تزریق فیلر
فرم رزرو نوبت و مشاوره تخصصی
آنچه می خوانید:
اشتراک گذاری صفحه
همچنین بخوانید
مرکز تخصصی دکتر مصطفی مهدوی نیا | شستن صورت پس از تزریق بوتاکس

برای دریافت نوبت یا مشاوره فرم زیر را پر کنید

جهت دریافت نوبت یا مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

یکی از سوالات متداولی که همواره در مورد تزریق بوتاکس مطرح می‌شود این است که بلافاصله پس از تزریق بوتاکس می‌توان به شستشوی صورت پرداخت یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید دو جنبه مختلف را در نظر گرفت! اول اینکه شست و شوی صورت به دلیل برخورد آب با نواحی ورود سوزن می‌تواند سبب نگرانی سوزش در ناحیه تزریق بوتاکس در افراد شود.

 از آنجایی که تزریق بوتاکس روش کاملا غیر تهاجمی بوده و فقط با ورود مواد بوتاکس از طریق سوزن مخصوص به بافت صورت انجام می‌گیرد هیچ گونه زخم و خونریزی به همراه نخواهد داشت؛ بنابراین اشخاص می‌توانند بلافاصله به شست و شوی صورت خود بپردازند.

اهمیت شستشو صورت پس از تزریق بوتاکس

همانطور که میدانید بوتاکس یک سم قوی است که از نوعی باکتری گرفته می شود؛ در حقیقت این سم در صورتی که به طرز درستی مورد استفاده قرار نگیرد ممکن است که برای انسان بسیار خطرناک و کشنده باشد. بوتاکس با تاثیر بر اعصاب صورت و ماهیچه ها سبب می شود که این عضلات به حالت انقباض درآمده و در نهایت چین و چروک ها و خطوط عمیق موجود بر روی صورت فرد مراجعه کننده کاملا محو خواهد شد؛ اما لازم است که بدانید پس از تزریق بوتاکس به صورت شما باید توصیه هایی را رعایت نموده تا با مشکلی برنخورید. یکی از این مراقبت ها، شستشوی صورت است.

اما نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که توصیه می‌کنند در ۲۴ ساعت اول از هر گونه فشار و مالش در ناحیه تزریق صورت خودداری کنید، چرا که دستکاری این ناحیه می‌تواند سبب پخش شدن ماده بوتاکس در سایر بافت‌های اطراف شود که نتیجه ناخوش‌آیندی را در پی دارد.

بنابراین اگر قصد شست و شو صورت پس از تزریق بوتاکس را دارید حتما دقت کنید تا بدون کم‌ترین فشاری و با آب ولرم این کار را انجام دهید.

تمیز کردن صورت پس از تزریق بوتاکس

دوش گرفتن پس از تزریق بوتاکس

24 ساعت اول پس از بوتاکس مهم‌ترین زمان در ایجاد نتیجه دلخواه هستند. در طول این مدت است که بوتاکس می‌تواند جابجا شده و در مکان دیگری مستقر شود. خوشبختانه این خطر تنها یک روز طول می‌کشد و شما می‌توانید یک روز بعد از تزریق بوتاکس خود دوش بگیرید. همچنین برای جلوگیری از پخش شدن بوتاکس و ناراحتی بیشتر ناشی از تورم حداقل یک روز باید از ماساژ خودداری نمایید.

عوارض دوش گرفتن پس از تزریق بوتاکس

دوش گرفتن بعد از بوتاکس خوب است! این فشار و دمای آب است که می‌تواند بر نتایج حاصل از تزریق تأثیر منفی بگذارد. دوش آب گرم بعد از تزریق بوتاکس کاملا ممنوع و حتی خطرناک است زیرا گرمای دوش باعث افزایش جریان خون در صورت شما می‌شود که به نوبه خود منجر به جابجایی بوتاکس می‌گردد و نتایج غیرطبیعی را برای شما به ارمغان می‌آورد. چند مورد دیگر که پس از تزریق بوتاکس باید از آن‌ها اجتناب کرد عبارت است از:

  1. خوابیدن در وان آب گرم
  2. نشستن در دوش بخار یا سونا
  3. پاکسازی یا شستشو صورت با آب داغ

بخار و گرما مانند دوش آب گرم جریان خون را افزایش می‌دهند و می‌توانند محل بوتاکس را تغییر دهند و نتایجی را برای شما به ارمغان بیاورند که دوست ندارید.

توصیه های شستن صورت پس از تزریق بوتاکس

برای جلوگیری از تورم، با پوست خود ملایم باشید؛ بعد از بوتاکس می‌توانید صورت خود را بشویید اما باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • برای جلوگیری از تورم، به هیچ عنوان به ناحیه تحت درمان فشار وارد نکنید.
  • برای جلوگیری از پخش شدن بوتاکس، فقط از آب خنک یا ولرم استفاده کنید.
  • در صورت امکان به پوست خود زمان استراحت دهید و دائما آن را لمس نکنید.
  • این کارها به شما کمک می‌کند تا بهترین نتایج را از درمان بگیرید.

رعایت نکات شستن صورت پس از تزریق بوتاکس

برای شستن صورت پس از تزریق بوتاکس باید نکاتی را در نظر بگیرید که از اهمیت زیادی برخوردارند:

1. دمای آب

2. نوع فشاری که به صورت وارد می کنید

3. نوع شوینده

4. نحوه ی حرکت دست

خانمی که پس از تزریق بوتاکس به صورت در شستن آن است

طرز صحیح شست و شوی صورت پس از تزریق بوتاکس

همان طور که گفته شد توصیه می‌شود تا در ۲۴ ساعت اول به دلیل مسائل ایمنی و جلوگیری از ایجاد التهاب و حساسیت از برخورد آب به صورت بعد از انجام بوتاکس خودداری کنید با این حال برخی اشخاص دوست دارند یا مجبور می‌شوند که صورت خود را بشویند؛ در این صورت بهتر است نکات مهم کلیدی را رعایت کنید. از جمله نکات شست و شوی صورت بعد از بوتاکس می‌توان به موراد زیر اشاره کرد:

  • خودداری از اعمال هر گونه فشار و مالش در حین شست و شوی صورت
  • عدم استفاده از آب خیلی سرد و یا خیلی گرم برای شستن صورت
  • خودداری از اعمال فشار در حین خشک کردن صورت
  • استفاده از دستمال تمیز و نرم برای خشک کردن صورت

پزشک قبل از شروع به تزریق بوتاکس از زیباجو می‌خواهد تا صورت خود را به خوبی با آب و صابون تمیز کند و پس از آن نیز خود پزشک نواحی مورد نظر برای تزریق را استریل می‌کند. علاوه بر این، تزریق بوتاکس بدون زخم و خونریزی بوده و صورت بیمار در حین انجام کار کثیف نخواهد شد به همین دلیل نیازی به تمیز کردن و شستن دوباره آن نیست. در نتیجه توصیه می‌شود تا حد امکان از برخورد آب به صورت و نواحی تزریق در یک روز اول اجتناب کنید، پس از آن می‌توانید به تمامی کارها و عادات روزانه مثل شستن صورت و یا استفاده از وسایل آرایشی و بهداشتی بپردازید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سایر پست ها
تزریق فیلر لب برای خانمی که روی تخت کلینیک دراز کشیده است.
تزریق بوتاکس به صورت یک زیباجو
برند فیلر
هزینه فیلر بینی