تزریق فیلر
عوارض تزریق بوتاکس شامل قرمزی و کبودی می باشد.

آیا تزریق بوتاکس شقیقه خطرناک است؟

فرم رزرو نوبت و مشاوره تخصصی
آنچه می خوانید:
اشتراک گذاری صفحه
همچنین بخوانید
مرکز تخصصی دکتر مصطفی مهدوی نیا | آیا تزریق بوتاکس شقیقه خطرناک است؟

برای دریافت نوبت یا مشاوره فرم زیر را پر کنید

جهت دریافت نوبت یا مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

عوارض تزریق بوتاکس شقیقه ، اگرچه تزریق بوتاکس به صورت کلی یک فرایند ایمن محسوب می‌شود، اما سم بوتولینوم می تواند عوارض و مشکلاتی موقت به همراه بیاورد از جمله این عوارض عبارتند از :

  1. افتادگی پلک یا تورم
  2. کبودی و درد در محل تزریق
  3. نشانه هایی مانند آنفولانزا
  4. سردرد
  5. حالت تهوع
  6. قرمزی
  7. ضعف یا افتادگی موقتی عضله صورت
  8. خشکی چشم
  9. دوبینی بعد از تزریق
  10. عوارض عمومی بوتاکس

قرمزی و تورم از عوارض تزریق بوتاکس شقیقه

قرمزی و تورم واکنش طبیعی بدن به هر روش درمانی است. این عوارض معمولاً خفیف تا متوسط هستند، در عرض چند ساعت برطرف می‌شوند و نیازی هم به درمان ندارند. شدت قرمزی و تورم در شقیقه به میزان بوتاکس تزریق شده و همچنین ضخامت سوزن تزریق بستگی دارد. پیشگیری از این عوارض تا حد زیادی به تجربه‌ی پزشک وابسته است.

استفاده از سوزن‌های باکیفیت، تزریق آهسته‌ و مقادیر کم بوتاکس و همچنین استفاده از کمپرس سرد پس از اتمام تزریق، از جمله مواردی هستند که می‌توانند از شدت قرمزی و تورم بکاهند.  

کبودی و درد در محل تزریق بوتاکس شقیقه

میزان درد در طی تزریق بوتاکس شقیقه به آستانه‌ی تحمل درد شما بستگی دارد. معمولاً بیشتر مراجعین به خوبی درد ناشی از تزریق را تحمل می‌کنند. برای کاهش درد می‌توانید پس از مشورت با پزشک، حدود ۱ ساعت قبل از مراجعه به کلینیک، استامینوفن مصرف کنید. در برخی موارد قبل از درمان، از کرم‌های بی‌حسی موضعی یا کمپرس سرد استفاده می‌شود تا درد محل تزریق کاهش یابد. درد ممکن تا ۳۰ دقیقه بعد از اتمام تزریق هم کمی باعث رنجش شما شود.

کبودی به دلیل سوراخ شدن عروق خونی موجود در محل تزریق رخ می‌دهد. این اتفاق معمولاً ناشی از این است که محل عروق خونی، پیش از تزریق بوتاکس به خوبی شناسایی نشده‌اند. توجه داشته باشید که پزشکان غیرمتخصص و افراد غیر پزشک با آناتومی صورت و گردن آشنایی کافی ندارند. به همین علت ممکن است در طی فرآیند تزریق به عروق خونی آسیب بزنند. کبودی بیشتر زمانی مشاهده می‌شود که پزشک مهارت و تجربه‌ی کافی در تزریق بوتاکس نداشته باشد.

سردرد و حالت تهوع بعد از تزریق بوتاکس در شقیقه

شایع‌ترین عوارض بوتاکس سردرد و تهوع هستند. این دو عارضه در ۲ تا ۱۵ درصد از مراجعین مشاهده می‌شوند. البته سردرد و تهوع معمولاً خفیف بوده و بیشتر برای کسانی رخ می‌دهد که اولین تزریقات بوتاکس خود را انجام می‌دهند. ماندگاری این عوارض بین چند ساعت تا حداکثر سه چهار روز متغیر است.

علت و نحوه درمان این عارضه در صفحه سردرد بعد از بوتاکس بطور کامل شرح داده شده است، که می توانید برای اطلاعات کامل در این خصوص به صفحه مذکور مراجعه فرمایید. اما بطور خلاصه عواملی مانند آسیب‌های ایجاد شده در محل تزریق، استرس و سابقه‌ی سردردهای میگرنی در ایجاد آن‌ها موثرند. برای درمان سردرد، مصرف داروهای مسکن یا قرص‌های ضد میگرن معمولی کفایت می‌کند.

پیشگیری و درمان تهوع قبل از تزریق

برای پیشگیری از این عارضه، باید از مصرف آسپیرین و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (مثل ژلوفن) تا حداقل ۷ روز پیش از تزریق خودداری کنید. استفاده از کرم‌های ویتامین K یا کرم‌هایی که حاوی عصاره‌ی گیاه ارنیکا هستند، در رفع کبودی موثرند. سایر اقداماتی که باید برای پیشگیری از کبودی پوست انجام بگیرند، شامل موارد زیر است:

  • در حین تزریق بوتاکس باید در حالت نشسته قرار داشته باشید؛
  • عروق خونی باید پیش از تزریق شناسایی شوند؛ به ویژه در مورد نواحی اطراف چشم و سایر بخش‌های مستعد؛
  • پزشک با فشار دادن انگشت خود بر محل تزریق (بدون ماساژ دادن) می‌تواند احتمال کبودی را کاهش دهد.

عفونت حاصل از تزریق بوتاکس میگرن

تا کنون گزارشی مبنی بر عفونت ناشی از تزریق بوتاکس شقیقه منتشر نشده؛ البته در مورد تزریق‌هایی که در محیط‌های درمانی و توسط پزشک صورت گرفته‌اند. تمامی محلول‌های بوتاکس حاوی مایع نرمال سالین هستند و در دمای ۴ درجه‌ی سانتی‌گراد نگهداری می‌شوند. حتی ۳۰ روز بعد از باز کردن محلول بوتاکس، هیچ نشانه‌ای از رشد باکتری‌ها یافت نمی‌شود. با این حال در محیط‌ های درمانی، پیش از تزریق پوست شما را به خوبی استریل می‌کنند تا خطر عفونت به صفر برسد.

واکنش‌های کولینرژیک پس از تزریق در شقیقه

واکنش‌های کولینرژیک از جمله عوارض بوتاکس هستند که معمولاً به شکل خشک شدن دهان یا چشم‌ها مشاهده می‌شوند. این عوارض بیشتر در صورت استفاده از فرآورده‌هایی مشاهده می‌شود که از سم بوتولونیوم نوع B ساخته‌ شده‌اند.

برای پیشگیری از این عارضه توجه به موارد زیر کاملاً موثر است:

بعد از تزریق بوتاکس به جلو خم نشوید. به محل تزریق دست نزنید و آن را نمالید.

پزشک باید محلول بوتاکس را در مقادیر کم و به آرامی تزریق کند. یادتان باشد که هیچگاه نباید در حین تزریق، نواحی تحت درمان را ماساژ داد.

برای ثبیت بوتاکس در عضلات هدف، بهتر است تا ۲-۳ ساعت به طور مداوم عضلات مورد نظر را به کار بگیرید و با آن‌ها تمرین کنید. به این ترتیب بوتاکس سریع‌تر جذب بافت هدف شده و به سمت عضلات دیگر نمی‌رود.

عوارض تزریق بوتاکس شامل قرمزی و کبودی می باشد.

تفاوت تزریق بوتاکس شقیقه با لیفت ابرو

اگرچه هر دوی این روش ها بر روی ناحیه یکسانی انجام می شوند، اما لیفت شقیقه با لیفت ابرو بسیار متفاوت است. لیفت ابرو باعث لیفت کل پیشانی میشود؛ این فرایند می‌تواند در رفع نشانه های شدیدتر پیری مانند خطوط افقی پیشانی، خطوط اخم و شیارهای عمیق بین ابروها موثر باشد. از سوی دیگر، لیفت شقیقه تنها برای رفع مشکلات کناره های صورت و پیشانی استفاده میشود و نمی توان انتظار داشت که با لیفت شقیقه با بوتاکس، چین و چروک بین پیشانی را نیز برطرف کرد.

تزریق بوتاکس به شقیقه چگونه باعث صاف شدن صورت می‌شود؟

بوتاکس با شل کردن عضلات اطراف محل تزریق به نتیجه دلخواهش دست پیدا می‌کند. وقتی عضلات شل شوند، امکان لیفت چند میلیمتری شقیقه فراهم می شود. در این حالت علاوه بر بالا کشیده شدن شقیقه، چشمانتان هم کمی بازتر می‌شود. نتایج بوتاکس، مادامی که سم بوتولینوم فعال باشد، باقی می ماند.

لیفت شقیقه بهتر است یا تزریق بوتاکس شقیقه ؟

  1. لیفت شقیقه با بوتاکس نسبت به سایر روش‌های لیفت مانند جراحی، عوارض جانبی کمتری دارد.
  2. برخلاف عمل جراحی که هزینه‌های بالایی دارد، لیفت شقیقه با بوتاکس با هزینه بسیار کمتری انجام می‌شوند.
  3. ماندگاری لیفت شقیقه با جراحی نسبت به لیفت با بوتاکس بیشتر است.

تزریق بوتاکس شقیقه برای چه کسانی عوارض دارد؟

افراد باید در دوره بارداری یا شیردهی، یا در صورت وجود حساسیت های دارویی یا مواد تشکیل دهنده بوتاکس، از تزریق بوتاکس خودداری کنند.در صورتی که افتادگی پلک شدید باشد، این افتادگی با تزریق بوتاکس به شقیقه بر طرف نخواهد شد و فرد نیاز به عمل جراحی دارد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سایر پست ها
تزریق فیلر لب برای خانمی که روی تخت کلینیک دراز کشیده است.
تزریق بوتاکس به صورت یک زیباجو
برند فیلر
هزینه فیلر بینی