تزریق فیلر

مقايسه انواع روش هاي از بين بردن موهاي زائد بیکینی

فرم رزرو نوبت و مشاوره تخصصی
آنچه می خوانید:
اشتراک گذاری صفحه
همچنین بخوانید
مرکز تخصصی دکتر مصطفی مهدوی نیا | مقايسه انواع روش هاي از بين بردن موهاي زائد بیکینی

روش های از بین بردن موهای بیکینی بسیار مورد توجه همه است چرا که این ناحیه جز نواحی مهم  و حساس بدن است و در صورت اشتباه، ما را با عوارض زیادی مواجه می کند. در واقع همه ما موهای زائدی داریم که دنبال خلاص شدن از دست‌شان هستیم. ناحیه تناسلی و در واقع بیکینی با موهای پوشیده شده که علاوه بر زائد بودن باعث تعریق هم میشوند و همچنین ممکن است در روابط جنسی نیز اثر نامطلوب و منفی بگذارند. راه‌های زیادی برای حذف این موهای زائد وجود دارد که در این مقاله ما قصد داریم این راهها را بررسی و با هم مقایسه‌ کنیم تا بتوانیم بهترین روش های از بین بردن موهای بیکینی را انتخاب کنیم.

[irp posts=”10964″ name=”لیزر موهای زائد بیکینی”]

روش های از بین بردن موهای بیکینی مانند شیو کردن (تیغ زدن) ، کندن موها با موچین یا اپیلیدی ، وکس کردن (موم) ، کرم های موبر، الکترولیز و لیزر موهای زائد همه راه حل‌هایی برای از بین بردن موهای زائد هستند.
اما هیچ کدام نمی‌توانند با نتایج طولانی مدت و مطمئن لیزر رقابت کنند . علاوه بر آن ،از بین بردن موهای زائد با لیزر یک روش درمانی رایج برای تمامی نقاط بدن است و ناحیه تناسلی را نیز شامل می شود لیزر موهای زائد در ناحیه تناسلی درمانی رایج است و همچنین روشی جدی و ایمن است که شامل استفاده از یک موج قدرتمند لیزر است که انرژی آن مستقیما بر روی فولیکول‌های مو وارد می‌شود.
در ادامه به جزئیات بیشتر در این زمینه می پردازیم.

روش های از بین بردن موهای بیکینیراه های حذف موهای زائد

راه‌های حذف موهای زائد را می‌توانیم به طور کلی به دو دسته‌ تقسیم کنیم:

  • اپیلاسیون
    اپیلاسیون به روشهایی گفته می‌شود که با تخریب فولیکول های مو، به طور دائمی موهای زائد را حذف می‌کند.
    ( البته در کشور ما اپیلاسیون به طور رایج و به صورت اشتباه به روشی گفته می شود که در آن برای حذف موهای زائد از موم یا وکس استفاده می‌کنند که روشی موقت می باشد) روش‌های اپیلاسیون شامل لیزر موهای زائد و الکترولیز می باشند.
  • دپیلاسیون
    دپیلاسیون به روش‌هایی گفته می‌شود که به طور موقت موهای زائد را حذف می‌کنند. این روش‌ها تاثیری روی فولیکول موها ندارند و تنها روی ساقه‌ مو اثر می‌گذارند. مانند شیو کردن، موم یا وکس، کرم‌های موبر و..

روش های از بین بردن موهای بیکینی

در اینجا ما روش های از بین بردن موهای بیکینی را بررسی میکنیم تا بتوانیم بهترین روش را انتخاب کنیم.

کندن موها با اپیلیدی یا موچین

مو را به صورت دسته ای یا تکی از فولیکول مو بیرون می کشد.در این روش خونرسانی در موها تحریک می شود و رشد موها سرعت می گیرد و موها ممکن است در چند هفته رشد کنند همچنین می توانند جای فولیکول موها را تغییر داده و جهت رشد مو را عوض کنند قابل ذکر است که روش موقتی برای حذف موهای زائد بیکینی می باشد ولی از نظر اقتصادی روشی مقرون به صرفه است.

وکس کردن (موم سرد و گرم)

در این روش تعداد زیادی مو به صورت یکباره از فولیکول بیرون کشیده می شوند و همچون کندن موها با افزایش خونرسانی رشد سریع مو رو موجب می شود و جابجایی فولیکول و تغییر جهت رشد مو در این روش هم دور از انتظار نیست. ردشی موقتی است و از هزینه ای متوسط برخوردار است.

کرم های موبر

در این روش قسمت هایی از مو که در بالای پوست است به وسیله مواد شیمیایی تجزیه و کنده می شود. این روش باعث تسریع در رشد مو نمی شود ولی عمر کوتاه 2 تا 4 روزه دارد و در مواردی باعث تحریک پوست هم می شود. این روش هم موقتی بوده و از نظر اقتصادی هزینه متوسطی را دارد.

شیو کردن

قطع کردن ساقه مو در بالای پوست است. طی دوره کوتاه 1 تا 3 روز موها رشد میکنند و بدلیل قطع شدن ساقه مو، موهای رشد کرده ضخیم تر به چشم می آید. این روش آسیب به پوست را میتواند بدنبال داشته باشد همچنبن در بلند مدت پوست را دچار مشکلاتی میکند که شایع ترینشان قرمزی و جوش است.این روش باعث رشد بیشتر مو نمی شود، موقتی بوده و هزینه متوسطی را داراست.

شیو کردنالکترولیز

فولیکول مو توسط جریان الکتریکی آسیب میبیند. باعث حذف موهای زائد می شود ولی دوره درمانی حدود 1 سال دارد و ممکن است بیشتر هم طول بکشد. این روش از روشهای دائمی می باشد ولی با توجه به هزینه های بالا و طول درمان طولانی که دارد مقرون به صرفه نیست.
و اما بهترین روش

لیزر موهای زائد

لیزر بیکینی یکی از روش­ های لیزر موهای زائد بدن است که سال­ها در سراسر جهان انجام می­ شود و در بین بانوان طرفداران زیادی دارد و به دلیل نداشتن درد و اثر بلند مدت آن دارای محبوبیت است.

[irp posts=”11395″ name=”لیزر موهای زائد بدن”]

روش های از بین بردن موهای بیکینی زیادند اما لیزر مستقیما روی فولیکول مو تاثیر میگذارد و موجب از بین رفتن آن می شود. حدود 85 تا 90 درصد از موهای زائد را برای همیشه از بین می برد دوره درمان کوتاه دارد. موهای زائد ناحیه تناسلی را درطی دوره 4 تا 6 جلسه در فواصل زمانی حدود 4 تا 6 هفته ای از بین می برد. روشی مطمئن است با ایمنی بالا و موثر است. با وجود اینکه هزینه این روش از روشهای دیگر بیشتر است ولی با توجه به اثر دائمی و کوتاه بودن دوره درمان نسبت به روشهای دائم حذف موهای زائد، و در مجموع بین تمامی روشهای حذف موهای زائد ناحیه تناسلی به صرفه و بهترین روش محسوب می شود.

 

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سایر پست ها
تزریق فیلر لب برای خانمی که روی تخت کلینیک دراز کشیده است.
تزریق بوتاکس به صورت یک زیباجو
برند فیلر
هزینه فیلر بینی