تزریق فیلر
فرم رزرو نوبت و مشاوره تخصصی
آنچه می خوانید:
اشتراک گذاری صفحه
همچنین بخوانید
مرکز تخصصی دکتر مصطفی مهدوی نیا | تفاوت تزریق بوتاکس با لیفت نخ

تزریق بوتاکس و انجام عمل لیفت نخ دو تا از عمل های زیبایی است که توسط کلینیک های زیبایی انجام می شود اما تفاوت این بوتاکس و لیفت نخ در چیست، و یا با بیانی بهتر تاثیرگذاری کدام روش در زیبایی فرد بیشتر است ما سعی کردیم در این نوشته به تفاوت این دو روش بپردازیم.

کاربرد بوتاکس

بر خلاف عقیده خیلی از مراجعه کنندگان زیبایی برای تزریق بوتاکس این تزریق کاربرد پزشکی نیز دارد از قبیل: ( از بین بردن عرق کردن کف دست و پا و زیر بغل، درمان میگرن، تحلیل عضله ها در ساق پا، درمان دندان قروچه با کاهش حجم عضلات جویدن، درمان پلک زدن زیاد و تیک عصبی  و غیر قابل کنترل، معالجه اسپاسم گردن، از بین بردن سفت شدن و اسپاسم عضلات پس از سکته و یا ناشی از پارکینسون و فلج مغزی، درمان پروستات و مثانه بیش فعال.)

کاربرد نخ

یکی از روش های لیفت صورت، لیفت با نخ است. که از انواع متفاوتی از نخ ها برای یفتینگ صورت استفاده می شود.

لیفتینگ پوست یا لیفت نخ دور چشم  علاوه بر آنکه می تواند کاربرد هایی در ایجاد زیبایی داشته باشد استفاده درمانی نیز دارد، بدین صورت که نخ هایی که وارد پوست می شود باعث کلاژن سازی و الاستین پوست می شود بدین سبب در کنار کاربرد های زیبایی کاربرد درمانی نیز دارد.

کدام روش عوارض بیشتری دارد؟

هم بوتاکس و هم لیفت نخ دارای عوارض خود می باشند. ولی با در نظر داشتن این موضوع که اگر این موضوع را به پزشک متخصص سپرده شودمی تواند عوارض را به صورت چشم گیری کاهش دهد.

مراقبت و تفاوت در دوره درمان

در بوتاکس و لیفت نخ تفاوت های بسیاری وجود دارد اما از تفاوت های بزرگ می توان به این موضوع اشاره کرد که بعد از تزریق بوتاکس ممکن است در محل تزریق اندکی سرخی و ورم ایجاد شود که در مدت کوتاهی از بین خواهد رفت. پیشنهاد می شود ۲ تا ۴ ساعت بعد از تزریق استراحت کنید و تا مواد تزریق شده به نقاط دیگر بدن جابه جا نشود. این نکته را در خاطر داشته باشید که مراقبت های بوتاکس بیشتر از نخ است.

لیفت صورت با نخ بهتر است یا بوتاکس ؟

هر دو روش دارای مزیت ها و عوارض خود می باشند که با توجه به تفاوت بوتاکس با لیفت نخ صورت بدون جراحی پیشنهاد می شود بیش از انجام هر عملی به پزشک متخصص مراجعه کنید و از ایشان مشورت بگیرید. هر کدام دارای کارایی خود می باشد برای مثال از بوتاکس برای رفع مشکلاتی همچون چین و چروک های صورت و نخ برای رفع افتادگی پوست کارایی دارد. لذا پیشنهاد می شود بیش از انجام هرگونه عملی ابتدا با دکتر مشورت کنید.

چه زمانی از بوتاکس به جای لیفت نخ صورت استفاده کنیم؟

مسیر درمانی بوتاکس با لیفت کاملا متفاوت است و در زمانی که بوتاکس صورت گرفته است لیفت نخ انجام نمی شود با توجه به انتظاری که شما از عمل زیباییتان دارید و با توجه به میزان کاستی های پوست دارد پزشک با توجه به شرایط شما برایتان بهترین تصمیم گیری را انجام می دهد. در ادامه به بیان معایب لیفت نخ و بوتاکس می پردازیم.

معایب لیفت صورت

در برخی روش‌های درمان چین و چروک صورت با لیفت نخ، از بیهوشی استفاده می‌شود که ریسک عمل را بالا می‌برد،دوره‌ی نقاهت لیفت صورت نسبت به روش‌های غیرتهاجمی طولانی‌تر است ،این مدت زمان می‌تواند ۲ هفته یا بیشتر طول بکشد.

دوره نقاهت لیفت طولانی تر است به طوری که ممکن است تا ۲ هفته نیز به طول بی انجامد. چرا که در بعضی از روش های لیفت از بی هوشی استفاده می شود که این باعث بالا بردن ریسک انجام این عمل می شود.

معایب بوتاکس صورت

از عوارض بوتاکس می توانیم به کبودی و ورم اشاره کرد. باید توجه داشت که  فقط تا چند ماه ماندگاری دارد و نمی تواند افتادگی را درمان کند و در این زمان که فرایند جوان سازی در حال انجام می باشد باید از روش های دیگر جوان سازی استفاده کرد.

تفاوت بوتاکس با لیفت نخ

بوتاکس چین و چروک صورت را با فلج کردن عضلات درمان می کند، اما در درمان باید این گونه بیان کرد که با بالا کشیدن پوست باعث از بین بردن و ییا کاهش چین و چروک می باشد. یکی از روش های لیفت صورت لیفت با نخ های جذبی پروتئینی است.

چه زمانی به بوتاکس نیاز خواهید داشت؟

ماهیجه های صورت با حرکت هایی که می کنند باعث ایجاد چین و چروک یا به عبارت دیگر خط های بی شماری ایجاد می کند که بوتاکس می تواند این نواقص را درمان کند.

تفاوت بوتاکس با لیفت صورت نخ

از نظر سریع بودن لیفت نخ بهتر است یا بوتاکس

در واقع یکی از مزیت هایی که لیفت صورت با استفاده از نخ دارد این است که پس از انجام دادن این عمل زیبایی شما می توانید تا حدودی تفاوت میان قبل و بعد آن را مشاهده کنید و مدت زمان ایجاد تغییرات سریع تر از تزریق بوتاکس می باشد و علاوه بر این موضوع استفاده از این روش زیبایی می تواند سبب ایجاد کلاژن در پوست شود، همین عامل سبب می شود که سفت شدن پوست صورت و جوانسازی پوست در فرد شدت یابد.

لیفت نخ چیست؟

نخ ها رشته هایی هستند که قابلیت جذب و کلاژن سازی در پوست را دارند و سبب لیفت و کشیدگی پوست می شود. نخ ها انواع متفاوتی دارند و بوسیله سوزن های مخصوص به زیر پوست وارد می شود که باعث به لیفت، استحکام و بازسازی بافت پوست صورت، گردن و بدن می شود. همچنین توجه نمایید که عوارض کشیدن صورت به روش جراحی از لیفت نخ بسیار بیشتر می باشد.

لیفت و سفت کردن پوست چیست؟

در این روش نیازی به استفاده از تیغ جراحی نیست و هیچ برش یا برداشتی روی پوست انجام نمی‌شود. به جای آن جراح متخصص با ایجاد تغییراتی در زیر پوست کاری می‌کند که پوست صورت بالا بیاید و سفت شود. در واقع به جای بریدن پوست اضافه، جراح با استفاده از نخ‌های بخیه، آن‌ها را جمع و سفت می‌کند تا دیگر افتادگی در سطح پوست قابل مشاهده نباشد. پس بدون دردسرهای جراحی لیفت، پوستی جوان‌تر و زیباتر خواهید داشت.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس از یک باکتری درست شده ،کلستریدیوم بوتولینوم برای درمان ماهیچه پرورش داده شد و توانایی انجماد آن ها را دارد،در بسیاری از بیماران به ویژه برای درمان چشم مفید است.

آیا بوتاکس اثری در میگرن دارد؟

از آنجا که بوتاکس کمک می کند تا عضلات آرام بگیرند، به نظر می رسد با تزریق بوتاکس انسداد اعصاب حسی باعث می شود که پیغام درد به مغز فرستاده نشود و به از بین رفتن درد و تنش های مکرر سر درد کمک می کند. بنابراین درمان سردردهای مداوم و یا میگرن های شدید یکی از فواید بوتاکس است.

چه مواردی ماندگاری بوتاکس پیشانی را افزایش می‌دهند؟

مواد زیادی هست که میزان ماندگاری اثر تزریق بوتاکس به پیشانی را افزایش می‌دهند. به طور کل، میزان ماندگاری بوتاکس بین ۶ الی ۱۲ ماه است که این میزان قابل افزایش است ، به گونه‌ای که باید به خوبی از آن مراقبت کرد تا موادخارجی بر روی آن تاثیر نگذارند. در رابطه با ماندگاری لیفت نخ این موضوع متفاوت می باشد.

آیا لیفت با نخ تداخلی با تزریق چربی یا بوتاکس دارد؟

درمان چین و چروک ایجاد شده بر روی پوست صورت یکی از مضلاتی است که در روز با آنها روبه رو می شویم که با لیفت با نخ می تواند به راحتی از بین برود. در واقع عمل زیبایی بالا بردن با نخ روشی جدید و در عین حال موثر در از بین بردن افتادگی های پوستی در دهه اخیر در نظر گرفته می شود که دارای مخاطبان بسیاری است به همین دلیل افرادی که دارای مشکلات پوستی هستند می توانند با درمان افتادگی با نخ این ضایعه را تا حدود بسیار زیادی از بین برد، از آنجایی که عمل زیبایی بالا بردن با نخ به تخصص پزشک مورد نظر در حد بالایی بستگی دارد می شود گفت که نتایج بعد از لیفت با نخ می تواند در حد رضایت بخش و قابل توجهی دیده شود افرادی که لیفت با نخ برای آنان انجام می شود می توانند از سایر روش های درمانی و زیبایی دیگر برای این منظور استفاده کنند، انواع تزریق فیلر و یا ژل هایی که دارای مواد اسید هیالورونیک و یا سم بوتولینوم انجام می دهند می توانند به عنوان پرکننده در ضایعات پوستی عمل کنند و تداخلی با لیفت با نخ ندارند.

آیا پس از بوتاکس می شود لیفت با نخ را انجام داد؟

تزریق بوتاکس همانطور که می دانیم با تزریق سم بوتولینوم انجام می شود که می تواند به صورت موقت عضلاتی که در زیر پوست قرار دارند را فلج کند و از این طریق فعالیت آنها را کاهش دهد ، تحرک سلول های زیر پوست در این نواحی می تواند به ایجاد چروک های پوستی بیانجامد و از این طریق زیبایی افراد را تحت تاثیرات مخربی قرار دهد، یجاد چروک و افتادگی های پوست می تواند به راحتی اعتماد به نفس افراد را تحت تاثیر قرار دهد و باعث بروز مشکلات روانشناختی در این افراد شود. تزریق بوتاکس با کمترین عوارض و دردی می تواند برای این افراد انجام شود، امروزه عمل زیبایی لیفت نخ به عنوان یکی از روش های دائمی رفع چین و چروک هاست که انجام آن بعد از بوتاکس نیز می تواند تاثیرات مثبتی را بر ماندگاری آن روی پوست بگذارد. روش های پیشین لیفت نخ به دلیل مشکلاتی که در اثر استفاده از نخ های غیر تجزیه پذیر برای افراد پیش می آمد طرافداران زیادی نداشت.

آیا پس از تزریق چربی می توان لیفت با نخ را انجام داد؟

تزریق چربی نوعی دیگر از روش درمانی برای ایجاد زیبایی در پوست عنوان می شود، با توجه به اینکه برای تزریق چربی، از چربی اندام های خود افراد استفاده می شود، ایجاد عوارض و یا خطرات بعد از تزریق چربی بسیار کم اتفاق می افتد، در صورت استفاده از عمل زیبایی لیفت نخ بعد از انجام تزریق چربی برای از بین بردن چروک های روی سطح پوست، علاوه بر افزایش آثار و ماندگاری تزریق ژل، ظاهری طبیعی تر برای فرد ایجاد خواهد شد، این عمل زیبایی لیفت نخ همچنین می تواند آثار به جا مانده از تزریق ژل روی پوست را نیز برطرف کند.

لیفت صورت با نخ برای چه سنی مناسب است ؟

فردی که سلامت روحی و جسمی خوبی داشته باشد، مصرف سیگار نداشته باشد و حالت پوست وی ملایم یا  متوسط باشد، کاندید مناسبی برای لیفت نخ صورت خواهد بود. کسی که سستی پوست شدیدتری داشته باشد، نیاز به عمل جراحی دارند، اگر به دنبال بهبود قسمت تحتانی صورت خود باشید، بیماران جوان می توانند کاندید خوبی باشند. برای خانم های بین ۲۵ تا ۴۵ سال، لیفت با نخ برای رفع چین و چروک به دلیل علائم اولیه پیری موثر است. با شروع دهه ۵۰، بانوان می توانند از لیفت با نخ برای کاهش چین و چروک و افتادگی پوست استفاده کنند.

تزریق بوتاکس و لیفت نخ کلینیک دکتر مهدوی نیا

در این نوشته سعی کردیم که تفاوت بوتاکس و لیفت نخ برای شما شرح دهیم. بیان شد که این موارد می تواند همراه با عوارضی همراه باشد اما احتمال همه این عوارض با وجود یک دکتر متخصص به صفر می رسد، پیشنهاد می شود با توجه به آن که در این بازار افراد سود جوی بسیاری وارد شده اند قبل از انجام هر کاری از تخصص پزشک مطمئن باشید. پیشنهاد ما به شما کلینیک دکتر مهدوی نیا است که با تخصص در زمینه بوتاکس ولیفت نخ همچنین مجهز بودن به تجهیزات به روز این روش ها بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سایر پست ها
تزریق فیلر لب برای خانمی که روی تخت کلینیک دراز کشیده است.
تزریق بوتاکس به صورت یک زیباجو
برند فیلر
هزینه فیلر بینی