تزریق فیلر
لیفت نخ دور چشم

سریعترین راه های از بین بردن چروک پنجه کلاغی اطراف چشم

فرم رزرو نوبت و مشاوره تخصصی
آنچه می خوانید:
اشتراک گذاری صفحه
همچنین بخوانید
مرکز تخصصی دکتر مصطفی مهدوی نیا | سریعترین راه های از بین بردن چروک پنجه کلاغی اطراف چشم

با افزایش سن و افزایش تکرر حرکات دور چشم و همچنین قرار گرفتن بدون پوشش و ضد آفتاب در معرض نور خورشید تغییراتی در ساختار پوست  اطراف چشم  در حد فاصل گوشه خارجی چشم و شقيقه ایجاد می شود که در اصطلاح به آن خطوط پنجه کلاغی گفته می شود. لیفت نخ دور چشم یکی از بهترین و سریعترین راه های از بین بردن چروک پنجه کلاغی اطراف چشم است با ما در این مقاله همراه باشید تا در این مورد اطلاعات خوبی به شما بدهیم.

لیفت نخ دور چشم

خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم

خطوط پنجه کلاغی در ابتدا خطوط بسیار ریزی هستند که در سنین پایین که خاصیت ارتجاعی پوست زیاد در مواقع خندیدن، گریه کردن و حرکات صورت ایجاد می شوند ولی بلافاصله بعد از برگشتن صورت به حالت عادی از بین می روند. رفته رفته بر اثر کهولت سن  این حالت ارتجاعی از بین می روند وخطوط به صورت کم عمق ماندگار می شوند و به همین صورت عمیق و عمیقتر می شوند. برای درمان این خطوط بسیار بهتر است که تا وقتی کم عمق هستند تحت درمان قرار گیرند که هر چه عمیقتر شوند درمان آنها نیز سخت تر می شود.قبل از اینکه بدنبال روش های درمان باشیم بسیار بهتر است که از ایجاد چروک های پنجه کلاغی جلوگیری کنیم. حفظ پوست و آبرسانی یکی از عوامل بسیار موثر در جلوگیری از ایجاد این خطوط می باشد و همچنین استفاده از ضد آفتاب در مواقعی ک در معرض نور خورشید قرار دارید. برای از بین بردن این خطوط روشهایی از جمله لیفت نخ دور چشم وجود دارد که ما در اینجا این روشها را برای شما توصیح می دهیم.

روش های از بین بردن خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم

تزریق بوتاکس

درمان چروک پنجه کلاغی با بوتاکس یکی از روش‌های مطمئن باشید و سریع است که برای چروک های سطحی و کم عمق مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که گفته شد چین و چروک ها بر اثر حرکات عضلات دور چشم صورت می گیرد، بوتاکس این حرکات را کم کرده و با محدود کردن حرکات دور چشم مانع از چروک شدن به می شود. بوتاکس حالت پر کنندگی ندارد و نمی توان گفت چروک ها را از بین می برد فقط آنها را کم می کند. بدین صورت که با تزریق بوتاکس سیگنال های شیمیایی که بین مغز و ماهیچه‌های اطراف چشم رد و بدل می شد مسدود می شوند  و عضله آرام می گیرد در نتیجه واکنشی نشان نداده و چروک نمی شود. ماندگاری بوتاکس بین 4 تا 6 ماه است که و در صورت تکرار ماندگاری آن بیشتر می شود. و بهتر است قبل از اینکه اثر آن تمام شود برای تمدید اقدام شود. خطرات بوتاکس بسیار کم است و اغلب پزشکان برای خطوطی که در حالت عادی دیده نمیشوند و فقط با خندیدن یا حرکات صورت پبدا می شند استفاده می‌کنند.

تزریق ژل

این روش مانند لیفت نخ دور چشم از بین بردن خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم از روش‌های کم تهاجم است که طرفداران زیادی دارد. تزریق ژل  چروک ها را از بین برده و چهره را جوان میکند و در عین حال، حالت اصلی چهره را حفظ میکند  ماندگاری این روش بین 9 تا 18 ماه است که این مدت بستگی به نوع ژل مصرفی دارد.در حال حاضر مواد مختلفی برای تزریق ژل استفاده می شوند که نوع آن را پزشک متخصص با در نظر گرفتن شرایط بیمار و مقدار و چگونگی چروک ها تعیین می کند.

لیزر درمانی

یکی دیگر از روشهای درمان چروک پنجه کلاغی اطراف چشم  درمان با لیزر است که در این روش با کمک طول موج های مختلف لیزر سلولهای تولید کننده کلاژن را تحریک کرده و باعث از بین بردن چروک پنجه کلاغی اطراف چشم می شود. این روش عوارص خاصی ندارد و در یک جلسه انجام نمی گیرد  و نیاز است بسته به تعداد و عمق چروکها این عمل تکرار شود تا درمان کامل شود.

میکرونیدلینگ

این روش یکی از جدیدتزین روشهای از بین بردن چین و چروک است که با دستگاهی به نام میکرونیدلینگ انجام می شود. این دستگاه دارای سوزن های بسیار ریزی است که با وارد کردن کنترل شده و کم عمق آنها توسط پزشک متخصص به پوست و  وارد کردن اسید رتینوئیک به پوست موجب کلاژن سازی در پوست می شوند. میکرونیدلینگ عوارض کمی دارد و همچنین دوره نقاهت کوتاهی دارد ضمن اینکه آثار درمانی طولانی تری دارد اما کاری بسیار ظریف است و نیاز به دقت و مهارت دارد.دستگاه های  میکرونیدلینگ به صورت خانگی هم وجود دارند که سوزن های بسیار ریز تری دارند. توصیه می شود که از این دستگاه‌ها برای درمام خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم استفاده نکنید چرا ک منطقه حساسی از صورت است و خطرات جبران ناپذیری را می تواند در پی داشته باشد. پس بهتر است برای رفع این چروکهای به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

میکرودرم ابریژن

یکی از دلایل چروک شدن پوست ضخیم شدن پوست بدنبال افزایش سلول های مرده است. در اطراف چشم نیز با تجمع سلولهای مرده پوست ضخیم شده و چروک های پنجه کلاغی ایجاد می شود  و هر چه سلولهای مرده بیشتری ومود داشته باشند چروکها عمیق تر و بیشتر می شوند. با لایه برداری می توان عمیق این چروک ها را کم کرد و در نهایت  از بین برد. میکرودرم ابریژن یک روش لایه برداری است که با استفادا از پودر اکسید آلومینیوم که توسط دستگاه مخصوصی توسط پزشک روی پوست پخش می شود لایه های مرده پوست را زدوده و موجب تنفس پوست می شوند که در نتیجه تنفس خونرسانی بیشتر شده و با تحریک پوست  کلاژن سازی هم بیشتر می شود و پوست ترمیم می شود. با ترمیم لایه های پوست چین و چروک ها نیز از بین می روند.این روش بدون بیهوشی و بی حسی در جلسات کوتاه مدت انجام می‌شود

و بسته به عمق  و وسعت چروکها پزشک تعداد جلسات را معین می کند.این روش را می توانیم از روش‌های جلوگیری از ایجاد چروک های پنجه کلاغی بدانیم.

[irp posts=”11879″ name=”جدیدترین و بهترین روش درمان افتادگی صورت با لیفت نخ”]

لیفت با نخ

یکی دیگر از روشهایی که می توان بوسیله آن چروک پنجه کلاغی اطراف چشم را درمان کرد لیفت با نخ دور چشم است.

در لیفت نخ با استفاده از نخ های مخصوص که تنوع آن‌ها زیاد است وانتخاب آن به عهده پزشک متخصص می باشد بوسیله سوزن‌های مخصوص در زیر پوست جاگذاری  می شوند و پزشک با  کشیدن نخ باعث کشش گوشه چشم و شقيقه شده و بدین ترتیب چروکهای پنجه کلاغی اطراف چشم باز می شوند.

[irp posts=”11809″ name=”لیفت نخ”]

در  روش لیفت نخ دور چشم، جای بخیه یا زخم یا بریدگی روی صورت نمی ماند و در یک جلسه کوتاه انجام می شود. ماندگاری آن بسته به جنس نخ استفاده شده  12 تا 18 ماه است و بعد از جذب شدن نخ  چروکها برمیگردند و نیاز به ترمیم می باشد.

قابل ذکر است در تمام روشهای درمان چروک پنحه کلاغی اطراف چشم مهم است که له مراکز معتبر و پزشک حاذق و متخصص مراجعه‌ نمایید تا عواقب و عوارضی برای شما نداشته باشد. مرکز پوست و مو دکتر مصطفی مهدوی نیا یکی از مراکز معتبری است که لیفت نخ دور چشم را انجام می دهد .

[irp posts=”10135″ name=”دکتر مصطفی مهدوی نیا”]

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سایر پست ها
تزریق فیلر لب برای خانمی که روی تخت کلینیک دراز کشیده است.
تزریق بوتاکس به صورت یک زیباجو
برند فیلر
هزینه فیلر بینی