[rank_math_breadcrumb]

تزریق ژل شقیقه

مرکز تخصصی پوست و مو دکتر مصطفی مهدوی نیا 

چگونه تزریق ژل به شقیقه‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا جوان ‌تر به نظر برسید، پر کردن حفره‌های صورت و حجم‌دهی به شقیقه ها به کمک تزریق ژل شقیقه ، این روزها بسیار محبوب شده‌ است. این خدمت به صورت تخصصی در کلینیک دکتر مهدوی‌نیا ارائه می‌شود.

دکتر مصطفی مهدوی نیا کیست؟

021-22654580-85

برای دریافت نوبت تماس بگیرید

تهران – ولیعصر- بالاتر از چهارراه پارک وی- بعد از خیابان فرشته- خیابان خیام قبل از تقاطع نصیبی- سمت راست- پلاک ۳۰/۱

برای دریافت نوبت یا مشاوره فرم زیر را پر کنید

جهت دریافت نوبت یا مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

عناوین مطرح شده در این پست

مردان و زنان از تزریق برای حجم دهی به لب‌ها و پنهان کردن چین و چروک‌ها استفاده می‌کنند. ژل های پوستی تزریقی، بافت نرمی هستند که به پوست شما تزریق می‌شوند تا به پر کردن و پاک کردن موقت چین و چروک‌ های شما کمک کنند.

اصلاح گودی شقیقه ها به کمک تزریق ژل

تزریق ژل شقیقه برای کاهش ظاهر لاغر ناشی از افزایش سن است. تزریق فیلر های پوستی به شقیقه ها (تزریق فیلر های شقیقه) به عنوان روشی موثر برای کاهش علائم لاغری صورت که اغلب با افزایش سن رخ می دهد، محبوبیت دارد. درمان خطوط و چین و چروک های ساده ممکن است اثرات پیری را به طور موقت درمان کند، اما جوانسازی کامل صورت با استفاده از فیلر ها برای بازگرداندن حجم از دست رفته اغلب راه جذاب تری برای به دست آوردن نتیجه کلی بهتر برای بیمارانی است که می خواهند به یک اثر ضد پیری خوب دست یابند.

با افزایش سن، حجم صورت ما کاهش می یابد. برخی از افراد شقیقه‌ های تو خالی‌ تری نسبت به دیگران دارند و این می‌تواند به سادگی به دلیل ژنتیک و ساختار استخوان صورت باشد، اما بسیاری از افراد با گذشت زمان و افزایش سن، گود شدن را تجربه می ‌کنند. پس می توان این گونه نتیجه گیری نمود که ظاهر نامناسب شقیقه ها هم بر اثر افزایش سن و هم بر اثر عوامل ژنتیکی در ظاهر فرد ممکن است که وجود داشته باشد که به کمک تزریق ژل می توان در راستای درمان این موضوع اقدام نمود.

تزریق فیلر به شقیقه

نحوه لیفت شقیقه با فیلر 

در روش لیفت شقیقه با فیلر، از فیلرهای مختلفی استفاده می شود که متداول ترین آن ها، ژل های حاوی اسید هیالورونیک هستند. پس از انتخاب فیلری مناسب، تزریق ژل شقیقه به کمک سوزن های بسیار نازک یک تا دو میلیمتری انجام می شود. 

اما، در صورتی که بخواهید در ناحیه مورد نظر کشیدگی و لیفت عمیق صورت بگیرد، از مقدار ژل بیشتری برای آن قسمت استفاده خواهد شد.

البته، این درمان با بی حسی های موضعی انجام می شود و پس از انجام تزریق و ماساژ توسط پزشک، می توان از کمپرس سرد بر روی نواحی تحت درمان استفاده کرد.

اما دقت داشته باشید که برای لیفت شقیقه با فیلر باید به مراکز معتبر یا پزشکانی که از تجربه و مهارت کافی در این زمینه برخوردارند مراجعه کنید؛ چرا که این روش به مهارتها و دقت بسیاری نیاز دارد.

همچنین، پیش از انجام فرایند لیفت با تزریق ژل شقیقه، باید شرایط جسمانی و وضعیت سلامتی تان مشخص شود؛ لذا پزشک پس از اطمینان از وضعیت سلامتی تان نوع ژل را انتخاب خواهد کرد. 

به طور کلی، نوع ژل مورد استفاده با توجه به شرایط و انتظارات فرد انتخاب می شود و پس از انجام معاینات لازم و مساعد بودن شرایط، دوز تزریقی نیز تعیین خواهد شد.

تزریق ژل به شقیقه در نواحی بالایی و داخلی فضای گیجگاهی انجام خواهد شد. لذا در مرحله نخست، این مناطق پر می شوند تا صورت حالتی زیبا و طبیعی به خود بگیرد. اما برای حفظ تقارن در دو طرف ناحیه گیجگاهی باید تزریق ژل شقیقه به صورت یکسان در این نواحی انجام شود.

نواحی تزریق ژل شقیقه

همان طور که اشاره شد تزریق ژل شقیقه معمولا به دلیل از دست دادن حجم و چربی یا عضله در ناحیه ی شقیقه صورت می گیرد. البته که در حالت کلی شقیقه ‌های اکثر افراد دارای یک فرورفتگی جزئی نسبت به خود هستند، اما اگر بیش از حد فرو بروند، ظاهر کلی صورت را مختل می ‌کنند. نیم رخ تغییر می کند و چهره در واقع می تواند مخدوش به نظر برسد. که در چنین شرایطی ژل شقیقه یکی از بهترین راه حل ها می باشد. تزریق به نواحی شقیقه صورت می ‌تواند شکل کلی بهتری به صورت شما بدهد و همچنین ظاهری صاف‌ تر بین اربیتال و استخوان‌ های گونه تا خط مو ایجاد کند. و به این ترتیب تزریق دقیق ژل های پوستی به ناحیه شقیقه می‌تواند به جوان‌ سازی ظاهر کلی صورت شما کمک زیادی کند.

فیلر شقیقه برای بالا بردن ابرو

ابروها تاثیر بسیار زیادی در چهره افراد دارند و متاسفانه با افزایش سن و کاهش حالت کشسانی پوست، ممکن است ابروها به سمت پایین کشیده شوند.

البته، روش های متفاوتی برای حل این مساله وجود دارد که تزریق فیلر شقیقه برای بالا بردن ابروها یکی از این روش ها است.

در زمان تزریق فیلر شقیقه، این ناحیه لیفت و به سمت بالا کشیده می شود که همین امر باعث بالا کشیدن ابروها به سمت بالا خواهد شد.

تزریق ژل شقیقه برای بالا بردن ابروها از روش های موثر و ایمنی است که می تواند بر زیبایی چهره افراد تاثیر زیادی داشته باشد. 

به طور کلی، فیلر شقیقه ها بر ساختارهای اطراف تاثیر می گذارد و با حجم دهی این ناحیه، گردی صورت دوباره احیا خواهد شد بنابراین، صورت حالتی جوان تر و شاداب تر به خود خواهد گرفت.

اما باز هم تاکید می شود که برای تزریق فیلر شقیقه باید به پزشکی متخصص و با تجربه مراجعه کنید تا عوارض ناشی از تزریق فیلر در شما بروز نکنند.

فیلر شقیقه برای بالا بردن ابرو

مزایا تزریق ژل شقیقه 

با تزریق ژل شقیقه می توانید چهره ای جوانتر و شادابتر داشته باشید و با این نوع تزریق می توان از بروز چین و چروک ها در نواحی اطراف چشم ها و پیشانی جلوگیری کرد.

همچنین، با تزریق ژل به شقیقه آبرسانی به پوست بهتر انجام خواهد شد؛ لذا انعطاف پذیری پوست حفظ می شود. تزریق ژل، روشی غیر تهاجمی است و تاثیرات آن بلافاصله پس از درمان قابل مشاهده می باشند.

علاوه بر این، درد و عوارض ناشی از عمل های زیبایی در این روش دیده نمی شود و مدت زمان درمان نیز کوتاه است. بنابراین، تزریق ژل شقیقه با تحمل کمترین میزان درد و ناراحتی و به سرعت انجام خواهد شد.

به طور کلی، اگر بخواهیم مزایا تزریق ژل به شقیقه را کامل تر بیان کنیم، می توانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

  • با تزریق ژل به شقیقه می توان ساختار صورت را اصلاح کرد و علائم افزایش سن را تا حد امکان رفع نمود. به عبارتی، این تزریق می تواند شما را جوانتر از سنتان نشان دهد.
  • کمک به بهبود آبرسانی پوست: بعضی از ژل ها دارای ماده ای به نام اسید هیالورونیک هستند. اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن وجود دارد و تزریق ژل هایی حاوی این ماده می تواند در بهبود آبرسانی و نیز رسیدن مواد مغذی مورد نیاز به پوست کمک کند.
  • درمانی سریع و بدون نیاز به عمل جراحی: تزریق ژل شقیقه فرایندی سریع و بدون نیاز به جراحی است. تزریق ژل معمولا 30 دقیقه طول می کشد و به دلیل این که نیاز به برش ندارد، دارای عارضه های بسیار کم و محدودی می باشد.
  • برگشت پذیری: در صورت راضی نبودن از نتیجه تزریق ژل به شقیقه می توانید به راحتی آن را از بین ببرید. بنابراین، از مهم ترین مزایای تزریق ژل به شقیقه قابلیت برگشت پذیری آن است.
  • ریسک کم: تزریق ژل به شقیقه، روشی ایمن و بی خطر است و دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد. 
  • نتایج طبیعی: تزریق ژل، روشی با نتایج بسیار طبیعی است.
  • مقرون به صرفه بودن: تزریق ژل به شقیقه نسبت به عمل های زیبایی و حتی در مقایسه با تزریق چربی بسیار ارزان است.
  • ماندگاری: با این که نتایج حاصل از این روش دائمی نیست، اما تاثیرات تزریق ژل شقیقه بلافاصله پس از تزریق مشاهده می شود و نتایج کلی آن نیز دو هفته پس از درمان قابل مشاهده است. ماندگاری تزریق ژل به شقیقه بسته به عوامل متعددی نظیر سن و نوع فیلر می تواند تا 6 ماه یا یک سال دوام داشته باشد.
  • عوارض: بروز علائمی ناچیز چون کبودی و تورم پس از تزریق کاملا طبیعی است و این عوارض ماندگار نبوده و حداکثر تا سه روز رفع می شوند. همچنین، با ماساژ صحیح می توان عوارض این روش را کاهش داد.

تزریق فیلر برای شقیقه

عوارض فیلر شقیقه

در مورد عوارض جانبی و خطرات روش‌ های درمانی و زیبایی شقیقه با استفاده از تزریق فیلر پوستی باید گفت که خطرات مرتبط با روش های بزرگ کردن شقیقه (مانند هر روش دیگری) وجود دارد، البته که با انتخاب بهترین برند ژل و همچنین انجام این فرایند توسط پزشک متخصص و با تجربه در این زمینه عوارضی برای شما وجود نخواهد داشت.

مراقبت های قبل از تزریق ژل شقیقه

  • قبل از اقدام به  ژل شقیقه به مدت پنج تا هفت روز از مصرف تمام رقیق ‌کننده‌ های خون مانند آسپرین و ایبوپروفن خودداری نمایید. چرا که اینها احتمال لخته شدن خون شما را کاهش می‌دهند و در نتیجه می‌توانند باعث کبودی در نواحی ظریف اطراف چشم‌ تان شوند.
  • داروهایی مانند اسیدهای چرب امگا ۳، جینکو بیلوبا، جینسینگ و ویتامین E را مصرف نکنید. زیرا همگی می توانند خونریزی و کبودی را افزایش دهند.
  • می توانید غذاهای خاصی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید که بهبود را تسریع کرده و به کاهش کبودی و تورم کمک می کنند .افزودن سبزیجاتی مانند کلم پیچ، اسفناج و حتی کلم بروکلی به رژیم غذایی شما به افزایش تامین ویتامین K بدن شما کمک می کند. هنگامی که بدن شما کمبود ویتامین K دارد، می توانید راحت تر از حد معمول کبود شوید، بنابراین مصرف این مواد غذایی به جلوگیری از کبودی کمک می کند. مرکبات سرشار از ویتامین C و بیوفلاونوئیدها به بهبود سریع تر زخم ها کمک می کنند و می توانند به زمان برگشت تزریق فیلر پوستی شما کمک کنند.

ماندگاری تزریق ژل شقیقه

همه افراد متفاوت هستند و کیفیت محلول تزریقی و مهارت پزشک شما ممکن است در طول ماندگاری نتایج تزریق ژل شقیقه صورت شما نقش داشته باشد. با این حال، به طور کلی، یک فیلر با محلول فیلر موقت (و سایر ژل های پوستی با کیفیت بالا) معمولاً می‌ تواند بین شش تا ۱۲ ماه دوام داشته باشد تا اینکه بخواهید مجدد تزریق انجام دهید. (ژل های صورت می ‌توانند متفاوت باشند، با این حال، ماندگاری برخی از تزریقات فیلر از ۵ تا ۱۸ ماه طول می کشد.)

هزینه تزریق ژل شقیقه

هزینه درمان های تزریقی با کیفیت بالا و فیلر های پوستی با کیفیت بسته به برند و آنچه که از طریق فیلرهای صورت یا تزریقات ضد چروک انجام می شود متفاوت است. ممکن است برای برخی از نواحی درمان صورت نسبت به سایر نواحی به حجم بیشتری ژل نیاز باشد که دراین صورت هزینه نیز بالا تر می شود.  یک پزشک متخصص در این زمینه می تواند به شما بگوید که چقدر به ژل نیاز دارید. و چقدر ممکن است هزینه داشته باشد به صورت حدودی. وقتی صحبت از تزریقات زیبایی به میان می آید، گاهی اوقات بهتر است به جای تلاش برای انجام کارهای بیش از حد در یک زمان، چند نوبت تزریق را برنامه ریزی کنید.

بهترین کلینیک تزریق ژل شقیقه

انتخاب یک پزشک معتبر و با تجربه و مورد اعتماد برای تزریق ژل شقیقه ضروری است. تزریق ژل به حفره‌های شقیقه مانند تزریق ژل لب نمی باشد. بلکه این روش به تکنیک ‌های خاصی نیاز دارد، زیرا بافت ‌ها و ماهیچه ‌های این ناحیه متفاوت از سایر نواحی صورت عمل می‌کنند. به همین خاطر فرایند تزریق ژل شقیقه ی خود را باید به پزشکی بسپارید که دراین زمینه تخصص و تجربه داشته باشد.

این را در نظر داشته باشید که پزشک شما از چه نوع برندی برای تزریق استفاده می کند. زیرا چندین نوع مختلف برند ژل وجود دارد که همه ی آن ها از کیفیت یا شهرت یکسانی برخوردار نیستند. فیلر های موقت تایید شده یکی از ایمن ترین روش ها برای تزریق ژل به شقیقه هستند که البته از ماندگاری نسبتا بالایی برخوردار نیستند.

دلایل انتخاب تزریق ژل به شقیقه

همانطور که گفتیم یکی از اثرات تزریق ژل در ناحیه شقیقه که بلافاصله پس از انجام تزریق قابل مشاهده است؛ اصلاح ساختار صورت است. با استفاده از این روش می‌توانید حالت جوان‌تری را به چهره خود ببخشید و از ایجاد چین و چروک بر روی پیشانی و اطراف چشم‌ها جلوگیری کنید.

علاوه بر این تزریق فیلر به ناحیه گیجگاهی می‌تواند آب رسانی به پوست را تقویت کند؛ در نتیجه پوست شما حالت انعطاف پذیری خود را حفظ خواهد کرد. به این ترتیب نیازی نیست که از بابت شایعاتی که درباره تزریق ژل وجود دارند نگران باشید؛ زیرا این کار برگشت پذیری پوست شما را حفظ می‌کند.

یکی دیگر از دلایل تزریق ژل شقیقه این است که یک روش بسیار غیر تهاجمی است. برای انجام این کار نیازی نیست که درد و عوارض ناشی از جراحی را تحمل کنید. به علاوه هیچ اثری از بخیه بر روی پوست شما باقی نخواهد ماند. به همین دلیل می‌توان گفت که ریسک بسیار پایینی دارد.

از دیگر دلایل ویژه این روش می‌توان به سرعت بالای انجام فرایند در آن اشاره کرد؛ به همین دلیل حتی می‌توانید در استراحت یک روز کاری خود برای تزریق ژل به کلینیک مراجعه کرده و سپس به محل کار خود برگردید. تزریق ژل در ناحیه گیجگاهی می‌تواند نتایجی بسیار طبیعی را با تحمل کمترین میزان درد برای شما به ارمغان آورد. به علاوه استفاده از این روش شما را از هزینه‌های سرسام آوری که برای انجام روش‌های مشابه باید بپردازید؛ خلاص خواهد کرد.

ماندگاری تزریق ژل شقیقه

نتایج اولیه تزریق ژل در ناحیه شقیقه بلافاصله قابل مشاهده هستند. اما نتایج نهایی این کار پس از گذشت دو هفته خود را نشان می‌دهند.

یکی از نکات مهمی که باید درباره تزریق ژل در ناحیه شقیقه بدانید این است که نتایج حاصل از این روش دائمی نیستند. به همین دلیل در بازه‌های زمانی مشخصی نیاز به تمدید تزریق خواهید داشت. اینکه این فاصله‌های زمانی چقدر باید باشند؛ بستگی به عوامل مختلفی دارد.

برای مثال نوع فیلر تزریق شده و سن شما در زمان تزریق اولیه از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در ماندگاری تزریق ژل شقیقه هستند، با توجه به این عوامل، آثار ناشی از تزریق ژل در ناحیه گیجگاهی از ۶ ماه تا یکسال دوام خواهند داشت.

تزریق فیلر به شقیقه

آیا تزریق ژل به شقیقه با عوارض همراه است؟

پس از تزریق ژل به ناحیه گیجگاهی، قدری تورم و کبودی در ناحیه تزریق کاملا طبیعی خواهد بود. این علائم و عوارض ماندگار نیستند و نهایتا تا سه روز پس از تزریق از بین خواهند رفت. به علاوه پزشک می‌تواند در حین تزریق، با انجام ماساژ درست، از شدت این عوارض بکاهد؛ زیرا در این صورت فیلرها درست در سر جای خود قرار خواهند گرفت و عارضه‌ای را ایجاد نمی‌کنند. به همین دلیل بسیار اهمیت دارد که برای انجام این کار به یک مرکز تخصصی پوست و مو کاملا معتبر همچون دکتر مهدوی نیا  مراجعه کنید.

مراقبت بعد از تزریق ژل شقیقه

  1. اگر می‌خواهید ناحیه تزریق دچار کبودی نشود؛ باید از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپیرین و داروهای حاوی بروفن به مدت دو هفته خودداری کنید. این موضوع را باید پیش از انجام تزریق هم جدی بگیرید.
  2. علاوه بر این مصرف الکل هم تا دو هفته پس از تزریق دارای ممنوعیت است. توصیه می‌شود که در زمان خوابیدن، سر خود را نسبت به بدن در ارتفاع بیشتری قرار دهید تا تورم‌های پوستی به حداقل برسانند؛ انجام این کار تا برطرف شدن کامل همه عوارض و نشانه‌ها، الزامی است.
  3. علاوه بر این موارد باید دقت داشته باشید که نباید به محل تزریق فشار بیاورید؛ بنابراین از بستن هدبندهای محکم خودداری کنید. برای کاهش عوارض ناشی از تزریق ژل در شقیقه، باید صورت خود را با شوینده‌های ملایم بشویید. به علاوه از کمپرس یخ و دوش آب سرد، برای کاهش آثار تورم و التهاب استفاده کنید.
  4. اگر می‌خواهید نتایج ناشی از تزریق ژل در ناحیه گیجگاهی تا مدت بیشتری دوام داشته باشند؛ باید مقدار زیادی آب مصرف کنید.
  5. بلافاصله بعد از تزریق ژل، صورت شما تمیز می شود. شما نباید صورت خود را به مدت 6 ساعت لمس کنید. پس از آن می توانید پوست صورت خود را با آب و یک تمیز کننده ملایم، پاک کنید.
  6. اگر بعد از سپری شدن 6 ساعت، به آرایش کردن نیاز پیدا کردید، از برند های لوازم آرایشی استفاده کنید که برای این هدف تولید شده اند. در حالت ایده آل، بهتر است از آرایش کردن در طول روز بعد از تزریق ژل خودداری کنید.

دریافت مشاوره و رزو نوبت رایگان

برای لیزر موهای زائد خود می توانید از طریق دکمه رو به رو جهت مشاوره با مشاورین مرکز و یا تعیین وقت ویزیت با ما در ارتباط باشید.

تا چند روز پس از تزریق روی شقیقه های خود نخوابید و به آنها فشار وارد نکنید. به پشت بخوابید و صورتتان بالا باشد. تا حدود 48 ساعت بعد از عمل هیچ ورزش شدیدی انجام ندهید. سعی کنید تا زمانی که درد، تورم یا ناراحتی از بین نرفته، شقیقه های خود را لمس نکنید.

فیلر پوستی در شقیقه ها می تواند سال ها پس از تزریق وجود داشته باشد. به طور کلی، ممکن است در عرض 12 ماه به درمان دیگری نیاز داشته باشید.

آدرس مرکز کلینیک دکتر مهدوی نیا 

تهران، فرشته، خیام، نبش تختی دوم، پلاک۳۰/۱
 

امتیاز شما به این پست

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *