تزریق فیلر
به وجود آمدن کهیر پوستی پس از لیزر موهای ززائد

به وجود آمدن کهیر پوستی بعد از لیزر موهای زائد

فرم رزرو نوبت و مشاوره تخصصی
آنچه می خوانید:
اشتراک گذاری صفحه
همچنین بخوانید
مرکز تخصصی دکتر مصطفی مهدوی نیا | به وجود آمدن کهیر پوستی بعد از لیزر موهای زائد

برای دریافت نوبت یا مشاوره فرم زیر را پر کنید

جهت دریافت نوبت یا مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

کهیر پوستی بعد از لیزر موهای زائد ، استفاده از دستگاه های لیزر غیر استاندارد و انجام لیزر توسط تکنسین های بی تجربه و بدون تخصص ممکن است باعث به وجود آمدن عوارضی چون کهیر پوستی در افراد بشود.

عوارض استفاده از لیزر موهای زائد (کهیر پوستی و…)

خطرات و عوارض جانبی لیزر موهای زائد متناسب با نوع پوست، رنگ مو، برنامه ی درمانی و رعایت مراقبت های قبل و بعد از لیزر درمانی برای هر فرد متفاوت است. شایع ترین عوارض لیزر موهای زائد عبارت اند از:

  1. تحریک پوست: ناراحتی موقت، قرمزی و تورم پس از لیزر موهای زائد ممکن است بعد از لیزر در پوست افراد مشاهده بشود. در صورت مشاهده ی چنین عوارضی به هیچ عنوان نگران نباشید. چرا که هر گونه علائم و نشانه های قرمزی و تورم پوست معمولا در عرض چند ساعت ناپدید می شوند.
  2. تغییر رنگدانه های پوست: لیزر موهای زائد ممکن است پوست آسیب دیده را تیره یا روشن کند. این تغییرات ممکن است موقت یا دائمی باشند. روشن شدن پوست در درجه اول بر روی افرادی که قبل یا بعد از درمان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب نمی کنند و افرادی که پوست تیره تری دارند بیشتر از سایرین مشاهده می شود.
  3. به ندرت، لیزر موهای زائد می تواند باعث ایجاد تاول، پوسته پوسته شدن، زخم یا سایر تغییرات در بافت پوست شود. سایر عوارض جانبی نادر عبارت اند از سفید شدن موهای درمان شده یا رشد بیش از حد مو در اطراف مناطق تحت درمان، به ویژه در پوست های تیره تر.

همچنین به این نکته دقت نمایید که لیزر موهای زائد برای پلک ها، ابروها یا نواحی اطراف به دلیل احتمال آسیب شدید چشم توصیه نمی شود.

اقدامات قبل از لیزر برای جلوگیری از کهیر پوستی

اگر قصد انجام لیزر موهای زائد را دارید، پزشکی را انتخاب کنید که دارای گواهینامه ی تخصصی مانند پوست یا جراحی زیبایی باشد و تجربه ی لیزر موهای زائد بر روی نوع پوست شما را داشته باشد. اگر لیزر شما قرار است توسط یک دستیار پزشک یا پرستار دارای مجوز انجام بشود، مطمئن شوید که فرایند لیزر توسط پزشک متخصص تحت نظر است و در طول درمان وی در محل لیزر حضور دارد. به دلیل اهمیت انتخاب کلینیک مناسب برای لیزر، توصیه ی ما به شما این است که از انجام لیزر در مراکز غیر پزشکی مانند آرایشگاه ها خودداری نمایید.

قبل از لیزر موهای زائد، با پزشک مشورت کنید تا مشخص شود که آیا این گزینه درمانی برای شما مناسب است یا خیر. پزشک شما احتمالاً کارهای زیر را انجام خواهد داد:

سابقه پزشکی خود را مرور کنید، از جمله مصرف دارو، سابقه اختلالات پوستی یا اسکار و روش های قبلی حذف موهای زائد.

در مورد خطرات، مزایا و انتظارات، از جمله اینکه لیزر موهای زائد چه کاری می تواند انجام دهد و چه کاری نمی تواند برای شما انجام دهد، صحبت کنید.

عکس بگیرید تا برای ارزیابی های قبل و بعد و بررسی های طولانی مدت استفاده شود.

در جلسه مشاوره، طرح درمان و هزینه های مربوطه را مورد بحث قرار دهید.

حساسیت های بعد از لیزر موهای زائد

دستورالعمل های مراقبتی قبل از لیزر موهای زائد

پزشک همچنین دستورالعمل های خاصی را برای آماده شدن برای لیزر موهای زائد ارائه می دهد. این ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. دور ماندن از آفتاب : توصیه های پزشک خود را برای اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید قبل و بعد از درمان دنبال کنید. هر زمان که بیرون می روید، از یک ضد آفتاب با طیف وسیع SPF30 استفاده کنید.
  2. روشن کردن پوست شما : از هرگونه کرم پوستی بدون آفتاب که پوست شما را تیره می کند خودداری کنید. اگر اخیراً برنزه کرده اید یا پوست تیره ‌تری دارید، پزشک ممکن است کرم سفید کننده ی پوست را نیز تجویز کند.
  3. اجتناب از سایر روش های حذف موهای زائد : کندن، اپیلاسیون و الکترولیز می تواند فولیکول های مو را مختل کند. به همین خاطر حداقل چهار هفته قبل از درمان باید از انجام این روش ها برای حذف موهای زائد خودداری کنید.
  4. پرهیز از داروهای رقیق کننده خون : از پزشک خود در مورد مصرف داروهایی مانند آسپرین یا داروهای ضد التهاب بپرسید.
  5. ناحیه ی درمان را اصلاح کنید : اصلاح موهای زائد یک روز قبل از لیزر توصیه می شود. چرا که اصلاح موهای زائد موهای بالای پوست را از بین می برد که می تواند منجر به آسیب پوست سطحی ناشی از موهای سوخته شود، اما ساقه مو را در زیر سطح دست نخورده می گذارد.

علت به وجود آمدن کهیر پوستی پس از لیزر موهای زائد

عوامل مختلفی می تواند دلیل بر به وجود آمدن کهیر پوستی بعد از لیزر موهای زائد بشود. که از جمله ی آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. غیر استاندارد بودن دستگاه لیزر.
  2. عدم تخصص و تجربه ی کافی تکنسین در لیزر موهای زائد.
  3. حساسیت های زمینه ای پوستی فرد قبل از انجام لیزر.

اقدامات پیشگیری از کهیر پوستی پس از لیزر موهای زائد 

بدون شک قسمتی از عوارض لیزر موهای زائد از طریق رعایت نکات و مراقبت های بعد از لیزر قابل کنترل می باشد. همچنین انتخاب دستگاه لیزر موهای زائد مناسب با پوست هر فرد نیز در این موضوع تاثیر گذار می باشد. پس از این که بهترین دستگاه لیزر را متناسب با شرایط بدنیتان انتخاب نمودید، جلسات لیزر شما آغاز می شود. هم زمان با جلسات لیزر شما باید نکاتی را رعایت نمایید تا به کاهش عوارض لیزر منجر بشود. در مرکز تخصصی پوست و مو دکتر مهدوی نیا تمامی این نکات توسط پزشک متخصص در اختیارتان قرار داده می شود. همچنین از آن جا که لیزر موهای زائد در کلینیک دکتر مهدوی نیا توسط تکنسین های متخصص انجام می شود، شما دیگر از این بابت نگرانی نخواهید داشت. چرا که عدم تخصص و تجربه ی فرد انجام دهنده ی لیزر می تواند منجر به عوارضی چون سوختگی و کهیر پوستی شود.

شش هفته قبل از درمان باید از کندن، اپیلاسیون یا سفید کردن موها خودداری کنید. حفظ ریشه و رنگدانه مو برای موفقیت در لیزر درمانی ضروری است. تراشیدن ناحیه مورد نظر در روز یا شب قبل از قرار ملاقات مهم است.

از آن جایی که موهای زائد از ریشه از بین می روند، لیزر موهای زائد جایگزین بسیار بهتری برای اصلاح است. اکثر بیماران بلافاصله پس از ویزیت اولیه، ریزش مو را مشاهده می کنند. با این حال، ممکن است تا ۲ هفته طول بکشد تا موهای باقی مانده از بین بروند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سایر پست ها
تزریق فیلر لب برای خانمی که روی تخت کلینیک دراز کشیده است.
تزریق بوتاکس به صورت یک زیباجو
برند فیلر
هزینه فیلر بینی