تزریق ژل روی دست

مرکز تخصصی پوست و مو دکتر مصطفی مهدوی نیا 

در کلینیک زیبایی مهدوی نیا، ما مشتاق هستیم که روش تخصصی خود را که به نام تزریق ژل روی دست شناخته می شود، معرفی کنیم. این درمان پیشرفته برای جوان سازی و بهبود ظاهر دست ها طراحی شده است و به شما کمک می کند پوستی صاف تر، جوان تر و شاداب تر داشته باشید.

دکتر مصطفی مهدوی نیا کیست؟

021-22654580-85

برای دریافت نوبت تماس بگیرید

تهران – ولیعصر- بالاتر از چهارراه پارک وی- بعد از خیابان فرشته- خیابان خیام قبل از تقاطع نصیبی- سمت راست- پلاک ۳۰/۱

افراد زیادی همواره از داشتن دست های لاغر و استخوانی خود ناراضی بوده و به دلیل اینکه دست ها جزء اندام هایی هستند که در اکثر مواقع خارج از پوشش لباس و به طور واضح در دید عموم است. استخوانی بودن آن ممکن است باعث شرمساری و خجالت شخص شود و به همین علت قصد انجام تزریق ژل برای دست یابی به دست های توپر تر و تپل تری هستند. حتی ممکن است این افراد در انجام دادن کارهای روزمره خود دچار مشکل شوند و برای انجام بسیاری از کار ها به کمک اطرافیان نیاز داشته باشند.

با افزایش سن، علائم پیری کم کم در سراسر بدن ما ظاهر می‌شود. این علائم به ویژه در نواحی مانند صورت، گردن و دست‌ها، بیشتر از هر جای دیگری خود را نشان می‌دهد. با گذشت زمان، دست‌ها هیدراتاسیون و حجم طبیعی خود را از دست می‌دهند . پوست دست‌ها نازکتر می‌شود و چربی زیر پوست تحلیل می‌رود. دلیل تغییرات ظاهری پوست ناشی از عوامل طبیعی (ژنتیک و سالخوردگی) و یا عوامل محیطی( آفتاب، مصرف دخانیات، استرس و کار کردن) است. در این حالت دست‌ها دیگر شاداب و جوان به نظر نمی‌رسند و ظاهر آن‌ها پیرتر به نظر می‌رسد. این امر برای بسیاری از افراد حالت خوشایندی ندارد. یکی از رایج‌ترین و معروف‌ترین روش‌های جوانسازی دست ها، تزریق فیلر به پشت دست است.

دلایل تزریق ژل روی دست 

استخوانی بودن دست ها علاوه بر ایجاد ظاهر نامناسب برای افراد، مشکلات بسیاری همچون ضعف در انجام کار های نسبتا سنگین، ناتوانی یا کم توانی در بلند کردن اجسام و بسیاری از مشکلات این چنینی را به وجود آورده است. امروزه مراجعین محترم می توانند با مراجعه به مرکز فوق تخصصی پوست و مو دکتر مهدوی نیا و با بهره مندی از پزشکان ماهر با استفاده از روش های نوین مانند تزریق ژل روی دست، با این مشکلات خداحافظی کنند و همچنین ظاهر زیبا و جذاب را به دست های خود بازگردانند.

تزریق فیلر پشت دست، روشی ایمن و بدون‌خطر با نتیجه عالی است. در این روش پزشک متخصص پس از بررسی پوست دست بیمار و مشاهده میزان تحلیل چربی پوست، با تزریق فیلر معتبر و استاندارد، نواحی از دست رفته و آسیب دیده پشت دست را پر می‌کند. مراحل تزریق فیلر به پشت دست عبارتست از:

  1. مرحله اول:
    مشاوره با پزشک متخصص برای بررسی شرایط پوست، بررسی کامل سوابق بیماری و وضعیت سلامتی مراجع، انتخاب فیلر مناسب، تعیین میزان فیلر مورد نیاز برای تزریق وتعیین وقت و… است.
  2. مرحله دوم:
    در این مرحله، برای کاهش درد هنگام تزریق و بهبود روند کار، پشت دست‌ها را با استفاده از بی‌حسی موضعی، بی حس می‌کنند.
  3. مرحله سوم:
    در این مرحله، پشت دست‌ها پس از بی‌حسی با استفاده از مواد ضدعفونی و استریل  و دریک محیط سالم و استریل شده برای تزریق آماده می‌شوند.
  4. مرحله چهارم:
    در این مرحله، پزشک با دقت و حساسیت بالا، فیلر را به وسیله سوزن‌های نازک به نقاط مشخص شده تزریق می‌کند.
  5. مرحله پنجم:
    در آخرین مرحله پزشک با مهارت خاصی محل تزریق را ماساژ می‌دهد، تا فیلر به طور منظم و طبیعی زیر پوست قرار بگیرد.

تزریق فیلر به پشت دست طی یک جلسه و حدودا 45 الی 60 دقیقه انجام می‌شود. فیلرها عوارض جانبی ناچیزی دارند. عوارض ناشی از تزریق فیلر به پشت دست معمولا شامل قرمزی و التهاب و یا کبودی و تورم در ناحیه تزریق است. این عوارض کوتاه مدت بوده و معمولا در چند روز اولیه بعد از تزریق به طور کامل رفع می‌شوند. برای به حداقل رساندن عوارض ناشی از تزریق فیلر دست، سعی کنید تمام دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی قبل و بعد از تزریق فیلر را جدی بگیرید. همچنین برای اینکه تزریق موفقی داشته باشید و به نتیجه مطلوب برسید، حتما به مراکز درمانی معتبر مراجعه کنید. نوع فیلر تزریق شده و مهارت پزشک، هم در کسب نتیجه مطلوب تاثیر دارد، هم در ماندگاری اثرات تزریق موثر است. ماندگاری فیلرها بسته به نوع فیلر معمولا 6 الی 18 ماه است. با تزریق مجدد می‌توان اثرات آن را طولانی‌تر هم کرد.

موارد منع فیلر به پشت دست

تزریق فیلر به پشت دست‌، نوعی درمان زیبایی غیر تهاجمی است. در این روش از فیلر برای جوانسازی پوست دست استفاده می‌کنند. فیلر به پشت دست حجم می‌دهد و چین و چروک را بهبود می‌بخشد و حالت رگ‌نما و استخوانی دست را از بین می‌برند. فیلرها دست را شاداب و صاف می‌کنند و باعث می‌شوند فرد احساس بهتری داشته باشد و اعتماد بنفس از دست رفته فرد را به او باز می‌گردانند.

ماده اصلی فیلر‌ها، یا بر پایه هیالورونیک اسید است که یک ماده زیست سازگار است و به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد و یا بر پایه هیدروکسی‌لاپاتیت کلسیم است. این یک ماده مصنوعی شبیه به ساختار طبیعی استخوان است که هر دو ماده با بدن انسان سازگار هستند. فیلرها معمولا ایمن و بدون خطر هستند و عوارض جانبی ناچیزی دارند. با این حال استفاده از فیلر برای جوانسازی دست، برای برخی از افراد محدودیت‌هایی دارد. این محدودیت‌ها شامل افرادی است که دچار اختلالات خونریزی یا حساسیت و آلرژی هستند. به طور کلی، افرادی که از تزریق فیلر به پشت دست منع شده‌اند، عبارتند از:

  • کسانی که مبتلا به بیماری‌ها و حساسیت های پوستی هستند.
  • کسانی که به دلیل داشتن بیماری‌های قلبی تحت درمان هستند و دارو مصرف می‌کنند.
  • کسانی که مبتلا به بیماری های خودایمنی مانند سندروم نفروتیک هستند.
  • کسانی که دچار بیماری‌هایی مانند لوپوس، روماتیسم هستند.
  • کسانی که دچار آلرزی تنفسی و یا آسم هستند.
  • کسانی که بدنشان به برخی ترکیبات شیمایی حساسیت  شدید دارد.
  • کسانی که داروهای رقیق کننده مانند وارفارین و آسپرین استفاده می‌کنند.
  • کسانی که دچار عفونت باکتریایی چوستی و یا تبخال هستند.
  • زنان در دوران بارداری و شیردهی.
  • افراد زیر ۱۸ سال.

هزینه تزریق ژل به دست

زیبایی دست‌ها  تاثیر بسیار زیادی روی اعتماد بنفس افراد دارد. داشتن دست‌های جوان و زیبا باعث می‌شود افراد نسبت به خودشان حس بهتری داشته باشند. همان اندازه که داشتن دست‌هایی با پوست شاداب و جوان دارای تاثیر مثبت در روحیه فرد است. ظاهر چروکیده و استخوانی و رگ‌نمای دست برای افراد ناخوشایند است .تغییرات پوست دست‌ها در اثر عوامل مختلفی‌ مانند کهولت سن، در معرض آفتاب بودن برای طولانی مدت، کمبود ویتامین‌ها، کار کردن و فعالیت‌های یدی، مصرف سیگار، لاغری در اثر بیماری و یا گرفتن رژیم‌های غدایی سخت، مصرف بعضی داروهای خاص و… اتفاق ‌می‌افتد. بسیاری از افراد برای اینکه دست‌هایشان به حالت اولیه خود بازگردد از روش‌های جوانسازی پوست دست استفاده می‌کنند. یکی از بهترین روش‌ها تزریق ژل به پشت دست است. ژل ها پوست دست را صاف و زیبا می‌کنند و با پر کردن قسمت‌‌های از دست رفته بافت دست، ظاهری یکدست و شاداب به پوست دست‌ها می‌دهند. یکی از موارد قابل توجه، در روش تزریق ژل به دست، هزینه تزریق ژل است. هزینه تزریق به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهمترین عوامل تاثیرگذار در هزینه تزریق ژل عبارتند از:

  • مقدار ژل تزریق شده
  • تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان
  • مرکز درمانی انجام تزریق
  • مهارت پزشک متخصص
  • نوع ژل تزریق شده

در جدول زیر می‌توانید اطلاعات کاملتری را در رابطه با قیمت انواع ژل مشاهده کنید.

مارک ژل

هزینه (یک سی سی)

ژل رووفیل

1 میلیون و 500 هزارتومان

ژل نورامیس

2 میلیون و 800 هزار تومان

ژل روانسی

3 میلیون و 300 هزارتومان

ژل الاکسین

4 میلیون و300 هزر تومان

ژل الانسه

4 میلیون و 500 هزار توان

 ویژگی ها و مزایای تزریق ژل روی دست ها

رفع استخوانی بودن و لاغری دست ها می باشد. برای انجام عمل تزریق ژل به دست، شما نیاز به مشاوره هایی پیش از این عمل دارید تا ببینید نتیجه دهی مطلوب را خواهید داشت یا نه. پزشک متخصص با انتخاب صحیح نوع ژل و روش های درمانی، با بهره گیری از به روز ترین متد های روز دنیا قادر خواهد بود تا با انجام عمل تزریق ژل به پشت دست شما این مشکل را برای شما رفع کند تا پس از طی کامل طول درمان خود با کاهش درد در دست ها و همچنین ظاهری متفاوت رو به رو شوید.

انتخاب محل تزریق ژل با توجه به مناطقی که درد در آنها بیشتر است یا محل قرار گرفتن تاندون های دست توسط پزشک متخصص صورت می گیرد تا علاوه بر رفع مشکل فرد مراجعه کننده، آسیبی به سایر بافت های بدن او وارد نشود. استفاده از روش تزریق ژل به دست ها برای کسانی که بسیار سخت وزن اضافه می کنند و یا به افزایش وزن نیز دست ها تغییر چندانی نمی کنند.

می توانند از از تزریق ژل استفاده کنند. حتی این دسته از افراد به دلیل ظاهر نه چندان خوب و دلچسب دست های خود نمی توانند با لذت و خوشحالی از لباس های آستین کوتاه استفاده کنند و اکثر اوقات برای حضور در جامعه از لباس های آستین بلند برای پوشش ظاهر دست ها استفاده می کنند. این دسته از افراد که دارای دست های استخوانی و لاغری هستند، می توانند با مراجعه به نزد پزشک متخصص و تزریق ژل به دست های خود، دیگر از شر ظاهر زشت و زننده دست های خود خلاص شوند. و پس از آن با اعتماد به نفس بیشتری در اجتماع حضور داشته و خیال آسوده دست های خود را بدون پوشش آزاد بگذارند.

توصیه های بعد از تزریق ژل 

بعد از تزریق ژل ، مقداری تورم و کبودی در اطراف ناحیه مورد تزریق ایجاد می شود که طبیعی بوده و با گذشت زمان رفع خواهد شد.

  1. برای ایجاد تسریع در از بین بردن ورم صورت بعد از تزریق ژل ، در 3 روز ابتدایی بعد از تزریق ژل از کمپرس آب سرد و در 3 روز بعدی از کمپرس آب گرم استفاده نمایید.
  2. از خوردن غذاهای پرادویه و فلفلی بپرهیزید.
  3. از ماساژ دادن نقاطی که در آن ها تزریق ژل انجام شده است، جداً خودداری کنید.
  4. تا برطرف شدن کامل کبودی و تورم، از به کار بردن گرما در نقاط مورد نظر اجتناب نمایید.
  5. آفتاب گرفتن، استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی باعث گر گرفتگی صورت می گردد، ازمصرف دخانیات و مشروبات الکلی و گرفتن آفتاب بپرهیزید.
  6. پس از تزریق ژل استراحت مطلق نکرده و به آرامی راه بروید.
  7. به مدت 3 هفته از استحمام طولانی خودداری نمایید.

تزریق ژل روی دست چه کاربردی در زیبایی شما دارد؟

تزریق ژل روی دست برای جوانسازی پوست پشت دست از سوی سازمان FDA تایید شده است. از این روش می‌توان برای موارد زیر استفاده کرد:

  1. حجم‌دهی و اصلاح کانتور دست
  2. درمان افتادگی و فرورفتگی‌های رگ های دست
  3. رفع چین و چروک‌های مختلف از جمله خطوط روی دست
  4. افزایش اندازه، بهبود شکل و تقارن لب ها
  5. افزایش حجم و زیباسازی شکل گونه‌ها
  6. جوانسازی و حجم‌دهی به پشت دست

آیا تزریق ژل بدون عوارض است؟

بله. یکی از مهم‌ترین نکاتی که قبل از تزریق ژل باید بدانید این است که این روش از ایمن‌ترین شیوه‌های جوانسازی و زیبایی به شمار می‌آید. البته نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

محصولات و فرآورده‌های زیادی تحت عنوان حجم‌ دهنده‌ی پوستی (Dermal fillers) یا ژل وجود دارد که همه مورد تایید سازمان FDA نیستند. این‌ها خطرات و عوارض بیشتری دارند. در مرکز تخصصی دکتر مهدوی نیا تنها از محصولاتی استفاده می‌کنیم که مورد تایید FDA و وزارت بهداشت باشد.

برای تزریق ژل از سوزن‌های بسیار کوچکی استفاده می‌کنیم و در محل تحت درمان برش یا زخمی ایجاد نمی‌شود.

تزریق ژل دوره‌ی نقاهت یا بهبودی ندارد. بلافاصله بعد از اتمام جلسه‌ی درمانی می‌توانید به کارهای روزمره مشغول شوید یا به محل کار بروید.

نتایج تزریق ژل روی دست

نتایج تزریق ژل روی دست معمولاً بلافاصله بعد از جلسه‌ی درمانی قابل مشاهده است. طی ۲ تا ۴ هفته بعد، وضعیت پوست به تدریج بهتر می‌شود.

میزان ماندگاری تزریق ژل دست

پایداری نتایج به شرایط خود بیمار و همچنین محصول استفاده شده بستگی دارد. برخی از ژل‌ها بسیار کوتاه اثرند (مثل ژل‌های کلاژنی)، برخی ماندگاری متوسطی دارند (مثل ژل‌های هیالورونیک اسید) و برخی هم دائمی هستند (مثل ژل‌های مصنوعی) به طور کلی ژل‌ها بین ۹ تا ۱۸ ماه ماندگاری دارد.

آیا تزریق ژل روی دست برای شما مناسب است؟

گفتیم که تزریق ژل روی دست یکی از بهترین راه‌های جوانسازی دست است؛ اما باید در نظر داشته باشید که شاید یک روش دیگر برای شما موثرتر باشد. روش‌های زیادی برای جوانسازی و زیباسازی پوست وجود دارد که همه مزایا و معایب خود را دارند.

روش‌های غیرتهاجمی مانند هایفوتراپی یا اندولیفت و روش‌های تزریقی مانند تزریق چربی و بوتاکس از جمله‌ی این موارد هستند.

مراقبت‌های قبل از تزریق ژل روی دست

بعد از این که تصمیم به تزریق ژل گرفتید، باید با پر کردن فرم درخواست ویزیت برای مشاوره با پزشک متخصص وقت بگیرید.

در جلسه‌ی مشاوره، پزشک مراحل و مراقبت‌های بعد از تزریق ژل را به طور کامل توضیح می‌دهد. اگر سوالی داشته باشید، می‌توانید در همان جلسه از پزشک بپرسید. معاینه‌ی دقیق و دریافت سوابق پزشکی از موارد دیگری هستند که در جلسه‌ی مشاوره انجام می‌شوند.

قبل از تزریق ژل باید موارد زیر را رعایت کنید که در کلینیک‌ هم به شما توضیح داده خواهد شد:

۱. حداقل ۱۰ روز قبل از تزریق ژل روی دست از مصرف آسپیرین، داروهای ضد التهابی (مانند ایبوپروفن، ژلوفن و ادویل)، روغن ماهی، ویتامین E و هرگونه ویتامین یا دارویی که باعث افزایش احتمال خونریزی در شما می‌شود، پرهیز کنید.

۲. حتماً داروهای مصرفی (درمانی، ویتامینی یا گیاهی) خود را با پزشک چک کنید تا خدایی نکرده عارضه‌ای برایتان پیش نیاید.

۳. حداقل تا ۲۴ ساعت قبل از تزریق ژل نوشیدنی‌های الکلی مصرف نکنید. الکل باعث افزایش احتمال خونریزی و کبودی می‌شود.

۴. تا ۲ هفته قبل از تزریق ژل درمان‌های دندانی (شامل جرم‌گیری) انجام ندهید.

۵. در روز جلسه‌ی تزریق، با دست صورتی پاک به کلینیک مراجعه کنید. از لوازم آرایشی و کرم‌های مرطوب کننده استفاده نکنید.

۶. قبل از تزریق ژل غذایی سبک بخورید.

۷. بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از تزریق ژل امکان کبودی یا تورم وجود دارد. طوری برنامه ریزی کنید که فعالیت‌های ورزشی نداشته و در رویدادهای خاصی شرکت نکنید.

۸. اگر سابقه‌ی تبخال زدن (ابتلا به ویروس هرپس سیمپلکس) دارید، حتماً در جلسه‌ی مشاوره به پزشک بگویید. ممکن است برای پیشگیری از تبخال نیاز باشد که دارویی مصرف کنید. معمولاً تزریق ژل باعث تبخال نمی‌شود، ولی همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

آيا تزریق ژل روی دست درد دارد؟

تزریق ژل درد ندارد ولی برای پیشگیری از هرگونه درد یا ناراحتی، می‌توانید یک ساعت قبل از مراجعه به مرکز استامینوفن مصرف کنید.

کاندیدای نامناسب تزریق ژل

در صورتی که هرکدام از موارد زیر در مورد شما صدق می‌کند، کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل نیستید:

  • عفونت پوستی فعال روی دست در نزدیکی محل تزریق
  • حساسیت یا آلرژی به ژل‌های تزریقی یا لیدوکائین
  • بارداری یا شیردهی

نکات ضروری قبل از تزریق ژل دست

  1. از تزریق ژل نباید به صورت همزمان با روش‌های جوانسازی لیزری (مثل اندولیفت یا هایفوتراپی) در یک محل استفاده کرد.
  2. افرادی که از بیماری‌های خود ایمنی رنج می‌برند بهتر است تزریق ژل انجام ندهند.
  3. ورزشکاران حرفه‌ای باید در نظر داشته باشند که تزریق ژل ممکن است تست دوپینگ را مثبت کند.

مراقبت های بعد از تزریق ژل روی دست

نحوه خوابیدن بعد از تزریق 

پس از اتمام تزریق به هنگام خواب، استراحت و دراز کشیدن با استفاده از چند بالش سر خود را بالا تر از حد معمول قرار دهید. توجه داشته باشید که به روی صورت یا به پهلو نخوابید و تنها به صورت طاقباز دراز بکشید.

ورزش کردن بعد ژل دست

انجام فعالیت های سنگین روزمره یا ورزشی در روز درمان مجاز نمی باشد. پس از 24 ساعت می توانید به تدریج به فعالیت های خود بپردازید و استحمام کنید. البته توجه داشته باشید که از رفتن به حمام با آب داغ خودداری کنید.

کبودی و تورم در محل تزریق ژل 

در صورتی که بعد از تزریق متوجه هرگونه برآمدگی، توده کوچک ، جای سوزن، درد و تورم شدید ، جای نگرانی نیست و امری طبیعی می باشد. این عوارض بعد از چند ساعت برطرف می شوند. اما توجه داشته باشید که تا 5 ساعت پس از تزریق ژل به صورت، از لوازم آرایشی به منظور پوشاندن جای کبودی ها استفاده نکنید.

همچنین وجود عدم تناسب میان اجزای صورت شما معمولا به دلیل تورم ناشی از درمان بوده و به تدریج برطرف می شود.

شما می توانید برای کاهش تورم و کبودی صورت خود از کمپرس یخ استفاده کنید. توصیه می شود استفاده از کمپرس یخ را به محض اتمام درمان شروع کنید و تا 48 ساعت بعد نیز مورد استفاده قرار دهید.

زمانی که احساس کردید تورم صورت شما زیاد است از دارو هایی که پزشک تجویز نموده استفاده کنید. البته از مصرف خودسر دارو های منعقد کننده خون پرهیز نمایید تا از افزایش ریسک کبودی جلوگیری شود.

مصرف مشروبات الکلی حین و بعد از تزریق ژل 

تا سه روز پس از تزریق ژل به روی دست از مصرف هرگونه نوشیدنی های حاوی الکل خودداری نمایید و حتما با دکتر متخصص خود مشورت کنید.

 در معرض آفتاب و گرما قرار گرفتن دست ها

تا جای ممکن سعی کنید که در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار نگیرید اما در صورت لزوم حتما از کرم های ضدآفتاب و کلاه های آفتابی استفاده کنید.

ماندگاری تزریق ژل روی دست ها

بنا به دلایلی مانند عوامل ژنتیک، افزایش سن و یا ایجاد آسیبهایی مانند جراحی‌ها، سوختگی‌ها، تصادفات و … ، ممکن است قسمتی از صورت یا بدن، حجم خود را از دست بدهد؛ که در این شرایط برای حجم دهی و اصلاح چین و چروک‌ها از تزریق ژل به عنوان روشی کم عارضه و با نتایج آنی استفاده می‌شود. چون هیالورونیک اسید به طور طبیعی در ساختار پوست ما وجود دارد؛ در نتیجه احتمال ایجاد عارضه آن بسیار کم است و در نهایت در صورت تزریق ژل ممکن است عوارضی مانند ورم و یا کبودی مختصر ایجاد شود.

۱.نوع ژل تزریق شده به دست

اولین مورد در ماندگاری تزریق ژل و نتایج خوب این روش، نوع ژل یا فیلر انتخاب شده است که باید حتما استاندارد و مورد تایید وزارت بهداشت باشد.

۲.عمق تزریق ژل به روی دست

عمق تزریق ژل یا فیلر نیز از عوامل موثر در ماندگاری آن است. در واقع اینطور می‌توان گفت؛ که برخی از ژل ها باید در عمق بیشتری تزریق شوند و برخی دیگر در عمق کمتری. در نتیجه تکنیک و مهارت پزشک در تزریق بسیار مهم است که هر نوع ژلی در محل خودش تزریق شود. به عنوان مثال اگر ژلی که باید عمیق تزریق شود سطحی تزریق شود. خیلی سریع تاثیر آن از بین خواهد رفت و آثار آن باقی نخواهد ماند.

 خطرات و عوارض جانبی تزریق ژل روی دست

تزریق ژل روی دست یک روش جدید و موثر در جوانسازی و زیباسازی این قسمت حساس بدن است. دست‌ها به عنوان یکی از نقاط قابل توجه بروز نشانه‌های پیری هستند که اغلب از آن غفلت می‌شود. در حالی که روش‌های جدید جوانسازی صورت پرطرفداری شده‌اند، توجه به جوانسازی و بهبود ظاهر دست‌ها محدود مانده است. با پیشروی سن، تغییرات ظاهری دست‌ها بیشتر مشهود می‌شود؛ از جمع شدگی پوست و چروک‌های ظاهر شده گرفته تا بروز عروق، تاندون‌ها و استخوان‌های بیشتر. تزریق فیلر به پشت دست می‌تواند بهبود چشمگیری در ظاهر دست‌های پیر ایجاد کند

این روش نه تنها رگ‌ها و تاندون‌های برجسته را پنهان می‌کند، بلکه باعث ایجاد یک ظاهر پرتر و جوان در دست‌ها می‌شود. فرمولاسیون ژل شفاف اسید هیالورونیک که در محصولات مشهوری مانند ژوویدرم و رستالین یافت می‌شود، به‌ گونه‌ای طراحی شده است که به نحوی مشابه اسید هیالورونیک طبیعی بدن عمل کرده و در نهایت به طور طبیعی تجزیه می‌شود. برای کاهش درد مرتبط با تزریق ژل، استفاده از کرم‌های بی‌حس کننده موضعی یا مسدود کننده‌های عصب معمول است. بعد از تزریق، بیماران می‌توانند فعالیت‌های روزانه خود را ادامه دهند و هرگونه تورم یا کبودی ناشی از تزریق به سرعت برطرف می‌شود. ماندگاری نتایج این روش معمولاً بین 6 تا 12 ماه است، اما ممکن است در برخی موارد ماندگاری بیشتری نیز داشته باشد. به طور کلی تزریق ژل روی دست یک راهکار موثر و ماندگار برای جوانسازی و بهبود ظاهر دست‌ها است.

پیشگیری از عوارض تزریق ژل روی دست

تزریق ژل روی دست ممکن است با برخی عوارض همراه باشد که می‌توان از آن‌ها یاد کرد. یکی از این عوارض خون مردگی است که ممکن است در حین تزریق به وجود بیاید. با توجه به وجود عروق زیاد در منطقه پشت دست، آسیب دیدن این عروق و خون مردگی اجتناب ناپذیر است. با اعمال فشار مناسب و استفاده از کیسه یخ می‌توان از ایجاد خون مردگی جلوگیری کرد یا حداقل آن را به میزان قابل قبولی کاهش داد. همچنین ناصافی یا نامنظمی فیلر تزریق شده می‌تواند یک عارضه دیگر باشد. اگر فیلر به طور صحیح درج نشود، ممکن است سطح آن ناصاف یا نامنظم باشد که باعث ظاهر ناهموار و نامنظم دست می‌شود. برای پیشگیری از این مشکل، لازم است تزریق فیلر توسط یک پزشک ماهر و متخصص انجام شود که توانایی صحیح و منظم انجام این فرآیند را داشته باشد. با این حال، باید توجه داشت که عوارض ناشی از تزریق ژل روی دست معمولاً کم و کاستی دارند و با انجام این فرآیند توسط یک پزشک ماهر و با رعایت دقیق روش‌های بهداشتی، این احتمالات به حداقل می‌رسد.

نحوه تزریق ژل به دست

تزریق ژل روی دست یک روش جراحی زیبایی است که توسط پزشکان متخصص و با صلاحیت انجام می‌شود. این روش اغلب برای بهبود ظاهر پوست پشت دست، افزایش حجم و کاهش چین و چروک استفاده می‌شود. برای انجام این روش، ابتدا نیاز است که پوست پشت دست به صورت کامل استریل شده و سپس با استفاده از بی‌حس کننده موضعی بی‌حس می‌شود تا از درد و عدم راحتی بیمار جلوگیری شود.

پس از حدود نیم ساعت زمان لازم برای بی‌حسی موضعی، پزشک می‌تواند ژل را به روی دست افراد تزریق کند. این فرایند ممکن است نیاز به تزریقات مکرر داشته باشد تا به نتایج دلخواه و مطلوب برسیم. برای انجام این روش با موفقیت، توصیه می‌شود که ۲۴ ساعت قبل از تزریق فیلر، از مصرف الکل خودداری شود تا احتمال هرگونه تداخل با فرآیند درمانی کاهش یابد. همچنین در روز جلسه درمانی، بهتر است از استفاده از هرگونه کرم مرطوب کننده پوستی خودداری کنید تا از موثریت و اثربخشی تزریق فیلر درمانی دست یابید. از جانب دیگر، ۱۰ روز الی ۲ هفته قبل از تزریق فیلر، بهتر است از مصرف داروهایی که ممکن است خونریزی را افزایش دهند، پرهیز کنید تا به عوارض جانبی ناراحت کننده دچار نشوید.

بعد از تزریق فیلر، برای حفظ نتایج بهتر، به مدت ۲ هفته از انجام ورزش‌های سنگین و فعالیت‌های فیزیکی شدید خودداری کنید. همچنین در روز اول پس از تزریق، از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و اشعه مستقیم آن پرهیز کنید و به مدت یک هفته، از مصرف نوشیدنی‌های الکلی و دخانیات اجتناب کنید؛ چرا که این عوامل می‌توانند به تورم و التهاب پوست منجر شوند. در نهایت توصیه‌های پزشک را جدی بگیرید و به دقت به تمامی دستورات پس از تزریق ژل روی دست عمل کنید. اگر پزشک شما توصیه کرده است که ماساژ در نواحی تزریق شده انجام دهید، حتماً این توصیه را به دقت پیروی کنید تا از بهبودی سریع‌تر و بهتر نتیجه بگیرید.

 موارد منع تزریق ژل به دست

تزریق ژل روی دست به نظر بی‌خطر می‌رسد؛ اما برای دسته‌ای از افراد در شرایط خاص ممنوع است. یکی از این دسته‌ها، زنانی هستند که در دوران بارداری یا شیردهی هستند، باید از تزریق ژل روی دست خودداری کنند تا پس از اتمام این دوران. همچنین افرادی که دارای عفونت در ناحیه مورد نظر برای تزریق هستند یا دارای آکنه و تبخال در آن ناحیه، بهتر است از تزریق فیلر خودداری کنند. افرادی که مستعد ابتلا به تشکیل گوشت اضافه از طریق بیماری‌های کلوئید یا اسکار هیپرتروفیک هستند، نیز باید از این روش پرهیز کنند. علاوه بر این، افرادی که دچار ضعف در سیستم ایمنی و ترمیم هستند یا مبتلا به بیماری‌های خود ایمنی مانند ویتیلیگو، پسوریازیس و اگزما در ناحیه مدنظر هستند، باید از تزریق فیلر خودداری کنند. همچنین افراد مبتلا به بیماری‌های پوستی ویتیلیگو، پسوریازیس و اگزما در ناحیه مدنظر نیز باید از تزریق ژل پرهیز کنند.

افراد مبتلا به بیماری‌های کنترل نشده سیستمیک، آلرژی شدید و حساس به مواد تشکیل دهنده ژل، آتروفی پوست، بیماری‌های خونریزی دهنده، مصرف کننده داروی آکوتان طی ۶ ماه گذشته، افراد دارای اختلالات روانی که انتظار نابجا و غیر معمول از تزریق ژل دارند و افراد مبتلا به دیابت که از انسولین استفاده می‌کنند، نباید از تزریق ژل استفاده کنند تا به مشکلات جدی‌تری دچار نشوند. بنابراین در صورت تردید، بهتر است با پزشک مشورت کنید و نظر وی را درباره تزریق ژل روی دست در شرایط خاص خود بدست آورید. همین طور پیش از تزریق ژل باید به دقت تمامی موارد قابل رعایت را بررسی کرده و پس از اطمینان از عدم وجود هیچ گونه مشکل، به تزریق فیلر بپردازید.

ژل یک پرکننده پوستی منحصر بفرد است که می‌توان با استفاده از آن، دست‌های شما را حجیم‌تر و جوان‌تر نشان داد.

در تمرینات هوازی شدید شرکت نکنید. …
الکل ننوشید …
به دستان خود فشار وارد نکنید…

امتیاز شما به این پست

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

2 Comments

  1. لعلی پور گفت:

    تزریق ژل دست چه فایده ای داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *