تزریق فیلر
سوختگی بعد از لیزر

چه عواملی باعث سوختگی بعد از لیزر موهای زائد می شود؟

فرم رزرو نوبت و مشاوره تخصصی
آنچه می خوانید:
اشتراک گذاری صفحه
همچنین بخوانید
مرکز تخصصی دکتر مصطفی مهدوی نیا | چه عواملی باعث سوختگی بعد از لیزر موهای زائد می شود؟

امروزه روشهای زیادی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد که در بین آنها لیزر موهای زائد طرفداران زیادی داشته و روشی کم تهاجم و  تقریبا دائمی محسوب می شود.با لیزر موهای زائد حدود 80 تا 90 درصد موها از بین می روند. اما متاسفانه در صورتی که لیزر موهای زائد به درستی انجام نشود ما را درگیر عوارض پوستی شدیدی می کند. سوختگی بعد از لیزر یکی از عوارض لیزر می باشد با ما در این مقاله همراه باشید تا شما را با ۸ عاملی که منجر به سوختگی بعد از لیزر می شود آشنا کنیم.

 

۸ عامل مهمی که باعث سوختگی پس از لیزر می شود

با داغ شدن بازار لیزر موهای زائد بسیاری از آرایشگاه ها و مراکز غیر تخصصی با دستگاههای غیر استاندارد و  همچنین با اپراتورهای غیر متخصص اقدام به انجام این عمل می کنند و به همین دلیل عوارضی  برای مراجعه‌ کننده در بر دارد. سوختگی یکی از بدترین عوارض لیزر موهای زائد است که در صورت شدید بودن جای زخم آن دائمی می شود.

[irp posts=”10447″ name=”لیزر موهای زائد”]

دلایلی مختلفی وجود دارد که باعث سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد می شود که ۸ دلیل مهم آن عبارتند از :

  • استفاده از دستگاه نامناسب لیزر موهای زائد

با پیشرفت تکنولوژی تنوع دستگاههای لیزر زیاد شده و تقریبا می توان گفت برای هر پوست و مویی با هر رنگ دستگاه مخصوصی وجود دارد. متخصص قبل از شروع لیزر باید رنگ پوست و موی مراجعه کننده را بررسی کرده و طبق آن با دستگاه لیزر مناسب کار را شروع کند. متاسفانه نداشتن متخصص در بعضی از مراکز انجام لیزر در این زمینه موجب می شود تا دستگاه مناسب انتخاب نشود و پوست مراجعه کننده دچار سوختگی شود. دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا از جمله دستگاه های خوبی است که کمترین عوارض را دارد اگر توسط اپراتور متخصص انجام شود.

[irp posts=”10929″ name=”دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا”]

همچنین برخی از افراد برای انجام حذف موهای زائد در پی تبلیغات و برای پرداخت هزینه کمتر به مراکز غیر معتبر و یا آرایشگاههای بدون مهارت و بدون مجوز با دستگاههای بی کیفیت و ارزان مراجعه می کنند. قیمت پایین خیلی از متقاضیان را به سمت خود می کشد اما نتیجه این تبلیغات بی اساس عوارضی چون سوختگی و زخم در پی دارند که بعد از انجام لیزر نمایان می شود.

  • نداشتن مهارت و تجربه لازم اپراتور لیزر

اپراتور هم می تواند در سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد نقش داشته باشد. اگر اپراتور لیزر دوره دیده و متخصص نباشد و مهارت کافی برای انجام لیزر نداشته باشد در انجام عمل دچار مشکل شده و ممکن است نتواند دستگاه درست را برای فرد انتخاب کند و یا در تنظیم درجه و سرعت و شدت دستگاه لیزر مهارت نداشته باشد و همین امر باعث سوختگی مراجعه کننده گردد.

[irp posts=”11725″ name=”از عوارض و خطرات لیزر موهای زائد چه می دانید؟”]

  • برنزه کردن و افتاب گرفتن قبل از انجام لیزر

برنزه کردن به وسیله آفتاب و یا دستگاه سولاریوم اگر چه ظاهری جذاب و زیبا دارد اما در واقع مولکول های دی ان ای خود را از بین می برند تا سرطانی نشوند و این امر موجب تغییر رنگ پوست می شود. از سوی دیگر پس از برنزه کردن با روشهای ذکر شده در بالا، پوست بسیار خشک و آسیب پذیر می شود و در نتیجه تاباندن اشعه لیزر به این پوست باعث آسیب دیدن آن می شود که یکی از آسیب هایی ک حتما صورت میگیرد سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد است. از این رو فردی که پوست خود را برنزه کرده تا چند ماه اجازه لیزر موهای زائد در نواحی که برنزه شدن صورت گرفته را ندارد. پس حمام افتاب و برنزه کردن با سولاریوم قبل از انجام لیزر ممنوع.

  • تمیز نبودن پوست ناحیه مورد لیزر

یکی دیگر از عواملی که باعث سوختگی پوست ناشی از لیزر موهای زائد می شود تمیز نبودن پوست قبل از لیزر است.

گاهی ممکن است در نواحی که مورد هدف لیزر است و قرار است بوسيله لیزر موهای زائد آن ناحیه از بین بروداز انواع کرم ها، دئودورانت، روغن، عطر و… استفاده کرده باشیم این مواد به دلیل داشتن ترکیبات شیمیایی  پوست را حساس کرده  و همچنین مانع از رسیدن اشعه لیزر به ریشه مو می شوند و اشعه به سطح پوست برخورد می کند و با انجام لیزر بر روی آنها ممکن است پوست دچار سوختگی شود. در این بین کرم بی حسی نیز مستثنی نیست و اگر قبل از انجام لیزر از کرم بی حسی موضعی استفاده می شود باید پس از بی حس شدن ناحیه و قبل از انجام لیزر کاملا شسته شود و آثاری روی پوست نماند.

پس قبل از انجام لیزر موهای زائد پوست باید کاملا تمیز و عاری از هرگونه مواد شیمیایی باشد.

  • 5.لایه برداری قبل از لیزر

لایه برداری، سلول های مرده پوست را زدوده و راه را برای رسیدن اشعه لیزر به ریشه مو  هموار میکند. اما افرادی که پوست خود را قبل از انجام لیزر لایه برداری می کنند باید 4 روز از مراجعه کردن برای انجام لیزر خودداری کنند. اگر قبل از این مدت و بلافاصله بعد از لایه برداری پوست لیزر انجام شود بدلیل حساس بودن بسیار زیاد پوست ناحیه مورد لیزر دچار سوختگی میشود.

  • عدم مراقبت از پوست بعد از انجام لیزر

یکی دیگر از عوامل سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد مراقبت نکردن بعد از انجام لیزر است.

در معرض نور مستقیم خورشید قرار گرفتن، گرم کردن پوست بعد از انجام لیزر، سولاریوم، مرطوب نکردن پوست و رعایت نکردن دیگر توصیه هایی که توسط مرکز داده می شود باعث عوارضی همچون سوختگی پوست می شود.

[irp posts=”10980″ name=”11 نکته مراقبت بعد از لیزر مو‌های زاید”]

  • استفاده از درجه نامناسب دستگاه لیزر حین انجام حذف موهای زائد

بعضی از افراد در مراجعه برای انجام عمل لیزر بی نظمی کرده و وقت های تعیین شده برای لیزر موهای زائد خود را به تعویق انداخته و پی در پی مراجعه نمی کنند  و پس از چند ماه فاصله بین دو مرحله لیزر و مراجعه برای انجام لیزر از اپراتور میخواهند که با درجه  بیشتری این عمل را برایشان انجام دهند تا هم زودتر به نتیجه برسند و هم  فاصله افتاده جبران شود که در این صورت اگر متصدی این کار را انجام دهد، درجه نامناسب بالا باعث سوختگی و تورم  پوست می شود.

  • انجام لیزر بر روی تتو و زخم

بسیاری از مراکز انجام لیزر معتبر، از انجام لیزر بر روی نواحی که تتو انجام شده خودداری می کنند. چرا که در طی انجام لیزر موهای زائد اشعه لیزر قبل از رسیدن به ریشه موهای زائد جذب پیگمنت های تیره تتو روی سطح پوست می شوند  و در حینی که می توانند تتو رو کمرنگ کنند به پوست هم اسیب می رسانند و پوست دچار سوختگی شود. این مسئله برای زخم ها نیز صادق است و نباید روی زخم ها لیزر موهای زائد انجام شود و ممکن است عوارض بیشتری نیز داشته باشد.

در پایان گفتنی است شما با مراجعه به مراکز تخصصی پوست و مو مانند مرکز تخصصی پوست و مو دکتر مصطفی مهدوی نیا می توانید شاهد بهترین نتیجه از لیزر باشید.

[irp posts=”10135″ name=”دکتر مصطفی مهدوی نیا”]

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سایر پست ها
تزریق فیلر لب برای خانمی که روی تخت کلینیک دراز کشیده است.
تزریق بوتاکس به صورت یک زیباجو
برند فیلر
هزینه فیلر بینی