تزریق فیلر
ماندگاری برندهای مختلف ژل

آیا ماندگاری برندهای مختلف ژل با یک دیگر متفاوت است؟

فرم رزرو نوبت و مشاوره تخصصی
آنچه می خوانید:
اشتراک گذاری صفحه
همچنین بخوانید
مرکز تخصصی دکتر مصطفی مهدوی نیا | آیا ماندگاری برندهای مختلف ژل با یک دیگر متفاوت است؟

برای دریافت نوبت یا مشاوره فرم زیر را پر کنید

جهت دریافت نوبت یا مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

ماندگاری برندهای مختلف ژل ، در خصوص ماندگاری تزریق ژل برای نواحی مختلف صورت ابتدا باید گفت که با افزایش سن و تغییر متابولیسم بدن، مقدار تولیدی سطح کلاژن پوست کاهش می یابد، این اتفاق باعث می شود تا پوست صورت دچار چین و چروک شده و در معرض خشکی قرار بگیرد. راه حل این مشکل تزریق ژل به صورت برای برای بازگرداندن دوباره زیبایی و جوانی به پوست صورت است، البته قبل از تزریق ژل به صورت ابتدا لازم است تا در مورد برندهای تولید کننده ژل و عوامل تاثیر گذار آن بر ماندگاری تزریق ژل برای نواحی مختلف صورت تحقیق کرد تا با انتخاب برندی با کیفیت و در نظر داشتن عوامل تاثیرگذار بتوان مدت زمان ماندگاری تزریق ژل برای نواحی مختلف صورت را بالاتر برد.

هدف از تزریق ژل به صورت

ژل تزریقی یک نوع فیلر با تاثیر گذار موقتی بر روی پوست می باشد که از هیالورونیک اسید ساخته شده است. این ماده به خودی خود نیز در بخش های مختلف بدن مانند مفاصل، چشم ها، پوست و بقیه قسمت های بدن وجود دارد. هر چقدر افراد پیرتر می شوند بافت چربی، ماهیچه و استخوان صورتشان نازک تر می شود، این اتفاق باعث می شود تا صورتشان حالت شل شدگی و افتادگی به خور بگیرد و چین و چروک ها و خط های بسیاری بر روی آن به وجود بیاید. هیالورونیک اسید به پوست صورت شکل و فرم داده و چین و چروک های آن را از بین می رود به این صورت که این ماده رطوبت را در پوست صورت جذب کرده  و به آن حجم می دهد.

اثرات تزریق ژل بر نواحی مختلف صورت

با گذشت زمان از مدت زمان ماندگاری تزریق ژل برای نواحی مختلف، پوست صورتتان دوباره به حالت اول برمیگردد. با تزریق ژل به صورت به طور کلی دو مشکل زیر دیگر در صورتتان وجود نخواهد داشت، این دو  مشکل به شرح زیر می باشد:

  1. چین و چروک عمیق و لایه ای
  2. کم حجم بودن لب و گونه ها

آشنایی با تزریق ژل و ویژگی ها و کاربردهای آن

انواع و میزان ماندگاری تزریق ژل برای نواحی مختلف صورت

شرکت ها و برندهای متعددی ژل های تزریقی به پوست صورت را تولید و وارد بازار کرده اند که هر یک دارای خصوصیت و ماندگاری خاص خود هستند. ماندگاری برترین برندهای تولید کننده ژل تزریقی به شرح زیر می باشد:

ژل‌ رستیلن

 مدت زمان ماندگاری ژل رستیلن که توسط شرکت معروف گانودرما تولید می شود، 1 سال می باشد. اثراتی چون رفع چین و چروک های صورت و حجم دادن به صورت پس از تزریق ژل این برند سریع نمایان می شود.

ماندگاری برندهای مختلف ژل

ژل‌های ژوویدرم

 این محصول دارای هیالورونیک اسید است و از آن بیشتر برای حجم دادن به پوست صورت استفاده می شود. مدت زمان ماندگاری این محصول نیز 1 سال می باشد.

ژل رادیس

 ژل رادیس از ماده طبیعی کلسیم هیدروکسی ساخته می شود. با اینکه این نوع ژل برخلاف ژل رستیلن و ژوویدرم، اثراتش دیرتر نمایان می شود اما مدت زمان ماندگار آن بیشتر از آنها است. مدت زمان ماندگاری ژل رادیس 12 تا 24 ماه می باشد.

ژل اسکالپترا

 وجود ماده پلی‌ال لاکتیک اسید باعث می شود تا اثرات این ژل مانند ژل رادیس به تدریج نمایان شود و ماندگاری آن بالا بشود. مدت زمان ماندگاری ژل اسکالپترا 2 سال است.

ژل بلوترو بالانس

 این ژل کوتاه ترین مدت زمان ماندگاری را در مقایسه با دیگر ژل ها دارد. اثرات این ژل پس از گذشت 6 ماه از بین می رود و برای آن دسته از افرادی مناسب است که بار اولشان است و تمایلی ندارند تا ژل تزریقی مدت زمان زیادی در صورتشان باقی بماند.

چه عواملی در ماندگاری تزریق ژل برای نواحی مختلف صورت تاثیر گذار است؟

عوامل متعددی بر ماندگاری تزریق ژل برای نواحی مختلف تاثیر گذار است. مهم ترین این عوامل به شرح زیر می باشد:

  • برند ژل تزریقی: برندهای تولید کننده ژل تزریقی، محصولاتی را با کیفیت و از مواد مختلفی تولید میکنند. سه برند ژوویدرم (Juvederm)، رستیلین (Restylane) و رادیس (Radiesse) برترین تولید کنندگان ژل تزریقی به شمار می آیند که محصولاتشان از مدت زمان ماندگاری بالایی برخوردار است.
  • ناحیه تزریق ژل: مقدار آنزیم طبیعی بدن، در نواحی مختلف صورت با یکدیگر فرق می کند. نواحی از صورت که دارای آنزیم های بیشتری است، ژل تزریقی در آن ناحیه زودتر جذب شده و تجزیه میشود، همچنین بخشی های از صورت که بیشتر حرکت داده میشوند سرعت تجزیه ژل در آن ناحیه بیشتر است.
  • متابولیسم بدن فرد: متابولیسم بدن برخی از افراد به گونه ای است که سرعت تجزیه و جذب ژل تزریقی در آن بالا است، این عامل باعث می شود تا در صورت یکسان بودن ژل تزریقی نیز برخی افراد شاهد کوتاه تر بودن اثرات ژل تزریقی باشند.
  • میزان تزریق: هر چقدر مقدار بیشتری ژل به صورت تزریق شود، زمان بیشتری طول میکشد تا ژل تجزیه و جذب بشود.

چگونه می توان ماندگاری ژل های موقت را افزایش داد؟

با مراقبت کردن از پوست صورت و در نظر داشتن موارد زیر، شاهد طولانی تر شدن ماندگاری تزریق ژل برای نواحی مختلف صورت خواهید بود:

  • تغذیه مناسب: با داشتن رژیم غذایی سالم، دیگر بدن مقادیر زیادی از مواد ناسالم مانند کلاژن و الاستین را دریافت نخواهد کرد و پوست صورت چروکیده و بی رمق نخواهد شد.
  • مصرف ویتامین: با مصرف مولتی ویتامین های که دارای زینک هستند عملکرد پوست صورت بهتر شده و ماندگاری اثرات ژل بیشتر باقی می ماند.
  • مراقبت از پوست: با مصرف کافی آب و مرطوب نگه داشتن پوست صورت، بافت زیرین پوست صورت آبرسانی شده و ژل تزریق دیرتر جذب بدن میشود.
  • محافظت از پوست در برابر آفتاب: با تابش اشعه فرابنفش نور خورشید به پوست صورت، پوست صورت خشک و چروکیده می شود این اتفاق باعث می شود تا زل تزریقی نتواند آب را در خود جذب کند و زودتر تجزیه بشود.

از بین بردن اثرات تزریق ژل به صورت

همانطور که پیشتر گفته شد اثرات ژل موقتی بوده و بعد از گذشت چند ماه به خودی خود از بین می رود. برخی از افراد به دلیل مشکلاتی که با تزریق ژل به صورتشان به وجود آمده و یا اینکه زشت تر شده اند نمی توانند چند ماه صبر کنند تا ماندگاری تزریق ژل برای نواحی مختلف از بین برود این افراد می توانند به متخصص پوست مراجعه کرده و با تزریق ماده ای به نام هیالورونیداز توسط دکتر جراح چشم، اثرات ژل را از بین ببرند و یا آن را خارج بنمایند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سایر پست ها
تزریق فیلر لب برای خانمی که روی تخت کلینیک دراز کشیده است.
تزریق بوتاکس به صورت یک زیباجو
برند فیلر
هزینه فیلر بینی