تزریق فیلر
لیزر موهای زائد بهترین درمان برای رشد موی PCOS

لیزر موهای زائد بهترین درمان برای رشد موی PCOS

فرم رزرو نوبت و مشاوره تخصصی
آنچه می خوانید:
اشتراک گذاری صفحه
همچنین بخوانید
مرکز تخصصی دکتر مصطفی مهدوی نیا | لیزر موهای زائد بهترین درمان برای رشد موی PCOS

همان طور که می دانید، برخی از افراد به  دلیل مشکلات هورمونی که در بدنشان وجود دارد، دارای موهای زائد غیر عادی در مناطق مختلف بدنشان هستند. در این مقاله از مجموعه مقالات سایت کلینیک زیبایی دکتر مهدوی نیا قصد داریم این سوال را بررسی کنیم که آیا استفاده از لیزر راه حلی برای از بین بردن موهای زائد ناشی از مشکلات هورمونی می باشد و یا خیر. البته که مبتنی بر تحقیقات و بررسی های پزشکی صورت گرفته، مدیریت علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک  از جمله رشد غیر عادی موهای زائد، یک موضوع حساس است که باید تحت راهنمایی متخصصان پزشکی انجام شود تا بهترین نتایج را به دست آورید. اگر شما هم برای مدت طولانی است که با موهای زائد سندرم تخمدان پلی کیستیک دست و پنجه نرم می کنید، اولین قدم برای رهایی از این موضوع این است که در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با نکات و روش های از بین بردن این دست از موهای زائد، یا همان لیزر موهای زائد آشنا کنیم.

سندروم تخمدان پلی کیستیک چیست؟

سندرم تخمدان پلی کیستیک یک اختلال هورمونی شایع است که تقریبا در سراسر جهان 5 تا 10 درصد از خانم ها مبتلا به این سندروم هستند. مانند تمامی سندروم ها سندرم  PCOS نیز شامل مجموعه‌ای از علائم و عوارض است که ممکن است با هم یا به صورت تنهایی در بدن افراد مختلف مشاهده شوند. به همین دلیل است که زنان مبتلا به PCOS علائم یکسانی ندارند.

چگونگی تشخیص سندروم PCOS در خانم ها 

برای تشخیص PCOS، خانم ها باید حداقل دو علائم از سه علائمی که  برای این سندروم گفته می‌شود را دارا باشند. در چنین شرایطی است افراد با مشاهده ی چنین عوارضی باید اقدام به بررسی بیشتر و درمان نمایند. اختلال تخمک گذاری ( پریودهای نامرتب)، سطح تستوسترون بالا (هیپرآندروژنیسم) و شکل تخمدان در سونوگرافی ( تخمدان‌های پلی کیستیک) از جمله علائم سندرم  PCOS  می باشد.

کنترل و درمان عوارض سندروم PCOS

همه ی ما می دانیم که لیزر بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد و  همچنین موهای زائد ناشی از  سندروم PCOS  می باشد. در حالی که هیچ درمانی برای سندرم تخمدان پلی کیستیک وجود ندارد، مهم است که علائم این سندروم را در خود از جمله رشد غیر عادی موهای زائد، مدیریت کنید تا خطر ابتلا به مشکلات طولانی مدت سلامتی مانند بیماری قلبی یا مشکلات باروری را کاهش دهید.هیچ دو مورد از PCOS دقیقاً مشابه نیستند، بنابراین ضروری است که با پزشک خود برای به حداقل رساندن اثرات این بیماری بر سلامتی شما درمان های موثر را در پیش بگیرید. اکثر برنامه های درمانی که برای درمان سندروم  PCOSوجود دارد، عبارت اند از:

  1. مدیریت وزن
  2. هورمون درمانی
  3. برنامه ریزی باروری
  4. از بین بردن موهای زائد و جلوگیری از رشد غیر عادی آن ها

پیروی از برنامه ای که توسط پزشک شخصی شما ایجاد شده است نه تنها به شما کمک می کند تا سلامت کلی خود را حفظ کنید، بلکه نتایج درمان های لیزر موهای زائد را نیز بهبود می بخشد. البته که در این رابطه هیچ جای نگرانی نیست. چرا که در حال حاضر دستگاه های لیزر این توانایی را دارند که تمام موهای تحت درمان را از بین ببرند. اما  به این نکته نیز توجه نمایید که PCOS مدیریت نشده باعث می شود فولیکول های بیشتری “فعال” شوند که منجر به رشد موهای جدید می شود. به همین خاطر است که متخصصان همواره متذکر می شوند که لیزر موهای زائد تنها یکی از جنبه ها و راه های مدیریت صحیح علائم PCOS است.

مزایای لیزر موهای زائد برای خانم های مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک

مزایای لیزر موهای زائد برای زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک قابل توجه است و تأثیر زیادی بر میزان و سرعت رشد مو های زائد دارد. در پایان دوره ی درمان موهای زائد با لیزر، ما معمولاً حداقل 90 درصد کاهش مو را در این افراد شاهد هستیم.

دوره ی درمان لیزر موهای زائد افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک

همان طور که اشاره شد تقریبا 90 درصد افراد مبتلا به این سندروم می توانند با استفاده از لیزر، رشد غیر عادی موهای زائد را در بدنشان متوقف نمایند. اما نکته ای که وجود دارد این است که لیزر موهای زائد روش قطعی برای جلوگیری از رشد موهای زائد در همه ی افراد نمی باشد. دوره ی درمان لیزر موهای زائد برای این دست از افراد به این صورت است که در ابتدا باید یک دوره ی هشت جلسه ای لیزر موهای زائد را انجام بدهند. درمان ها باید در ناحیه هایی که مورد نگرانی هستند، انجام بشود. سپس از این دوره ی درمانی نیز باید یک دوره ی  درمانی  نگهدارنده ی لیزر نیز هر سه تا چهار ماه یکبار مجددا تکرار بشود. با این حال، این موضوع بستگی زیادی به هر بیمار دارد و برخی از افراد ممکن است که اصلاً نیازی به درمان های نگهدارنده لیزر زیادی نداشته باشند.

لیزر موهای زائد بهترین درمان برای رشد موی PCOS
لیزر موهای زائد بهترین درمان برای رشد موی PCOS

نکاتی که قبل از لیزر موهای زائد، مبتلایان به سندروم پلی کیستیک باید بدانند

1.  در حین درمان با لیزر اگر وضعیت پزشکیتان تغییر کرد، به عنوان مثال باردار شدید و یا … حتما باید به پزشک خود اطلاع دهید.

2.  قبل از لیزر از این موضوع اطمینان حاصل کنید که که پوست شما برنزه نشده است. در واقع می توان این گونه بیان کرد که استفاده از لیزر برای افرادی که پوستشان را برنز کرده اند، روش درمانی مناسبی نمی باشد.

3.  لطفاً هر دارویی را که مصرف می کنید به موقع به کلینیک اطلاع دهید. مصرف برخی از داروهای تجویزی (مثلاً آن هایی که حساسیت به نور را افزایش می دهند) ممکن است به این معنی باشد که شما نمی توانید با استفاده از لیزر درمان شوید.

4.  اطمینان حاصل کنید که در زمان لیزر ناحیه درمانی فاقد مواد آرایشی، عطر و …. است.

5.  همیشه از ضد آفتاب SPF50 استفاده کنید تا پوست شما آمادگی دریافت اشعه های لیزر را برای از بین بردن موهای زائد داشته باشد.

6.  در رابطه با این که حداقل چند ساغت قبل از لیزر نباید موخای زائد خود را اصلاح کنید، با پزشک متخصصتان مشورت کنید و مطابق با گفته ی ایشان عمل کنید.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد برای مبتلایان به سندروم تخمدان پلی کیستیک

رعایت مراقبت های بعد از لیزر می تواند میزان عوارض این اقدام زیبایی را کاهش بدهد:

  1. با استفاده از اسپری آب حرارتی و ژل آلوئه ورا به مدت 48 ساعت پس از درمان، ناحیه ای که لیزر در آن صورت گرفته است را خنک نگه دارید.
  2. اجتناب از ورزش شدید، شنا، سونا، اتاق بخار، حمام/دوش آب گرم تا چند روز بعد از لیزر بسته به نظر پزشک متخصص.
  3. تا 24 ساعت بعد از لیزر از استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی خودداری کنید، مگر مصرف محصولی خاص به توصیه ی پزشک متخصص.

رعایت نکات در طول دوره ی لیزر موهای زائد مبتلایان به سندروم پلی کیستیک

  1. اصلاح موهای زائد خود را در ناحیه ی لیزر متوقف کنید. مگر این که به توصیه ی پزشکتان مجبور به استفاده از روش خاصی باشید.
  2. پوست خود را در محل انجام لیزر، در معرض آفتاب قرار ندهید.
  3. از بنزه کردن پوست خود در ناحیه ی لیزر، تا حداقل 4 هفته بعد از آخرین جلسه ی لیزر، خودداری کنید.

رشد موهای زائد در صورت در مبتلایان سندروم PCOS

هنگامی که موهای زائد PCOS در مناطقی که نباید  از  جمله صورت، ظاهر شوند، اثرات آن می تواند برای افراد درگیر ناامید کننده و ناراحت کننده باشد. بزرگترین تناقض این است که موی PCOS صورت بسیار رایج است، اما غیر طبیعی تلقی می شود. حدود 40 درصد از زنان به طور طبیعی دارای نوعی مو در صورت خود هستند که بر اساس یک نظرسنجی انجام شده، زنان مبتلا به PCOS به طور متوسط ​​104 دقیقه در هفته را صرف مدیریت و از بین بردن موهای زائد موجود در صورتشان می کنند که این عدد زمان طولانی است. پس بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که سندروم PCOS  چیست و چگونه بر رشد موهای زائد تأثیر می گذارد؟

سندروم تخمدان پلی کیستیک به زبان ساده

سندرم تخمدان پلی کیستیک یا  POCS  یک وضعیت سلامتی است که از هر 5 زن در سراسر دنیا، 1 نفر را تحت تاثیر قرار می دهد و بر نحوه عملکرد تخمدان ها تأثیر می گذارد. در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک مقادیر بالاتر از حد طبیعی هورمون های مردانه تولید می شود. این عدم تعادل هورمونی باعث می‌شود که دوره‌های قاعدگی سخت تری داشته باشند و باردار شدن نیز برایشان سخت‌تر می‌ باشد. سندرم تخمدان پلی کیستیک به عنوان عامل رشد بیش از حد مو شناخته شده می شود که اغلب از یک الگوی مردانه پیروی می کند. به همین خاطر مهم ترین عارصه ای که برای سندروم ذکر می شود، رشد موهای ضخیم تر در صورت (به خصوص لب فوقانی)، بازوها، پاها، سینه و یا ناحیه بیکینی است.

عوارض لیزر موهای زائد برای مبتلایان به سندروم PCOS

همان طور که اشاره شد لیزر موهای زائد تاثیرات مثبتی بر از بین بردن موهای زائد در افراد مبتلا به سندروم PCOS  دارد. اما نکته ای که وجود دارد این می باشد که عملکرد این درمان در تمامی افراد مبتلا به این سندروم یکسان نمی باشد. چرا که شرایط بدنی هر فرد و میزان ابتلای هر فرد به این سندرم متفاوت می باشد. اما عوارضی برای لیزر این افراد وجود ندارد. اما نکته ای که وجود دارد این است که نمی توان به طور قطعی اعلام کرد که لیزر موهای زائد روشی دائمی برای از بین بردن موهای زائد می باشد. چرا که ممکن است با تغییر شرایط بدنی و هورمونی فرد، مجددا موهای زائد در بدن فرد شروع به رشد نمایند. فقط می توان به این نکته اشاره نمود که در صورتی که به سندرم تخمدان پلی کیستیک مبتلا هستید، در حال حاضر لیزر بهترین روش برای درمان و از بین بردن موهای زائد شما می باشد. اما قبل از بین که به لیزر اقدام کنید، نیاز می باشد که با بررسی های لازم، بهترین کلینیک و دستگاه لیزر را برای درمان اقدام نمایید. تا بتوانید از لیزر بهترین نتیجه را کسب کنید و ماندگاری بالایی برایتان داشته باشد. این نکات در رابطه با لیزر موهای زائد صورت نیز برقرار می باشد.

درمان موهای زائد مبتلایان به سندروم تخمدان پلی کیستیک در کلینیک زیبایی دکتر مهدوی نیا

در صورتی که در رابطه با لیزر موهای زائد مبتلایان سندروم تخمدان پلی کیستیک سوالات بسیاری دارید، می توانید با مراجعه به کلینیک زیبایی دکتر مهدوی نیا، در جلسه ی مشاوره ای در این رابطه شرکت نمایید و اطلاعات تکمیلی تر را دریافت کنید. در کلینیک زیبایی دکتر مهدوی نیا، از بهترین دستگاه های لیزر الکساندرایت کندلا برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شود، به همین خاطر شما با انتخاب این دستگاه دیگر نگرانی در رابطه با عوارض لیزر نخواهید داشت. می توانید به راحتی زیبایی دو چندان را به بدن خود هدیه دهید.

آیا لیزر موهای زائد راه حلی دائمی برای مبتلایان به سندروم پلی کیستیک می باشد؟

هیچ پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد. چرا که این موضوع به عوامل مختلفی چون شرایط بدنی فرد، نوع دستگاه لیزر، تعداد جلسات لیزر و … بستگی دارد. در واقع باید این گونه به این سوال پاسخ داد که هر گونه تغییرات هورمونی در بدن فرد از جمله تغییرات هورمونی که در دوران بارداری تجربه می شود، می تواند منجر به تغییر در رشد موهای زائد شود.

در طول لیزر موهای زائد برای خانم هایی که تخمدان پلی کیستیک دارند، چه اتفاقی می افتد؟

مزیت اصلی لیزر موهای زائد برای زنان مبتلا به تخمدان پلی کیستیک این است که نسبت به روش های دیگر سریعتر و کم دردتر است. کاهش رشد مجدد مو در طولانی مدت نیز مهم ترین مزیت این روش نسبت به سایر روش های دیگر از بین بردن موهای زائد می باشد. اما برای لیزر موهای زائد در افراد مبتلا به این سندرم لازم می باشد که  افراد نکات و مراقبت های این درمان را بشناسند و آن ها را رعایت کنند. تا بتوانند از این درمان بهترین نتیجه را کسب کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سایر پست ها
تزریق فیلر لب برای خانمی که روی تخت کلینیک دراز کشیده است.
تزریق بوتاکس به صورت یک زیباجو
برند فیلر
هزینه فیلر بینی