تزریق فیلر
مراقبت بعد از لیزر موهای زائد

رعایت نکات مراقبت بعد از لیزر موهای زائد کل بدن

فرم رزرو نوبت و مشاوره تخصصی
آنچه می خوانید:
اشتراک گذاری صفحه
همچنین بخوانید
مرکز تخصصی دکتر مصطفی مهدوی نیا | رعایت نکات مراقبت بعد از لیزر موهای زائد کل بدن

مراقبت بعد از لیزر موهای زائد ؛ قبل از پرداختن به این موضوع باید گفت که در جلسات لیزر موهای زائد با دستگاه لیزر امواجی از انرژی لیزر ایمن و مؤثر به اعماق فولیکول های مو ارسال می شود، با گرم شدن آن فولیکول ها، چرخه رشد طبیعی آنها تحت تاثیر لیزر قرار می گیرد. این روند چند هفته طول می کشد، تا موهای هدف لیزر در نهایت خود به خود از بین بروند.

دفعه بعد که موهای زائد شما دوباره رشد کردند نازک‌، نازک‌تر شده و روشن‌تر می‌شوند. با هر درمان بعدی، موهای زائد کمتر و کمتری در بدن شما رشد خواهند کرد تا در نهایت رشد مجدد موهای زائد متوقف می شود. لیزر موهای زائد می تواند رشد موهای زائد را تقریباً در همه نواحی از جمله پاها، بازوها، زیر بغل، معده، پشت و گردن به شدت کاهش دهد.

کاندید های مناسب لیزر موهای زائد

از آنجایی که دستگاه های لیزر موهای زائد بدن بسیار پیشرفته هستند، حتی اگر قبلاً کاندیدای مناسبی برای لیزر موهای زائد نبودید، نگران نباشید مطمئناً اکنون می توانید این کار را انجام دهید. البته هنوز هم این حرف درست است که لیزر موهای زائد در صورتی مؤثرتر هستند که پوستی روشن‌ و موهای تیره‌ داشته باشید.

اگر پوست تیره‌ یا موهای روشن‌ دارید، درمان‌ لیزر موهای زائد نیز ممکن است مؤثرتر باشد. بهترین راه برای دانستن اینکه آیا لیزر موهای زائد برای شما مناسب است یا خیر، مراجعه به کلینیک مهدوی نیا برای مشاوره با متخصصین کلینیک می باشد.

مراقبت بعد از لیزر موهای زائد لیزر موهای زائد بدن آیا دائمی است؟

این بستگی دارد به این که اکثر مردان و زنان برای دست یابی به نتایج مطلوب به شش تا هشت جلسه درمانی نیاز دارند که هر کدام بین چهار تا هشت هفته باید بین جلسات فاصله بیفتد. این جمله درست است که در اکثر موارد لیزر موهای زائد بدن دائمی است، اما در برخی موارد امکان رشد موهای جدید نیز وجود دارد.

این بیشتر در زمان هایی که نوسانات هورمونی، به ویژه در دوران بارداری اتفاق می افتد، رخ می دهند. اگر دوباره موهای جدیدی در ناحیه تحت درمان رشد کرد، همیشه می توانید در صورت نیاز برای درمان به مرکز تخصصی پوست و مو دکتر مهدوی نیا مراجعه کنید.

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

احساس ناراحتی جزئی در نواحی حساس (مانند زیر بغل) طبیعی است، اما نباید درد داشته باشید. اکثر مردان و زنان توضیح می دهند که لیزر موهای زائد مانند نوارهای لاستیکی کوچکی می مانند که روی پوست شما تکان می خورند.

همچنین استفاده از کرم بی حس کننده موضعی، که می توانید آن را بدون نسخه از داروخانه محل خود تهیه کنید، برای قبل از شروع درمان لیزر بسیار مفید است. به این ترتیب، پوست شما در زمان ویزیت و لیزر در کلینیک کاملا بی حس می شود. در صورت استفاده نکردن از این کرم ها می توانید به عنوان یک جایگزین، از کیسه یخ استفاده کنید تا همین اثر را برای شما داشته باشد.

همچنین با برنامه ریزی که مشاور کلینیک دکتر مهدوی نیا برای شما تعیین می کند، استفاده از پکیج لیزر موهای زائد  خود را حتما انجام دهید. استفاده از دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا برای از بین بردن موهای زائد ، بهترین گزینه از نظر کم بودن عوارض و کسب بهترین نتیجه می باشد.

مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد

نکات و مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد به شرح زیر می باشد:

  • ناحیه لیزر باید 24 ساعت قبل از قرار ملاقات شما کاملا تراشیده شود.
  • هرچه زمان اصلاح نزدیکتر باشد بهتر است. اگر اولین بار لیزر می کنید، یک تکه کوچک از مو خود را بگذارید تا متخصص شما آن را معاینه کند.
  • در لیزر بیکینی، قسمتی را که می خواهید مو آن قسمت را نگه دارید، نتراشید.
  • بدون آرایش، لوسیون و دئودورانت در ناحیه لیزر در روز ملاقات خود حاضر شوید.
  • حداقل 3 روز قبل از وقت لیزر و 3 روز بعد از نور مستقیم خورشید دوری کنید.
  • حداقل 2 هفته قبل از لیرز از محصولات برنزه کننده استفاده نکنید تا از آسیب احتمالی جلوگیری شود.
  • 24 ساعت قبل از درمان از نوشیدن، نوشیدنی های الکلی خودداری کنید.
  • حداقل به مدت 4 هفته از اپیلاسیون ،نخ و موچین در ناحیه لیزر خودداری کنید. اصلاح اشکالی ندارد!

نکات مهم:

  1. خدمات لیزر را نمی توان برای خانم هایی که باردار، شیرده یا قصد بارداری دارند انجام داد.
  2.  خدمات لیزر بیکینی برای مشتریانی که در حال قاعدگی هستند انجام نخواهد شد.

قرمزی و برآمدگی بر روی محل لیزر کاملا طبیعی است

در مراقبت بعد از لیزر موهای زائد باید گفت بلافاصله پس از لیزر، قرمزی و برآمدگی در ناحیه لیزر شایع است که ممکن است تا 2 ساعت یا بیشتر طول بکشد. طبیعی است که ناحیه تحت درمان برای چند ساعت مانند محل آفتاب سوختگی احساس شود. اگر حساسیت ادامه داشت باید از کمپرس یخ و یا از کرم آنتی بیوتیک استفاده کنید. پوست تیره تر ممکن است ناراحتی بیشتری نسبت به پوست روشن داشته باشد و ممکن است مدت بیشتری این اثرات باقی بماند.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

ناحیه پوست لیزر شده را می توان به آرامی با صابون ملایم شستشو داد. پوست باید در 48 ساعت اول خشک باشد و مالش داده نشود.

ناحیه تحت درمان را تمیز و خشک نگه دارید، بدون آرایش و لوسیون، مرطوب کننده و دئودورانت در 24 ساعت اول باشید.

موهای مرده 5 تا 30 روز پس از درمان شروع به ریزش می کنند، از 5 تا 30 روز پس از درمان، ممکن است ریزش مو رخ دهد و این ممکن است به عنوان رشد موهای جدید ظاهر شود. این رشد، رشد موهای جدید در بدن نیست، بلکه موهای زائد مرده پوست راه فولیکول  پیدا می کنند. می توانید با شستن با یک دستمال یا پارچه لایه بردار به بیرون آمدن موهای زائد کمک کنید.

برای کاهش احتمال به وجود آمدن لکه های تیره یا روشن به مدت 2 ماه از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید. همیشه در طول دوره درمان و حتی 1 تا 2 ماه بعد از ضد آفتاب (SPF 25 یا بالاتر) استفاده کنید.

از خاراندن پوست لیزر شده خودداری کنید. در طول دوره لیزر درمانی از هیچ روش یا محصول دیگری به جز اصلاح کردن روی ناحیه تحت درمان استفاده نکنید، زیرا از دستیابی به بهترین نتیجه جلوگیری می کند. استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد سندرم پلی کیستیک نیز بسیار مرسوم می باشد.

مراقبت بعد از لیزر موهای زائدنتیجه دائمی بعد از لیزر موهای زائد

با تکنولوژی پیشرفته موجود در بازار، روش های نظافت سطح پوست کاملا به روز شده است. از روش‌ های دردناک و نا مرتب در حذف موهای زائد مانند اپیلاسیون و نخ یا روش‌های زمان‌ بر مانند اصلاح، ما به یک نوآوری جدید انقلابی، یعنی کاهش موهای زائد با لیزر ، رفته‌ایم. کاهش موهای زائد با لیزر روشی برای از بین بردن دائمی موهای زائد از بدن شما است. این روش برخلاف روش های موقت حذف موهای زائد بدون درد، دائمی و در دراز مدت بسیار مقرون به صرفه است.

اما روند کاهش مو از طریق لیزر سریع نیست. این درمان ها چندین جلسه طول می کشد تا رشد مو به طور کامل متوقف شود. این روش همچنین شامل مراحل خاصی است که فرد باید بعد از هر جلسه از آنها مراقبت کند.

نکات مراقبت بعد از لیزر موهای زائد

در زیر به هر یک از این موارد اشاره می‌کنیم:

۱.از دوش آب گرم / سونا اجتناب کنید

لیزر درمانی بر اساس اصل استفاده از گرما برای از بین بردن فولیکول های مو ابداع شده است. بنابراین اعمال حرارت اضافی منجر به تحریک ناحیه تحت درمان می شود. بنابراین از گرفتن دوش آب گرم یا سونا در زمانی که هنوز تحت درمان هستید خودداری کنید.

۲.از ورزش های شدید خودداری کنید

به طور مشابه، افزایش دمای بدن نیز می تواند بر خلاف شما عمل کند. بنابراین، برای 48 ساعت آینده، هر جلسه را پست کنید، توصیه می شود که در هیچ فعالیت سنگینی افراط نکنید.

۳.از آرایش و محصولات پوستی خشن خودداری کنید

بلافاصله پس از عمل، پوست شما هنوز آسیب پذیر است. استفاده از مواد شیمیایی خشن روی پوست، به خصوص صورت، می تواند ناحیه تحت درمان را تحریک کند. قبل از استفاده از هر پست آرایشی در هر جلسه حداقل 24 ساعت صبر کنید.

۴.به مدت یک هفته بعد از هر جلسه از نور خورشید اجتناب کنید

خورشید و اشعه های مضر UVA و UVB ممکن است ناحیه تحت درمان را تحریک کند. بنابراین توصیه می شود حداقل یک هفته بعد از هر جلسه از نور خورشید دوری کنید و اگر بیرون می روید، مهم است که با لباس روی پوست را بپوشانید، و اگر درمان روی صورت شما انجام شده است، باید کلاه یا روسری بپوشید که آفتاب را دور نگه دارد. راه دیگر برای انجام این کار، استفاده از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 30، به مقدار زیاد روی ناحیه تحت درمان است.

امروز وقت ویزیت خود را در مرکز تخصصی پوست و مو دکتر مهدوی نیا رزرو کنید و برای اطلاع از مزایای لیزر موهای زائد، وبلاگ ما را بررسی کنید.

مراقبت بعد از لیزر موهای زائد

برای مراقبت بعد از لیزر موهای زائد چه اقداماتی باید صورت داد

در زیر به این اقدامات اشاره می‌کنیم:

۱. از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید

پس از انجام لیزر موهای زائد، اولین قدم برای محافظت از پوست خود اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. مهم است که مطمئن شوید که پوست شما بیش از حد نور خورشید نمی گیرد زیرا پوست شما تحریک می شود. شما همچنین می توانید سوختگی های شدید را نیز تجربه کنید. همچنین مهم است که به مدت دو هفته از آفتاب گرفتن خودداری کنید و همچنین هر زمان که قرار است برای مدت طولانی در معرض آفتاب باشید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

۲.روش های دیگر حذف مو را نادیده بگیرید

یکی دیگر از راه‌های محافظت از پوست پس از لیزر موهای زائد، اجتناب از سایر روش‌های حذف موهای زائد است. شما باید از اپیلاسیون یا کندن موها خودداری کنید زیرا این روش ها می تواند منجر به تخریب پوست و فولیکول های مو شود. اگرچه مهم است که از کندن و اپیلاسیون موها خودداری کنید، اما همچنان می‌توانید ظرف 24 ساعت پس از انجام درمان اصلاح کنید.

۳.از محصولات زیبایی موضعی خودداری کنید

در چند روز اول پس از انجام لیزر موهای زائد، باید از استفاده از محصولات زیبایی موضعی نیز خودداری کنید. پوست شما در طول فرآیند بهبودی بسیار حساس خواهد بود و استفاده از محصولات زیبایی می تواند پوست را تحریک کند. در نتیجه بهتر است از محصولات موضعی مانند آرایش، شوینده های بدن و دئودورانت استفاده نکنید. پس از گذشت 24 ساعت از لیزر موهای زائد، می توانید دوباره از این محصولات استفاده کنید.

۴.دوش آب خنک بگیرید

از آنجایی که آب داغ می تواند پوست را بسوزاند و تاول بزند، بهتر است پس از انجام لیزر، دوش آب خنک بگیرید. برای درمان تا 48 ساعت باید از دوش آب گرم خودداری کنید. علاوه بر عدم دوش آب گرم، باید از استفاده از وان آب گرم یا سونا نیز خودداری کنید. همچنین مهم است که از استفاده از پدهای حرارتی خودداری کنید، زیرا این امر می تواند باعث قرمزی و تحریک پوست شما شود.

۵.ناحیه را لایه برداری کنید

هنگامی که لیزر موهای زائد را انجام می دهید، موهای زائد زیادی ریزش می کنند. در عرض چهار هفته، فولیکول های مو از بین می روند و شروع به ریزش می کنند. یکی از بهترین راه‌ها برای محافظت از پوست، لایه‌برداری آن در چهار هفته آینده پس از انجام درمان است. هنگام لایه برداری پوست، باید از یک پارچه شستشو و شستشوی ملایم اسکراب استفاده کنید. پس از مونتاژ پارچه شستشو و شستشوی اسکراب، فقط ناحیه تحت درمان را با حرکات دایره ای پاک کنید. با انجام این کار چندین بار در هفته، ریزش را تسریع کرده و خود را برای درمان بعدی آماده خواهید کرد.

برای سوالات مراقبت بعد از لیزر موهای زائد با کارشناسان لیزر کلینیک دکتر مهدوی نیا تماس بگیرید.

چگونه پس از لیزر موهای زائد از پوست خود مراقبت کنم؟

بهترین نکات مراقبت از لیزر موهای زائد شامل استفاده از حداقل 30 SPF در هر زمان و استفاده مجدد در صورت لزوم، اجتناب از آرایش و سایر محصولات زیبایی حداقل تا 24 ساعت بعد از یک جلسه، و لایه برداری ناحیه تحت درمان چند بار در هفته. بین جلسات همچنین توصیه می شود حداقل تا 48 ساعت پس از جلسه از دوش آب گرم، وان آب گرم، سونا و پدهای گرم کننده روی ناحیه تحت درمان خودداری کنید زیرا گرمای بیش از حد باعث تحریک یا سوزش و یا تاول زدن پوست می شود. در دو روز اول پس از درمان به جای آن دوش آب خنک بگیرید.

آیا می توان بعد از لیزر موهای زائد را مرطوب کرد؟

توصیه می شود تا 24 ساعت پس از لیزر موهای زائد از هیچ محصول زیبایی موضعی استفاده نکنید. استفاده از هر نوع مراقبت از پوست پس از لیزر موهای زائد، از جمله مواردی مانند آرایش، شستشوی بدن و دئودورانت می‌تواند به طور جدی پوست را تحریک کند، زیرا پوست بلافاصله بعد از یک جلسه بسیار حساس است زیرا در حال طی کردن فرآیند بهبودی است. استفاده از کرم کورتیزون یا ژل آلوئه ورا برای آرام کردن و تسکین پوست توصیه می شود.

اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ملیسا
8 ماه قبل

آیا باید از اسکراب بدن بعد از لیزر استفاده کرد؟

شایلی
8 ماه قبل

لوسیون بعد لیزر چه برندی باشد؟

سایر پست ها
تزریق فیلر لب برای خانمی که روی تخت کلینیک دراز کشیده است.
تزریق بوتاکس به صورت یک زیباجو
برند فیلر
هزینه فیلر بینی