تزریق فیلر
لیزر موهای زائد بیکینی

آیا لیزر بیکینی باعث ناباروری در خانم ها می شود؟

فرم رزرو نوبت و مشاوره تخصصی
آنچه می خوانید:
اشتراک گذاری صفحه
همچنین بخوانید
مرکز تخصصی دکتر مصطفی مهدوی نیا | آیا لیزر بیکینی باعث ناباروری در خانم ها می شود؟

تاثیر لیزر موهای زائد بیکینی ، قبل از پرداختن به این موضوع ساعت‌ هایی که صرف اصلاح کردن موهای زائد در زندگی هر فرد می‌شود، همگان را مشتاق به انجام لیزر موهای زائد برای از بین بردن دائمی موهای زائد می نماید.  شاید شما هم ادعاهایی مانند این که لیزر موهای زائد می تواند خطر سرطان، ناباروری و موارد دیگر را افزایش دهد را شنیده باشید. در این مقاله قصد داریم به این  ابهام پاسخ دهیم که آیا لیزر موهای زائد باعث ایجاد ناباروری در خانم ها می شود و یا خیر؟ چه چیزی درست است و چه چیزی نیست؟ این مقاله به علم روش لیزر موهای زائد شما می پردازد تا به شما اطلاع دهد که آیا این روش ایمن است یا خیر.

عوارض جانبی و نگرانی های رایج لیزر موهای زائد

شما در مورد حذف دائمی موهای زائد مشتاق هستید، اما می خواهید مطمئن شوید که آیا استفاده از روش لیزر برای این کار ایمن است و یا خیر.

روش‌های مختلفی برای حذف موهای زائد وجود دارد، اما رایج‌ترین روشی که امروزه استفاده می شود، لیزر است که روشی دائمی برای از بین بردن موهای زائد محسوب می شود. البته که در رابطه با اسفاده از  این روش 3 نگرانی عمده وجود دارد که عبارت است از 1) سرطان، 2) ناباروری 3) جوش. بسیاری از افراد این گونه فکر می کنند که تاثیر لیزر بیکینی باعث ایجاد سرطان و یا ناباروری در آن ها می شود، به همین خاطر از انجام این اقدام زیبایی خودداری می کنند. به همین خاطر ما در این مقاله سعی می کنیم به این سوالات پاسخ دهیم و ابهامات شما را در رابطه با عوارض لیزر موهای زائد برطرف نماییم.

تاثیر لیزر موهای زائد بیکینی بر ناباروری

بعد از سرطان اولین عارضه ی جانبی رایجی که زنان نگران آن هستند این است که لیزر موهای زائد می تواند خطر ناباروری را افزایش دهد. خانم ها معمولا این سوال را در طول درمان خط بیکینی می پرسند. آن ها نگران هستند که در هنگام لیزر، اشعه ی دستگاه لیزر بیشتر از ناحیه ی تحت درمان (موهای اطراف خط بیکینی) عمیق شود و باعث ایجاد اختلال در تخمدان های آنها بشود. پزشکان متخصص در این رابطه معتقدند که اشعه های دستگاه لیزر به میزان کمتر از یک میلی متر در پوست نفوذ می کنند، بنابراین هیچ راهی وجود ندارد که به تخمدان فرد آسیب برسد. اما حتی اگر فرض را هم بر این می گذاشتیم که اشعه های لیزر این توان را داشتند که تا تخمدان  ها نفوذ کنند، باز هم نفوذ و برخورد آن ها نمی تواند باعث ایجاد عارضه ای در آن ناحیه بشود. به همین خاطر می توان این گونه گفت که تاثیر اشعه های لیزر تنها بر روی رنگدانه ها می باشد و هیچ تاثیری بر بارووری ندارند. بنابراین، چیزی برای نگرانی وجود ندارد. و شما با خیالی راحت می توانید از روش لیزر موهای زائد برای حذف دائمی موهای زائد بیکینی خود استفاده نمایید.

آیا لیزر موهای زائد در دراز مدت عوارض جانبی دارد؟

متخصص ترین پزشکان زیبایی بیان می کنند که هیچ عارضه ی جانبی طولانی مدتی برای لیزر موهای زائد شناخته نشده است. اما، عوارض جانبی کوتاه مدت و موقتی برای انجام این اقدام زیبایی وجود دارد. در این جا تعدادی از این عوارض جانبی را بیان می نماییم:

  1. قرمزی و تورم: برای از بین بردن موثر موهای زائد، لیزر باید فولیکول های موی شما را هدف قرار دهد. در طول این فرآیند، هدف لیزر آسیب جدی وارد کردن به فولیکول ‌های مو است تا نتوانند به رشد خود ادامه دهند. در طول این فرآیند آسیب زدن ایمن به فولیکول های مو، ممکن است قرمزی و تورم موقتی را تجربه کنید.
  2. تغییر رنگ موقت پوست: این موضوع کاملا به رنگ پوست شما بستگی دارد. ما دیده‌ایم که برخی از بیمارانی که رنگ پوست تیره ‌تری دارند، ممکن است رنگدانه ‌های پوستی روشن ‌تری را بعد از لیزر موهای زائد تجربه کنند. آن دسته از بیمارانی که پوست روشن‌تری دارند نیز ممکن است رنگدانه‌های پوستی تیره‌تری را پس از لیزر موهای زائد تجربه کنند. این تغییرات در رنگ پوست می تواند با قرار گرفتن در معرض نور خورشید تشدید شود. به همین دلیل است که ما به شدت توصیه می کنیم که پس از درمان لیزر موهای زائد از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید خودداری کنید.

لیزر موهای زائد بیکینی

عوارض جانبی نادر لیزر موهای زائد

به ندرت، لیزر موهای زائد می تواند منجر به عوارض جانبی شدیدتری شود. البته اگر از کیت‌های لیزر خانگی استفاده می‌کنید و یا اگر به دنبال درمان از یک ارائه‌دهنده ی لیزر آموزش‌ دیده فاقد گواهینامه هستید، خطرات جانبی انجام لیزر در شما افزایش می‌یابد. که برخی از این عوارض و خطرات به شرح زیر می باشند:

  • رشد بیش از حد مو در ناحیه ی درمان: گاهی اوقات این اثر با ریزش مو بعد از عمل اشتباه گرفته می شود.
  • تغییرات در بافت کلی پوست: اگر اخیراً برنزه کرده باشید، ممکن است در معرض خطر بیشتری از تغییرات در یافت پوست باشید.
  • جای زخم: این عارضه در افرادی که معمولا سریع تر زخم می شوند و جای زخم در آن ها مدت زمان طولانی تری باقی می ماند، بیشتر است.
  • تاول و پوسته پوسته شدن پوست: این اثرات ممکن است در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب خیلی زود پس از عمل ایجاد شود.

در صورتی که چنین عوارض جانبی را پس از انجام لیزر تجربه کردید، بهتر است که سریع تر با پزشک خود در میان بگذارید تا سریع تر تحت درمان قرار بگیرید. لازم به ذکر است که برای کسب بهترین نتیجه از لیزر موهای زائد لازم است که تمامی افراد با اصول اصلاح کردن موهای زائد قبل از لیزر آشنا باشند.

آیا امکان لیزر موهای زائد در دوران بارداری وجود دارد؟

استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد در دوران بارداری توصیه نمی شود. اما در نهایت همه چیز به نطر شما و پزشک متخصصتان مربوط می باشد. تنها دلیل این موضوع در درجه ی اول این است که هیچ مطالعه ی انسانی، ایمن بودن لیزر موهای زائد را در دوران بارداری ثابت نکرده است. ممکن است برای موهای زائدی که در دوران بارداری شما رشد کرده اند، از لیزر موهای زائد استفاده کنید. نواحی رایج افزایش رشد مو در دوران بارداری شامل سینه ها و معده است. با این حال، در بیشتر موارد، این موها خود به خود می ریزند، بنابراین اگر تا پایان بارداری خود صبر کنید، ممکن است نیازی به درمان دارویی نداشته باشید. اگر باردار هستید و به دنبال لیزر موهای زائد هستید، تا بعد از زایمان صبر کنید. پزشک شما احتمالاً توصیه می کند که چند هفته صبر کنید تا ایمن باشید.

آیا لیزر موهای زائد باعث آسیب چشمی می شود؟

روش حذف موهای زائد شامل استفاده از لیزرهای قدرتمند است. این به این معنی است که خطر آسیب بالقوه جدی چشم وجود دارد، به خصوص زمانی که یک پزشک روی صورت یک فرد کار می کند. به همین دلیل است که هم فرد تحت درمان و هم پزشک باید از تجهیزات محافظ چشم استفاده کنند تا در حین انجام عمل از آسیب وارد شدن به چشم جلوگیری شود. در چنین شرایطی دیگر امکان آسیب وارد شدن به چشم وجود نخواهد داشت.

آیا لیزر موهای زائد باعث ایجاد عفونت می شود؟

مانند سایر روش های رفع موهای زائد، آسیب رساندن به فولیکول های مو با لیزر می تواند خطر عفونت را به همراه داشته باشد. ناحیه آسیب دیده باید در حین بهبودی به عنوان یک زخم درمان شود. افراد باید هرگونه علائم عفونت را به متخصص پوست خود گزارش دهند. در نهایت، در صورت بروز عفونت، نباید از کرم های آنتی بیوتیک بدون نسخه در مناطق وسیعی از پوست استفاده کنید. چرا که باعث ایجاد عفونت بیشتری می شود. به همین خاطر بهتر است که در چنین شرایطی از طریق مشورت با پزشک متخصص اقدام به درمان نمایید تا از تاثیر لیزر بیکینی جلوگیری شود.

آیا لیزر موهای زائد باعث ایجاد سوختگی و تاول می شود؟

اگر لیزر موهای زائد به درستی انجام نشود، خطر سوختگی و تاول نیز وجود دارد.

با این حال، هنگامی که یک پزشک واجد شرایط این فرآیند را انجام می دهد، احتمال ایجاد سوختگی و تاول در فرد نادر است. در صورتی که تکنسین انجام دهنده ی لیزر موهای زائد از لیزرهای با حرارت بالا استفاده نماید، چنین عوارضی ممکن است برای فرد به وجود بیاید. یک پزشک ممکن است درست قبل از تاثیر لیزر بیکینی از  یک دستگاه خنک کننده استفاده نماید. که این کار به جلوگیری از سوزانده شدن پوست فرد کمک بسیاری می نماید. در نهایت در می توان این گونه بیان نمود که ایجاد سوختگی و تاول بعد از لیزر موهای زائد در افرادی مشاهده می شود که از لیزر آن ها توسط افراد غیر متخصص و دستگاه های لیزر غیر استاندارد انجام شده است.

لیزر بیکینی روشی بی خطر برای از بین بردن موهای زائد

اکثر افرادی که از لیزر برای حذف دائمی موهای زائد خود استفاده می کنند، متوجه می شوند که لیزر موهای زائد روشی ایمن و قابل تحمل است. همچنین تجربه ثابت کرده است که لیزر  در دراز مدت نیز خطرات و عوارضی به همراه ندارد. با این حال، برخی از افراد ممکن است پس از لیزر موهای زائد دچار عوارض جانبی جزئی شوند. افراد باید از متخصص پوست خود بخواهند که قبل از انجام این درمان روی ناحیه بزرگ تری از پوست، نحوه واکنش پوست به این درمان را بسنجند. تا عوارض احتمالی پوست فرد به لیزر سنجیده شود.

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

تا چند روز پس از درمان موهای زائد به وسیله ی لیزر، پوست آسیب دیده ممکن است قرمز و حساس شود. بسیاری از مردم این حس را شبیه به آفتاب سوختگی توصیف می کنند. با این حال، خود این فرآیند معمولاً دردناک نیست. البته باید به این نکته اشاره نمود که در موارد نادر لیزر موهای زائد ممکن است به حذف دائمی موهای زائد فرد منجر نشود و تنها حجم ان ها را کمتر نماید. که این موضوع تنها به شرایط بدنی فرد بستگی دارد. پس از اولین جلسه ی لیزر، بسیاری از افراد تنها برای چند ماه بدون مو خواهند بود. موها در نهایت دوباره رشد می‌کنند، اگرچه اغلب ریزتر، روشن‌تر و کمتر از قبل دیده می‌شوند. بسیاری از افراد برای دستیابی به یک راه حل دائمی یا رضایت بخش تر برای موهای ناخواسته به جلسات متعدد نیاز دارند. ممکن است با هر جلسه ی بعدی، تاثیر لیزر بیکینی موها دوباره روشن تر و نازک تر شوند. پس از درمان های کافی، ممکن است رشد مجدد آن به طور کلی متوقف شود. لیزر موهای زائد نیز ممکن است روی موهای تیره موثرتر باشد. افرادی که موهای بلوند، قرمز یا خاکستری دارند، ممکن است متوجه تغییر زیادی نشوند، زیرا نور لیزر جذب موهای تیره می شود و اغلب در موهای روشن کمتر موفق واقع می شود.

چه مدت بعد از لیزر موهای زائد باید به پزشک مراجعه کرد؟

هر کسی که واکنش های نامطلوب از تاثیر لیزر بیکینی را تجربه می کند باید به پزشک خود مراجعه کند. البته افراد معمولاً می توانند علائمی مانند قرمزی و تورم را در خانه مدیریت کنند، اما همیشه باید علائم عفونت پوست را به پزشک یا متخصص پوست گزارش کنند. گزارش زود هنگام علائم امکان درمان سریع را فراهم می کند و ممکن است به جلوگیری از هرگونه عوارض خطرناک جلوگیری نماید.

درست ترین شیوه ی لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد در صورتی که به درستی انجام شود برای اکثر افراد بی خطر و موثر است. ممکن است برای از بین بردن کامل موهای ناخواسته چندین درمان لازم باشد و حذف دائمی موهای زائد همیشه تضمینی نیست. چرا که شرایطی بدنی افراد مختلف با هم متفاوت می باشد. برخی از افراد ممکن است پس از درمان عوارض جانبی جزئی مانند قرمزی، تورم و سوزش را تجربه کنند و معمولاً می توانند این عوارض را در خانه درمان کنند. البته افرادی  که پس از لیزر متوجه علائم عفونت پوستی می شوند باید به پزشک مراجعه کنند.

لیزر موهای زائد بیکینی در کلینیک زیبایی دکتر مهدوی نیا

همان طور که متوجه شدید تاثیر لیزر بیکینی بر ناباروری تقریبا صفر می باشد. و این دو موضوع هیچ ارتباطی با یک دیگر ندارند. در کلینیک زیبایی دکتر مهدوی نیا لیزر موهای زائد نقاط مختلف بدن توسط دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا انجام می شود که میزان عوارض استفاده از این دستگاه بسیار کم می باشد. در حال حاصر دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا جز محبوب تری و بهترین دستگاه های لیزر موجود در دنیا است که می تواند تجربه ی مفید و خوبی از لیزر بیکینی را برای افراد به همراه داشته باشد. در صورتی که قصد انجام لیزر موهای زائد خود را دارید می توانید با مراجعه به کلینیک زیبایی دکتر مهدوی نیا سوالات خود را در این زمینه بپرسید و ابهامات خود را در رابطه با لیزر موهای زائد برطرف نمایید.

حداقل سن مناسب برای لیزر موهای زائد چه سنی می باشد؟

حداقل سن خاصی وجود ندارد، اما مهم است که صبر کنید تا دوران بلوغ خود را طی کنید تا لیزر درمانی را شروع کنید. خانم‌ها نباید درمان را شروع کنند مگر اینکه چرخه ی قاعدگی خود را شروع کرده باشند. به طور کلی، چهارده سالگی اولین سنی است که افراد می توانند لیزر موهای زائد را شروع کنند. اما در نهایت همه چیز به شرایط بدنی شما و نظر پزشک متخصصتان بستگی دارد.

آیا هر کسی می تواند لیزر موهای زائد انجام بدهد؟

هر کسی بدون توجه به رنگ پوست یا نوع مو می تواند لیزر موهای زائد را انجام دهد. با این حال، افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند، نسبت به افرادی که موهای روشن یا رنگ پوست تیره دارند، نتایج سریع تر و بهتری از لیزر موهای زائد دریافت می نمایند. هر مرد یا زنی می‌تواند از لیزر برای حذف موهای زائد خود استفاده نمایند. اگرچه زنان باردار باید تا زمان زایمان صبر کنند و پس از آن جلسات لیزرشان آغاز نمایند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سایر پست ها
تزریق فیلر لب برای خانمی که روی تخت کلینیک دراز کشیده است.
تزریق بوتاکس به صورت یک زیباجو
برند فیلر
هزینه فیلر بینی