بوتاکس دور چشم

مرکز تخصصی پوست و مو دکتر مصطفی مهدوی نیا 

بوتاکس دور چشم برای رفع سریع چروک دور چشم استفاده می‌شود. کلینیک دکتر مصطفی مهدوی نیا با سال‌ها تجربه در زمینه زیبایی، این عمل را به صورت تخصصی انجام داده و گیرایی چشمان شما را چند برابر می‌کند.

دکتر مصطفی مهدوی نیا کیست؟

021-22654580-85

برای دریافت نوبت تماس بگیرید

تهران – ولیعصر- بالاتر از چهارراه پارک وی- بعد از خیابان فرشته- خیابان خیام قبل از تقاطع نصیبی- سمت راست- پلاک ۳۰/۱

برای دریافت نوبت یا مشاوره فرم زیر را پر کنید

جهت دریافت نوبت یا مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

عناوین پست

یکی از مهم ترین عناصر صورت که تاثیر بسیاری نیز در زیبایی افراد دارد، چشم هایشان می‌باشد. زیبایی هر فرد را می توان در چشم‌های او مشاهده کرد. بعضی اوقات ممکن است در هر شرایط سنی بنا به دلایل مختلف از جمله سن و یا مصرف دخانیات مانند سیگار، در اطراف چشم های افراد چین و چروک و خط ایجاد شود. که در چنین شرایطی افراد به دنبال درمان چین و چروک اطراف چشم خود به روش های مختلف می باشند. یکی از روش های درمان چین و چروک های اطراف چشم، تزریق بوتاکس می باشد. با استفاده کردن از بوتاکس دور چشم ناهمواری ها و چروک هایی که دور چشم وجود دارند از بین می روند و مجدد پوستی صاف و جوان را خواهید داشت.

کاربرد بوتاکس دور چشم در جوانسازی

جدی ترین خطری که می تواند زیبایی هر فرد را  تاثیر قرار دهد، افزایش چین و چروک های دور چشم است چرا که همان طور که می دانید بیشتر افرادی که با این مشکل سر و کار دارند به دلیل بالا رفتن سن دچار چنین مشکلی می شوند. اما لازم است بدانید که کاهش توانایی بدن در تولید کلاژن و الاستین باعث بروز چنین چین و چروک هایی در اطراف چشم می شود. با این وجود هر فردی ممکن است با توجه به شرایط فیزیکی خود به آن دچار شود. بهترین راهی که برای به دست آوردن مجدد زیبایتان وجود دارد، همین بوتاکس دور چشم است که برای یک مدت زمان طولانی می تواند تمامی این خطوط را از بین ببرد و پوستی صاف را به شما هدیه کند.

با استفاده کردن از آن شما می توانید عمق و شدت چین و چروک هایی که روی صورت و خصوصاً دور چشم خود دارید را به میزان بسیار زیادی کاهش دهید و پوستی جوان را مجدد داشته باشید. ماده ای که به پوست شما تزریق می شود کلاژن و الاستین پوست شما را دوباره تحریک می کند و مجدد روند جوانسازی پوست را برایتان به ارمغان می آورد.

مزایای بوتاکس دور چشم

همان طور که گفته شد بوتاکس دور چشم مزیت های بسیاری نسبت به سایر روش ها دارد که همین باعث شده تا افراد بسیار زیادی به این سمت روی آورند و از این تکنیک برای جوانسازی پوست خود استفاده کنند. در زیر به برخی از این مزایا اشاره می کنیم تا با دیدی باز تصمیم بگیرید.

  1. در کمترین زمان نتایج بوتاکس دور چشم می توان مشاهده کرد

به طور مثال در تکنیک هایی مانند میکرونیدلینگ و مزوتراپی مشاهده شده که افراد با توجه به اینکه زمان زیادی را برای دریافت نتیجه صبر می‌کنند اما باز هم با اینکه چندین مورد از این روش استفاده کردند اما باز هم نتایج مطلوب را دریافت نکرده اند. قطعا سریعترین روشی که می‌توان برای از بین بردن چین و چروک های اطراف چشم استفاده کرد، تزریق بوتاکس است که بازه زمانی اثربخشی آن زمان زیادی طول نمی کشد و همان گونه که گفته شد می توانید در ۲۴ ساعت بعد از انجام این عمل نتایج را احساس کنید. افراد بسیار زیادی به دنبال این هستند که بتوانند در یک مدت زمان کوتاه زیبایی خود را به دست آورد و پوستی صاف و جوان داشته باشند که استفاده از این روش می تواند برای آن ها بسیار سودمند باشد.

  1. ماندگاری بالای بوتاکس دور چشم

میزان ماندگاری بالای بوتاکس دور چشم یکی دیگر از دلایلی است که می توانید برای انتخاب بوتاکس داشته باشید. این روش نسبت به سایر روش ها ماندگاری بالاتری دارد و می‌تواند بین 4 تا 6  ماه این عمل ماندگاری داشته باشد. اما بستگی به مهارت متخصصی که این کار را انجام می‌دهد و همچنین رعایت کردن برخی نکات می توانید از حداکثر زمان برای استفاده از این تکنیک استفاده کرد.

  1. قدرت اثر بخشی بالا

قدرت اثر بخشی بوتاکس دور چشم باعث شده است نسبت به سایر روش ها طرفداران بسیاری داشته باشد چون شما می توانید با استفاده کردن از یکبار تزریق آن عمیق‌ترین چین و چروک هایی که روی صورت تان قرار دارند را از بین ببرید. سالانه هزاران نفر از این تکنیک استفاده می کنند که دلایل آن هم همین مزایایی است که گفته می شود.

دریافت مشاوره و رزو نوبت رایگان

برای لیزر موهای زائد خود می توانید از طریق دکمه رو به رو جهت مشاوره با مشاورین مرکز و یا تعیین وقت ویزیت با ما در ارتباط باشید.

عوارض بوتاکس دور چشم

استفاده کردن از تمامی فرآیندهای زیبایی ممکن است عوارضی برای شما به همراه داشته باشد که تزریق بوتاکس هم از این قضیه مستثنی نیست و می تواند مشکلاتی برای شما به وجود آورد. اما ابتدا نیاز است بدانید که بیشتر مشکلاتی که با این روش به وجود آمده تنها به خاطر ناوارد بودن متخصصی است که این عمل را انجام داده است. مشکلاتی که تزریق بوتاکس توسط متخصصین غیر حرفه‌ای دارند به این ترتیب است:

  • افتادگی پلک
  • کشیدگی ابرو
  • مشکلات بینایی

اما همان‌طور که گفته شد تمامی این مشکلات بیشتر به دلیل مراجعه نکردن به یک پزشک متخصص در این زمینه است. همان طور که می دانید بوتاکس یک ماده سمی به شمار می آید و اگر از آن به درستی استفاده نشود و در مناطقی صحیح تزریق نشود می تواند عوارض جانبی برای شخص به همراه داشته باشد. همیشه سعی کنید از کلینیک های معتبر زیبایی استفاده کنید چون بیشتر خطراتی که ممکن است برای افراد به وجود آید این است که به کلینیک‌هایی مراجعه می‌کنند که تجربه و مهارت کافی در پیاده سازی چنین تکنیکی را ندارند و باعث به خطر افتادن سلامت زیبا جویان می شود.

مراقبت های بعد از بوتاکس دور چشم

طبق تحقیقاتی که صورت گرفته از نتیجه و اثربخشی تزریق بوتاکس که شما می‌توانید بعد از گذشت یک هفته تغییرات را به خوبی مشاهده کنید و بین ۴ تا ۶ ماه می توان انتظار داشت که هیچ اثری از چین و چروک ها را مشاهده نخواهید کرد. اما نیاز است بدانید که اثربخشی این قضیه دائمی نیست و برای اینکه بتوانید برای مدت زمانی طولانی تر از آن استفاده کنید نیاز است که پس از گذشت مدت زمانی آن را تمدید کنید. اما بعد از اینکه تزریق شما انجام شد باید نکاتی را بدانید تا با رعایت کردن آن ها هیچ گونه مشکلی را تجربه نکنید. در زیر برخی از مراقبت هایی که نیاز است بعد از انجام بوتاکس انجام دهید را نام میبریم:

به مدت چند ساعت دراز نکشید

متخصصان توصیه می کنند بعد از تزریق بوتاکس حتما به مدت 4 ساعت دراز نکشید. چون دراز کشیدن باعث می شود تا ماده تزریق شده حرکت کند و عوارض جانبی را برای شما به همراه داشته باشد.

ناحیه تزریق را ماساژ ندهید

بعد از تزریق بوتاکس دور چشم به هیچ وجه ناحیه ای که تزریق شده را فشار یا ماساژ ندهید اگر این کار را انجام دهید ماده در زیر پوست شما پخش می شود و بعدا مشکلاتی همچون افتادگی پلک و عدم تقارن صورت را برای شما به وجود آورد.

تا 24 ساعت دوش نگیرید

اگر بعد از تزریق بوتاکس به دور چشم دوش بگیرید نفوذ پذیری پوست را افزایش می دهید که این کار باعث می شود ماده در زیر پوست حرکت کند و باعث بروز مشکلاتی شود. بعد از 24 ساعت که ماده به ناحیه مربوطه جذب شد می توانید استحمام کنید.

فعالیت سنگین ورزشی نداشته باشید

باز هم همان مشکلاتی که در دوش گرفتن وجود داشت ممکن است با ورزش کردن پیش آید و بهتر است پس از 24 ساعت به ورزش کردن بپردازید. تا ماده به خوبی جذب ناحیه هدف شود و باعث نفوذ پذیری پوست نشوید.

از مصرف الکل و دخانیات پرهیز کنید

طبق تجربه در صورتی که بعد از تزریق بوتاکس اقدام به مصرف الکل یا دخانیات کنید دوران نقاهت شما طولانی تر می شود و ممکن است پوست دچار التهاب شود. پس به مدت 24 ساعت این فعالیت ها را کنار بگذارید و به هیچ وجه الکل یا دخانیات مصرف نکنید.

مزایای بوتاکس دور چشم آقایان

بوتاکس برای درمان بسیاری از عارضه‌ های مختلف استفاده می ‌شود. در ارتباط با بهبود ظاهری صورت، بوتاکس دارای مزایای فراوانی برای جوان‌ سازی و مقابله با سالخوردگی پوست می ‌باشد. چنانچه تمایل به استفاده از بوتاکس دور چشم آقایان دارید، مزایای مربوط به این روش درمانی را مطالعه کنید :

رفع چین و چروک‌ های دور چشم بدون نیاز به جراحی

بر خلاف لیفت صورت و لیفت ابرو، بوتاکس روشی غیر تهاجمی است که معمولاً به بی‌حسی نیاز ندارد. انجام این روش تنها چند دقیقه زمان می ‌برد؛ در حالی که انجام روش ‌های جراحی جهت رفع چین و چروک مانند لیفت صورت به سه تا چهار ساعت زمان نیاز دارد. همچنین امکان دارد زمان بهبودی در روش‌های جراحی هفته ‌ها طول بکشد. تزریق بوتاکس دور چشم، در مدت زمان کمی انجام می ‌شود. با وجود اینکه پس از تزریق به زمان بهبودی نیازی نمی‌ب اشد، بسیاری از آقایان ترجیح می‌ دهند که به سبب احتمال بروز ورم یا کبودی، به مدت یک روز به سر کار نرفته و استراحت کنند.

بهبود ظاهر طبیعی صورت در ناحیه دور چشم

مهم‌ترین مزیت بوتاکس جوان ‌سازی و افزایش زیبایی صورت می ‌باشد. این روش در رفع چین و چروک و همچنین جلوگیری از ایجاد خطوط و چروک ‌های جدید بسیار مؤثر می‌ باشد. مردان معمولاً تمایل دارند که در مقایسه با دیگران جوان ‌تر به نظر برسند و افزایش روزافزون استفاده از بوتاکس دور چشم در مردان نیز به همین علت می‌ب اشد. در بسیاری از موارد مردان سالخورده ‌تر موفق به ترفیع و پیشرفت شغلی نم ی‌شوند؛ در حالی که مردان جوان ‌تر فرصت و موقعیت مناسب ‌تری برای پیشرفت در شغل خود دارند. مردان سالخورده ‌تر ترجیح می ‌دهند که نشانه ‌های افزایش سن را در حد امکان پنهان کنند. تزریق بوتاکس دور چشم، باعث کاهش چین و چروک‌های پیشانی و دور چشم آقایان می ‌شود و همچنین پف ‌های زیر چشم که در اثر افزایش سن ایجاد می‌ شوند را رفع می ‌کند.

افزایش اعتماد به نفس

وجود تعداد کمی چروک در صورت طبیعی می ‌باشد؛ ولی وجود تعداد زیادی چین و چروک باعث می ‌شود که فرد سالخورده ‌تر از حد طبیعی به نظر بیاید. چین و چروک‌ های صورت در اثر تابش نور خورشید، استفاده نکردن از محصولات ضد آفتاب و یا به دلایل ژنتیکی ایجاد می ‌شوند و باعث می ‌شوند تا مردان در ارتباط با چهره خود اعتماد به نفس کافی نداشته باشند. استفاده از بوتاکس دور چشم می ‌تواند نشانه ‌های افزایش سن را رفع کند و در نتیجه اعتماد به نفس شخص را افزایش دهد. در واقع شواهد نشان می ‌دهند که بوتاکس باعث کاهش علائم افسردگی می ‌شود. به طور کلی تزریق بوتاکس باعث بهبود کیفیت زندگی چه در محل کار و چه در زندگی شخصی مردان می ‌شود.

ماندگاری بوتاکس دور چشم آقایان

معمولاً بوتاکس یک راه حل عالی برای از بین بردن خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم است. هنگامی که تزریق بوتاکس انجام شد شما می ‌توانید به تدریج شاهد شل شدن عضلات اطراف چشم خود باشید و به این ترتیب در هنگام خندیدن یا لبخند زدن دیگر عضلات دور چشم شما منقبض نخواهد شد. برای از بین بردن خطوط ریز اطراف چشم شما به ۵ تا ۱۲ واحد بوتاکس در هر جلسه نیاز خواهید داشت تا نتایج خوبی را به دست بیاورید. معمولاً نتایج حاصل از تزریق بوتاکس حدود ۴ ماه باقی می ‌ماند اما گاهی اوقات ممکن است این زمان کمی طولانی شود پس جای تعجب نخواهد داشت. شل شدن این عضلات باعث می ‌شود که در برابر حرکت کردن مقاوم شوند حتی در فواصل بین جلسات درمانی نتوانند حرکت کنند.

بهترین سن برای تزریق بوتاکس دور چشم

هیچ پاسخ مناسب و درستی برای این سؤال وجود ندارد زیرا هر بیمار شرایط منحصر به فرد خود را دارد. برخی از افراد به هیچ وجه به پیشگیری با بوتاکس احتیاج ندارند، در حالی که برخی دیگر از سن 20 سالگی شروع به ایجاد خطوط ریز در صورت خود می ‌کنند. این درمان را باید با مشورت با پزشکان شروع کنید. آن ‌ها می ‌توانند پوست شما را بازرسی کنند و به شما بگویند آیا واقعاً به تزریق بوتاکس احتیاج دارید یا نه. البته گفته می ‌شود که سنین توصیه شده ‌ای وجود دارد که اکثر متخصصان بر روی آن توافق دارند.

پزشکان به بیماران خود می‌گویند “زمانی می ‌توان شروع به درمان خط و خطوط روی صورت کرد که این خط و خطوط در هنگام استراحت صورت نیز وجود داشته باشند “شروع به استراحت می ‌کنند” (یعنی وقتی که صورت بدون حالت و ریلکس است). این وضعیت معمولاً حدوداً در دهه‌ ی 20 سالگی عمر رخ می ‌دهد، اما ممکن است برای برخی از بیماران زودتر یا دیرتر رخ دهد. هنگامی که به سن 30 سالگی رسیدید، انجام روش ‌های پیشگیری با استفاده  از بوتاکس نسبت به گذشته کاری عاقلانه ‌تر می ‌شود. در این دهه از زندگی، تولید کلاژن و الاستین به ‌طور قابل ‌توجهی کند شده و بازگشت پوست از حرکات روزانه سخت ‌تر از قبل می ‌شود.

با انجام درمان ‌های پیشگیرانه مانند بوتاکس می ‌توانید این روند را در مسیر خود متوقف کنید (یا حداقل آن را به‌طور قابل توجهی کند کنید، و این عارضه ‌ی اجتناب ناپذیر را برای زمان‌های بعد به عقب بی اندازید.)

ضرورت تزریق بوتاکس دور چشم بعد از ۴۰ سالگی

تا سن 40 سالگی، اکثر ما حداقل یک یا دو چین و چروک در صورتمان داریم. هنگامی که مسائل مربوط به شیوه زندگی مانند سیگاری بودن یا گذراندن زمان زیادی در زیر نور آفتاب و بدون محافظت وجود دارد، این امر قطعاً به حقیقت می ‌پیوندد. در این سنین و بر اثر عوامل فوق الذکر، چین و چروک ‌ها حتی بدون ایجاد حرکات و حالاتی در صورت و برای همیشه وجود خواهند داشت و باعث می ‌شود صورت افتاده، خسته یا حتی گود رفته به نظر بیاید. در این مرحله ، بوتاکس هم از این مشکلات در پوست جلوگیری کرده و هم در عین حال آن را بازیابی می ‌کند.

در اینجا نیز یک واقعیت عمومی وجود دارد: هر بیمار شرایط منحصر به فرد خود را دارد. کسی که پوست طبیعی تیره دارد ممکن است متوجه شود حتی در دهه  40  یا 50 سالگی خود حتی یک خط کوچکی در صورتش ایجاد نشده است، در حالی که یک فرد سفید و بور با پوستی نازک یا شفاف ممکن است حتی در سن 23 سالگی دچار خط و خطوطی در صورتش باشد، مخصوصاً اگر سیگار بکشد. بهتر است برای خودتان فرضیه سازی نکنید و برای مشورت، به یک پزشک متخصص مراجعه نمایید.

آیا تزریق بوتاکس برای افراد سالمند خطرناک است؟

در سنین بالا نیز می ‌توان تزریق بوتاکس را با خیال راحت و بی‌ خطر انجام داد. نباید در مورد درمان‌ های بوتاکس مشکلی داشته باشید، به ‌شرط اینکه شما یک فرد مسن سالم باشید. تا زمانی که شما از مشکلات عصبی رنج نمی ‌برید و داروهای رقیق‌ کننده خون مصرف نمی ‌کنید، تزریق بوتاکس برای شما بی‌ خطر است. اگر به تزریق بوتاکس فکر می‌کنید و بالای 60 سال سن دارید، مواردی وجود دارد که باید با پزشک خود در میان بگذارید. پزشک باید به کیفیت پوست، عمق خطوط و چین و چروک ها، میزان از دست رفتن حجم پوست توجه کند و سپس تصمیم می ‌گیرد که تزریق بوتاکس را برای شما انجام دهد یا خیر. اگر در مورد این مسئله سؤالی دارید می‌توانید با پزشک متخصص مشورت کنید. متخصص پوست شما با توجه به سابقه پزشکی شما و سایر روش‌هایی را که قبلاً انجام داده‌اید، م ی‌داند چه چیزی برای شما بهتر است.

نتایج بوتاکس دور چشم معمولا پس از چه مدت مشاهده می شود؟

نتایج این روش سرپایی نسبتا سریع و موفقیت آمیز است. معمولاً حدود 3 روز طول می کشد تا نتایج قابل توجهی حاصل شود. و هر چه مدت زمان بیشتری از تزریق بوتاکس اطراف چشم بگذرد نتایج بیشتر قابل مشاهده خواهند بود.

میزان ماندگاری بوتاکس دور چشم چه میزان می باشد؟

نتایج بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک چشم حدود 3 تا 4 ماه دوام خواهد داشت. این روش جوانسازی می تواند راه حلی سریع و طبیعی برای کاهش خطوط صورت باشد.

آدرس مرکز کلینیک دکتر مهدوی نیا 

تهران، فرشته، خیام، نبش تختی دوم، پلاک۳۰/۱
 

امتیاز شما به این پست

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

4 Comments

  1. زمانی گفت:

    درسته که بوتاکس باعث بی حسی میشه؟

    • کلینیک دکتر مهدوی نیا گفت:

      سلام
      بله ماده بوتاکس بعد از تزریق باعث بی حس شدن عضلات ناحیه تزریق می شه که به مرور زمان این حس به محل تزریق بر می‌گرده.

  2. زهرا رحیمی گفت:

    سلام. ماندگاری بوتاکس چقدره؟

    • کلینیک دکتر مهدوی نیا گفت:

      سلام
      ماندگاری بوتاکس بستگی به برند استفاده شده و رعایت نکات مراقبتی توسط فرد داره اما بطور کلی بعد از چند ماه باید برای تزریق مجدد به کلینیک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *