تزریق فیلر
عوارض و خطرات لیزر موهای زائد

از عوارض و خطرات لیزر موهای زائد چه می دانید؟

فرم رزرو نوبت و مشاوره تخصصی
آنچه می خوانید:
اشتراک گذاری صفحه
همچنین بخوانید
مرکز تخصصی دکتر مصطفی مهدوی نیا | از عوارض و خطرات لیزر موهای زائد چه می دانید؟

عوارض احتمالی و خطرات لیزر موهای زائد بدن با توجه به قدرت بدنی فرد و تجربه پزشک متفاوت خواهد بود. ما در این مقاله هر آنچه که مربوط به عوارض لیزر موهای زائد است را بررسی می کنیم تا ابهامات مربوط به عوارض و خطرات لیزر موهای زائد را رفع کنیم.

خطرات لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یک درمان قوی است و امواج درمانی آن با فولیکول تماس پیدا می‌کند تا ریشه مو را از بین ببرند .هر چقدر که این کار توسط افراد حرفه‌ای‌تر و دستگاه لیزر مناسب‌تر باشد، احتمالات بروز عوارض کوتاه مدت، کم می‌شود.گفته می شود احتمال عوارض لیزر موهای زائد در صورت انجام با دستگاه‌هایی که زمان تابش بیشتری دارند همچنین طول موج بیشتری دارند و افرادی که پوست تیره تری دارند بیشتر است.

[irp posts=”10447″ name=”لیزر موهای زائد”]

عوارض و خطرات لیزر موهای زائد

عوارض طبیعی لیزر شامل قرمزی ، التهاب وپوسته پوسته شدن است. شایع‌ترین عوارض حاد شامل ایجاد اسکار و تغییرات رنگ پوست است که این هم بسته به نوع دستگاه و عدم مهارت اپراتور رخ می دهد. دستگاه الکساندرایت کندلا از جمله دستگاه هایی ست که اگر توسط اپراتور حرفه ای برای شما مورد استفاده قرار گیرد کمترین عوارض را دارد.

پرتوهای نور موجود در لیزر، همگی طول موج و انرژی یکسانی دارند. در دستگاه لیزر موهای زائد، پرتوی تولید شده دارای طول موجی است که توسط رنگدانه‌ ملانین به خوبی جذب می‌شود.مقدار ملانین در موهای ما بسیار بیشتر از پوست است. این رنگدانه در پیاز و ساقه‌ موی ما متمرکز شده است. زمانی که لیزر به پوست ما برخورد می‌کند، ۳ برابر بیشتر از پوست توسط ساقه‌ و پیاز مو جذب می‌شود؛ بنابراین دستگاه لیزر به گونه ای تنظیم شده که قبل از گرم شدن پوست، به پیاز و ساقه‌ مو آسیب وارد کند. وقتی پیاز مو آسیب ببیند، مویی از آن رشد نخواهد کرد.

آیا لیزر موهای زائد عوارض دارد؟

باید بگوییم برای رسیدن پرتوی لیزر به پیاز مو، پرتو باید از اپیدرم عبور کند و به پیاز مو در لایه‌ی دِرم برسد. اپیدرم هم مثل پیاز و ساقه‌ مو، ملانین دارد. به همین دلیل پرتوی لیزر در مسیر رسیدن به پیاز مو،کمی هم جذب اپیدرم می‌شود. برای همین عوارضی مانند التهاب در صورت کارنابلدی اپراتور سوختگی، تغییر رنگ پوست، زخم و دیگر عوارض اینچنینی ایجاد می‌شوند که همگی موقت هستند و با استفاده از کرم های ترمیم کننده درمان می شود.

 قرمزی و التهاب ناشی از لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد به طور خاص پیاز و فولیکول‌های مو را مورد هدف قرار می‌دهد. آسیب زدن به هر بافتی از بدن ، واکنش سلول های دفاعی را به همراه خواهد داشت. به همین جهت تخریب فولیکول‌ها می‌تواند باعث بروز واکنش‌هایی مانند قرمزی و التهاب پوست در نواحی تحت درمان با لیزر شود. ممکن است بعد از لیزر در هنگام لمس کردن پوست کمی احساس، حساس شدن پوست را تجربه کنید و گاهی ممکن است تورم و خارش هم دیده شود. البته قابل ذکر است همه‌ افراد این علائم را تجربه نمی‌کنند.

قرمزی و التهاب موقت بوده و خیلی زود ناپدید می‌شوند. قسمتهایی از پوست که دچار این عارضه می‌شوند، ظاهری مشابه پوستی خواهند داشت که به تازگی اپیلاسیون شده باشد.

[irp posts=”11395″ name=”لیزر موهای زائد بدن”]

پوسته پوسته شدن پوست پس از لیزر موهای زائد

گاهی ممکن است عوارض و خطرات لیزر موهای زائد به صورت پوسته پوسته شدن ظاهر شود. هرچند که این عارضه مشکل جدی نیست ولی ممکن است خوشایند نباشد. از طریق استفاده از کرم های مرطوب کننده این عارضه رفع می شود.

زخم و اسکار پوست پس از لیزر موهای زائد

در موارد خیلی کمی از لیزر موهای زائد ممکن است زخم بر روی پوست ایجاد شود که گاها جای زخم به صورت اسکار باقی می ماند که علت آن استفاده نامناسب از دستگاه توسط متخصص لیزر می باشد. دستگاه الکساندرایت کندلا از جمله دستگاه هایی است که باعث ایجاد اسکار نمی شود.

[irp posts=”10929″ name=”دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا”]

جوش و آکنه پوست پس از لیزر موهای زائد

از وظایف مو روی پوست حفاظت در برابر باکتری هاست و همچنین باز نگه داشتن غدد چربی پوست.
از جمله خطرات لیزر موهای زائد در قسمتهایی از بدن مثل اندام تناسلی و زیر بازو ممکن است ایجاد جوش کند که با تجویز کرم هایی توسط متخصص این مشکل برطرف خواهد شد.

تغییر رنگ پوست پس از لیزر موهای زائد

از جمله عوارض و خطرات لیزر موهای زائد در برخی افراد به صدرت تغییر در رنگ پوست مشاهده می شود که این تغییر رنگ غیرعادی پوست که بدلیل تغییر در تولید ملانین است که تولید بیشتر باشد پوست تیره تر شده و به آن هایپرپیگمانتاسیون می گویند و اگر کمتر باشد پوست روشن تر شده و به آن هایپوپیگمانتاسیون گفته می شود که با گذشت زمان برطرف خواهد شد.

خطر عفونت جلدی پس از لیزر موهای زائد

یکی دیگر از عوارض و خطرات لیزر موهای زائد مانند دیگر جراحی های زیبایی خطر عفونت جلدی است. در واقع بعد از انجام لیزر موهای زائد پوست ناحیه حساس شده و احتمال بروز عفونت های قارچی، ویروسی و باکتریایی وجود دارد. این مشکل برای افرادی که قبل از لنجام لیزر مدت طولانی زیر نور خورشید قرار گرفته اند بیشتر است.

سوختگی و تاول در پوست پس از لیزر موهای زائد

یکی دیگر از عوارض و خطرات لیزر موهای زائد که در اثر نداشتن تجربه کافی متخصص لیزر رخ می دهد سوختگی است که با درد و سوزش همراه است و با انتخاب مراکز تخصصی پوست مو مانند مرکز تخصصی پوست و مو دکتر مصطفی مهدوی نیا قابل پیشگیری است.

تاثیر لیزر موهای زائد در ناباروری

برخی معتقدند که لیزر موهای زائد بدن در نواحی مجاور رحم و تخمدان می تواند منجر به ناباروری شود. اما با توجه به اینکه پرتوهای اشعه نور لیزر فقط در سطح پوست تاثیر میگذارند اندام های داخلی بدن را تحت تاثیر قرار نمی دهد امکان ناباروری وجود ندارد.

[irp posts=”10955″ name=”آیا لیزر موهای زائد بیکینی باعث ناباروری می شود؟”]

خطرات لیزر موهای زائدآیا لیزر موهای زائد باعث سرطان پوست می شود؟

عده ای از افراد نگران بروز سرطان در پوست هستند. این در حالی است که، عوارض و خطرات لیزر موهای زائد در بروز سرطان پوست، نه تنها ثابت نشده است بلکه گاهی اوقات، برای درمان ضایعات اولیه سرطان پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

در نهایت گفتنی ست اینکه عوارض و خطرات لیزر موهای زائد بدن در طولانی مدت ثابت شده  صحیح نیست و همچنین به گفته متخصصان لیزر موهای زائد عوارضی مثل سرطان و ناباروری و… را بدنبال نخواهد داشت و با مراجعه به مراکز تخصصی و انتخاب دستگاه لیزر بهتر و متخصص مجرب و با کمی سرمایه گذاری بیشتر می توانید از بروز عوارض موقت احتمالی هم پیشگیری کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سایر پست ها
تزریق فیلر لب برای خانمی که روی تخت کلینیک دراز کشیده است.
تزریق بوتاکس به صورت یک زیباجو
برند فیلر
هزینه فیلر بینی