تزریق فیلر
انواع لیفت نخ صورت

انواع نخ مورد استفاده در لیفت صورت

فرم رزرو نوبت و مشاوره تخصصی
آنچه می خوانید:
اشتراک گذاری صفحه
همچنین بخوانید
مرکز تخصصی دکتر مصطفی مهدوی نیا | انواع نخ مورد استفاده در لیفت صورت

برای دریافت نوبت یا مشاوره فرم زیر را پر کنید

جهت دریافت نوبت یا مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

انواع نخ لیفت صورت، نخ لیفت PDO کاربردهای بسیار زیادی در لیفت نخ صورت و بدن دارد و نوعی نخِ درمانی، می‌باشد که بافت‌های شل و افتاده‌ی پوست را کشیده و سفت می‌کند. نخ لیفت PDO که به آن نخ لیفتینگ هم گفته می‌شود، به عمق لایه‌ی پوست وارد شده و موجب تغییر بافت‌های پوست می‌شود. لیفت با نخ PDO یک روش ساده است که شامل لیفت پوست با بخیه است. بیماران می‌توانند از مزایایی مانند حداقل زمان از کار افتادگی (استراحت)، نداشتن جای زخم و عوارض کمتر بعد از عمل بهره‌مند شوند. در این مقاله قصد داریم شما را با این مدل از نخ لیفتینگ و کاربرد و اجرای آن در لیفت صورت آشنا سازیم.

معرفی انواع نخ های لیفت صورت 

نخ‌های جوانسازی برای بهبود شلی پوست اثر تحریک کنندگی کلاژن را دارند. این نسخه‌ها توسط پزشک با بهره‌گیری از متد طب سوزنی چینی T زیر پوست کار گذاشته می‌شوند و باعث تحریک اثر کلاژن‌سازی در پوست می‌شود. نخ های جوانساز انواع مختلفی دارند که در طول زمان بهبود یافته و به نسخه‌های نسل اول، نسل دوم و نسل سوم تقسیم‌بندی می‌شوند.

۱.نخ‌های مونو یا نسل اول برای لیفت صورت

همانطور که در توضیحات بالا اشاره شد نخ‌ها، اثر جوانسازی و تحریک‌کنندگی کلاژن را ایفا خواهند کرد به طوری که بعد از تزریق این خواص زیر پوست شما بعد از بی حسی در حدود دو الی سه سال مثل تار و پودی در زیر پوست شما پوست را تحریک می‌کنند تا خود را سفت‌تر و جوان‌تر نگه دارد. معمولا ً در بازار ایران قیمت هر نخ مونو بین ۵۰ هزار تومان الی ۱۰۰ هزار تومان می‌باشد. پزشک شما با توجه به وسعت نیاز معمولاً تعداد نخ‌های مونو را انتخاب می‌کند تعداد مورد استفاده نسبت به نسخه‌های نسل بعد معمولاً بیشتر است چیزی در حدود ۵ تا ۱۰ عدد.

انواع لیفت نخ صورت

۲. نخ‌های نسل دوم یا نخ‌های پرکننده یا نخ‌های تابیده شده

این‌ها علاوه بر اینکه اثر تحریک‌کنندگی کلاژن را دارند مثل ژل‌ها یا پرکننده‌ها خاصیت پر کردن نواحی گود در صورت را دارا هستند. به عنوان مثال می‌توانیم به جای تزریق ژل در خطوط خنده از نخ‌های اسکرو یا تابیده شده استفاده کنیم. این نخ‌ها نسبت به نخ‌های مونو قیمت بالاتری دارند. قیمت حدودی برای هر نخ در بازار ایران حدود ۱۵۰ هزار تومان الی ۲۰۰ هزار تومان می‌باشد.

۳. نخ‌های نسل سوم یا نخ های کاگ

این نسخه‌ها یکی از انواع نخ لیفت صورت پیشرفته‌ترین نوع نخ‌های جوانساز به حساب می‌آیند. از این نسخه‌ها علاوه بر اثر جوانسازی، پرکنندگی، ‌توان انتظار کشش و لیفت پوست را نیز دارا می‌باشند. به نحوی که بعد از کاشت نخ لیفت در قسمت افتاده یا شل پوست مثل افتادگی پوست در اطراف دهان می‌توان این افتادگی را رفع نمود و ظاهری زیبا و پوستی کشیده شده را در صورت فرد بازسازی کرد.

لیفت صورت با نخ PDO

لیفت با نخ PDO از انواع نخ برای لیفت صورت است  که درمانی است که  با استفاده از نخ‌های ساخته شده از پلی دیوکسانون کشیده و سفت می‌کند. نخ لیفتینگ به عمق لایه‌ی پوست وارد شده و سه اثر بر جای می‌گذارد:

    • لیفتینگ فوری پوست از طریق اثرات مکانیکی،
    • تجدید سلول از طریق تحریک کلاژن و عروق جدید برای بهبود بافت، خطوط ریز و چین و چروک.
    • سفت شدن پوست با نزدیک کردن بافت‌ها.
    • نخ‌ها پس از شش ماه از طریق هیدرولیز از بین می‌روند. خطوط (کانتورهای) کشیده‌ی صورت ممکن است به دلیل اثرات جوان‌سازی سلولی تا دو سال باقی بمانند.
    • درمان با نخ PDO بی‌خطر است و عوارض جانبی آن بسیار اندک می‌باشد.

نحوه لیفت کردن صورت با نخ PDO

این گزینه‌ی موثر و غیرجراحی لیفت صورت برای بسیاری از بزرگسالانی که مایل به تزریق هستند و می‌خواهند بدون نیاز به جراحی، لیفت فوری صورت خود را انجام دهند، مناسب است. استفاده از نخ لیفت PDO با استفاده از نخ‌های پلی دیوکسانون (PDO) در نواحی درمان انجام می‌شود؛ این نخ‌ها از طریق یک سوزن یا کانول کوچک زیر پوست قرار می‌گیرند. هیچ برشی در این روش ایجاد نمی‌شود. نخ‌های PDO در زیر پوست باقی می‌مانند تا در نهایت حل شوند. آنها بدن را تحریک می‌کنند تا به طور طبیعی کلاژن بیشتری برای سفت شدن پوست تولید کند. این نخ‌ها همچنین پوست را گرفته و به سمت بالا می‌کشند و نگه می‌دارند.

اگرچه این روش تحت مطالعات مثبت زیادی قرار گرفته است، اما بسیاری هنوز نسخه‌ی اصلی لیفت با نخ را که در اواخر دهه ۹۰ معرفی شد به خاطر می‌آورند، اما این عملیات از آن زمان به بعد با جهش و پیشرفت‌هایی بهبود یافته است. این روش عوارض بسیار کمتری دارد و لیفت ظریف اما قابل مشاهده‌ای را در پوست صورت ایجاد می‌کند. برخلاف روال انجام شده در دهه ۱۹۹۰، نخ‌ها اکنون قابل‌جذب هستند و هرگونه عوارض جانبی لیفت با نخ PDO را به حداقل می‌رسانند.

نحوه‌ی اجرای لیفتینگ با نخ PDO – لیفت نخ PDO

انواع نخ لیفت صورت مزایای مختلفی را ارائه می‌دهند. مثلاً از نخ‌های خاردار برای بلند كردن پوست استفاده می‌شود، در حالی كه از نخ‌های پیچ‌ خورده برای افزودن حجم به مناطقی مانند گونه‌ها یا خطوط عمیق مانند چین‌ خوردگی‌های لب و بینی استفاده می‌شود. نخ‌های صاف می‌توانند مشکلاتی مانند خطوط اطراف لب و پنجه کلاغ را برطرف کنند و همچنین می‌توانند مناطقی را که پوست شل یا نازک دارند برطرف کنند. لیفت با نخ در یکی از اتاق‌های درمان راحت با بی‌حسی موضعی برای بیماران انجام می‌شود.

هنگامی که مناطق مناسب را روی صورت شما مشخص کردیم، نخ‌ها با یک سوزن توخالی کوچک در محل‌های دقیق درج می‌شوند. به دلیل این که این روش با تزریق انجام می‌شود، نیازی به بریدگی یا برش‌های عمیق نیست. سپس تکنسین‌های ما به آرامی نخ‌ها را می‌کشند تا پوست جابجا شود. با محکم کردنِ لیفت، سوزن بدون ایجاد جای زخم بیرون کشیده می‌شود. این روند معمولاً براساس تعداد نخ‌های استفاده شده حدود یک ساعت طول می‌کشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سایر پست ها
تزریق فیلر لب برای خانمی که روی تخت کلینیک دراز کشیده است.
تزریق بوتاکس به صورت یک زیباجو
برند فیلر
هزینه فیلر بینی