تزریق فیلر
آیا لیزر موهای زئد باعث سرطان می شود؟

قبل از این سن لیزر موهای زائد انجام ندهید!

فرم رزرو نوبت و مشاوره تخصصی
آنچه می خوانید:
اشتراک گذاری صفحه
همچنین بخوانید
مرکز تخصصی دکتر مصطفی مهدوی نیا | قبل از این سن لیزر موهای زائد انجام ندهید!

حداقل سن انجام لیزر موهای زائد موضوع مهمی است که ما در این مقاله قصد بررسی آن را داریم. استفاده از لیزر یکی از بهترین و ایمن‌ ترین روش‌ های از بین بردن موهای زائد بدن محسوب می‌ شود. یکی از موارد مهم در کسب نتیجه مثبت لیزر موهای زائد، سن افراد است. این تکنیک زیبایی برای همه افراد با سنین مختلف مجاز بوده اما بهتر است قبل از 14 یا 18 سالگی انجام نشود. سن لیزر موهای زائد زمانی است که هورمون‌ های بدن پایدار و متعادل شده‌ اند و فرد به بلوغ رسیده باشد.

لیزر موهای زائد یکی از راه‌ های افزایش زیبایی ظاهری و اعتماد به نفس در بین نوجوانان به شمار می‌ رود. برخی از سنین کم به دنبال استفاده از این تکنیک هستند اما باید نکاتی را مد نظر داشته باشند. در این مقاله قصد داریم سن مناسب برای لیزر موهای زائد را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

 نتیجه ی بهتر لیزر موهای زائد در سن مناسب

در رابطه با حداقل سن انجام لیزر موهای زائد باید گفت که بدن ما دارای هورمون‌ های مختلفی است که تا سنین نوجوانی در حال فعالیت می‌ باشند. زمانی که به بلوغ می‌ رسیم بسیاری از این هورمون‌ ها متوقف خواهند شد. برخی از این هورمون‌ ها بر روی رشد موهای زائد در بدن تاثیر بسزایی دارند. از این رو تا زمانی که تعادل و ثبات پیدا نکرده‌ اند، نباید لیزر موهای زائد را انجام داد. چون امکان رشد دوباره موها وجود دارد.

معمولا تا سن 14 سالگی بدن به تعادل هورمونی خواهد رسید اما ممکن است بازهم برخی از هورمون‌ ها تا سنین بالاتر فعال باشند. به همین خاطر بهترین سن لیزر موهای زائد را 18 سالگی در نظر می‌ گیرند. افراد تا به این سن برسند، تقریبا تمام تغییرات هورمونی در بدنشان اتفاق افتاده و به ثبات مشخصی رسیده است.

زمانی که شما بعد از 18 سالگی لیزر موهای زائد انجام دهید، به خاطر پشت سر گذاشتن تغییرات هورمونی نتیجه بهتری از این عمل زیبایی دریافت خواهید کرد و ماندگاری آن بیشتر خواهد بود. البته که برای شروع لیزر باید نکات قبل از لیز بدن را بدانید و آن ها را رعایت کنید.

آیا لیزر موهای زائد در سن کم خطرناک است؟

یکی از تصورات اشتباه مضر و خطرناک بودن لیزر موهای زائد برای نوجوانان است. این تکنیک زیبایی جزو ایمن‌ ترین و کم تهاجمی‌ ترین روش‌ های حذف موهای زائد محسوب می‌ شود. استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد روش مطمئن و ایمن در هر سنی به شمار می‌ رود و هیچگونه خطری برای نوجوانان ندارد.

اگر پزشک متخصص از تجربه و مهارت کافی برخوردار باشد، جای هیچگونه نگرانی نیست. نوجوانان می‌ توانند در کلینیک‌ ها و مراکز معتبر عمل لیزر موهای زائد خود را با خیال راحت انجام دهند. عوارض جانبی مانند سوختگی، درد، تورم و التهاب که ممکن است بعد از لیزر موهای زائد به وجود آیند ربطی به سن و سال ندارند. میزان مهارت پزشک، کیفیت دستگاه و عوامل دیگری در بروز این عوارض تاثیر گذارند. هر چند که این تصورات اشتباه در رابطه با عوارض لیزر نیز وجود دارد. تا آن جا که برخی از افراد این گونه فکر می کنند که لیزر موهای زائد باعث سرطان می شود.

آیا انجام لیزر در نوجوانان دارای محدودیت خاصی است؟

لیزر موهای زائد در سن کم هیچ گونه محدودیتی ندارد و تفاوتی با استفاده از لیزر در سن بالاتر ندارد. در سنین کمتر هم مانند سنین بزرگسالی می‌ توان برای از بین بردن موهای زائد همه نقاط بدن از لیزر استفاده نمود. عواملی مانند نوع لیزر، شدت تابش، تعداد جلسات و … در هر سنی فقط با توجه به رنگ پوست و جنس مو مشخص می‌ گردد.

تنها موردی که باید به آن توجه شود، اتمام دوره بلوغ و تغییرات هورمونی است. استفاده از لیزر برای سنین کمتر از 18 سال مناسب نیست. زیرا در این سن بدن دچار تغییرات زیادی می‌ شود و در صورت لیزر موهای زائد امکان رشد مجدد آنها در آینده وجود دارد. این مورد برای دختران نوجوان اهمیت بیشتری دارد، زیرا باید استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد به بعد از شروع قاعدگی موکول شود. دختران در سن نوجوانی تغییرات هورمونی شدید تری را تجربه می‌ کنند و در صورت استفاده از لیزر و تکمیل جلسات با اینکه موهای زائد آنها حذف می‌ گردد، اما بعد از گذشت مدت زمانی رویش مجدد آغاز خواهد شد. البته که استفاده از به روزترین دستگاه های لیزر این احتمال را حد بسیاری کاهش می دهد.

حداقل سن لیزر چه سنی می باشد؟لیزر موهای زائد در چه سنی بیشترین تاثیر را دارد؟

همانطور که گفته شد لیزر موهای زائد را می‌ توان در سنین مختلف حتی نوجوانی انجام داد اما نتایج بدست آمده متفاوت است. بهترین زمان برای لیزر موهای زائد و کسب نتیجه دلخواه و رضایت بخش بعد از دوران بلوغ است. شما می‌ توانید بعد از اتمام دوره بلوغ که تغییرات هورمونی دیگر رخ نمی‌ دهند با خیال راحت برای لیزر موهای زائد اقدام کنید. استفاده از لیزر در سنین بالاتر از 18 سالگی بیشترین تاثیر را دارد و می‌ تواند به صورت دائمی باعث حذف موهای زائد شود.

البته علاوه بر سن که از اهمیت بالایی برخوردار است، برای کسب بهترین نتیجه از لیزر موهای زائد، عوامل دیگری همچون چرخه رشد مو، رنگ پوست، ضخامت مو، نوع دستگاه لیزر، میزان تخصص و مهارت پزشک و مراقبت‌ های قبل و بعد از لیزر نیز بسیار موثر می‌ باشند. افرادی که دارای پوست روشن و موهایی تیره و ضخیم هستند، کاندیدای مناسبی برای لیزر موهای زائد محسوب می‌ شوند. زیرا اشعه لیزر می‌ تواند به خاطر این تضاد رنگی به خوبی بر روی رنگدانه‌ های ملانین مو تمرکز نموده و جذب آنها گردد.

هرچقدر میزان جذب پرتوهای لیزر توسط رنگدانه‌ ها بیشتر باشد، فولیکول‌ های بیشتری از بین می‌ روند و در نهایت نتیجه بهتری حاصل می‌ شود. اما افراد با رنگ مو و پوست روشن یا به اصطلاح بور باید جلسات بیشتری به لیزر موهای زائد اختصاص دهند و این کار را به نسبت افراد با پوست روشن و مو تیره بیشتر تکرار نمایند تا نتیجه دلخواه را بدست آورند. البته به این نکته نیز توجه نمایید که تعداد جلسات لیزر نیز بر نتیجه ی لیزر بسیار تاثیرگذار می باد.

آیا نور لیزر برای سنین کم مضر است؟

پرتو لیزر برای جهت حذف دائمی موهای زائد زمانی که بر روی پوست تابیده می‌ شود به لایه اول که محل قرار گیری فولیکول‌ ها است، نفوذ می‌ کند. لیزر نمی‌ تواند از لایه دوم عبور کند از این رو والیدنی که می‌ خواهند موهای زائد فرزندان با سن پایین خود را از این روش از بین ببرند، می‌ توانند با خیال آسوده به کلینیک معتبری مراجعه نمایند.

متخصصان این روش زیبایی را کاملا ایمن و بدون خطر دانسته و استفاده از آن را برای هر ناحیه از بدن افراد در سنین پایین خطرناک نمی‌ دانند. اگر مخالفتی برای استفاده از لیزر برای سنین پایین مطرح می‌ شود جهت تغییرات هورمونی و بالا رفتن ریسک برگشت موهای زائد است. به همین دلیل توصیه می‌ گردد پس از سن 18 سالگی از لیزر برای حذف دائمی موهای زائد استفاده شود. البته که نوع دستگاه لیزر بسیار مهم می بباشد. به عنوان مثال لیزر صورت با دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا بدون عوارض می باشد.

لیزر موهای زائد در کلینیک تخصصی دکنر مهدوی نیا

نظرات مختلفی برای سن لیزر موهای زائد مطرح است که برخی از محققان و پزشکان 14 سالگی به بعد و برخی دیگر پس از 18 سالگی را مناسب می‌ دانند. به طور کلی بهترین زمان استفاده از این تکنیک زیبایی پس از اتمام دوره بلوغ و تغییرات و اختلالات هورمونی است. در صورتی که می‌ خواهید در سن کم از لیزر برای حذف موهای زائد استفاده کنید، می‌ توانید از مشاوران و کارشناسان ما در مرکز تخصصی پوست، مو و زیبایی دکتر مصطفی مهدوی نیا راهنمایی‌ های لازم را دریافت نمایید. ما در این مرکز انواع خدمات زیبایی پوست و مو مانند لیزر موهای زائد را با تجهیزاتی پیشرفته زیر نظر پزشک متخصص و کادر درمان مجرب به شما زیباجویان عزیز ارائه می‌ دهیم.

آیا لیزر موهای زايد در سنین پایین خطرناک است؟

لیزر موهای زائد در سنین پایین عوارض خاصی ندارد. از این رو تنها دلیل مخالفت با انجام لیزر در این سنین صرفا به این خاطر است که با افزایش سن، تغییرات هورمونی در افراد به وجود می آید. که همین موضوع ممکن است باعث رویش مجدد موهای زائد بشود.

حداقل سن مناسب برای انجام لیزر موهای زائد چه سنی است؟

در رابطه با حداقل سن انجام لیزر موهای زائد نمی توان نظر قطعی ارائه داد. چرا که مناسب ترین سن برای انحام لیزر زمانی است که هورمون های فرد به تعادل رسیده باشند. که این سن در افراد مختلف متفاوت می باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سایر پست ها
تزریق فیلر لب برای خانمی که روی تخت کلینیک دراز کشیده است.
تزریق بوتاکس به صورت یک زیباجو
برند فیلر
هزینه فیلر بینی