تزریق فیلر
لیزر موهای زائد و تعدادجلسات لازم برای آ«

با چند جلسه لیزر، موهای زائد از بین می رود؟

فرم رزرو نوبت و مشاوره تخصصی
آنچه می خوانید:
اشتراک گذاری صفحه
همچنین بخوانید
مرکز تخصصی دکتر مصطفی مهدوی نیا | با چند جلسه لیزر، موهای زائد از بین می رود؟

شاید برای خیلی از افرادی که جهت حذف دائمی موهای زائد بدن خود به دنبال لیزر درمانی هستند، این سوال پیش آید که با چند جلسه لیزر موهای زائد از بین می‌ روند؟ به لطف پیشرفت فناوری در سال‌ های اخیر دستگاه‌ های لیزر مخصوصی تولید شدند که می‌ توانند موهای زائد بدن را از بین ببرند. اما برای کسب نتیجه مثبت مورد نظر باید چندین جلسه لیزر تراپی صورت بگیرد. تعداد جلسات لیزر موهای زائد بدن با توجه به عوامل مختلفی مشخص می‌ گردد.

اگر شما هم قصد دارید از لیزر برای حذف دائمی موهای زائد بدن خود استفاده کنید، پیشنهاد می‌ کنیم تا انتها با ما همراه باشید. در این مقاله به بررسی تعداد جلسات لازم برای لیزر موهای زائد می‌ پردازیم. البته به این موضوع نیز اشاره کنیم تعداد جلسات لیزر در نقاط مختلف بدن مانند لیزر بیکینی و یا لیزر صورت متفاوت می باشد.

فناوری مورد استفاده در لیزر کردن موهای زائد

لیزر موهای زائد بهترین و پرطرفدارترین روش برای از بین بردن موهای زائد بدن به شمار می‌ رود. فرایند لیزر تراپی با تاباندن نور لیزر به فولیکول‌ های مو و تولید گرما و در نتیجه تخریب فولیکول‌ ها انجام می‌ شود. در طول این فرایند پزشک متخصص نور لیزر را با شدت و تمرکز مخصوصی بر روی موهای زائد بدن تابانده و این نور تبدیل به گرما شده و توسط فولیکول‌ ها جذب می‌ شود. زمانی که فولیکول‌ های موهای زائد حرارت را جذب می‌ کنند، غیر فعال شده و توانایی خود را برای رویش مجدد از دست می‌ دهند. سپس موهای زائد دچار ریزش شده و دیگر رشد نمی‌ کنند.

عوامل موثر بر تعداد جلسات لیزر موهای زائد

البته که برخی به دلیل این که فکر می کنند لیزر باعث سرطان می شود، از انجام این اقدام زیبایی ترس دارند. در حالی که در پاسخ به این سوال که آیا لیزر مو های زائد باعث سرطان می شود؟ باید پاسخ “خیر” داد. لیزر به عنوان روشی دائمی برای از بین بردن موهای زائد بدن در نظر گرفته می‌ شود؛ اما فرایند آن باید چندین بار تکرار شود تا همه فولیکول‌ ها آسیب دیده و تخریب شوند. معمولا 6 تا 8 جلسه برای از بین بردن کامل موهای زائد بدن با لیزر لازم است که باید فاصله بین جلسات 4 الی 6 هفته باشد.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد با توجه به موارد مختلفی برای هر شخصی متفاوت است. ممکن است بعضی از افراد بنا بر شرایطی نیاز به 6 جلسه و برخی نیاز به 8 جلسه یا حتی بیشتر داشته باشند. فاکتورهایی که تعداد جلسات مورد نیاز برای از بین بردن کامل موهای زائد بدن با لیزر را مشخص می‌ کنند، شامل موارد زیر است:

1. چرخه رشد مو

چرخه رشد مو در بدن ما از سه مرحله تشکیل شده است:

  1. مرحله اول آناژن نام دارد و مرحله آغاز رشد مو محسوب می‌ شود. در این مرحله مو به ریشه متصل است و پیاز مو دست نخورده و حاوی رنگدانه‌ های زیادی است. بهترین زمان استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد مرحله آناژن است؛ زیرا در این مرحله فولیکول بیشترین میزان جذب نور و گرمای لیزر را دارد و به راحتی تخریب می‌ گردد. از آنجایی که مو نیز به ریشه یا همان فولیکول متصل است، دچار ریزش می‌ شود.
  2. مرحله دوم کاتاژن نام دارد که در آن پیاز مو وجود ندارد. در این مرحله مو هیچ رشدی نداشته و به ریشه متصل نیست. از این رو استفاده از لیزر نمی‌ تواند کارایی لازم را داشته باشد.
  3. مرحله آخر چرخه رشد مو تلوژن نام دارد. در این مرحله که به فاز استراحت نیز شهرت دارد، مانند مرحله دوم مو به ریشه متصل نیست و لیزر هیچ گونه تاثیری بر روی فولیکول‌ ها نخواهد داشت.

بدین ترتیب بهترین زمان برای استفاده از لیزر مرحله اول چرخه رشد مو (آناژن) است. این چرخه معمولا طی 4 هفته صورت می‌ گیرد، از این رو فاصله زمانی مناسب بین جلسات لیزر موهای زائد بین 4 تا 6 هفته در نظر گرفته می‌ شود. باید چندین مرتبه فولیکول‌ های موهای زائد بدن را در مرحله آناژن با لیزر تحت تاثیر قرار داد تا به طور کامل از بین بروند.

البته باید این نکته خاطر نشان شود که همه موها به صورت همزمان در مرحله آناژن قرار نمی‌ گیرند و به طور میانگین در هر زمان 20 درصد موها در مرحله آناژن قرار دارند. ممکن است دسته ای از موها در مرحله آناژن بوده و دسته ای دیگر همزمان در مرحله کاتاژن باشند. به همین دلیل چندین جلسه لیزر لازم است تا بتوان همه موهای زائد را در زمان‌ های متفاوت در مرحله آناژن تحت تاثیر قرار داد و باعث از بین رفتن همه فولیکول‌ های موهای زائد ناحیه مورد نظر در بدن شد. البته که این موضوع در نقاط مختلف بدن مانند لیزر صورت یا … ممکن است که متفاوت می باشد.

2. جنس و ضخامت مو

عامل دیگری که تعداد جلسات مورد نیاز لیزر جهت از بین بردن موهای زائد بدن را مشخص می‌ کند، جنس و ضخامت مو می‌ باشد. تنوع مو در افراد بسیار زیاد است و موهای هر کسی از ضخامت و جنس خاصی برخوردار است. معمولا موهای ضخیم‌ تر لیزر را بهتر جذب نموده و نیاز به تعداد جلسات کمتری در مقابل موهای نازک دارند.

در جلسه پیش از انجام لیزر، پزشک با معاینات و بررسی‌ های لازم، جنس و ضخامت موی شما را مشخص نموده و بر اساس آن می‌ تواند تعداد جلسات مورد نیاز برای از بین رفتن کامل موهای زائد را تعیین نماید.

3. رنگ مو

رنگدانه ای در موها وجود دارد که به آن ملانین گفته می‌ شود. این رنگدانه لیزر را جذب نموده و آن را تبدیل به گرما می‌ کند. موهای تیره دارای رنگدانه ملانین بیشتری هستند، از این رو لیزر تراپی برای از بین بردن موهای زائد با رنگ تیره تاثیر بیشتری دارد. همچنین رنگ پوست نیز می‌ تواند تا حدی تاثیر گذار باشد. در صورتی که پوست شما روشن و موهای شما تیره باشد، این تضاد باعث می‌ شود که جذب لیزر در بیشترین حالت خود قرار گرفته و تعداد جلسات کمتری برای لیزر موهای زائد نیاز باشد.

اما اگر دارای موهایی روشن و بور باشید، توانایی جذب لیزر کاهش پیدا نموده و مدت زمان بیشتری برای درمان احتیاج دارید. به طور کلی لیزر موهای زائد بر روی رنگ موهای روشن که نور را به خوبی جذب نمی‌ کنند، تاثیر کمتری دارد. به همین دلیل برخی افراد نیاز به 8 جلسه یا بیشتر برای از بین بردن و حذف دائمی موهای زائد بدن خود دارند.

4. نوع دستگاه لیزر

از دیگر عوامل موثر بر تعداد جلسات مورد نیاز لیزر موهای زائد بدن، نوع دستگاه لیزر است. دستگاه‌ های لیزر دارای انواع مختلف با درجات گوناگون و کیفیت‌های متنوع هستند. این دستگاه‌ ها با توجه به جنس، ضخامت و رنگ پوست و موی شما می‌ توانند میزان لیزر لازم را ساطع کنند. از این رو کیفیت دستگاه تا حد زیادی می‌ تواند در کسب نتیجه مثبت تاثیر بگذارد. اگر شما در کلینیکی معتبر و با دستگاه لیزر پیشرفته و مدرنی تحت درمان قرار بگیرید، نیاز به جلسات کمتری خواهید داشت. به عنوان مثال لیزر موهای زائد صورت با دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا گزینه ی مناسبی برای این کار می باشد.

5. میزان مهارت پزشک یا اپراتور دستگاه لیزر

در صورتی که تکنسین دستگاه لیزر یا پزشک منتخب شما دوره‌ های لازم را گذرانده باشد و از تجربه و مهارت بالایی در لیزرتراپی برخوردار باشد، قطعا نتیجه کار بهتر خواهد بود و نیاز به تعداد جلسات زیادی نیست. اگر اپراتور دستگاه لیزر به اندازه کافی آموزش ندیده باشد، ممکن است میزان اثربخشی لیزر موهای زائد کاهش یابد و نتیجه دلخواه را دریافت نکنید. همچنین امکان بروز عارضه‌ های پوستی نیز در صورت نداشتن مهارت کافی پزشک وجود دارد.

تعداد جلسات لازم برای لیزر موهای زائد 

اگر قصد دارید از لیزر برای جهت از بین بردن دائمی موهای زائد بدن خود استفاده کنید و به دنبال کلینیکی معتبر هستید، به شما مرکز تخصصی پوست و مو دکتر مهدوی نیا را پیشنهاد می‌ کنیم. شما می‌ توانید با مشاوران و کارشناسان ما تماس بگیرید و راهنمایی‌ های لازم برای لیزر موهای زائد بدن را دریافت نمایید. در این مرکز محیطی مدرن و آرامش بخش برای شما زیباجویان فراهم شده و با دستگاه‌ های پیشرفته انواع خدمات زیبایی توسط پزشک متخصص و کادر درمان مجرب ارائه می‌ گردد. همچنین به این نکته توجه نمایید که حداقل سن لیزر نیز موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود تا بهترین نتیجه را از لیزر موهای زائد دریافت کرد.

چه عواملی بر تعداد جلسات لیزر موهای زائد تاثیر گذار است؟

جس مو، رنگ مو، نوع دستگاه لیزر و کلینیکی که در آن لیزر موهای زائد انجام می شود، همه از جمله عواملی هستند که بر تعداد جلسات لازم برای انجام لیزر تاثیر گذار هستند.

آیا پس از لیزر امکان رویش مجدد موهای زائد وجود دارد؟

در واقع هدف از لیزر جلوگیری از رویش مجدد موهای زائد می باشد. به همین خاطر بعد از انجام لیزر موهای زائد نباید مجددا رشد کنند. اما در برخی موارد به دلایلی چون بیماری ممکن است رویش مجدد موهای زائد مشاهده شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سایر پست ها
تزریق فیلر لب برای خانمی که روی تخت کلینیک دراز کشیده است.
تزریق بوتاکس به صورت یک زیباجو
برند فیلر
هزینه فیلر بینی