تزریق فیلر
لیزر موهای زائد زیر پوستی

آیا موهای زیر پوستی را میتوان با لیزر از بین برد؟

فرم رزرو نوبت و مشاوره تخصصی
آنچه می خوانید:
اشتراک گذاری صفحه
همچنین بخوانید
مرکز تخصصی دکتر مصطفی مهدوی نیا | آیا موهای زیر پوستی را میتوان با لیزر از بین برد؟

پیش گفتار

یکی از مشکلات پیش روی خانم ها زیر پوستی شدن موهای زائد است، انجام لیزر موهای زیر پوستی یکی از بهترین روش های از بین بردن دائمی موهای زیر پوستی است. موهای زائد زیر پوستی باعث ایجاد درد، خارش، تورم، التهاب و گاه عفونت در پوست می شوند. در صورتی که به درستی با موهای زائد زیرپوستی برخورد نشود ممکن است کار به جراحی نیز کشیده شود. اما این روزها با به وجود آمدن لیزر موهای زائد این نگرانی به وفور کمتر شده است.

علت به وجود آمدن موهای زائد زیر پوستی  

موهای زائد بدن انسان کمتر به صورت طبیعی زیرپوستی رشد می کنند. این اقدامات ما است که باعث می شود موهای زائد نتوانند روال رشد خود را به درستی طی کند. عواملی وجود دارد که باعث می شود تعداد موهای زیر پوستی در بدن زیاد شود. که به مهمترین این دلایل باید به موارد زیر اشاره نمود:

انجام اپیلاسیون نادرست موهای زائد

ایپلاسیون روشی برای اصلاح موهای زائد است که موها را از ریشه خارج می کند. خارج کردن موهای زائد از ریشه، شاید شما را مدتی طولانی از شر موهای زائد رها می کند. اما موهای زائدی که مجدد رشد می کنند ضخامت کمتری دارند. این موهای زائد در زمان رشد ممکن است نتواند پوست را پاره کرده و خارج شود.

این موجب می شود که مو در زیر پوست باقی مانده و عفونت کند.

شیوکردن نادرست موهای زائد

شیو کردن موهای زائد با تیغو ژیلت احتمال رشد موهای زائد را افزایش می دهد.اصولا ما برای شیو زیر بغل، بیکینی از ژیلت و تیغ استفاده می کنیم. از آنجایی که موهای رشد کرده در این نواحی بسیار ضخیم هستند، اگر زیر پوستی رشد کنند خطر بسیار زیادی به همراه دارند. موهای زیر پوستی گاه میزان عفونت بسیار زیادی ایجاد میکنند که تنها به کمک جراحی قابل درمان هستند. در این موارد باید لایه برداری مناسبی انجام شود و همچنین لباس مناسب بپوشید.

لیزر موهای زائد زیر پوستی

استفاده از موچین برای از بین بردن موهای زائد

موچین نیز موهای زائد را از ریشه خارج می کند. اما گاه ممکن است موی زائد از ریشه خارج نشود و فقط فر خورده و به داخل پوست باز گردد. در این صورت موی زائد در داخل پوست عفونت کرده و ممکن است شما را آزار دهد. از مشکلات رایج در این شیوه باقی مانند مو در لایه های رویی پوست است. در این صورت تنها راه حل برای خارج کردن آنها اقدامات دستی و زخمی کردن پوست است.

به زبان ساده تر شما باید با موچین پوست را کمی زخم کنید و مجد مو را با موچین خارج کنید. این خدشه دار کردن پوست ممکن است در بلند مدت به شکل لکه خود را نشان دهد.

لایه برداری نامناسب پوست مرده

همانطور که می دانید لایه رویی پوست انسان لایه ای مرده است. این لایه با حمام کردن و شستن صورت برداشته شده و پوست جدید جای آن را می گیرد. پوست تازه لطیف تر است و از این رو موی زائد به راحتی از آن خارج می شود.

اما در صورتی که در حمام به درستی لایه برداری پوست را انجام ندهید ممکن اس موهای زائد امکان خارج شدن از پوست را پیدا نکنند. بهتر است در هر بار حمام کردن از لیفی استاندارد برای شستشو استفاده کنید.

مراقبت های لازم برای از بین بردن موهای زائد زیر پوستی

  1. لیزر موهای زائد بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد زیرپوستی است.
  2. کمتر پیش می آید که بتوانیم موهای زیر پوستی را تشخیص دهیم.
  3. از این رو بهتر است در هر بار استحمام به لایه برداری مناسب پوست دقت کنیم.
  4. اما در صورتی که در قسمتی از پوست احساس درد، سوزش، قرمزی و عفونت را متوجه شدید، باید نسبت به خارج کردن موی زائد اقدام مناسب انجام دهید.
  5. بهتر است با موچین مقداری از پوست را کنار بزنید.
  6. با یک دستمال تمیز عفونت موجود را تخلیه کنید.
  7. حال باید با موچین موی زائد را خارج کنید.
  8. بهتر است محیط را تمیز نگه دارید تا امکان جمع شدن عفونت مجدد وجود نداشته باشد.
  9. دقت کنید اگر درد و عفونت بیش از تصور شما باشد برای تخلیه حتما به پزشک مراجعه کنید.
  10. چرا که گاه عفونت موجود در قسمت موی زائد زیر پوستی به لیههای زیرین پوست سرایت کرده و دست زدن به آن ممکن است خطرناک باشد.

لیزر موهای زائد زیر پوستی

تاثیر لیزر موهای زیر پوستی در رشد موهای زائد چگونه است؟

اشعه لیزر روی لایه مشخصی از پوست که فولیکول های مو در آن قرار دارند می تابد. این باعث می شود که فولیکول مو از بین برود. جالب است بدانید که در هر جلسه تعدادی از فولیکول ها به صورت کامل از بین می روند و به بعضی از فولیکول ها آسیب وارد نمی شود.

پی در طول ماه و تا جلسه بعدی لیزر شما شاهد کاهشتعداد موهای زائد رشد کرده در پوستتان هستید. اما موهایی که در اثر لیزر آسیب ندیده اند کاملا عادی رشد می کند.شاید مقداری رشد آنها کند شود.

می توان نتیجه گرفت که لیزر موهای زائد شرایط رشد موهای زائد زیر پوستی را فراهم نمی کند. اگر شما از جمله افرادی هستید که موهای زائد زیر پوستی زیادی دارید، انجام لیزر موهای زیر پوستی به شما کمک می کند که برای همیشه از دیدن آنها راحت شوید.

چند جلسه برای انجام لیزر موهای زائد زیر پوستی نیاز است؟

موهای زائد زیر پوستی نیز مانند دیگر موهای موجود در روی پوست نیاز به 8 جلسه لیزر موهای زائد دارد. موهای زائد زیر پوستی که ضخیم تر هستند زودتر از بین می روند. اما اگر موهای زائد زیر پوستی شما حالت کرکی دارند شاید تا 10 جلسه انجام لیزر موهای زیر پوستی نیز نتواند آن را برای همیشه از بین ببرد.

موهای بالای پوست را از بین می برد که می تواند منجر به آسیب پوست سطحی ناشی از موهای سوخته شود، اما ساقه مو را در زیر سطح دست نخورده می گذارد.

2 تا 7 میلی متر؛ درمان موفق موهای زائد نیاز به نفوذ نور به عمق پوست دارد زیرا لازم است کل فولیکول از بین برود. بسته به محل روی بدن، نور باید 2 تا 7 میلی متر به داخل پوست نفوذ کند تا موثر باشد.

برای دریافت نوبت یا مشاوره فرم زیر را پر کنید

جهت دریافت نوبت یا مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سایر پست ها
تزریق فیلر لب برای خانمی که روی تخت کلینیک دراز کشیده است.
تزریق بوتاکس به صورت یک زیباجو
برند فیلر
هزینه فیلر بینی