدن واستفاده از داروهایی مانند آسپیرین میزان این کبودی را افزایش میدهد.این کبودی ها درحدود 1 هفته بهبود میابد البته بستگی به فرد دارد. کبودی میتواند درحدود2 تا 10 روز باقی بماند.

قرمزشدن

قرمزشدن پوست برای هر بیمار متفاوت می باشد اما حدود 12 تا 24 ساعت این قرمزی ها ازبین خواهد رفت .

تورم

تورم، سوزش وقرمزی درناحیه ای که سوزن تزریق شده است. تورم در صورت کاملا طبیعی میباشد وبرای هربیمار متفاوت است به دلیل اینکه لب ها یکی ازحساسترین ناحیه ها درصورت میباشد هرگونه تورم روی آن کاملا طبیعی است.

طبیعی نبودن حالت لب ها

این مورد با ازبین رفتن تورم بهبود می یابد. پزشک برای ازبین رفتن این حالت هابه شما ماساژدادن لب را آموزش می دهد .

هزینه تزریق ژل لب

قیمت ژل لب بسته به نوع ماده و تعداد دوز‌هایی که باید تزریق شود متفاوت است. اما می‌توان گفت قیمت تزریق ژل لب در بین سایر عمل‌های زیبایی بسیار مناسب و مقرون به صرفه تلقی می‌شود. با تزریق حس اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و در جمع‌های دوستانه و مهمانی‌هایی که حضور پیدا می‌کنید حس متفاوت و دوست داشتنی خواهید داشت. همچنین برای اطلاع از قیمت نیم سی سی ژل لب یا حتی قیمت هر سی سی ژل گونه و… می‌توانید از راه‌های ارتباطی که در این لینک مشاهده می‌کنید با ما تماس حاصل فرمائید.

هزینه تزریق ژل لب دائمی به عوامل مختلفی و بسیار گوناگونی بستگی دارد. به همین دلیل خیلی راحت نمی‌توان یک قیمت یا بهتر است بگوییم نرخ مشخص و واحدی را برای قیمت ژل لب بیان کرد. هزینه تزریق ژل لب بایستی به طور دقیق توسط پزشک متخصص بعد از انجام بررسی‌های لازم مشخص و تعیین شود.

مهم‌ترین عواملی که شاید بتوان گفت در قیمت تزریق ژل لب تأثیر دارند، جنس و برند موادی هستند که برای فرایند جراحی زیبا شما مورد استفاده قرار می‌گیرند و تنها به همین دو عامل می‌توان اشاره کرد. به عنوان مثال در تعیین هزینه جراحی زیبایی، ژل‌های خارجی در مقایسه با ژل‌هایی که در داخل تولید می‌شوند و به طور کلی نمونه‌های داخلی گران‌تر هستند.

ترزریق ژل لب طبیعی

در روش تزریق ژل لب طبیعی و یا نچرال، لب ها از حالت و فرم اصلی خود خارج نمی شوند. همچنین نسبت بسیار خاصی برای این که تزریق ژل لب به صورت طبیعی ترین حالت ممکن به نطر برسد، وجود دارد؛ به عبارت دیگر تزریق ژل لب طبیعی نباید به صورتی باشد که برای عموم قابل تشخیص باشد که شما تغییری در لب های خود ایجاد کرده اید و در عین حال باید حالت طبیعی خود را حفظ کند. به گفته پزشکان در این روش و شیوه ی تزریق، نسبت مناسبی بین گوشه های خارجی لب بالا و پایین وجود خواهد داشت. لازم به ذکر است که انواع مختلف پرکننده های تزریقی بسته به اینکه کدام یک را انتخاب کنید، تأثیر متفاوتی خواهد داشت. مهم است که مواد استفاده شده از قوام همان مخاط طبیعی لب باشند در غیر این صورت طبیعی به نظر نمی رسد.

تزریق ژل لب عروسکی

در انواع مدل های مختلف تزریق ژل لب، تزریق ژل لب عروسکی بسیار معروف پرطرفدار می باشد. چرا که حتی نام این مدل نیز جذب کننده است. مدل عروسکی یا باربی از لب های شما یک لب عروسکی شکل می سازد. این مدل تزریق ژل به لب به این صورت است که لب های پایینی از لب های بالایی حجیم تر خواهند بود و قسمت بالایی و ۷ شکل لب شما مقداری حجیم می شود.مدل باربی یکی از مدل های بسیار جذاب و خیره کننده است. پس از تزریق ژل لب به روش عروسکی چهره شما دقیقا مانند یک عروسک جذاب و خیره کننده می شود و شادابی و جوانی بیشتری در چهره شما ایجاد می شود. مزیت این مدل تزریق ژل لب نسبت به سایر مدل ها در این می باشد که پس از تزریق چهره ی شما جوان تر می شود و شادابی و نشاط بیشتری در چهره ی شما مشاهده خواهد شد. به طوری که شما احساس کاهش سن خواهید نمود.

تزریق ژل لب روسی

در تکنیک تزریق ژل لب روسی به حجم لب ‌ها اضافه می شود و در عین حال، ظرافت این تکنیک به حدی است که در نهایت، لب‌های بیش از حد باد شده، ایجاد نمی‌ شود. این روش می ‌تواند ظاهری مشابه با مدل ‌های طبیعی را به صورت افراد هدیه کند. در تکنیک تزریق ژل لب روسی، قطرات کوچک ژل در ناحیه ی خط بالایی لب و گوشه ی آن، تزریق می شوند. این روش مخصوصا برای افرادی که لب بالایی کوچکی دارند، بسیار موثر است.

اگر قصد دارید برای زیباتر شدن لب‌های خود ژل لب با مدل ژل لب روسی تزریق کنید حتماً قبل از انتخاب روش با پزشک خود مشورت کنید. معمولاً پزشک متخصص زیبایی بر اساس حالت صورت و جزئیات چهره مانند اندازه چشم‌ ها، بینی و … بهترین و مناسب‌ ترین روش را برای شما انتخاب می ‌کند.

نمونه کار تزریق ژل لب دکتر مهدوی نیا

تزریق ژل لب مدل چاک دار

به طور کلی در تکنیک تزریق ژل به لب، فیلر حجم دهنده توسط سوزن های ظریف زیر پوست لب انتقال داده می شود. در تزریق ژل لب مدل چاک دار نیز همین اتفاق با ویژگی های منحصر به فردی می افتد. این نوع از تزریق ژل به لب، باید به گونه ای انجام شود که فرم چاکدار به دست آید. فرایند تزریق ژل لب مدل چاکدار به صورت زیر می باشد:

  1. لب پایینی به دو قسمت مساوی تقسیم می شود.
  2. در قسمت مرکزی لب پایینی یک فرورفتگی باریک به وسیله تزریق ژل ایجاد می شود.
  3. دو طرف شکاف مرکزی لب پایین، به طور یکسان حجم دهی می شود.
  4. میزان تزریق ژل در مدل تزریق ژل لب چاکدار بهتر است مطابق با فرم کلی چهره بنا به نظر پزشک متخصص انجام شود.
  5. معمولا در تزریق ژل لب چاکدار، لب پایینی بیشتر از لب بالایی به وسیله ی تزریق ژل حجم دهی می شود.

تزریق ژل لب مدل کره ای

کشور کره جنوبی یکی از پیشرو ترین و موفق ترین کور ها در حوزه تولیدات محصولات زیبایی است. بنابراین ژل کره ای را می توان یکی از بهترین و پرطرفدارترین نوع ژل در بین متقاضیان معرفی کرد. ژل فیلر کره ای انواع مختلفی دارد که با توجه به کاربرد های گوناگون آن در قسمت های مختلف صورت مورد استفاده قرار می گیرد. از میان این انواع ژل می توان به ژل کره ای برای لب، گونه و خط خنده اشاره نمود. لازم به ذکر است که هیالورونیک اسید یکی از اصلی ترین مواد در ترکیبات این ژل های کره ای می باشد. بنابراین این ژل کره ای حاوی هیالورونیک اسید و در هر نقطه از بدن که تزریق شود، جذب آب را در آن ناحیه افزایش داده و موجب حجیم شدن، کشش و مرطوب ماندن پوست می شود. از مدل های ژل لب کره ای می توان نورامیس و رووفیل را نام برد.

تزریق ژل لب مدل قلوه ای

یکی از کارهای زیبایی بی‌خطر که تاثیر فوق العاده‌ای بر حالت چهره دارد و امروزه بسیار محبوب شده، تزریق ژل لب است. یکی از پرطرفدارترین مدل‌های تزریق ژل لب، مدل لب قلوه‌ای است. در این مدل تزریق لب، به هردو لب بالایی و پایینی تقریبا به یک اندازه ژل تزریق می‌شود. افرادی که دوست دارند لب‌های برجسته داشته باشند این مدل تزریق را انتخاب می‌کنند. میزان ژل تزریق شده در این روش، به اندازه لب شخص و فرم دلخواهش بستگی دارد. مهارت و تخصص پزشک در تزریق و فرم دادن لب در این مدل تزریق بسیار مهم است، بنابراین سعی کنید قبل از تزریق، حتما یک کلینیک معتبر را برای این کار انتخاب کنید.

میزان ماندگاری ژل لب در روش تزریق لب قلوه‌ای، به نوع ژل مورد استفاده و مراقبت‌های بعد از تزریق بستگی دارد. میزان ماندگاری ژل در این مدل را حدودا 6 ماه الی یک سال تخمین زده‌اند. عوارض تزریق ژل به مدل قلوه‌ای، معمولا تورم و در موارد نادر کبودی لب است که در همان چند روز اول بعد از تزریق، از بین می‌رود. هزینه تزریق لب به مدل قلوه‌ای، به نوع فیلر تزریق شده بستگی دارد. هر چقدر کیفیت ژل بالاتر باشد، قیمت آن هم بیشتر است. البته ژل‌های با کیفیت ماندگاری بالاتری هم دارند.

ژل لب مدل سه دکمه ای

افرادی که می‌خواهند لب‌های منحصر به فرد و خاصی داشته باشد، سراغ مدل لب سه دکمه‌ای می‌‌روند. در این مدل، سه نقطه روی لب‌های بالا و پایین ژل تزریق می‌شود. با برجسته شدن این نقاط لب فرم زیبا و خاصی به خود می‌گیرد.این مدل تزریق ژل لب، تاثیر فراوانی در زیباتر شدن  چهره فرد دارد. این مدل تزریق لب، بسیار حالت طبیعی دارد، بنابراین نسبت به مدل‌های دیگر طرفداران بیشتری هم دارد.

در این مدل گاهی دو نقطه در لب بالا و یک نقطه در لب پایین برجسته می‌شود و گاهی ممکن است با توجه به فرم لب فرد و مدل دلخواهش برعکس این عمل شود و یک نقطه در لب بالا و دو نقطه در لب پایین برجسته شود.

در ارتباط با ماندگاری ژل لب مدل سه دکمه‌ ایف حتما به یک مرکز معتبر مراجعه کنید. مراکز معتبر از ژل‌های با کیفیت استفاده می‌کنند که ماندگاری بالایی دارند و کاملا استاندارد هستند. در این صورت می توانید تزریق لب بدون عوارض و خطری داشته‌باشید.

تزریق ژل لب مدل غنچه ای

حالت لب در زیبایی چهره تاثیر بسیار زیادی دارد، داشتن لب‌های خوش فرم و زیبا، یکی از اصول زیبایی چهره است. امروزه اکثر افراد برای داشتن لب‌های زیباتر، تزریق ژل لب را انتخاب می‌کنند. تزریق لب را می‌توان به  مدل‌های مختلف انجام داد . یکی از مدل‌های جوان‌پسند و پرطرفدار تزریق لب، مدل لب غنچه‌ای یا عروسکی است. در این مدل لب‌های فرد به گونه‌ای فرم داده می‌شود که لب پایین برجسته‌تر و حجیم‌تر از لب بالای فرد باشد. یعنی تزریق بیشتر در لب پایین صورت می‌گیرد، اما قسمت V شکل لب بالا را هم فرم می‌دهند. این مدل لب همانطور که از نامش مشخص است به لب‌ها حالت غنچه مانند و عروسکی می‌دهد و باعث می‌شود چهره فرد جوانتر به نظر برسد.

میزان تزریق ژل لازم برای این مدل لب، بستگی به فرم اولیه لب فرد دارد. مهارت پزشک، در این نوع تزریق بسیار مهم است. میزان ماندگاری تزریق در این مدل، به توجه به نوع ژل مورد استفاده و مراقبت بعد از تزریق، حدود 8 الی 12 ماه تخمین زده می‌شود.

تزریق ژل لب مدل قلبی

خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی و زیبایی و ورود انواع فیلرها و ژل‌های بی‌خطر و کم عارضه، امروز افراد به راحتی می‌توانند مشکلات ظاهریشان را برطرف کنند. یکی از اصلی‌ترین اعضای چهره که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره دارد، فرم لب‌ها است. داشتن لب‌های خوش فرم و برجسته و زیبا، برای اکثر افراد جذابیت دارد، از این رو، تزریق ژل لب، جز کارهای زیبایی است که در مراکز زیبایی و درمانی مراجعین بسیاری دارد.

انتخاب یک مدل تزریق ژل لب که با چهره فرد سازگاری داشته باشد، بسیار مهم است. مدل تزریق لب قلبی جز مدل هایی است که به چهره اکثر افراد می‌آید. شاید دلیلش این باشد که فرم لب‌ها در حالت طبیعی خود به صورت قلبی است و قسمت v شکل لب در اغلب افراد برجستگی خاصی دارد.  در تزریق ژل لب به مدل قلبی بیشتر تمرکز روی قسمت v شکل لب بالا و حاشیه لب‌هاست.

میزان ماندگاری این مدل تزریق، در صورتی که از ژل‌های با کیفیت استفاده شود و تزریق با مهارت کافی صورت بگیرد حدود 9 الی 12 ماه و گاهی بیش از 12 ماه هم دوام دارد.

مهمترین عوارض تزریق لب مدل قلبی، تورم و کبودی بعد از تزریق است. این عوارض به صورت جزئی ظاهر می‌شوند و بعد از چند روز از بین می‌روند. فرم واقعی لب، بعد از رفع ورم ناشی از تزریق، خود را نشان می‌دهد.

نمونه کار تزریق ژل لب دکتر مهدوی نیا

روش های بی حسی برای تزریق ژل لب

  1. برای کاهش درد و عدم احساس درد در هنگام تزریق ژل لب و یا پس از آن، پزشکان متخصص زیبایی از روش های مختلف بی حسی برای این کار استفاده می نمایند که از جمله ی آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  2. استفاده از پماد های بی حس کنندهتزریق ماده ی بی حسی
  3. استفاده از یخ در ناحیه ی مورد نظر به منظور تزریـق ژل در نواحی حساس نظیر لب
  4. در نواحی حساس مانند لب برای کاهش درد روش تزریق ماده ی بی حس کننده استفاده می شود ولی در نواحی ای مانند خط اخم که از حساسیت کمتری بر خودار می باشند می توان از روش های غیر تزریقی برای بی حس کردن ناحیه ی مورد نظر کمک گرفت .

تزریق ژل بعد از چند روز اثر می کند؟

مدت زمان مشخص شدن نتایج تزریق ژل لب، روی صورت شما و دیدن نتایج آن، بستگی به دوز ماده تزریق شده و محل تزریق دارد اما به طور کلی، افراد می توانند بلافاصله بعد از اتمام تزریق ژل، نتیجه کار را مشاهده کنند و شاهد تغییر در صورت و محل مورد نظر بعد از تزریق باشند. البته که با گذشت چند روز عوارض تزریق ژل لب چون ورم از بین می رود و نتایج طبیعی تری در چهره ی فرد مشاهده خواهد شد.

مسواک زدن بعد از تزریق ژل لب

تزریق ژل لب می‌توانند ظاهر لب‌های شما را بهبود ببخشد و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد. برای اطمینان از نتایج مطلوب تزریق لب و حفظ بهداشت دهان و دندان، باید هنگام مسواک زدن بعد از تزریق، به موارد زیر توجه کنید و آن‌ها را جدی بگیرید.

حداقل شش ساعت بعد از تزریق از مسواک زدن خودداری کنید. پس از تزریق فیلر لب، محل تزریق ممکن است متورم شود و لب‌ها حساس شوند. اگر بلافاصله دندان‌های خود را مسواک بزنید، ممکن است به طور تصادفی با مسواک به لب‌های خود ضربه بزنید و باعث تحریک بیشترآن‌ها شوید. بنابراین بهتر است حداقل شش ساعت بعد از مسواک نزنید.

حتما از مسواک نرم استفاده کنید. مهم است که هنگام مسواک زدن پس از تزریق لب، از مسواک نرم استفاده کنید. استفاده از مسواک سفت، باعث فشار ناخواسته بر روی لب‌ها و آسیب به لب‌ها می‌شود. بهتر است از مسواک نرم استفاده کنید تا از آسیب یا تحریک لب جلوگیری کنید.

در انتخاب خمیر دندانی که بعد از تزریق استفاده می کنید، دقت کنید. برخی از خمیردندان‌ها حاوی مواد شیمیایی قوی هستند که می‌توانند باعث تحریک لب‌ها یا خشک شدن آن‌ها شوند. خمیر دندانی که انتخاب کنید باید فاقد مواد شیمیایی مضر باشد و برای دندان‌های حساس طراحی شده باشد. همچنین از مصرف خمیردندان حاوی منتول خودداری کنید، زیرا می تواند لب‌ها را تحریک کند.

دندان‌های خود را به آرامی مسواک بزنید. مسواک زدن دندان‌ها دو بار در روز مهم است، اما پس از تزریق فیلر لب، باید بیشتر مراقب باشید. به آرامی دندان‌ها و زبان خود را با استفاده از یک مسواک نرم مسواک بزنید و از هر گونه حرکت خشن یا تهاجمی که می تواند ناحیه تزریق شده را تحریک کند، خودداری کنید.

سعی کنید حتی‌الامکان از دهان شویه استفاده نکنید. محصولات دهان شویه، غالبا حاوی الکل هستند که می‌تواند لب‌های شما را خشک کرده و باعث شود فیلر سریعتر تجزیه شود. بنابراین حداقل تا یک هفته پس از درمان از استفاده از دهانشویه خودداری کنید.

مقدار زیادی آب بنوشید. هیدراته ماندن می‌تواند به مرطوب نگه داشتن لب‌ها و کاهش هر گونه تورم یا کبودی کمک کند. بنابراین، مقدار زیادی آب بنوشید و از الکل یا کافئین خودداری کنید، که می‌تواند شما را کم آب کند.

مسواک زدن

بهترین مارک فیلر لب

در حال حاضر، انواع مختلفی از فیلر‌ لب در بازار وجود دارد. انتخاب فیلر مناسب بسیار مهم است. اگر فیلر تزریق شده به لب استاندارد نباشد، می‌تواند مشکلات فراوانی به وجود بیاورد. تزریق فیلر نامعتبر گاهی باعث آسیب‌های برگشت ناپذیر و دردناکی می‌شوند و ممکن است فرد زیبایی چهره خود را برای همیشه از دست بدهد.

بهترین و باکیفیت‌ترین فیلرها برای تزریق لب، فیلر هایی هستند که پایه اصلی آن‌ها هیالورونیک اسید می‌باشد. هیالورونیک نوعی ژل است که بر پایه باکتری ساخته شده و روی مولکول‌های آب داخل بافت پوست می‌نشیند و به بافت آن ناحیه حجم می‌دهد. این فیلرها در طول زمان جذب می‌شوند. فیلرهای با کیفیت سرعت جذب پایینی دارند، با بافت داخل پوست سازگار هستند، باعث ایجاد عفونت و آسیب به بافت نمی‌شوند و ماندگاری آن‌ها بالاست. ویژگی های اصلی بهترین مارک فیلر عبارتند از:

  1. داشتن کیفیت  عالی
  2. عدم ایجاد عوارض جانبی
  3. قیمت مناسب با توجه کیفیت
  4. داشتن نتیجه طبیعی بعد از تزریق
  5. ماندگاری بالا
  6. داشتن هولوگرام معتبر و تاریخ تولید و انقضا
  7. داشتن ظاهر شفاف بدون مواد اضافه

معروف ترین برندهای فیلر لب دنیا در حال حاضر عبارتند از:

  • فیلر لب رووفیل
  • فیلر لب تئوسیال (Teosyal)
  • فیلر لب رستیلن
  • فیلر لب استایلج
  • فیلر لب ژوویدرم

شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک زیبایی…. بهترین تجربه تزریق ژل لب را داشته باشید. تزریق لب در کلینیک….توسط حاذق‌ترین پزشکان با دقت و حساسیت بالا و با استفاده از معتبرترین برندهای فیلر دنیا انجام می‌شود.

لب های شما ممکن است پس از تزریق ژل متورم، حساس و کبود شده باشد. تورم معمولاً بعد از 24 تا 48 ساعت از بین می رود، اما ممکن است تا یک هفته طول بکشد.  حدود دو هفته بعد از تزریق ژل به لب برای نظارت بر لب‌های شما باید مجددا به کلینیک زیبایی مراجعه نمایید.

ممکن است پس از انجام تزریق فیلر لب وسوسه شوید که از نی بنوشید، اما تا حد امکان از این کار اجتناب کنید. استفاده از نی به لب شما فشار می آورد و ممکن است کمی ناراحتی ایجاد کند، زیرا پس از تزریق ژل، لب شما دارای تورم خواهد بود.

مدت زمان تزریق ژل لب بسته به نوع فیلر مورد استفاده می تواند متفاوت باشد. به طور معمول، نتایج بین 6 تا 12 ماه ماندگاری دارند.

پرکننده های اسید هیالورونیک را می توان با استفاده از آنزیمی به نام هیالورونیداز که فیلر را حل می کند، معکوس کرد.

تزریق ژل لب به طور کلی برای اکثر افراد بی خطر است. با این حال، مهم است که با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید تا مطمئن شوید کاندید مناسبی هستید.

امتیاز شما به این پست

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۸ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *