تزریق فیلر
عوارض کشیدن پوست صورت چیست؟

آیا کشیدن پوست صورت با لیفت نخ عوارض دارد؟

فرم رزرو نوبت و مشاوره تخصصی
آنچه می خوانید:
اشتراک گذاری صفحه
همچنین بخوانید
مرکز تخصصی دکتر مصطفی مهدوی نیا | آیا کشیدن پوست صورت با لیفت نخ عوارض دارد؟

عوارض کشیدن پوست صورت موضوعی است که می خواهیم در این مقاله آن را بررسی نماییم. با بالا رفتن سن، پوست بدن انسان مخصوصا پوست صورت دچار افتادگی می‌ شود و قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌ دهد. کشیدن پوست صورت یا لیفتینگ یکی از روش‌ های زیبایی و جوانسازی چهره و درمان چین و چروک صورت است که در دهه‌ های اخیر طرفداران زیادی در بین خانم‌ ها و حتی آقایان میانسالی که دوست دارند همچنان چهره شاداب و جوانی داشته باشند، پیدا کرده است.

لیفت صورت با روش‌ های مختلفی امکان پذیر است. هر کدام از این روش‌ ها ممکن است عوارضی داشته باشند که در این مطلب به بررسی عوارض کشیدن پوست صورت پرداخته ایم.

انواع روش های کشیدن پوست صورت

کشیدن پوست صورت یا لیفت صورت به دو روش اصلی جراحی و غیر جراحی امکان پذیر است. البته که مزایای لیفت صورت با نخ بیشتر از روش جراحی می باشد. تفاوت هایی بین لیفت صورت با جراحی و بدون جراحی وجود دارد. که در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.

کشیدن پوست صورت با جراحی

جراحی کشیدن پوست صورت یک روش جوانسازی با ماندگاری نسبتا بالا است. در این عمل جراحی، برش‌ هایی در قسمت‌ های میانی صورت مانند کناره‌ های صورت ایجاد می‌ شود. سپس پوست اضافه این قسمت‌ ها  از محل برش خورده برداشته و در پایان قسمت برش داده شده بخیه می‌ شود. جراحی لیفت صورت یک عمل سرپایی است و طبق تشخیص پزشک جراح ممکن است به یکی از روش‌ های بیهوشی عمومی یا بیهوشی موضعی انجام شود. ماندگاری در لیفت صورت با نخ بسته به شرایط هر فرد و میزان مراقب های پس از آن متفاوت می باشد.

عوارض جراحی لیفت صورت

کشیدن پوست صورت با جراحی معمولا یک روش ایمن است. اما مانند سایر روش‌ های جراحی ممکن است عوارض و ریسک‌ هایی داشته باشد. تجمع مایعات و خون در زیر پوست(هماتوم)، عفونت، بی حسی در نواحی صورت و گوش از جمله عوارض موقتی لیفت صورت است که به تدریج از بین می‌ روند.

عدم تقارن صورت، ماندن جای زخم عمیق در طول خط بخیه، آسیب دیدن رشته‌ های عصبی، بی حسی دائم گوش یا کناره‌ های صورت نمونه‌ هایی از عوارض طولانی مدت تکنیک جراحی لیفت صورت جوانسازی صورت است که در صورت عدم تخصص و مهارت پزشک جراح ممکن است اتفاق بیفتد.

کشیدن پوست صورت بدون جراحی

کشیدن پوست صورت با نخ یکی از بهترین  و راحت‌ ترین روش‌ های غیر جراحی لیفت چهره است. به کمک لیفت صورت با نخ می‌ توان پوست صورت را تا حد زیادی به حالت اولیه خود باز گرداند و چین و چروک صورت را از بین برد. در این تکنیک جوانسازی، پزشک متخصص با استفاده از نخ‌ های مخصوص پوست صورت را در قسمت‌ هایی که دچار افتادگی شده‌ اند، سوراخ می‌ کند. سپس با قلاب‌ های ویژه پوست آن نواحی را تا جایی که امکان دارد به سمت بالا می‌ کشد. به این ترتیب، نه تنها افتادگی پوست صورت بهبود پیدا می‌ کند؛ بلکه چین و چروک‌ ها نیز از بین می‌ روند.

عوارض کشیدن پوست صورت کدام اند؟عوارض کشیدن پوست صورت با نخ

لیفت صورت با نخ یکی از رایج‌ ترین و ایمن‌ ترین روش‌ ها برای از بین بردن چین و چروک و جوانسازی چهره است. اما در صورتی که توسط متخصص کارآزموده و ماهر یا در کلینیک زیبایی نامعتبر انجام شود، ممکن است عوارضی به‌ همراه داشته باشد. در کنار لیفت صورت با نخ لیفت دور چشم نیز طرفداران بسیاری دارد. مهم‌ ترین عوارض لیفت صورت با نخ به شرح زیر است:

  • بی حسی پوست

در لیفت با نخ احتمال دارد به سیستم عصبی زیر پوست آسیب وارد شود و موجب بی‌ حسی دائم بافت مورد نظر گردد.

  • جابجا شدن نخ‌ ها

برخی مواقع نخ‌ هایی که برای کشیدن صورت در زیر پوست قرار داده شده‌ اند، جابجا می‌ شوند. حرکت نخ‌ ها موجب ایجاد عدم تقارن چهره نیز می‌ شود. این مسئله ارتباط بسیار زیادی با مهارت پزشک متخصص دارد. بنابراین، پیشنهاد می‌ شود حتما عمل لیفت صورت با نخ را نزد پزشک متخصص باتجربه و در مراکز درمانی معتبر انجام دهید.

  • عدم تقارن قسمت‌ های مختلف صورت

عدم تقارن بخش‌ های مختلف صورت یکی دیگر از عوارض کشیدن پوست صورت با نخ است. البته این عارضه به راحتی توسط پزشک معالج قابل درمان است. اما برای اطمینان بیشتر جهت مطلوب بودن نتایج، بهتر است بدنبال یک پزشک متخصص که تجربه و مهارت بالایی در زمینه لیفت با نخ دارد، باشید.

شما زیباجوی محترم می‌ توانید با اطمینان خاطر کشیدن پوست صورت خود با نخ را در کلینیک پوست و موی دکتر مهدوی نیا انجام دهید.

  • ایجاد حساسیت به نخ

یکی دیگر از عوارض لیفت نخ سیستم ایمنی بدن در مقابل ورود عوامل بیگانه به بدن عکس العمل نشان می‌ دهد. نخ‌ هایی که جهت کشیدن پوست صورت استفاده می‌ شوند، می‌ توانند در برخی از افراد حساسیت ایجاد کنند. در صورت مشاهده علائم مربوط به بروز حساسیت، فرد باید فورا به پزشک مراجعه نماید و نخ‌ ها را خارج کند.

البته جنس نخ‌ های مورد استفاده در این روش به گونه‌ ای است که بالاترین سطح سازگاری با بدن انسان را دارند و به ندرت در بدن ایجاد حساسیت می‌ کنند.

  • خونریزی طولانی مدت

در لیفت با نخ، پوست صورت سوراخ می‌ شود. بنابراین ممکن است به عروق خونی و لنفاوی پوست آسیب وارد شود. در برخی مواقع، این آسیب دیدگی ممکن است مربوط به یکی از عروق اصلی صورت باشد و خونریزی حاصل از آن کمی طولانی‌ تر شود. البته این خونریزی عارضه جدی نیست زیرا تورم و خونریزی حاصل از آن تنها مربوط به بافت پوست است. این عارضه ممکن است میزان دوام لیفت نخ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

  • کبودی و تورم در بخش‌ هایی از صورت

کشیدن پوست صورت با نخ یک روش غیرجراحی و در عین حال تهاجمی می‌ باشد. بنابراین احتمال التهاب و کبودی بافت پوست وجود دارد. در این روش، به دلیل سوراخ شدن پوست، راه برای ورود باکتری‌ ها و عوامل بیماری‌ زا به بافت پوست باز می‌ شود. سیستم ایمنی بدن در مواجه با این عوامل خارجی واکنش نشان داده و شروع به التهاب می‌ کند. البته به این نکته یز توجه نمایید که روش های متفاوتی برای لیفت صورت وجود دارد.

زمانی که بخشی از بدن دچار التهاب می‌ شود، خونرسانی به آن قسمت بیشتر شده و همین مسئله سبب بروز تورم و قرمزی در پوست می‌ گردد. البته لازم بذکر است این عارضه موقتی است و به تدریج بعد از گذشت تقریبا یک هفته از بین می‌ رود. پزشک متخصص در برخی موارد با تجویز آنتی بیوتیک احتمال بروز التهاب را به میزان زیادی کاهش می‌ دهد.

کشیدن پوست صورت با روش جراحی بهتر است یا روش غیر جراحی؟

روش‌ هایی که در بالا برای کشیدن پوست صورت یا به اصطلاح لیفت صورت توضیح داده شد، دو نمونه از رایج‌ ترین و موثرترین تکنیک‌ های جوانسازی چهره می‌ باشند. هر کدام از این روش‌ ها مزیت‌ ها و عوارض خاص خود را دارند. هر کدام می‌ توانند اثرات شگفت آوری داشته باشند. بنابراین نمی‌ توان گفت کدامیک بهتر است. شما زیبا جوی عزیز می‌ توانید برای دریافت مشاوره رایگان و تصمیم‌ گیری در رابطه با مناسب‌ ترین روش جوانسازی صورت به کلینیک دکتر مهدوی نیا مراجعه نمایید. تیم مشاوره ما  با توجه به سن، میزان افتادگی پوست، محل لیفت و سایر موارد مناسب‌ ترین روش را به شما پیشنهاد می‌ کنند. همچنین تفاوت های بین لیفت صورت با نخ و بوتاکس را نباید فراموش کرد.

آیا لیفت صورت با نخ عوارض دارد؟

انجام غیر اصولی لیفت نخ ممکن است عوارضی چون بی حسی صورت و یا جابه جا شدن نخ ها را داشته باشد. به همین خاطر است که در انتخاب پزشک متخصص انجام دهنده ی لیفت نخ باید بسیار دقت شود.

آیا به غیر از لیفت نخ روش دیگری برای بالا کشیدن پوست صورت وجود دارد؟

بله امکان بالا کشدن پوست صورت به کمک جراحی و ایجاد برش هایی بر روی سطح پوست وجود دارد. البته این روش بسیار سخت تر است و عوارض بیشتری نسبت به لیفت نخ دارد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سایر پست ها
تزریق فیلر لب برای خانمی که روی تخت کلینیک دراز کشیده است.
تزریق بوتاکس به صورت یک زیباجو
برند فیلر
هزینه فیلر بینی