تزریق فیلر
دختری با چشمان آبی که به افتادکی پلک چپ خود اشاره می کند

بهترین و سریعترین روش های درمان افتادگی پلک

فرم رزرو نوبت و مشاوره تخصصی
آنچه می خوانید:
اشتراک گذاری صفحه
همچنین بخوانید
مرکز تخصصی دکتر مصطفی مهدوی نیا | بهترین و سریعترین روش های درمان افتادگی پلک

چشم ها  چراغهای صورت هستند که در نگاه اول خود را نشان می دهند و  تاثیرگذارترین عضو صورت هستند.چشم ها می توانند تمام حس ها را بدون تکلم به ببینده القا کنند.برای همین جذابیت و سلامت چشم ها بسیار مهم استچشم های شاداب می توانند به مخاطب حس نشاط و انرژی بدهند و در مقابل چشم های خسته حس کسالت، بی حالی و بیماری را انتقال می دهند.سلامت پلک، که قاب محافظ اين چشمان سخنگو است، بسیار مهم است. افتادگی پلک از جمله مشکلاتی است که نمای زیبای چشمان درخشنده را تار می کنند و موجب بسیاری مشکلان بینایی و زیبایی می شوند.چشمان با پلکهای افتاده همیشه خسته و بی حال به نظر می رسند و همینطور انرژی منفی به مخاطب ارسال می کنند ضمن اینکه با مرور زمان در بینایی فرد هم تاثیر منفی دارند. با ما در این مقاله همراه باشید تا با روش های درمان افتادگی پلک آشنا شوید.

روش های درمان افتادگی پلک

دلایل افتادگی پلک

افتادگی پلک می تواند به صورت ژنتیکی و مادرزادی باشد و از بدو تولد گریبان گیر افراد باشد  و یا ممکن است در بعضی افراد در سنین بالا به صورت اکتسابی تجربه گردد که در این مورد هرچه سن بیشتر شود افتادگی هم بیشتر می شود. از این رو دلیل افتادگی پلک می تواند :

  • افزایش سن
  • دلایل ژنتیکی
  • استفاده از لوازم آرایشی بی کیفیت

از این رو  بهتر است  هرچه سریعتر به فکر درمان افتادگی پلک خود باشید.

راههای زیادی برای درمان پلک افتاده وجود دارد. درمانهای خانگی و درمانهایی ک باید توسط پزشک انجام شود. ما در اینجا نمونه هایی از این درمانها را برای شما شرح می دهیم  تا به آگاهی به درمان این عارضه بپردازید.

روش های درمان افتادگی پلک

  • درمان افتادگی پلک با لیزر

یکی از روش های درمان افتادگی پلک لیزر است . در واقع لیزر باعث از بین رفتن سلولهای قدیمی و درنتیجه تولید سلول جدید شده و با بازسازی کلاژن به مرور زمان افتادگی پلک درمان می شود.

در این روش پزشک با تابانیدن اشعه لیزر در عمق مشخصی از پوست ناحیه موجب انهدام سلولهای قدیمی شده و سلولهای حدید جایگزین آنها می شوند در نتیجه چین و چروک و افتادگی را کم می کند. مقداری تورم و قرمزی حاصل از لیزر وجود دارد ک موقتی بوده و از بین می رود.

همچنین این روش نیاز به تکرار دارد و نتیجه نهایی پس 3 تا 6 ماه نمایان می شود.

  • درمان افتادگی پلک با بلفارو پلاستي

یکی از روش های درمان افتادگی پلک بلفارو پلاستي است؛ این روش که با جراحی همراه است  تا مدتها تنها روش درمان پلک افتاده بود و روشی بسیار تهاجمی است.

در این  روش پزشک متخصص بعد از بی حسی یا بیهوشی کامل فرد در اتاق عمل، در ناحیه پلک با بریدن پوستهای اضافی پلک با کمک تیغ حراجی و بخیه زدن آنها در جهت خطوط طبیعی، پلک افتاده به حالت طبیعی و بدون افتادگی برمیگردد. در این روش پزشک طوری  بخیه ها را روی خطوط طبیعی پلک می زند که دیده نشوند و پنهان بمانند.

بلفارو پلاستي یک روش دائمی درمان پلک افتاده محسوب می شود و نیاز به ترمیم ندارد. دوره نقاهت آن دو هفته بوده و نتیجه آن سالها باقی است. هزینه آن نسبت به دیگر روشها بالاتر بوده و با ریسک های زیادی  همچون ایجاد اسکار، آسیب دیدن رشته های عصبی، عفونت، خشکی چشم و… مواجه است.

خانمی چشم آبی که پشت پلکش بخیه شده است

  • درمان افتادگی پلک با پلاسما جت یا پلکسر

پلکسر یا پلاسما جت اولین بار توسط یک متخصص زیبایی ایتالیایی به عنوان روشی غیر تهاجمی و جایگزین بلفاروپلاستی معرفی شد این روش ریسک های جراحی را نداردو کم تهاجمی محسوب می شود.

در این روش پزشک آب زیر قسمتهایی از پوست را تبخیر می کند بدین صورت که به کمک ژنراتور پلاسما پرتوهای متمرکزی را به پوست وارد می کند که موجب تصعید پوست می شود که در پی آن پوست محل درمان جمع می شود.  این دستگاه  با استفاده از حالت چهارم  ماده یعنی حالتی غیر از مایع، جامد و گاز  تاثیرات زیبایی و درمانی  بر صورت می گذارد.  پرتوهای پلاسما با یونیزه کردن گاز در هوا یک قوس الکتریکی ایجاد می کند که به صورت دایره ای با قطر کمتر از یک میل که شبیه به سوختگی است روی پوست جا میگذارند این حالت موجب تحریک پوست و تسریع در تولید کلاژن در پوست می شود. آثار سوختگی ناشی از قوس الکتریکی تا  یک هفته روی پوست باقی می مانند. این روش به دوره درمان  حدود 4 جلسه ای نیازمند است و بعد از آن می توان شاهد درمان پلک افتاده و زیبایی چشم ها بود.

 

  • درمان افتادگی پلک با بوتاکس

بوتاس یکی از  روش های درمان افتادگی پلک است. در برخی موارد از بوتاکس برای درمان افتادگی پلک استفاده می شود. بوتاکس روی عضلات پلک تاثیر می گذارد. اما موقتی بوده و 3 الی 4 ماه ماندگاری دارد. در این روش به عضلاتی ک پلک را پایین می آورند بوتاکس تزریق می ‌شود  و مانع از افتادگی آنها به پایین می شود.

 

  • درمان افتادگی پلک با ترزیق ژل

تزریق ژل یکی از روش های درمان افتادگی پلک است. در واقع  تزریق ژل یکی از معمول ترین دروش های درمان افتادگی پلک است که بوسیله آن می توان به سرعت پلک افتاده را بالا کشید. در این روش پزشک با پر کردن پلک افتاده بالا با ژل رستالین و ماساژ آن موجب بالا رفتن پلک می شود این کار بدفعات انجام می شود و جوانی و زیبایی به چشم باز می گردد. ماندگاری این روش تا حدود 1 سال می باشد.

 

  • درمان افتادگی پلک با هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی از روش های درمان افتادگی پلک است . تکنولوژی هایفو برای کشیدن و سفت کردن پوست می باشد  و همچنین در درمان پلک افتاده هایفو با بالا بردن پلک به وسیله اولتراسوند  کاربرد دارد. هایفو بر اساس امواج صوتی مرکزی و  فرآیند طبیعی بدن، برای بالا بردن پوست استفاده می شود. در این روش بافت های عمیق زیر پوست با روش تهاجمی و بسیار دقیق درمان می شوند.

 

  • درمان افتادگی پلک با لیفت نخ

لیفت پلک با نخ یکی از بهترین روش های درمان افتادگی پلک است که با استفاده از نخ های قابل جذب بسیار ظریف انجام می گیرد. این روش نیاز به بیهوشی ندارد و پزشک متخصص برای به صفر رساندن درد از بی حسی موضعی  استفاده می کند.

روش های درمان افتادگی پلک
روش های درمان افتادگی پلک

در این روش  پزشک نخ های مخصوص را با کمک سوزن های مخصوص بسیار ظریف، به زیر پوست وارد می کند و با کشیدن نخ باعث کشیدگی و بالا رفتن پلک می شود.

این روش هیچ آسیبی به چشم نمی رساند و همچنین هیچ زخم و آثاری از خود بجای نمی گذارد. چرا که قبل از انجام  محل ورود و خروج سوزن بطور دقیق مشخص شده است. درواقع لیفت نخ یکی از روش های بسیار موثر برای درمان افتادگی پوست صورت از جمله پلک می باشد.

[irp posts=”11809″ name=”لیفت نخ”]

لیفت پلک با نخ یک روش بسیار خوب برای درمان افتادگی پلک است. ماندگاری این روش  در حدود 12 تا 18 ماه است و البته به نوع نخ استفاده شده نیز بستگی دارد و بعد از جذب نخ، پلک به حالت اولیه باز می گردد بنابراین پس از مدتی نیاز به ترمیم دارد. البته لیفت نخ در صورتی که توسط دکتر متخصص خوب انجام شود برای شما ماندگاری حداکثری دارد از این رو باید برای انجام آن به سراغ مراکز تخصصی پوست و مو معتبر مانند مرکر تخصصی پوست و مو دکتر مصطفی مهدوی نیا بروید.

[irp posts=”10135″ name=”دکتر مصطفی مهدوی نیا”]

در پایان با توجه به توضیحات گفته شده در مورد روش های درمان افتادگی پلک. با مراجعه به کلینیک و پزشک متخصص میتوانید پلک افتاده خود را درمان کنید و به زیبایی ظاهر و صورت خود بیفزایید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سایر پست ها
تزریق فیلر لب برای خانمی که روی تخت کلینیک دراز کشیده است.
تزریق بوتاکس به صورت یک زیباجو
برند فیلر
هزینه فیلر بینی