تصویر یک زن که صورتش را لیزر کرده - قبل از لیزر موهای زائد صورت چه باید کرد

آیا می توانم از روش لیزر موهای زائد بر روی صورت خود استفاده کنم؟

مرکز تخصصی دکتر مصطفی مهدوی نیا | آیا می توانم از روش لیزر موهای زائد بر روی صورت خود استفاده کنم؟

با نزدیک شدن به ماه‌های گرمتر، شما ممکن است در حال بررسی از بین بردن موهای زائد با لیزر باشید. با این حال، بر خلاف سایر روش‌ها،  لیزر پوست قبل از درمان نیاز به مقداری آماده سازی دارد. اما قبل از لیزر موهای زائد صورت چه باید کرد؟ آیا می توانم از روش لیزر موهای زائد بر روی صورت خود استفاده کنم؟

خوشبختانه لیزر موهای زائد صورت ، می تواند موهای صورت را به طور دائمی، موثر و ایمن از بین ببرد، بدون اینکه اثرات مضر اصلاح یا اپیلاسیون روی صورت شما داشته باشد. این روش با هدف قرار دادن موهای تیره فولیکول و از بین بردن آن کار می کند. همه می توانند بدون هیچ گونه تردیدی از لیزر درمانی در صورت خود استفاده کنند. لیزر درمانی می تواند در هر قسمت از بدن از جمله پاها، سینه، بازوها، خط بیکینی و صورت انجام شود.

[irp posts=”10969″ name=”لیزر موهای زائد صورت”]

هیچ کس موهای ناخواسته روی صورت را نمی خواهد، بنابراین برای از بین بردن دائمی آنها، شما باید برای لیزر درمانی مراجعه کنید. فواید لیزر موهای زائد این است که موها را با خیال راحت و به طور دائمی کاهش می‌دهد، بنابراین اعتماد به نفس شما را تقویت می کند. اما همیشه به خاطر داشته باشید که باید لیزر درمانی خود را از متخصص پوست مجاز بگیرید تا از آسیب دیدن صورت خود جلوگیری کنید.

لیزر موهای زائد صورت؛ آیا می توانم از روش لیزر موهای زائد بر روی صورت خود استفاده کنم؟

برای لیزر موهای زائد صورت فرقی نمی کند زن یا مرد باشید. صورت مکانی است که تمرکز و نگاه همه روی آن متمرکز است. این فقط زنان نیستند که به لیزر موهای زائد صورت نیاز دارند بلکه آقایان نیز نیاز دارند. اگر موی صورت داشته باشید، سطح اعتماد به نفس شما را کاهش می دهد. برای تقویت اعتماد به نفس در همه جا، باید سراغ لیزر موهای زائد صورت بروید.

نواحی درمانی معمول برای خانم ها لب فوقانی، گونه ها، چانه و خط رویش موی سر است در حالی که مردان گردن، ریش و پشت گردن هستند. درمان لیزر موهای زائد نه تنها برای خانم ها بلکه برای آقایان نیز انجام می شود. بدون توجه به جنسیت خود می توانید این روش درمانی را دریافت کنید.

راه حلی برای  رشد موی حاصل از سندرم تخمدان پلی کیستیک

رشد موهای صورت زنان همیشه نازک است اما در برخی شرایط مانند PCOS (سندرم تخمدان پلی کیستیک) می تواند باعث رشد موهای ضخیم در صورت زنان شود. در چنین شرایطی اپیلاسیون، موچین و اصلاح راه حل نیست زیرا این ابزارها باعث می شوند موها حتی ضخیم تر از حد معمول شوند. اگر می خواهید از شر این موهای ضخیم خلاص شوید، درمان لیزر را انجام دهید. همه افراد از نظر پزشکی یا سایر مشکلات متفاوت هستند اما صرف نظر از هر نوع مشکلی، درمان لیزر موهای زائد بهترین راه حل برای از بین بردن موهای صورت است. قبل از لیزر موهای زائد صورت چه باید کرد؟

پزشک در حال لیزر صورت یک زن است - قبل از لیزر موهای زائد صورت چه باید کرد

ابتدا ، بیایید به نحوه عملکرد لیزر موهای زائد بپردازیم. لیزرها طول موجی را ساطع می کنند که رنگدانه واقع در ریشه هر فولیکول مو را هدف قرار می دهد. با جذب نور، لیزرها می توانند بدون آسیب رساندن به سطح پوست، فولیکول های مو را از بین ببرند. از آنجا که موی هر فردی چرخه رشد خود را دارد، برای از بین بردن دائمی چندین درمان لیزر با فاصله هشت تا 10 هفته برنامه ریزی شده نیاز است.

قبل از لیزر موهای زائد صورت چه باید کرد

با اختصاص وقت برای انجام این کارها بهترین نتیجه را بگیرید:

• قبل از لیزر بدن خود را کاملاً با آب از لوسیون، روغن، یا هر نوع مواد دیگر کاملاً شستشو دهید.
  • ناحیه درمان باید قبل از درمان کاملاً اصلاح شود. برای جلوگیری از تحریک، نباید زودتر از 24 ساعت قبل از قرار ملاقات اصلاح شود. بین روشهای درمانی لیزر از موم، وکس ، اپیلاتور یا از مواد موبر شیمیایی دیگر استفاده نکنید. اصلاح اشکالی ندارد، زیرا ریشه را در جای خود باقی می گذارد. در حقیقت، اصلاح ناحیه مورد هدف لیزر قبل از قرار ملاقات با لیزر برای شما توصیه می شود. قرارهای شما با لیزر در فواصل هشت تا 10 هفته برنامه ریزی می شود.
  • از قرار گرفتن در معرض آفتاب در ناحیه درمان خودداری کنید و به مدت دو هفته قبل از درمان از دستگاه برنزه UV استفاده نکنید. مهم است که پوست تحت درمان در معرض آفتاب قرار نگیرد. استفاده از دستکاه های برنزه کننده نه تنها می تواند منجر به تغییر رنگ پوست پس از لیزر شما شود، بلکه آفتاب سوختگی می تواند باعث درد و تاول بیش از حد شود. اکثر متخصصان لیزر حتی با آفتاب سوختگی جزئی نیز لیزر را برای مشتری انحام نمی دهند و از آنها می خواهد قرار ملاقات خود را دوباره تنظیم کنند. بنابراین، اگر ناحیه تحت درمان در خارج از خانه قابل پوشاندن نیست، حتما روزانه از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • روزانه از ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید
  • به مدت سه روز قبل از درمان از محصولات موضعی که باعث حساسیت به نور می شوند (به عنوان مثال اسیدهای هیدروکسی، اسید سالیسیلیک، رتینول ها و بنزوئیل پراکسید) در مناطق درمان استفاده نکنید. از پاک کننده و لوسیون ملایم در مناطق تحت درمان استفاده کنید.
  • حداقل 14 روز قبل از لیزر موهای زائد از تزریق بوتاکس، تزریق مواد پرکننده پوست، لایه برداری شیمیایی یا میکرودرم ابریژن در محل درمان خودداری کنید.
  • داروهای خود را بررسی کنید: این مورد مهم است و هنگامی که با متخصص لیزر صحبت می کنید از همه داروهای مصرفی، خوراکی و موضعی خود را اطلاع دهید. برخی از داروها می توانند در لیزر درمانی شما مداخله کنند و باعث اثر درمانی کمتری شوند. سایر داروها می توانند پوست را حساس کرده و بیشتر در معرض سوختن یا تاول زدن قرار دهند. اگر از داروهای آنتی بیوتیک، ضد بارداری، آکنه و حساسیت به نور استفاده می کنید، باید حتما به تکنسین لیزر اطلاع دهید. شما مجبور به قطع مصرف داروهای خود نخواهید بود، اما متخصص لیزر می تواند درمان شما را متناسب با آن تنظیم کند و با احتیاط ادامه دهد. علاوه بر این، در صورت شروع مصرف هر داروی جدید، حتماً باید قبل از قرار بعدی به آنها اطلاع دهید.
  • آرایش یا کرم ها را پاک کنید

مواد تشکیل دهنده محصولات آرایشی گاهی اوقات می توانند نتایج لیزر موهای زائد را تحت تأثیر قرار دهند و باید قبل از هر روش درمانی از بین بروند. که شامل دئودورانت، آرایش، لوسیون، پماد و هر چیز دیگری است که به صورت موضعی روی ناحیه استفاده می شود. کافی است از آب و صابون برای پاک سازی پوستی که تحت درمان قرار می گیرد استفاده کنید. اگر از مواد پاک کننده آرایش استفاده می شود، مطمئن شوید که بعد از آن محل را با آب بشویید.

درد لیزر موهای زائد صورت

هرکسی از چیزی می ترسد و برخی از درد. درد به قسمت بدن بستگی دارد، جایی که می خواهید موهای ناخواسته را از بین ببرید. از آنجا که صورت ناحیه حساس پوست شما است، بنابراین درد کمی بیشتر از سایر اعضای بدن خواهد بود. اگر مقیاس 1-10 برای اندازه گیری درد داشته باشید (10 بدترین است)، درد لیزر موهای زائد صورت بین 2 تا 8 خواهد بود. درد همچنین به ضخامت پوست صورت شما بستگی دارد. مردان هنگام انجام لیزر نسبت به خانم ها درد کمی دارند زیرا پوست صورت آنها سخت است. لب فوقانی دردناک ترین منطقه برای این روش درمانی هستند، اما به این معنی نیست که قابل تحمل نیست. اگر می توانید درد موم را روی صورت خود تحمل کنید، درد لیزر در مقایسه با آن هیچ چیز نیست.

به طور خلاصه، لیزر موهای زائد صورت می تواند هزینه بر باشد اما برای از بین بردن موهای صورت موثر است. انتظار نداشته باشید که فقط در یک جلسه از شر این موهای صورت خلاص شوید. برای حدود 6 جلسه درمان آماده باشید زیرا این موارد طبیعی است. لیزر موهای زائد صورت بر اساس رنگ پوست و مو برای همه موثر نیست. قبل از انجام لیزر موهای زائد صورت، باید با یک متخصص پوست مشورت کنید تا همه موارد مهمی را که باید قبل از درمان بدانید، مورد بحث قرار دهد.