تزریق فیلر
نکات قبل از انچام لیزرمو های زائد

قبل از شروع به لیزر موهای زائد بدن چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

فرم رزرو نوبت و مشاوره تخصصی
آنچه می خوانید:
اشتراک گذاری صفحه
همچنین بخوانید
مرکز تخصصی دکتر مصطفی مهدوی نیا | قبل از شروع به لیزر موهای زائد بدن چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

در این مقاله سعی داریم شما را با مراقبت هایی که قبل از لیزر موهای زائد باید انجام بدهید و نکات قبل از لیزر کل بدن آشنا کنیم. برای کسب بهترین نتیجه از لیزر موهای زائد باید از مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد مطلع باشید و آن ها را رعایت نمایید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد آشنا نماییم. قبل از اولین جلسه ی لیزر موهای زائد خود، باید یک مشاوره ی پزشکی با یکی از تکنسین های لیزر موهای زائد کلینیکی که قصد انجام لیزر در آن را دارید، انجام بدهید. در این جلسه متوجه خواهید شد که لیزر موهای زائد تا چه اندازه برای شما مفید واقع خواهد شد. همچنین در این جلسه با تمامی نکات انجام لیزر درمانی برای حذف موهای زائد، از جمله مزاقبت های قبل و بعد از لیزر موهای زائد آشنا خواهید شد. شما نیز هر سوالی در رابطه با لیزر موهای زائد دارید را باید آماده کنید تا تمامی ابهاماتتتان در رابطه با از بین بردن موهای زائد به روش لیزر از بین برد. هر چند ما نیز در این مقاله سعی کرده ایم اطلاعات جامعی در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم.

آماده شدن برای از بین بردن موهای زائد با لیزر

پس از این که حداقل سن مناسب برای لیزر را گذراندید، باید نکاتی را قبل از آغاز لیزر رعایت نمایید. در ادامه نکات قبل از لیزر کل بدن را به صورت موردی بیان می کنیم:

  1. در ابتدا باید گفت که قبل از انجام لیزر موهای زائد بدن، نباید ناحیه تحت درمان لیزر در معرض نور خورشید قرار بگیرد. البته که در معرض نور خورشید قرار گرفتن اجنتاب ناپذیر خواهد بود، به همین خاطر راه حل این موضوع استفاده از یک لایه کامل کرم ضد آفتاب با SPF 30و یا کرم ضد آفتاب با   SPF 50 است.
  2. شش هفته قبل از لیزر موهای زائد نباید از روش هایی مانند اپیلاسیون و … برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده نمایید. چرا که حفظ ریشه ها و رنگدانه های مو برای انجام لیزر موهای زائد و کسب بهترین نتیجه از آن ضروری می باشد. دقت داشته باشید تراشیدن ناحیه مورد نظر در روز یا شب قبل از لیزر موهای زائد مهم است. چرا که انجام این کار از آسیب رساندن حرارتی لیزر به سطح پوست جلوگیری می کند. و این کار باعث می شود اشعه ی لیزر اجازه ی ورود به فولیکول های مو را به طور مستقیم داشته باشد
  3. از هیچ محصول موضعی که باعث حساسیت به نور می شود (مانند اسیدهای هیدروکسی، اسید سالیسیلیک، رتینول ها و بنزوئیل پراکسید) در نواحی درمان به مدت سه روز قبل از درمان استفاده نکنید. از یک پاک کننده و لوسیون ملایم در مناطق تحت درمان استفاده کنید.
  4. حداقل 14 روز قبل از لیزر موهای زائد از تزریق بوتاکس، تزریق پرکننده های پوست مانند ژل به صورت، لایه برداری شیمیایی یا میکرودرم ابریژن در ناحیه ی درمان خودداری کنید.
  5. هر نواحی درمان باید قبل از درمان به طور کامل تراشیده شود. برای جلوگیری از تحریک، باید حدود 24 ساعت قبل از قرار ملاقات، پاها را تراشید.

در طول انجام لیزر موهای زائد باید به چه نکاتی توجه کرد؟

علاوه بر رعایت نکات قبل از لیزر کل بدن، در طول لیزر موهای زائد رعایت نکاتی در جهت مراقبت برای لیرز موهای زائد بسیار مهم است. از جمله ی مراقبت هایی که در طول لیزر موهای زائد باید آن ها را رعایت کرد می توانیم به این نکته اشاره کنیم که بیمار و هر فرد دیگری در اتاق لیزر برای جلوگیری از خطر آسیب رسیدن به شبکیه چشم نیاز به پوشش محافظتی برای چشم دارند.  البته که دستگاه لیرز الکساندرایت کندلا دارای یک جت هوای سرد است که هنگام لیزر موهای زائد، برای کمتر آسیب دیدن پوست فرد و افزایش راحتی بیمار در جهت نداشتن درد هنگام لیزر، کاربرد های فراوانی دارد. استفاده از بی حس کننده موضعی نیز برای جلوگیری از درد به اختیار خود بیمار ممکن است که در طول لیزر استفاده بشود.  لیزر صورت با دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا بهترین تجربه ای است که افراد برای لیزر صورت می توانند انتخاب نمایند. که انتخاب این دستگاه باعث می شود افراد عوارض کمتری را بعد از لیزر تجربه نمایند.

بعد از لیزر موهای زائد چه مراقبت هایی باید انجام بشود؟

رعایت مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد در کسب بهترین نتیجه از لیزر بسیار مهم می باشد. مراقبت های نادرست پس از درمان، از جمله قرار گرفتن در معرض گرما یا آفتاب بیش از حد ناحیه تحت درمان، ممکن است احتمال ایجاد اسکار، تغییرات رنگدانه و تغییر بافت پوست را افزایش دهد. بدون شک توجه به نکات بعد از لیزر موهای زائد باعث کسب نتیجه ی بهتر و همچنین کاهش عوارض لیزر می شود. بلافاصله پس از لیزر، در ناحیه لیزر امکان به وجود آمدن آریتم (قرمزی و مقداری تورم) در اطراف فولیکول‌ها وجود دارد که شبیه به برآمدگی‌های بزرگ است. حدود 2 یا 3 هفته پس از لیزر موهای زائد، 10 تا 20 درصد از موهای لیزر شده می ریزند. در مرحله ی بهبودی، پوست ناحیه ی لیزر شده باید با دقت مراقبت شود. که در زیر به برخی از این مراقبت ها اشاره می کنیم:

  1. ناحیه لیزر شده روی پوست را خراش و یا مالش ندهید.
  2. اگر پوسته ای روی ناحیه ایجاد شد، بگذارید خود به خود بیفتد.
  3. یک لایه نازک از پماد آلوئه ورا را چندین بار در روز روی ناحیه لیرز مالش دهید تا پوست مرطوب بماند.
  4. در صورت تورم یا پوسته پوسته شدن آن ناحیه را نتراشید.
  5. در صورت ورم کردن، تکه ای یخ را در یک پارچه نرم تمیز گذاشته و بر روی ناحیه لیزر قراردهید.
  6. ناراحتی یا سوزش پوست ممکن است با پاراستامول برطرف شود. از مصرف ایبوپروفن یا آسپرین خودداری کنید زیرا این داروها ممکن است به نور لیزر واکنش نشان دهند.
  7. اگر نیاز به آرایش روی ناحیه ی لیزر شده دارید، باید آن را با ظرافت پاک کنید. مالش بیش از حد می تواند ناحیه تحت درمان را باز کرده و احتمال ایجاد جای زخم را افزایش دهد.
  8. تا دو روز پس از لیزر موهای زائد از ورزش شدید خودداری کنید. البته پیاده روی مانعی ندارد.
  9. از حمام با آب بسیار داغ، دوش گرفتن، حمام بخار یا سونا پرهیز کنید. همچنین به مدت دو یا سه روز در آب قوی کلردار شنا نکنید.
  10. به مدت 24 تا 48 ساعت از کرم های سفید کننده یا محصولات خوشبو کننده استفاده نکنید.
  11. به مدت یک هفته از استفاده از لایه بردار خودداری کنید.
  12. سعی کنید دو تا سه روز از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید.
  13. دستورالعمل های مربوط به تمام داروهای تجویزی خوراکی را که در مشاوره ی لیزر پزشکی به شما پیشنهاد شده است را، دنبال کنید. اگر داروی جدید یا متفاوتی از جمله آنتی بیوتیک مصرف می کنید، حتما به تکنسین لیز راطلاع دهید.
  14. پس از لیزر با پوست کاملاً تمیز، بدون لوسیون، روغن، کرم یا عطر، دوش بگیرید یا حمام کنید.
  15. اصلاح موهای زائد تنها روشی است که در طول درمان با لیزر برای از بین بردن موهای زائد توصیه می شود. و می توانید از آن استفاده نمایید.
  16. اجتناب از گرمای بیش از حد در ناحیه درمان، مانند جکوزی، سونا یا ورزش تا 24 ساعت پس از لیزر موهای زائد ضروری است.
  17. از قرار گرفتن در معرض نور خورشید در ناحیه درمان خودداری کنید و تا دو هفته پس از درمان به هیچ وجه از تخت های برنزه کننده UV استفاده نکنید. از ضد آفتاب با طیف وسیع با SPF 30  یا بالاتر به صورت روزانه استفاده کنید.
  18. از هیچ محصول موضعی که باعث حساسیت به نور می شود (مانند اسیدهای هیدروکسی، اسید سالیسیلیک، رتینول ها و بنزوئیل پراکسید) در نواحی درمان تا سه روز پس از لیزر استفاده نکنید. از یک پاک کننده و لوسیون ملایم در مناطق تحت درمان استفاده کنید.

در کنار رعایت تمامی این نکات اگر علائم عفونتی مانند چرک، حساسیت یا تب دارید، با کلینیکی که در آن لیزر موهای زائد انجام داده اید، تماس بگیرید. البته که دستورالعمل های مراقبت از پوست پس از درمان را برای جلوگیری از هر گونه عارضه ای باید رعایت کنید. همان طور که می دانید استفاده از دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا میزان عوارض را به حد بسیاری کاهش می دهد.

 

مراقبت های لازم برای لیزر موهای زائد قبل از شروع به لیزر

آیا می توان قبل از لیزر، موهای زائد را اصلاح یا اپیلاسیون کرد؟

بله، این امکان وجود دارد. قبل از لیزر، ناحیه ای که قصد لیزر آن را دارید را باید کاملاً بتراشید. برای جلوگیری از تحریک، باید حدود 24 ساعت قبل از جلسه ی لیزر، ناحیه ای که قصد لیزر آن را دارید را بتراشید. از اپیلاسیون، موچین، مواد شیمیایی بین لیزر درمانی به هیچ وجه استفاده نکنید. از آنجایی که لیزر ریشه ی موهای زائد را هدف قرار می دهد، برای موثر بودن درمان باید در هنگام لیزر ریشه ی موهای زائد وجود داشته باشد. اصلاح تنها روشی است که در طول درمان توصیه می شود.

در طول جلسه ی لیزر موهای زائد چه انتظاری باید داشت؟

پس از مشاوره ی لیزر موهای زائد، اگر تشخیص داده شد که شما کاندید مناسبی هستید، فرایند لیزر موهای زائد آغاز می شود. تکنسین در طول جلسه ی لیزر با پرسیدن چند سوال مرتبط در مورد سابقه سلامت اخیر شما شروع می کند تا اطمینان حاصل کند که هیچ گونه منع مصرفی برای درمان وجود ندارد. همچنین در مورد خواسته های درمانی شما صحبت خواهد شد که در آن زمان می توانید به طور خاص می توانید نکات را به تکنسین اطلاع دهید. به عنوان مثال حتی می توانید از وسایلی چون یک مداد سفید یک بار مصرف استفاده کنید تا محل دقیق لیزر را مشخص کنید که از کجا لیزر کردن آغاز شود و تا کجا ادامه یابد. هدف از این کار این است که تکنسین لیزر متوجه بشود شما دقیقا دوست دارید، کدام ناحیه از بدنتان را لیزر کنید. پس از مشخص شدن ناحیه ی لیزر، آن قسمت از پوست برای لیزر پاکسازی و آماده می شود. همچنین تکنسین لیزر در طول فرایند لیزر کردن با شما صحبت می کند تا بتوانید تمامی نکات را به وی متذکر بشوید. همچنین به این نکته توجه کنید که هنگام دریافت لیزر موهای زائد، باید از عینک محافظ استفاده کنید. ممکن است با استفاده از عینک محافظ هم همچنان بتوانید فلاش نور را ببینید، اما چشمان شما در این صورت کاملاً پوشیده خواهد شد و در مقابل اشعه ی لیزر کاملا در امان است. تکنسین های لیزر نیز از عینک محافظ استفاده می کنند. در طول درمان، تمام قسمت هایی از بدن که لیزر نمی شود، باید با لباس از پوشانده بشوند. فقط نواحی که قصد لیزر آن ها را داریم، باید در معرض دید قرار بگیرند.

عوارض مرسوم لیزر کردن موهای زائد کدام اند؟

بروز قرمزی و تورم در ناحیه ی درمان پس از لیزر موهای زائد کل بدن طبیعی است. این ممکن است برای چند روز ادامه داشته باشد. در ناحیه ی تحت درمان ممکن است تا چند ساعت پس از درمان عوارضی مانند سوختگی با تیغ یا آفتاب سوختگی احساس شود. در این صورت ممکن است که استفاده از هیدروکورتیزون بدون نسخه یا آلوئه ورا برای کاهش قرمزی و تحریک شدگی پوست استفاده شود.

چه مدت پس از لیزر موهای زائد به طور کامل از بین می رود؟

موهای ناحیه تحت درمان معمولاً در طی دو هفته به آرامی می ریزند. تکه تکه شدن رشد مو طبیعی است و با اتمام سری درمان لیزر موهای زائد شما از بین می رود.

برای از بین بردن موهای زائد به چند جلسه لیزر درمانی نیاز می باشد؟

تعداد جلسات لیزر موهای زائد برای هر فرد متفاوت است. اما به طور متوسط ​​5-8 جلسه لیزر برای از بین بردن موهای زائد، کافی می باشد. اگرچه به دلیل متغیرهای متعدد نمی توان به طور قطعی اعلام کرد که چه تعداد جلسه ی لیزر لازم می باشد. انجام چندین درمان در فواصل 4 تا 10 هفته ای برای به دست آوردن بهترین نتیجه ضروری است. برنامه های درمان نامنظم و فواصل طولانی بین درمان ها ممکن است اثربخشی لیزر موهای زائد را کاهش دهد.

آیا نتایج حاصل از لیزر موهای زائد دائمی است؟

باید گفت که استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد، دارای تاییدیه FDA  برای کاهش دائمی موهای زائد در هر نقطه از صورت یا بدن است. تا پوست ناحیه ی لیزر شده صاف و خالی از هر موی زائدی بشود. برخی از فولیکول های مو تنها با تغییرات در سطح هورمون تحریک می شوند. درمان های لیزر موهای زائد از رشد موهای جدید در آن فولیکول ها جلوگیری نمی کند. به همین خاطر ممکن است بیماران رشد مجدد موهای زائد را بعد از لیزر به دلایل مختلفی مانند تغییرات هورمونی، بارداری، افزایش سن و … تجربه کنند. البته رعایت نکات قبل از لیزر کل بدن و مراقبت های بعد از لیزر در این میزان ماندگاری نتایج لیزر بسیار تاثیر گذار می باشد.

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

در حالی که میزان تحمل درد هر فرد متفاوت است، اکثر مراجعین انجام لیزر را دردناک نمی دانند. بدون شک دستگاه های لیزری که مجهز به DCD (دستگاه خنک کننده دینامیک) هستند، درمان را راحت تر و ایمن تر از سایر لیزرها برای پوست می کنند. همچنین این که سایز دستگاه لیزر بزرگ باشد نیز بر این موضوع که میزان درد لیزر کم تر باشد، تاثیر دارد. چرا که در این صورت فرایند از بین بردن موهای زائد با  لیزر بسیار سریع تر انجام می شود. البته که با رعایت نکات قبل از لیزر کل بدن، میزان این عوارض تا حد بسیاری کاهش می یابد.

موهای زائد چه نواحی از صورت یا بدن را نمی توان با لیزر از بین برد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت کهموهای زائد تمام نواحی صورت یا بدن را می توان با لیزر درمانی از بین برد. البته که قبل از آغاز فرایند لیزر باید به این نکته توجه نمایید که مناسب ترین دستگاه لیزر را متناسب با پوست و شرایط بدنیتان انتخاب نمایید.

درمان موهای زائد در کلینیک زیبایی دکتر مهدوی نیا با دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا

در کلینیک زیبایی دکتر مهدوی نیا می توانید پس از مشاوره با تکنسین های لیزر، اقدام به لیزر موهای زائد خود با دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا نمایید. همان طور که می دانید نیز دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا یکی از بعترین دستگاه های لیزر با کم ترین عوارض است که استفاده از آن تجربه ی بسیار عالی از استفاده از لیز را برایتان به ارمغان می آورد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سایر پست ها
تزریق فیلر لب برای خانمی که روی تخت کلینیک دراز کشیده است.
تزریق بوتاکس به صورت یک زیباجو
برند فیلر
هزینه فیلر بینی