تزریق فیلر
مقایسه شیو و لیزر موهای زائد

مقایسه شیو کردن و لیزر موهای زائد صورت

فرم رزرو نوبت و مشاوره تخصصی
آنچه می خوانید:
اشتراک گذاری صفحه
همچنین بخوانید
مرکز تخصصی دکتر مصطفی مهدوی نیا | مقایسه شیو کردن و لیزر موهای زائد صورت

مقایسه شیو کردن با لیزر موهای زائد، اگر به دنبال نتایج طولانی مدت و ماندگار هستید، لیزر موهای زائد بهترین انتخاب است. از آنجایی که این فرآیند فولیکول مو را از بین می برد، به طور قابل توجهی بازگشت رشد مو را محدود می کند. بسیاری از افرادی که لیزر موهای زائد را انجام می دهند، نتایج دائمی را مشاهده می کنند، در حالی که برخی دیگر اثرات ماندگار را برای چندین ماه یا سال تجربه می کنند.

چرا لیزرموهای زائد بهتر از اصلاح است؟

مقایسه شیو کردن با لیزر موهای زائد از نظر اثربخشی، لیزر موهای زائد کاری را انجام می دهد که اپیلاسیون و اصلاح نمی توانند – به پوست نفوذ می کند تا فولیکول را از بین ببرد و در نتیجه رشد مو را مهار می کند. این یک راه حل “دائمی” حذف موهای زائد بسیار بیشتر از اپیلاسیون یا اصلاح است.

آیا اصلاح قبل از لیزر لازم است؟

هنگامی که برای لیزر موهای زائد خود آماده می شوید، مطمئن شوید که شب قبل یا صبح درمان خود را اصلاح کرده اید. دلیل این احتیاط ساده است – شما می خواهید تا حد امکان موهای زائد را بردارید تا بیشتر انرژی لیزر را جذب نکند.

کدام روش برای رفع موهای زائد بهتر است؟

گزینه سریع: اصلاح.

اپیلاسیون: رضایت بخش و ماندگاری طولانی. اپیلاسیون راحت تر از اصلاح است. …

لیزر موهای زائد بدن: درمان محبوب  موهای زائد با بسیار ماندگاری طولانی.

آیا 3 جلسه برای لیزر موهای زائد کافی است؟

 پاسخ به نیازهای فردی شما بستگی دارد، اما بیشتر افراد می توانند درمان اولیه خود را طی 4-6 درمان به پایان برسانند. پس از اتمام جلسات، که در مقایسه شیو کردن با لیزر موهای زائد از مزایای بی شمار زندگی بدون موهای ناخواسته با لیزر به شمار می رود.

مقایسه شیو و لیزر موهای زائد

مزایای شیو کردن موهای زائد چیست؟

شیو یکی از روش‌های قدیمی رفع موهای زائد است و از ژیلت های متفاوتی بدین منظور استفاده می‌شود ولی همه ی آن‌ها دارای تیغی میباشند که موهای زائد را به صورت سطحی رفع میکند. تعدادی از ژیلت ها یک تیغه و تعدادی هم تیغه های بیشتری دارند. البته تعدادی از آن‌ها هم الکتریکی بوده و یا به تجهیزات دیگری مجهز میباشند.

انتخاب ژیلت متناسب برای هر فرد متناسب با نیازهای وی صورت میگیرد ولی شیو به صورت کلی میتواند این موارد را تضمین کند:

  • نتایج سریع و آنی
  • عدم درد
  • هزینه پایین
  • راحتی و سادگی در کاربردهای خانگی
  • به کار گیری آسان
  • احتمال کم بروز عوارض جانبی
  • عدم رشد موها به مدت یک تا سه روز

قیمت این دستگاهها هم با توجه به مارک و منطقه آن متفاوت خواهند بود. امکان به کارگیری شیو برای رفع موهای زائد تمام نواحی بدن وجود ندارد به عنوان مثال میتوان از شیو برای رفع موهای ناحیه پاها و دست‌ها، صورت آقایان و زیربغل استفاده نمود ولی موهای ناحیه بیکینی و پشت در این دسته قرار نمیگیرند و بهتر است برای رفع موهای آن‌ها از لیزر استفاده نمود.

لیزر موهای زائد چگونه كار مي كند؟

ليزر كردن موهاي زائد بوسيله منتشر شدن يك طول موج نور با تمركز بر روي ريشه فوليكول مو كار مي كند و بصورت اساسي فوليكول مو را تخريب مي كند اين به معني اين است كه مي تواند باعث كاهش موهاي دائمي شود .بطور متوسط مو در ناحيه درمان ظرف دو يا سه هفنه از بین خواهد رفت .

فرآیند لیزر کردن موهای زائد 

در مقایسه شیو کردن با لیزر موهای زائد باید گفت؛ ليزر بهترين روش براي درمان طولاني مدت برای كاهش يا از بين بردن موهای زائد مي باشد. ليزر موهاي زائد باعث تخريب لايه پوست نمي شود بنابراين حتي حساس ترين پوست هم مي تواند از این روش بهره ببرد .

مشاوره: ممكن است بعضي ها در حین لیزر مقدار گرمایی را بر روی پوست خود احساس کنند .  اگرچه در کلینیک خورشید  پس از درمان كمك مي کنیم تا گرما از روي پوست رفع شود و برای این کار  از يك سيستم خنك كننده پيشرفته استفاده خواهیم کرد تا در حین کار مطلوب ترین کیفیت را تجربه کنید.

شروع قيمت ها بستگي به ناحيه درمان دارد شما میتوانید از اینجا هزینه لیزر موهای زائد  را با دستکاه های مختلف مشاهده کنید.

مقایسه شیو و لیزر موهای زائد

مزایای لیزر کردن موهای زائد بدن 

هدف لیزر و شیو یکسان بوده و در رفع موهای زائد خلاصه می‌شود ولی نوع عمل‌کرد این دو در دست یابی به هدف یاد شده با هم متفاوت است. رفع موهای زائد در لیزر با نفوذ پرتوهای لیزر به عمق پوست و جذب آن‌ها توسط فولیکولها صورت میگیرد. این روش به نسبت سایر متدهای رفع موهای زائد ماندگاری خیلی بیشتری دارد زیرا موها را از ریشه و محل رشد آن‌ها رفع میکند.

تعداد زیادی از طرفداران لیزر به هزینه بالای جلسات درمانی اهمیتی نمی دهند و به عقیده آن‌ها لیزر ارزش صرف چنین هزینه ای را دارد زیرا شما را از شر روش‌های تکراری و خسته‌کننده رفع موهای زائد مانند شیو راحت میکند.

تعداد زیادی از مراجعین هم به هزینه جلسات لیزر درمانی اهمیت میدهند. بهتر است این دسته میزان ماندگاری رفع موهای زائد و هزینه جلسات را با هم مقایسه کنند تا بتوانند بهترین روش رفع موهای زائد را برای خود انتخاب نمایند.

لیزر قادر است تا موهای بخش‌های متفاوتی از بدن مانند صورت، زیربغل، پاها و خط بیکینی، بازو ها و قفسه سینه و حتی پشت را رفع کند. رفع موهای زائد بخشهایی از بدن با شیو دشوار بوده و یا پوست این ناحیه حساس است، بنابراین لیزر گزینه خیلی بهتری برای رفع این موهاست.

اثرات بلند مدت لیزر موهای زائد 

در مقایسه شیو کردن با لیزر موهای زائد باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • هر کسی که عوارض جانبی پایداری را تجربه می کند باید با متخصص پوست خود مشورت کند.
  • قرمزی و تحریک. لیزر موهای زائد به فولیکول های موهای هدف آسیب می رساند. …
  • پوسته شدن. برخی افراد ممکن است پوسته پوسته شدن در ناحیه آسیب دیده را تجربه کنند. …
  • تغییرات در رنگ پوست. …
  • آسیب چشم. …
  • خطر عفونت پوست.

مشاهد سریع نتایج لیزر موهای زائد نسبت به شیو کردن

یکی از موارد مقایسه شیو و لیزر موهای زائد به طور معمول، فولیکول های مو تخریب شده، موهای قابل مشاهده خود را در عرض یک هفته پس از درمان می ریزند. بنابراین، با فرض اینکه به پنج جلسه به فاصله چهار هفته نیاز دارید، باید انتظار داشته باشید که نتایج نهایی درمان را در عرض 21 هفته از اولین جلسه خود مشاهده کنید.

بعد از لیزر دوم موهای زائد چه اتفاقی می افتد؟

این کاملاً طبیعی است که بلافاصله بعد از هر جلسه لیزر موهای زائد مقداری سوزش پوست را تجربه کنید. بسته به حساسیت پوستتان، ممکن است مقداری خارش باقیمانده، ناراحتی مشابه سوختگی با تیغ و قرمزی پوست را تجربه کنید که ممکن است تا 24 ساعت آینده ادامه داشته باشد.

آیا لیزر موهای زائد می تواند باعث عدم تعادل هورمونی شود؟

لیزر موهای زائد برای زنان دارای عدم تعادل هورمونی به خوبی جواب نمی دهد. برای این افراد نتایج موقتی است، مگر اینکه مشکل اساسی درمان شود. هنگامی که عدم تعادل هورمونی درمان می شود، درمان های لیزر موهای زائد می تواند شروع شود و نتایج عالی به دست آید.

آیا 6 جلسه برای لیزر موهای زائد کافی است؟

اکثر افراد برای نتایج بهینه به ۴ تا ۶ جلسه نیاز دارند و توصیه می‌شود که سالی یک‌بار یا بیشتر برای درمان‌های نگهدارنده مراجعه کنید. هنگام برنامه‌ریزی درمان‌های رفع موهای زائد، باید چند هفته فاصله بین آنها بیندازید، بنابراین چرخه کامل درمان ممکن است چند ماه طول بکشد.

آیا بین لیزر موهای زائد 8 هفته زمان زیادی است؟

با انجام درمان های بیشتر، فاصله بین درمان ها ممکن است 8 تا 10 هفته باشد. بین چرخه های رشد مو (بیش از 2 تا 3 ماه) خیلی منتظر نمانید زیرا ممکن است یک دوره رشد مو را از دست بدهید. لیزر فقط روی موهای در حال رشد (فاز آناژن) کار می کند.

هر چند وقت یکبار می توانیم بین جلسات لیزر شیو کنیم؟

بله، می توانید بین جلسات اصلاح کنید. مقداری رشد مو بین درمان ها انتظار می رود (معمولاً بین درمان ها بین چهار تا شش هفته فاصله وجود دارد). تراشیدن هر ناحیه از بدن بین جلسات لیزر موهای زائد کاملاً اشکالی ندارد. ما قویاً توصیه می کنیم که همه مشتریان قبل از هر جلسه اصلاح کنند.

مقایسه شیو و لیزر موهای زائد

آیا لیزر موهای زائد پوست را روشن می کند؟

پس از لیزر موهای زائد، پوست ممکن است دچار ناراحتی موقت شده و قرمز یا متورم شود. پوست شما نیز ممکن است تیره یا روشن شود، اما این اثرات موقتی هستند و باید در عرض چند روز برطرف شوند.

از اولین لیزر موهای زائد چه انتظاری باید داشته باشم؟

  • قرمزی و برآمدگی طبیعی است. …
  • ناحیه تحت درمان را به آرامی تمیز کنید. …
  • بدون آرایش و لوسیون / مرطوب کننده / دئودورانت در 24 ساعت اول. …
  • موهای مرده 5 تا 30 روز پس از درمان شروع به ریزش می کنند. …
  • برای تسریع در ریزش مو لایه برداری کنید. …
  • از آفتاب دوری کنید. …
  • آن ناحیه را نچینید/خراشید/موم/نخ/موچین نکنید. …
  • رشد مو متفاوت است.

معایب لیزر موهای زائد چیست؟

تحریک پوست. ناراحتی موقت، قرمزی و تورم پس از لیزر موهای زائد ممکن است. هر گونه علائم و نشانه ها معمولا در عرض چند ساعت ناپدید می شوند.

تغییر رنگدانه لیزر موهای زائد ممکن است پوست آسیب دیده را تیره یا روشن کند. این تغییرات ممکن است موقت یا دائمی باشند.

بدن هر کس متفاوت است، بنابراین بهترین کار این است که قبل از اصلاح، پوست را لمس کنید تا حساسیت آن مشخص شود. اگر خیلی سریع اصلاح کنید ممکن است پوست را بیشتر تحریک کنید، بنابراین حداقل سه یا چهار روز پس از درمان معمولاً ایده آل است.

 

برای محدود کردن تحریک پوست پس از لیزر موهای زائد، نباید به مدت 48 ساعت دوش آب گرم یا حمام آب گرم بگیرید. اگر می خواهید حمام یا دوش بگیرید، آب را در دمای ولرم نگه دارید. این به این دلیل است که شما می خواهید از گرمای بیش از حد در مناطق مورد نظر لیزر خود جلوگیری کنید.

برای دریافت نوبت یا مشاوره فرم زیر را پر کنید

جهت دریافت نوبت یا مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سایر پست ها
تزریق فیلر لب برای خانمی که روی تخت کلینیک دراز کشیده است.
تزریق بوتاکس به صورت یک زیباجو
برند فیلر
هزینه فیلر بینی