تزریق فیلر
لیزر موهای زائد صورت

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد صورت

فرم رزرو نوبت و مشاوره تخصصی
آنچه می خوانید:
اشتراک گذاری صفحه
همچنین بخوانید
مرکز تخصصی دکتر مصطفی مهدوی نیا | مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد صورت

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد صورت تاثیر گذاری لیزر را بیشتر می کند. لیزر موهای زائد صورت انتخابی است که اکثر افراد امروزی برای از بین بردن موهای زائد انجام می دهند. لیزر یکی از راحت ترین تکنیک ها برای از بین بردن موهای زائد بدن برای زمان طولانی می باشد و بنابراین برای افراد حرفه ای که سبک زندگی شلوغی دارند جذاب است. معمولاً خانم ها برای از بین بردن موهای بالای لب، چانه و داشتن پوست صاف صورت به دنبال لیزر موهای زائد صورت هستند. همین طور شاهد افزایش تقاضا حتی  برای مردان برای از بین بردن موهای زائد صورت بوده ایم. از بین بردن موهای زائد صورت با لیزر می تواند نتایج طولانی مدت را نشان دهد و دردسر را برای اصطلاح مکرر موهای ناخواسته کاهش دهد.

لیزر موهای زائد صورت

در این مقاله در مورد روش لیزر موهای زائد صورت، مزایای آن و همچنین عوارض جانبی مرتبط با آن صحبت می کنیم؛

از لیزر موهای زائد صورت چه انتظاری داریم؟

روش لیزر موهای زائد صورت یک روش بدون دردسر و راحت در از بین بردن موهای زائد است. رشد مو را کاهش می دهد و در صورت انجام صحیح در کاهش مو تاثیر زیادی دارد. لیزر موهای زائد صورت با استفاده از یک پرتو نور ضربان دار انجام می شود که از لایه های پوست عبور می کند و فولیکول مو را هدف قرار می دهد. گرمای پرتو نور، فولیکول های مو را از بین می برد و باعث ضعیف شدن مو می شود و سپس می ریزد. فولیکول موی آسیب دیده توانایی تولید موهای بیشتر را برای مدت طولانی از دست می دهد و گاهی اوقات منجر به کاهش دائمی مو می شود.

[irp posts=”10969″ name=”لیزر موهای زائد صورت”]

فواید و مزایای  لیزر موهای زائد صورت

سال های زیادی است که بانوان به روش های از بین بردن مو مانند وکس، نخ، اپیلاسیون یا اصلاح استفاده می کنند. می توان گفت همه این روش ها وقت گیر هستند و همچنین نتایج کوتاه مدت دارند. با در نظر گرفتن سبک زندگی سریع امروز، به ویژه برای افراد شاغل، روش معمول حذف موهای زائد خیلی جالب به نظر نمی رسد. بنابراین لیزر موهای زائد صورت یک روش موثر، با صرفه جویی در وقت و راحت برای از بین بردن موهای ناخواسته موجود در چانه، لب بالا و صورت ارائه می دهد.

کاهش رشد موهای صورت با اثر طولانی مدت در مناطقی مانند چانه، لب بالایی و پیشانی در زنان و در مردان لیزر موهای زائد صورت سبیل و ریش و گردن را منجر می شود. این روش درمانی باعث می شود برای خانم ها وقت زیادی صرفه جویی شود. در مردان نیز زمان نیز صرفه جویی می شود زیرا نیاز به اصلاح روزانه نیست.

لیزر موهای زائد صورتچگونه برای لیزر موهای زائد صورت آماده شویم؟

نحوه عملکرد روشهای لیزر موهای زائد صورت را بفهمید: همیشه بهتر است نحوه کار و روش و انتظاراتتان را از جلسه لیزر درمانی بدانید تا آمادگی لازم را داشته باشید و بتوانید در حین عمل به خوبی همکاری کنید.

به دنبال یک کلینیک تخصصی باشید: از آنجا که پرتوی لیزر از لایه های پوست عبور می کند ، ممکن است به پوست آسیب برساند. به همین دلیل است که همیشه توصیه می شود لیزر موهای زائد صورت را در یک کلینیک معتبر و حرفه ای مانند مرکز تخصصی پوست و مو دکتر مصطفی مهدوی نیا انجام دهید.

رنگ پوست و رنگ مو خود را بررسی کنید: موهای زائد صورت با لیزر معمولاً برای پوست روشن که موهای تیره تری دارد بهترین عملکرد را دارد زیرا پرتوی لیزر احتمالاً توسط رنگدانه ملانین جذب می شود. مقدار بیشتری از ملانین در موهای تیره انرژی نور بیشتری را جذب می کند و فولیکول مو را از بین می برد.

محافظت از چشم: چراغ های لیزری مورد استفاده در هنگام لیزر موهای زائد صورت برای چشم بسیار خطرناک است و بنابراین باید از محافظ مناسب چشم استفاده کنید.

مدتی برای بهبودی اختصاص دهید: شما باید از پوست صورت در مقابل قرار گرفتن در معرض آفتاب برای چند روز یا حتی چند هفته محافظت کنید. اگر مجبور به رفت و آمد هستید ، استفاده از کرم ضد آفتاب و سایر اقدامات محافظت در برابر آفتاب، مورد نیاز است.

قبل از اقدام به لیزر موهای زائد، باید از برداشتن، اپیلاسیون و الکترولیز حداقل برای شش هفته قبل از درمان خودداری کنید همچنین به شما توصیه می شود تا شش هفته قبل و بعد از درمان از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید. قرار گرفتن در معرض آفتاب می تواند اثر لیزر موهای زائد را کاهش دهد و احتمال عوارض را افزایش دهد.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد صورت

از بین بردن موهای زائد صورت با لیزر می تواند  باعث قرمزی پوست شما به مدت حدود دو روز پس از درمان شود. ممکن است به شما توصیه شود که چند روز از مرطوب کننده ها استفاده کنید و از پوست در برابر آفتاب محافظت کنید. تورم و قرمزی با استفاده از کمپرس سرد و کمپرس یخ قابل کنترل است. در زمان بهبودی و تا جلسه بعدی که ممکن است بعد از یک ماه باشد، بهتر است بیشتر اوقات از ضد آفتاب استفاده کنید.

به شما توصیه می شود پس از لیزر از کیسه های یخ سرد یا برخی ژل های خنک کننده در ناحیه پوستی که زیر لیزر بوده استفاده کنید تا در صورت وجود، قرمزی یا ناراحتی را کاهش دهد پس از لیزر درمانی نیز توصیه می شود برای چند هفته با ضد آفتاب از پوست خود محافظت کنید چند هفته پس از درمان نتیجه را مشادهده خواهید کرد. شایع ترین عوارض عبارتند از:

  • سوزش پوست
  • قرمزی و تورم
  • درد در محل رفع موهای زائد
  • تیرگی یا روشن شدن پوست

تاول زدن، پوسته شدن یا زخم شدن پوست ممکن است در موارد نادر رخ دهد . اگر از محافظت مناسب چشم استفاده نشود خطر آسیب دیدگی چشم نیز وجود دارد.

 

منبع:www.healthline.com

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سایر پست ها
تزریق فیلر لب برای خانمی که روی تخت کلینیک دراز کشیده است.
تزریق بوتاکس به صورت یک زیباجو
برند فیلر
هزینه فیلر بینی