تزریق فیلر
تزریق ژل جای جوش

تزریق ژل راهکاری برای درمان جای جوش

فرم رزرو نوبت و مشاوره تخصصی
آنچه می خوانید:
اشتراک گذاری صفحه
همچنین بخوانید
مرکز تخصصی دکتر مصطفی مهدوی نیا | تزریق ژل راهکاری برای درمان جای جوش

برای دریافت نوبت یا مشاوره فرم زیر را پر کنید

جهت دریافت نوبت یا مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

گاهی اوقات آکنه یا همان جوش می‌تواند باعث باقی ماندن جای زخمی شود که در نهایت منجر به فرورفتگی‌های نه چندان زیبایی به خصوص در ناحیه گونه و شقیقه می‌گردد. خبر خوب برای افرادی که از ظاهر این زخم‌ها در صورت خود ناراحت هستند این است که می‌توانند تا حدی از میزان این فرورفتگی‌ها با تزریق فیلر بکاهند. در واقع متخصصین پوست و مو در مواردی که اسکار ناشی از جوش عمیق باشد، از تزریق ژل به دلیل تحریک ساخت کلاژن برای درمان جای جوش استفاده می‌کنند.

سن مناسب برای تزریق ژل جهت درمان جای جوش

تزریق ژل به جای جوش برای تمامی افراد و در هر رنج سنی که از سایر روش‌های درمان خانگی و لایه بردارها نتیجه نگرفته‌اند و سرعت پیشرفت درمان برایشان حائز اهمیت است توصیه می‌شود. تزریق فیلر در رفع جای جوش تا حدود زیادی موثر می‌باشد و این موضوع به عمق فرو رفتگی‌های جای جوش، مهارت پزشک در شناسایی انواع فرورفتگی و اسکارها و پاسخدهی پوست زیباجو به این متد درمانی بستگی دارد.

آیا تزریق ژل برای جای جوش روشی مطمئن می باشد؟

تزریق ژل برای جای جوش یکی از روش‌های کم تهاجمی و به صرفه از نظر هزینه است، که امروزه از محبوبیت زیادی در میان زیبایی جویان برخوردار است چرا که داشتن جای جوش و اسکار روی پوست تاثیر منفی زیادی بر چهره و اعتماد به نفس افراد می‌گذارد به همین دلیل نیز ممکن است انواع روش‌های درمانی خانگی یا حتی دارویی برای خلاصی از شر این مشکلات پوستی آزاردهنده انجام گیرد.

مسلما استفاده از تزریق ژل به جای جوش برای برطرف کردن اسکار ناشی از زخم و جوش حتی به طور موقت می‌تواند جای اسکارها را بهبود بخشیده و تاثیر زیادی بر زیبایی فرد بگذارد. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا مطالبی را در خصوص تزریق ژل برای حذف اسکار ناشی از جوش با شما به اشتراک بگذاریم.

روش انجام تزریق ژل برای درمان جای جوش

تزریق ژل برای درمان جای جوش بدون بی‌هوشی و تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود لذا از پمادهای بی‌حس کننده موضعی و یا محلول لیدوکائین تزریقی برای کاهش درد و ناراحتی استفاده می‌شود. بنابراین اگر شما نگران احساس درد از این روش هستید، باید بگوییم خیالتان راحت! یک تجربه عالی از این درمان زیبایی در انتظار شما خواهد بود.

برای درمان جای جوش، ژل در زیر اسکارها و در ناحیه درم به صورت نیمه عمقی تزریق می‌شود. برای انجام این متد زیبایی بهتر است به یک پزشک متخصص پوست و مو که در این زمینه خبره است و مهارت کافی دارد مراجعه کنید زیرا نحوه به کارگیری تکنیک در این کار بسیار مهم است و در این صورت است که به نتیجه دلخواه خود دست پیدا خواهید کرد.

یکی از مهم ترین مزیت‌های تزریق ژل این است که نتایج حاصل از آن بلافاصله قابل مشاهده می‌باشد و زیباجو پس از تزریق دوران نقاهت طولانی مدتی نخواهد داشت. لازم به ذکر است که کبودی و ورم جزء اتفاقات اجتناب ناپذیری هستند که بعد از تزریق ژل به جای جوش اتفاق می‌افتد، با این حال هیچگونه اهمیت و جای نگرانی ندارد و بعد از چند روز برطرف می‌شود.

بعد از عمل یک بسته کمپرس آب سرد شخصی را برای نگهداری در مناطقی که تحت درمان قرار گرفته اند در اختیار شما قرار داده می‌شود. مناطق تحت درمان ممکن است دچار قرمزی، تورم و کبودی به مدت یک هفته باشند. برای رهایی هرچه سریع‌تر از این شرایط در صورت امکان، 24 ساعت پس از تزریق ژل در جای جوش از تمرینات سخت و مصرف الکل پرهیز کنید.

تاثیرگذاری تزریق ژل در درمان جای جوش

افرادی که در نوجوانی به دلیل تغییرات هورمونی دچار جوش و اسکارهای ناشی از آن شده‌اند به دنبال راهی مناسب برای درمان جای جوش خود می‌باشند تزریق ژل به جای جوش یکی از متدهای نسبتا موثر در رفع آن‌ها می‌باشد. تزریق ژل در ناحیه آسیب دیده را می‌توان به عنوان یکی از روش‌های جدید در درمان جای جوش عنوان کرد که نیاز به بستری شدن و یا دوران نقاهت طولانی مدت ندارد. در حالی که پرکننده‌های پوستی نمی‌توانند جای جوش‌های روی صورت شما را به طور کامل از بین ببرند، می‌توانند ظاهر پوستتان را به طرز چشمگیری به مدت محدود بهبود بخشند. دوز مورد نیاز برای پر کردن اسکار آکنه متفاوت است و به آناتومی صورت فرد، عمق فرورفتگی و محلی که فرد قصد درمان آن را دارد بستگی دارد.

تزریق ژل جای جوش

مراقبت های بعد از تزریق ژل جهت درمان جای جوش

تزریق ژل بلافاصله نتایج خود را به نمایش می‌گذارد و همچنین طی چند ماه آینده تغییرات مثبتی خواهد داشت و این اصلاح و بهبود در نتیجه تحریک کلاژن رخ می‌دهد. مجددا تاکید می‌کنیم که تأثیر ناشی از این تزریق موقتی است و می‌تواند بین 3 ماه تا 1 سال (در صورت استفاده از پرکننده‌های قدرتمندی مانند بلاترو (Belotero)، رستلین (Restylane)، ژوویدرم (Juvederm)، پرلین (Perlane) و …) ماندگاری داشته باشد. با این حال، با ترکیبی از درمان‌های لیزری و تزریق ژل می‌توانید به طور چشمگیری کاهش ظاهر جای جوش و بهبود کلی بافت پوست خود را مشاهده کنید.

انواع مختلف تزریق ژل برای جای جوش

تزریق ژل برای کسانی که به دنبال کاهش ظاهر یک زخم عمیق هستند مناسب است. درست است که نتایج این متد موقتی است اما این اطمینان به شما داده می‌شود که تزریق ژل می‌تواند به تحریک تولید کلاژن کمک کند. از میان گزینه‌های گوناگون، ژل‌هایی که هیالورونیک اسید دارند بهترین هستند زیرا حداقل میزان بروز عوارض جانبی را به دنبال دارند و مزایای دیگر آنان شامل درمان هدفمند است و مدت زمان بهبودی بسیار کم می‌باشد و روشی تهاجمی به شمار نمی‌آیند. برای تزریق ژل به جای جوش می‌توان از موارد زیر بهره برد:

ژل بلافیل  (Bellafill)

بلافیل یک پرکننده پوستی با ماندگاری طولانی مدت می‌باشد که برای درمان اسکار آکنه تأیید شده است. این ژل از کلاژن‌هایی با منبع گاو ساخته شده است که حجم را به پوست آسیب دیده می‌افزاید و مهره‌های کوچک پلی متیل متاکریلات (PMMA) که از نظر ساختاری از پوست حمایت می‌کنند را در پوست آزاد می‌نماید. افرادی می‌توانند بلافیل را برای درمان جای جوش خود تزریق کنند که اولا سنشان بیش از 21 سال باشد و در ثانی هیچگونه حساسیتی به کلاژن گاوی نداشته باشند؛ زیرا این ماده بر روی مردان و زنان با انواع مختلف پوست، تاثیر متفاوتی دارد.

 ژل هیالورونیک اسید  (Hyaluronic acid)

در برخی موارد از پرکننده‌های مبتنی بر اسید هیالورونیک مانند ژوویدرم یا رستیلن برای درمان اسکار آکنه استفاده می‌شود. این پرکننده‌ها می‌توانند خطوط پوست را بهبود بخشند و عمق چاله‌های ناشی از اسکار آکنه را در پوست کاهش دهند. برخلاف بلافیل، این پرکننده‌ها کاملا موقتی تلقی می‌شوند و هر چند ماه یکبار باید برای تزریقشان اقدام کرد.

ژل  پلی ال- لاکتیک اسید  (Poly-L-lactic acid)  

نوع دیگری از ژل‌ها پلی ال-لاکتیک اسید (Sculptra) است که گاهی اوقات برای تزریق در جای جوش مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ماده مانند سایر ژل‌ها نیست زیرا بلافاصله فرورفتگی‌های پوست شما را پر نمی‌کند. در عوض در این مدت تولید کلاژن پوست را تحریک می‌کند تا به تدریج باعث بهبود و درمان نسبی ظاهر زخم‌های ناشی از آکنه را در طی چند ماه آینده شود.

مزایای استفاده از تزریق ژل به جای جوش

مزایای کوتاه مدت ناشی از تزریق ژل به جای جوش عبارت هستند از:

  1. عدم محدودیت پیاده روی پس از عمل
  2. نتایج تقریبا فوری
  3. دوره نقاهت کوتاه مدت
  4. متد غیر تهاجمی
  5. عدم بروز خونریزی و کبودی‌های گسترده

اکثر زیباجویان ممکن است در طول چند ماه آینده شاهد بهبودی تدریجی باشند و نتایج اصلی را پس از چند ماه تا یک سال بعد ببینند. علاوه بر مزایای کوتاه مدت کمک به بالا بردن زخم تا سطح پوست، تزریق ژل به تجزیه بافت اسکار نیز کمک می‌کند و باعث تولید کلاژن می‌شود و در نهایت ظاهر اسکار آکنه را در طول زمان کاهش می‌دهد.

آیا تزریق ژل برای درمان اسکار خطرات یا عوارض جانبی دارد؟

مانند هر متد زیبایی برخی خطرات و عوارض جانبی را باید قبل از تزریق ژل در جای جوش در نظر گرفت. اکثر این عوارض مانند ورم، قرمزی و تغییر رنگ در محل تزریق معمولاً خود به خود برطرف می‌شوند. اما در صورتی که برای تزریق به یک مطب غیر معتبر یا آرایشگاه‌ها مراجعه کنید ممکن است دچار برخی عوارض نسبتا جدی شوید که می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • واکنش شدید به کلاژن گاو در اثر بی‌توجهی اپراتور به شرح حال گیری
  • بروز حساسیت به لیدوکائین یا سایر داروهای بی‌حس کننده دیگر
  • ایجاد توده سفت در محل تزریق

یکی دیگر از خطرات قابل توجه انسداد عروق خونی است، یعنی زمانی که رگ خونی مسدود می‌شود و می‌تواند باعث پاره شدن پوست شود. این عارضه در هنگام تزریق فیلرهایی که برای درمان اسکار آکنه استفاده می‌شوند نادر است زیرا معمولاً به صورت سطحی تزریق می‌شوند، جایی که احتمال انسداد رگ اصلی بعید است.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سایر پست ها
تزریق فیلر لب برای خانمی که روی تخت کلینیک دراز کشیده است.
تزریق بوتاکس به صورت یک زیباجو
برند فیلر
هزینه فیلر بینی