دریافت نوبت ویزیت تزریق ژل

جهت دریافت نوبت یا مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

عناوین مطرح شده در این پست

تزریق ژل زیر چشم، برای مقابله با پیری ظاهر چشم ها انجام می شود. این فرایند سبب آب رسانی، صافی و جوانسازی پوست شده که این موارد خود ظاهر جوان تر را برای فردی که تزریق ژل زیر چشم انجام می دهد، به ارمغان می آورند. فیلر ها به عنوان راهی برای جایگزینی حجم از دست رفته به کار گرفته می شوند تا به از بین رفتن گودی و سیاهی زیر چشم به اشخاص کمک کنند. عوامل مختلفی ممکن است که بر به وجود آمدن چنین شرایطی در چهره ی فرد تاثیر گذار باشد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

دلایل تزریق ژل برای گودی زیر چشم

فرو رفتگی چشم ها اغلب یک مشکل پزشکی به شمار نمی روند اما عوامل مختلفی ممکن است که دلیل ایجاد گودی زیر چشم بشوند که در ادامه آن ها را بیان می نماییم:

• پیری
  • ژنتیک
  • کمبود خواب
  • کمبود آب بدن
  • حساسیت ها
  • مصرف سیگار
  • کاهش وزن شدید
  • عفونت های سینوسی
  • قرار گیری در معرض نور خورشید

علائم گودی زیر چشم

1. گود شدن زیر چشم ها
  2. نازکی پوست زیر چشم ها
  3. بروز دایره های تیره در زیر چشم
  4. داشتن یک ظاهر کلی خسته در چهره
  5. پدیدار شدن یک سایه تیره بر پلک زیرین

درمان تزریق ژل زیر چشم

فرو رفتگی ناشی از حساسیت ها و عفونت های سینوسی را می توان با مصرف دارو درمان کرد. دارو های آنتی هیستامین بدون نسخه و قطرات چشمی می توانند به کاهش علائم حساسیت کمک کنند. با این حال، گاهی اوقات جهت درمان یک عفونت سینوسی به مصرف دارو های آنتی بیوتیک تجویزی نیاز است.

تغییر سبک زندگی و درمان های خانگی نیز در درمان گودی زیر چشم می تواند موثر باشد. انجام کارهایی مانند نوشیدن آب زیاد یا داشتن خواب کافی. در این میان باید گفت که بسته به دلیل ایجاد فرو رفتگی زیر چشم ممکن است که نوع درمان و داروی تجویز شده متفاوت باشد. اما در حالت کلی در حال حاضر تزریق ژل به زیر چشم یکی از بهترین راه حل ها برای درمان فرورفتگی زیر چشم می باشد.

فرو رفتگی چشم ها اغلب با عناوین دیگری از جمله گود افتادن چشم ها نیز شناخته می شود. از آن جایی که دایره های تیره رنگ زیر چشم، معمولا در اثر افزایش سن به وجود می آیند، اغلب افراد با رسیدن به اواخر سنین ۳۰ سالگی یا اوایل ۴۰ سالگی متوجه فرو رفتگی و تیرگی زیر چشم های خود می شوند. اما به دلایلی این عارضه در جوانان کم سن و سال تر نیز ممکن است که به وجود بیاید. ژل یا فیلر زیر چشم یکی از بهترین راه های رهایی از فرو رفتگی و دایره های سیاه زیر چشم است. از آنجایی که این فیلر های پوستی به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا رسیده اند، تزریق آن ها جای نگرانی ندارد.

بهترین ژل برای درمان گودی زیر چشم

نوع ژلی که پزشک برای زیر چشم پیشنهاد می کند، اهمیت زیادی دارد. بسیاری از فیلرهای تایید نشده، موجب ایجاد تورم زیاد در قسمت زیر چشم می شوند. به جرات می توان گفت در حال حاضر ژل ژوویدرم بهترین نوع فیلر موجود در بازار است. با این ممکن است پزشکان مختلف بسته به شرایط بدنی هر فرد انواع مختلفی از ژل را پیشنهاد دهند که از این بابت جای نگرانی نیست.

تزریق ژل زیر چشم چگونه انجام می شود؟

پزشک در جلسه مشاوره اولیه علاوه بر گرفتن تاریخچه پزشکی بیمار، نواحی صورت و زیر چشم ها را به صورت دقیق معاینه می کند. در این جلسه نتایج مورد انتظار بیمار، مزایا و خطرات فرایند بررسی شده تا بیمار بتواند به صورت آگاهانه تصمیم گیری کند. در صورتی که مشخص شود  ژل زیر چشم  برای فرد مناسب است، فرایند تزریق ژل برای شخص آغاز می شود.

مراقبت های قبل از تزریق ژل زیر چشم

فرد باید قبل از انجام فرایند تزریق ژل زیر چشم موارد زیر را رعایت کند:

1. ننوشیدن الکل از ۲۴ ساعت قبل از فرایند
  2. مصرف نکردن دخانیات و سیگار از یک هفته قبل از تزریق ژل
  3. عدم مصرف ایبوپروفن از ۲ روز قبل از فرایند
  4. عدم مصرف آسپرین از ۷ روز قبل از فرایند

آیا تزریق ژل زیر چشم درد دارد؟

از آنجایی که تزریق ژل زیر چشم، فرایندی کم تهاجم است، اغلب بیماران درد آن را بسیار کمتر از پیش بینی های خود از این فرایند احساس می نمایند. البته که در فرایند تزریق ژل از جمله تزریق ژل زیر چشم معمولا قبل از تزریق از یک داروی بی حس کننده موضعی با هدف کاهش درد استفاده می شود.

مدت زمان تاثیر ژل زیر چشم

فرایند درمانی تنها در حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد. با اینکه تاثیر تزریق فیلر ها فورا قابل مشاهده است اما نتایج نهایی پس از گذشت ۲ هفته نمایان خواهند شد. علت چنین پدیده ای این است که پوست جهت استراحت کردن، صاف شدن، دستیابی به بهترین تعادل رطوبتی و تلفیق شدن با فیلر ها به زمان نیاز دارد. به همین خاطر می توان گفت که شما نهایتا پس از گذشت ۲ هفته از فرایند تزریق ژل زیر چشم، نتایج را مشاهده خواهید کرد.

ماندگاری ژل زیر چشم

میزان ماندگاری تزریق ژل زیر چشم بین ۹ ماه تا یک سال برای یک فرد معمولی می باشد. ممکن است بسته به آناتومی بدن شخص و چگونگی سرعت پرکردن ژل زیر چشم، این مدت زمان طولانی تر شود. در صورتی که حتی می توان گفت بعضی افراد حتی تا سه سال این ماندگاری را تجربه می کنند.

عوارض تزریق ژل زیر چشم

معمولا افراد پس از تزریق ژل زیر چشم به سرعت بهبود یافته و نتایج درمانی فورا قابل مشاهده اند. افراد بلافاصله پس از فرایند می توانند فعالیت های عادی خود را از سر گرفته و در اکثر موارد بر سر کار خود باز گردند. با این حال، امکان دارد در چند روز اول پس از فرایند اندکی تورم یا کبودی مشاهده شود. که با گذشت زمان به طور کامل درمان می شوند و جای نگرانی از این بابت نمی باشد.

مراقبت بعد از تزریق ژل زیر چشم

بیماران می توانند جهت کاهش تورم پس از تزریق ژل زیر چشم هر چند ساعت یکبار یک کمپرس سرد را به آرامی بر روی ناحیه درمان قرار دهند. همچنین، جهت کاهش کبودی نیز می توان در هنگام شب و قبل از رفتن به خواب مقداری پماد آرنیکا برای این نواحی استفاده نمود. افراد باید حداقل تا ۶ ساعت پس از فرایند تزریق ژل زیر چشم، از لمس کردن نواحی درمان خودداری کنند.

پس از گذشت این مدت نواحی درمان را می توان به آرامی با آب و صابون شستشو داد. باید تا ۴ ساعت پس از درمان از اعمال آرایش یا دیگر محصولات مراقبتی پوست خودداری شود. چرا که منافذ پوست باز است و امکان عفونت وجود دارد. همچنین بلافاصله پس از تزریق ژل افراد باید از ورزش کردن و مصرف الکل به مدت ۲ روز خودداری کرده و به مدت ۲ هفته از قرار گرفتن در معرض گرما یا سرمای شدید اجتناب کنند.

احتمالاً پس از تزریق ژل زیر چشم مقداری تورم، کبودی و قرمزی خواهید داشت. این عوارض معمولا پس از 48 تا 72 ساعت بهبود می یابند. ناحیه زیر پلک شما بلافاصله پرتر به نظر می رسد. اما ممکن است 1 تا 2 هفته طول بکشد تا نتایج کامل را ببینید.

پس از تزریق ژل زیر چشم عوارضی ممکن است به وجود بیاید که ایجاد آن ها در چهره ی فرد پس از تمامی اقدامات زیبایی طبیعی می باشد.اما باید گفت که از میان عوارض ممکن است که کبودی بیشتر طول بکشد، اما باید ظرف یک هفته برطرف شوند.

آدرس مرکز کلینیک دکتر مهدوی نیا

تهران، فرشته، خیام، نبش تختی دوم، پلاک۳۰/۱