تزریق فیلر
فرم رزرو نوبت و مشاوره تخصصی
آنچه می خوانید:
اشتراک گذاری صفحه
همچنین بخوانید
مرکز تخصصی دکتر مصطفی مهدوی نیا | افتادگی پلک بعد از بوتاکس

برای دریافت نوبت یا مشاوره فرم زیر را پر کنید

جهت دریافت نوبت یا مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

افتادگی پلک بعد از بوتاکس که به آن پتوز (Ptosis) نیز می‌گویند که از لحاظ ظاهری چهره‌ی فرد تغییراتی می‌کند. اما تنها درصد نادری از افراد دچار آن خواهند شدگاهی اوقات ممکن است بدلیل تزریق بیش از حد مواد به پلک، بوتاکس به مناطقی ناخواسته حرکت کند و در نتیجه سبب بروز عوارضی مانند افتادگی پلک بعد از بوتاکس می‌شود. ابتلا به این عارضه، باعث عدم تقارن در صورت خواهد شد که می‌تواند برای افراد ناخوشایند باشد عوامل متعددی در به وجود آمدن این عارضه دخالت دارند که لازم است فرد مراجعه‌کننده از آن‌ها آگاهی لازمه را داشته باشد. این عارضه خود به خود ظرف مدت یک هفته برطرف می‌شود.

دلایل افتادگی پلک بعد از بوتاکس

برخی افراد از افتادگی پلک خود بعد از تزریق بوتاکس شکایت می‌کنند. علت این موضوع را می‌توان به دلایل مختلفی ربط داد. از جمله مهم‌ترین عواملی که سبب بروز این مشکل در افراد می‌شود عبارتند از:

پخش شدن قسمتی از ماده بوتاکس در ماهیچه‌های بالا برنده پلک و در نتیجه بروز افتادگی در آن به دلیل ایجاد حالت فلجی در عضله‌های پلک

تزریق بوتاکس توسط فرد غیر متخصص در این زمینه که سبب می‌شود تزریق از نواحی نادرستی انجام شده و افتادگی پلک رخ دهد.

خطا در عمق نفوذ سوزن برای تزریق بوتاکس می‌تواند عضله‌های بیشتری را درگیر کرده و در نتیجه شخص شاهد افتادگی پلک گردد.

عدم استفاده از مواد بوتاکس معتبر و استاندارد

عدم توجه به توصیه‌ها و مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس

طبق گفته‌های بالا می‌توان متوجه شد که علت افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس کاملا مشخص است. بنابراین با توجه به نکات گفته شده می‌توان از بروز افتادگی پلک بعد از بوتاکس جلوگیری کرد.

مدت زمان افتادگی پلک پس از تزریق بوتاکس

بیشتر اوقات، این وضعیت بعد از ۳ یا ۴ هفته یا با از بین رفتن نوروتوکسین بهتر می شود. (در طی ۳-۴ ماه یا بیشتر اثرات آن از بین می رود.) در همین حال ، درمان های خانگی می توانند به چشم شما کمک کنند تا سریعتر به حالت عادی برگردد.

دختری که افتادگی پلک پس از تزریق بوتاکس را نشان می دهد

درمان افتادگی پلک پس از تزریق بوتاکس

بهترین روش برای جلوگیری از مشکلاتی مانند افتادگی پلک‌ ها بعد از تزریق بوتاکس، انتخاب متخصص حرفه‌ای است. اگر بعد از بوتاکس با پلک افتادگی مواجه شدید، ممکن است مجبور باشید حدود 6 ماه صبر کنید تا بوتاکس از بین برود و پلک‌ها به حالت عادی بازگردند. یا ممکن است برای اصلاح مشکل به پزشک مراجعه کنید. خوشبختانه افتادگی پلک پس از تزریق بوتاکس یک وضعیت دائمی نیست و قابل درمان است. اگر افتادگی پلک مخفی بعد از تزریق بوتاکس برای شما اتفاق افتاده است مواردی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید:

  1. نکته اول اینکه تکرار می‌شود پتوز پلک ناشی از تزریق بوتاکس یک مشکل نادر و موقتی است. با پزشک خود در مورد گرفتن آپراکلونیدین به عنوان یک درمان صحبت کنید. قطره ایوپیدین اثرات پتوز را کاهش می‌دهد.
  2. برخی پزشکان، تزریق بوتاکس اضافی را نیز برای تحریک عضلات مختلف برای رفع افتادگی توصیه می‌کنند. در این صورت چند واحد به پیشانی اضافه شود که ممکن است سنگینی ابرو را کاهش دهد و چند واحد در زیر ابرو اضافه می‌شود که ممکن است چشم را کمی وسیع‌تر باز کند تا پتوز کاهش یابد.

به طور کلی بهترین کار، پیشگیری است. با انتخاب مرکز معتبر و پزشک دارای مهارت در زمینه تزریق بوتاکس به راحتی می‌توانید نتایج شگفت‌انگیزی را بدون هیچ عارضه خاصی به دست بیاروید. نکته پایانی اینکه اینگونه عارضه‌ها و موارد دیگری چون تورم و درد، از عوارض موقت و گذرای تزریق بوتاکس به شمار می‌روند که به راحتی و با یک انتخاب درست قابل پیشگیری و درمان هستند.

قطره چشم برای درمان افتادگی پلک پس از تزریق بوتاکس 

قطره چشم آپرکلینیدین را می توان برای کمک به بهبود پتوز پلک پس از درمان با بوتاکس استفاده نمود. قطره چشمی به اصلاح پتوز ابرو کمک نمی کند. آپرکلینیدین یک قطره چشمی آگونیست آلفا آندروژنیک است. که عضلات را منقبض نموده، و پلک بالایی را بالا می کشد. با تشکر از شما، و امیدوارم پاسخ خوبی برای سوال شما بوده باشد.

قطره آپراکلونیدین برای درمان پتوز

یوپیدین یا همان آپراکلونیدین یک آگونیست آلفا آدرنرژیک است که بدین معنی که اثر مشابهی با آدرنالین دارد. ما از این قطره به منظور کاهش فشار داخل چشم در بیمارای مبتلا به گلوکوم(اب سیاه چشم) استفاده می کنیم. باید بسیار مراقب باشید و قبل از استفاده از این قطره به عوارض جانبی ان نگاه کنید. همه بیماران مبتلا به پتوز پس از بوتاکس با آپراکلونیدین بهبود نمی یابند. دکتر استینسپیر، دکتر گروث و من بیماران مبتلا به پتوز را پس از تزریق بوتاکس بررسی نمودیم و مشاهده کردیم که اگر آپراکلونیدین اثر کند، پتوز سریعتر بهبود می یابد. با چشم پزشک خود مشورت کنید.

سایر عوارض بعد از تزریق بوتاکس 

علاوه بر افتادگی پلک پس از تزریق بوتاکس، عوارض بسیار دیگری مرتبط با تزریق بوتاکس وجود دارد، بنابراین از تمامی خطرات احتمالی و علائم بالقوه ای که ممکن است دچار آن شوید، اطلاع کسب کنید. بیشتر عوارض جانبی تزریق بوتاکس خفیف و موقت است.

شایع ترین عوارض پس از تزریق بوتاکس در زیر آورده شده است:

  • کبودی خفیف یا تورم در محل تزریق
  • خشکی چشم
  • خشکی دهان
  • تب
  • سردرد
  • عفونت تنفسی حاد
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سایر پست ها
تزریق فیلر لب برای خانمی که روی تخت کلینیک دراز کشیده است.
تزریق بوتاکس به صورت یک زیباجو
برند فیلر
هزینه فیلر بینی