[rank_math_breadcrumb]

لیزر موهای زائد مردان

مرکز تخصصی پوست و مو دکتر مصطفی مهدوی نیا 

بسیاری از آقایان ایرانی بدن پرمویی دارند و سوال رایجی که برایشان پیش می‌آید این است که بهترین راه برای کاهش یا رهایی از این موهای زیاد چیست؟ کلینیک دکتر مهدوی‌نیا خدمات لیزر موهای زائد مردان را به آقایان ایرانی ارائه می‌کند.

دکتر مصطفی مهدوی نیا کیست؟

021-22654580-85

برای دریافت نوبت تماس بگیرید

تهران – ولیعصر- بالاتر از چهارراه پارک وی- بعد از خیابان فرشته- خیابان خیام قبل از تقاطع نصیبی- سمت راست- پلاک ۳۰/۱

برای دریافت نوبت یا مشاوره فرم زیر را پر کنید

جهت دریافت نوبت یا مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

تصور کنید که دیگر نیازی به اصلاح ریش هر روز صبح و رویش برعکس مو نباشد. از موهای غیر قابل کنترلی که روی شانه‌ها و کمرتان می‌روید ناراحتید؟ به لیزر موهای زائد مردان فکر می‌کنید اما خجالت می‌کشید در مورد آن بپرسید؟ امروزه دیگر مردان می‌توانند از منافع رفع موهای زائد به مدت طولانی بهره ببرند حتی در مناطقی از بدن که از صحبت کردن در مورد آن شرم دارند.

تیغ، ماشین‌های اصلاح مختلف، کرم‌های موبر و حتی موم یا وکس روش‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید ولی در این مقاله می‌خواهیم روشی را معرفی کنیم که از همه این موارد موثرتر است و نتایج ماندگارتری دارد: لیزر موهای زائد مردان. اگر تا کنون فکر می‌کردید که لیزر فقط برای خانم‌ها انجام می‌شود، باید بگوییم که لیزر موهای زائد برای مردان نیز بسیار رایج بوده و این روش هرروز بیشتر مورد توجه آقایان قرار می‌گیرد.

لیزر موهای زائد مردان چیست؟

سوالی که باید به آن پاسخ داد این است که لیزر موهای زائد مردان چیست؟ چه کاربردی دارد؟ درادامه باید پاسخ سوالات را به شما خواهیم داد. لیزر موهای زائد با هدف قرار دادن رنگدانه (ملانین) در فولیکول های مو کار می کند. لیزر طول موج خاصی از نور ساطع می کند که توسط ملانین موجود در مو جذب می شود. این انرژی جذب شده سپس به گرما تبدیل می شود که به توانایی فولیکول مو برای رشد موهای جدید آسیب می رساند. در طی چندین جلسه، زمانی که مو در مراحل مختلف رشد چرخه می‌کند، هدف این است که در نهایت توانایی فولیکول‌ها برای تولید موهای جدید را از کار بیندازید یا به میزان قابل توجهی مختل کنید.این روش معمولاً برای دستیابی به کاهش یا حذف طولانی مدت مو در مناطقی که مردان معمولاً رشد موهای زائد یا آزاردهنده را تجربه می‌کنند، مانند پشت، سینه، شانه‌ها، گردن، صورت و حتی ناحیه تناسلی استفاده می‌شود.

لیزر موهای زائد به عنوان یک روش کاهش موهای نیمه دائمی در نظر گرفته می شود، به این معنی که می تواند منجر به نتایج طولانی مدت شود، اما تا حدی نگهداری می شود. ممکن است برای رسیدگی به هر گونه رشد مجددی که به دلیل تغییرات هورمونی یا عوامل دیگر رخ می دهد جلساتی لازم باشد.

لیزر موهای زائد آقایان برای از بین بردن موهای زائد مردانه

لیزر موهای زائد آقایان چگونه کار می کند؟

لیزر موهای زائد برای مردان روشی است که از پرتوهای متمرکز نور برای هدف قرار دادن و کاهش رشد موهای ناخواسته توسط دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا استفاده می کند. در اینجا لیزر موهای زائد آقایان چگونه کار می کند را بررسی می کنیم :

  • هدف قرار دادن فولیکول های مو: این روش با استفاده از دستگاه لیزر تخصصی در ناحیه دارای موهای ناخواسته شروع می شود. لیزر یک پرتو متمرکز نور ساطع می کند که توسط رنگدانه (ملانین) موجود در فولیکول های مو جذب می شود. ملانین هم به مو و هم به پوست اطراف رنگ می دهد.
  • تبدیل نور به گرما: هنگامی که ملانین موجود در فولیکول های مو نور لیزر را جذب می کند، انرژی نور را به گرما تبدیل می کند. سپس این گرما به فولیکول های مو منتقل می شود و به توانایی آنها برای رشد موهای جدید آسیب می رساند.
  • اختلال در رشد مو: گرمای تولید شده توسط لیزر به ساختار فولیکول های مو آسیب می رساند و توانایی آنها را برای تولید موهای جدید مختل می کند. این فرآیند برای کند کردن رشد موهای جدید و ظریف‌تر کردن و کمتر دیده شدن آنها در نظر گرفته شده است.
  • هدف گیری انتخابی: طول موج لیزر با دقت انتخاب می شود جذب نور توسط فولیکول های مو را به حداکثر می رساند و در عین حال آسیب به پوست اطراف را به حداقل می رساند. این هدف گیری انتخابی به محافظت از پوست در برابر قرار گرفتن در معرض حرارت بیش از حد کمک می کند.
  •  جلسات متعدد برای نتایج موثر: موها در چرخه هایی رشد می کنند، از جمله مراحل رشد فعال و استراحت. از آنجایی که لیزر فقط روی موهای در حال رشد موثر است، جلسات متعددی برای درمان فولیکول‌های مو در مراحل مختلف چرخه رشد مورد نیاز است. به طور معمول، جلسات با فاصله چند هفته برنامه ریزی می شوند.
  •  کاهش تدریجی مو: از آنجایی که فولیکول های مو آسیب دیده توانایی تولید موهای جدید را کاهش می دهند، ناحیه تحت درمان کاهش تدریجی رشد مو را تجربه می کند. موهای باقیمانده به مرور زمان ظریف تر و کم پشت تر می شوند.
  •  جلسات نگهداری: در حالی که لیزر موهای زائد می تواند منجر به کاهش قابل توجه موهای زائد شود، برخی از جلسات نگهداری ممکن است در طول زمان لازم باشد. تغییرات هورمونی، ژنتیک و عوامل دیگر می‌توانند بر رشد مو تأثیر بگذارند، بنابراین جلسات گاه به گاه لمس کردن ممکن است تأثیرگذار باشند توصیه شده.
  •  تخصص حرفه ای: لیزر موهای زائد باید توسط متخصصان آموزش دیده انجام شود که تفاوت های ظریف انواع پوست و رنگ مو را درک می کنند. یک مشاوره اولیه به تعیین مناسب ترین تنظیمات لیزر بر اساس ویژگی های خاص شما کمک می کند.

 توجه به این نکته مهم است که لیزر موهای زائد یک راه حل مناسب برای همه نیست و نتایج می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. عواملی مانند رنگ پوست، رنگ مو و ناحیه تحت درمان در اثربخشی این روش نقش دارند. علاوه بر این، خطرات و عوارض جانبی بالقوه، مانند تحریک موقت پوست یا تغییرات رنگدانه، باید قبل از انجام این روش با یک پزشک متخصص در میان گذاشته شود.

لیزر موهای زائد شگفت آور است. در این روش از ژل استفاده نمی‌شود بنابراین هیچ نوع اثر شیمیایی یا چسبناکی باقی نمی‌گذارد و برخلاف سایر روش‌ها، مواد شیمیایی وارد جریان خون یا غدد لنفاوی نمی‌شود. از این روش می‌توان برای نواحی که حساس هستند مانند ناحیه تناسلی مردان، زیر بغل و گوش یا بینی، استفاده کرد. بنابراین اگر شما مردی هستید که می‌خواهد موهای زائد خود را بطور دائمی درمان کند و هنوز گزینه مناسبی برای انجام اینکار انتخاب نکرده اید، لیزر موهای زائد گزینه مناسبی برای شما می‌باشد.

خانمی مو بلوند در حال لیزر موهای زاید سینه مردی است که روی تخت دراز کشیده و شلوار کرم رنگی به تن دارد

نواحی انجام لیزر موهای برای آقایان

در اینجا برخی از محبوب ترین نواحی انجام لیزر موهای زائد برای آقایان آورده شده است:

  • سینه: سینه صاف می تواند مردان را با اعتماد به نفس و جذاب تر نشان دهد.
  • پشت: موهای پشت می تواند نامناسب باشد و تراشیدن یا اپیلاسیون آن دشوار باشد. لیزر موهای زائد می تواند یک راه حل دائمی ارائه دهد.
  • گردن: موهای گردن می توانند مردان را نامرتب نشان دهند. لیزر موهای زائد می تواند به ایجاد ظاهری تمیزتر و براق تر کمک کند.
  • شانه ها: موهای شانه می تواند نشانه ای از مردانگی باشد، اما همچنین می تواند منبع ناراحتی باشد. لیزر موهای زائد می تواند به صاف نگه داشتن شانه ها و بدون مو کمک کند.
  • بازوها: بازو موها می توانند ضخیم و درشت باشند و تراشیدن یا اپیلاسیون آن را دشوار می کند. لیزر موهای زائد می تواند یک راه حل دائمی ارائه دهد.
  • پاها: موهای ساق پا ممکن است ناخوشایند و خارش دار باشند. لیزر موهای زائد می تواند پاها را صاف و بدون مو نگه دارد.
  • کشاله ران: موهای کشاله ران می توانند منبع ناراحتی و سوزش باشند. لیزر موهای زائد می تواند به صاف نگه داشتن ناحیه کشاله ران و بدون مو کمک کند.
  • خط بیکینی (ناحیه تناسلی): موهای خط بیکینی ممکن است ناخوشایند باشد و تراشیدن یا اپیلاسیون آن دشوار باشد. لیزر موهای زائد بیکینی می تواند به ایجاد ظاهری تمیزتر و براق تر کمک کند.
  • صورت: موهای صورت می تواند نشانه بلوغ باشد، اما همچنین می تواند منبع ناراحتی و خجالت باشد. لیزر موهای زائد صورت می تواند به از بین بردن موهای ناخواسته صورت مانند سبیل، ریش و سوزش پهلو کمک کند.
  • زیربغل: موهای زائد در ناحیه زیر بغل و اصلاح مداوم آن علاوه بر زبر و تیره کردن آن ناحیه میتواند در مرور زمان بسیار کار سخای باشد اما با لیزر زیر بغل میتوان ناحیه مورد نظر را بسیار تمیز و براق کند.

لیزر پشت گردن آقایان

قسمت پشت گردن آقایان جز قسمت‌هایی است که دیدی مناسبی برای خود فرد ندارد و حتما باید توسط فرد دیگری شیو و اصلاح شود. به همین دلیل برای از بین بردن کامل موهای زائد از پشت گردن، لیزر موهای زائد مردان انتخاب بسیار مناسبی است.
لیزر پشت گردن آقایان روشی ایمن و بی‌خطر است. این روش عوارض جانبی زیادی ندارد فقط در برخی موارد ممکن است فرد تحریکات جزئی پوست در روزهای اول بعد از لیزر موهای زائد مردان را تجربه کند.
کل درمان برای از بین بردن کامل مو پشت گردن آقایان بسته به طول دوره درمان و همچنین نوع و رنگ مو می‌تواند تا 10 جلسه طول بکشد. فواصل جلسات 4 الی 6 هفته است تا به پوست اجازه استراحت داده شود و همچنین موها زمان کافی برای رسیدن به مرحله مناسب چرخه رشد مو را داشته‌باشند.
برخی از مزایای لیزر پشت گردن آقایان عبارتند از:

  • کم شدن موهای زائد پشت گردن
  • هیچ محدودیتی برای افراد مختلف ندارد
  • عوارض جانبی بسیار ناچیزی دارد.
  • روش ایمن حتی برای افرادی است که پوست حساسی دارند.
  • اصلاح راحت‌تر و بدون درد

لیزر صورت مردان

مردان به طور متوسط نیاز دارد، هر هفته موهای صورت خود را اصلاح کنند. این امر چندان ساده هم به نظر نمی‌رسد، زیرا هم باید با دقت کافی انجام شود تا پوست دچار خراشیدگی و آسیب نشود و هم اینکه این فرایند زمانبر است. امروزه اغلب آقایان به دنبال روشی موثر برای رفع موهای زائد صورت خود به طور کامل هستند. معمولا آقایان قسمت‌های گونه خط ریش و پیشانی و موهای زائد روی ابروها و ناحیه زیر گردن خود را لیزر می‌کنند. لیزر موهای زائد مردان می‌تواند موهای زائد صورت را به طور موثر و ایمن از بین ببرد، به شرطی که به اندازه کافی تیره و ضخیم باشند. پس از هر بار درمان، موها کم‌تر و نازک‌تر می‌شوند. به طور متوسط ​​8 جلسه لیزر مورد نیاز است. البته تعداد جلسات مورد نیاز به رنگ مو و پوست و محل رشد موها بستگی دارد. فواصل جلسات لیزر موهای زائد مردان، معمولا 6 الی 8 هفته است. البته لیزر موهای صورت آقایان اگرچه روش ایمن و کاملا بی‌خطری است اما ممکن است دارای عوارضی هم باشد از قبیل: قرمز شدن ناحیه تحت لیزر، قرمزی و التهاب پوست، سوختگی و تاول‌های کوچک. این عوارض معمولا موقت هستند و حداکثر تا چند روز بعد از لیزر از بین می‌‌روند.

لیزر ریش مردان

مردان خط ریش صاف را دوست دارند و به همین دلیل استخوان گونه را می‌تراشند. این اغلب باعث تحریک می‌شود و راه حل قطعی حذف مو نیست. با لیزر موهای زائد مردان می‌توانید برای همیشه از شر این موهای زائد خلاص شوید. بسیاری از مردان تمایل دارند به طور کامل موهای ریش را از بین ببرند. جلسات مورد نیاز برای لیزر ریش مردان ممکن است حدود 6 الی 12 جلسه طول بکشد. این امر به ضخامت موهای صورت، نوع پوست و مراقبت‌های قبل و بعد از لیزر بستگی دارد. لیزر ریش مردان هیج خطر و محدودیتی ندارد. البته لیزر موهای ریش مانند سایر قسمت‌های صورت دارای عوارض جزئی مانند التهاب و قرمزی پوست، سوختگی خفیف و در موارد خارش و پوسته پوسته شدن پوست است، که طی 24 الی 48 ساعت پس از لیزر از بین می‌رود. با رعایت نکات مراقبتی و بهداشتی می‌توان این عوارض را به حداقل رساند.
نکاتی مهم درباره لیزر ریش آقایان:
قبل از جلسه اول لیزر، باید تمام مو‌های ریش به طور کامل شیو و اصلاح شود.
به هیچ عنوان قبل از لیزر از لوسیون‌ها و کرم‌های آرایشی استفاده نکنید.
اگر دارای حساسیت پوستی هستید، حتما باید قبل از انجام لیزر در این رابطه با پزشک متخصص صحبت کنید و در صورت تایید توسط پزشک اقدام به لیزر نمایید.
باید این نکته را مد نظر قرار دهید که به مدت یک هفته بعد از لیزر ، نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرید و اگر مجبور شدید از خانه بیرون بروید، حتماً از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.
بعد از لیزر حداقل به مدت یک ماه وکس انجام ندهید و ریش خود را به صورت ریشه‌ای اصلاح نکنید.

لیزر بیکینی مردان

برخلاف تصور اشتباه که لیزر بیکینی فقط مختص بانوان است، امروز بسیاری از مردان برای رفع موهای زائد ناحیه بیکینی لیزر درمانی را به سایر روش‌ها ترجیح می‌دهند. رفع موهای زائد بیکینی علاوه بر ظاهر مناسب، از لحاظ بهداشتی هم اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا رفع موهای های این ناحیه در آقایان باعث کاهش تعریق این قسمت و مانع جدب انواع باکتری و میکروب توسط موهای زائد این ناحیه میشود. تعداد جلسات مورد نیاز برای ناحیه بیکینی مردان، با توجه به نوع پوست و مو و حجم مو، مهارت اپراتور لیزر و دستگاه لیزر متفاوت است. معمولا برای گرفتن نتیجه مطلوب بین 4 الی 7 جلسه لیزر نیاز است طول هر جلسه لیزر ممکن است 15 الی 20 دقیقه طول بکشد.

در رابطه با لیزر ناحیه بیکینی آقایان بسیاری از افراد باور غلطی دارند. آن‌ها تصور می‌کنند لیزر ناحیه بیکینی احتمال دارد منجر به ناباروری و مشکلات و اختلالات هورمونی در مردان ‌شود. این فرضیه اشتباه است لیزر موهای زائد مردان فقط روی 2 الی 3 میلیمتری پوست تاثیر دارد و هیچ خطر و منعی برای مردان ندارد. عوارض لیزر بیکینی مردان همانند عوارض سایر قسمت‌های بدن شامل التهاب و قرمزی پوست، خارش، تاول های کوچک و سوختگی خفیف و پوسته پوسته شدن است. این عوارض معمولا جزئی و سطحی هستند و در 2 الی 3 روز بعد از جلسه لیزر از بین می‌روند.

قبل از اولین جلسه لیزر موهای زائد مردان، لازم است حتما با پزشک متخصص در رابطه با ویژگی‌های پوست خود صحبت کنید. به هیچ عنوان در یک هفته قبل از اولین جلسه لیزر از موادی مانند اسیدها و رتینول‌ها استفاده نکنید. برای کسب بهترین نتیجه، سعی کنید حداقل چند ماه قبل از لیزر از اپیلاسیون یا اصلاح ناحیه مورد خودداری کنید. اگر ناحیه مورد نظر قبل از لیزر در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد یا اینکه ناحیه مورد نظر برنزه شده باشد، احتمال سوختگی با لیزر را افزایش می دهد.

لیزر ابرو مردان

لیزر ابرو در حال حاضر، جز بهترین روش‌هلی از بین بردن موهای زائد اطراف ابرو محسوب می‌شود. شکل ابروی افراد ابرو، تا حد زیادی روی زیبایی چهره‌شان موثر است. اگرچه برداشتن مو با موچین راحت و کم هزینه است اما برای مردان به این راحتی نیست. از طرفی این روش اثر موقت دارد و دوباره در عرض چند روز موهای زائد اطراف ابرو دوباره رشد می‌کند.

این امر باعث می‌شود مردان بارها برای رفع موهای زائد ابرو به آرایشگاه‌ها مراجعه کنند. این امر به لحاظ اقتصادی هم در طولانی مدت به صرفه نیست. مردان برای اینکه بتوانند ابروهای خود را به شیوه‌ای دائمی مرتب کرده و در عین حال از نتایج طولانی مدت آن نیز بهره ببرند لیزر ابرو را انتخاب می‌کنند.

لیزر ابرو مردان شامل موهای زائد بین دو ابرو و بالای ابرو است. لیزر ابرو روشی بسیار ایمن و موثر است. این روش عوارض جانبی بسیار ناچیزی دارد. مخصوصا اگر توسط متخصص پوست و با دستگاه لیزر مناسب انجام شود. اگر اپراتور مهارت کافی داشته باشد هیچ گونه زخم التهاب پوستی پس از انجام لیزر ابرو نخواهید داشت. درد ناشی از لیزر ابرو بسیار کم و کاملا قابل تحمل است. تعداد جلسات لازم برای لیزر موهای زائد مردان در ناحیه ابروها 6 الی 8 جلسه است. نتایج لیزر ابروی مردان دائمی است و اثرات آن طولانی مدت می‌باشد.‎

لیزر فول بادی آقایان

لیزر فول بادی آقایان یکی از کارآمدترین راه‌های رفع موهای زائد کل بدن است. لیزر فول بادی آقایان کل قسمت‌های بدن مانند دست‌ها، شکم، پاها، پشت و کمر، صورت، زیربغل، ناحیه تناسلی، باسن، سرشانه، سینه‌، غبغب را شامل می‌شود. توجه به این نکته ضروری است که لیزر موهای زائد مردان روی تمام قسمت‌های بدن به یک شکل عمل ‌نمی‌کند، لیزر در بعضی از قسمت‌های بدن دارای نتایج طولانی‌تری و مطلوب‌تری است. اما به طور کلی لیزر فول بادی منجر به از بین رفتن موهای زائد تمام بدن می‌شود و نسبت به سایر روش‌های اصلاح دارای مزایا بیشتر و عوارض کمتری است. بنابراین اغلب آقایان برای رفع موهای زائد بدن خود لیزر فول بادی را ترجیح می‌دهند. این روش بویژه برای کسانی که اختلالات هورمونی دارند و با اینکه دارای موهای ضخیم و تیره هستند یک درمان قطعی برای رفع موهای زائد محسوب می‌شود. لیزر فول بادی معمولا 8 الی 10 جلسه طول می کشد و طول جلسات به طور متوسط 40 الی 60 دقیقه ممکن است طول بکشد. تعداد جلسات لیزر و تجربه تکنسین لیزر موهای زائد مردان در هزینه آن تاثیرگذار است. مهمترین مزایای لیزر فول بادی مردان عبارتست از:

هزینه کمترلیزر فول بادی به دلیل داشتن نتایج قطعی و طولانی در کل به لحاظ هزینه بسیار به صرفه است و نسبت به روش های دیگر هزینه کمتری دارد.
کاهش سرعت رشد موهالیزر موهای زائد مردان با تاثیر بر روی روند رشد موها، دوره رشد موها را به تاخیر می‌اندازد و سرعت رشد موها را کاهش می‌دهد.
کاهش ضخامت موهایکی از اثرات لیزر روی موهای زائد بدن، کاهش ضخامت موها است. لیزر موهای زائد مردان بخش بزرگی از موها را به طور کامل از بین می‌برد و درصد ناچیزی از موها که از بین نمی‌روند معمولا بسیار نازک و به صورت کرکی رشد می‌کنند که با ادامه روند لیزر آن قسمت‌ها هم از بین می‌رود.
درد کمترلیزر درمانی برای رفع موهای زائد بدن نسبت به روش های اپیلاسیون و کس درد بسیار کمتری دارد.

لازم به ذکر است که لیزر موهای زائد یک درمان یکبار مصرف نیست. برای دستیابی به حذف دائمی موهای زائد، معمولاً چندین درمان با فاصله چند هفته از هم انجام می شود. تعداد درمان های مورد نیاز بسته به رشد مو و نوع پوست هر بیمار متفاوت خواهد بود.

فرآیند انجام لیزر موهای زائد آقایان به چه صورت است ؟

در اینجا توضیحی گام به گام در مورد نحوه عملکرد این فرآیند ارائه شده است:

  • مشاوره: این فرآیند با مشاوره با یک متخصص آموزش دیده و واجد شرایط آغاز می شود. در طی این مشاوره، نوع پوست، رنگ مو، سابقه پزشکی و اهداف درمانی خاص شما ارزیابی می شود تا مشخص شود آیا شما کاندید مناسبی برای لیزر موهای زائد هستید یا خیر.
  • آماده‌سازی: قبل از انجام عمل، ممکن است به شما توصیه شود از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و برخی محصولات مراقبت از پوست که می‌توانند پوست شما را حساس‌تر کنند، خودداری کنید. برای اطمینان از اینکه انرژی لیزر روی موهای زیر سطح پوست متمرکز شده است، احتمالاً باید یک یا دو روز قبل از جلسه، ناحیه درمان را اصلاح کنید.
  • استفاده از تجهیزات محافظ: هم شما و هم پزشک از عینک های محافظ استفاده می کنید تا از چشمان خود در برابر نور شدید لیزر محافظت کنید.
  • خنک کننده پوست: به ناراحتی را به حداقل برسانید و از لایه های بیرونی پوست خود محافظت کنید، ممکن است یک ژل یا دستگاه خنک کننده روی ناحیه درمان اعمال شود.
  •  کاربرد لیزر: پزشک از یک دستگاه لیزر دستی استفاده می کند که طول موج خاصی از نور ساطع می کند. این نور توسط رنگدانه (ملانین) در ساقه مو جذب می شود و سپس آن را به انرژی گرمایی تبدیل می کند.
  •  هدف قرار دادن فولیکول های مو: انرژی گرمایی به سمت فولیکول های مو که در فاز رشد فعال هستند (فاز آناژن) هدایت می شود. در طی این مرحله، فولیکول‌های مو حاوی بالاترین میزان ملانین هستند که باعث می‌شود بیشتر به انرژی لیزر پاسخ دهند.
  •  جذب گرما: گرمای تولید شده توسط لیزر به ساختار فولیکول مو آسیب می رساند و توانایی آن برای تولید موهای جدید را مختل می کند. هدف این است که به طور موثر چرخه رشد فولیکول را مختل کند و در عین حال آسیب به پوست اطراف را به حداقل برساند.
  •  ریزش موقت: در روزهای بعد از عمل، موهای تحت درمان ممکن است رشد کرده و سپس ریزش کنند. این یک بخش طبیعی از فرآیند است فولیکول های آسیب دیده موهای درمان شده را آزاد می کنند.
  •  جلسات متعدد: مو در چرخه های مختلف رشد می کند و همه فولیکول ها به طور همزمان فعال نیستند. به همین دلیل است که چندین جلسه درمانی مورد نیاز است که معمولاً با فاصله چند هفته از هم فاصله دارند. تعداد جلسات بسته به عواملی مانند ناحیه تحت درمان، نوع موهای شما و پاسخ فردی به درمان متفاوت است.
  •  نتایج: در طی چندین جلسه، باید متوجه کاهش رشد مو در ناحیه تحت درمان شوید. بسیاری از افراد کاهش قابل توجهی در تراکم مو را تجربه می کنند و برخی حتی ممکن است به کاهش طولانی مدت مو دست یابند.

 توجه به این نکته ضروری است که لیزر موهای زائد یک راه حل مناسب برای همه نیست. اثربخشی درمان می تواند بر اساس عواملی مانند رنگ مو، رنگ پوست و تأثیرات هورمونی متفاوت باشد. علاوه بر این، انتخاب یک پزشک معتبر و با تجربه برای دستیابی به نتایج ایمن و بهینه بسیار مهم است.

لیزر بر روی رنگ های پوست مختلف اثر یکسانی ندارد

چرا آقایان به لیزر موهای زائد نیاز دارند؟

در جواب اینکه چرا آقایان به لیزر موهای زائد نیاز دارند؟ می توان گفت ، یکی از دلایل اصلی حذف موهای زائد بدن با لیزر برای رفع موهای زائد در مردان، این است که لیزر در رفع موهای زائد در سراسر بدن یکسان عمل می کند. درمان با لیزر، از موهای زائد در لاله گوش تا کل پشت بدن موثر است. اصلاح با ریش تراش یا اصلاح با موم ممکن است قابل تحمل باشد ولی کاملا غیر ضروری است و اثرات آن کوتاه مدت بوده و بیهوده به نظر می رسد. چند علت قابل توجه برای این مسئله مطرح است که توجه شما را به آن‌ها جلب می‌کنیم:

کاهش تراکم برای آقایان پرمو (دلایل زیبایی)

رفع موهای زائد مردان با لیزر می‌تواند کمک زیادی به آن دسته از آقایان بکند که احساس می‌کنند موهای بدنشان بیش از حد متراکم است یا اصطلاحا بسیار پرمو هستند. اگر موهای اضافی در پشت، سینه، شکم یا سایر نواحی بد شما بیش از حد زیاد است، لیزر موهای زائد برایتان مثل معجزه عمل خواهد کرد.

در اینجا لازم است به نکته‌ای اشاره کنیم که نگرانی و دغدغه‌ی بسیاری از آقایان برای دریافت لیزر موهای زائد است. نتیجه‌ی نهایی لیزر موهای زائد لزوما این نیست که تمام موهای شما از بین بروند و پوست شما کاملا صاف و بی مو شود. چون بیشتر متقاضیان لیزر موهای زائد، خانم‌ها هستند و می‌خواهند که تمام موهای بدنشان به طور کامل حذف شوند، این ایده به اشتباه جا افتاده که لیزر موهای زائد حتما همه‌ی موهای بدن را از بین می‌برد.

البته که لیزر موهای زائد آنقدر موثر است که می‌تواند بیش از ۹۰ درصد موهای بدن را به طور دائمی حذف کند. ولی در عین حال  ما در مرکز تخصصی پوست و مو دکتر مصطفی مهدوی نیا می‌توانیم برنامه و روند درمانی شما را طوری تنظیم کنیم که مثلا تراکم موهای بدن شما به نصف کاهش یابد. بسیاری از آقایانی که برای لیزر موهای سینه مراجعه می‌کنند، نمی‌خواهند که موهای سینه را کاملا حذف کنند. بلکه می‌گویند که می‌خواهند تراکم موهای سینه‌شان کاهش یابد. در حدی که ظاهر ناخوشایندی نداشته باشد یا از زیر لباس‌ها بیرون نزند. در عین حال بسیاری از متقاضیان دوست دارند که به طور کامل از شر موهای ناحیه‌ی پشت و کمر خلاص شوند.

پس میزان کاهش تراکم و درصد حذف موها به خواسته‌ی شما بستگی دارد. می‌توانید پوست خود را کاملاً صاف کنید یا این که از وضعیت پرمویی به کم‌مویی برسید.

پزشک خانم با رعیات نکات ایمنی لیزر موهای زائد در حال لیزر بریا متقاضی آقا می باشد.

بهداشت و سلامت پوست

در اینجا باید به یک عقیده‌ی رایج ولی اشتباه اشاره کنیم: داشتن موهای زیادی به این معنی نیست که شما بهداشت را رعایت نمی‌کنید. صرفا اصلاح موها به بسیاری از آقایان کمک می‌کند که کمتر دچار التهابات و آزارها پوستی (مثل عرق سوز) بشوند. برخی هم موهای بدن خود را به دلیل خارش ناشی از آن‌ها اصلاح می‌کنند. خارشی که معمولا در ماه‌های تابستان تشدید می‌شود. گاهی هم توزیع موهای بدن جالب نیست. مثلا دیده‌ایم که برخی آقایان در نواحی پشت خود موی کمی دارند ولی در ناحیه‌ی نشیمنگاه بسیار پرمو هستند. این توزیع نامتناسب این افراد را مجبور به اصلاح موهای نشیمنگاه می‌کند که بسیار دردسر ساز است.

مثال‌هایی که در بالا اشاره کردیم، شرایطی هستند که لیزر موهای زائد مردان مفید خواهد بود. در واقع تعداد زیادی از آقایان متقاضی لیزر با همین شکایات به ما مراجعه می‌کنند.

اصلاح راحت‌تر و مشکل موهای زیر پوستی

سومین علت شایع لیزر موهای زائد مردان راحت‌تر شدن اصلاح صورت و بدن است. همچنین بسیاری از آقایان در ناحیه‌ی گردن از مشکل موهای زیر پوستی یا موهایی که به سمت داخل رشد می‌کنند رنج می‌برند. این مشکل «سودوفولیکولیت باربی» یا «التهاب کاذب ریش» نام دارد و تنها راه درمانی موثر برای آن، لیزر کردن موها است.

علت التهاب کاذب ریش یا موهای زیر پوستی این است که موهای این ناحیه به هر سمتی که بخواهند رشد می‌کنند و می‌توانند باعث آزار پوستی شوند. حتی ممکن است مو از پوست خارج شود، به سمت پایین قوس بزند و از جای دیگر به پوست فرو برود و باعث التهاب شود. خوشه‌هایی از جوش‌های قرمز یا سیاه رنگ ملتهب که کمی بعد از اصلاح روی گردن ظاهر می‌شوند، ناشی از همین مشکل هستند. فقط ۲ یا ۳ جلسه لیزر می‌تواند تمام موهای زیر پوستی را از بین ببرد و پوست را به شرایط طبیعی باز گرداند.

لیزر موهای زائد به افرادی که از فولیکولیت‌های مکرر رنج می‌برند نیز کمک زیادی می‌کند. این افراد به طور مداوم دچار جوش‌های سرسفید و کوچکی می‌شوند که در واقع ناشی از التهاب فولیکول‌های مویی هستند. چون در لیزر موهای زائد فولیکول‌ها را از بین می‌بریم، لیزر موهای زاید مردان منحر می شود تا دیگر فولیکولی وجود نداشته باشد  که بخواهد ملتهب شود. پس مشکل برطرف می‌شود.

هرکسی که نمی‌تواند روش‌های مختلف اصلاح مثل تیغ زدن، ماشین‌های اصلاح یا وکس کردن را تحمل کند، کاندیدای مناسبی برای لیزر موهای زائد است.

شکل‌دهی و آنکادر موهای صورت

اگر ریش شما از پایین گردن تا بالای گونه‌هایتان ادامه دارد و منطقه‌ی وسیعی از صورت‌تان را در بر می‌گیرد، می‌توانیم با استفاده از لیزر موهای زائد صورت شکل و الگوی موهای صورت شما اصلاح کنیم و به شکل دلخواه شما در بیاوریم. در کشور ما که بسیاری از آقایان ریش‌های پرپشتی دارند، از روشهایی مثل ليزر خط ریش مردان برای زیباسازی حالت و الگوی رشد موهای صورت استفاده می‌کنند.

طاسی یا کچلی سر

شاید به نظر عجیب بیاید ولی علت برخی از مراجعات، لیزر کردن موهای سر است. گاهی طاسی به شکل نقاط پراکنده ظاهر می‌شود یا الگویی به خود می‌گیرید که از نظر ظاهری جلوه‌ی زیبایی ندارد. در این موارد بسیاری از بیمارانی که نمی‌خواهند یا نمی‌توانند کاشت مو انجام دهند، ترجیح می‌دهند موهای خود را لیزر کنند. گاهی هم خط رویش مو دچار مشکلات و عدم تقارن است که می‌توان آن را با لیزر اصلاح کرد.

در مواردی هم موهای پشت گردن آقایان را آزار می‌دهد و ترجیح می‌دهند به جای این که از کسی خواهش کنند که مدام پشت گردنشان را اصلاح کند، آن بخش را برای همیشه با لیزر آنکادر و تمیز کنند.

پس‌انداز هزینه‌ای که برای سایر روش‌ها پرداخت می‌کنید

اغلب مردم مقادیر زیادی از پول خود را در طول سال برای خرید محصولات از بین برنده موهای زائد پرداخت می‌کنند. هرچند که ممکن است در زمان خرید این محصولات هزینه آن خیلی زیاد به نظر نرسد اما مجموع آن به مرور زمان زیاد می‌شود و شما وقتی مقدار آن را در یک دوره زمانی حتی یک سال حساب می‌کنید، شگفت زده می‌شوید. وقتی موهای زائد خود را لیزر می‌کنید، این هزینه دیگر ادامه پیدا نمی‌کند و می‌توانید در دراز مدت پول خود را پس انداز کنید.

یک روش درمانی دقیق و سریع

شما می‌توانید ببینید که روشی راحت، سریع و آسان برای از بین بردن موهای زائد در پیش رو دارید. این روش عوارض جانبی ندارد و نگرانی از بابت اتلاف وقت کاری شما وجود ندارد بنابراین بعد از اتمام تمام جلسات درمانی پوست نرم شما آماده نشان داده شدن است.

آقایان هم می تواندد از خدمات لیزر موهای زائد استفاده کنند.

دریافت مشاوره و رزو نوبت رایگان

برای لیزر موهای زائد خود می توانید از طریق دکمه رو به رو جهت مشاوره با مشاورین مرکز و یا تعیین وقت ویزیت با ما در ارتباط باشید.

آیا لیزر موهای زائد مردان می‌تواند به آقایان ورزشکار کمک کند؟

بله، لیزر موهای زائد می تواند به طرق مختلف به ورزشکاران مرد کمک کند. ورزشکاران حرفه‌ای و همچنین آقایانی که به ورزش بدنسازی یا پرورش‌اندام مشغول هستند از جمله افرادی هستند که به دنبال راه و روشی ایده‌آل برای حذف موهای زائد می‌گردند. این موضوع برای ورزشکاران پرورش اندام احیاتی است؛ چون حذف موها باعث بهتر به چشم آمدن عضلات می‌شود. برای دوچرخه سواران نیز حذف موهای زائد اهمیت زیادی دارد؛ چرا که تماس موهای بدن با لباس‌های تنگ دوچرخه سواری، تعریق فراوان و نشستن‌های طولانی مدت روی زین می‌توانند باعث التهاب و آزار پوستی بشوند.

گروه دیگری از ورزشکاران، شناگران هستند که گفته می‌شود حذف موهای بدن می‌تواند باعث افزایش سرعت آن‌ها شود. حتی اگر این افزایش سرعت در حد یک دهم ثانیه باشد، می‌تواند در جابه‌جا کردن رکوردها به شناگران کمک کند. لیزر موهای زائد آقایان بدن می‌تواند به سایر ورزشکاران نیز کمک کند. اصلاح موهای بدن استفاده از لگینگ‌های ورزشی مردانه، فوم رولینگ و ماساژ را راحت‌تر و بدون درد می‌کند. چرا که دیگه موهای در حین استفاده و انجام این موارد کنده نمی‌شود.

لیزر برای ورزشکاران از جمله دوچرخه سواران مفید است

مزیت دیگری که لیزر موهای زائد و بدن برای آقایان ورزشکار دارد این است که دیگر لازم نیست پیش از رقابت‌های ورزشی بدن خود را اصلاح کنند. این مزیت هم باعث جلوگیری از اتلاف وقت می‌شود و هم خطر زخم شدن یا آسیب دیدن پوست را کاهش می‌دهد. گاهی زخم‌های کوچکی که در معرض محیط ورزشگاه، رختکن یا استخر قرار می‌گیرند، دچار عفونت می‌شوند و دردسرهای زیادی برای ورزشکاران ایجاد می‌کنند.

از دیگر موارد لیزر برای ورزشکاران آقا می توان به عوامل زیر اشاره داشت :

  • کاهش کشش و بهبود آیرودینامیک. برای ورزشکارانی که در ورزش هایی شرکت می کنند که نیاز به حرکت در هوا دارند، مانند شنا، دوچرخه سواری، و دو و میدانی، حتی مقدار کمی مو می تواند باعث کشش و کاهش سرعت آنها شود. لیزر موهای زائد می تواند به از بین بردن موهای ناخواسته، کاهش کشش و بهبود آیرودینامیک کمک کند.
  • جلوگیری از رشد مو و برآمدگی تیغ اصلاح و اپیلاسیون می تواند باعث رشد موهای زائد و برآمدگی های تیغ شود که می تواند دردناک و ناراحت کننده باشد. لیزر موهای زائد می تواند به جلوگیری از این مشکلات کمک کند، پوستی صاف و بدون مو را فراهم می کند که احتمال کمتری برای ایجاد موهای زیر پوستی و برآمدگی های تیغ دارد.
  • پف کردن را کاهش دهید. چروکیدگی می تواند برای ورزشکارانی که زیاد عرق می کنند، مشکل ساز باشد، به خصوص در نواحی که پوست روی پوست ساییده می شود، مانند زیر بغل، کشاله ران و قسمت داخلی ران. لیزر موهای زائد می تواند با از بین بردن موهای زائد به کاهش موهای زائد کمک کند، که می تواند به خشک نگه داشتن پوست و کاهش اصطکاک کمک کند.
  • بهبود اعتماد به نفس. برای برخی از ورزشکاران مرد، موهای ناخواسته می تواند منبع خجالت یا خودآگاهی باشد. لیزر موهای زائد می تواند با از بین بردن موهای زائد و ایجاد ظاهری صاف و بدون مو به افزایش اعتماد به نفس کمک کند.
  •  علاوه بر این مزایا، لیزر موهای زائد نیز راه حلی دائمی برای موهای ناخواسته است. این بدان معناست که ورزشکارانی که تحت لیزر موهای زائد قرار می‌گیرند دیگر نگران اصلاح یا اپیلاسیون نخواهند بود و زمان بیشتری را برای تمرین و مسابقه آزاد می‌کنند.

دلیل اینکه ورزشکاران مرد باید لیزر موهای زائد انجام دهند.

لیزر فول بادی مردان

لیزر تمام بدن برای مردان یک عمل زیبایی است که با استفاده از نور لیزر موهای زائد را برای همیشه از کل بدن پاک می کند. مناطقی که به طور معمول در درمان با لیزر تمام بدن برای مردان گنجانده می شود عبارتند از:

  • قفسه سینه
  • بازگشت
  • معده
  • اسلحه
  • پاها
  • کشاله ران
  • باسن
  • گردن
  • گوش ها
  • ابرو

برخی از کلینیک ها ممکن است نواحی اضافی مانند چانه، لب بالایی و شانه ها را نیز ارائه دهند. نواحی دقیقی که در درمان لیزر کامل بدن گنجانده شده است بسته به کلینیک و نیازهای هر بیمار متفاوت است.

لیزر موهای زائد تمام بدن یک روش ایمن و موثر برای از بین بردن موهای زائد است. با این حال، توجه به این نکته مهم است که این درمان یک بار مصرف نیست. اکثر بیماران برای دستیابی به حذف دائمی موهای زائد نیاز به انجام چندین درمان با فاصله چند هفته از هم دارند.

نواحی لیزر فول بادی مردان

هزینه لیزر موهای زائد تمام بدن برای مردان بسته به اندازه ناحیه تحت درمان و تعداد درمان های مورد نیاز متفاوت است. با این حال، به طور کلی یک گزینه مقرون به صرفه تر از گزینه های دیگر است روش های حذف دائمی موهای زائد مانند الکترولیز.

 اگر به دنبال لیزر موهای زائد تمام بدن برای مردان هستید، مهم است که تحقیقات خود را انجام داده و یک کلینیک معتبر را انتخاب کنید. همچنین باید برای احتمال عوارض جانبی مانند قرمزی، تورم و خارش آماده باشید. با این حال، بیشتر عوارض جانبی خفیف هستند و در عرض چند روز خود به خود از بین می روند.

 در اینجا برخی از مزایای لیزر موهای زائد تمام بدن برای مردان آورده شده است:

  •  حذف دائمی موهای زائد
  •  دیگر نیازی به اصلاح یا اپیلاسیون نیست
  •  پوست صاف و بدون مو
  •  افزایش اعتماد به نفس
  •  کاهش موهای رشد کرده و برآمدگی های تیغ
  •  بهبود سلامت پوست

 اگر از اصلاح و اپیلاسیون خسته شده اید و به دنبال راه حلی دائمی برای موهای زائد هستید، لیزر موهای زائد تمام بدن برای آقایان می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

لیزر ناحیه تناسلی مردان چگونه است؟

لیزر موهای زائد یک روش ایمن و موثر برای از بین بردن موهای زائد از ناحیه تناسلی مردانه است. لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی مردان به طور معمول در یک سری درمان انجام می شود که هر درمان با فاصله چند هفته از یکدیگر انجام می شود. تعداد درمان های مورد نیاز بسته به رشد مو و نوع پوست هر بیمار متفاوت خواهد بود.

اکثر بیماران در حین لیزر موهای زائد درجاتی از ناراحتی را تجربه می کنند، اما درد معمولاً خفیف است و در عرض چند ساعت خود به خود از بین می رود. برخی از بیماران نیز ممکن است قرمزی، تورم و خارش در ناحیه تحت درمان را تجربه کنند. این عوارض معمولاً خفیف هستند و در عرض چند روز خود به خود از بین می روند.

آیا لیزر ناحیه تناسلی مردان روی بیضه های تاثیر دارد ؟

خیر، لیزری که برای لیزر موهای زائد در ناحیه تناسلی مردان استفاده می شود، بیضه ها را تحت تأثیر قرار نمی دهد. لیزر به گونه ای طراحی شده است که فولیکول های مو را هدف قرار دهد و به اندازه کافی به عمق بیضه ها نفوذ نمی کند.

با این حال، مهم است که مطمئن شوید که لیزر خیلی بالا تنظیم نشده است، زیرا ممکن است باعث سوختگی پوست شود. همچنین مهم است که از لیزر مستقیماً روی بیضه ها خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث درد و ناراحتی شود.

اگر قصد دارید لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی مردانه را انجام دهید، حتماً با پزشک یا متخصص لیزر موهای زائد واجد شرایط مشورت کنید تا مطمئن شوید که برای شما مناسب است. آنها می توانند به شما کمک کنند تا مشخص کنید آیا کاندیدای خوبی برای این روش هستید یا خیر و می توانند به هر سؤالی که ممکن است داشته باشید پاسخ دهند.

در اینجا موارد دیگری وجود دارد که باید در مورد لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی مردان در نظر داشته باشید:

  • موهای ناحیه تناسلی مردان باید حداقل 1/4 اینچ قبل از درمان طولانی باشد.
  • شما باید حداقل دو بار از اصلاح یا اپیلاسیون آن ناحیه خودداری کنید هفته قبل از درمان
  •  برای درمان باید از لباس های گشاد استفاده کنید.
  •  ممکن است در طول درمان کمی احساس ناراحتی کنید، اما باید خفیف باشد.
  •  ممکن است پس از درمان مقداری قرمزی، تورم و خارش در ناحیه تحت درمان احساس کنید. این عوارض معمولاً خفیف هستند و در عرض چند روز خود به خود از بین می روند.
  •  حداقل تا دو هفته پس از درمان باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید در ناحیه تحت درمان خودداری کنید.
  •  ممکن است برای دستیابی به حذف دائمی موهای زائد نیاز به انجام چندین درمان داشته باشید.

آیا لیزر موهای زائد خطرناک است؟

کار با لیزر نیاز به تجربه، تخصص و مهارت دارد. در غیر این صورت عوارض لیزر موهای زائد صورت باعث ایجاد سوختگی و لکه‌های پوستی شود. احتمال رخداد عوارض جانبی و آسیب‌های ناشی از لیزر به صورت کلی بسیار پایین است و بیشتر زمانی دیده می‌شود که دستگاه لیزر در دست اپراتور کار نابلد باشد. اما اگر لیزر را اپراتورهای حرفه‌ای و تحت نظر پزشک متخصص انجام بدهند، با یکی از کم خطرترین و کم‌عارضه‌ترین روش‌های حذف موهای زائد طرف هستیم و شاید تنها عارضه‌ی آن درد خفیفی باشد که برخی از مراجعین تجربه می‌کنند.

لیزر بدون این که به لایه‌ی سطحی پوست یعنی اپی‌درم آسیب بزند از آن عبور می‌کنند. جالب است بدانید که لیزر نه تنها آسیبی به پوست وارد نمی‌کند، بلکه می‌تواند کلاژن سازی را در لایه‌های عمقی پوست تحریک و باعث بهبود بافت پوست هم بشود. البته اتفاق آنقدرها چشمگیر نخواهد بود ولی تا حد جزئی رخ می‌دهد.

مردی به پشت دراز کشیده و خانمی با روپوش آبی در حال لیزر موهای زائد پشت کمر اوست

مزایای انجام لیزر موهای برای مردان

لیزر موهای زائد برای مردانی که به دنبال راه حلی طولانی مدت برای رشد موهای ناخواسته هستند، فواید زیادی دارد. در اینجا برخی از مزایای کلیدی ذکر شده است:

  • دقت و هدف گذاری: فناوری لیزر دقیقاً فولیکول های مو را هدف قرار می دهد بدون اینکه آسیب قابل توجهی به پوست اطراف وارد کند. این دقت به ویژه برای نواحی مانند صورت و گردن بسیار ارزشمند است.
  • کارایی: مناطق بزرگ درمانی را می توان نسبتاً سریع درمان کرد و آن را برای مناطقی مانند پشت، سینه و پاها مناسب می کند. این به ویژه برای مردانی که به دنبال کاهش جامع مو هستند مفید است.
  • نتایج طولانی مدت: با جلسات متعدد و نگهداری مناسب، لیزر موهای زائد می تواند به کاهش طولانی مدت مو منجر شود. بسیاری از مردان کاهش قابل توجهی در رشد مو را تجربه می کنند که می تواند از ماه ها تا سال ها ادامه یابد.
  • کاهش موهای زائد: لیزر موهای زائد باعث کاهش بروز موهای زائد می‌شود، مشکلی رایج پس از روش‌های سنتی رفع موهای زائد مانند اصلاح و اپیلاسیون.
  • ناراحتی کمتر در مقایسه با اپیلاسیون: لیزر حذف موهای زائد اغلب نسبت به اپیلاسیون دردناک‌تر است، و پیشرفت‌های فناوری باعث شده است که این روش راحت‌تر و با کمترین ناراحتی همراه باشد.
  •  افزایش اعتماد به نفس: مردان اغلب پس از دستیابی به پوستی صاف تر و مرتب تر از طریق لیزر موهای زائد، افزایش اعتماد به نفس و مثبت بودن بدن را تجربه می کنند.
  •  صرفه جویی در زمان و پول: با گذشت زمان، هزینه های اپیلاسیون مکرر یا محصولات اصلاح می تواند افزایش یابد. لیزر موهای زائد نیاز به نگهداری مکرر را از بین می برد و به طور بالقوه باعث صرفه جویی در زمان و هزینه در دراز مدت می شود.
  •  درمان قابل تنظیم: تنظیمات لیزر را می توان بر اساس نوع پوست، رنگ مو و ناحیه درمان تنظیم کرد و از رویکرد شخصی و نتایج مطلوب اطمینان حاصل کرد.
  •  عدم انتظار برای رشد مو: بر خلاف اپیلاسیون، لازم نیست قبل از هر جلسه منتظر بمانید تا موها به طول خاصی برسند. در واقع توصیه می شود قبل از جلسات لیزر، ناحیه درمان را اصلاح کنید.
  •  تحریک کمتر پوست: لیزر موهای زائد خطر تحریک و قرمزی پوست را به حداقل می رساند. با روش های سنتی رفع موهای زائد مانند اصلاح یا اپیلاسیون.
  •  تطبیق پذیری: لیزر موهای زائد را می توان در نواحی مختلف بدن از جمله پشت، سینه، پاها، بازوها، گردن و حتی صورت انجام داد.
  •  صرفه جویی در زمان: زمان صرف شده برای اصلاح یا اپیلاسیون منظم را می توان با لیزر موهای زائد به میزان قابل توجهی کاهش داد و به مردان این امکان را می دهد تا بر فعالیت های دیگر تمرکز کنند.
  •  راهنمایی حرفه ای: لیزر موهای زائد توسط متخصصان آموزش دیده انجام می شود که می توانند درمان را با نیازهای خاص و نوع پوست شما تنظیم کنند.

 در حالی که لیزر موهای زائد مزایای زیادی دارد، مهم است که توجه داشته باشید که نتایج فردی می تواند متفاوت باشد. مشاوره با یک پزشک واجد شرایط قبل از انجام این روش به شما کمک می کند تا بفهمید چه انتظاری دارید و آیا کاندید مناسبی هستید یا خیر. به این ترتیب می توانید بر اساس اهداف و انتظارات خود تصمیمی آگاهانه بگیرید.

عوارض لیزر موهای زائد مردان

عوارض جانبی بسیار نادر هستند و در صورت عدم انجام درمان توسط یک متخصص آموزش دیده و دارای گواهی، خطر آنها افزایش می یابد. این عوارض می تواند شامل موارد زیر باشد

  • رشد بیش از حد مو در ناحیه مورد نظر
  • تغییر در بافت پوست
  • جای زخم یا تاول

چند عارضه جانبی رایج وجود دارد که ممکن است بعد از لیزر موهای زائد مردان ظاهر شود. بیشتر این اثرات جزئی و موقتی هستند که عبارتند از:

قرمزی یا سوزش پوستاز آنجایی که لیزر موهای زائد مردان با آسیب رساندن به فولیکول موی ناحیه مورد نظر عمل می کند، بسیاری از افراد دچار سوزن سوزن شدن، قرمزی یا تحریک پوست کوتاه مدت خواهند شد. ممکن است پوست کمی متورم شود. اینگونه تحریکات باید در عرض چند ساعت پس از درمان کاهش یابد.
پوسته پوسته شدنبرخی از افراد ممکن است پوسته پوسته شدن را در ناحیه تحت درمان تجربه کنند، یک اثر جزئی دیگر که باید به سرعت از بین برود. با مراقبت از ناحیه بعد، با استفاده از مرطوب کننده، می‌توانید از هر گونه پوسته پوسته شدنی که می‌تواند منجر به جای زخم شود، جلوگیری کنید.
تغییر در رنگ پوستبرخی از افراد ممکن است دچار هیپرپیگمانتاسیون و هیپوپیگمانتاسیون شوند، به این معنی که پوست در ناحیه مورد نظر ممکن است تیره‌تر یا روشن‌تر شود. دوباره این تغییرات به مرور زمان محو می شوند و رنگ طبیعی پوست باز می گردد. اینها عوارض جانبی رایج هستند و معمولا جزئی و موقت هستند. اگر هر یک از این علائم ادامه یافت، مهم است که با متخصص پوست خود مشورت کنید.
ایجاد عفونتمانند هر روش دیگری برای رفع موهای زائد، همیشه خطر عفونت وجود دارد. اگر علائم عفونت را تجربه کردید، فوراً با متخصص پوست خود تماس بگیرید یا به پزشک عمومی خود مراجعه کنید.

از آنجایی که در این فرآیند از لیزرهای قدرتمندی استفاده می شود، ممکن است در مورد عوارض جانبی لیزر موهای زائد مردان روی صورت نگران باشید. هنگامی که یک پزشک در نزدیکی چشم کار می‌کند، به طور بالقوه خطر آسیب چشم وجود دارد، بنابراین هنگام انجام لیزر صورت باید از تجهیزات محافظ چشم استفاده کنید. در غیر این صورت، این فرآیند برای صورت بی‌خطر است و فقط خطرات عادی و کوچکتر عوارض جانبی ذکر شده در بالا را به همراه دارد.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد مردان

برای موهای پشت و سینه‌ی آقایان معمولا ۶ تا ۸ جلسه‌ی درمانی با فواصل حدود ۲ ماه (۶ تا ۸ هفته) می‌تواند نتایج بسیار خوبی داشته باشد. باید اشاره کنیم که در مورد لیزر موهای زائد مردان ما تنها می‌توانیم بگوییم که «کاهش» دائمی موهای بدن اتفاق می‌افتد و نه «حذف» دائم موها. چون در پوست تعداد زیادی فولیکول وجود دارند که غیرفعال هستند و وقتی فولیکول‌های مجاور آن‌ها از بین می‌رود، این فولیکول‌های غیر فعال شروع به ساخت مو می‌کنند.

رشد مو در چند مرحله‌ی مختلف صورت می‌گیرد و تعداد موهایی که در مراحل مختلف قرار دارند در هر فرد مختلف است. معمولا ۳۰ تا ۶۰ درصد از موهای بدن در مرحله‌ی آناژن هستند که فاز رشد موها است. باقی موها در مراحل ریزش مو یا استراحت هستند.

لیزر فقط می‌تواند موهایی را از بین ببرد که در مرحله‌ی رشد یا آناژن هستند. وقتی فولیکول در اثر برخورد لیزر می‌میرد، موی مربوط به آن فولیکول می‌ریزد. فواصل جلسات لیزر طوری تنظیم می‌شوند که سایر موهای شما که در فاز استراحت یا ریزش هستند، به فاز رشد مو برسند تا ما بتوانیم آن‌ها را مورد هدف قرار بدهیم. اگر جلسات درمانی را در فواصل تنظیم شده تکمیل کنید، تراکم موها در منطقه‌ی تحت درمان بین ۵۰ تا ۸۵ درصد به صورت مادام‌العمر و دائمی کاهش می‌یابد.

جلسات لیزر موهای زائد بریا آقایان

معایب انجام لیزر موهای برای آقایان

در حالی که لیزر موهای زائد مزایای زیادی دارد، معایب و ملاحظاتی نیز وجود دارد که باید هنگام در نظر گرفتن این روش برای آقایان از آنها آگاه بود:

  • هزینه: لیزر موهای زائد می تواند نسبتاً گران باشد، به خصوص در مقایسه با سایر روش های حذف موهای زائد مانند اصلاح یا اپیلاسیون. جلسات متعدد اغلب برای نتایج بهینه مورد نیاز است، که می تواند بیشتر به هزینه کلی کمک کند.
  • جلسات متعدد: دستیابی به نتایج مطلوب معمولاً مستلزم چندین جلسه درمانی است که در طی چند هفته پخش می شوند. این می تواند زمان بر باشد و ممکن است به خوبی در برنامه همه افراد قرار نگیرد.
  • عوارض جانبی موقت: بعد از یک جلسه، ممکن است عوارض جانبی موقتی مانند قرمزی، تورم خفیف یا حساسیت پوستی ایجاد شود. اینها معمولاً در عرض چند ساعت یا چند روز فروکش می‌کنند، اما ممکن است ناراحت کننده باشند.
  • حساسیت پوستی: برخی از افراد ممکن است حساسیت پوستی افزایش یافته یا حتی احساس سوزش خفیف را در حین عمل تجربه کنند، به خصوص در نواحی حساس تر بدن.
  • پتانسیل برای تغییر رنگ پوست: در موارد نادر، لیزر موهای زائد ممکن است باعث تغییرات موقت یا دائمی در رنگدانه های پوست شود، به ویژه در افرادی که رنگ پوست تیره تر دارند. این خطر را می توان با انتخاب یک کلینیک معتبر با پزشکان مجرب به حداقل رساند.
  •  اثربخشی محدود بر موهای روشن: لیزر موهای زائد در افرادی که موهای تیره‌تر و پوست روشن‌تری دارند مؤثرتر است. روی موهای رنگ روشن یا نازک تاثیر کمتری دارد، که ممکن است برای دستیابی به نتایج مطلوب به جلسات بیشتری نیاز داشته باشد.
  •  رشد مجدد به دلیل تغییرات هورمونی: تغییرات هورمونی، مانند تغییرات مربوط به افزایش سن یا برخی شرایط پزشکی، حتی پس از درمان موفقیت آمیز می تواند منجر به رشد موهای جدید شود. ممکن است برای مدیریت این رشد مجدد به جلسات تعمیر و نگهداری نیاز باشد.
  •  برای همه انواع پوست مناسب نیست: در حالی که پیشرفت‌هایی برای تطبیق طیف وسیع‌تری از رنگ‌های پوست صورت گرفته است، لیزر موهای زائد ممکن است برای افرادی با پوست بسیار تیره یا کسانی که شرایط پزشکی خاصی دارند که بر پوست تأثیر می‌گذارند مناسب نباشد. حساسیت
  •  ناراحتی: در حالی که ناراحتی ناشی از لیزر موهای زائد به طور کلی قابل تحمل است، برخی افراد ممکن است آن را ناراحت کننده تر بدانند، به خصوص در مناطق حساس.
  •  تناقضات موقت: برخی عوامل مانند قرار گرفتن در معرض آفتاب اخیر یا استفاده از برخی محصولات مراقبت از پوست ممکن است به طور موقت این روش را منع کند. این می تواند منجر به تاخیر در درمان شود.
  •  نتایج محدود در موهای خاکستری یا سفید: لیزر موهای زائد بر روی موهای بدون رنگدانه، مانند موهای خاکستری یا سفید، کمتر موثر است، زیرا لیزر ملانین را برای جذب گرما هدف قرار می دهد.
  •  احتمال سوختگی: در دست‌های بی‌تجربه یا با تنظیمات نامناسب، خطر سوختگی، تاول یا سایر آسیب‌های پوستی وجود دارد. انتخاب یک پزشک معتبر و با تجربه برای به حداقل رساندن این خطر ضروری است.

 قبل از تصمیم گیری در مورد لیزر موهای زائد، بسیار مهم است که با یک متخصص آموزش دیده مشورت کنید تا در مورد شرایط فردی، نوع پوست و خطرات احتمالی صحبت کنید. با درک کامل هر دو مزایا و معایب این روش، شما می توانید انتخاب آگاهانه ای داشته باشید که با اهداف و انتظارات شما همسو باشد.

انجام لیزر موهای زائد مردان سرعت بالایی دارد ؟

لیزر کل موهای سینه حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان می‌برد. لیزر کل پشت (از کتف تا زیر کمر) در ۳۰ دقیقه تکمیل می‌شود. معمولا اپراتور برای این که مطمئن شود تمام سطح پوست را پوشش داده و لیزر کرده است، یک جدول روی پوست شما رسم می‌کند. بعد از پایان جلسه، اپراتور کرم آرام بخش یا آلوئه‌ورا به پوستتان می‌زند تا التهاب و قرمزی خفیفی که ایجاد می‌شود را بهبود ببخشد. نهایتا حسی که بعد از لیزر خواهید داشت مثل آفتاب سوختگی خفیف است.

آیا لیزر موهای زائد مردان محدودیت خاصی دارد؟

بله، لیزر موهای زائد برای آقایان محدودیت های خاصی دارد. این شامل:

  • نوع پوست: لیزر موهای زائد در افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند موثرتر است. افرادی که پوست تیره تری دارند ممکن است عوارض جانبی بیشتری مانند قرمزی، تورم و کبودی را تجربه کنند.
  • رنگ مو: لیزر موهای زائد روی موهای بلوند، خاکستری یا سفید موثر نیست. این به این دلیل است که لیزر رنگدانه موجود در فولیکول مو را هدف قرار می دهد و موهای بلوند، خاکستری و سفید رنگدانه کافی برای جذب نور لیزر را ندارند.
  • مرحله رشد مو: لیزر موهای زائد روی موهایی که در مرحله رشد هستند بیشترین تاثیر را دارد. موهایی که در مرحله استراحت هستند تحت تأثیر لیزر قرار نمی گیرند.
  • شرایط پزشکی: افرادی که دارای شرایط خاص پزشکی هستند، مانند ملاسما، نباید تحت لیزر موهای زائد قرار گیرند. اگر در مورد لیزر موهای زائد و سابقه پزشکی خود نگرانی دارید، مهم است که با پزشک خود صحبت کنید.

علاوه بر این محدودیت‌ها، لیزر موهای زائد برای مردان نیز گران‌تر از روش‌های دیگر است حذف موهای زائد مانند اصلاح و اپیلاسیون. همچنین لازم به ذکر است که لیزر موهای زائد یک درمان یکبار مصرف نیست. برای دستیابی به حذف دائمی موهای زائد، معمولاً چندین درمان با فاصله چند هفته از هم انجام می شود. تعداد درمان های مورد نیاز بسته به رشد مو و نوع پوست هر بیمار متفاوت خواهد بود.

لیزر موهای زائد بریا آقایان محدودیت خاصی دارد ؟

خطرات احتمالی لیزر موهای زائد مردان

لیزر موهای زائد یک روش ایمن و موثر برای اکثر افراد است، اما برخی از خطرات بالقوه وجود دارد که مردان قبل از انجام این روش باید از آنها آگاه باشند. این خطرات عبارتند از:

  • سوختگی: در موارد نادر، لیزر موهای زائد می تواند باعث سوختگی پوست شود. این معمولاً به دلیل تنظیم بیش از حد لیزر یا حرکت بیمار در طول درمان است.
  • هیپوپیگمانتاسیون: در موارد نادر، لیزر موهای زائد می تواند باعث کاهش رنگ پوست یا از بین رفتن رنگ پوست شود. این معمولا موقتی است، اما در برخی موارد می تواند دائمی باشد.
  • هایپرپیگمانتاسیون: در موارد نادر، لیزر موهای زائد می تواند باعث هایپرپیگمانتاسیون یا تیره شدن پوست شود. این معمولا موقتی است، اما در برخی موارد می تواند دائمی باشد.
  • جای زخم: در موارد بسیار نادر، لیزر موهای زائد می تواند باعث ایجاد جای زخم شود. این معمولاً به این دلیل است که لیزر در یک تنظیم بسیار بالا تنظیم شده است یا بیمار دارای یک بیماری پوستی قبلی است.
  • موهای زیر روییده: لیزر موهای زائد گاهی اوقات منجر به رشد موهای زائد می شود. این به دلیل لیزر است می تواند به فولیکول مو آسیب برساند و رشد طبیعی مو را دشوارتر کند.
  •  درد: لیزر موهای زائد می تواند دردناک باشد، اما درد معمولاً خفیف است و در عرض چند ساعت خود به خود از بین می رود.
  •  واکنش آلرژیک: در موارد نادر، لیزر موهای زائد می تواند باعث واکنش آلرژیک به لیزر یا ژل خنک کننده ای شود که در طول عمل استفاده می شود.

اگر به دنبال لیزر موهای زائد هستید، مهم است که با یک پزشک یا متخصص لیزر موهای زائد واجد شرایط صحبت کنید تا مطمئن شوید که برای شما مناسب است. آنها می توانند به شما کمک کنند تا مشخص کنید آیا کاندیدای خوبی برای این روش هستید یا خیر و می توانند به هر سؤالی که ممکن است داشته باشید پاسخ دهند.

همچنین انتخاب یک کلینیک معتبر لیزر موهای زائد که از تکنسین های مجرب و مجرب استفاده می کند بسیار مهم است. این به کاهش خطر هرگونه عارضه کمک می کند.

آیا لیزر موهای زائد مردان باعث ناباروری می شود؟

هیچ مدرک علمی مبنی بر اینکه لیزر موهای زائد در مردان باعث ناباروری می شود وجود ندارد. لیزر مورد استفاده در لیزر موهای زائد برای هدف قرار دادن فولیکول های مو طراحی شده است و به اندازه ای عمیق نفوذ نمی کند که بر بیضه ها یا سایر اندام های تولید مثلی تأثیر بگذارد.

در واقع، مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ در مجله Fertility and Sterility منتشر شد، نشان داد که هیچ تفاوتی در کیفیت اسپرم بین مردانی که لیزر موهای زائد انجام داده‌اند و مردانی که لیزر نکرده‌اند، وجود ندارد.

نویسندگان مطالعه به این نتیجه رسیدند که “لیزر موهای زائد یک روش ایمن و موثر برای از بین بردن موهای زائد در مردان است و به نظر نمی رسد بر کیفیت اسپرم تاثیر بگذارد.”

اگر در مورد احتمال تاثیر لیزر موهای زائد بر باروری خود نگران هستید، حتما با پزشک خود مشورت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا تشخیص دهید که آیا لیزر موهای زائد برای شما مناسب است یا خیر و می توانند به هر سوالی که ممکن است داشته باشید پاسخ دهند.

مردی به پشت خوابیده و خانمی با موهای مشکی پر حال لیزر موهای زاید پشت مرد استآنچه که آقایان لازم است قبل از اولین جلسه لیزر موهای زاید مردان، بدانند

در این قسمت به برخی از نکات قبل از جلسات لیزر اشاره شده است:

اصلاح کنید!

قبل از مراجعه به مرکز لیزر، ناحیه‌ای را که مایلید لیزر کنید به طور مثال برای لیزر موهای زائد صورت، می‌بایست اصلاح کنید. به طور کل بهتر است همه نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد را رعایت کنید. اگر اصلاح نکنید، تکنیسین این کار را برای شما انجام خواهد داد.همچنانکه اشعه از میان ساقه مو عبور می‌کند، مقدار زیادی از انرژی نور را به خود جذب می‌کند. شما می‌خواهید که موهای کوتاهی داشته باشید بنابراین وقتی نور از میان مو عبور می‌کند، به اندازه‌ای که برای گرم شدن و از بین رفتن فولیکول لازم است، در آن باقی می‌ماند. تا ۴ هفته قبل از اولین جلسه ملاقات با مرکز لیزر، نباید از موم یا مو کن استفاده کرده باشید تا به این ترتیب فولیکول‌های مو وجود داشته باشند و نتایج موثرتری به دست آورید.

در معرض نور خورشید قرار نگیرید

دلیل اینکه بیشتر مردم در فصل زمستان اقدام به انجام لیزر موهای زائد خود می‌کنند این است که نباید از حدود ۳ هفته قبل از شروع جلسات لیزر کردن، ناحیه مورد درمان در معرض نور آفتاب قرار گرفته باشد.این امر دو دلیل دارد: اول اینکه لیزر روی پوست‌های روشن و موهای تیره بهتر عمل می‌کند و در اثر نور آفتاب پوست شما برنزه و موهای شما روشن نمی‌شوند. این امر به این معنی است که قبل از اولین جلسه ملاقات نباید خودتان پوست‌تان را برنزه کنید. دلیل دوم این است که خطر آسیب دیدن پوست افزایش می‌یابد.

لیزر مناسب پوست خود را مشخص کنید

لیزرهایی وجود دارند که برای پوست روشن بهتر عمل می‌کنند و دیگر لیزرها روی پوست‌های تیره نتیجه بهتری ارائه می‌کنند. بهترین شرایط را کسانی دارند که پوستشان روشن و فولیکول موهایشان تیره است. افرادی که دارای موهای قرمز، خیلی بلوند و سفید هستند از روش رفع موهای زائد با لیزر نتیجه‌ای نمی‌گیرند و نباید به این روش درمان شوند.

افرادی که پوست مناسب این کار را دارند در گروه‌های پوست نوع ۱ ، ۲ و  ۳ قرار می‌گیرند و بهترین نتیجه را با لیزر الکساندرایت بدست می‌آورند. این لیزر طول موج کوتا (۷۵۵ نانومتر) دارد که به آسانی روی پوست و موهای روشن تاثیر می‌گذارد.

افرادی که دارای پوست سبزه و تیره هستند در گروه‌های پوست نوع ۴، ۵ و ۶ قرار می‌گیرند. پزشکان از لیزری استفاده می‌کنند که از اپیدرم عبور می‌کند و پالس طولانی دارد مانند لیزر ND Yag که طول موج آن ۱۰۶۴ نانومتر است و روی پوست بسیار ایمن عمل می‌کند.

دوش بگیرید 

تمیز باشید. اگر می‌خواهید درمانی را روی بدن خود انجام دهید قبل از آن دوش بگیرید. بدنتان خشک باشد. از تمیزی همیشه استقبال می‌شود اما بهتر است با لوسیون‌های شستشو، خود را تمیز بشویی زیرا نسبت به زمانی که پوست‌تان چرب است نتیجه بهتری بدست می‌آورید.

راحت باشید

اگر امکان دارد در روز عمل، لباس آزاد بپوشید تا از سوزش بعد از عمل جلوگیری کنید.

خانمی در حال لیزر موهای زاید سینه مردی است که روی تخت دراز کشیده

هزینه لیزر موهای زائد آقایان

هزینه لیزر موهای زائد مردان بسته به عوامل مختلفی متفاوت است و مهمترین عامل بخشی از بدن است که تحت درمان لیزر مو قرار می گیرد. برخی از عوامل موثر در قیمت لیزر موهای زائد به شرح زیر است:

اندازه ناحیه بدن تحت درمان

هزینه لیزر موهای زائد آقایان برای نواحی مختلف مثل لیزر موهای زائد بیکینی ، متفاوت است. معمولا دریافت پکیج لیزر موهای زائد بصورت فول بادی مقرون به صرفه تر است. همچنین هزینه لیزر موهای زائد آقایان نسبت به خانمها معمولا حدود 20 تا 30 درصد بیشتر است. برای دریافت تعرفه لیزر موهای زائد کل بدن و نواحی مختلف بدن به تفکیک به صفحه لیست قیمت ما مراجعه نمایید.

تعداد جلسات لیزر موهای زاید آقایان

روند لیزر موهای زائد در چند جلسه انجام می شود و تعداد جلسات طبق نیاز شما در تعیین می شود ، بنابراین هزینه لیزر موهای زائد آقایان نیز طبق جلسات در نظر گرفته می شود.

دستگاه لیزر موهای زائد مردان

نوع دستگاه استفاده شده برای لیزر موهای زائد در هزینه لیزر موهای زائد آقایان و خانمها موثر است. فناوری بهتر دستگاه لیزر الکس کندلا می تواند سبب افزایش قیمت لیزر موهای زائد شود.

سطح مهارت متخصص لیزر

هزینه لیزر موهای زائد از پزشکی به پزشک دیگر متفاوت است و بستگی به این دارد که چه کسی این روش را انجام دهد. سطح مهارت متخصص و سابقه کلینیک لیزر موهای زائد ، بر هزینه درمان تأثیر گذار است. هرگز تحت تاثیر تبلیغات لیزر موهای زائد ارزان قرار نگیرید. ممکن است قیمت پایین لیزر موهای زائد مردان به دلیل کیفیت پایین دستگاه استفاده شده و یا عدم اعتبار متخصص و کلینیک لیزر باشد.

آنچه ثابت شده است اینست که لیزر موهای زائد کاراترین سیستم حذف موهای زائد می باشد و ارزش صرف هزینه دارد. درپایان گفتنی است که برای گرفتن نتیجه مطلوب تر باید به سراغ مراکز تخصصی لیزر مانند مرکز تخصصی پوست و مو دکتر مصطفی مهدوی نیا بروید.

بهترین مرکز لیزر موهای زائد آقایان در تهران کجاست؟

برای انتخاب بهترین مرکز لیزر موهای زائد آقایان در تهران باید فاکتورهای مختلفی از قبیل پزشک متخصص، تجهیزات مرکز لیزر موهای زائد مردان، مهارت اپراتور، بهداشت مرکز، نظم در جلسات و نوبت‌دهی و هزینه لیزر را در نظر گرفت.

ویژگی های بهترین مرکز لیزر آقایان در تهران

یک مرکز لیزر خوب باید تمام مجوز‌های لازم را داشته باشد : از آنجایی که برای لیزر موهای زائد آقایان دستگاه‌های مختلفی وجود دارد که برای استفاده از آن‌ها به دانش و مهارت خاصی نیاز است، بنابراین بهترین مرکز لیزر آقایان در تهران حتما باید تمام مجوزهای لازم در این زمینه را کسب نماید. حتما باید این نکته را مد نظر قرار دهید که تکنسین ها باید دوره‌ها و آموزش‌های لازم را گذرانده باشند و مهارت کافی برای کار با دستگاه‌های لیزر را داشته باشند.

داشتن جلسه مشاوره با پزشک متخصص: بهترین مرکز لیزر آقایان در تهران معمولا قبل از آغاز لیزر درمانی، جلسه مشاوره‌ای با حضور پزشک متخصص برگزار خواهند کرد. در این جلسه با آنالیز جنس مو و رنگ پوست و بررسی حساسیت های احتمالی و سوابق پزشکی فرد تعداد جلسات لازم برای حذف دائمی موهای زائد و همچنین نوع دستگاه برای لیزر انتخاب می‌شود.

تصویر لیزر موهای گردن مرد جوان - لیزر موهای زائد مردان

تجهیزات پیشرفته: امروزه به پیشرفت فناوری و تکنولوژی تولید دستگاه‌های لیزر، طیف وسیعی از انواع دستگاه های لیزر برای انواع پوست و مو موجود است. بهره گیری از دستگاه های لیزر مطابق با آخرین تکنولوژی تاثیر فراوانی در کسب نتیجه مطلوب از لیزر دارد. بنابراین حتما در انتخاب مرکز لیزر باید این امر را در نظر گرفت.

با توجه به عوامل گفته شده از جمله بهترین کلینیک های لیزر موهای زائد مردان در تهران می توان به کلینیک دکتر مصطفی مهدوی نیا اشاره کرد.

دریافت مشاوره و رزو نوبت رایگان

برای لیزر موهای زائد خود می توانید از طریق دکمه رو به رو جهت مشاوره با مشاورین مرکز و یا تعیین وقت ویزیت با ما در ارتباط باشید.

لیزر مو‌های زائد از یک پرتو متمرکز نور برای هدف قرار دادن فولیکول‌های مو استفاده می‌کند که آن‌ها را گرم کرده و به آن‌ها آسیب می‌رساند. این امر رشد مجدد مو را دشوار می‌کند و منجر به کاهش دائمی مو می‌شود. این فرآیند را می‌توان برای انواع مختلف پوست و مو سفارشی کرد و معمولاً به یک سری درمان با فاصله چند هفته از هم نیاز دارد.

لیزر مو‌های زائد را می‌توان در بسیاری از نواحی بدن از جمله سینه، پشت، ‌شانه‌ها، بازو‌ها، پا‌ها و حتی صورت استفاده کرد. مردان اغلب لیزر مو‌های زائد را در مناطقی که دارای رشد مو‌های متراکم یا ضخیم هستند، یا در جا‌هایی که مو‌های زائد روییده یا سوزش ناشی از اصلاح یا سایر روش‌های رفع مو‌های زائد را تجربه می‌کنند، انتخاب می‌کنند.

لیزر مو‌های زائد به طور کلی برای مردان ایمن در نظر گرفته می‌شود که توسط یک متخصص آموزش دیده و دارای مجوز انجام شود. با این حال، ممکن است برخی از خطرات و عوارض جانبی بالقوه، مانند موقت، وجود داشته باشد قرمزی یا تورم در ناحیه تحت درمان مهم است که دستورالعمل‌های قبل و بعد از درمان را به دقت دنبال کنید و ارائه‌دهنده خود را از شرایط پزشکی یا دارو‌هایی که مصرف می‌کنید و ممکن است بر درمان تأثیر بگذارد، مطلع کنید.

لیزر موهای زائد در ناحیه تناسلی مردان به طور بالقوه می تواند باعث ناراحتی موقت، قرمزی و تحریک خفیف به دلیل حساسیت پوست در آن ناحیه شود. با این حال، بسیاری از افراد این ناراحتی را قابل کنترل می دانند و نتایج مثبتی را از نظر کاهش مو گزارش می دهند. مشکلات و عوارض دیگری نخواهد داشت.

از نظر درک درد، سطح ناراحتی در حین لیزر موهای زائد می تواند از فردی به فرد دیگر صرف نظر از جنسیت متفاوت باشد. عواملی مانند تحمل درد فردی، نوع لیزر مورد استفاده و تنظیمات انتخاب شده توسط تکنسین همگی می توانند بر میزان درد تأثیر بگذارند. به طور کلی، این احساس اغلب به عنوان یک احساس گزگز یا گزگز توصیف می شود که ممکن است در مناطق حساس کمی شدیدتر باشد.

آدرس مرکز کلینیک دکتر مهدوی نیا 

تهران، فرشته، خیام، نبش تختی دوم، پلاک۳۰/۱
 

امتیاز شما به این پست

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

1 دیدگاه

  1. فرهاد زارع گفت:

    آیا لیزر موهای زائد آقایان توسط خانم انجام میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *