تزریق فیلر
مادلینگ صورت با تزریق چربی

آیا امکان مادلینگ صورت با تزریق چربی وجود دارد؟

فرم رزرو نوبت و مشاوره تخصصی
آنچه می خوانید:
اشتراک گذاری صفحه
همچنین بخوانید
مرکز تخصصی دکتر مصطفی مهدوی نیا | آیا امکان مادلینگ صورت با تزریق چربی وجود دارد؟

مادلینگ صورت با تزریق چربی و اضافه کردن حجمی چربی به صورت، در اصل برای اشخاصی است که از شکل پوست و ظاهر خود راضی نیستند و به جای جراحی‌ های ترمیمی سنگین، به تزریق چربی صورت می پردازند. تزریق چربی روشی پزشکی است که در این عمل از چربی خود شخص برای جوان کردن صورت، و مادلینگ یا تغییر شکل قسمت خاصی از صورت استفاده می‌ شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی دقیق تر این روش مادلینگ صورت بپردازیم. البته همان طور که می دانید روش های مختلفی برای مادلینگ صورت وجود دارد که یکی از یان روش ها تزریق چربی به صورت می باشد.

آیا تزریق چربی، یکی از روش های مادلینگ صورت است؟

مادلینگ صورت با تزریق چربی روشی بدون نیاز به جراحی خاص و برای بهبود زوایای صورت و ساختارهای آن برای ایجاد چهره ای جوان تر است. این روش بیشتر با استفاده ترکیبی از انواع فیلر پوستی و تزریق چربی و ضد چین و چروک انجام می شود. تزریق چربی صورت که به عنوان انتقال چربی صورت نیز شناخته می شود، روشی است که توسط جراحان پلاستیک انجام می شود تا چربی را از مناطقی که بیش از اندازه چربی دارند، به سایر نواحی فاقد حجم صورت منتقل کنند.

روش های افزایش حجم صورت

صورتی با گونه‌ های توخالی، چشم‌ های فرورفته و خطوط عمیق روی پوست نتیجه از دست دادن حجم طبیعی هستند و باعث می‌ شوند که بیماران مسن‌ تر از آنچه هستند، به نظر برسند. مسلماً رایج‌ ترین روش برای بازگرداندن حجم صورت استفاده از پرکننده‌ های پوستی تزریقی مانند JUVÉDERM و Restylane است. با این حال، برخی از بیماران جایگزین طبیعی تری را به جای پرکننده ها ترجیح می دهند. انتقال چربی صورت ممکن است یک راه حل ایده آل باشد.

افزایش حجم چربی های صورت با تزریق چربی

پیوند چربی صورت، که به انتقال چربی یا تزریق چربی نیز شناخته شده است، شامل استفاده از مقدار کمی از چربی خود بیمار از ناحیه دیگری از بدن مانند شکم یا ران و تزریق آن به برخی از اجزای صورت برای رسیدن به حالت کامل تر و بیشتر است. بسیاری از بیماران برای دستیابی به تحول کامل تر، درمان را با جراحی لیفت صورت همراه می کنند. این روش ترکیبی هیجان انگیز به عنوان لیفت صورت VIP شناخته می شود.

 مادلینگ صورت با تزریق چربی برای چه قسمت هایی از صورت انجام  می شود؟

تزریق چربی در گونه ها و زیر چشم ها اغلب در طی جراحی لیفت صورت VIP انجام می شود تا برخی از رایج ترین و قابل دید ترین علائم کاهش حجم را برطرف کند، اما می توان از آنها برای بهبود سایر قسمت صورت نیز استفاده کرد. بسته به نگرانی ها و اهداف شخصی شما، استفاده از انتقال چربی در زمینه های زیر توصیه می شود:

  • گونه ها
  • زیر چشم
  • دور چشم
  • چانه
  • لب
  • چین و چروک

از مادلینگ صورت با فیلر نیز برای زاویه سازی این نواحی می توان استفاده نمود.

مدت زمان تزریق چربی به صورت

برخلاف فیلرهای تزریقی، که برای حفظ ظاهر شما باید در فواصل زمانی منظم مجددا مصرف شوند، انتقال چربی صورت نتایجی دارد که می‌ تواند برای سال‌ های طولانی دوام داشته باشد. با این حال، بیماران باید در نظر داشته باشند که سلول های چربی منتقل شده به صورت می توانند به همان روشی که سلول های چربی در سایر نواحی انجام می دهند متورم یا کوچک شوند. به همین دلیل، بسیار مهم است که بیماران متعهد به حفظ وزن سالم و ثابت پس از لیفت صورت VIP با انتقال چربی به منظور حفظ نتایج تزریق چربی خود باشند. در رابطه با میزان ماندگاری مادلینگ صورت به این روش نیز باید گفت که تزریف چربی یکی از روش های زیبایی است که ماندگاری بالایی دارد.

مادلینگ صورت با تزریق چربی

آیا می توان مادلینگ صورت با تزریق چربی را با سایر روش ها ترکیب کرد؟

برش کوچک در نقطه ای که چربی از آنجا برداشته می شود، از طریق یک کانول (لوله انتهایی صاف) تزریق می شود. کانول تزریق معمولاً چندین بار به داخل و خارج از نواحی مورد نظر تزریق و عمل تا زمانی که مقدار مورد نظر چربی در ناحیه مورد نظر قرار گیرد تکرار می شود. ترکیبات معمولی با سایر روش های صورت ممکن است شامل جراحی پلک، لیپوساکشن گردن و لیفت صورت باشد.

کسانی که می توانند عمل مادلینگ صورت با تزریق چربی انجام دهند

انتقال چربی صورت و عمل مادلینگ یک راه حل ایده آل برای خانم ها و آقایونی است که به دلیل افزایش سن یا بیماری دچار کاهش حجم صورت شده اند. از آنجایی که انتقال چربی از بدن شما برای چاق شدن نواحی کم حجم استفاده می کند، باید به اندازه کافی چربی قابل دوام در بدن خود داشته باشید تا برای این روش استخراج کنید. محل های رایج برای انتقال چربی صورت شامل شکم، پهلو و ران است. چربی برداشت شده ممکن است برای هدف قرار دادن بسیاری از نشانه های پیری صورت استفاده شود، از جمله:

  • گود افتادن اطراف چشم
  • گونه های صاف و افتاده
  • شل شدگی پوست
  • لب های نازک
  • چین و چروک از گوشه های بینی تا دهان
  • خطوط از گوشه های دهان تا چانه (ماریونت)
  • چین و چروک های عمیق

انتقال چربی صورت می‌ تواند عدم تقارن صورت را اصلاح کند، جای زخم یا فرورفتگی‌ها را پر کند.

انتقال چربی صورت چگونه انجام می شود؟

انتقال چربی صورت یک روش سه مرحله‌ ای ساده است که شامل استخراج چربی از یک ناحیه از بدن، پردازش آن و سپس تزریق چربی زنده به طور مستقیم به مناطق مورد نظر شما است.  در بیشتر موارد، برای این روش سرپایی، تنها به بی حسی موضعی همراه با آرامبخش نیاز است. اگر هیچ روش دیگری انجام نشود، اکثر بیماران بسته به تعداد مناطق مورد نظر می توانند انتظار داشته باشند که این روش در حدود دو ساعت یا کمتر انجام شود. فرآیند انتقال چربی شما با لیپوساکشن برای برداشتن مقداری چربی اضافی از محل دارنده چربی آغاز می شود. بعد از آن یک برش کوچک برای قرار دادن یک ابزار نازک و توخالی به نام کانولا ایجاد می‌ شود که به یک خلاء متصل می‌ شود تا چربی را از شکم یا پهلو جمع کند. بعد از آن سلول‌ های چربی استخراج‌ شده در یک سانتریفیوژ قرار داده می‌ شوند و با سرعت بالا چرخانده می‌ شوند تا چربی زنده از ناخالصی‌ ها و سلول‌ های چربی آسیب‌ دیده جدا شود. سپس چربی تصفیه شده به سرنگ های کوچک منتقل می شود تا برای تزریق به صورت شما استفاده شود.

دوران نقاهت تزریق چربی به صورت

مدت زمان بهبودی شما پس از انتقال چربی صورت معمولاً به مقدار چربی اهدایی که در طول بخش لیپوساکشن از نقاط مختلف بدن شما برداشته می شود، بستگی دارد. اکثر بیماران می توانند انتظار داشته باشند که فعالیت های عادی خود را ظرف پنج تا هفت روز پس از انجام عمل از سر بگیرند. احتمالاً در محل تزریق چربی کمی تورم، کبودی و درد را تجربه خواهید کرد. تورم باقیمانده معمولاً ظرف چند روز کاهش می یابد و هر گونه درد را می توان به راحتی با داروهای مسکن کنترل کرد.

نتایج حاصل از تزریق مادلینگ صورت با تزریق چربی

نتایج انتقال چربی صورت شما بلافاصله با ظاهری حجیم تر و انعطاف پذیرتر آشکار می شود.  از آنجایی که تنها حدود 50 درصد یا کمتر از چربی منتقل شده شما در محل جدید خود زنده می ماند، ممکن است صورت شما در چند ماه اول پس از عمل پرتر به نظر برسد. در طی چند ماه اول، بخشی از چربی تزریق شده به طور ایمن توسط بدن بازجذب می شود تا نتایج مطلوب عمل شما آشکار شود.

مادلینگ صورت با تزریق چربی در کلینیک زیبایی دکتر مهدوی نیا

برخی از بیماران می توانند با یک روش انتقال چربی و مادلینگ صورت به ظاهر دلخواه خود برسند، تعداد عمل هایی که شما نیاز دارید، بستگی به اهداف زیبایی شناختی شما و همچنین میزان زنده ماندن چربی اهداکننده شما از اولین انتقال دارد. پس باید در نظر بگیرید که هدف شما از این تزریق چیست. اگر در رابطه با مادلینگ صورت با روش تزریق چربی یا سایر روش ها نیاز به دریافت مشاوره دارید، میتوانید با کلینیک تخصصی دکتر مهدوی نیا در ارتباط باشید.

آیا تزریق چربی به صورت عوارض دارد؟

از آن جا که برای تزریق چربی به صورت معمولا از چربی های سایر نقاط بدن استفاده می شود، میزان عوارض این اقدام زیبایی نسبت به سایر عمل های زیبایی بسیار کم می باشد. به همین خاطر معمولا افراد برای مادلینگ صورت بیشتر از روش تزریق چربی استفاده می نمایند.

به چه نقاطی از صورت امکان تزریق چربی وجود دارد؟

به تمام نقاطی از صورت که دچار شل شدگی، افتادگی پوست و چین و چروک می باشد، می توان چربی نزریق کرد تا جوانی و زیبایی را به صورت بازگرداند. همچنین از تزریق چربی برای افزایش سایز و برجسته سازی برخی نقاط صورت مانند گونه ها نیز می توان استفاده نمود. البته که ایجاد توازن و هماهنگی در صورت نیز از دیگر مزایای تزریق چربی می باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سایر پست ها
تزریق فیلر لب برای خانمی که روی تخت کلینیک دراز کشیده است.
تزریق بوتاکس به صورت یک زیباجو
برند فیلر
هزینه فیلر بینی