6 خط فعال

خانه  /  لیزر مو   /  با تمامی مراحل لیزر موهای زائد بدن آشنا شوید
مراحل لیزر موهای زائد

با تمامی مراحل لیزر موهای زائد بدن آشنا شوید

انجام لیزر برای از بین بردن موهای زائد یک روش ایمن و موثر جهت بدن و صورت است. هنگامیکه اولین بار برای مشاوره مراجعه می کنید، ارائه دهنده لیزر درمانی مراحل لیزر موهای زائد بدن که در روند لیزر دخیل هستند را توضیح می دهد.

لیزر موهای زائد بدن یکی از بهترین راه حل ها برای افرادی است که می خواهند از شر موهای زائد خلاص شوند و یکی از راه حل های بدون درد و دائمی برای رشد موهای ناخواسته است.

برای از بین بردن تمام موهای مناطق مختلف بدن معمولاً به جلسات درمانی متعدد نیاز است. این درمان به راحتی و به عنوان یک روش در مطب انجام می شود.

لیزر موهای زائد بدن

چه موقع باید به لیزر موهای زائد بدن فکر کنید؟

• اگر موهای ناخواسته ای در صورت یا بدن دارید که باعث می شود نتوانید براحتی لباس دلخواه خود را بپوشید یا اعتماد به نفس شما را می گیرد؛
  • اگر شما موهای تیره روی پوست روشن دارید؛
  • اگر شما به دنبال جایگزینی برای تیغ و وکس و اپیلاسیون هستید؛
  • اگر شما به دنبال نتایج طولانی تر و ماندگارتر هستید.

نکته: موهای تیره بیشتر و بهتر نور لیزر را جذب می کنند و پوست روشن باعث انتقال بیشتر نور لیزر به فولیکول مو می شود.

مراحل لیزر موهای زائد بدن

اولین مراحل لیزر موهای زائد بدن چند روز قبل از درمان اولین جلسه شروع می شود. بیمار موظف است چند روز قبل از مراجعه محل مورد نظر را اصلاح کند. در این مرحله قبل از درمان و همچنین در بین دو جلسه درمان، باید از وکس موها یا  اپیلاسیون نباید استفاده شود.

لیزر موهای زائد بدن برخلاف بیشتر روش های جراحی پلاستیک  نیاز به هیچ گونه مواد بیهوشی یا بی حسی  قوی ندارد. در بعضی مواقع برای کاهش درد در همان روز می توان از کرم های بی حسی موضعی استفاده کرد که ضرورت ندارد. بسته به نوع لیزر مورد استفاد می توان برای کاهش درد از اسپری، ژل یا لیزرهایی که دارای خنک کننده هستند استفاده کرد تا تجربه درمان را راحت تر کند.

با مراحل لیزر موهای زائد بدن آشنا شوید

در طول لیزر فرد بیمار و همچنین اپراتور لیزر موهای زائد بدن باید از عینک های مخصوصی استفاده کنند نور لیزر به چشمان آنها آسیب نزند زیرا این نور برای چشمان مضر است.

یک مرد در حال انجام لیزر موهای زاپد - مراحل لیزر موهای زائدنور لیزر استاندارد دقیقا بر روی فولیکول های مو تمرکز دارد. طو جلسه درمان به مقدار و حجم موهای زائد و محل مورد نظر بستگی دارد. اکثر افراد در طول عمل لیزر احساس راحتی می کنند و مشکلی برا آنها وجود ندارد.

در محبوب ترین لیزرها برای از بین بردن موهای زائد از پرتوی لیزر با طول مووج کم استفاده می شود این طول موج متناسب با محل مورد نظر رنگ پوست هر فرد و رنگ موها توسط اپراتور انتخاب می شود.

وقتی انجام لیزر تمام شد ، ممکن است به شما بسته های یخ ، آب سرد یا کرم ها یا لوسیون های ضد التهاب برای تسکین مناطق تحت درمان و کاهش هرگونه ناراحتی داده شود.

جلسات درمانی متعدد

لیزر موهای زائد صورت دردناک تر است به دلیل حساس بودن صورت اما سریع تر تمام می شود.  لیزر موهای زائد بدن معمولاً شامل یک سطح بزرگتر با درد کمتر است. موهای مناطق مختلف بدن با سرعت های مختلف رشد می کنند و برخی از موها ممکن است در یک چرخه استراحت باشند در حالی که برخی دیگر در مرحله رشد خود هستند.

به همین دلیل  جلسات درمانی متعدد برای درمان موها با لیزر در چرخه رشد آنها ضروری است. فاصله بین جلسات درمان ممکن است بین چهار تا شش هفته طول بکشد. برای نتایج مطلوب، جلسات متعدد لازم است. معمولاً در ابتدا به سه تا هشت  جلسه نیاز دارید اما اگر دلیل رشد موهای زائد هورمنی می باشد احتمالا ب جلسات درمانی بیشتر نیاز خواهید داشت.

اکثر کارشناسان فواصل درمانی چهار تا هشت هفته را، بسته به موارد زیر  توصیه می کنند.:

• جنسیت، سن، نوع مو و الگوی رشد مو شما
  • منطقه ای از بدن که تحت درمان قرار می گیرد
  • دستگاه لیزر مورد نظر یا طول موج انتخاب شده

مراقبت های پس از لیزر

مراقبت پس از لیزر در اکثر موارد بلافاصله پس از درمان می توانید فعالیت های روزانه خود را انجام دهید. رعایت تمام دستورالعمل های مراقبت از بیمار را که توسط اپراتور ارائه شده است حتما اجرا کنید. پس از لیزر ممکن است قرمزی و تورم خفیف در نقاط تحت لیزر ایجاد شود، خوشبختانه بیشتر این علائم در حدود 24 ساعت پس از لیزر از بین می روند. استفاده از کمپرس سرد یا یخ ، ژل های آلوئه یا کرم های ضد التهاب ممکن است طبق توصیه کارشناس لیزر شما استفاده شود. برای اینکه بتوانید به نتایج ایمن و مطلوب دست بیابید باید از قرار گرفتن در معرض آفتاب در مناطق تحت درمان در طول درمان به شدت جلوگیری کنید.

بلافاصله به دنبال لیزر موهای زائد

بلافاصله پس از لیزر شما شاهد پوست صاف تر و کاهش تعداد موهای ناحیه تحت درمان خواهید بود. ممکن است مقداری قرمزی یا التهاب ایجاد شود که خیلی سریع از بین می رود. شاید لازم باشد از محصولات مخصوص مراقبت از پوست استفاده کنید. استفاده از کرم های ضد آفتاب در هر منطقه ای که تحت درمان لیزر قرار گرفته است ضروری است.

انواع دستگاه های لیزر که پیش روی شما قرار دارند

چندین دستگاه لیزر برای از بین بردن موهای زائد شما وجود دارد. بهترین و موفق ترین آنها از  پرتوی لیزر با طول موج کم برای از بین بردن رشد فعال فولیکول های مو استفاده می کنند. با توجه به عوامل زیر باید دستگاه خود را انتخاب کنید:

• رنگ پوست
  • رنگ و ضخامت مو
  • منطقه ای که قرار است تحت درمان قرار بگیرد
  • نوع دستگاه

مشاور شما ممکن است یکی از این دستگاه ها را به ما پیشنهاد کند

• لیزر روبی
  • لیزر الكساندریت
  • لیزر دیود
  • لیزر Nd: YAG
  • دستگاه های نور پالسی شدید

از لیزر الكساندريت و دستگاه هاي نور پالس نبايد براي انواع پوست های تيره و بيماران برنزه استفاده کرد. لیزرهای دیود و لیزر Nd: YAG برای این نوع پوست ها مناسب تر هستند.

منبع:www.smartbeautyguide.com

ارسال یک نظر